نحوه جستجوی کلمات کلیدی و بررسی و مقایسه‌ کلمات ‌کلیدی سایت

/
/
نحوه جستجوی کلمات کلیدی و بررسی و مقایسه‌ کلمات ‌کلیدی سایت
جستجوی کلمات کلیدی مهم در گوگل به چه صورت است؟

روزانه افراد زیادی با اهدافی متفاوت از موتور جستجوی گوگل استفاده کرده و به دنبال رفع نیازهای خود هستند. این نیاز می‌تواند یافتن پاسخ سوالاتی باشد که ذهنشان را درگیر کرده یا مطالعه اخباری که چیزهای کمی درباره آن می‌دانند و به دنبال اطلاعات تکمیلی‌تر هستند و یا خرید اینترنتی کالایی که به آن نیاز دارند. اما ممکن است در برخی مواقع نتوانند به آنچه که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند و این دقیقا به این خاطر است که در جستجوی کلمات کلیدی مربوط به مفاهیم مورد نظرشان اشتباه کردند.

این موضوع در تولید محتوای متنی به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین موارد آن، چگونگی جستجوی موضوع مدنظر با استفاده از کلمه کلیدی آن باشد. در این میان سایت‌ها هم برای اینکه بتوانند بهتر دیده شوند باید سعی کنند از کلمات کلیدی ترند و پربازدید در دل مطالب خود استفاده کنند. به همین جهت آگاهی از کلمات کلیدی پرکاربرد در کسب‌وکارهای مختلف بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مطلب، به بررسی نحوه تحقیق کلمات کلیدی و جستجوی کلمات مهم در گوگل می پردازیم. همراه ما باشید.

آشنایی با مفهوم کلمه کلیدی

یکی از مهم‌ترین اهداف سئو دریافت رتبه بالا توسط موتورهای جستجوگر برای بکار بردن کلمات کلیدی مناسب است. کلمه کلیدی در محتوا باید از تراکم و توزیع مناسبی برخوردار باشد. در صورت عدم توجه به این دو مورد مخاطبان تمایلی به خواندن محتوای شما نخواهندداشت. درنتیجه میزان ترافیک بازدید از وب‌سایت شما به‌مراتب کاهش می‌یابد. کلمات کلیدی ممکن است تک کلمه یا چند کلمه باشد. هر وب‌سایت یا کسب‌وکاری برای دیده شدن کلمه کلیدی مخصوص به خود را تعیین می‌کند. بنابراین جهت سئو کردن متنی بر اساس این عبارت کلیدی، این عبارت باید در متن به‌طور مناسب بکار رود.

عوامل زیادی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما دخیل هستند اما کار بردن کلمات کلیدی مناسب از مهم‌ترین مواردی است که صاحبان سایت در نوشتن محتوا به آن اهمیت زیادی می‌دهند. از طرفی مخاطبان با بکار بردن کلمات کلیدی در موتورهای جستجوگر به سمت صفحات وب‌سایت شما هدایت می‌شوند و از مطالب مفید وب‌سایت شما نیز بهره‌مند می‌شوند.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت

با دانستن اهمیت کلمات کلیدی در سئو شما تمایل بیشتری پیدا خواهید کرد که تحقیق کلمات کلیدی را جدی بگیرید. در ادامه ما به اهمیت تحقیق کلمه کلیدی در سئو می‌پردازیم تا شما در این زمینه اطلاعات بیشتری را کسب کنید. دست‌یابی به رتبه بالا ازنظر سئو نیازمند بکار بردن کلمات کلیدی مناسب است که صاحبان سایت، وب‌سایت خود را با استفاده از کلمات کلیدی معرفی خواهند کرد. برای تحقیق کلمات کلیدی شما باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا مناسب‌ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. ما در ادامه این ابزارها را برای شما معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید با استفاده از این ابزارها کلمات کلیدی مناسبی را در محتوای خود بکار ببرید.

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی مناسب در سئو

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب در سئو می‌توان از ابزارهای جستجوگر پرکاربرد استفاده کرد. با توجه به میزان اهمیت کلمات کلیدی در بازاریابی دیجیتال می‌توان با کمک استراتژی‌های مختلف مناسب‌ترین کلمات کلیدی را انتخاب کرد.
نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی عبارت‌اند از:

یکی از نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی مؤثر در معرفی وب‌سایت این است که بر اساس حجم جستجو کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. حجم کلمات کلیدی نشان‌دهنده بهترین کلمات کلیدی است که با بکار بردن آن در محتوا، وب‌سایت شما بهتر معرفی می‌شود.
کلمات کلیدی را بر اساس ارزش رقابتی انتخاب کنید. ارزش یک کلمه کلیدی زمانی مشخص می‌شود که شما با توجه به ماهیت آن به میزان ترافیک وب‌سایت خود در بکار بردن آن در محتوا پی ببرید.

جستجوی کلمات کلیدی ترند و اهمیت آنها در سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

همان‌طورکه می‌دانید، کلمات کلیدی، اساس سئو سایت را تشکیل می‌دهند. به‌طوری که اگر بتوانید تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید و به صورت اصولی روی آنها کار کنید، می‌توانید در کمترین زمان با جستجوی کلمات کلیدی خود، در صفحه اول دیده شوید.  اما اگر این کار به درستی انجام نشود و در نتایج نخست جستجوی گوگل قرار نداشته باشید، درحالی که برای آن تلاش زیادی کرده اید، در واقع هیچ کار مفیدی انجام نداده‌اید. لازم به ذکر است درصورتی‌که در پیدا کردن مسیر درست انتخاب کلمات هدف با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید از مشاوره سئو کارشناسان خبره مای کاستومر استفاده نمائید. اما اگر خود برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای سایت اقدام می‌کنید، باید به نکاتی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم، توجه کنید:

  1. کاربران برای رفع نیازهای خود، به جستجوی چه عبارتی می‌پردازند؟
  2. تعداد جستجوی کاربران برای یک عبارت
  3. فرمت عبارت مورد نظر کاربران در زمان جستجو

اکنون برای یافتن و انتخاب بهترین کلمه کلیدی و همچنین افزایش رتبه سایت در گوگل مراحل مختلفی مانند یافتن لیست کامل کلمات کلیدی، بررسی کلمات کلیدی و در نهایت نحوه استفاده از آنها وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد تا به نتایج دلخواه رسید.

روش های تحقیق و به‌ دست آوردن کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل

حدس زدن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما توصیه نمی شود و باید ببینید که افراد دقیقاً چه چیزی را در گوگل جستجو می کنند. به این ترتیب، دفعه بعد که فردی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو کرد، شانس بیشتری برای حضور در نتایج برتر گوگل خواهید داشت. با این تفاسیر اولین مرحله برای شروع فعالیت سئو سایت، این است که باید لیستی از کلمات کلیدی را بدون در نظر گرفتن تعداد جستجو و سختی آن، تهیه کنید. برای این کار، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها، تحقیق کلمات کلیدی را به صورت اصولی انجام دهید.

پیشنهادهای گوگل با جستجوی کلمات کلیدی

یکی از بهترین روش‌ها برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب برای هر کسب و کار، استفاده از پیشهاد های گوگل است. برای اینکار می‌بایست تعدادی از مهم‌ترین کلمات کلیدی موردنظر خود را در گوگل سرچ کنید. پس از سرچ هر کلمه، در قسمت پایین صفحه لینک هایی را مشاهده خواهید کرد که با موضوع شما مرتبط هستند. این کلمات کلیدی، کلماتی هستند که افراد مختلف بارها و بارها آن ها را در گوگل جستجو کرده اند. علاوه بر آن، با سرچ کلمات کلیدی موردنظر خود در نوار جستجو، لیستی از کلماتی را مشاهده خواهید کرد که از سرچ بالایی برخوردار بوده اند و همچنین بسیار تاثیر گذار بر نتایج هستند.

استفاده از ابزار keyword planner برای جستجوی کلمات کلیدی

استفاده از ابزارهای رایگان، یکی دیگر از روش های تحقیق کلمات کلیدی است. ابزار keyword planner، درواقع یک بانک اطلاعاتی بسیار خوب برای ترند کلمات کلیدی است. با ساخت اکانت در آن، می توانید تا هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید.

جستجوی کلمات کلیدی استفاده از ابزار keyword tool

یکی از دیگر ابزارهای رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی، ابزار keyword tool است. با این ابزار علاوه بر پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، می توانید سوال هایی که کاربران گوگل در خصوص آن کلمه کلیدی سرچ کرده اند، را مشاهده نمائید. از ویژگی های این ابزار، می توان به مشاهده تعداد میزان جستجو کلمه کلیدی موردنظر در ماه را بپردازید.

بررسی و مقایسه‌ کلمات ‌کلیدی سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

حال با تهیه لیست لیست کلمات کلیدی مرتبط با کارخود، بایستی آن ها را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین آن ها را انتخاب نمائید. برای این کار نیز می‌توانید از ابزارهای دیگری استفاده کرد که در ادامه به معرفی آن ها می‌پردازیم:

بررسی میزان سختی کلمات با ابزار kwfinder

هر سایت، پس از روی کار آمدن، بایستی مراحلی را طی کند تا بتواند برای گوگل نیز شناخته شود. در این صورت باید ابتدا بر روی کلماتی که کمتر در رقابت قرار دارند، کار کند و سپس کلمات با رقابت بالا. یکی از این ابزارها، برای بررسی میزان رقابت آن، ابزار kwfinder می باشد. با این ابزار می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به همراه میزان سختی آن مشاهده کنید. لازم است بدانید که این ابزار رایگان نبوده و می‌توانید با هر اکانت، تنها 10 روز از آن به صورت رایگان استفاده نمائید.

بررسی تعداد جستجوی کلمات کلیدی با ابزار keyword planner

همانطور که می دانید هر چقدر تعداد جستجوی یک کلمه بیشتر باشد، شانس کلیک خوردن آن کلمه افزایش پیدا می کند. حال برای پیدا کردن میزان جستجوهر کلمه می توانید از ابزار keyword planner نیز استفاده نمائید.

شناخت مهم ترین ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تعداد زیادی از ابزارهای رایگان وجود دارد که می‌توانید از آنها برای بازاریابی محتوای خود هنگام سئو سایت فروشگاهی اطلاعات جمع آوری کنید. در ادامه به شما تعدادی از مهم‌ترین ابزار رایگان کلمات کلیدی را معرفی خواهیم کرد که کاربرد بسیار زیادی دارند.

Google Trends(1

Google Trends یکی از ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی است. این ابزار نمودارها و داده‌ها را در مورد کلمات کلیدی در گوگل و یوتویوب نشان می‌دهد.

مزایا:

  • شناسایی کلمات کلیدی ترند در حال حاضر؛
  • جداسازی موضوعات در یک صنعت یا موضوع مشخص؛
  • کشف روندهای جستجوی محلی؛
  • پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط محبوب؛
  • کشف یک موضوع محبوب.

معایب:

اما این ابزار داده‌ای در مورد حجم جستجوی ماهانه یا میزان رقابت برای هر کلمه کلیدی را ارائه نمی‌دهد.

Keyword Tool Dominator(2

این برنامه یکی دیگر  ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی  به شمار می‌رود.

مزایا:

  • این ابزار به شما کمک می‌کند که روندهای جستجو را به‌سرعت شناسایی کنید؛
  • این برنامه داده‌های خود را از گوگل، یوتیوب، آمازون، والمارت، بینگ، اتسی و ای بی به‌دست می‌آورد.؛ سپس از این طریق کلمات کلیدی و عبارات جستجوی به روز را برای شما کشف می‌کند.
  • این ابزار یک منبع معتبر برای فروشندگان و بازاریابان محتوایی بزرگ است. آنها می‌خواهند با استفاده از این منبع در رتبه‌بندی بالاتر از گوگل و دیگران قرار بگیرند.

معایب:

این ابزار در نسخه رایگان آن شما را به 2 جستجو در روز محدود می‌کند.

Moz Keyword Explorer(3

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

Moz Keyword Explorer یک ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی فوق‌العاده و با چیدمان مناسب است که برای افزایش رتبه سایت در گوگل مهم است.

مزایا:

  • ارائه دهنده حجم ماهانه هر عبارت جستجو؛
  • نشان دهنده سختی ارگانیک کلمه کلیدی؛
  • ارائه دهنده نرخ کلیک ارگانیک (CTR) و امتیاز اولویت برای هر عبارت جستجو؛
  • پیشنهاد دهنده لیستی طولانی از کلیدواژه برای هر عبارت با حجم جستجو و ارتباط ماهانه؛
  • تجزیه و تحلیل SERP؛
  • نتایج جستجوی رایگان؛
  • ارائه 10 صفحه خاص که کلمه کلیدی هدف شما را رتبه بندی می‌کنند؛
  • نشان دهنده عنوان، URL، اعتبار صفحه، اعتبار دامنه، تعداد بک لینک‌های صفحه و تعداد بک لینک‌ها به دامنه ریشه؛
  • بارگیری آسان نتایج در صفحات گسترده.

معایب:

این ابزار حساب رایگان شما را به ده جستجو در ماه محدود می‌کند.

Ubersuggest(4

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی ابزار Ubersuggest است. این ابزار اطلاعات زیادی را در نسخه رایگان خود ارائه می‌دهد.

مزایا:

  • نشان دهنده حجم جستجو، سختی سئو، سختی پرداخت شده و CPC ؛
  • ارائه دهنده تعداد بک لینک‌ها؛
  • مشاهده لیستی از ایده‌های کلمه کلیدی و ایده‌های محتوای صفحه؛
  • نشان دهنده فهرست ایده‌های محتوای صفحه و عناوین وبلاگ مرتبط ؛
  • نرخ کلیک و اشتراک گذاری؛
  • صادر کردن CSV برای ذخیره و مرتب‌سازی گزارش‌های داده خود؛
  • این ابزار یک افزونه رایگان کروم را برای مشاهده آسان داده‌ها در SERP ارائه می‌دهد.

معایب:

در نسخه رایگان این ابزار فقط می‌توانید از یک وب سایت و 3 جستجوی کلمه کلیدی در روز استفاده کنید.

Semrush Keyword Magic Tool(5

این برنامه یکی از چندین ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی است که توسط SEO Semrush ارائه می‌شود. برای دسترسی به ابزار رایگان این برنامه باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس گزینه Skip Trial را انتخاب کنید.

مزایا:

  • امکان دسترسی به بیش از 20 میلیارد کلمه کلیدی از 120 پایگاه داده جغرافیایی؛
  • حجم جستجوی ماهانه؛
  • تراکم رقابتی؛
  • دشواری کلمه کلیدی؛
  • مرتب سازی و سازماندهی کلمات کلیدی در زیر گروه‌های موضوعی؛
  • اعمال فیلترهای هوشمند برای محدود کردن یا گسترش جستجو؛
  • مشاهده کلمات کلیدی مرتبط.

معایب:

حساب رایگان این ابزار شما را به 10 جستجو در روز محدود می‌کند.

QuestionDB(6

یکی دیگر از ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی QuestionDB است که یک ایده پرداز عالی برای وبلاگ است. این ابزار از برنامه‌های Reddit و Quora، استفاده می‌کند که سؤالات مردم را درباره کلمات کلیدی به شما ارائه دهد.

مزایا:

  • نسخه رایگان این ابزار امکان جستجوی نامحدود را به شما می‌دهد. شما می‌توانید نتایج عبارت خود را با یک کلیک دانلود کنید؛
  • لینک منبع را برای هر سوال نمایش می‌دهد؛
  • جزئیات بیشتری را در مورد اینکه افراد چگونه سؤالات خود را قالب‌بندی می‌کنند، به‌دست می‌آورید؛ همچنین می‌توانید پاسخ‌ها را مرور کنید.
  • همچنین موضوعات مرتبط ذکر شده در سؤالات را نمایش می‌دهد.

معایب:

شما با حساب رایگان این ابزار می‌توانید فقط 50 نتیجه در هر پرس و جو را به‌دست آورید.

Keyword Sheeter(7

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

این ابزار کلمات کلیدی را از گوگل می‌گیرد. این برنامه داده‌ها را در زمانی که مردم کلمه خود را تایپ می‌کنند در موتور جستجو ارائه می‌دهد.

مزایا:

ایجاد لیستی از ایده‌های کلمه کلیدی؛

جذب حدود 1000 ایده در دقیقه؛

رایگان بودن صادرات لیست شما؛

منبعی قدرتمند برای شناسایی ایده‌ها برای موضوعات وبلاگ.

معایب:

حساب رایگان این ابزار حجم جستجو یا داده‌هایی درباره رقابتی بودن رتبه کلمه کلیدی را نشان نمی‌دهد.

جمع بندی

انتخاب کلمات کلیدی که توسط کاربران در گوگل جستجو می شوند، مهمترین گام برای سئو سایت شما خواهد بود. کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا و سختی کم نیز، بهترین پیشنهاد برای جستجوی کلمات کلیدی برای سایت شما می باشد که می توانید به کمک ابزار های مختلف، آن ها را بدست آورده و در کمترین زمان، سایت خود را در نتایج جستجو مشاهده کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر، یکی از حرفه ای ترین تیم هایی است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند و می تواند با بهره گیری از استراتژی های هدفمند، خدمات فوق العاده ای در زمینه سئو سایت و به ویژه ترند کلمات کلیدی به شما ارائه دهد تا در بین رقبای خود بهترین باشید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه بودید، متشکریم.

 

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

پخش ویدئو
banner-blog-1

نوشته های اخیر