ارگانیک سرچ چیست؟ + اهمیت Organic Search در افزایش ترافیک

ارگانیک سرچ چیست؟ + اهمیت Organic Search در افزایش ترافیک
ارگانیک سرچ
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

ارگانیک سرچ (organic search) چیست؟ موضوع مورد بحث این مقاله است. سرچ ارگانیک برای بازاریابان و کسانی که به تولید محتوای متنی می‌پردازند، بسیار اهمیت دارد. شاید برای مبتدیان سئو، اصطلاحاتی مانند ترافیک ارگانیک، ترافیک پولی، ترافیک مستقیم کمی گیج کننده باشد. اما این اصطلاحات به‌خصوص سرچ ارگانیک در افزایش رتبه سایت در گوگل به شما کمک زیادی می‌کند.

در این مطلب درباره اینکه ارگانیک سرچ چیست؟ چرا ترافیک ارگانیک مهم است؟ و سایر ابزار ترافیک‌ها صحبت می‌کنیم.

ارگانیک سرچ چیست؟

جستجوی ارگانیک در واقع بازدید از وب سایت‌ها به‌صورت طبیعی است. به این معنا که شما وقتی در موتور جستجو سرچ می‌کنید، نتایج سایت‌ها بالا می‌آیند. این نتایج بر اساس امتیازی است که سایت شما از سئو می‌گیرد و برای آن پولی پرداخت نمی‌کنید.

هنگامی که کاربران در یک موتور جستجو مانند گوگل یا بینگ درخواستی را تایپ می‌کنند، مجموعه‌ای از نتایج به آن‌ها نشان داده می‌شود. این نتایج شامل رتبه‌بندی صفحات در جایگاه‌های برتر به‌صورت ارگانیک می‌شود. همچنین مجموعه‌ای از تبلیغات که معمولاً با کلمه Ad نشان داده می‌شود که متفاوت از ارگانیک سرچ است.

کاربر به‌صورت ارگانیک سرچ می‌کند و از یک وب سایت بازدید می‌نماید. این سرچ در ابزار تجزیه و تحلیل به‌عنوان ترافیک جستجوی ارگانیک ثبت می‌شود.

تفاوت ارگانیک سرچ چیست و ترافیک جستجوی پولی

تفاوت ارگانیک سرچ چیست و ترافیک جستجوی پولی

تفاوت اصلی بین جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی این است که ترافیک ارگانیک رایگان است. در حالی که برای جستجوی پولی، مبلغی باید پرداخت شود.

دو راه برای دریافت ترافیک از موتورهای جستجو وجود دارد:

  1. راه اول این است که وب سایت خود را در نتایج جستجو با استفاده از قوانین سئو رتبه بندی کنید. این روش همان ترافیک ارگانیک یا ارگانیک سرچ می‌شود.
  2. راه دوم استفاده از گوگل ادز برای قرار دادن تبلیغات خود در بالای نتایج ارگانیک با تبلیغات است. این روش ترافیک جستجوی پولی است.

چرا ارگانیک سرچ مهم است؟

سرچ ارگانیک یکی از مهم‌ترین شکل‌های ترافیکی است که می‌توانید به وب سایت خود وارد کنید. اهمیت این شکل ترافیکی برای بسیاری از بازاریابان اهمیت زیادی دارد. حتی از سایر جستجو‌ها و ترافیک‌ها مانند ترافیک پولی مهمتر است.

یکی از مهم‌ترین دلایل آن، این است که جستجوی ارگانیک یا همان هدف کاربران است. کاربران برای پیدا کردن هدفی خاص، یک سوال را در یک موتور جستجو تایپ می‌کنند. اگر بتوانید پاسخی برای سؤال آن‌ها ارائه دهید، به احتمال زیاد مشتری یا دنبال کننده جدیدی خواهید داشت. علاوه بر این جستجوی ارگانیک یا همان ارگانیک مهم است زیرا اعتماد به وب سایت را افزایش می‌دهد و مزایایی هم دارد.

کاربران به گوگل اعتماد دارند. به همین جهت به وب سایت‌هایی که به‌صورت ارگانیک در رتبه‌های برتر گوگل قرار می‌گیرند، اعتماد زیادی دارند. این به این معنا است که تبدیل یک بازدیدکننده ارگانیک بیشتر از بازدیدکننده سایر رسانه‌های اجتماعی است و این برای افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار مهم است.

ارگانیک سرچ در گوگل آنالیتیکس

ارگانیک سرچ در گوگل آنالیتیکس

یکی از راه‌های نظارت بر جستجوی ارگانیک برای ترافیک کلمات کلیدی از طریق گوگل آنالیتیکس است.

به گوگل آنالیتیکس وارد شوید و سپس مراحل از این طریق ادامه دهید.:ACQUISITION > ALL TRAFFIC > CHANNELS.

گزارشی از ارگانیک سرچ دریافت خواهید کرد. در این گزارش تعداد بازدید‌ها از ترافیک ارگانیک یعنی نتایج ارگانیک موتورهای جستجو را نشان می‌دهد.

همچنین از ین روش هم می‌توانید عمل کنید: ACQUISITION > ALL TRAFFIC > SOURCE / MEDIUM

از این طریق گزارش دیگری را مشاهده می‌کنید که دقیقاً میزان ترافیک از هر موتور جستجو را نشان می‌دهد.

  • گوگل ارگانیک: ترافیک ارگانیک از گوگل است.
  • گوگل بینگ: ترافیک از بینگ و غیره است.

توجه داشته باشید ما در مای کاستومر اماده ارائه تمام این خدمات به شما هستیم.

ارگانیک سرچ در کنسول جستجوی گوگل

یکی دیگر از راهای نظارت بر سرچ ارگانیک برای ترافیک کلمات کلیدی استفاده از کنسول جستجوی گوگل است.

به کنسول جستجوی گوگل وارد شوید و مراحل را به این صورت طی کنید: PERFORMANCE > SEARCH Results .

گزارشهای گوگل به این معنا است که:

  • QUERIES: به شما نشان می‌دهد که وب سایت شما برای کدام کلمات کلیدی در نتایج ارگانیک گوگل بالا آمده است.
  • Impressions: تعداد بازدید‌هایی که دریافت کرده‌اید یا کلیک خورده است را نشان می‌دهد.
  • PAGES:صفحاتی که از وب سایت شما در جستجوی گوگل ظاهر شده‌اند. همچنین تعداد بازدید‌هایی که دریافت کرده‌اند را نشان می‌دهد.

ارگانیک سرچ در مقابل سایر منابع جستجو

ارگانیک سرچ در مقابل سایر منابع جستجو

ترافیک ارگانیک و سرچ ارگانیک تنها ابزار ترافیک نیست. موارد زیر راه‌هایی برای جستجو و ترافیک است.

دیگر ابزار جستجو و ترافیک برای درک بهتر اینکه ارگانیک سرچ چیست:

  • جستجوی پولی: این ترافیک از طریق تبلیغات جستجوی پولی به وب سایت شما می‌آید.
  • ترافیک مستقیم: شخصی به‌صورت مستقیم با تایپ URL در مرورگر از وب سایت شما بازدید می‌کند. این مورد در گوگل آنالیتیکس به‌عنوان ترافیک مستقیم ثبت می‌شود.
  • ترافیک ارجاع: شخصی روی یک لینک در وب سایت دیگری کلیک می‌کند. سپس از وب سایت شما بازدید می‌کند، این به‌عنوان ترافیک ارجاع نامیده می‌شود.
  • رسانه‌های اجتماعی: این ترافیک منظور رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره است.
  • نمایش: به ترافیک ناشی از تبلیغات پولی در سایر وب سایت‌ها اشاره دارد. هنگامی که در گوگل ادز تبلیغ می‌کنید، باید گزینه نمایش تبلیغات خود را در سایر وب سایت‌ها داشته باشید. هنگامی که شخصی با کلیک بر روی یکی از تبلیغات شما از وب سایت شما بازدید می‌کند، این به‌عنوان ترافیک نمایش در آنالیتیکس ثبت می‌شود.
  • ایمیل: از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ مانند Mailchimp یا Sendyبرای ایمیل مشترکین خود استفاده می‌کنید. سپس نرم افزار خود را به آنالیتیکس متصل کرده‌اید. در این صورت هر ترافیکی که از کلیک روی ایمیل‌های شما ایجاد می‌شود به‌عنوان ترافیک ایمیل ثبت می‌شود.

نرخ پرش

 

 

نتیجه گیری

سایت مای کاستومر همواره تلاش کرده است که آگاهی شما را در مورد سئو، تولید محتوای متنی افزایش دهد. در این مطلب هم تلاش کردیم در مورد اینکه ارگانیک سرچ چیست و چه اهمیتی دارد توضیح دهیم. امیدواریم مطالعه این متن به اطلاعات شما در این زمینه افزوده باشد.

سوالات متداول
یکی از راه های رتبه گرفتن در ارگانیک سرچ چیست؟

برای رتبه گرفتن از طریق ارگانیک سرچ حتما باید محتوای منحصر به فرد (یونیک)، کاربردی، مفید، به‌روز و متربط با حوزه وبسایتتان تولید کنید.

سایت ما چگونه وارد ارگاینک سرچ می شود؟

باید این ۵ نکته را رعایت کنید تا سایت شما وارد ارگانیک سرچ شود: ۱. بهینه سازی سرعت سایت ۲. بهینه سازی سایت برای موبایل (ریسپانسیو کردن) ۳. تولید محتوای سئو شده ۴. ساختار مناسب لینک های داخلی و خارجی ۵. گرفتن بک لینک از سایت‌های مرتبط و معتبر

آیا استفاده از شبکه های اجتماعی بر ارگانیک سرچ تاثیر دارد؟

 بله البته. شما با درج لینک سایت خود در این شبکه‌ها، یک بک لینک باکیفیت و معتبر برای سایتتان ایجاد کنید. همچنین با فعالیت در این شبکه‌ها می‌توانید، به برندسازی خود کمک کرده و در نتیجه سرچ ارگانیک سایتتان افزایش می‌یابد.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چی هستی؟

برای مشاهده دوره به سبد خرید مراجعه نمایید.