با قوانین هشتگ گذاری آشنا شوید

آیا از قوانین هشتگ گذاری چیزی شنیده اید؟

اغلب کسانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند، می‌خواهند که بازدید پیج خود را بالا ببرند.

راه های اصولی متفاوتی وجود دارند که می‌توانند بازدید صفحه شما را بالا ببرند.

یکی از این راه ها استفاده از هشتگ در زیر پست ها می‌باشد.

هشتگ علامتی است که موضوعات مختلفی را دسته بندی می‌کند.

اگر از آن استفاده کنید، کسانی که به دنبال موضوعی مرتبط با موضوع پست شما باشند، صفحه شما را می‌بینند و در نتیجه بازدید پیج شما افزایش می‌یابد.

هشتگ گذاری

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

هشتگ واژه‌ای است که قبل از آن علامت # قرار می‌گیرد.

از هشتگ گذاری برای شناسایی کلمات کلیدی و دسته بندی کردن متن‌ها در شبکه های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود.

وقتی کاربری بر روی یک هشتگ کلیک می‌کند به صفحه ای منتقل می‌شود که تمام موضوعات دارای آن هشتگ در آن قرار دارند.

زمانی که علامت هشتگ در ابتدای یک واژه یا عبارت قرار می‌گیرد و از آن در پست ها استفاده می‌شود، موجب می‌شود آن پست در شبکه های اجتماعی و در کنار سایر هشتگ های مشابه قرار بگیرد و هر فردی که آن هشتگ را جستجو کند پست شما را می‌بیند.

هشتگ گذاری در اینستاگرام یکی از روش های مؤثر در بازاریابی محسوب می‌شود. در واقع مدیریت پیج اینستاگرام و هشتگ‌گذاری مناسب و مرتبط، به بیشتر دیده شدن پیجتان کمک می‌کند.

انواع هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • هشتگ برند: هشتگ برند نوعی معرفی کسب و کار برای شرکت های مختلف است. این شرکت ها برای معرفی برند خود از هشتگ برندشان استفاده می‌کنند.
  • هشتگ کمپین: هشتگ کمپین یا مدت‌دار برای مدت مشخصی و کوتاه استفاده می‌شود و پس از مدت زمان معین شده به پایان می‌رسد.
  • هشتگ توضیح: از هشتگ توضیح برای انتقال حس محتوا و طبقه بندی موضوعات استفاده می‌شود.

مزایای هشتگ گذاری در اینستاگرام

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

  1. با استفاده از هشتگ ها می‌توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.
  2. مطالبی که با هشتگ منتشر می‌شوند در سرچ ها نمایش داده می‌شوند.
  3. به طبقه بندی مطالب در یک اکانت مشخص کمک می‌کند.
  4. کمک به اینستاگرام برای تشخیص بهتر محتوای شما
  5. انتقال پیام و بار احساسی مطلب منتشر شده به مخاطبین
  6. هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج های تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده شدن برندشان کمک می‌کند.

تکنیک‌های هشتگ گذاری

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

هشتگ گذاری در همه شبکه های اجتماعی قوانین خاص خود را دارد.

اگر به این قوانین توجه نشود هشتگ گذاری بی نتیجه می‌ماند.

تکنیک‌های مختلفی برای هشتگ گذاری مؤثر وجود دارد. این تکنیک‌ها عبارتند از:

  • هشتگ گذاری در نام کاربری

می‌توانید در کپشن تصاویر اینستاگرامیتان هشتگ نام کاربری خود را قرار دهید. در این صورت مخاطبان بیشتری برای پیج خود جذب کرده‌اید.

  • استفاده از کلمات خاص

اکثر کسب و کارهای اینترنتی برای استفاده از هشتگ ها با توجه به نوع محصولشان از 1 الی 2 هشتگ خاص و همیشگی استفاده می‌کنند.

  • عدم استفاده از هشتگ های نامربوط

اگر شما از هشتگ های غیر مرتبط با زمینه فعالت پیج اینستاگرامتان استفاده کرده باشید، در طولانی مدت باعث می‌شود که فالوئرهای شما کاهش پیدا کنند

  • استفاده از هشتگ های مفهومی

از کاربردهای مهمی که هشتگ ها دارند، این است که به شبکه اینستاگرام کمک می‌کنند موضوع پست شما را تشخیص دهند.

هشتگ‌گذاری باعث می‌شود که افرادی که هشتگ خاصی و مورد نظر شما را جستجو می‌کنند، با پست‌های شما مواجه شده و در این صورت، صفحه شما بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

  • هشتگ گذاری برای موضوع عکس

می‌توانید برای هر یک از تصاویر اینستاگرامیتان اسم و یا موضوعی انتخاب کرده و پس از آن، آن تصویر را با هشتگ قابل جستجو کنید.

نیازی نیست که برای هشتگ گذاری کل جمله و کپشن تصویر خود را قرار دهید.

تنها کافی است برخی واژه‌هایی که پربازدید تر می‌باشند و به موضوع عکس شما ارتباط دارند را انتخاب کنید.

  • هشتگ گذاری برای مکان عکس

اگر تصویر مکانی را پست کرده‌اید می‌توانید در کپشن نام محل آن تصویر را با علامت هشتگ گذاری کنید.

در نتیجه افرادی که به دنبال آن مکان هستند می‌توانند پست شما را هم ببینند.

  • هشتگ گذاری برای تکنیک عکس برداری تصاویر

اگر در تصاویر خود از تکنیک خاصی از عکاسی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را در هشتگ تصویر خود ذکر کنید.

همچنین اگر از نرم افزار مخصوصی برای ویرایش تصاویر و یا از دوربین حرفه‌ای و با کیفیت استفاده می‌کنید، می‌توانید نام آنها را هشتگ گذاری کنید.

عدم زیاده روی در هشتگ گذاری

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

هشتگ کردن بیش از اندازه کلمات در شبکه اینستاگرام منجر به مشکلات جانبی شده و این عمل در باعث می‌شود مخاطبانتان به مرور زمان کاهش پیدا کنند.

حتما بخوانید: چطور یه پیج اینستاگرام خوب داشته باشم؟ 

هشتگ‌ گذاری در اینستاگرام و قوانین آن

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

  1. هشتگ‌های کاملاً مرتبط با پست، خدمات، برند و یا محصولات خود بگذارید.
  2. به پیشنهادات اینستاگرام در زمینه هشتگ‌های مرتبط نیز توجه کنید. شاید هشتگ‌های پیشنهادی برای پست شما مناسب‌تر باشند.
  3. هشتگ را در پایان متن قرار دهید.
  4. برای بالا بردن بازدید، هشتگ‌های پرکاربرد را به همراه هشتگ‌های مرتبط و کم‌تر استفاده شده به کار برید.
  5. برای نوشتن عبارت یا کلمات دو بخشی در فارسی، از آندرلاین (_) استفاده کنید.
  6. یک وحدت کلی در بین هشتگ‌های تمام پست‌ها ایجاد کنید.
  7. لیستی از هشتگ‌هایی که مورد استقبال مخاطبان شما قرار می‌گیرد تهیه کنید و همیشه به دنبال به‌روز کردن این لیست باشید.
  8. در هشتگ‌ گذاری می‌توانید از ایموجی نیز استفاده کنید.
  9. مخاطبان خود را بشناسید و طبق سلیقه آن‌ها هشتگ مرتبط بگذارید.
  10. برای هشتگ گذاری از برندهای معروف و صفحات محبوب الهام بگیرید.
  11. در هشتگ ها می‌توان از اعداد استفاده نمود.
  12. هشتگ های پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب نمایید.
  13. هشتگ ربایی نکنید. (هشتگ ربایی یعنی استفاده از هشتگ ترند شده دیگران)
  14. بهتر است هشتگ های ایجاد شده تا حد امکان کوتاه باشند.

کلام آخر

با توجه به آنچه در این مقاله گفتیم قوانین هشتگ گذاری متفاوت است و اگر بخواهید برای موفقیت در اهدافتان از هشتگ‌گذاری استفاده کنید استفاده از این قوانین اهمیت پیدا می‌کند.

باید توجه داشته باشید که گرچه هشتگ ها در افزایش بازدید صفحه شما در شبکه های اجتماعی تأثیرگذار هستند.

اما باید برای حفظ محبوبیت خود در کسب و کار از محتوای مناسب و مرتبط استفاده کنید.

اشتراک گذاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

[kkstarratings]

مقالات مرتبط

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها