myc-logo1

استفاده از کدام تکنولوژی به سئو سایت لطمه می‌زند؟

استفاده از کدام تکنولوژی به سئو سایت لطمه می‌زند؟
استفاده از کدام تکنولوژی به سئو سایت لطمه می‌زند؟
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر قصد داریم به چند تکنیک مخرب و ممنوع برای سئو بپردازیم. گوگل از باهوش‌ترین مهندسان جهان است و شما نمی‌توانید از آن پیشی بگیرید. بنابراین سعی کنید بفهمید که چگونه سایت‌های موفق الگوریتم های گوگل را شناسایی می‌کنند. بازاریاب‌ها با استفاده از تکنولوژی های مخرب برای سئو ، سیگنال‌‎های اشتباه ارسال می‌کنند. این تکنولوژی‌های مخرب، ممکن است در ابتدا جذاب باشد و شما را سریع‌تر به نتیجه برساند اما پایدار نیستند. اکثر افراد تازه کار در حوزه سئو از روش‌های ممنوع استفاده می‌کنند. شاید چون آنان هنوز طعم شکست‌های دردناک را نچشیده‌اند.

گوگل از الگوریتم‌های متفاوتی برای رتبه‌بندی سایت‌ها در موتور جستجو استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها هرروزه در حال تغییر هستند. با ما در ادامه همراه باشید تا چند تکنیک مخرب برای سئو را بررسی کنیم.

بهینه سازی بیش از حد انکرتکست

بهینه سازی بیش از حد انکرتکست

انکرتکست، متنی قابل مشاهده و کلیک است که در لینک‌ها مشاهده می‌شود. برای مثال ممکن است هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی شما از یک صفحه به صفحه دیگر لینک دهید. متناسب با آن صفحه یک انکرتکست وجود دارد. انکرتکست یک لینک است که به گوگل و کاربران کمک می‌کند تا بدانند محتوای صفحه مقصد چیست.

 اگر سایت‌ها به یک صفحه خاص لینک دهند و از اصطلاحات انگلیسی انکرتکست استفاده کنند ممکن است رتبه آن صفحه در آن اصطلاح در گوگل افزایش یابد. به همین دلیل سئوکاران سعی می‌کنند از کلمه کلیدی دقیق برای رتبه بندی در انکرتکست لینک های خود استفاده کند.

ایجاد چند انکرتکست برتی یک کلمه کلید از تکنولوژی های مخرب برای سئو است. بهینه‌سازی بیش از حد انکرتکست کار نادرستی است. احتمال دارد تا موتور جستجو وبسایت شما را جریمه کند.

وبلاگ نویسی مهمان هرزنامه

وبلاگ نویسی مهمان هرزنامه

وبلاگ نویسی مهمان و سئو کاملا مطابق هم هستند. برای افزایش رتبه سایت در گوگل به بک لینک نیاز دارید. وبلاگ نویسی مهمان این امکان را به شما می‌دهد تا لینک‌هایی که بیشترین اهمیت را دارند اضافه کنید و در تولید محتوا متنی یک صفحه قرار دهید.

 لینک های متنی قدرتمند و با ارزش هستند. زمانی که برای یک سایت پست مهمان می‌نویسید درج کردن لینک در آن سایت به سایت خود آسان است. اما گوگل نسبت به وبلاگ نویسی به عنوان مهمان هشدار می‌دهد. اگر تنها دلیل شما برای وبلاگ نویسی دریافت لینک باشد، ممکن است سایت شما مورد هدف قرار بگیرد و از موتور جستجو خارج شوید.

 دلیل شما برای وبلاگ نویسی باید خدمت به مخاطب باشد و محتوای با کیفیتی تولید کنید تا آن را به خاطر بسپارد. تنها در زمان لزوم و مرتبط بودن پست مهمان به سایت خود لینک دهید. لینک‌دهی نامربوط از تکنولوژی های مخرب برای سئو به شمار می‌آید.

پر کردن کلمات کلیدی

در سال‌های گذشته تنها چیزی که موتور جستجو برای رتبه‌بندی به آن توجه می‌کرد، تعداد کلمات کلیدی در متن بود. اگر می‌خواستید تا برای یک کلمه کلیدی رتبه کسب کنید تنها کار لازم این بود که آن را بیشتر از رقبای دیگر در متن خود استفاده کنید. اما امروزه تکرار بیش از حد کلمات کلیدی از مهم‎‌ترین تکنولوژی های مخرب برای سئو است و نباید از آن استفاده کنید.

 گوگل سایت‌هایی را که از این تکنیک استفاده می‌کند جریمه می‌کند. البته هنوز هم کلمه کلیدی بخش مهمی از سئو را تشکیل می‌دهد. گوگل نیز برای فهمیدن موضوع یک صفحه از کلمه کلیدی استفاده می‌کند. همچنین برای رتبه‌بندی، گوگل به کلمات کلیدی نیاز دارید. اما برای کمک به گوگل برای درک محتوا خود، نیازی نیست چندین بار کلمه کلیدی را تکرار کنید.

تولید محتوای بی کیفیت

تولید محتوا متنی بی‌کیفیت، روی عملکرد سایت در موتور جستجو تاثیر منفی می‌گذارد. اگر صفحات بی‌کیفیت تولید کنید به سختی از گوگل بازدید دریافت خواهید کرد. برخی از بازاریابان محتوا زیادی تولید می‌کنند به این امید که توجه کاربران را به خود جلب کنند اما این گونه نیست.

 برای رقابت در موتور جستجو شما به محتوای باکیفیت نیاز دارید نه تعداد محتوای زیاد. گوگل به صفحاتی رتبه می‌دهد که معتقد است کاربران به آن اعتماد می‌کنند. سایتی که غلط املایی زیادی داشته باشد نتیجه خوبی نخواهد گرفت. کیفیت برای سئو بسیار مهم است. اگر محتوا بهترین نباشد شایسته رتبه بندی نیست.

انتظار برای بک لینک

انتظار برای بک لینک

انتظار برای لینک سایت‌ها از تکنولوژی های مخرب برای سئو است. اگر نمی‌خواهید خودتان لینک ایجاد کنید باید مدت‌ها منتظر بمانید تا این اتفاق رخ دهد. گوگل معتقد است هر چه تعداد سایت‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند بیشتر باشد، ارزش لینک شما بیشتر است.

 به جای انتظار برای اینکه دیگران به شما لینک دهند، لینک‌سازی را شروع کنید. لینک‌سازی سخت‌ترین قسمت طراحی سایت و سئو است. همچنین باید زمان و انرژی زیادی صرف کنید. به همین دلیل تعداد کمی از افراد لینک ایجاد می‌کنند.

احتمالا سایت‌های مشابه را در بسیاری از کلمات کلیدی در یک جایگاه مشاهده کرده‌اید زیرا آنها لینک‌سازی فعال‌تری دارند. اگر لینک‌های باکیفیتی نسبت به رقبا ایجاد کنید حتما از آنها پیشی می‌گیرید. اگر در حوزه‌های فعالیت می‌کنید که تعداد کمی لینک‌سازی انجام می‌دهند به احتمال زیاد شما رتبه خوبی کسب خواهید کرد.

 اینترنت قوانین و اصول خاصی دارد که براساس گوگل و موتورهای جستجوی دیگر، درباره سرنوشت سایت‌ها تصمیم می‌گیرند. این قوانین دائما در حال تغییر هستند. بنابراین اگر به روز نباشید و به سادگی توسط موتور جستجو کنار گذاشته خواهید شد. بهتر از خود را آماده کنید و درباره تکنولوژی های مخرب برای سئو بیشتر بدانید. در این راه می‌توانید از مشاور حوزه دیجیتال‌مارکتینگ، مهندس معراج معمار نسب کمک بگیرید.

مشکلات سئو دارید؟ عیب یابی ۶ مشکل رایج سئو

ممکن است شما بهینه سازی اولیه برای موتورهای جستجو (SEO) را در عمل برای سایت خود اعمال کرده باشید، اما پس از آن با مشکل مواجه می شوید. جای نگرانی نیست! در مسیر رسیدن به رتبه های بالا و افزایش ترافیک، می توانیم به رفع مشکلات سئو SEO Issues برخورد کنیم و آن ها را رفع کنیم. برای بهبود استراتژی سئوی خود، باید مشکلات سئو را شناسایی و برطرف کنید تا نتایج خوب را مشاهده کنید. احتمالا شما با یک مشکل سئوی رایج مواجه هستید که بازاریابان و صاحبان وب سایت را آزار می دهد. با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه باشید و به خواندن شش مشکل رایج سئو و نحوه عیب یابی آنها ادامه دهید!

اگر فوراً به کمک یک آژانس برتر سئو نیاز دارید، مای کاستومر می‌تواند یک بررسی تخصصی سئو انجام دهد و بهبودهای قدرتمندی در سایت برای بهبود رتبه‌بندی شما و ایجاد نتایج ارائه دهد. اکنون با شماره02126408816تماس بگیرید تا با کارشناسان تیم مای کاستومر صحبت کنید.

محتوای شما برای سئو مناسب نیست

با دسترسی آسان به اطلاعات و موتورهای جستجوی پرسرعت، احتمالاً انتظار دارید که کاربران گستره توجه کمی داشته باشند. اما دامنه توجه آنها به آن اندازه که فکر می کنید کوتاه نیست. مطالب جامع و عمیق در موتورهای جستجو بهتر عمل می کند زیرا مردم هنگام تحقیق مطالب کامل را می خواهند.

موتورهای جستجو همچنین می خواهند به صفحات بهتر امتیاز مثبت دهند، بنابراین به افراد کمک می کنند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در حالی که تعداد کم کلمات شما را از یک نقطه ایده آل در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) دور نمی کند، بین پست های طولانی تر که به طور کامل به یک موضوع می پردازند و نحوه رتبه بندی آنها ارتباط وجود دارد. اگر فضای بیشتری برای توضیح نظر خود دارید، می توانید به جزئیات مهمی بپردازید و کاربران را راضی کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

به محتوای سئو عمق دهید

تعداد ناکافی کلمات زمانی که رقبای شما پست های 2000 و 3000 کلمه ای تولید می کنند به یکی از مشکلات سئو تبدیل می شود زیرا شما سعی میکنید محتوای خود را در 500 کلمه نگه می دارید.

در محتوای خود عمیق تر بشوید تا رتبه بالاتری کسب کنید. اگر می ترسید بازدیدکنندگان نخواهند محتوای بیشتری بخوانند، با استفاده از سرفصل ها، تگ ها، تصاویر، ویدیوها و سایر عناصر روی صفحه، مطالبی با درک آسان ایجاد کنید. این به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

شما دارای محتوای تکراری تصادفی هستید

گوگل هر نوع محتوای تکراری را مجازات نمی کند. مانند بسیاری از هشدارهای گوگل، مجازات محتوای تکراری به اقدامات فریبنده منتهی می شود. محتوای سایت شما که زیر رادار محتوای تکراری مضر است، شامل نسخه‌های صفحات و محتوای یکسان است.

محتوای تکراری بدی که گوگل برای آن نظارت می‌کند، مطالبی است که افراد آن را کپی می‌کنند فقط برای کسب رتبه بهتر. معمولاً، بازاریابان اینترنتی برای سرقت کپی به سایت‌های دیگر سر نمی‌زنند، بنابراین محتوای تکراری به‌عنوان یکی از  مشکلات سئو، ناخواسته است.

سایت‌ها اغلب زمانی با مشکلات محتوای تکراری مواجه می‌شوند که نشانی‌های اینترنتی مختلف یک صفحه را نشان می‌دهند.

همچنین بخوانید: محتوای تکراری (Duplicate Content) چیست و آیا به سئو شما آسیب می رساند؟

محتوای تکراری را پیدا کنید

بنابراین، چگونه می توانید مشکلات سئو را قبل از اینکه به دردسر تبدیل شود، متوجه شوید؟

می‌توانید محتوای تکراری ناشی از انواع URL‌ها را در گزارش سرچ کنسول گوگل بیابید. بخش «بهبودهای HTML» توضیحات متا تکراری را نشان می‌دهد، که مساله شما در مورد هجوم URL‌های تکراری است. Rel=canonical و redirects 301 به موتورهای جستجو سیگنال می دهند که اقدام مناسب برای آن صفحات چیست.

ویژگی HTML rel=canonical توضیح می دهد که چرا URL ها دارای یک کپی هستند و کدام یک در SERP ها رتبه بندی می شوند. ریدایرکت های 301 به طور دائم افراد را به URL ترجیحی می فرستد و بیشتر قدرت رتبه بندی صفحه را کانال می کند. همچنین می‌تواند برخی از پیچیدگی‌هایی که این مشکلات محتوای تکراری ایجاد می‌کنند را هموار کند.

از تغییر مسیرهای 301 برای حفظ اعتبار لینک از یک وب سایت قدیمی استفاده کنید و در عین حال کاربران (و موتورهای جستجو) را به مکان جدید راهنمایی کنید.

عناوین و تگ های بی اثر دارید

تگ‌های عنوان و هدر ابزارهای مفیدی در بررسی سئوی شما هستند، اما اگر نتوانید این تگ ها را به درستی اجرا کنید، یکز از آزاردهنده ترین مشکلات سئو را در دستان خود دارید. مسائل مربوط به تگ عنوان که بر سئو تاثیر می گذارد، استراتژی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. تگ‌های عنوان تکراری می‌توانند مانعی برای عملکرد سئوی شما باشند، اما خوشبختانه، می‌توانید با همان روش URLهای تکراری، آنها را بررسی کنید.در این زمینه آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اماده ارائه خدمات به شما است.

تگ های عنوان و سرصفحه را تقویت کنید

شما می توانید با یک توسعه دهنده وب یا متخصص سئو کار کنید تا این تگ ساده HTML را اضافه یا تقویت کنید و به صفحه خود عنوانی که شایسته آن است بدهید.

مشکلات تگ سرصفحه همچنین کمپین شما را که با دقت برنامه ریزی کرده اید نقض می کند. تگ H1 با تگ عنوان متفاوت است و معمولاً در بالای مقاله در صفحه واقعی سایت قرار می گیرد (در حالی که تگ های عنوان به قسمت برگه مرورگر و SERP ها می چسبند).

موتورهای جستجو از تگ های هدر برای تشخیص اطلاعات مهم در مورد صفحه شما استفاده می کنند.

اگر به جای جابجایی به فونت‌های کوچک و الگوی ساختاریافته، تگ H1 را در پایین صفحه تکرار کنید، به نظر می‌رسد که چندین عنوان روی صفحه برای گوگل دارید. یک تگ H1 منحصر به فرد را در بالای محتوای خود قرار دهید و از تگ های H2 و H3 برای عنوان های فرعی استفاده کنید. می‌توانید سلسله مراتب اطلاعاتی را تنظیم کنید که Google آن را دوست داشته باشد و کاربران بتوانند از آن استقبال کنند.

همچنین بخوانید: ایندکس اول موبایل چیست؟ نحوه بهینه سازی گوگل برای Mobile First indexing

سرعت لود سایت شما پایین است

صفحه ای که با سرعت حلزون بارگیری می شود یکی از  مشکلات غیرقابل انکار سئو است. اما دلایل متعددی وجود دارد که صفحات شما می توانند در فرآیند بارگذاری زیاد طولانی شوند. یکی از مشکلات سئو با سرعت لودینگ طولانی صفحه زمانی است که سایت ها به تدریج سنگین می شوند و شما به افزایش کم کم سرعت بارگیری آن توجه نمیکنید.

سرعت سایت خود را افزایش دهید

برای بررسی سرعت بارگذاری صفحات شما، گوگل ابزار رایگانی به نام PageSpeed Insights ارائه می دهد که سرعت شما را ارزیابی می کند.

عکس های با حجم بالا می توانند مقصر اصلی کاهش سرعت صفحات باشند.

معمولا فایل های تصویری با حجم بالا سایت ها را متوقف می کنند و کاربران را ناامید می کنند. اندازه تصاویر را تغییر دهید تا ابعاد و وضوح عالی برای بارگذاری بهتر به دست آورید. با این حال، ابزار PageSpeed و سایر ابزارها می توانند مشکلات سئو را شناسایی کرده و راه حل هایی را برای افزایش زمان بارگذاری پیشنهاد دهند.

خدمات بهینه سازی سرعت صفحه مای کاستومر می تواند سایت شما را بهبود بخشد و زمان بارگذاری شما را افزایش دهد.

لینک های خراب دارید

کاهش شدید ترافیک و بسیاری از لینک های خراب اغلب به هم کمک میکنند و باعث میشوند. لینک های شکسته یا لینک هایی که کار نمی کنند بودجه خزیدن شما را که ظرفیت گوگل برای یافتن و پردازش صفحات سایت شما است، کاهش می دهد.

لینک های شکسته را اصلاح کنید

می‌توانید بررسی کنید تا ببینید آیا هجوم لینک های شکسته در بخش خطاهای ایندکس سرچ کنسول گوگل وجود دارد یا خیر. لینک هایی “یافت نشد هستند” آنهایی هستند که افراد را بدون محتوای مفید رها می کنند و پیام خطا را مشاهده می کنند.

اگر می خواهید صفحه شما معتبر و معتبر باقی بماند، لینک های خراب را از سایت خود حذف کنید. طراحی مجدد و تغییرات عمده سایت اغلب باعث این مشکلات سئو می شود، بنابراین به نحوه تغییر سایت خود توجه کنید. آماده باشید تا لینک هایی خود را با مراحل عمدی در طول پروژه طراحی مجدد دست نخورده نگه دارید.

از بهینه سازی موبایل صرف نظر کردید

چیزی که بسیاری از مردم آن را ” الگوریتم Mobilegeddon” نامیدند. انتخاب گوگل برای ایندکس کردن سایت های بهینه شده برای موبایل آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیست. کاربران دائماً از تلفن همراه خود جستجو می‌کنند، اما زمانی که وب‌سایت‌ها نسبت‌های دسکتاپ را برای نمایشگرهای کوچک حفظ می‌کنند، ممکن است با شکست مواجه شوند.

در میان بسیاری از مشکلات سئو که می توانید با آن مواجه شوید، بدون نسخه موبایل و طراحی ریسپانسیو مشکل بزرگی است.

به نمایه سازی موبایل اول برسید

می‌توانید از طریق تست Google’s Mobile Friendly به نحوه نمایش سایت خود برای کاربران دستگاه تلفن همراه نگاه کنید. فقط URL خود را وارد کنید تا تصویری از سایت خود در زمینه موبایل دریافت کنید.

مشکلات سئو را با کمک مای کاستومر برطرف کنید

مشکلات سئو خوشایند نیستند، اما با کار سخت، سایت شما می تواند دوباره در صدر SERP ها برای کلمات کلیدی مورد نظر شما قرار بگیرد و در ترافیک واجد شرایط حاکم شود.

بررسی سئو از یک شرکت پیشرو در سئو یک راه قابل اعتماد برای حرکت رو به جلو و رسیدگی به مشکلات سئو است. مای کاستومر یک آژانس بازاریابی اینترنتی با خدمات کامل است که در سئو مهارت دارد.

آیا علاقه مند هستید که از مشاوره سئو خود نهایت استفاده را ببرید؟ آیا میخواهید طراحی سایت داشته باشید و یا طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به ثمر برسانید میتوانید با ما تماس بگیرید

بررسی اشتباهات در سئو

از دلایل رایج که مانع از دیده شدن وب‌سایتتان می‌شود بررسی اشتباهات در سئو Checking mistakes in SEO است. در حال حاضر که سئو بیشتر از همیشه مورد اهمیت قرار دارد حذف اشتباهات سایت در موتورهای جستجو یکی از عناصر اصلی در بازاریابی محتوایی به شمار می‌رود. سئو به‌راحتی می‌تواند تعداد بازدیدهای یک وب‌ سایت را بالا ببرد و باعث افزایش تعداد بازدیدهای آن شود. اما پیشرفته شدن موتورهای جستجو و تغییر روز به روز روش‌های سئو  باعث می‌شود که یک  اشتباه در آن رخ دهد و به‌جای اینکه ترافیک سایت را بالا ببرد باعث کاهش بازدیدهای سایت شود. در این مقاله قصد داریم با بررسی اشتباهات در سئو آشنا شویم و آن‌ها را بررسی ‌کنیم. با مای کاستومر همراه ما باشید.

کند بودن سرعت سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یک مانع برای دسترسی افراد به محتوای صفحه‌ شما، سرعت پایین سایت است. سرعت پایین سایت یک خطر جدی برای افزایش ترافیک سایت به شمار می‌رود. اگر تمام تمرکز و تلاش خود را برای افزایش ترافیک سایت مصرف کنید ولی لود و بارگیری صفحه زمان زیادی را مصرف کند، کار شما کاملاً  بیهوده است. چون افراد بیشتر از حدود 10 الی 15 ثانیه منتظر لود شدن سایت نمی‌مانند. یکی دیگر از خطاها در سئو سرعت پایین سایت همین موضوع است که این امر باعث خروج کاربران شده و موتورهای جستجو نسبت به آن حساس می‌شوند، درنتیجه رتبه صفحات سایت کاهش می‌یابد.

اهمیت ندادن به کلمات کلیدی یکی از  اشتباهات در سئو

طریقه صحیح جای دادن کلمات کلیدی یا استفاده نکردن از آن‌ها یکی دیگر از اشتباهات رایج در سئو به شمار می‌رود. کلمات کلیدی نقش مهمی در مطالب منتشرشده ایجاد می‌کنند. زیرا به‌عنوان یک پل در بین اهداف و خواسته‌های کاربر و محتوای اطلاعاتی شما هستند.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی بهینه‌سازی شده و دارای موقعیتی مناسب در صفحات برای کسب رتبه‌ای بهتر به‌صورت ارگانیک به موتورهای جستجو کمک می‌کند و محتوای صفحه وبلاگ شما را پیشتاز می‌سازد. اما از طرفی دیگر اگر تکرار زیاد کلمات کلیدی در مطلب شما باشد شرایط نامساعدی را ایجاد می‌کند و می‌تواند مطلب مفید و جامع شما را به یک مطلب اسپم تبدیل کند. این امر خوانایی متن شما هنگام سئو سایت فروشگاهی را کاهش می‌دهد و درنتیجه موجب کاهش علاقه کاربران می‌شود.

محتوا و مطالب تکراری از جمله اشتباهات در سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

محتوای تکراری به محتوایی گفته می‌شود که مطالب آن با محتوای سایت‌های دیگر شباهت داشته باشد. اگرچه محتوای تکراری برای گوگل امتیاز منفی‌ ندارد اما بدون شک در رتبه‌بندی صفحات وب تأثیر خود را خواهد گذاشت. زیرا به‌ندرت دیده می‌شود که موتورهای جستجو دو محتوا حاوی مطالب مشابه و یکسانی را منتشر کنند.

محتوا

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که تولید محتوای متنی اصلی‌ترین چیز در هر وب‌سایتی است و محتوای منحصربه‌فرد به بازدیدکنندگان این توانایی را می‌دهد که اطلاعاتی دقیق‌تر در مورد خدمات یا محصولات شما به دست بیاورند. از همه مهمتر این امر موجب می‌شود که یک فرد قابل‌اعتماد در بازار شناخته شوید. درنتیجه برای رفع این اشتباهات قبل از اینکه هرگونه مطالب یا محتوایی در صفحه‌ خود منتشر کنید از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

لینک‌های شکسته

در بررسی اشتباهات در سئو یکی دیگر از مهم‌ترین اشتباهاتی که بیشتر سایت‌ها دچار آن هستند و گوگل به‌شدت نسبت به آن حساس است زمانی است که کاربران با استفاده از موتور جستجو با کلیک بر روی لینکی وارد سایت شما می‌شوند و با خطای 404 برخورد می‌کنند. این امر تأثیر بدی در ذهن مخاطب نسبت به سایت شما ایجاد می‌کند.ما در مای کاستومر اماده رفع تمام این مشکلات وبسایت برای شما هستیم.

لینک‌های شکسته به دو صورت هستند :داخلی و خارجی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

به‌طورکلی لینک‌های شکسته طبق دو دلیل زیر به وجود می‌آیند که اگر آن‌ها را بشناسید به‌راحتی می‌توانید از به وجود آمدن آن‌ها و اشتباهات طراحی سایت‌تان جلوگیری کنید و این امر تاثیر مثبتی بر افزایش رتبه سایت در گوگل دارد.

  • هنگامی‌که صفحه‌ای از سایت خود را حذف می‌کنید باید جایگزینی برای آن صفحه تعیین کنید. در غیر این صورت کاربران با وارد شدن به صفحه‌ حذف‌شده‌ در سایت شما، با یک صفحه که درون آن خطای 404 وجود دارد روبه‌رو می‌شوند.
  • زمانی که آدرسURL  یکی از صفحات سایت خود را ویرایش می‌کنید، کاربری که از طریق نتیجه صفحه جستجو با آدرس قبلی که حذف شده وارد صفحه می‌شود دیگر محتوایی با خطا روبه‌رو می‌شود و دیگر صفحه به او نمایش داده نمی‌شود.

وجود لینک‌های بی‌کیفیت در سایت

در بررسی اشتباهات در سئو یکی دیگر از اشتباهاتی که به‌طور رایج اتفاق می‌افتد استفاده از لینک‌های بی‌کیفیت در مطلب نویسی است. این امر که کیفیت لینک‌های خارجی از محتوای داخل صفحه اهمیت بیشتری دارد باید موردتوجه قرار گیرد. زیرا اگر می‌خواهید در آینده ترافیک زیادی به سمت سایت شما روانه شود باید به هر سایتی به‌راحتی اطمینان نکنید. مطمئن شوید که محتواهای سایت را به وب سایت‌های معتبر لینک می‌دهید و همچنین لینک‌هایی که توسط سایر سایت‌ها به دست می‌آورید در عملکرد سایت شما امری مفید است.

استفاده از انکر تکست ناکارآمد یکی دیگر از اقدامات اشتباه افراد در زمان لینک سازی است که این اشتباه کوچک باعث به هدر رفتن سئوی سایت می‌شود، زیرا این پیوندها مورد توجه موتورهای جستجو است.

اشتباهات رایج سئو Common SEO mistakes در رتبه بندی موتورهای جستجو نقش بسیار مهمی دارند. عوامل زیادی در افزایش رتبه سایت نقش دارند که می‌توان به طراحی سایت و تولید محتوای متنی اشاره کرد. اما موضوع مهمی که باید به آن بپردازیم اینکه برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید حواستان به اشتباهات سئو باشد. به این معنا که بدانید چه اشتباهاتی ممکن است به سئو سایت شما ضربه بزند. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی اشتباهات رایج سئو بپردازیم. شما می‌توانید با کاهش اشتباهات در سئو باعث موفقیت سئو سایت خود شوید. این اشتباهات شامل موارد زیر می‌شوند.

بهینه سازی ضعیف سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی از اشتباهات رایج سئو بهینه سازی ضعیف در داخل سایت است. بهینه سازی بخشی از سئو است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. بنابراین باید تمرکز زیادی روی بهینه سازی داخل سایت خود داشته باشید. بهینه سازی داخل سایت وظیفه رسیدگی به عوامل عملکرد سایت را دارد تا تجربه افزایش رتبه سایت در گوگل کسب شود.

اگر شما روی سایت خود نظارت معمولی داشته باشید در رتبه بندی وب سایت شما در گوگل تغییری ایجاد نمی‌شود.

اشتباهات بهینه سازی در داخل سایت شامل موارد زیر میشوند:

  • از تغییرات و استانداردهای گوگل مطلع نشوید؛
  • موبایل را بهینه سازی نکنید؛
  • زمان بازگذاری صفحات وب سایت شما کند باشند.

بهینه سازی ضعیف خارج از سایت

یکی دیگر از اشتباهات رایج سئو بهینه سازی ضعیف خارج از سایت است. بهینه سازی خارج از سایت منظور مدیریت دو نکته است:

  • لینک‌هایی از سایت شما به سایت‌های دیگر
  • لینک‌هایی به سایت شما از سایت‌های دیگر

اگر این موارد را در وب سایت‌های خود به‌درستی رعایت نکنید قطعاً در کسب رتبه سئو با مشکل روبرو می‌شوید. رعایت این موارد می‌تواند به رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.

هنگام بهینه سازی خارج از سایت مهم است که به دو مورد زیر توجه کنید. اگر این موارد را در خارج از سایت خود مد نظر قرار ندهید قطعاً در سئو آسیب می‌بینید.

این موارد عبارتند از:

  • یک شبکه لینک ایجاد کنید؛
  • حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی بهبود بخشید.

عدم به روز رسانی سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

عدم به روز رسانی سئو سایت از اشتباهات رایج سئو به شمار می‌رود. حتی جزئی‌ترین توجه به سئو می‌تواند در عملکرد فروش وب سایت تفاوت زیادی ایجاد کند. بنابراین بسیاری از صاحبان مشاغل تلاش می‌کنند سئو سایت خود را به روز نگه دارند.

برخی از صاحبان سایت‌ها تاکتیک‌های کلیدواژه اصلی را اجرا می‌کنند. سپس بلافاصله ترافیک سایت آن‌ها افزایش می‌یابد و فکر می‌کنند که تمام وظیفه سئوی خود را به‌طور دائم انجام داده‌اند.

اما بسیار مهم است که برای حفظ عملکرد بالا و مداوم سایت خود، به‌طور منظم سئوی خود را به روز کنید.

این بدان معناست که ابتدا عملکرد سایت خود را اندازه گیری کنید. سپس تلاش‌ کنید بهترین عملکرد را داشته باشید.

راه‌های متعدد برای ردیابی اثربخشی سایت

راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی سایت خود را ارزیابی کنید. این راه‌ها می‌تواند از اشتباهات رایج سئو سایت شما جلوگیری کند. یکی از روش‌ها اینکه می‌توانید آماری از تعداد بازدیدکنندگانی که در URL شما تایپ کرده‌اند، دریافت کنید. داده‌هایی در مورد ترافیک ارجاع و اطلاعاتی وجود دارد که جزئیات درخواست‌های کاربر را نشان می‌دهد. این داده‌ها باعث ترافیک از موتورهای جستجوی مختلف می‌شود.

گوگل آنالیتیکس ابزارهای قدرتمندی را برای کمک به شما در تنظیم دقیق سئو ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با کمک این ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، عملکرد سایت را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین در مورد نحوه تعامل بازدیدکنندگان سایت با محتوای شما بینش‌های ارزشمندی به‌دست می‌آورید.

یک راه برای بررسی سریع سئو، استفاده از ابزاری به نام Browseo است. این ابزار سایت شما را همانطور که موتورهای جستجو می‌بینند نمایش می‌دهد. پس از اینکه URL خود را وارد کردید، این ابزار، سایت شما را با تمام عناصر طراحی پنهان نمایش می‌دهد. سپس شما می‌توانید روی برچسب‌ها و محتوا تمرکز کنید.

تقویت سایت شما با سئو باید به‌طور مداوم انجام شود، اگر این کار را به‌صورت منظم انجام ندهید در افزایش سئو موفق نخواهید بود. در واقع این کار یک چرخه بی پایان از تجزیه و تحلیل و بهبود مستمر سایت است. ممکن است امروز سایت شما رتبه فوق العاده‌ای داشته باشد، اما این روند می‌تواند به‌سرعت تغییر کند. بنابراین باید مدام حواستان به روز رسانی سایت باشد.

اگر به‌طور منظم محتوای خود را به روز می‌کنید و از آخرین کلمات کلیدی مربوط به حوزه خود مطلع می‌شوید. در این صورت سئو، کسب و کار شما را متوقف نمی‌کند.

اشتباهات رایج سئو به سایت آسیب می‌زند

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اشتباهات رایج سئو به سایت شما آسیب زیادی می‌زند بنابرین اجازه این کار را ندهید. اگر برای توسعه کسب و کار خود روی بازاریابی آنلاین متمرکز هستید، اجرای یک استراتژی سئو قوی باید در اولویت باشد. موتورهای جستجو در ترافیک وب مهم‌ترین نقش را دارند. اگر نتوانید خواسته‌های الگوریتم‌های پیچیده آن‌ها را برآورده نکنید به این معنا است که وب سایت شما با کاهش ترافیک مواجه می‌شود.

کاهش استفاده از کلمه کلیدی، بهینه سازی ضعیف در سایت و خارج از سایت، عدم به روز رسانی محتوا و تولید محتوای متنی مناسب همه این‌ها از اشتباهات سئوی رایج هستند. بنابراین این عوامل منجر به کاهش رتبه بندی پایین نتایج جستجو می‌شوند. اگر یک استراتژی سئو قوی ارائه دهید و آن را به روز نگه دارید، مطمئناً بازدیدکنندگان وب سایت بیشتری خواهید داشت. این بدین معنا است که فروش کسب و کار شما افزایش می‌یابد.

رفع اشتباهات رایج سئو مسئله مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو هستند. در این مقاله تلاش کردیم که به‌طور کامل در مورد اشتباهاتی که منجر به کاهش رتبه بندی شما می‌شود توضیح دهیم. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر مقالات زیادی در مورد بازاریابی آنلاین منتشر کرده است. اگر مایل هستید در این حوزه اطلاعات بیشتری کسب کنید مقالات دیگر سایت را مطالعه نمایید. برای مشاوره و اجتناب از اشتباهات سئو با مهندس معراج معمارنسب در تماس باشید.

اشتباهات رایج در سئو Common mistakes in SEO بررسی آن‌ها جزء مهم ترین مسائل در رتبه بندی سئو است. عوامل زیادی در کسب رتبه بالا در سئو نقش دارند که می توان به طراحی سایت، تولید محتوای متنی اشاره کرد. به جز مواردی که باید انجام دهید که به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می کند. عوامل زیادی نیز وجود که نباید انجام دهید که بتوانید در رتبه بندی سئو جایگاه بالایی را به دست آورید.

در ادامه این مطلب در مورد اشتباهات رایج در سئو صحبت می کنیم. همچنین سه تا از مهم ترین کارهایی که هنگام سئو نباید انجام دهید را خواهیم گفت.

سئو را به تعویق نیاندازید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی از اشتباهات رایج در سئو به تعویق انداختن آن است. به این معنا که گاهی اوقات استراتژی سئو فقط در حد یک فکر باقی می ماند. باید بدانید که معمولاً مشاغل کوچک وب سایت خود را در دو مرحله ایجاد می‌کنند:

  • آن را راه اندازی می کنند.
  • یک استراتژی سئو ارائه می دهند.

این دو مرحله تاکتیک های موثری هستند. زیرا صاحبان مشاغل کوچک روی کسب درآمد تمرکز می کنند. اما این رویکرد گام به گام کارآمد نیست.

زمانی که طراحی و محتوای وب سایت خود را با در نظر گرفتن سئو تولید می کنید، اطمینان دارید که تغییرات قابل توجهی باید ایجاد انجام دهید. هنگامی که در حال تغییرات هستید، ممکن است فکر کنید که بسیاری از تلاش هایتان پیش از تولید سئو سایت به هدر رفته است. بنابراین بسیار مهم است که از همان ابتدا به استراتژی سئو فکر کنید. پس اگر به تازگی فرآیند ساخت وب سایت خود را آغاز کرده‌اید، از همان ابتدا به بهترین شیوه های سئو فکر کنید. سپس استراتژی سئو خود را عملی کنید.

استفاده نادرست از کلمات کلیدی

استفاده نادرست از کلمات کلیدی هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی یکی دیگر از اشتباهات رایج در سئو است. کلمات کلیدی بخش بزرگی از سئو هستند. مشتریان با جستجوی کلمات کلیدی مناسب جذب وب سایت شما خواهند شد. بنابراین بسیار مهم است که بدانید چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنید. در ادامه مواردی را برای بهبود استفاده از کلمات کلیدی معرفی می کنیم.

مخاطب مناسب را هدف قرار دهید

باید بدانید شناسایی مخاطب مناسب و هدف قرار دادن آن نقش مهمی در سئو دارند. بنابراین باید انتخاب درستی برای مخاطبان هدف خود داشته باشید. حضور آنلاین شما باید به سمت مخاطبانی باشد که به دقت مشخص شده‌اند. شما نباید دیدگاه کلی از پایگاه مشتری خود داشته باشید، این باعث می شود که فرصت ارتباط با افرادی را که احتمال خرید محصولات یا خدمات شما را دارند از دست دهید.

یک راه برای اینکه این اشتباه کمتر رخ دهد تهیه لیستی از ویژگی‌های مشتری است. مشتری ایده آل خود را تصور کنید و در مورد نیازهای آن‌ها فکر کنید. به این شما باید ایده روشنی از پایگاه مشتری خود داشته باشید. سپس می‌توانید از یکی از ابزارهای موجود برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. این ابزار‌ها به شما کمک می کنند که لیستی از تغییرات را بر اساس جستجوهای دنیای واقعی دریافت کنید. این کار باعث می شود که در ایجاد کلمات کلیدی مناسب اشتباه نکنید.

از برچسب ها و سرفصل‌های عنوان بهترین استفاده را کنید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اشتباهات رایج در سئو اینکه از برچسب ها و سرفصل‌های عنوان به درستی استفاده نکنید. برچسب‌ها و سرفصل‌های عنوان بهترین راه‌ها برای اجرای استراتژی سئوی هستند. اما بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک  به درستی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و این اثر منفی در افزایش رتبه سایت در گوگل دارد.

در رتبه بندی سئو، وجود کلمات کلیدی در عناوین اهمیت بیشتری نسبت به کلمات کلیدی موجود در پاراگراف‌ها دارند. سعی کنید عناوین خود را منحصر به فرد، کوتاه انتخاب کنید. استفاده از نام برند خود نیز در این برچسب‌ها کمک زیادی می‌کند. اگر این کارها را در عناوین به درستی انجام ندهید باعث کاهش رتبه‌بندی سئو خود می‌شوید.

کلمات کلیدی کم رقابت را پیدا کنید

هنگام جستجوی محصولاتی که ارائه می‌کنید، مجموعه‌ای از کلمات کلیدی برای تولید محتوای متنی وجود دارد که اکثر کاربران آن‌ها را تایپ می‌کنند. دانستن این کلمات مهم است، اما این احتمال وجود دارد که کسب‌وکار یک رقیب برای آن کلمات کلیدی بالاتر از کسب‌وکار شما باشد. اما کلمات کلیدی وجو دارند که کمتر رایج هستند که رقبای شما از آن‌ها غافل شده‌اند. از آن کلمات کلیدی استفاده کنید.

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی موجود استفاده کنید و کلمه کلیدی خود را پیدا کنید. یکی از ابزارهای محبوب SEMrush است. این ابزار به شما کمک می کند کلمات کلیدی کم رقابت را پیدا کنید.

از کلمات کلیدی بلند نترسید

یکی از مهم‌ترین اشتباهات رایج در سئو ترسیدن از به کار بردن کلمات کلیدی بلند است. کلمات کلیدی طولانی یا دم بلند یک عبارت کلیدی است که اختصار را فدای ویژگی می‌کند. به عبارت دیگر، طولانی است، اما ممکن است در جذب مخاطب و فروش شما تاثیر زیادی داشته باشد.

استفاده از این کلمات کلیدی دم بلند باید بسیار خاص باشد. آن‌ها حجم جستجوی کمتری خواهند داشت، اما مشتریان خود را پیدا می‌کنند. در نهایت باید کلمات کلیدی بلند را با دقت زیادی انتخاب کنید که در جذب مشتری تاثیر مثبتی داشته باشد.

عدم ارائه محتوای با کیفیت بالا

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

عدم تولید محتوای با کیفیت یکی دیگر از مهم‌ترین اشتباهات رایج در سئو است. ارائه محتوای با کیفیت و ارزشمند در رقابت سئو بسیار مهم است.

اشتباه رایجی که کسب و کارهای کوچک و متوسط ‌‌مرتکب می‌شوند، اینکه کاربران انتظار اطلاعات مفید از سوی شما را دارند. آن‌ها فقط در جستجوی خرید محصولات و خدمات نیستند.

انتشار محتوای با ارزش به بازدیدکنندگان سایت رتبه بالاتری را در نتایج جستجو به شما می‌دهد. کسب و کار شما را از دیگران متمایز می‌کند و هویت برند را پرورش می‌دهد. پست های وبلاگ خود را به صورت منظم تولید کنید که مشکلات مشتریان خود را پاسخ دهید. همچنین بتوانید آن‌ها را به محصولات خود علاقه‌مند کنید. به خاطر داشته باشید که تولید محتوای تازه و بررسی مجدد آن‌ها در رتبه بندی سئو اهمیت زیادی دارد.

بسیاری از صاحبان مشاغل و وب سایت‌ها از اشتباهات رایج در سئو ضرر زیادی دیده‌اند. در این مقاله تلاش کردیم که در مورد سه تا از مهم ترین اشتباهات در سئو توضیح دهیم. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با ارائه مقالات مفید در بازاریابی آنلاین به شما کمک می‌کند که اشتباهات خود را در سئو کاهش دهید. مهندس معراج معمارنسب مشاوره دیجیتال مارکتینگ است. او با سال‌ها تجربه در حوزه سئو و طراحی سایت به خوبی قادر است نقاط ضعف و قوت سایت شما را شناسایی و شما از ارتکاب به اشتباهات سئو باز دارد. با ما با قدرت یک تیم موفقیت را لمس می‌کنید.

بسیاری از صاحبان مشاغل، طعمه اشتباهات مهم در سئو Important mistakes in SEO می‌شوند و از تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو به نتیجه مطلوبی نمی‌رسند. در این مقاله قصد داریم چندین مورد از اشتباهات مهم در سئو را بررسی کنیم.

1.    تعیین نکردن اهداف واضح سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای موفقیت در طراحی سایت و سئو باید اهداف مشخصی را دنبال کنید. با این حال بسیاری از بازاریان کمپین‌های سئو را بدون هیچ هدفی اجرا می‌کنند زیرا معتقد هستند که سئو باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود.

گاهی ممکن است که تعداد افراد زیادی از سایت شما دیدن کنند ولی تعداد کمی اقدام به خرید از سایت شما کنند که این مشکل دارای دو دلیل است:

  1. در طراحی سایت ترافیک را اشتباها به سمت سایت خود هدایت می کنید.
  2. در طراحی سایت شما به گونه‌ای عمل شده است که در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری ضعیف عمل کرده است.

مسلما اگر هدف خود را مشخص نکنید با تعدادی معیار بیهوده مواجه خواهید شد.

2.    نادیده گرفتن هدف جستجو از اشتباهات مهم در سئو

هدف جستجو یکی از عوامل مهم رتبه بندی و افزایش رتبه سایت در گوگل است. طراحی سایت مد نظر گوگل و سایتی که گوگل از آن حمایت می‌کند باید تولید محتوای متنی آن‌ هدف جستجو باشد.

در واقع هدف جستجو به انگیزه و دلیل نهایی جستجوی هر کاربری را مشخص می‌کند. شما به عنوان صاحب شغل باید بدانید که کاربر هنگام جستجو در گوگل چه چیزهایی را می‌خواهد بدست آورد. حتی اینکه بفهمید کاربر به دنبال خرید جنسی است یا به دنبال جمع آوری اطلاعات است.

به عنوان مثال اگر شخصی آژانس دیجیتال مارکتینگ یا مای کاستومر را در جستجوی گوگل سرچ می‌کند پس احتمالا فرد به دنبال کسب اطلاعات راجب آژانس دیجیتال مارکتینگ یا مای کاستومر است یا بداند که آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ پس در این صورت کاربر قصد جمع آوری اطلاعات دارد.

اما اگر کاربر کلمه خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ یا مای کاستومر را سرچ کند احتمالا کاربر قصد دارد مشاور یا شرکتی مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ یا مای کاستومر را جهت انجام خدمات خود استخدام کند. پس این یک کلمه کلیدی تجاری است. در ادامه این مطلب باید اطلاعاتی در مورد آژانس خود و خدماتی که ارائه می‌کنید ارائه دهید. اگر نتوانید این اهداف را مشخص کنید برای مدت طولانی در افزایش رتبه سایت در گوگل موفق نخواهید بود.

3.    نادیده گرفتن ترافیک موبایل از اشتباهات مهم در سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی شما باید با موبایل هماهنگ و سازگار باشد. در دنیای امروزی بیشتر از پنجاه درصد تخفیف کل ترافیک مربوط به تلفن همراه است. به همین دلیل برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید طراحی سایت سازگار با موبایل را در ذهن داشته باشید. برای آماده کردن سایت خود برای ترافیک ارگانیک از موبایل باید در ابتدا اطمینان حاصل کنید که سایت شما یک سایت واکنش گرا است و در مدت زمان سه ثانیه بارگیری می‌شود. پس برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود نباید بهینه سازی موبایل را نادیده گرفت.

4.    حفظ بهترین شیوه‌های قدیمی سئو

گوگل همیشه در حال تغییر و توسعه الگوریتم و روش‌های جستجوی خود است پس مسلما سئو نیز مدام باید درحال تغییر و تحول باشد. استراتژی و روش‌هایی که قبلاً کار می‌کردند دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند. پس اگر میخواهید هنوز در صدر نتایج گوگل بمانید باید خود را بروز نگه دارید و از شیوه های جدید سئو در طراحی سایت استفاده کنید. امروزه بر خلاف گذشته پر کردن کلمات کلیدی به جای افزایش رتبه بندی موجب جریمه نیز خواهید شد. به همین دلیل باید خود را در مورد انواع روش های سئو بروز نگه دارید.

5.    خرید بک لینک از اشتباهات مهم در سئو

بک لینک یکی از مهمترین عوامل در افزایش رتبه سایت در گوگل محسوب می‌شود. ممکن است شما اقدام به خرید لینک هایی برای افزایش رتبه سایت خود کنید ولی از طرف گوگل جریمه می‌شوید. این بدان معنا است که شما نه تنها پول خود را هدر داده اید بلکه جریمه نیز می‌شوید و شانس بالارفتن رتبه سایت خود را کاهش داده‌اید.

6.    فراموش کردن قالب‌های محتوایی غیر از متن

انجام سئو برای تولید محتوای متنی کمی دشوار به نظر می‌رسد زیرا هر سایت یک کار خاص و متفاوت را انجام می‌دهد. در سال ۲۰۲۱ و حتی بعد از آن نمی‌توان تنها بر روی تولید محتوای متنی تمرکز کرد. امروزه باید از قالب های محتوایی دیگری مانند: فیلم‌ها، وبینارها، تصاویرها و اینفوگرافیک‌ها که در افزایش رتبه سایت در گوگل موثر است نیز استفاده کرد.

عده بسیار زیادی از افراد امروزه تماشای فیلم را به خواندن محتوای متنی ترجیح می‌دهند و احتمال دارد که در آینده تمایل افراد به ویدیو نیز بیشتر از این نیز گردد.

7.    نادیده گرفتن سئو مارک تجاری و EAT

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

سئو تنها به معنای افزایش رتبه سایت در گوگل نمی باشد و علاوه بر این در مورد ایجاد یک نام تجاری قابل اعتماد است. امروزه گوگل از سایت هایی اصیل و قابل اعتماد مانند مای کاستومر استفاده می‌کند. EAT به معنا و مفهوم تخصص، اختیار و اعتماد گوگل است و با استفاده از ترکیب کردن نقاط داده و الگوریتم های مختلف، یک وب سایت را تعیین می‌کند.

برای کسب نتایج بهتر و افزایش رتبه سایت در گوگل باید از هفت اشتباهات مهم در سئو که در بالا توضیح داده‌ایم دوری کنید. ضمنا ممکن شخصی قصد داشته باشد هر شش ماه یک بار یا سالیانه یک بار سئو برای سایت خود انجام دهد. روش سالیانه یا شش ماهه موجب می‌شود که هرگونه خطا و اشکال احتمالی را شناسایی کنید و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین با نظرات خود موجب افزایش کیفیت آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر شوید.

درواقع اشتباهات سئو SEO mistakes مجموعه‌ای از اشتباهات هستند که مدیران سایت و سئوکارآن آن انجام می‌دهند. این اشتباهات باعث نتیجه معکوس می‌شود. برای درک بهتر این موضوع بهتر است ابتدا با مفهوم سئو آشنا شویم.

سئو فرآیندی برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت و صفحه در نتایج گوگل است. برای به دست آوردن رتبه برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر، باید سئو سایت را بهبود ببخشید تا افزایش رتبه سایت در گوگل داشته باشید.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر می‌خواهیم به اشتباهات سئو که بیشتر سئوکاران آن را انجام می‌دهند بپردازیم. افزایش

اشتباهات رایج در سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

منابع آنلاین زیادی درباره چگونگی بهبود سئو یا استراتژی‌های سئو وجود دارد اما نمی‌توان اشتباهات سئو را نادیده گرفت. در این بخش برخی از این اشتباهات که اکثر متخصصان مرتکب می‌شوند بیان می‌کنیم.

سرعت پایین سایت

سرعت پایین سایت مانع از دسترسی کاربر به محتوای صفحات سایت هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت می‌شود. سرعت پایین از افزایش ترافیک سایت جلوگیری می‌کند. اگر تلاش خود را برای افزایش ترافیک سایت صرف می‌کنید اما بارگیری صفحات مدت طولانی طول بکشد کار شما بیهوده است. اکثر مخاطبان بیش از حداکثر ۱۰ ثانیه منتظر بارگذاری سایت نخواهند شد.

محتوای تکراری

محتوا تکراری به محتوا‌هایی گفته می‌شود که مشابه آن در سایت‌های دیگر وجود داشته باشد. گرچه گوگل برای محتوا تکراری امتیاز منفی قائل نمی‌شود اما به احتمال زیاد بر روی رتبه سایت شما تاثیر می‌گذارد. موتورهای جستجوی نسخه یکسانی برای دو محتوا نشان نمی‌دهند. درواقع گوگل محتوایی را انتخاب می‌کنند که بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته باشد.

بنابراین تولید محتوا متنی یونیک اهمیت زیادی دارد. برای رفع این اشتباه سئو اطمینان پیدا کنید که محتوا شما در هیچ یک از صفحات سایت‌های دیگر وجود ندارد. اگر فرصت کافی برای تولید محتوا ندارید می‌توانید این کار را به تیم تولید محتوا بسپارید.

تصاویر بدون تگ alt

برچسب‌های جایگزین یا تگ alt، ویژگی‌های html تصاویر هستند که به توصیف محتوا کمک می‌کنند. بنابراین باید به تگ alt توجه کنید. مواردی وجود دارد که تصاویر وبسایت شما به دلیل عنوان نامناسب یا پسوند نادرست استفاده نمی‌شوند.

در این صورت تگ alt برای تصاویر محتوا توضیح می‌دهد. همچنین با کمک خزنده‌ها در درک اطلاعات صفحه کلمه کلیدی تقویت می‌شود. این یکی از اشتباهات سئو است که اکثر سئوکاران آن را نادیده می‌گیرند که در افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار اهمیت دارد.

مطالب منسوخ شده

محتواهای قدیمی در سایت، اعتبار سایت شما را پایین می‌آورند. نرخ پرش صفحات بالا برای سئو مناسب نیست. سعی کنید در حوزه فعالیت خود محتوای همیشه سبز تولید کنید. برای رفع این اشتباه، اطمینان حاصل کنید که محتوا ارسال شده کیفیت بالا دارد و با اطلاعات سایت مرتبط است.

همیشه بهترین و مفیدترین محتواهای خود را به موتور جستجو تحویل دهید. برای رفع این مورد که از رایج‌ترین اشتباهات سئو است، می‌توانید به صورت دوره‌ای محتواهای سایت را به روز کنید.

عدم بهینه سازی سایت برای موبایل

طراحی سایت باید به گونه‌ای باشدکه تمام محتویات، تصاویر، ویدیو‌ها و ساختار سایت به شکل کاملا درست در تمام دستگاه‌ها چیده شود و به راحتی توسط کاربر قابل مشاهده باشد. در حال حاضر بیشتر کاربران از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند.

اگر صفحه شما برای موبایل بهینه نباشد تقریبا بیش از نیمی از مخاطبین را از دست می‌دهید. این مورد بسیار مهمی است که سایت شما باید رعایت کند. زیرا در حال حاضر گوگل به کاربران موبایل اهمیت بالایی می‌دهد و برای جستجوی آنها مطالب مخصوصی را نشان می‌دهد.

لینک‌های شکسته

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اگر کاربر از طریق موتور جستجو و با کلیک بر روی لینک، به سایت شما وارد شود و با خطای ۴۰۴ مواجه شود تاثیر بدی از سایت شما در ذهن او خواهد گذاشت. این یکی از مهم‌ترین اشتباهات سئو است که بسیاری از سایت‌ها به آن دچار هستند. گوگل به شدت به این مورد واکنش نشان می‌دهد.

طبق نظر متخصصان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اگر ربات گوگل وارد یکی از صفحات سایت شما شود و با خطای ۴۰۴ برخورد کند به سرعت آن را از نتایج جستجو حذف خواهد کرد. لینک‌های شکسته به دو دلیل به وجود می‌آید. اگر آنها را بدانید به راحتی می‌توانید از ایجاد آن در سایت خود جلوگیری کنید.

  1. زمانی که آدرس URL صفحه از سایت خود را ویرایش می‌کنید، وقتی کاربر از طریق نتایج صفحه جستجو با آدرس قبلی حذف شده وارد صفحه سایت می‌شود دیگر محتوایی به او نشان داده نمی‌شود.
  2. زمانی که صفحه‌ای از سایت خود را حذف می‌کنید اگر جایگزینی برای آن صفحه تعیین نکنید کاربر با ورود به صفحه اصلی با ارور ۴۰۴ روبرو خواهد شد.

جدی نگرفتن سئو محلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

سئو محلی باعث می‌شود تا سایت شما با جستجو کلمات کلیدی محلی، نمایش داده می‌شود. برای مثال اگر شما فروشگاهی داشته باشید و کسی  گوگل کلمه فروشگاه‌های تهران را جستجو کند، بی نهایت سایت به او نشان داده می‌شود.

حال اگر کسی عبارت فروشگاه در منطقه زعفرانیه را جستجو کند و شما صفحه خود را برای سئو محلی بهینه کرده باشید، شانس نمایش سایت شما در بالای گوگل بیشتر است.

اشتباهات سئو در سایت‌های فارسی، زیاد دیده می‌شود. برخی از این اشتباهات توسط سئوکارانی انجام می‌شود که با سئو آشنا هستند ولی برای بروزرسانی اطلاعات خود، اقدامی نکرده‌اند. امیدواریم در این مقاله با اشتباهات رایج سئو سایت آشنا شده باشید و آنها را رفع کنید.

شما با دانستن این موارد می‌توانید عملکرد بهتری در سئو داشته باشید. اگر به دنبال مشاوره در حوزه دیجیتال‌مارکتینگ هستید می‌توانید از مهندس معراج معمارنسب کمک بگیرید. تیم ما با سال‌ها تجربه در حوزه سئو، آماده کمک به شما برای پیشرفت کسب‌وکارتان است.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تلاش کردیم که با توضیح اشتباهات در سئو به سایت‌تان کمک کنیم و با توجه به آن بتوانید به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کنید. خوشحال می‌شوییم در قسمت نظرات برای ما و دیگر خوانندگان کامنت بگذارید و تجربه‌ها و پیشنهادات‌تان را با ما در میان بگذارید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *