myc-logo1

آموزش کاربردی کپی رایتینگ و سئو

آموزش کاربردی کپی رایتینگ و سئو
سئو و کپی رایتینگ
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

سئو و کپی‌ رایتینگ SEO and copywriting خوب، وقتی صحبت از حضور آنلاین شما می‌شود، دو لبه یک قیچی هستند. اگر می‌خواهید محتوای استثنایی ایجاد کنید که مردم از خواندن آن لذت ببرند، پس باید آن را به خوبی بنویسید. اما اگر به صورت آنلاین منتشر می کنید، خوانندگان و مشتریان فقط در صورتی می توانند آن را بخوانند که آنچه که نوشته اید بهینه شده باشد. ترکیب سئو و کپی رایتینگ یک زمینه ترکیبی در بازاریابی است که به طور مساوی بر روی خلاقیت و داده ها بنا دارد.

خلاقیت برای شکل دادن به یک ایده به روشی منحصر به فرد و قانع کننده ضروری است تا بازدیدکنندگان سایت را به خواندن مطالب بیشتر وادار کند. داده‌ها از تحقیقات کلید واژه و آنالیز مخاطبان شما به دست می‌آیند که این امکان را فراهم می‌کند تا خوانندگان را هدف قرار داده و آنها را تبدیل به مشتریان شما کند.

وقتی سئو و کپی رایتینگ را با هم ترکیب می کنید، نتیجه نهایی صفحه جدیدی در سایت شما است که خوانندگان از آن لذت خواهند برد و موتورهای جستجو به راحتی آن را پیدا خواهند کرد. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر برای شما نکاتی دارد که میتوانید با ما همراه باشید.

ارزش محتوای بهینه شده در سئو و کپی رایتینگ

اگر در بازاریابی اینترنتی تازه کار هستید، ممکن است این اولین باری باشد که در مورد بهینه سازی محتوا می شنوید. محتوای بهینه برای موفقیت سایت شما بسیار مهم است.

نوشتن متن منحصر به فرد برای وب سایت شما با کمک به رتبه بندی سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، ترافیک جستجوی ارگانیک را افزایش می دهد. محتوا بدنه صفحات وب شما را تشکیل می دهد، و اگرچه برخی از صاحبان سایت تنها به کل مطالب اشاره میکنند، بهتر است ایده ها را به طور جامع بیان کنید. مخاطبان امروزی برای کسب اطلاعات در مورد مشاغلی که می خواهند به آنها کمک کنند به اینترنت مراجعه می کنند و اگر سایت شما نتواند به سؤالات آنها پاسخ دهد، قطعا به رقبای شما پناه میبرند.

اگر می خواهید افراد وب سایت شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند، اساساً باید محتوای مفید و ارزشمندی ایجاد کنید. بعلاوه، اگر به خوبی نوشته شده باشد و آموزنده باشد، می توانید به مشتریان نشان دهید که در صنعت خود یک مرجع هستید و با گذشت زمان، می‌توانید برای کسب‌وکار خود شهرت خوبی با سئو و کپی رایتینگ ایجاد کنید.

برای شروع، چند نکته کلیدی در ایجاد محتوای بهینه را بررسی کنید.

سئو و کپی رایتینگ

خوب بنویسید

نوشتن خوب ذهنی است، و در نتیجه، تقریباً در همه جا می‌توانید نکاتی در مورد نحوه خوب نوشتن پیدا کنید. مهم ترین کیفیتی که باید در نظر داشت این است که باید به گونه ای بنویسید که برای مخاطبان شما قابل دسترس باشد.

در اغلب اوقات شروع به نوشتن کنید

هر نویسنده موفقی اولین قدم برای نوشتن خوب را به شما خواهد گفت فقط بنویس! بسته به اینکه از چه کسی می‌پرسید، نظرات ممکن است متفاوت باشد، اما تقریباً هر نویسنده‌ای موافق است که بهترین راه برای بهتر شدن در نوشتن این است که اغلب اوقات بنویسید.

اگر نویسندگی را تازه شروع کرده اید، سعی کنید در زمان های مختلف روز و در شرایط مختلف بنویسید تا بهترین زمان را پیدا کنید. البته این مورد برای همه متفاوت است، بنابراین توصیه دقیق شخص دیگری ممکن است همیشه برای شما کارساز نباشد. موفق ترین نویسندگان خودشان متوجه می شوند که چه زمانی و در چه زمینه ای مؤثرتر کار می کنند.

با این حال، مهم نیست که چقدر از کار خود رضایت دارید، برای استفاده حداکثری از آن به تمرین نوشتن دیگری نیاز دارید.

برای سئو و کپی رایتینگ مقالات خود را ویرایش کنید

پیش نویس های اول هرگز کامل نیستند. مهم نیست که چه کسی هستید یا چقدر می نویسید، همیشه نیاز به ویرایش دارید.

بگذارید اولین پیش نویس شما چند ساعت (یا یک روز، بسته به مدت زمانی که نیاز دارید) بماند و سپس به آن برگردید. دوباره بخوانید تا مطمئن شوید که گرامر و املای شما درست است، اما مهمتر از آن، برای سازماندهی، انسجام، انتقال و سایر نکات ظریف، کل مقاله را بخوانید. اینجاست که شما این فرصت را دارید که محتوای خود را از خوب به فوق العاده ببرید.

به احتمال زیاد هنگام ویرایش متوجه خواهید شد که سبک نوشتاری خاصی دارید و آن سبک می تواند به اندازه لوگو و نام شرکت شما بخشی از برند شما شود. حتی پس از ویرایش‌های خود، پیش‌نویس شما همچنان به کارهای تکمیلی نیاز دارد. بهترین راه برای آماده کردن نوشته خود برای انتشار این است که از یک تصحیح کننده ماهر کمک بگیرید.

یک منتقد پیدا کنید

اجازه دادن به دیگری برای نقد آنچه نوشته‌اید می‌تواند سخت باشد، به خصوص اگر به چیزی که خلق می‌کنید وابسته شوید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید زمانی که با یک منتقد کار می کنید این است که انتقاد آنها شخصی نیست. یک منتقد خوب به متن پایبند است و بر اساس آنچه در صفحه می بیند، اضافات و پیشنهادات عملی ارائه می کند.

انگیزه آنها این خواهد بود که محتوای شما را مفیدتر و موفق تر کنند. وقتی شخص دیگری در حال تغییر آنچه شما ساخته‌اید است، احساس ناراحتی می‌کنید، و گاهی اوقات ممکن است نظرات یک سردبیر تندتر از آن چیزی باشد که در نظر گرفته شده است. نظرات آنها را با دقت بخوانید. اگر یک منتقد، متن را مکرراً با ایده‌های واضح و کاربردی مورد خطاب قرار می‌دهد، آنگاه روی بهبود متن تمرکز می‌کند.

اگر یک ویراستار شخصاً شما را با انتقادات یا توهین خطاب می کند، منتقد دیگری پیدا کنید.

بهینه سازی محتوا برای سئو و کپی رایتینگ

همانطور که نویسنده بهتری می شوید، می توانید با دنبال کردن بروزترین ترندهای کسب و کار خودتان به سئوکار بهتری نیز تبدیل شوید. سئو و کپی رایتینگ خلاقیت خام فرآیند نوشتن شما را با شواهد عملی و مبتنی بر داده‌ها متعادل می‌کند تا شما را ثابت نگه می‌دارد.

کلمات کلیدی را به طور طبیعی اضافه کنید

افزودن کلمات کلیدی در سرتاسر محتوای شما برای جذب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو ضروری است. با این حال، فقط به این دلیل که آنها برای دید ضروری هستند به این معنی نیست که می توانید آنها را در هر جایی از متنتان اضافه کنید. گوگل محتوایی را ترجیح می دهد که برای خوانندگان نوشته شود، نه ربات ها.

این بدان معناست که هرچه محتوای شما خواناتر، مفیدتر و در دسترس تر باشد، احتمال اینکه صفحه شما در نتایج جستجو رتبه خوبی پیدا کند، بیشتر می شود. اگر در مورد موضوعی برای مخاطب خاصی می نویسید، احتمالاً بدون تلاش از کلمات کلیدی در متن استفاده می کنید.

با این حال، بازگشت به عقب و اضافه کردن چند کلمه کلیدی در جایی که مرتبط هستند، ضرری ندارد تا محتوای شما کمی تقویت شود.

لینک های مرتبط را وارد کنید

لینک دادن به منابع معتبر بخش مهمی از هر استراتژی سئو و کپی رایتینگ است، به خصوص اگر در مورد موضوعی می نویسید که شامل آمار، مطالعات یا نظرسنجی می شود. وقت گذاشتن برای مشروعیت بخشیدن به محتوای خود با لینک هایی از وب سایت های معتبر و شناخته شده، به بازدیدکنندگان سایت شما نشان می دهد که به کیفیت و دقت اطلاعات خود اهمیت می دهید.

علاوه بر این، می توانید لینک های داخلی را در سراسر متن خود اضافه کنید تا محتوای خود را به صفحات دیگر سایت خود متصل کنید. این امر با ارائه محتوای مشابه به خوانندگان کمک می کند تا مدت زمان بیشتری در سایت شما باقی بمانند و خزیدن سایت شما را برای گوگل آسان تر می شود.

همچنین بخوانید: بررسی انواع بک لینک ها و ویژگی آنها

مطالب طولانی بنویسید

در حالی که نمی خواهید محتوای خود را به طور غیر طبیعی طولانی بنویسید، بین تعداد کلمات و رتبه های برتر در نتایج جستجوی گوگل همبستگی وجود دارد.

اگر کسی به دنبال اطلاعات یا پاسخ به سؤالات پیچیده باشد، احتمال اینکه یک «بله» یا «نه» سریع به او چیزی که می‌خواهد ندهد، بسیار زیاد است. بنابراین، زمانی که محتوایی را برای سایت خود می نویسید، به جزئیات بپردازید. به خصوص اگر موضوعی گیج کننده باشد. در حالی که صفحات کوتاه گاهی اوقات می توانند آنچه را که می خواهند به خوانندگان ارائه دهند (مانند صفحه تماس با ما)، محتوای طولانی تر با چند هزار کلمه پشتوانه ای عالی برای وب سایت شما است.

با این حال، اجازه ندهید جذابیت محتوای طولانی شما را وسوسه کند که به طور مصنوعی محتوا طولانی شود. همانطور که گوگل میگوید، متن بی معنی و نامربوط که فقط به خاطر طولانی بودن استفاده می شود، می تواند دارای “ارزش کم یا بدون ارزش ” تلقی کند. این نوع محتوای بی ارزش نه تنها می تواند به شانس شما برای رتبه بندی خوب آسیب برساند، بلکه خطر جریمه شدن گوگل را نیز به همراه دارد.

نتیجه نهایی

بدون در نظر گرفتن اهداف خاص در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما، ایجاد محتوای خوب و بهینه می‌تواند راه زیادی را برای وب سایت شما داشته باشد. اگر خوب بنویسید، خوانندگان شما از آنچه شما برای گفتن دارید قدردانی خواهند کرد و به طور بالقوه مشتری خواهند شد. و اگر صفحات را به درستی بهینه سازی کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل صفحه شما را در نتایج جستجو رتبه بندی کند.

مهارت های کپی رایتینگ قوی و درک سئو یک ابزار قدرتمند برای پیشرفت است. وقتی هر دو را دارید، سایت و کسب و کار شما می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. چگونه مهارت های سئو و کپی رایتینگ خود را بهبود بخشیده اید؟

چه نتایجی از محتوای بهینه شده دیده اید؟ در نظرات به ما بگویید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره سئو، طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی دارید، میتوانید به ما اعتماد کنید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *