افزایش رتبه گوگل سایت

افزایش رتبه گوگل سایت

ده‌ها فاکتور تأثیرگذار در رتبه‌بندی گوگل سایت وجود دارد. هر کدام از این فاکتور‌ها با توجه به آپدیت الگوریتم‌های گوگل، سهم ویژه‌ای در سئو دارند. از این رو افزایش رتبه گوگل سایت شما به استفاده از این عوامل بستگی دارد. به عنوان یک وبمستر لازم است همواره به روز باشید و صفحات سایت خود را هم سو با رویه‌های جدید گوگل آپدیت کنید.

مای کاستومر در این مقاله، ۱۲ فاکتور مهم رنکینگ گوگل در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی می‌کند. با استفاده از این عوامل می‌توانید رتبه سایت خود را ارتقاء داده و صفحات آن را به صفحه اول جستجو گوگل (serp) ببرید.

انتشار مداوم محتوای جذاب

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

چند سالی است که انتشار محتوای جذاب به عنوان پررنگ‌ترین فاکتور در الگوریتم جستجوی گوگل شده است. هوش مصنوعی گوگل محتوای تازه منتشر شده را آزمایش می‌کند که آیا با هدف جستجو کاربران مطابقت دارد و انتظار آن‌ها را براورده می‌کند یا خیر. به این صورت که در نتیجه جستجو کلمه کلیدی کاربر، رفتار آن‌ها را با توجه به زمان ماندگاری در سایت و موارد دیگر ارزیابی می‌کند. عامل انتشار مداوم محتوای جذاب در رنکینگ سایت، ۲۶ درصد نقش دارد. بنابراین هنگام تولید محتوای متنی به جذاب بودن آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

تعامل با کاربر

تعامل با کاربر را پنجمین عامل مهم رتبه‌بندی سایت در ۲۰۲۲ می‌دانند. چرا که گوگل به صفحاتی که تعامل مناسبی با کاربر دارند پاداش می‌دهد. در واقع این فاکتور روی ایجاد تجربه‌ای رضایت بخش برای کاربر و تولید محتوا بر اساس هدف جستجوی آن‌ها تأکید دارد. گفته می‌شود این فاکتور در رتبه‌بندی صفحات ۱۱٪ نقش دارد که عدد قابل توجهی است.

کلمات کلیدی در عناوین متا

 

اگرچه نقش کلمات کلیدی در افزایش رتبه گوگل سایت نسبت به گذشته کمتر شده است، اما همچنان عامل مهمی به شمار می رود. به گونه‌ای که در بین فاکتور‌های رنکینگ گوگل نقش ۱۷ درصدی دارد. انتخاب کلمات کلیدی صحیح برای هر صفحه از سایت، به ربات‌های خزنده گوگل کمک می‌کند صفحه مربوطه را با توجه به عبارت جستجو کاربر پیدا کنند. بنابراین به کارگیری آن برای ایندکس شدن صفحات لازم است اما رعایت چگالی مناسب و توزیع درست آن در سئو اهمیت بالاتری دارد. به طوری که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی تأثیر منفی در سئو محتوا می‌گذارد.

بک لینک‌ها

بک لینک‌ها از زمان تأسیس یکی از تأثیرگذارترین فاکتور‌های رتبه‌بندی سایت بودند اما از سال ۲۰۱۸ به بعد جایگاه خود را تا حدی از دست دادند. به طوری که دو عامل انتشار مداوم محتوای جذاب و کلمات کلیدی جای آن را گرفتند. چرا که بعضی سایت‌ها به صورت مصنوعی بک لینک می‌خریدند و این موضوع منجر به تغییر رویه گوگل شد. با این حال بک لینک‌های ارگانیک نقش حیاتی در افزایش رتبه سایت در گوگل دارند. دریافت بک لینک‌های طبیعی به واسطه انتشار محتوای جذاب، سهم ۱۵ درصدی در رتبه سایت دارد.

لینک‌های داخلی گوگل

لینک‌های داخلی از قدرتمند‌ترین عوامل تأثیر‌گذار سئو سایت هستند. هر چقدر در یک سایت، صفحات بیشتری با کلمات کلیدی مشابه در تگ عنوان وجود داشته باشد، رتبه سایت برای آن کلمه کلیدی بالاتر خواهد بود. انتشار چندین مقاله در جنبه‌های مختلف یک موضوع و پیوند دادن همه آن‌ها به یک صفحه معتبر، نشان دهنده ارزش آن صفحه است.

سرعت صفحه

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 گوگل همواره سعی می‌کند بیش از هر چیزی برای رضایت کاربر ارزش قائل شود. بنابراین برای افزایش رتبه گوگل سایت خود، روی بالابردن سرعت بارگذاری صفحات سایت آن (حداکثر ۳ ثانیه) تمرکز کنید. اگر چه صفحات فوق سریع امتیاز بالاتری دریافت نمی‌کنند اما پایین بودن سرعت سایت موجب افت آن می‌شود. برای ارزیابی سرعت صفحات وب سایت خود می‌توانید از ابزار رایگان PageSpeed ​​Insights استفاده کنید.

فاکتور Niche Expertise

در اواسط سال ۲۰۱۷، گوگل از وب‌سایت‌هایی که به‌عنوان مرجع شناخته می‌شوند، استفاده می‌کند. وب سایتی که بیش از ۱۰ صفحه معتبر حول یک کلمه کلیدی hub دارد از این فاکتور برخوردار است. وجود کلمه کلیدی هاب در صفحات وب سایت، نوعی مغناطیس ایجاد می‌کند؛ به طوری که در نتیجه جستجوی Google که حاوی کلمه کلیدی هاب است، ترافیک سایت ایجاد می‌شود.

فاکتور Mobile-Friendly

اگر می‌خواهید در سال ۲۰۲۲ به بازدیدکنندگان بیشتری دسترسی پیدا کنید، سایت خود را برای کاربر موبایل بهینه کنید. کاربران زیادی در اینترنت، از طریق موبایل، وارد صفحات وب می‌شوند. در نتیجه صفحات سایت شما باید در دسکتاپ و موبایل باید یکسان به نظر برسد.

اسکیما‌گذاری

نشانه‌گذاری اسکیما از مدرن‌ترین نسخه‌های متا تگ به شمار می‌رود. کد‌های اسکیما به موتور‌های جستجو گوکل کمک می‌کنند که درک بیشتری نسبت به محتوای سایت شما داشته باشند. اکنون که الگوریتم‌های گوگل مانند مرغ مگس خوار و رنک برین نقش مهمی در امتیاز دهی به سایت‌ها دارند، کد‌های اسکیما نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند. کاربران وب سایتی که از کد‌های اسکیما استفاده می‌کند می‌توانند متوجه شوند موضوع سایت شما چیست، چه کاربردی دارد وغیره

کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ، کد‌های اسکیما را کارت ویزیت وب سایت شما می‌دانند.

کلمات کلیدی در URL

این فاکتور، سهم ۱ درصدی در رتبه سایت دارد و از قدیمی‌ترین فاکتور‌های سئو به شمار می‌رود. این عامل به قرارگیری کلمه کلیدی در URL صفحه یا همان آدرس اینترنتی سایت که در صفحه serp نمایش داده می‌شود، توجه دارد.

کلمات کلیدی در تگ‌های عنوان

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

این مورد نیز از اصول سئو داخلی به شمار می‌رود که یک درصد از فاکتور‌های افزایش رتبه گوگل سایت را شامل می‌شود. کلمات کلیدی را به شکل مناسبی در تگ H۱، H۲ و H۳ به کار ببرید اما در آن زیاده روی نکنید. استفاده از کلمه کلید در متا دسکریپشن نیز یکی از فاکتور‌های سئو به شمار می‌رود.

امنیت سایت و گواهی SSL

پس از طراحی سایت و راه‌اندازی آن گواهینامه SSL دریافت کنید. سایت‌های دارای این گواهی، دارای علامت   s  در انتهای https هستند. این عامل امنیت سایت را در برابر هک شدن تأمین می‌کند.

سخن آخر

اگرچه به نظر می‌رسد قرارگرفتن در صفحات اول گوگل چندان ساده هم نیست اما خواهید دید که به کارگیری هدفمند فاکتور‌های گفته شده، رنک سایت شما را افزایش می‌دهد. انتشار محتوایی مطابق با الگوریتم‌های فعال گوگل در سال ۲۰۲۲، به شما کمک می‌کند در رتبه‌بندی گوگل اعتبار پیدا کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همواره تلاش می‌کند در خدمات خود به روز‌ترین اصول بازاریابی انلاین را به کار ببرد. شما عزیزان می‌توانید با استفاده از راهکار‌ها و متد‌های کارشناسان ما، روی وب سایت خود سرمایه‌گذاری کنید، کسب و کار خود را ارتقاء دهید و به قله‌های موفقیت دست پیدا کنید. برای آشنایی با خدمات ما و دریافت راهنمایی‌های لازم برای شروع کار خود، با مشاور سایت، جناب مهندس معراج معمارنسب تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها