پاپ آپ چیست؟ بسته به اینکه از آنها چگونه استفاده کنید بسیار مهم است. این پاپ آپها در سئو، تولید محتوای متنی و افزایش رتبه سایت در گوگل کمک زیادی میکنند. اگر از پاپ آپها یا پنجرههای بازشو به خوبی استفاده کنید میتوانند بسیار مؤثر باشند. اگر هم از آنها بهدرستی استفاده نکنید میتوانند برای کابر آزاردهنده باشد و کاربر را از دست دهید. پاپ آپهای خوب برای بازدیدکنندگان مزاحمت ایجاد نمیکنند.
آنها نسبت به محتوای مرتبط ارائه میشوند. پنجرههای بازشو میتوانند تا 40 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت شما را به مشترکین تبدیل کنند. پاپ آپ برای سایت یکی از راههای موجود برای تبلیغات است. در این مطلب در مورد پاپ آپها و انواع آن صحبت میکنیم.
پاپ آپ چیست؟ (?What is a popup)
پاپ آپها، پنجرهها یا کادرهای مرورگر جدیدی هستند که بهطور خودکار در سایتهایی که به آن نگاه میکنید باز میشوند. این پنجرهها اغلب به شما یک تبلیغ ویژه ارائه میدهند. سپس شما را تشویق میکنند تا قبل از مرور سایت، در یک سرویس ثبت نام کنید. همچنین ممکن است شما را به یک اقدام خاص دعوت کنند.
پاپ آپ یکی از راههای تبیلغاتی است به شرطی که از آن به خوبی استفاده شود. یکی از مشکلات تبلیغات پاپ آپ این است که اغلب باعث مزاحمت کاربران میشوند. در این صورت بسیاری از کاربران آنها را بدون خواندن خط اول آگهی میبندند. همچنین اگر بیش از حد آزاردهنده باشند، منجر به نرخ پرش سایت میشوند.

ویژگی های پاپ آپ خوب
حال که دانستید پاپ آپ چیست باید بهخاطر داشته باشید که پاپ آپ دارای ویژگیهایی است که شامل موارد زیر میشود:
ویژگیهای پاپ آپ خوب:
- باید زمانی ظاهر شود که مزاحمت ایجاد نکند؛
- به مخاطبان شما و صفحهای که در حال مشاهده آنها هستند، مرتبط باشد؛
- پیشنهادی جذاب برای مخاطبان داشته باشد؛
- تبدیلهای شما را بهبود دهد.
در پاپ آپها میتوانید از تخفیفها، کوپنها، پیشنهادهای رایگان، پیشنهادات انحصاری استفاده کنید. به این صورت که این موارد فقط برای بازدیدکنندگانی باشد که در خبرنامه شما ثبتنام کردهاند. همچنین میتوانید از مسابقات برای متقاعد کردن کاربران برای ماندن در صفحه شما و ثبتنام استفاده کنید. اما اگر پیامهای یکسان را در پاپ آپها به بازدیدکنندگان منتقل کنید کاربر را از دست میدهید.
زمان حیاتی است
زمان نمایش پاپ آپ در سئو اهمیت زیادی دارد. چرا؟ بهعنوان مثال اگر یک پنجره بازشو را خیلی زود نمایش دهید، ممکنه بازدیدکنندگان خود را از دست دهید. همچنین اگر پنجرههای بازشو خیلی دیر نمایش داده شوند، میتوانید بسیاری از مشترکین جدید را از دست بدهید. زیرا ممکن است بدون خواندن پیام شما، سایت را ترک کنند.
بایدها
شما باید بدانید از چه تبلیغات پاپ آپ برای چه محتوایی استفاده کنید. باید بدانید چه زمانی و چه محتوای مرتبطی را در پاپ آپها بگذارید. بنابراین، باید به زمانبندی و محتوای مرتبط برای پنجرههای بازشو توجه داشته باشید.

پاپ آپ چیست و انواع آن!
پاپ آپها انواع مختلفی دارد که در مورد پنج نوع آنها در ادامه توضیح خواهیم داد. اینکه بدانید از پاپ آپها و انواع مختلف آن در چه زمان و سایت مرتبطی استفاده کنید بسیار مهم است. به همین جهت در ادامه انواع مختلف پنجره بازشوها را به شما معرفی میکنیم. با معرفی این پاپ آپها راحتتر میتوانید در این راستا تصمیم گیری کنید.
پاپ آپهای زمان بندی شده
یکی از انواع پاپ آپ، پاپ آپ زمان بندی شده است. پاپآپهای زماندار باید زمانی فعال شوند که کاربر بهاندازه کافی محتوای وبسایت شما را بررسی کرده باشد. به همین جهت بسیار مهم است که بدانید میانگین زمانی که مشتریان در صفحه شما میگذرانند چقدر است.
اسکرول پنجره های بازشو
هنگامی که یک کاربر درصد معینی از صفحه یا مقاله شما را پایین آورده باشد، پنجرههای اسکرول ظاهر میشوند. آنها به شما هشدار میدهند که علاقه بازدیدکنندگان به صفحات خود را دست کم نگیرید. برای این باید پنجره اسکرول را طوری تنظیم کنید که 70 درصد پایین صفحه وب شما ظاهر شود. در این صورت متوجه میشوید خواننده به خوبی محتوای شما را درک کرده است، اما هنوز تمام نشده است. بنابراین، حتی اگر در پاپ آپی که نمایش میدهید نباشند، احتمالاً صفحه را برای تکمیل محتوا ترک نخواهند کرد.
پنجره های ورودی
این نوع پاپ آپها یکی از خطرناکترین پنجرههای بازشو هستند. زیرا به محض بارگیری وب سایت ظاهر میشوند و برای بازدیدکنندگان مزاحمت ایجاد میکند. همچنین او را برای ورود به صفحهای که میخواستند، مسدود میکند. با این حال، باید بدانید از آنها در کجا استفاده کنید که نتیجه خوبی بگیرید. مثلاً میتوانید برای مسابقات آنلاین یا اجتماعی و تبلیغات منحصر به فرد یا محدود استفاده کنید. در این صورت میتوانید مشتریان را تشویق به حرکت کنید. خریداران میدانند که تبلیغات طولانی نخواهد بود، بنابراین سریع عمل میکنند.
پنجرههای خروجی
پنجرههای خروجی یک نوع دیگر از پاپ آپها هستند. این پنجره به این شکل است که زمانی که بازدیدکننده قصد دارد وب سایت شما را ببندد، ظاهر میشود. او پیشنهادی را یادآوری و یا تبلیغات را انجام میدهد.
بله / خیر پنجرههای بازشو
هر چه اطلاعات کمتری را در پنجره بازشو بخواهید، بازدیدکنندگان بیشتری شرکت خواهند کرد. بهترین روش این است که فقط آدرس ایمیل را درخواست کنید یا سؤالات بله / خیر بپرسید.
برای بازشوهای چند مرحلهای، میتوانید اطلاعات بیشتری بخواهید. در این صورت به احتمال زیاد جزئیات تماس خود را مانند نام، نام خانوادگی، نام شرکت، در مراحل زیر ارائه میکنند. اما از درخواست اطلاعات بیش از حد در صفحه دوم خودداری کنید زیرا شانس شما را برای تبدیل، کاهش میدهد.

نتیجه گیری
در این مقاله از سایت مای کاستومر در مورد اینکه پاپ آپ چیست و انواع آن توضیح دادیم. در آکادمی مای کاستومر راه و روشهای مختلف برای گرفتن ترافیک و سئو بالا را به شما آموزش میدهیم. امیدواریم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گیرد. شما میتوانید برای کسب نتیجه بهتر در سئو داخلی و خارجی وبسایت خود یک جلسه مشاوره سئو با کارشناسان ما داشته باشید و سوالات و ابهامات خود را در طی این جلسه رفع نمایید.
اگر در جای مناسب، با محتوای مناسب و مرتبط با صفحهای که کاربر در آن حضور دارد از پاپ آپ استفاده کنید، تعامل کاربر را با وبسایت شما افزایش میدهد و موجب گردش کاربر در سایتتان میشود.
پاپ آپ ها اگر با استراتژی درستی استفاده نشوند، برای کاربر مزاحم تلقی شده، نرخ پرش سایت شما را افزایش داده و همین یک حرکت ممکن است به پنالتی سایت شما منجر شود. همچنین توجه کنید که پاپ آپ ها سرعت سایت را تا حدودی کاهش میدهند.
اگر بیش از حد از پاپ آپ ها در سایتتان استفاده کنید یا پاپ آپ در صفحه غیر مرتبط نمایش داده شود، کاربر گمراه میشود و سایت شما را ترک میکند. درنتیجه میتواند تاثیر منفی روی سئو وبسایت شما داشته باشد. به عکس پاپ آپ های هدفمند و فکر شده مخاطب را ترغیب میکند که در وبسایت شما زمان بیشتری را سپری کند و رتبه سایت شما افزایش مییابد.