جدول زمانی به‌ روز رسانی‌ های الگوریتم گوگل

به روز رسانی های الگوریتم گوگل

گوگل در سال 1998 تاسیس شد. از همان ابتدا، گوگل، راهی برای یافتن آنچه نیاز دارید، شده است. با این حال، گوگل همیشه منبع قابل اعتماد امروزی نبوده است. زمان، انرژی، کار و به‌ روز رسانی‌ های الگوریتم گوگل زیادی را انجام داد و  طول کشید تا به اینجا که هست برسد.

برای کشف زمان بندی به روز رسانی های الگوریتم گوگل در 5 سال اخیر با ما همراه باشید. (این مطلب تا به روز رسانی تمام الگوریتم های گوگل از ابتدا تا کنون به روز میشود)

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

همه‌ی به روز رسانی های الگوریتم گوگل

لیست به روز رسانی های الگوریتم گوگل از جدیدترین به قدیمی ترین مرتب شده است.

2 ژوئن 2021 – به روز رسانی اصلی ژوئن 2021

گوگل اعلام کرد که به‌ روز رسانی هسته گسترده بعدی آن در ژوئن 2021 اجرا خواهد شد. دنی سالیوان نیز در توییتر اعلام کرد که برخی از فاکتورها هنوز کاملاً آماده نیستند. او همچنین توضیح داد که قسمت دوم یکی دیگر از به روز رسانی های اصلی الگوریتم گوگل در ماه جولای عرضه خواهد شد.

8 آوریل 2021 – به‌ روز رسانی بررسی محصول (Product Review Update)

این به‌ روز رسانی برای پاداش دادن بهتر به محتوای با کیفیت در جستجوی های اینترنتی ایجاد شده است و به مقالات و پست های بهتر اجازه می‌دهد در Google رتبه بهتری داشته باشند.

10 فوریه 2021 — تصویب نوع جدید از ایندکس شدن (در زبان آمریکایی و انگلیسی)

در اکتبر 2020، گوگل ایندکس شدن متن را اعلام کرد و آن را به عنوان روشی جدید برای گوگل برای رتبه بندی معابر (به جای صفحات وب) در جستجو توضیح داد. در فوریه، به‌ روز رسانی‌ ها برای پرسش‌های مربوط به آرام ایالات متحده که به زبان انگلیسی هستند، منتشر شد.

13 ژانویه 2020 – به‌روزرسانی اصلی ژانویه 2020

گوگل سال 2020 را با انتشار به روز رسانی اصلی ژانویه 2020 خود آغاز کرد که شامل ظاهر جدیدی برای نتایج جستجوی دسکتاپ بود. مانند به روز رسانی های قبلی الگوریتم اصلی گوگل، گوگل توصیه کرد که مدیران وب و سئو کاران از استانداردهای معمول خود برای تولید محتوا و انتشار تجربیات با کیفیت پیروی کنند.

25 اکتبر 2019 – به‌روزرسانی BERT

راه اندازی BERT در سال 2019 به یکی از مهم ترین به روز رسانی های گوگل در پنج سال گذشته تبدیل شد. BERT اکنون بر 10٪ از جستجوهای انگلیسی ایالات متحده تأثیر می گذارد و (امیدواریم) نتایج دقیق و مرتبط تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

الگوریتم BERT چیست؟

بِرت در واقع اپدیتی بر پایه هوش مصنوعی برای درک بهتر سرچ کاربران توسط ربات های گوگل است. به طوری که حتی گوگل حتی زبان محاوره و عامیانه را هم درک میکند و به تجربه بهتر کاربران در سرچ کمک میکند.

24 سپتامبر 2019 – به‌روزرسانی اصلی سپتامبر 2019

در اواخر سپتامبر، گوگل به‌ روز رسانی اصلی الگوریتم خود را راه‌اندازی کرد. مانند به‌ روز رسانی‌های اصلی گذشته، گوگل به مدیران وب‌سایت توصیه کرد که محتوا و تجربیات با کیفیتی در اختیار کاربران قرار دهند.

6 ژوئن 2019 – به‌ روز رسانی تنوع سایت

پس از به‌ روز رسانی اصلی ژوئن ۲۰۱۹، گوگل به‌ روز رسانی تنوع سایت خود را منتشر کرد. این به‌ روز رسانی الگوریتم گوگل بر ایجاد نتایج جستجوی متنوع تمرکز دارد، به این معنی که اکثر نتایج جستجو بیش از یک نتیجه را از یک وب‌سایت نشان نمی‌دهند، مگر اینکه مرتبط تلقی شوند.

2 ژوئن 2019 – به‌ روز رسانی اصلی ژوئن 2019

در آغاز ماه ژوئن، گوگل به‌ روز رسانی اصلی الگوریتم موتور جستجوی خود را راه‌ اندازی کرد. مانند به‌ روز رسانی‌های گذشته، گوگل به مدیران وب‌سایت ها توصیه کرد که دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی خود را مرور کنند تا درباره ایجاد تجربیات و محتوای با کیفیت برای کاربران اطلاعات کسب کنند.

12 مارس 2019 – به‌ روز رسانی اصلی مارس 2019

مارس همچنین دارای یک به روز رسانی اصلی بود. گوگل تغییرات ایجاد شده در الگوریتم موتور جستجوی خود را فاش نکرد. توصیه‌ هایی را ارائه کرد که از راهنمایی‌های فعلی و گذشته خود برای تغییرات الگوریتم موتور جستجو تقلید می‌کند: بهترین روش ها را دنبال کنید!!!!

27 سپتامبر 2018 – به‌ روز رسانی کوچک

نزدیک به پایان ماه سپتامبر، دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، به‌ روز رسانی کوچکی برای الگوریتم گوگل را تأیید کرد.

1 آگوست 2018 – به‌ روز رسانی پزشکی

این به‌روزرسانی سئوی گوگل به دلیل تأثیر قابل توجه آن بر وب‌سایت‌ها در صنعت سلامت و پزشکی، به سرعت عنوان «به‌ روز رسانی پزشکی» را به خود اختصاص داد. با این حال گوگل اعلام کرد که این به روز رسانی سایت های پزشکی را عمدا هدف قرار نداده است.

16 آوریل 2018 – به‌ روز رسانی هسته گسترده

گوگل انتشار یک بروزرسانی هسته گسترده برای الگوریتم خود را در ماه آوریل تایید کرد اما جزئیاتی در مورد خود به روز رسانی ارائه نکرد.

9 مارس 2018 – به‌روزرسانی هسته گسترده

در ماه مارس، به‌ روز رسانی هسته گسترده‌ای بدون نام منتشر شد. به گفته گوگل، این به روز رسانی بر روی سود بردن صفحاتی متمرکز شده است که قبلاً رتبه کمتری داشتند. این شرکت به همه مدیران سایت ها توصیه کرد که به تولید محتوای عالی ادامه دهند.

12 دسامبر 2017 – به‌روزرسانی هسته کوچک

گوگل در اوایل دسامبر چندین بهبود جزئی را در الگوریتم خود تأیید کرد.

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

7 مارس 2017 – فرد (FRED)

این به روز رسانی الگوریتم گوگل که توسط اکثر سئوکاران SEO Fred نامیده می شود، بر محتوای کم ارزش متمرکز شده است.

10 ژانویه 2017 – به‌ روز رسانی میان‌ افزارهای مزاحم

گوگل در اوایل ژانویه 2017 الگوریتم خود را به‌ روز رسانی کرد تا پنجره‌های بازشو و رسانه‌های مزاحم را هدف قرار دهد که تجربه کاربر را در دستگاه‌های تلفن همراه وحشتناک می‌کرد. این به‌ روز رسانی با تمرکز بیشتر گوگل بر تجربه کاربر با تلفن همراه هماهنگ شد.

10 نوامبر 2016 – به‌ روز رسانی اصلی بدون نام

گوگل هنوز چیزی در مورد این به‌ روز رسانی بزرگ تأیید نکرده است، اما بسیاری از مدیران سایت و سئوکاران پیشنهاد می‌کنند که تغییرات رتبه‌بندی به دلیل تغییر به‌ روز رسانی قبلی است.

6 اکتبر 2016 – آپدیت الگوریتم پنگوئن 4.0، فاز 2 (Penguin 4.0, Phase 2)

این مرحله از آپدیت الگوریتم پنگوئن نشان دهنده معکوس شدن همه پنالتی های قبلی الگوریتم پنگوئن بود.

27 سپتامبر 2016 – پنگوئن 4.0، فاز 1 (Penguin 4.0, Phase 1)

هدف فاز 1 الگوریتم پنگوئن این بود که به وب سایت ها به طور کلی نگاه کنیم و آنها را به خاطر یک اشتباه مجازات نکنیم. آنها می خواستند به هر پست خاص نگاه کنند تا به جای جریمه کردن کل سایت، تعیین کنند که چقدر باید رتبه لینک را کاهش دهند.

23 سپتامبر 2016 – پنگوئن 4.0 معرفی شد

به‌ روز رسانی الگوریتم گوگل که مدت‌ها منتظر آن بودیم در ماه سپتامبر ارائه شد و گوگل پیشنهاد کرد که این به‌ روز رسانی بلا درنگ و بخشی از الگوریتم اصلی است. الگوریتم پنگوئن چند فاز مختلف داشت و عرضه اولیه زمان زیادی را صرف کرد.

13 سپتامبر 2016 – تصویر

این به روز رسانی کاهش 50 درصدی را برای نتایج تصاویر در صفحات نتایج موتورهای جستجو به همراه داشت. این باعث تغییر رتبه‌بندی قابل توجهی شد و احتمالاً بخشی از به‌روزرسانی بزرگ‌تر دیگری بود.

1 سپتامبر 2016 – “Possum”

گوگل هرگز این تغییر الگوریتم جستجو را تایید نکرد، اما داده ها نشان می دهد که این به روز رسانی، یا این به روز رسانی در ارتباط با به روز رسانی های قبلی، به شدت بر نتایج ارگانیک تاثیر گذاشته است.

12 مه 2016 – سازگاری با موبایل (Mobile-friendly)

این به‌ روز رسانی یک افزایش سیگنال رتبه‌بندی بود که به سایت‌های سازگار با موبایل کمک کرد. با این حال، تاثیر به احتمال زیاد نسبتا کوچک بود.

10 مه 2016 – به‌ روز رسانی اصلی بدون نام

گوگل هرگز این به روز رسانی را تایید نکرد و هیچ توضیحی برای آن وجود نداشت. با این حال، ردیاب‌های گوگل افزایش 97 درجه‌ای را در فعالیت الگوریتم نشان دادند!!

23 فوریه 2016 – تکان دادن تبلیغات گوگل (AdWords Shake-up)

تکان دادن AdWords از شر تمام تبلیغات ستون سمت راست خلاص شد و بلوک‌های بالای 4 آگهی جایگزین آنها شد، که این اتفاق بر نرخ کلیک برای نتایج پولی و ارگانیک تأثیر گذاشت.

8 ژانویه 2016 – به‌ روز رسانی بدون نام

با این به‌ روز رسانی، تغییر زیادی در رتبه‌بندی ایجاد شد و گوگل بعداً تأیید کرد که این یک «به‌ روز رسانی الگوی اصلی» است. برای این به‌ روز رسانی بی‌ نام، جزئیات زیادی منتشر نشده است.

در این مطلب سعی کردیم به شما کمک کنیم تا با شناسایی به‌ روز رسانی‌ های الگوریتم گوگل، در طراحی سایت و سئو آن با دقت بیشتر و همچنین کار کردن مطابق سلیقه گوگل، بیشترین استفاده و کمترین هزینه را برای سئو خود بپردازید.

 

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها