بررسی اصول سئو در تولید محتوا

بررسی اصول سئو در تولید محتوا

اصول سئو در تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. شناخت و رعایت اصول سئو در افزایش رتبه سایت در گوگل مؤثر است. البته که عوامل دیگری نیز در رتبه بندی سئو نقش دارند که می‌توان به طراحی سایت و تولید محتوای متنی اشاره کرد.

واقعیت این است که سئو و محتوا بسیار نزدیک به هم و مرتبط هستند. بدون رعایت قوانین سئو، محتوا نمی‌تواند در صفحه اول گوگل قرار گیرد و در نتیجه ترافیک ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل است که رابطه قوی بین سئو و محتوا وجود دارد. در ادامه نحوه رعایت اصول سئو در تولید محتوا را توضیح خواهیم داد.

1. محتوای مناسب برای مخاطبان تولید کنید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوای مناسب اولین و مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا است. اولین اصل نوشتن اینکه محتوای شما نیاز مخاطبان را برطرف کند. شاید در نگاه اول این کار ساده به نظر برسد. اما در عمل می‌بینیم وب سایت‌ها محتوای نامناسب زیادی تولید می‌کنند. محتوای مناسب یعنی اینکه محتوایی تولید کنید که پاسخگوی نیاز کاربران باشد و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد.

تولید محتوای مناسب به این معنا نیست که همه پست‌های وب سایت شما در مورد خدمات یا محصولات باشد. تولید محتوا در تجارت شما بخشی از نیازهای کاربران است. با تولید محتوا در بخش‌های مختلف کسب و کار خود، به کاربران نشان دهید که در زمینه کاری خود متخصص هستید. همچنین با این کار به آن‌ها نشان می‌دهید که تفاوت‌های زیادی بین شما و رقبایتان وجود دارد.

2. تیترهای جذاب انتخاب کنید

انتخاب تیتر جذاب یکی از مراحل و اصول سئو در تولید محتوا است. زمانی که عنوان محتوای خود را به‌درستی انتخاب کنید می‌توانید روی کاربران خود تأثیر زیادی بگذارید. سرفصل‌های مفهمومی، جذاب و همراه با کلمات کلیدی انتخاب کنید.

همچنین متا، توضیحات و جزئیات بیشتری نسبت به‌عنوان محتوا را به کاربر نشان می‌دهد. بنابراین در نوشتن متا دقت کنید و در عین حال آن را جذاب نیز بنویسید. به خاطر داشته باشید که عنوان صفحه و متا بخش‌هایی هستند که در نتایج جستجو نیز ظاهر می‌شوند.

3. از عبارات کلیدی استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا از مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا به شمار می‌رود. کلمات کلیدی در عنوان و بدنه محتوا به کاربران و موتورهای جستجو می‌گوید که موضوع محتوا چیست. اما باید مراقب باشید بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید. زیرا کاربران چنین مطالبی را دوست ندارند و به سئو نیز آسیب می‌رساند.

4. ساختار مناسب برای پست‌ها ایجاد کنید

محتوای بدون ساختار مناسب نه تنها مفید نخواهد بود بلکه ضرر هم خواهد داشت. استفاده از پاراگراف‌های کوتاه و تقسیم بندی محتوا به‌صورت عنوان‌های فرعی، باعث خوانایی بیشتر متن برای کاربران می‌شود. ساختار مناسب برای محتوا به این صورت است که عنوان اصلی در تگ هدر H1 و عنوان‌های فرعی H2 هستند. اگر یکی از هدرهای فرمت شده H2 سرفصل دیگری دارد، از H3 از آن استفاده کنید و به همین ترتیب به سمت پایین حرکت کنید.

 5. از تصاویر یا فیلم‌ها استفاده کنید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

از دیگر اصول سئو در تولید محتوا استفاده از تصاویر یا فیلم‌ها در محتوا است. حتماً از تصاویر یا ویدیوها در محتوای پست‌های خود استفاده کنید. زیرا کاربران به دیدن تصاویر و فیلم علاقه‌مند هستند و به جذابیت متن کمک می‌کند. همچنین یکی از مزایای این کار اشتراک گذاری پست‌ها و پین کردن تصاویر در شبکه اجتماعی پینترست است. به این ترتیب به افزایش ترافیک سایت خود کمک زیادی می‌کنید.

6. به شبکه‌های اجتماعی توجه کنید

شبکه‌های اجتماعی ابزارها و پلتفرم‌هایی هستند که به دیده شدن و اشتراک گذاری سایت شما کمک می‌کنند. توصیه می‌کنیم پست‌های وبلاگ سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید متاتگ‌ها را برای کنترل نوع نمایش وب سایت در فیس‌بوک و توییتر پیاده سازی کنید.

7. استفاده صحیح از گوگل نیوز

اگر محتوای وب سایت شما شامل مطالب خبری هم می‌شود می‌توانید برای اخبار سایت در سرویس Google News ثبت نام کنید. این امر باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد.

8. لینک دهی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

لینک‌ها از دیگر اصول سئو در تولید محتوا است که در افزایش سئو نیز تأثیر زیادی دارند. تولید محتوای قوی باعث می‌شود به وب سایت‌های دیگر لینک دهید، بنابراین سئوی شما افزایش می‌یابد. همچنین اگر محتوای شما خیلی ارزشمند و با کیفیت باشد ممکن است سایت‌های دیگر به سایت شما لینک دهند. بک لینک‌ها به افزایش سئو سایت کمک زیادی می‌کنند.

9. نظارت بر فعالیت‌ها

با نظرات در مورد آمار وب سایت، می‌توانید تأثیر نتیجه تلاش‌های خود را ببینید. گوگل آنالیتیکس ابزاری است که می‌توانید به کمک آن روی پارامترهایی مانند زمانی که کاربران در صفحه هستند نظارت کنید.

با بررسی سایر پارامترها مانند نرخ پرش می‌توانید کیفیت محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید. در این صورت می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه تعامل کاربران با وب سایت خود به‌دست آورید.

اگر کاربران زمان کمی در یک صفحه بمانند احتمالاً کیفیت محتوای شما پایین است و نتوانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند. همچنین آمار تعداد اشتراک گذاری محتوا به شما در تحلیل کیفیت محتوا کمک می‌کند. به این ترتیب می‌توانید نوع محتوای مورد نظر کاربران خود را درک کنید و محتوای با کیفیت تولید کنید.

نتیجه گیری

رعایت اصول سئو در تولید محتوا در موفقیت سئو و تولید محتوا نقش پررنگی دارد. بنابراین استفاده از تکنیک‌های خوب در سئو و محتوا باعث افزایش بازدید و اعتبار سایت می‌شود. با پیروی از اصولی که در این مقاله ذکر کردیم می‌توانید به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

از این گذشته شما همواره می‌توانید با مشاوره با مهندس معراج معمارنسب درک متفاوتی از بازاریابی محتوایی داشته و این کار را به بهترین شکل انجام دهید. تجربه و دانشی که در اختیار شما گذاشته می‌شود حاصل سال‌ها فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال است. این تجربه می‌تواند از آن شما باشد، با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در تماس باشید.

متنی

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها