طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کرده باشید. فروشگاه اینترنتی به وب‌سایتی گفته می‌شود که خدمات یا محصولات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به شکل غیرحضوری و تنها از طریق اینترنت کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. امروزه همانند دیگر نقاط جهان، فروشگاه‌های اینترنتی مانند دی جی کالا در کشور ما نیز در حال رونق گرفتن هستند و طراحی سایت‌های فروشگاهی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مزایای فروشگاه اینترنتی چیست؟

  • جذب مشتری بیشتر
  • عرضه کالا بر مبنای تقاضا
  • حذف هزینه‌های خرید و اجاره
  • فعالیت ۲۴ ساعته
  • امکان ورود به بازار جهانی
پخش ویدئو

جذب مشتری بیشتر

راه‌اندازی و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی  به دلیل دسترسی آسان و راحت آن، سبب ماندگاری هرچه بیشتر مشتریان قدیمی و وفادار شما خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه‌های اینترنتی این است که آن‌ها در هر نقطه‌ای از دنیا، به مشتریان قابلیت ‌دسترسی دارد. در این شرایط اگر بتوانید تمهیداتی برای ارسال کالای خریداری‌شده به مشتریان ساکن مناطقی دورتر از محل اقامتتان در نظر بگیرید، مشتریان قدیمی شما که به نقاط دورتری نقل‌مکان کرده‌اند همچنان امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت. همچنین مشتریان جدیدی از مناطق مختلف جذب فروشگاه شما می‌شوند و کسب‌وکار و تجارت شما روزبه‌روز گسترده‌تر خواهد شد.
در حال حاضر که ایران و سایر کشورهای جهان در حال مقابله با پدیده بیماری کرونا هستند و بسیاری از مشاغل در رکود شدید به سر می‌برند، تنها کسب کارهایی که مانند قبل در حال فروش و فعالیت می‌باشند، کسب‌وکارهای آنلاین در فضای اینترنت است.

عرضه کالا بر مبنای تقاضا

مشتریان با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده و بررسی محصولات و کالاها را خواهند داشت؛ هرچند ممکن است مراجعه‌کنندگان کالا را بخرند اما در بسیاری از مواقع آن‌ها از خرید منصرف می‌شوند؛ در هر صورت شما موظف هستید موجودی قابل ملاحظه‌ای از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید. این در حالی است که با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی تنها کافی است تصویر یا کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه دهید.

کاربران با مراجعه به فروشگاه آنلاین شما، تصاویر و اطلاعات مربوط به محصولات را مشاهده می‌کنند، با سایر محصولات مشابه مقایسه می‌کنند و در صورت تمایل، به خرید آن اقدام می‌کنند؛ بنابراین شما در فروشگاه آنلاین نیازی به تأمین فیزیکی کالا به تعداد زیاد نخواهید داشت.

تنها باید این نکته را در نظر بگیرید که امکان تأمین کالا برای سفارش‌های ایجادشده را داشته باشید. در غیر این صورت کالا را از لیست محصولات حذف کنید یا اتمام موجودی آن را اعلام نمایید.

با طراحی و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مشتریان شما دیگر نگران ازدحام جمعیت و خطر ابتلا به ویروس کرونا، نخواهند بود و هیچ‌گونه خطر فیزیکی در فضای مجازی آن‌ها را تهدید نمی‌کند؛ اما هنوز مسائلی وجود دارد که ممکن است سد راه شما شوند.

مهم‌ترین مسئله آن بحث رقابت است. با آسان شدن مسیر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی تعداد رقبای شما نیز افزایش میابد؛ بنابراین شما باید در زمان طراحی سایت فروشگاهی و بعد از آن نکات مهمی را در نظر بگیرید که شما را از رقبایتان متمایز سازد.

حذف هزینه‌های خرید و اجاره

ارائه خدمات و محصولات از طریق یک فروشگاه فیزیکی، همواره با هزینه‌های تهیه یا اجاره محل فروشگاه، نگهداری، امنیت، تعمیرات، مالیات و… همراه خواهد بود.

فروشگاه شما چه کوچک باشد و چه بزرگ، نیاز به صرف چنین هزینه‌هایی خواهد داشت. ضمن اینکه هرچقدر فروشگاه شما بزرگ‌تر باشد علاوه بر افزایش هزینه‌های نگهداری از ساختمان، نیاز به نیروی انسانی بیشتری نیز پیدا خواهید کرد.

علاوه بر این اگر برای مناسبت‌های گوناگون، حراج‌های ویژه یا تغییر فصل، نیازمند تغییر چیدمان فروشگاه باشید، هزینه‌های قابل توجهی برای ابزار، وسایل و نیروی کار به وجود خواهند آمد.

در مقابل، در صورت راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت مناسب و کارآمد، بخش زیادی از هزینه‌های نامبرده حذف یا کاهش پیدا می‌کنند.

شاید در ابتدای فعالیت مجبور شوید هزینه‌ی بالایی برای طراحی یک سایت مفید و مناسب بپردازید یا در طی فعالیت مستلزم پرداخت هزینه سالانه برای خرید دامنه و هاست باشید؛ اما چنانچه وب‌سایت شما به درستی و متناسب با فعالیتتان طراحی شود، هزینه‌های شما جبران خواهد شد و نیاز به نیروی کار کمتری نیز خواهید داشت.

در این صورت جز برای به روزرسانی سایت و طراحی‌های مرتبط با رویدادهای خاص، نیازی به پرداخت هزینه تعمیرات سایت نخواهید داشت. در مناسبت‌های مهم سالیانه نیز می‌توانید تنها با افزودن یک صفحه جدید به وب‌سایتتان، از صرف وقت و هزینه برای تغییر دکوراسیون فروشگاه اجتناب کنید.

فعالیت ۲۴ ساعته

همان‌طور که میدانید بر اساس قوانین، مالکان فروشگاه‌های فیزیکی، بسته به نوع فعالیت خود موظف به تعطیلی فروشگاه در ساعتی مقرر هستند.

اگر فروشگاه شما در یک پاساژ یا مرکز خرید واقع شده باشد، ساعات کار مرکز خرید نیز بر ساعات کار فروشگاه شما تأثیر خواهد گذاشت. این قوانین در مورد فروشگاه‌های اینترنتی وجود ندارد و حتی در زمان استراحت شما و کارکنان، فروشگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد که این نیز یکی دیگر از مزایای فروشگاه‌های اینترنتی است.

نیمه‌شب، پس از پایان ساعات اداری، روزهای تعطیل، زمان پخش آگهی‌های تلویزیونی و… همگی زمان مناسبی برای مراجعه به سایت‌های فروشگاهی خواهند بود چراکه این فروشگاه‌ها تعطیلی ندارند و هر روز هفته و ۲۴ ساعته پاسخگوی مراجعه‌کنندگان هستند.

امکان ورود به بازار جهانی

شرکت‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی و سنتی فقط می‌توانند در زمان‌های خاص پذیرای تعداد محدودی از مراجعه‌کنندگان باشند. درحالی‌که با طراحی یک فروشگاه اینترنتی و داشتن یک وب‌سایت خوب و کارآمد، هر لحظه هزاران نفر در سراسر جهان می‌توانند از فروشگاه شما بازدید کنند.

اگر بتوانید خدمات و کالاهای خود را به تعداد نامحدودی از کاربران اینترنت معرفی کنید، کسب و کار شما رونق چشمگیری و روزافزونی خواهد داشت.

برای برخوردار شدن از مزایای فروشگاه اینترنتی باید همان کارهایی را انجام دهید که شرکت‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی انجام می‌دهند. بازاریابی و تبلیغات مناسب از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکات در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و موفقیت در تجارت آنلاین است.

پخش ویدئو

سایر خدمات

تعرفه اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات در صفحات اینفلوئنسر ها

استفاده از اینفلوئنسرها یک روش هوشمندانه برای افزایش شهرت برند شما می باشد. اینفلوئنسرها با توجه به مخاطبین هدفی که دارند تبلیغات را به بهترین شکل انجام می دهند و نقش زیادی در معرفی کسب و کار شما خواهند داشت. بنابراین اگر به دنبال یک بازاریابی مؤثر هستید بهتر است که اینفلوئنسر مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید. البته “تیم مشتری من” با توجه به تخصصی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارد به شما پیشنهاد می کند که خودتان­ اینفلوئنسر شوید. چراکه از این طریق می توانید به نتایج بسیار خوبی دست یابید. برای کسب  اطلاع بیشتر از “اینفلوئنسر مارکتینگ” و تعرفه های آن می توانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ “مشتری من” در ارتباط باشید.

همین حالا شروع کنید و با ما تماس بگیرید

نمونه کارهای مای کاستومر را مشاهده کنید