پایه های یک سئو موفق

سئو

هر کسب و کاری برای اینکه بتواند به موفقیت برسد باید استراتژی از پیش تعیین شده داشته باشد. یعنی شما باید یک نقشه راه و ترفند ها و تمام راهکارهایی که قرار است برای رسیدن به اهداف خود به کار ببرید را از پیش تعیین کنید. در کار سئو نیز شما باید استراتژی داشته باشید فراموش نکنید که داشتن استراتژی موفق می‌تواند شما را از سایر رقبای خود متمایز کند.
اگر جزو آن دسته از سئوکاران مبتدی هستید باید به شما بگویم که بدون داشتن استراتژی موفق و بدون داشتن استراتژی سئو به هیچ وجه نمی توانید در سئو موفق شوید. تمام سئوکاران حرفه ای از پیش استراتژی سایت مورد نظر را به طور کامل بررسی می‌کنند، در اینجاست که تفاوت سئوکار حرفه‌ای با سئو کار مبتدی مشخص میشود. مراجعه به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تا حد زیادی می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. ادامه با ما همراه باشید تا تمامی نکاتی که به شما برای چیدن یک استراتژی سئو موفق کمک می کند را آموزش دهیم.

پایه های یک سئو موفق

پیش از اینکه به سراغ معرفی پایه های یک استراتژی موفق برویم شاید بهتر باشد در رابطه با استراتژی سئو و تعریف آن با شما صحبت کنیم.

تعریف استراتژی سئو

در تعریف استراتژی سئو باید به شما بگویم که به تمامی کارهایی که شما برای بالا آمدن سایت مورد نظر بر اساس کلمات کلیدی خاص خود انجام می‌دهید و تمامی فعالیت هایی که باعث بالا رفتن ترافیک سایت می‌شوند، سئو گفته می شود. حال به راه و روشی که جهت اجرای این اعمال به منظور سئوی وب‌سایت طراحی می‌شود، استراتژی سئو می‌گویند. استراتژی سئو شامل بخش‌های مختلفی است که این بخش ها شامل : سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می‌شوند. در ادامه به سراغ نکاتی می رویم که به شما کمک می کند یک استراتژی سئو موفق طراحی کنید.

اهداف خود را مشخص کنید

زمانی که شما می‌خواهید سئو یک سایت را به عهده بگیرید باید از قبل تعیین کنید که چه اهدافی برای ارتقاء این سایت در نظر دارید و سپس از بین اهداف باید آنها را رتبه بندی کنید و مهمترین آنها را در اولویت قرار دهید. از همه مهمتر این‌که پیش از تعیین استراتژی و مشخص کردن اهداف باید هدف کارفرما را نیز نسبت به سایت بدانید. به عنوان مثال کارفرما قصد دارد که از سایت خود چه استفادهای کند؟ آیا قصد دارد که یک فروشگاه اینترنتی جزیی داشته باشد؟ یا قصد دارد که تمام بازار را در حوزه کاری خود در دست بگیرد. به همین دلیل باید پیش از اینکه اهداف خود را مشخص کنید با کارفرما صحبت کنید. گاهی اوقات با راه اندازی پیج اینستاگرام و مدیریت اینستاگرام می‌توان به فروش خوبی رسید.

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

آنالیز سایت

اگر سایت از قبل طراحی شده و مدتی یک سئوکار دیگربر روی آن فعالیت داشته شما موظف هستید که سایت را پیش از تعیین استراتژی های خود به طور کامل آنالیز کنید و اطلاعات کاملی را در رابطه با شرایط فعلی سایت و مشکلات آن به دست آورید.

بررسی و تحقیق کلمات کلیدی

پس از انجام 2 مورد قبلی هم اکنون باید به سراغ بررسی و تحقیق کلمات کلیدی مورد نظر نسبت به کسب و کاری که قصد دارید سایت آن را به عهده بگیرید، بروید. یکی از مهمترین نکاتی که می تواند باعث رشد سئوی سایت و باعث موفقیت شما شود، بررسی درست کلمات کلیدی می‌باشد. سعی کنید از ابزارهای سئو و همچنین گوگل سرچ کنسول برای این که بتوانید کلمات کلیدی را به طور دقیق مشخص کنید، استفاده کنید.
علاوه بر این شما باید صفحات اصلی که مرتبط با کلمه‌ی کلیدی حوزه کاری شما هستند را به طور کامل بررسی کنید تا بتوانید رقبا و مقالات و محتواهایی که آنها به اشتراک می‌گذارند را شناسایی کرده و کاملاً تجزیه و تحلیل کنید. تحقیق کلمات کلیدی زمان‌بر است اما می‌تواند باعث نوشتن یک استراتژی موفق سئو شود. قطعاً زمانی که شما گزارش سئو را به کارفرما ارائه می دهید کارفرما نیز متوجه استراتژی حرفه ای شما خواهد شد.

محتوای هدف دار

یکی از مواردی که متاسفانه بسیاری از سئوکاران به آن هیچ توجهی نمی‌کنند نوشتن محتوا های هدف دار است. هدف شما از نوشتن محتوا جذب مخاطب است که با تولید محتوای کاربردی و مفید برای کاربر میسر می باشد. بنابراین باید سعی کنید محتواهایی را در سایت منتشر کنید که توسط کاربر جستجو می‌شود. در اینجا نیز شما باید تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید تا بتوانید محتوای کاربرپسند منتشر کنید.
توجه داشته باشید که کاربر پسند بودن محتوا با توجه به نوع فعالیت سایت متفاوت است. به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و فعالیت حضوری ندارید نیازی نیست که در رابطه با آدرس در محتوای خود صحبت کنید اما اگر شما مراجعه کننده حضوری دارید و یک مجموعه فعالیتی حضوری در اختیار شما است بدون شک باید تمامی راه های ارتباطی و آدرس و حتی تلفن را نیز در محتوای خود ذکر کنید.
بنابراین این نکته را به خاطر داشته باشید که کاربر پسند بودن محتوا بسته به حوزه فعالیتی سایت متفاوت می‌باشد.

مخاطب هدف

جذب مخاطب هدف را فراموش نکنید. باید مخاطبینی را به سمت سایت هدایت کنید که به محتوای شما نیاز داشته باشد. بنابراین باید استراتژی سئو شما به گونه ای باشد که بتوانید مخاطبین هدف را جذب کنید و آنها را برای مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید.

برندسازی

استراتژی سئو شما قبل از اینکه به طور کامل تدوین شود باید به این نکته توجه داشته باشد که آیا هدف سایت برندسازی است یا نه؟ استراتژی سئو برندسازی با استراتژی سئویی که هدف برندسازی ندارد کاملا متفاوت است. گاهی اوقات حوزه فعالیتی سایت مورد نظر یک موضوع کاملا عمومی بوده و کارفرما تاکید بر اینکه بخواهد محصول او در بین تمامی محصولات شناخته شود ندارد بلکه هدف آن تنها فروش و کسب درآمد می باشد. اما گاهی اوقات سایت مورد نظر بر روی یک محصول خاص فعالیت می کند بنابراین باید یک استراتژی برندسازی خاص نیز برای این سایت طراحی شود.

استراتژی سئو ویدئو

امروزه اکثر افراد ترجیح می‌دهند که اطلاعات مورد نظر را یا بشنوند یا اینکه آنها را به صورت ویدئو ببینند. بنابراین استفاده از ویدئو می تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو داشته باشد. شما باید یک استراتژی سئو ویدئو را از پیش تعیین کنید.

کلام آخر

سئو شامل مجموعه اقداماتی است که جهت بهینه سازی صفحات وب سایت به کار گرفته می‌شود. امروزه به دلیل گسترش دنیای مجازی و استفاده روز افزون از اینترنت، بیشتر افراد برای رفع نیازهای خود به نت مراجعه می‌کنند. سایت‌هایی که از سئو مناسبی برخوردار هستند قطعا به جایگاه بهتری در نتایج جستجو می‌روند. ما در این مقاله به استراتژی‌ سئو که سبب بهتر پیش رفتن اقدامات سئو می‌شود اشاره کردیم.

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها