آموزش حرفه ای سئوی سایت های فروشگاهی

/
/
آموزش حرفه ای سئوی سایت های فروشگاهی
آموزش حرفه ای سئوی سایت های فروشگاهی

متخصصین سئو جهت بهینه‌سازی سئوی سایت های فروشگاهی از اصول و استراتژی های خاصی استفاده می‌کنند. هدف استفاده از این روش‌ها افزایش ترافیک سایت و جذب کاربران جدید می‌باشد.

اگر شما نیز چنین هدفی را برای وب‌سایت خود دنبال می‌کنید، پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید چرا که قصد داریم برترین تکنیک های موجود، جهت بهینه‌سازی سئوی سایت های فروشگاهی را با هم بررسی کنیم.

فهرست مطالب:

  1. اهمیت سئو در افزایش ترافیک سایت
  2. قدم اول – بهینه سازی قالب سایت فروشگاهی
  3. قدم دوم – توسعه روابط کاربری در سایت
  4. قدم سوم – دقت در انتخاب کلمات کلیدی
  5. قدم چهارم – توسعه صفحات فروش
  6. قدم پنجم – افزایش رتبه سایت در گوگل با لینک سازی مناسب
  7. قدم ششم – افزایش رتبه سایت با بازاریابی محتوا
  8. قدم هفتم – به‌ کارگیری ابزارهای مختلف در سئوی سایت فروشگاهی
  9. سخن پایانی

اهمیت سئو در افزایش ترافیک سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

ابتدا باید بدانید که افزایش ترافیک سایت، به تنهایی برای سایت های فروشگاهی کافی نیست. افزایش ترافیک یک وب‌سایت زمانی مفید است که درصد قابل قبولی از کاربران، بدون خرید سایت شما را ترک نکنند.

در نظر داشته باشید که بهینه‌سازی سئوی سایت های فروشگاهی چندان تفاوتی با وب سایت های دیگر ندارد، اما با این حال این دسته از سایت‌ها مستلزم رعایت برخی نکات خاص می‌باشند.

قدم اول – بهینه سازی قالب سایت فروشگاهی

اگر کاربران بتوانند به راحتی به آنچه می‌خواهند دسترسی پیدا کنند و در این بین تجربه لذت بخشی را در کنار نظم، ترتیب و زیبایی سایت شما پشت سر بگذارند، بی‌شک رتبه سایت شما نیز بهبود پیدا می‌کند.

به زبان ساده‌تر هر چقدر که خریداران مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند و دیگر صفحات سایت را نیز بررسی کنند، معیار های مثبتی مثل Time on Site و  Time on Pageدر سایت شما نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه گوگل نیز این را به عنوان یک فاکتور مثبت برای رتبه‌بندی سایت شما نظر می‌گیرد.

شما با ساخت یک ساختار ساده، روان و جذاب نه تنها راه را برای فعالیت خزنده های گوگل باز می‌کنید، بلکه کاربران بیشتری را نیز به سایت خود جذب خواهید کرد.

همچنین بد نیست بدانید که استفاده از search box در بالای صفحه سایت به کاربران کمک می‌کند تا سریع‌تر به آنچه می‌خواهند برسند و این تکنیک ساده نیز در بهبود سئوی سایت های فروشگاهی بی‌تاثیر نیست.

قدم دوم – توسعه روابط کاربری در سایت

با توسعه روابط کاربری یا به عبارتی تسهیل تعاملات بین کاربر و سایت، می‌توانید رتبه بهتری در SERP ها کسب کنید. در این خصوص می‌توانید از تکنیک های زیادی استفاده کنید، برخی از قوی‌ترین تکنیک های مطرح در این خصوص عبارت هستند از:

-استفاده از تم های جذاب در سایت (Responsive Design)
-استفاده از یک قالب mobile-friendly جذاب و پرسرعت
-استفاده از تصاویر بهینه شده و کم حجم
-حذف افزونه های بی‌کاربرد
-بهینه‌سازی سرعت سایت

قدم سوم دقت در انتخاب کلمات کلیدی

تاکید بر کیفیت کلمات کلیدی بحثی است که در هر دوره‌ های مختلف آموزش سئوی سایت های فروشگاهی به چشم می‌خورد. دقت داشته باشید که بدون عبارات کلیدی صحیح، عملکرد موفقیت‌آمیز یک سایت در نهایت به شکست ختم می‌شود. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می‌توانید از دو روش کلی استفاده کنید.

اولین روش استفاده از ابزار های مخصوص به تحقیق کلمات کلیدی است و دومین روش استفاده مستقیم از پیشنهادات گوگل می‌باشد. برای مثال می‌توانید خود را جای کاربران قرار دهید و تصور کنید که فردی برای خرید کفش، چه عبارتی را در گوگل سرچ خواهد کرد.

قدم چهارم توسعه صفحات فروش

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

بعد از اینکه یک ساختار ساده و روان برای سایت خود ایجاد کردید و یک لیست مناسب از کلمات کلیدی نیز حاضر کردید، در مرحله بعدی باید صفحات محصولات سایت خود را با این کلمات کلیدی بهینه‌سازی کنید. پیشنهاد می‌کنیم این فرآیند را در ابتدا برای صفحات محصولات پرفروش عملی کنید.

قدم پنجم افزایش رتبه سایت در گوگل با لینک سازی مناسب

بک لینک ها ارزش وب‌سایت شما را در موتور های جستجو بالا می‌برند. این مورد یکی از مهم‌ترین اصول مطرح در خصوص بهبود سئوی سایت های فروشگاهی به شمار می‌رود. به طور خلاصه بلک لینک های یک سایت، جزئی از فاکتور های مهم گوگل برای معیارسنجی مواردی مثل شهرت، اعتبار و قابل اعتماد بودن یک سایت به شمار می‌رود.

عوامل تعیین کننده در کیفیت بلک لینک:

  • محتوای صفحه و وب‌سایت لینک دهنده
  • اعتبار دامنه سایت لینک دهنده
  • دائمی یا موقتی بودن بلک لینک
  • رتبه صفحه در کلیدواژه
  • سایت لینک دهنده
  • جایگاه لینک

قدم ششم افزایش رتبه سایت با بازاریابی محتوا

با تولید محتوای مناسب به روند خرید کاربران کمک خواهید کرد. در این خصوص باید از اطلاعات مفید، جامع و کاربردی‌ای برای معرفی محصولات خود استفاده کنید. فراموش نکنید که محتوا از اهمیت بالایی در بحث بهینه‌سازی سئوی سایت های فروشگاهی برخوردار است.

مسلما سایتی که اطلاعات خوبی در مورد محصولاتش به خریداران ارائه دهد، نسبت به رقبای خود اعتبار بیشتری در ذهن کاربران کسب خواهد کرد.

قدم هفتم به‌ کارگیری ابزارهای مختلف در سئوی سایت فروشگاهی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

خوشبختانه امروزه ابزار های زیادی جهت بهبود سئوی سایت های فروشگاهی وجود دارد که می‌توان از آنها برای بهینه‌سازی صفحات سایت استفاده کرد. برخی از قوی‌ترین پلتفرم‌ها و ابزار های کاربردی در این خصوص عبارت هستند از:

  • SEO image optimizer
  • OptinMonster
  • Plugin SEO
  • Smart SEO
  • SEMrush
  • Yoast

سخن پایانی

فراموش نکنید که بهینه‌سازی سئوی سایت های فروشگاهی یک فرآیند زمان‌بر و تخصصی به شمار می‌رود. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر خدمات سئوی سایت های فروشگاهی را در بالاترین سطح کیفی و بهترین قیمت به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها