آیا جریمه های گوگل واقعی هستند؟

جریمه های گوگل

وقتی در بازاریابی اینترنتی یا سئو کار می‌کنید، افسانه‌های زیادی درباره گوگل و جریمه‌هایی که برای مدیران وب‌سایت‌ها صادر می‌کنند می‌شنوید. با توجه به اینکه هر چند وقت یکبار موتور جستجو الگوریتم های خود را به روز می کند و به روز رسانی های جدید را منتشر می کند، جای تعجب نیست که افسانه جریمه های گوگل Google Penalties بسیار زیاد باشد. تنها چیزی که لازم است این است که یک فرد خوش فکر پیام سرچ کنسول را اشتباه بخواند یا اطلاعات تایید نشده را پست کند و شایعات از آنجا پخش شود.

اگر با مفهوم جریمه‌ های گوگل آشنا هستید، یا فقط کمی در مورد این موضوع مطالعه کرده‌اید، ممکن است این تصور را داشته باشید که گوگل می‌تواند همه را به خاطر همه چیز مجازات کند. ممکن است شنیده باشید که وب‌سایت‌ها برای خرید لینک از نتایج موتورهای جستجو حذف می‌شوند. یا ممکن است شایعاتی شنیده باشید مبنی بر اینکه ممکن است به دلیل کپی تصادفی محتوای خود  یا برای افراد دیگری که محتوای شما را تکرار می کنند، از فهرست گوگل خارج شوید.

آیا این مجازات ها واقعیت است یا تخیلی؟ در این پست، ما قصد داریم نگاهی به برخی از جریمه‌های شایعه شده و به‌روزرسانی‌های الگوریتم که در سرتاسر وب مورد بحث قرار گرفته‌اند، بیاندازیم.

زمانی که خواندن را تمام کردید، باید تصور بهتری داشته باشید که کدام جریمه های گوگل واقعی هستند، کدام بهترین روش‌هایی هستند که باید از آنها آگاه باشید و کدام یک داستان هستند. ما با توضیح دو نوع جریمه – الگوریتمی و دستی – شروع خواهیم کرد که باید برای کسانی از شما که تازه وارد این موضوع شده اند مفید باشد.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

دو نوع جریمه گوگل

موتورهای جستجو، یعنی گوگل، می توانند دو نوع جریمه را برای موارد ذکر شده در فهرست خود صادر کنند: دستی و الگوریتمی.

آنها را می توان اینگونه تعریف کرد:

جریمه دستی:

جریمه دستی جریمه ای است که توسط انسان اعمال می شود و یک وب سایت را از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بر اساس رفتار مضر یا هرزنامه حذف می کند.

جریمه الگوریتمی:

جریمه الگوریتمی جریمه ای است که به طور خودکار توسط یک الگوریتم (فناوری پشت صحنه موتور جستجو) اعمال می شود که موقعیت وب سایت را در SERP بر اساس رفتار نامطلوب کاهش می دهد.
اساساً، یک جریمه دستی مجازاتی است که شما را به طور کامل از SERP ها پاک می کند، حداقل تا زمانی که اشکالات رفع شود. جریمه های دستی را می توان برای وب سایت هایی اعمال کرد که به طور ناخواسته توسط هرزنامه یا نرم افزارهای جاسوسی سرمایه گذاری شده اند (به قصد جلوگیری از انتشار آن)، یا به وب سایت هایی که تصور می شود به نوعی نتایج جستجو را دستکاری می کنند اعمال شود. از سوی دیگر، جریمه الگوریتمی بر اساس اینکه وب سایت شما دارای نوعی معیار است، دید شما را کاهش می دهد.

به عنوان مثال، برخی از به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل، وب‌سایت‌هایی با محتوای کم را هدف قرار داده‌اند، بنابراین اگر سایت شما به عنوان سایتی با محتوای کم در نظر گرفته شود، رتبه شما ممکن است تا زمانی که الگوریتم دوباره «رفرش» شود، کاهش یابد.

آیا این جریمه های گوگل فقط یک افسانه است؟

در این لیست جریمه های گوگل (و مجازات های احتمالی) بر اساس محبوبیت رتبه بندی شده است و با یکی از رایج ترین آنها شروع می شود: جریمه محتوای تکراری.

جریمه محتوای تکراری

شایعه: “اگر وب سایت شما دارای محتوای تکراری باشد یا به طور تصادفی در وب سایت شما تکرار شده باشد یا از طریق مقالات یا توضیحات محصول از وب سایت های دیگر منتشر شده است” به عنوان بخشی از به روز رسانی الگوریتم پاندا مجازات خواهید شد.

واقعیت یا تخیلی؟ در بیشتر موارد غیر واقعی

توضیح: جریمه محتوای تکراری گوگل واقعاً وجود ندارد  در سال 2008، وبلاگ رسمی وب مستر گوگل اعلام کرد که “چیزی به عنوان “جریمه محتوای تکراری” وجود ندارد.

پس چرا این شایعه همچنان ادامه دارد؟

دلیل خوبی وجود دارد: محتوای تکراری می تواند مضر باشد. سایت Moz در مورد محتوای تکراری نکات بسیار خوبی را توضیح می دهد که چرا محتوای تکراری می تواند تأثیر زیادی بر سایت شما داشته باشد یا باعث شود صفحات شما در SERP دیده شوند. در اصل، گوگل می خواهد نتایج جستجوی خود را با محتوای مختلف پر کند، زیرا مردم تنوع ها را دوست دارند.

اگر موتور جستجو محتوای تکراری را تشخیص دهد، سعی می‌کند بر اساس «شواهد» ارائه شده، بفهمد که کدام سایت اصلی است و آن را بالاتر از سایرین قرار می‌دهد.

احتمالاً چند صفحه تکراری در اینجا و آنجا به شما آسیبی نمی رساند، اما در صورت امکان، به جای استفاده از آنچه به شما داده شده، محتوای خود را ایجاد کنید و کپی خود را به حداقل برسانید. متناوباً، می‌توانید از یک تگ “rel=”canonical برای نشان دادن اینکه کدام صفحات اصلی هستند، استفاده کنید، اگر موارد تکراری ایجاد شد که نمی‌خواهید حذف کنید.

همچنین بخوانید: سرپ گوگل (Google SERP) چه کاربردی دارد؟

جریمه لینک های خریداری شده

شایعه: اگر مسجل شد که در حال خرید لینک برای وب سایت خود هستید، می توانید به طور کامل از گوگل حذف شوید.

واقعیت یا تخیل؟ واقعیت

همین امر در مورد کسانی که در حال فروش لینک هستند نیز صادق است.

توضیح: در حالی که هیچ جریمه پرداختی برای لینکی وجود ندارد، به خودی خود، گوگل جریمه بزرگ”لینک های غیرطبیعی” دارد که می تواند برای افرادی که در کمپین های خرید لینک شرکت می کنند اعمال شود. این جریمه می‌تواند برای وب‌سایت‌هایی اعمال شود که در مقادیر زیاد به هر روش مصنوعی یا هرزنامه‌ای، از جمله نرم‌افزار، مبادله بیش از حد لینک یا پست‌های مهمان، یا خرید و فروش لینک‌ها، بک لینک دریافت می‌کنند. گوگل فکر می کند که لینک ها باید به طور طبیعی انجام شوند و به نفع کسانی باشد که از وب برای یادگیری استفاده می کنند. نه به نفع رتبه یک وب سایت. اگر مسلم شد که مشکوک به پرداخت پول برای لینک ها هستید، لینک ها یا سایت شما یا هر دو  ممکن است جریمه شوند، که ممکن است منجر به ناپدید شدن کامل از SERP ها شود تا زمانی که لینک ها حذف شوند.

همچنین بخوانید: چگونه استراتژی لینک سازی داخلی خود را بسازید؟

جریمه تصویر توسط گوگل

شایعه: اگر یک تصویر میزبانی شده در وب سایت شما در جستجوی Google Images متفاوت ظاهر شود، می توانید جریمه دستی برای “عدم تطابق” دریافت کنید.

واقعیت یا تخیل؟ واقعیت

توضیح: در سال 2013 معرفی شد، جریمه دستی “تناسب تصویر” گوگل را می توان برای وب سایت هایی اعمال کرد که به نظر می رسد عمداً تصاویر گوگل را فریب می دهند و موتور جستجو را مجبور به فهرست کردن (یا درج در نتایج جستجو) تصاویری می کند که با آنچه بازدیدکنندگان می بینند مطابقت ندارند.

همچنین ممکن است برای سایت‌هایی که از نرم‌افزار ضد هات‌لینک یا واترمارک خودکار استفاده می‌کنند برای محافظت از تصاویرشان در برابر سرقت استفاده شود.

اگر نمی‌دانید که چگونه این مورد در وب‌سایت شما اعمال می‌شود، نگران آن نباشید: به احتمال زیاد، هرگز نباید نگران این جریمه باشید. با این حال، این جریمه بر سایت‌هایی تأثیر می‌گذارد که ممکن است سعی کنند کاربران را برای بازدید از تصویری که هرگز تحویل داده نمی‌شود، فریب دهند، مانند والپیپر دسکتاپ یا وب‌سایت‌های پایگاه داده تصویر

بنابراین اگر یکی از آن ها را اجرا می کنید، مراقب باشید

همچنین بخوانید: بررسی تاثیر عکس در سئو و ارتقا رتبه سایت در گوگل

مجازات تک کلمه کلیدی

شایعه: وب سایت شما می تواند برای یک کلمه کلیدی جریمه شود، و از رتبه بندی برای کلمه کلیدی گفته شده جلوگیری شود، در حالی که همه چیز عادی به نظر می رسد.

واقعیت یا تخیل؟ واقعیت

توضیح: همه جریمه های گوگل برای کل وب سایت اعمال نمی شود. برخی از این مجازات‌ها «تطابق جزئی» نامیده می‌شوند و ممکن است فقط برای بخش‌های خاصی از وب‌سایت شما اعمال شوند.

بنابراین اگر گوگل رفتار غیرطبیعی مربوط به یک صفحه خاص، URL، لینک و غیره را تشخیص دهد، می تواند آن مورد خاص را جریمه کند، در حالی که بقیه وب سایت شما دست نخورده باقی می ماند.  به عنوان مثال، اگر گوگل فکر می‌کند فروشگاه لوازم خانگی شما لینک های هرزنامه زیادی را در پست‌های وبلاگ مهمان نادرست قرار داده است تا برای کلمه کلیدی «خرید موبایل» رتبه خوبی داشته باشد، می‌تواند به سادگی شما را از SERP آن کلمه کلیدی حذف کند.

اما شما را به خاطر “خرید تبلت” مجازات نمیکند. نحوه ظاهر شدن این جریمه در سرچ کنسول به این بستگی دارد که در وهله اول چه چیزی باعث پنالتی شدن آن شده است. در مثال بالا، احتمالاً تطابق جزئی لینک های غیر طبیعی به سایت خود را مشاهده خواهید کرد.

جریمه بیش از حد بهینه سازی

شایعه: شما می توانید وب سایت خود را “بیش از حد سئو” کنید تا جایی که به خاطر آن جریمه شوید.

واقعیت یا تخیل؟ نیمی واقعیت، نیمی خیال.

مشکل سئو بیش از حد: در سال 2012، مت کاتس از گوگل اظهار داشت که موتور جستجو بر روی جریمه “سئو بیش از حد” کار می کند.

سپس، در ماه آوریل، اولین به روز رسانی الگوریتم پنگوئن منتشر شد. پنگوئن برای تنبیه سایت‌هایی که SERP‌ها را با لینک‌های غیرطبیعی دستکاری می‌کنند، از جمله لینک‌های پولی، لینک‌های هرزنامه، و لینک‌هایی با انکر تکست سنگین (مثلاً لینک دادن به صفحه‌ای با متن «خرید موبایل» طراحی شده است. ”).

احتمالاً این کار از این طریق شروع شده است. برای روشن بودن، هیچ جریمه ای برای مجازات وب سایتی که در سئوی آن بیش از حد تشخیص داده شده است، طراحی نشده است. با این حال، بسته به کاری که انجام می‌دهید، ممکن است در خطر مواجه شدن با به‌روزرسانی پنگوئن یا حتی ضربه زدن با یک جریمه دستی باشید.

بنابراین اگر در حال ایجاد تعداد زیادی لینک با انکر تکست خاص هستید، یا صدها صفحه پر از کلمات کلیدی می نویسید، احتمالاً در نهایت با نوعی جریمه مواجه خواهید شد.

جریمه ارور 404

شایعه: اگر وب سایت شما 404 های زیادی داشته باشد، می توانید جریمه شوید.

واقعیت یا تخیل؟ تخیلی، اما…

توضیح: خیر، اشتباه تایپ کردن یک URL یا حذف یک صفحه منجر به جریمه نمی شود، حتی در مقیاس بزرگ. اما ارور 404 صفحه یافت نشده، که هنگام تلاش برای دسترسی به صفحه‌ای که در سرور وب‌سایت وجود ندارد رخ می‌دهد، می‌تواند از راه‌های دیگر برای شما مشکل‌ساز باشد. آنها می توانند بازدیدکنندگان سایت شما را ناامید کنند، که به نوبه خود می تواند بر معیارهایی مانند نرخ پرش تأثیر بگذارد، که گوگل از آن برای تعیین رتبه شما استفاده می کند.

بنابراین مراقب 404 ها باشید و سعی کنید تا جایی که ممکن است آنها را حذف کنید.

همچنین بخوانید: راه حل هایی برای رفع ارور ۴۰۴ سایت

جریمه کند بودن سایت

شایعه: گوگل برای سایت های کند جریمه دارد.

واقعیت یا داستان؟ تخیلی … اما سرعت سایت بر رتبه شما تأثیر می گذارد.

توضیح: هیچ جریمه ای برای داشتن یک وب سایت کند وجود ندارد… اما گوگل از سایت های سریعتر در نتایج جستجوی خود استفاده می کند.

اگر به موتور جستجو بین دو سایت با فاکتورهای مشابه انتخاب داده شود، اما یکی 2 ثانیه سریعتر از دیگری بارگذاری شود، سایت سریعتر همیشه از آن بالاتر خواهد بود.

جریمه نویسندگی گوگل

شایعه: ممکن است به دلیل استفاده از Google Authorship در بسیاری از صفحات خود یا استفاده نامناسب از آن جریمه شوید.

واقعیت یا تخیل؟ قبلاً واقعیت، اکنون خیالی است، زیرا Google Authorship وجود ندارد.

توضیح: قبل از حذف کامل پشتیبانی Google Authorship در آگوست سال 2014، گوگل هشدارهایی را برای کسانی که از نشانه گذاری نویسندگی در صفحاتی استفاده می کردند که نویسنده ندارند، مانند صفحات اصلی وب سایت، در تلاش برای جذب موارد دیگر اخطار می داد. کلیک در جستجوها این جریمه های گوگل بسیار کم بود، اما اتفاق افتاد.

البته دیگر برای این جریمه دیگر جای نگرانی نیست.

با این حال، همچنان این خطر وجود دارد که به دلیل استفاده نامناسب از ویژگی ریچ اسنیپت گوگل جریمه شوید. وب مسترهایی که صفحات را به طور نامناسب علامت گذاری می کنند (به عنوان مثال، اضافه کردن نظرات به صفحاتی که در آنها وجود ندارد) می توانند جریمه شوند و تا زمانی که مشکل را برطرف کنند از SERP حذف می شوند.

جریمه وبلاگ نویسی مهمان

شایعه: شما می توانید برای انتشار پست توسط وبلاگ نویسان مهمان در سایت خود جریمه شوید.

واقعیت یا تخیل؟ بالقوه واقعیت، اما فقط در نتیجه سایر رفتارهای مضر مرتبط. “جریمه وبلاگ نویسی مهمان” به خودی خود تخیلی است.

چگونه وبلاگ نویسی مهمان می تواند مضر باشد: در ژانویه 2014، مت کاتز پستی را در وبلاگ خود منتشر کرد که در آن پایان وبلاگ نویسی مهمان برای SEO را اعلام کرد.

چند ماه بعد، گوگل «پست‌های وبلاگ مهمان با کیفیت پایین» را به صفحه جریمه «محتوای کم یا بدون محتوای اصلی» خود اضافه کرد. احتمالاً این شایعه از اینجا شروع شده است. اگرچه هیچ جریمه واقعی برای وبلاگ نویسی مهمان وجود ندارد، پست های مهمان می توانند شما را در معرض خطر جریمه قرار دهند اگر:

حاوی لینک هایی به وب سایت های نامرتبط یا مضر است.
غیر اصلی یا تکراری هستند
در تلاش برای رتبه بندی بالا با کلمات کلیدی پر شده اند
برای اینکه در نتیجه پذیرش مشارکت مهمان دچار مشکل نشوید، هر پستی را که می‌پذیرید به دقت مرور کنید.

همچنین می‌توانید لینک‌هایی را که در مورد آن‌ها مطمئن نیستید، nofollow کنید، که سایت شما را تا جایی که جریمه‌های لینک‌ها پیش می‌رود، از آسیب دور نگه می‌دارد.

توضیح بیشتر: پست های مهمان را نپذیرید مگر اینکه از این 7 قانون پیروی کنید (جلوگیری سریع) اینها همه افسانه های جریمه های گوگل هستند که ما باید در حال حاضر پوشش دهیم! همانطور که از دیگران می شنویم، ممکن است آنها را در این پست قرار دهیم. اگر شایعه ای در مورد جریمه خاصی شنیده اید که می خواهید راجع به آن توضیح دهیم، نظر خود را بنویسید.

جریمه های واقعی گوگل که باید درباره آن بدانم چیست؟

بنابراین، با تمام این افسانه ها، ممکن است تعجب کنید که کدام جریمه های گوگل واقعی هستند و ارزش دانستن در مورد آنها را دارند. در اینجا لیستی از جریمه های گوگل یا اقدامات دستی و به‌روزرسانی‌های الگوریتم و همچنین برخی لینک های مرتبط وجود دارد که امیدوارم به شما کمک کند:

هرزنامه – از جمله هرزنامه در نشانه گذاری ساختاریافته، هرزنامه خالص، هرزنامه تولید شده توسط کاربر، و پنهان کاری
وب سایت هک شده
متن پنهان و پر کردن کلمات کلیدی
محتوای کم با ارزش افزوده کم یا بدون ارزش
عدم تطابق تصویر
پیوندهای غیر طبیعی – چه به سایت شما، چه از سایت شما یا به سایت شما – بر لینک ها تأثیر می گذارد
آپدیت پاندا
به روز رسانی پنگوئن
آپدیت مرغ مگس خوار
به روز رسانی کبوتر
این موارد معامله واقعی هستند و توسط Google تأیید شده اند.

در آینده، اگر در مورد یک جریمه شایعه شده گوگل بشنوید، می توانید هر یک از سایت های لینک شده در سراسر این پست (از جمله صفحه راهنمای ابزار سرچ کنسول گوگل) را بررسی کنید تا صحت یا عدم صحت آن را بررسی کنید.

نتیجه

امیدوارم این مقاله تا حدودی روشن کند که کدام جریمه های گوگل و اقدامات دستی واقعی هستند و کدام یک فقط یک اثر تخیلی هستند. اگر سوالی در مورد این پست دارید، یا می‌خواهید شایعه دیگری را برای ما پیشنهاد کنید تا بتوانیم آن را از توضیح دهیم، لطفاً نظر خود را برایمان بگذارید! در ضمن اگر به دبنال طراحی فروشگاه اینترنتی هستید میتوانید به مای کاستومر اعتماد کنید.

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها