محتوای وایرال

محتوای وایرال (ویروسی) یک روش عالی است، برای اینکه به سرعت در شبکه های اجتماعی نفوذ کنید و شهرت زیادی به دست آورید. محتوای وایرال به سبب جذابیتی که دارد، به سرعت توسط افراد زیادی منتشر می شود و می تواند در کمترین زمان، بیشترین میزان بازدید را برای شما فراهم کند، به طوری که ویدئو شام پرزیدنت اوباما با خبرنگاران بیش از ۱۰.۷ میلیون بازدید کننده داشته است. بنابراین اگر می خواهید که در یک بازه زمانی کوتاه مخاطبان زیادی به دست آورید، به فکر محتوای وایرال باشید! در ادامه نکاتی برای ایجاد محتوای وایرال برای شما آورده ایم؛

موضوعاتی برای ویدئو

در اینجا عنوان و موضوعاتی برای شما آورده ایم که می تواند موضوع ویدئو شما باشد

  • نکات
  • پشت صحنه
  • مصاحبه با مشتری
  • اطلاعیه های محصول
  • اخبار مربوط به سازمان
  • محتوای تولید شده توسط کاربر

مردم به دنبال مطالب هوشمندانه هستند

زمانی افراد محتوا را به اشتراک می گذارند، که از نظر آنها محتوا جذاب و هوشمندانه باشد و افراد زیادی با خواندن آن لذت ببرند. اگر از نظر آنها محتوا هوشمندانه و جالب باشد، احتمال زیادی وجود دارد که آن را برای دوستان یا خانوادشان بفرستند و یا اینکه در صفحه خود آن را به اشتراک بگذارند.

بگذارید مردم نظراتشان را بگویند

اگر شما مطلبی را منتشر کرده اید و میخواهید وایرال شود، بگذارید که افراد نظراتشان را در زیر آن بنویسند.

در صورتی که نظرات مثبت زیادی بنویسند، افراد زیادی مایل به اشتراک گذاشتن محتوای شما می شوند. چراکه نظرات مثبت نشان دهنده این است که محتوای شما مورد استقبال قرار گرفته است. پس آنها هم به اشتراک می گذارند تا دوستانشان و فالورهایشان آن را ببینند.

محتوای کوتاه تولید کنید

طبق آمار و شواهد تقریباً محتواهای وایرال، کوتاه هستند. برای مثال معمولاً فیلم های وایرال بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه هستند و هر قدر که طولانی شوند، ممکن است جذابیت خود را از دست بدهند. این مسئله در رابطه با وبلاگ ها نیز صدق می کند. افراد اکثراً به دنبال محتواهایی هستند که در زمان کوتاه، بیشترین جذابیت را داشته باشد. در این رابطه کارشناسان “مشتری من” با توجه به نوع مخاطبین شما و کسب و کارتان، محتوای مناسبی تولید می کنند.

از زوایای مشترکتان با دیگران، محتوا تولید کنید

برای مثال ممکن است از نوشیدنی مورد علاقه خودتان پست بگذارید. یا یک پست در رابطه با مدیرتان بگذارید و بگویید که چرا از او متنفر هستید. اگر مردم وجه مشترکی با پست شما پیدا کنند، بیشتر پست شما را به اشتراک می گذارند. برای مثال ممکن است افراد بسیاری با شما هم عقیده باشند و نوشیدنی مورد علاقه شما را بپسندند، بنابراین آنها نیز عکس آن را به اشتراک می گذارند.

در محتوای خود از عکس استفاده کنید

سعی کنید در پست هایتان حتماً از عکسی استفاده نمایید. عکس ها علاوه بر اینکه پیام بیشتری منتقل می کنند، بیشتر هم مورد استقبال کاربران قرار می گیرند. تحقیقات هم نشان داده که پست هایی که در آن عکسی قرار دارد، دو برابر بیشتر از پست های بدون عکس به اشتراک گذاشته می شوند.

مراقب باشید که در پست های خود به کسی توهین نکنید

وقتی پستی را در شبکه های اجتماعی قرار می دهید، بایستی مراقب باشید که در آن پست به شخص یا عقیده ای توهین نشود. چرا که در صورتی که این اتفاق بیفتد، ممکن است مخاطبان زیادی را از دست بدهید. برای مثال اگر در رابطه با موضوعی همچون “ترامپ” مطلبی منتشر کنید، چه این مطلب در جهت حمایت از او باشد چه مخالفت با او، مطلب بسیار بحث برانگیزی است و ممکن است افراد زیادی با شما برخورد کنند.

چرا تولید محتوای خلاقانه اهمیت دارد؟

  • افراد پس از مشاهده ویدئوی تبلیغاتی و وایرال، به احتمال ۸۵% محصول را می خرند.
  • در سال ۲۰۱۸، ۷۹% ترافیک اینترنتی به خاطر محتوای ویدئویی بوده است. این آمار نشان دهنده این است که مردم محتوای ویدئویی و وایرال را دوست دارند و دنبال می کنند. 
   

تعرفه تولید محتوای وایرال

  • نکات ذکر شده، تنها قسمتی از نکات و مطالب مربوط به محتوای وایرال می باشند. محتوای وایرال دنیای وسیعی دارد و برای اینکه بتوانید در آن بهتر عمل کنید بایستی با کارشناسان معتبر در این زمینه مشورت کنید. تیم “مشتری من” در زمینه تولید محتوای وایرال، به شما می تواند مشاوره بدهد و محتوای وایرال مورد نظرتان را نیز تولید نماید، در این راستا بسته به نوع محتوا و ویژگی های آن، تعرفه ای مناسب برای شما عزیزان قرار می دهد. برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با محتوای وایرال و تعرفه های آن می توانید با واحد دیجیتال مارکتینگ “مشتری من” در ارتباط باشید.