myc-logo1

قوانین کپی رایت اینستاگرام

قوانین کپی رایت اینستاگرام
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (22 امتیاز)

قوانین کپی رایت اینستاگرام (Instagram copyright rules) ، یعنی قانونی که از حق تولید کننده، نویسنده یا هر اثر ثبت شده انحصاری پشتیبانی می‌کند. هدف این قانون حمایت از زمان و خلاقیت فردی است که برای تولید یک اثر زحمت کشیده است. در اینستاگرام این قانون وجود دارد.

در صورتی که شما بخواهید بدون اجازه یک ویدئو، موسیقی یا هر آنچه که صاحب آن نیستید را نشر دهید، برخلاف این قانون عمل کرده‌اید! با ما همراه باشید تا با قوانین کپی رایت اینستاگرام آشنا شوید در صورتی که آگاهی کافی در این زمینه ندارید، با مای کاستومر در رابطه با مدیریت شبکه های اجتماعی خود در ارتباط باشید.

قوانین کپی رایت اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک شبکه عکس و تصویر محور محبوب در بین کاربران است. قانون کپی رایت یکی از قوانین مهم اینستاگرام است. به این معنا که کاربران باید در هنگام انتشار عکس و فیلم در آن دقت کنند تا بدون اجازه صاحب اثر آن را منتشر نکنند. در واقع اینستاگرام به دنبال تولید محتوای کاربر است نه اینکه کپی کند.

اگر شما در پیج اینستاگرام خود محتوا یا تصویری را بدون اجازه کپی کنید به دلیل نقض قانون کپی رایت ممکن است پیج شما توسط اینستاگرام بسته شود یا اکشن بلاک شوید احتمالاً دیده‌اید که در وب‌سایت‌ها این قانون به‌طور مرتب نقض شود اما اینستاگرام به شدت با آن مقابله می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از گذاشتن هر پستی حتماً صاحب آن اثر یا منبع آن را تگ کنید.

نکات مهم در رابطه با قوانین کپی رایت اینستاگرام

  • اگر می‌خواهید عکس یا محتوای شخص دیگری را در صفحه خود یا برای تبلیغات در پیج های اینستاگرام پربازدید نشر دهید حتماً از صاحب اثر اجازه گرفته و یا نام شخص یا منبع را تگ کنید. همیشه سعی کنید خودتان محتوا تولید کنید که نیاز به کپی از محتوای دیگران نباشد.
  • اگر صفحه‌ای در اینستاگرام عمومی بود به این معنا نیست که می‌توانید بدون اجازه صاحب صفحه محتوای موجود در صفحه را استفاده کنید. در این صورت باز هم نیاز به اجازه است.
  • به هیچ عنوان از مطالب و محتوای اینستاگرام بدون اجازه از آن اسکرین شات نگیرید و منتشر نکنید. این برخلاف قوانین کپی رایت اینستاگرام می‌باشد.

حق کپی رایت موسیقی اینستاگرام چیست؟

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که پس از انتشار ویدئو یا موسیقی در صفحه خود، اینستاگرام آن را حذف کرده باشد. دلیل این اتفاق رعایت نکردن قوانین اینستاگرام است. به این معنا که شما بدون اجازه از صاحب اثر و موسیقی دان آن را منتظر کرده‌اید. اگر می‌خواهید از موزیک ویدئو کسی در صفحه خود استفاده کنید، باید نام صاحب اثر را در پست خود منشن کرده و بگوئید که این موسیقی متعلق به چه کسی است.

اما اگر نام صاحب اثر را ذکر کردید باز هم ویدئو شما حذف شد به این معنی است که صاحب اصلی موسیقی حاضر به اشتراک‌گذاری قطعه خود برای اشتراک و انتشار توسط شما نیست. بنابراین هم برای حذف نشدن پست خود و هم برای رعایت کردن اخلاق قوانین کپی رایت اینستاگرام را رعایت کنید.

سخن پایانی

قانون کپی رایت یک موضوع اخلاقی است. متأسفانه در ایران این قانون وجود ندارد و ما هم آن را رعایت نمی‌کنیم. قانون کپی رایت اینستاگرام یکی از قوانین مهمی است که به شدت در آن سختگیری می‌شود. کسانی که این قانون را رعایت نمی‌کنند در بهترین حالت از جانب اینستاگرام ریپورت می‌شوند. این موضوع اصلاً جنبه خوبی برای شخص ندارد.

بنابراین بهتر است همیشه تولید محتوای خلاقانه داشته باشید و کپی کار نباشید. در صورتی که نمی‌توانید خودتان این کار را اینجام دهید، می‌توانید مدیریت پیج اینستاگرام خود را به مای کاستومر بسپارید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (22 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *