بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ روشی است که در آن با تبلیغات بر خط یا آنلاین محصولاتی فروخته‌شده و یا خدماتی ارائه می‌شود.

در این روش از بستر اینترنت برای شناساندن و معرفی محصول استفاده می‌شود.

بازاریابی اینترنتی مزایایی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها باید به کم شدن هزینه تبلیغات، قابلیت گزارش‌گیری دقیق، تحلیل اطلاعات و داده‌های واقعی، برقراری ارتباط با استفاده‌کننده واقعی و… اشاره داشت.

زیرشاخه‌های بازاریابی اینترنتی

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

امروزه برای بازاریابی اینترنتی ابزارهای بسیار کاربردی طراحی‌شده است که همگام کردن سایت با آن‌ها می‌تواند روند درآمدزایی شما را افزایش دهد.

این ابزارهای شامل Keyword-Planner یا گوگل آنالیتیکس می‌شود.

آنلاین مارکتینگ را می‌توان با برنامه‌ریزی روی 7 زیرشاخه گسترش داد.

1. سئو سایت را با موتور جستجوی پرکاربرد نظیر گوگل بهینه کنید

با بهینه‌سازی سئو سایت و بازاریابی اینترنتی رتبه اول نتایج جستجو را به خود اختصاص می‌دهید.

به عبارتی هر فردی با جستجوی کالا یا خدمات شما به‌احتمال خیلی زیاد سایت شما را بازخواهد کرد.

پس این روش یکی از مؤثرترین روش‌های بازاریابی آنلاین به شمار می‌آید.

2. روی بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM برنامه‌ریزی نمایید.

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

درروش اول شما با همگام‌سازی سایت می‌توانید نتیجه اول را به دست آورید و این در حالی است که در SEM شما با پرداخت هزینه به موتور جستجو، رتبه اول را خریداری می‌کنید.

ازاین‌رو ترافیک ورودی به سایت را در بازه زمانی مشخصی افزایش‌خواهید داد.

3. از بازاریابی محتوایی کمک بگیرید.

در این روش بازاریابی اینترنتی فرد با تولید محتوای خلاق ، ارزشمند و کاربردی، مشتریان و کاربران به استفاده از خدمات و یا محصولات سایت ترغیب می‌کند.

این روش یک استراتژی بلندمدت برای جلب رضایت مشتری است.

4. روی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی حساب بازکنید.

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

شبکه‌های اجتماعی امروز بستر بسیار مناسبی برای انجام بازاریابی اینترنتی است.

تقریباً همه کاربران اینترنتی دریکی از رسانه‌های اجتماعی عضویت دارند.

ازاین‌رو فعالیت در آن‌ها در افزایش درآمد شما تأثیر بسیار زیادی دارد.

شما باید در این فضا به‌مقتضای کاربران آن شبکه، تولید محتوا کرده و برای محصولات و خدمات خود بازاریابی نمایید.

5. بازاریابی اینترنتی و تبلیغات کلیکی یا PPC

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

این نوع تبلیغات به شکلی است که با هر بار کلیک کردن روی اکانت شما مبلغ مشخصی به صاحب صفحه اینترنتی یا اکانت فضای مجازی پرداخت کنید.

این نوع تبلیغات بیشتر در اینستاگرام، تلگرام، توییتر یا لینکیدن کارایی دارد.

6. از روش بازاریابی وابسته یا همکاری درفروش کمک بگیرید.

برای صحبت درباره روش بازاریابی آنلاین وابسته، باید آمازون را مثال زد.

آمازون اجازه می‌دهد شما در وب‌سایت خود تبلیغات محصولات آمازون را قرار دهید.

بعد از فروش از طریق سایت، مبلغی به‌عنوان درصد فروش به شما پرداخت می‌شود.

7. بازاریابی اینترنتی و روش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

در این روش مخاطبان را به گروه‌های متفاوت تقسیم می‌کنید و بر اساس نیاز آن‌ها ایمیل‌هایی با محتوای بهینه ارسال می‌کنید.

اگر بتوانید مخاطبان خود را درست گروه‌بندی کنید، این روش یکی از کاراترین روش‌های جلب مشتری در بازاریابی اینترنتی به شمار می‌آید.

سخن پایانی

بازاریابی اینترنتی مدت‌ها است که توانسته جایگاه مناسبی در بین مخاطبان و کاربران اینترنت باز کند.

این روش هزینه‌های کسب‌وکار را به میزان قابل‌توجهی کم کرده و اثربخشی بیشتری در مخاطب ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

[kkstarratings]

مقالات مرتبط

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها