تبلیغات در گوگل ادز به چه صورت است؟

تبلیغات در گوگل ادز به چه صورت است؟

اگر شما هم رویای صدرنشینی در بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله را درباره تبلیغات در گوگل ادز با ما همراه باشید! به طور متوسط روزانه گوگل با 259 بازدید کننده مواجه می‌شود و طی این بازدید‌ها چهار میلیارد و هشت صد میلیون تعامل صورت می‌گیرد. دو سال پس از راه‌اندازی این مرورگر محبوب و در اکتبر سال 2001 بستر تبلیغاتی تحت عنوان Google AdWords روی کار آمد که در سال دوهزار و هجده به نام Google Ads  اختصار یافت‌. گوگل ادز همان صفحه‌ای است که بسته به علاقه شما و بر اساس مطالبی که دنبال می‌کنید، نتایجی نشان می‌دهد که قطعاً تا به امروز یک بار بر روی آن‌ها کلیک کرده‌اید.

امروزه هرچه کمپین‌های مالی شما افزایش پیدا کند احتمال دیده و دنبال شدن بیشتری خواهید داشت، به همین سبب است که Google Ads در میان کسب و کار‌های اینترنتی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

از همین رو سپردن تبلیغات خود جهت افزایش رتبه سایت در گوگل به فعالان و متخصصین این حوزه بهترین تصمیمی است که می‌توانید برای تجارت الکترونیک خود بگیرید.

حالا اگر شما هم قصد ورود به این عرصه را دارید باید بدانید که راهی پر پیچ و خم در انتظار شما می‌باشد و به راهنمایی دقیق جهت موفقیت در این زمینه احتیاج است.

گوگل ادز چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

همان ‌طور که سابقاً بیان کردیم، گوگل برترین موتور جستجوی جهان است که توسط میلیون‌ها ربات نتایجی متشکل از تبلیغات پولی و ارگانیک را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. اینکه شما با روش های طبیعی لینک تبلیغات در گوگل ادز به صورت پولی  گوگل شوید پروسه ای سخت و زمان بر است اما با تبلیغات ادورز و پرداخت هزینه ای نسبتا بالا می‌توانید در زمان کوتاهی که به مبلغ واریزی شما وابسته است لینک و زیر  شدن را تجربه کنید.

با تمام این‌ها، احتمالاً این سوال برای‌تان پیش بیاید که آیا تبلیغات در گوگل ادز مؤثر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال به مواردی که در ادامه گفته خواهد شد توجه کنید.

  • آمار کلیک بر نتایج گوگل ادز هشت درصد است.
  • تبلیغات نمایشی، هر ماه حدود صد و هشتاد میلیون نمایش دارد.
  • کاربرانی که آماده خرید هستند شصت و پنج درصد بر موارد تبلیغاتی کلیک می‌کنند.
  • چهل و سه درصد از مشتریان محصولی را خریداری می‌کنند که در ویدئو یوتیوب دیده باشند.

با توجه به مطالب ذکر شده قطعا گوگل ادرز بی تاثیر نخواهد بود.

این بستر تبلیغاتی چگونه کار می‌کند؟

با وجود توضیحاتی که سابقاً بیان کردیم حالا زمانش فرا رسیده است تا نحوه تبلیغات در گوگل ادز را توضیح دهیم.

در سیستم Google Ads به ازای هر کلیک مبلغی از حساب شما کسر می‌شود. اگر بخواهیم این مسئله را واضح‌تر بیان کنیم این‌طور می‌شود که در یک کمپین ادورز شما باید یک کلید واژه مخصوص و یک صفحه از سایتتان را هدف قرار دهید و برای آن مبلغی را تعیین کنید. نکته حائز اهمیت اینجاست که میزان پرداختی را بر اساس حداکثر مبلغی تعیین کنید که گوگل شما را مجاز می کند.

به مثالی که در ادامه می‌زنیم توجه کنید:

اگر پیشنهاد شما شش دلار برای هر کلیک روی آن کلمه باشد و گوگل ادز مبلغ نهایی را دو دلار تعیین کند تبلیغات صفحه شما پذیرفته خواهد شد؛ امّا در غیر این صورت اگر گوگل تشخیص دهد، ارزش پروژه شما بیش از چهار دلار است تبلیغات را برای شما اعمال نخواهد کرد.

در این سیستم سه گزینه نمایش داده می‌شود که بدین ترتیب است:

  • هزینه هر کلیک CPC
  • مبلغ پرداختی در هر هزار نمایش CPM
  • هزینه هر تعامل CPE

پس از آن گوگل هزینه پیشنهادی خود را با توجه به نمره کیفیت QS ارائه می‌دهد.

به این نکته توجه داشته باشید که منظور از نمره کیفیت مجموعه کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود شما می‌باشد. تبلیغات با کیفیت می‌تواند باعث کاهش قیمت و ایجاد جایگاه‌های بهتری شوند. نمرات این سیستم بین یک تا ده در نظر گرفته شده است و هرچه نمره بالاتری داشته باشید پرداختی کمتری برای تبدیل خواهید داشت و هر قدر امتیاز بالاتری داشته باشید جایگاه بهتری به شما تعلق می‌گیرد. با داشتن نگاهی به تمام این موارد نوبت به مزایای استفاده از گوگل ادز می‌رسد که در بخش بعد آن را بررسی خواهیم کرد.

مزایای تبلیغات در گوگل ادز شامل چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

گوگل با بیش از چهار و نیم میلیارد تعاملات روزانه پرکاربردترین موتور جستجو در جهان است. همچنین این سیستم با بیش از دو دهه سابقه معتبرترین نیز به شمار می‌آید.  استخدام تیم دیجیتال مارکتینگ در شرکت ها نشان دهنده افزایش توجه به این مهم است.

در ادامه چند مزیت مهم تبلیغات در گوگل ادز را معرفی خواهیم کرد:

  • افزایش ترافیک و درآمد بیشتر
  • امکان تبلیغ در دستگاه ‌های مختلف
  • تبلیغات هدفمند
  • رقابت با کسب و کا‌رهای متفاوت
  • در دست داشتن کنترل دخل
  • سنجیدن موفقیت با دیگر رقبا

تبلیغات در گوگل ادز را به یک آژانس معتبر بسپارید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید کسب و کارتان را با تبلیغات در گوگل ادز دگرگون کنید بهتر است به یکی از بهترین‌های این حوزه مراجعه کنید و به هر آژانسی اعتماد نکنید.آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر یکی از مجموعه های معتبر و با سابقه در این حوزه است که می تواند در زمینه اجرای کمپین های افزایش رتبه سایت در گوگل ادز شما را یاری نماید.

با مراجعه به این آژانس دیجیتال می‌توانید از طراحی سایت تا کسب درآمد از آن آسوده خاطر باشید.

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها