‌ا‌بزار آنالیتیکس

ا‌بزار آنالیتیکس

ا‌بزار آنالیتیکس یک ابزار رایگان است که به کمک آن می‌توان اطلاعات کاملی در زمینهٔ کاربران سایت به دست آورد.

ا‌بزار آنالیتیکس

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

مدیران وب‌سایت، وبمسترها، متخصصان محتوا یا متخصصان سئو و هر فردی که به شکلی در طراحی و توسعه سایت سهیم است، می‌تواند از این ابزار رایگان استفاده کند.

این ابزار رایگان که در ایران به نام گوگل آنالیز هم می‌شناسیم، ابزاری برای تحلیل ترافیک ورودی، رفتار کاربر در سایت، نرخ تبدیل و… است.

ا‌بزار آنالیتیکس چه کمکی به سایت می‌کند؟

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

هر ابزاری که گوگل طراحی نموده است، در جهت هدفمند کردن سایت‌ها است.

‌ا‌بزار آنالیتیکس نیز هم برای اهداف کاملاً مشخصی طراحی‌ شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

نحوه هزینه بودجه تبلیغات

به کمک این ابزار می‌توانید تشخیص دهید که تبلیغات انجام‌شده در کدام کانال تلگرام یا کدام صفحه اینستاگرام، گوگل ادز، بنر یا ریپورتاژ، بیشترین بازخورد را داشته است.

درواقع این ابزار ترافیک ورودی به سایت مقصد از سایت‌های مبدأ را مشخص می‌کند.

نحوه تبدیل‌شدن کاربر ساده به مشتری

ا‌بزار آنالیتیکس به شما نشان می‌دهد که کاربر ساده بعد از چند مراجعه به سایت شما محصول را سفارش داده است.

برای مثال می‌توانید تشخیص دهید که کاربران بعد از 10 بار مراجعه تصمیم به خرید گرفته است.

پس می‌توان نتیجه گرفت که سایت شما برای تبدیل کاربر ساده به مشتری با تأخیر مواجه است و یا اینکه توانسته است کاربران را برای خرید توجیه نماید.

این ابزار حتی ویژگی بازدیدکنندگانی که به مشتری تبدیل‌شده‌اند را نشان می‌دهد.

ا‌بزار آنالیتیکس ساعت پیک ترافیک را مشخص می‌کند

زمانی که نیاز به تغییر در سایت دارید، نباید در پیک ترافیک باشد.

به کمک ‌ا‌بزار آنالیتیکس می‌توانید ساعاتی که کمترین میزان ترافیک در سایت وجود دارد را تشخیص داده و تغییرات موردنیاز در سرور، آپدیت کدها سایت و… را در آن زمان انجام دهید.

از دیگر اطلاعاتی که ا‌بزار آنالیتیکس به شما ارائه می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چه میزان کاربر از سایت دیدن کرده‌اند؟
  • بازدیدکنندگان بیشتر از کدام قسمت سایت من دیدن کرده‌اند؟
  • افرادی که از سایت دیدن کرده‌اند در کدام کشور و شهر زندگی می‌کنند؟
  • آیا سایت به‌اندازه کافی واکنش‌گرا است و برای موبایل مناسب است؟
  • کدام‌یک از تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی تأثیر بیشتری در بازدید سایت داشته است؟
  • کدام صفحات بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است؟

همچنین بخوانید: مزایای گوگل آنالیتیکس چیست و چه اطلاعاتی را ارائه می‌دهد؟

چگونه باید ‌ا‌بزار آنالیتیکس را نصب کنیم؟

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

برای نصب ا‌بزار آنالیتیکس باید از فیلترشکن استفاده کنید و یک اکانت جیمیل داشته باشید.

بعد از انجام این دو مرحله کافی است که سایت گوگل ‌آنالیتیکس را بازکرده و یک حساب کاربری بازکنید.

بعد از 5 دقیقه به شما کدی داده می‌شود که آن را در همه صفحات، بعد از کد <head> تکرار کنید.

سخن پایانی

ا‌بزار آنالیتیکس نیز مانند دیگر ابزارهای کاربردی گوگل تلاش دارد با ارائه گزارش، طراحان سایت را به مشکلات سایت آشنا نماید.

با بهینه نمودن سایت، نه‌تنها بازخورد سایت بیشتر می‌شود، بلکه مخاطبان اصلی سایت و بازدیدکنندگان نیز از مراجعه به سایت رضایت بیشتری خواهند داشت.

اشتراک گذاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

[kkstarratings]

مقالات مرتبط

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها