هر رقیبی میخواهد اولین نتیجه جستجو باشد که وقتی مشتریان به دنبال عبارات مهم میگردند، گوگل در ابتدا آنها را نشان دهند؛ روشهایی که گوگل برای اینکار استفاده میکند متعدد بوده و به الگوریتمهای بسیاری بستگی دارد که در نهایت منجر میشود گوگل براساس آن، سایتها را رتبهبندی کند. ما در این مطلب از مای کاستومر میخواهیم به راهکارهایی بپردازیم که شما با آن میتوانید رتبه گوگل خود را افزایش دهید پس در این مقاله که به افزایش رتبه گوگل پرداخته با ما همراه باشید.
راهکارهایی برای افزایش رتبه گوگل
اگر خواستار افزایش رتبه گوگل سایت خود هستید، بهتر است موارد زیر را با دقت انجام دهید.
1. تجربه کاربری وبسایت خود را بهبود بخشید
بر اساس مطالعهای که بر روی فاکتورهای رتبهبندی توسط SEMrush انجام شد، چهار فاکتور برتر رتبهبندی عبارتند از:
- بازدید از وبسایت
- زمان حضور در سایت
- صفحات در هر جستجو
- نرخ پرش
هر چهار مورد مستقیماً به تجربهای که وبسایت شما برای کاربران در طراحی سایت ارائه دادهاید، مربوط میشود و گوگل اخیراً با به روزرسانی مطالب خود، بر آن تأکید کرده است.
2. محتوای عالی بهینه شده با اصول سئو بنویسید
تولید محتوای متنی باکیفیت در وبسایت شما، یکی از بهترین راهها برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه جستجو است. در واقع، خود گوگل در یک پست وبلاگ در مورد تجربه صفحه گفته است که داشتن محتوای عالی و مرتبط در یک صفحه برای رتبهبندی مهمتر از تجربه صفحه است.
پس باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بدون اشتباه، غنی از کلمات کلیدی، بهینهسازی شده برای موبایل، نوشته شده برای پاسخگویی به نیازهای خاص مخاطب هدف شما و شامل لینکهای ارزشمند داخلی و خارجی است.
3. بک لینک های بیشتری دریافت کنید
بک لینکها، پیوندهایی از سایت های دیگر به سایت شما میباشند که یکی از سنگینترین فاکتورهای رتبهبندی گوگل هستند. در حقیقت، لینکهای دریافتی به محتوای وبسایت شما از دامنههای معتبر اعتبار سایت را نشان میدهد، ترافیک ایجاد می کند و رتبه جستجوی شما را بهبود میبخشد.
4. سرعت صفحه خود را افزایش دهید
زمان بارگذاری یکی از معیارهای کلیدی در ارتقای Core Web Vitals اخیر گوگل در سرچ کنسول است؛ بنابراین با استفاده از این قابلیت میتوانید، مطمئن شوید سایت شما تا حد امکان سریع بوده یا خیر که این مورد هم برای بهبود رتبه جستجو و هم برای ارائه یک تجربه کاربری خوب موثر است.
5. لینک های خراب را برطرف کنید
داشتن لینکهای با کیفیت در وبسایت شما یکی از بهترین راههای افزایش ترافیک و تثبیت اعتبار سایت بشمار میرود که هم در افزایش رتبه سایت در گوگل اهمیت دارد و هم سئو سایت بهبود پیدا میکند؛ اما لینکهایی که خطای 404 ایجاد میکنند دقیقا عملکردی برعکس دارند یعنی هم به تجربه کاربری شما و هم به رتبه جستجو آسیب میرسانند و برای آن ابزارهای متفاوتی مانند BrokenLinkCheck یا Dead Link Checker وجود دارد که میتوانید استفاده کنید.
6. تصاویر خود را بهینه کنید
بهینهسازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت شما و شناسایی آسان تصاویر در صفحات وب برای گوگل بسیار مهم است؛ به همین خاطر اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر وبسایت فشرده شده و دارای نام فایلهای توصیفی و متن جایگزین است. از ابزارهای مهم در بهینه کردن تصاویر میتوان به imagecompressor و compressjpeg اشاره کرد. همچنین میتوانید با استفاده از افزونه Image Alt Text Viewer، وضعیت عکسهای خود را چک کنید.
7. از تگ های هدر H1 و H2 به درستی استفاده کنید
هدرها نه تنها محتوای شما را خواناتر و برای انسانها و موتورهای جستجو آسانتر میکنند، بلکه ارتباط قوی بین رتبه جستجوی گوگل و استفاده از تگهای هدر در بدنه محتوا وجود دارد؛ پس بهتر است که در هر صفحه یک تگ H1 داشته و از تگ H2 نیز برای تیترهای مطالب خود به درستی استفاده کنید. بنابراین تگهای هدر راهی عالی برای نشان دادن ساختار محتوای شما و تأکید بر نکات کلیدی هستند.
8. بهینه سازی برای جستجوی محلی
بیشتر افراد از گوشیهای هوشمند خود برای جستجوی مشاغل “نزدیک خانه” استفاده میکنند و این یک شانس بسیار بزرگ برای افزایش شانس خود در نشان دادن کسبوکار جستجوهای محلی مرتبط است؛ پس محتوای مرتبط را در Google Posts ارائه داده و کسبوکار خود را در فهرستهای راهنماهای محلی قرار بگذارید.
9. “موقعیت صفر” را هدف بگیرید
زمانی که کاربر در جستجوی گوگل سوالی میپرسد، گاهی اوقات محتوا را از یک وبسایت انتخاب و آن را در قالب یک بخش پاسخ و سوال، بالای نتیجه جستجوی شماره 1 نمایش می دهد. به همین دلیل میتوانید با استفاده از قرار دادن سوال و پاسخ در قالب سوالات FAQ برای متنها، شانس خود را در نمایش گوگل دوبرابر کنید.
چه نکاتی را باید در نوشتن سوالات FAQ در نظر بگیریم؟
برای اینکه گوگل سوالات شما را در نتایج جستجو نشان دهد لازم است نکاتی را در نظر بگیرید که عبارت است از:
- سوالات رایجی بنویسید که افراد بیشتر در پشتیبانیها میپرسند و البته باید محصول، خدمات و همچنین صفحه مورد نظر را در نظر بگیرید.
- سوالات و پاسخها باید کوتاه باشند و سوال را پاسخ دهند.
- از دستهبندی برای سوالات سازمانی خود استفاده کنید.
- از سوالات FAQ به صفحات وبلاگ خود لینک دهید.
حال راهکارهای افزایش رتبه گوگل را میدانید…
سعی کردیم در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر به مهمترین راهکارهای افزایش رتبه گوگل اشاره کنیم؛ چراکه راهکارهای بسیار دیگری مانند بررسی سایت از لحاظ تکنیکال و رفع برطرف کردن ایرادات برنامهنویسی، بهتر کردن وضعیت OFF-PAGE SEO و ON-PAG SEO وجود دارد.
همچنین اگر نیاز به مشاوره داشتید، یک وقت مشاوره با مهندس معراج معمارنسب به عنوان یک مشاور حوزه دیجیتال مارکتینگ برای شما مشخص میکنیم. به این ترتیب در یک نشست به پاسخ تمام سوالات خود میرسید.