جستجوی کلمات کلیدی مهم در گوگل به چه صورت است؟

جستجوی کلمات کلیدی مهم در گوگل به چه صورت است؟

روزانه افراد زیادی با اهدافی متفاوت از موتور جستجوی گوگل استفاده کرده و به دنبال رفع نیازهای خود هستند. این نیاز می‌تواند یافتن پاسخ سوالاتی باشد که ذهنشان را درگیر کرده یا مطالعه اخباری که چیزهای کمی درباره آن می‌دانند و به دنبال اطلاعات تکمیلی‌تر هستند و یا خرید اینترنتی کالایی که به آن نیاز دارند. اما ممکن است در برخی مواقع نتوانند به آنچه که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند و این دقیقا به این خاطر است که در جستجوی کلمات کلیدی مربوط به مفاهیم مورد نظرشان اشتباه کردند.

این موضوع در تولید محتوای متنی به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین موارد آن، چگونگی جستجوی موضوع مدنظر با استفاده از کلمه کلیدی آن باشد. در این میان سایت‌ها هم برای اینکه بتوانند بهتر دیده شوند باید سعی کنند از کلمات کلیدی ترند و پربازدید در دل مطالب خود استفاده کنند. به همین جهت آگاهی از کلمات کلیدی پرکاربرد در کسب‌وکارهای مختلف بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مطلب، به بررسی نحوه تحقیق کلمات کلیدی و جستجوی کلمات مهم در گوگل می پردازیم. همراه ما باشید.

جستجوی کلمات کلیدی ترند و اهمیت آنها در سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

همان‌طورکه می‌دانید، کلمات کلیدی، اساس سئو سایت را تشکیل می‌دهند. به‌طوری که اگر بتوانید تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید و به صورت اصولی روی آنها کار کنید، می‌توانید در کمترین زمان با جستجوی کلمات کلیدی خود، در صفحه اول دیده شوید.  اما اگر این کار به درستی انجام نشود و در نتایج نخست جستجوی گوگل قرار نداشته باشید، درحالی که برای آن تلاش زیادی کرده اید، در واقع هیچ کار مفیدی انجام نداده‌اید. لازم به ذکر است درصورتی‌که در پیدا کردن مسیر درست انتخاب کلمات هدف با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید از مشاوره سئو کارشناسان خبره مای کاستومر استفاده نمائید. اما اگر خود برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای سایت اقدام می‌کنید، باید به نکاتی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم، توجه کنید:

  1. کاربران برای رفع نیازهای خود، به جستجوی چه عبارتی می‌پردازند؟
  2. تعداد جستجوی کاربران برای یک عبارت
  3. فرمت عبارت مورد نظر کاربران در زمان جستجو

اکنون برای یافتن و انتخاب بهترین کلمه کلیدی و همچنین افزایش رتبه سایت در گوگل مراحل مختلفی مانند یافتن لیست کامل کلمات کلیدی، بررسی کلمات کلیدی و در نهایت نحوه استفاده از آنها وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد تا به نتایج دلخواه رسید.

روش های تحقیق و به‌ دست آوردن کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل

حدس زدن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما توصیه نمی شود و باید ببینید که افراد دقیقاً چه چیزی را در گوگل جستجو می کنند. به این ترتیب، دفعه بعد که فردی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو کرد، شانس بیشتری برای حضور در نتایج برتر گوگل خواهید داشت. با این تفاسیر اولین مرحله برای شروع فعالیت سئو سایت، این است که باید لیستی از کلمات کلیدی را بدون در نظر گرفتن تعداد جستجو و سختی آن، تهیه کنید. برای این کار، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها، تحقیق کلمات کلیدی را به صورت اصولی انجام دهید.

·        پیشنهادهای گوگل با جستجوی کلمات کلیدی

یکی از بهترین روش‌ها برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب برای هر کسب و کار، استفاده از پیشهاد های گوگل است. برای اینکار می‌بایست تعدادی از مهم‌ترین کلمات کلیدی موردنظر خود را در گوگل سرچ کنید. پس از سرچ هر کلمه، در قسمت پایین صفحه لینک هایی را مشاهده خواهید کرد که با موضوع شما مرتبط هستند. این کلمات کلیدی، کلماتی هستند که افراد مختلف بارها و بارها آن ها را در گوگل جستجو کرده اند. علاوه بر آن، با سرچ کلمات کلیدی موردنظر خود در نوار جستجو، لیستی از کلماتی را مشاهده خواهید کرد که از سرچ بالایی برخوردار بوده اند و همچنین بسیار تاثیر گذار بر نتایج هستند.

·        استفاده از ابزار keyword planner برای جستجوی کلمات کلیدی

استفاده از ابزارهای رایگان، یکی دیگر از روش های تحقیق کلمات کلیدی است. ابزار keyword planner، درواقع یک بانک اطلاعاتی بسیار خوب برای ترند کلمات کلیدی است. با ساخت اکانت در آن، می توانید تا هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید.

·        جستجوی کلمات کلیدی استفاده از ابزار keyword tool

یکی از دیگر ابزارهای رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی، ابزار keyword tool است. با این ابزار علاوه بر پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، می توانید سوال هایی که کاربران گوگل در خصوص آن کلمه کلیدی سرچ کرده اند، را مشاهده نمائید. از ویژگی های این ابزار، می توان به مشاهده تعداد میزان جستجو کلمه کلیدی موردنظر در ماه را بپردازید.

بررسی و مقایسه‌ کلمات ‌کلیدی سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

حال با تهیه لیست لیست کلمات کلیدی مرتبط با کارخود، بایستی آن ها را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین آن ها را انتخاب نمائید. برای این کار نیز می‌توانید از ابزارهای دیگری استفاده کرد که در ادامه به معرفی آن ها می‌پردازیم:

·        بررسی میزان سختی کلمات با ابزار kwfinder

هر سایت، پس از روی کار آمدن، بایستی مراحلی را طی کند تا بتواند برای گوگل نیز شناخته شود. در این صورت باید ابتدا بر روی کلماتی که کمتر در رقابت قرار دارند، کار کند و سپس کلمات با رقابت بالا. یکی از این ابزارها، برای بررسی میزان رقابت آن، ابزار kwfinder می باشد. با این ابزار می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به همراه میزان سختی آن مشاهده کنید. لازم است بدانید که این ابزار رایگان نبوده و می‌توانید با هر اکانت، تنها 10 روز از آن به صورت رایگان استفاده نمائید.

·        بررسی تعداد جستجوی کلمات کلیدی با ابزار keyword planner

همانطور که می دانید هر چقدر تعداد جستجوی یک کلمه بیشتر باشد، شانس کلیک خوردن آن کلمه افزایش پیدا می کند. حال برای پیدا کردن میزان جستجوهر کلمه می توانید از ابزار keyword planner نیز استفاده نمائید.

جمع بندی

انتخاب کلمات کلیدی که توسط کاربران در گوگل جستجو می شوند، مهمترین گام برای سئو سایت شما خواهد بود. کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا و سختی کم نیز، بهترین پیشنهاد برای جستجوی کلمات کلیدی برای سایت شما می باشد که می توانید به کمک ابزار های مختلف، آن ها را بدست آورده و در کمترین زمان، سایت خود را در نتایج جستجو مشاهده کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر، یکی از حرفه ای ترین تیم هایی است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند و می تواند با بهره گیری از استراتژی های هدفمند، خدمات فوق العاده ای در زمینه سئو سایت و به ویژه ترند کلمات کلیدی به شما ارائه دهد تا در بین رقبای خود بهترین باشید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه بودید، متشکریم.

 

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها