بررسی اشتباهات سئو

بررسی اشتباهات سئو

اشتباهات سئو مجموعه‌ای از اشتباهات هستند که مدیران سایت و سئوکارآن آن انجام می‌دهند. این اشتباهات باعث نتیجه معکوس می‌شود. برای درک بهتر این موضوع بهتر است ابتدا با مفهوم سئو آشنا شویم.

 سئو فرآیندی برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت و صفحه در نتایج گوگل است. برای به دست آوردن رتبه برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر، باید سئو سایت را بهبود ببخشید تا افزایش رتبه سایت در گوگل داشته باشید.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر می‌خواهیم به اشتباهات رایج در سئو که بیشتر سئوکاران آن را انجام می‌دهند بپردازیم. افزایش

اشتباهات رایج در سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

منابع آنلاین زیادی درباره چگونگی بهبود سئو یا استراتژی‌های سئو وجود دارد اما نمی‌توان اشتباهات سئو را نادیده گرفت. در این بخش برخی از این اشتباهات که اکثر متخصصان مرتکب می‌شوند بیان می‌کنیم.

سرعت پایین سایت

سرعت پایین سایت مانع از دسترسی کاربر به محتوای صفحات سایت می‌شود. سرعت پایین از افزایش ترافیک سایت جلوگیری می‌کند. اگر تلاش خود را برای افزایش ترافیک سایت صرف می‌کنید اما بارگیری صفحات مدت طولانی طول بکشد کار شما بیهوده است. اکثر مخاطبان بیش از حداکثر ۱۰ ثانیه منتظر بارگذاری سایت نخواهند شد.

محتوای تکراری

محتوا تکراری به محتوا‌هایی گفته می‌شود که مشابه آن در سایت‌های دیگر وجود داشته باشد. گرچه گوگل برای محتوا تکراری امتیاز منفی قائل نمی‌شود اما به احتمال زیاد بر روی رتبه سایت شما تاثیر می‌گذارد. موتورهای جستجوی نسخه یکسانی برای دو محتوا نشان نمی‌دهند. درواقع گوگل محتوایی را انتخاب می‌کنند که بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته باشد.

 بنابراین تولید محتوا متنی یونیک اهمیت زیادی دارد. برای رفع این اشتباه سئو اطمینان پیدا کنید که محتوا شما در هیچ یک از صفحات سایت‌های دیگر وجود ندارد. اگر فرصت کافی برای تولید محتوا ندارید می‌توانید این کار را به تیم تولید محتوا بسپارید.

تصاویر بدون تگ alt

برچسب‌های جایگزین یا تگ alt، ویژگی‌های html تصاویر هستند که به توصیف محتوا کمک می‌کنند. بنابراین باید به تگ alt توجه کنید. مواردی وجود دارد که تصاویر وبسایت شما به دلیل عنوان نامناسب یا پسوند نادرست استفاده نمی‌شوند.

در این صورت تگ alt برای تصاویر محتوا توضیح می‌دهد. همچنین با کمک خزنده‌ها در درک اطلاعات صفحه کلمه کلیدی تقویت می‌شود. این یکی از اشتباهات سئو است که اکثر سئوکاران آن را نادیده می‌گیرند که در افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار اهمیت دارد.

مطالب منسوخ شده

محتواهای قدیمی در سایت، اعتبار سایت شما را پایین می‌آورند. نرخ پرش صفحات بالا برای سئو مناسب نیست. سعی کنید در حوزه فعالیت خود محتوای همیشه سبز تولید کنید. برای رفع این اشتباه، اطمینان حاصل کنید که محتوا ارسال شده کیفیت بالا دارد و با اطلاعات سایت مرتبط است.

 همیشه بهترین و مفیدترین محتواهای خود را به موتور جستجو تحویل دهید. برای رفع این مورد که از رایج‌ترین اشتباهات سئو است، می‌توانید به صورت دوره‌ای محتواهای سایت را به روز کنید.

عدم بهینه سازی سایت برای موبایل

طراحی سایت باید به گونه‌ای باشدکه تمام محتویات، تصاویر، ویدیو‌ها و ساختار سایت به شکل کاملا درست در تمام دستگاه‌ها چیده شود و به راحتی توسط کاربر قابل مشاهده باشد. در حال حاضر بیشتر کاربران از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند.

اگر صفحه شما برای موبایل بهینه نباشد تقریبا بیش از نیمی از مخاطبین را از دست می‌دهید. این مورد بسیار مهمی است که سایت شما باید رعایت کند. زیرا در حال حاضر گوگل به کاربران موبایل اهمیت بالایی می‌دهد و برای جستجوی آنها مطالب مخصوصی را نشان می‌دهد.

لینک‌های شکسته

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اگر کاربر از طریق موتور جستجو و با کلیک بر روی لینک، به سایت شما وارد شود و با خطای ۴۰۴ مواجه شود تاثیر بدی از سایت شما در ذهن او خواهد گذاشت. این یکی از مهم‌ترین اشتباهات سئو است که بسیاری از سایت‌ها به آن دچار هستند. گوگل به شدت به این مورد واکنش نشان می‌دهد.

 اگر ربات گوگل وارد یکی از صفحات سایت شما شود و با خطای ۴۰۴ برخورد کند به سرعت آن را از نتایج جستجو حذف خواهد کرد. لینک‌های شکسته به دو دلیل به وجود می‌آید. اگر آنها را بدانید به راحتی می‌توانید از ایجاد آن در سایت خود جلوگیری کنید.

  1. زمانی که آدرس URL صفحه از سایت خود را ویرایش می‌کنید، وقتی کاربر از طریق نتایج صفحه جستجو با آدرس قبلی حذف شده وارد صفحه سایت می‌شود دیگر محتوایی به او نشان داده نمی‌شود.
  2. زمانی که صفحه‌ای از سایت خود را حذف می‌کنید اگر جایگزینی برای آن صفحه تعیین نکنید کاربر با ورود به صفحه اصلی با ارور ۴۰۴ روبرو خواهد شد.

جدی نگرفتن سئو محلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

سئو محلی باعث می‌شود تا سایت شما با جستجو کلمات کلیدی محلی، نمایش داده می‌شود. برای مثال اگر شما فروشگاهی داشته باشید و کسی  گوگل کلمه فروشگاه‌های تهران را جستجو کند، بی نهایت سایت به او نشان داده می‌شود.

 حال اگر کسی عبارت فروشگاه در منطقه زعفرانیه را جستجو کند و شما صفحه خود را برای سئو محلی بهینه کرده باشید، شانس نمایش سایت شما در بالای گوگل بیشتر است.

اشتباهات سئو در سایت‌های فارسی، زیاد دیده می‌شود. برخی از این اشتباهات توسط سئوکارانی انجام می‌شود که با سئو آشنا هستند ولی برای بروزرسانی اطلاعات خود، اقدامی نکرده‌اند. امیدواریم در این مقاله با اشتباهات رایج سئو سایت آشنا شده باشید و آنها را رفع کنید.

شما با دانستن این موارد می‌توانید عملکرد بهتری در سئو داشته باشید. اگر به دنبال مشاوره در حوزه دیجیتال‌مارکتینگ هستید می‌توانید از مهندس معراج معمارنسب کمک بگیرید. تیم ما با سال‌ها تجربه در حوزه سئو، آماده کمک به شما برای پیشرفت کسب‌وکارتان است.

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها