myc-logo1

روش های بک لینک سازی اصولی

روش های بک لینک سازی اصولی
10 راه کار برای انتخاب بک لینک مناسب
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

انتخاب بک لینک مناسب Choosing the right backlink چگونه انجام می‌شود؟ شاید این سوالی باشد که ذهن خیلی از شما را درگیرکرده است. در این مقاله می‌خواهیم با توجه به الگوریتم‌های گوگل، انتخاب بک لینک مناسب را برای شما توضیح دهیم. تاثیر بک لینک بر رتبه بندی سایت بسیار زیاد است. البته در چند سال گذشته تعداد بک لینک‌های دریافتی سایت مهم بود. اما در سال‌های اخیر کیفیت بک لینک‌های دریافتی ملاک گوگل قرار گرفته است.

الگوریتم‌های جدید گوگل بک لینک‌های دریافتی را بررسی می‌کند و اگر کیفیت خوب و مناسبی داشت به سایت شما اعتبار می‌دهد. در گذشته بک لینک برای سایت ارزشمند بود اما امروزه تمام بک لینک‌ها، ارزش یکسانی ندارد. حتی بعضی از آن‌ها باعث افت رتبه سایت می‌‌شوند. صرف نظر از پیچیدگی، بک لینک‌ها، برای سئو بسیار مهم هستند.

تاثیر انتخاب بک لینک مناسب در سئو سایت

ابتدا بهتر است از تاثیر بک لینک صحبت کنیم. با استفاده از بک لینک، بازدیدکنندگان از سایت‌های دیگر به سایت شما مراجعه می‌کنند. به طور کلی، بک لینک به معنای لینک‌های برگشتی از سایت‌های دیگر یا صفحات داخل سایت خودتان است. بک لینک باعث می‌شود تا توجه گوگل به سایت شما بیشتر شود که در بهبود سئو سایت بسیار موثر است. هنگامی که از بک لینک استفاده می‌کنید؛ علاوه بر کسانی که مستقیم به سایت شما وارد می‌شوند؛ از سایت‌های دیگر هم بازدیدکننده به سایت شما هدایت می‌شود و تعداد بازدیدکنندگان سایت افزایش پیدا می‌کند. بک لینک یک روش عالی برای بازاریابی اینترنتی به حساب می‌آید و عامل اصلی برای تولید رپورتاژ است.

بک لینک خوب و بد؛ انتخاب بک لینک مناسب

بک لینک خوب و بد؛ انتخاب بک لینک مناسب

بک لینک خوب به بک لینکی گفته می‌شود که از وب سایت قابل اعتماد و معتبر به سایت شما لینک داده باشد. هر چند که دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر سخت تر است اما ارزش آن بیشتر خواهد بود. گرفتن بک لینک از وب سایت‌هایی که به راحتی به سایت‌های دیگر بک لینک می‌دهند فایده ای ندارد. بهتر است از بک لینک‌هایی که به شکل درون محتوا هستند استفاده کنید. گرفتن بک لینک از مقالات بلند و باکیفیت ارزش بالایی دارد. زمانی بک لینک با ارزش خواهد بود که از طرف ویراستار اضافه شود. در این زمینه تیزر تبلیغاتی موثر است.

از ویژگی های بد بک لینک نیز به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • لینک هایی که از طرف گوگل جریمه شده‌اند به شما داده شود.
  • تعداد زیاد لینک باعث پنالتی شدن سایت می‌شوند.
  • تبادل لینک اصلا مورد پسند نیست پس از این کار بپرهیزید.
  • بک لینک از شبکه وبلاگی به شما داده شده باشد.
  • لینکی که از سمت وبسایت هک شده داده شود.
  • بک لینکی که به صورت خودکار ایجاد می‌شود برای سایت شما مضر است.

انتخاب بک لینک مناسب

واضح است که بهترین راه برای انتخاب بک لینک مناسب ، در نظر گرفتن معیارهایی است که گوگل تعیین می‌کند. در ادامه 10 راه کار برای انتخاب یک بک لینک مناسب را بررسی می‌کنیم.

Trust flow بالا

Trust flow معیاری برای تعیین میزان کیفیت یک سایت است. این پارامتر نشان می‌دهد که سایت شما تا چه اندازه، بر اساس بک لینک‌های دریافتی قابل اعتماد شده است و بک لینک‌های دریافتی با کیفیت هستند یا خیر. همچنین trust citation به تعداد بک لینک‌های دریافتی اشاره می‌کند. هر دو این‌ها، امتیازی بین 1 تا 100 دارند. معمولا امتیاز 50 به بالا برای Trust flow، عالی است. امتیاز بین 11 تا 49 معمولی و 10 به پایین ضعیف به شمار می‌آید. اگر می‌‌خواهید انتخاب بک لینک مناسب داشته باشید؛ باید حتما Trust flow سایتی که قصد دارید از آن لینک بگیرید را بررسی کنید.

Page rank بالا در انتخاب بک لینک مناسب

Page rank بالا در انتخاب بک لینک مناسب

Page rank یکی از ویژگی‌های بک لینک مناسب است که امتیاز آن بین 1 تا 10 برای هر صفحه وب متغیر است. معمولا عمر دامنه در این امتیاز تاثیر بالایی دارد. توجه داشته باشید که Page rank سایتی که می‌خواهید از آن بک لینک خریداری کنید؛ حتما بالاتر از Page rank سایت شما باشد. هرچه این امتیاز بیشتر باشد می‌تواند رتبه سایت شما را در گوگل افزایش دهد. Page rank بالا عمر دامنه طولانی سایت، بک لینک‌های دریافتی باکیفیت، اصولی بودن سئو، تعداد زیاد صفحات ایندکس شده در گوگل و میزان بازدید زیاد روزانه از سایت را نشان می‌دهد که همه این‌ها ارزش سایت را افزایش می‌دهد.

 Domain authority بالا

یکی از ویژگی‌های دیگر برای انتخاب بک لینک مناسب ، Domain authority بالاست. هر صفحه سایت یک امتیاز اتوریتی دارد که قدرت صفحه را نشان می‌دهد و فقط برای زمانی که می‌خواهید از یک صفحه سایت بک لینک بگیرید مناسب است. اما اگر بخواهید در کل صفحات وب سایت دیگر، لینک سایت شما نشان داده شود باید به امتیاز Domain authority توجه کنید. امتیاز Domain authority، مقداری بین 1 تا 100 است و هر چه این عدد بیشتر باشد به این معناست که اعتبار دامنه بیشتر است. برای خرید بک لینک باید دقت کنید که Domain authority سایت، از سایت شما بالاتر باشد.

اعتبار صفحه یا page Authority

اعتبار صفحه مانند اعتبار دامنه است. اما دامنه برای یک صفحه ویژه محاسبه می‌شود. دامنه سایت ممکن است از اعتبار زیادی برخوردار باشد اما صفحه ای که لینک در آن قرار می‌گیرد اعتبار کمی در دامنه داشته باشد. اعتبار یک صفحه، برحسب لینک سازی درون وب سایت و آن صفحه مشخص می‌شود. صفحه‌هایی که لینک سازی درونی مناسبی داشته باشند اعتبار زیادی هم دارند مثلاً صفحه هایی که در لیست اصلی سایت هستند و اعتبار ترین صفحه های دامنه است. پس باید هنگام انتخاب بک لینک مناسب این ویژگی را هم در نظر بگیرید.

Spam score پایین

Spam score یک پارامتر برای رتبه‌بندی سایت است و نشان می‌دهد که چه میزان سیگنال‌های اسپم منفی روی سایت تاثیر گذاشته است. Spam score بالا به معنای کیفیت پایین دامنه، ضعیف بودن مطالب سایت، عدم هماهنگی لینک با موضوع صفحه، وضعیت نامناسب بک لینک‌ها وغیره است. هنگام خرید بک لینک حتما توجه داشته باشید که Spam score سایت امتیاز پایینی داشته باشد. چون پایین بودن Spam score یک راه برای انتخاب بک لینک مناسب محسوب می‌شود. اگر شما از سایتی با Spam score بالا که مورد تایید گوگل نیست بک لینک دریافت کنید؛ باعث ضعف دامنه سایت شما می‌شود و تاثیرات مخرب روی رتبه سایت شما در موتور جستجو دارد.

انتخاب بک لینک مناسب با توجه به رنگ الکسا

انتخاب بک لینک مناسب با توجه به رنگ الکسا

ویژگی بعدی در انتخاب بک لینک مناسب، رنگ الکسای سایت مبدا است. البته بالا بودن رتبه الکسای سایت نمی‌تواند تضمین کننده کیفیت بالای سایت باشد. در واقع الکسای سایت، براساس میزان بازدید و اعتباری که توسط کاربر به دست می‌آید رتبه‌بندی می‌شود. هر چه رتبه سایت در الکسا پایین‌تر باشد؛ موقعیت بهتری دارد و دریافت لینک برای سایت شما سودمند خواهد بود.

تعداد بک لینک‌های سایت معیاری برای انتخاب بک لینک مناسب

گوگل تعداد بک لینک‌های سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. مثلا اگر سایت شما توسط یک سایت رپورتاژ، بک لینک گرفته باشد گوگل اعتبار کمتری برای این لینک در نظر می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا سایت‌های رپورتاژ اعتبار کمتری داشته باشند و از آنها تنها برای جذب مخاطب استفاده کرد. دامنه‌ای که به سایت شما لینک می‌دهد به سایت‌های دیگر هم لینک داده است. هرچه تعداد وبسایت‌های که در یک صفحه، لینک شده‌اند زیاد باشد ارزشی که به هرکدام می‌رسد کمتر است. وب‌سایت‌هایی که در حوزه رپورتاژ و فروش بک لینک کار می‌کنند باعث کم شدن اعتبار لینک سازی می‌شود.

خرید و انتخاب بک لینک مناسب با توجه به شباهت موضوعی

خرید و انتخاب بک لینک مناسب با توجه به شباهت موضوعی

اگر دو سایت دارای تمام ویژگی‌های خوب باشد ممکن است قرار دادن بک لینک در دو هر سایت، تاثیر متفاوتی داشته باشد. فرض کنید سایتی با موضوع سئو دارید و دو سایت دیگر در زمینه طراحی وب و آشپزی با امتیاز و شرایط یکسان وجود داشته باشد. صد در صد دریافت بک لینک سایت، با موضوع طراحی سایت موثرتر خواهد بود..

انکر تکست

انکر تکست، متن قابل کلیک روی پیوند است و از ویژگی‌های مهم در انتخاب بک لینک مناسب به حساب می‌آید. در گذشته کارشناسان سئو از کلمات کلیدی در انکر تکست استفاده می‌کردند که نتایج خوبی هم داشت. اما امروزه این کار با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد. شما باید در انکر تکست، درکناره کلمه کلیدی از کلمات مرتبط و هم خانواده و آدرس URL استفاده کنید. همچنین باید پروفایل انکرتکست شما متنوع باشد. بک لینک با انکر تکست کلمه کلیدی، تاثیر زیادی دارد اما نباید انتظار داشته باشید که تنها با استفاده از آن در سئو سایت وردپرسی موفق شوید.

قیمت

ممکن است تصور کنید که هرچه قیمت بک لینک بالاتر برود کیفیت آن بیشتر است اما این گونه نیست. سایت‌هایی وجود دارند که با دستکاری ابزار moz بک لینک بی کیفیت را با قیمت بالا می‌فروشند. قبل از خرید بک لینک، سایت هدف را به دقیق آنالیز کنید و این موارد را چک کنید:

  • تعداد بک لینک
  • تعداد دامنه اجرا شده سایت ها با آن سایت
  • عمر دامنه
  • ارتباط موضوع با سایت هدف
  • درصد یونیک بودن سایت
  • سرعت ایندکس مطالب

۷ استراتژی ساخت بک لینک حرفه ای برای افزایش رتبه سایت

استراتژی ساخت بک لینک Backlink building strategy یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای سئو سایت است. ساختن صحیح بک لینک یکی از راهبردهای بسیار کاربردی و بلندمدت برای افزایش رتبه سایت در گوگل است.

به همین خاطر است که کاربران سایت دوست دارند که بک لینک‌های زیادی را تولید کنند ولی بسیاری از بک لینک‌های تولید شده کیفیت بسیار پایینی دارند. همچنین از روش‌های غلطی پیروی می‌کنند. بعضی اوقات ممکن است این بک لینک ها اسپم باشند. به همین دلیل گوگل این لینک‌ها را نمی‌پذیرد.

موتورهای جستجو از شما می‌خواهد که از بک لینک‌های یونیک و باکیفیت استفاده کنید. اما چگونه می‌توان از بک لینک‌هایی استفاده کرد که علاوه بر پذیرش گوگل به افزایش رتبه سایت نیز کمک کند؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید یک استراتژی ساخت بک لینک داشته باشید که توسط گوگل جریمه نشوید.

به همین دلیل در این مقاله ما روش‌هایی را برای شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید از طریق آنها به استراتژی ساخت بک لینک استفاده کنید. تا انتهای مقاله همراه مای کاستومر باشید.

بک لینک چیست؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه تعریف بک لینک عبارت است از هر متن یا تصویری که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل می‌شویم. حال اگر سایت یا دامنه اینترنتی دیگری به یکی از صفحات شما لینک داده باشد اصطلاحاً به آن بک لینک می‌گوییم. به عبارت دیگر بک لینک یعنی لینک سازی و برقرار کردن ارتباط بین یک وب‌سایت با وب‌سایت دیگر.

ما از طریق بک لینک به سایت خودمات اعتبار می دهیم. در واقع سایت های دیگر با منبع قرار دادن سایت ما و درج لینک سایت ما، باعث افزایش اعتبار سایت ما می‌شوند.

معرفی انواع بک لینک

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی طبق استراتژی ساخت بک لینک ، بک لینک ها را می‌توان به 4 دسته تقسیم کرد:

  1. بک لینک داخلی: در این نوع بک لینک‌ ها ارتباط بین صفحات داخلی سایت رخ می‌دهد.
  2. بک لینک خارجی: ارتباط در داخل سایت رخ نمی‌دهد. از وب‌سایت دیگر به وب‌سایت شما لینک داده می شود.
  3. بک لینک فالو: لینکی است که توسط موتور جستجو دنبال شده و به طور مستقیم بر رتبه‌بندی نتایج جستجو تأثیرگذار است.
  4. بک لینک نو فالو: توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می‌شود. از ارزش و اعتبار بالایی برای سئو برخوردار نیست اما می‌تواند به طبیعی جلوه دادن بک‌لینک پروفایل سایت کمک کند.

استراتژی ساخت بک لینک با کیفیت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

بک لینک‌ ها به طور متفاوت ایجاد می‌شوند. لازم است بدانیم که بک لینک‌ های با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارند. چند مورد از ویژگی های بک لینک‌ های با کیفیت شامل موارد زیر می‌باشند:

  • ارتباط موضوعی

برای انتخاب یک سایت برای ساخت لینک، بهتر است وب‌سایت ارتباط موضوعی با کسب و کار شما داشته باشد. در استراتژی ساخت بک لینک باید ارتباط موضوعی سایت را حتما در نظر گرفت.

  • اعتبار سایت

هر چه اعتبار یک سایت بیشتر باشد نتایج بهتری هم حاصل می‌گردد. اعتبار یک وب‌سایت به کیفیت و تعداد بک لینک‌ های اشاره‌شده به آن بستگی دارد.

  • ترافیک سایت

بک لینکی که از یک سایت پرترافیک به‌دست‌آمده ارزش بیشتری دارد.

  • کیفیت لینک های خروجی وب‌سایت‌های لینک دهنده

زمانی وب‌سایت ها کیفیت محتوای بالاتری دارند که به منابع با کیفیت مرتبط شوند. توجه به این نکته قبل از دریافت لینک از یک وب‌سایت ضروری است که حتما به یکی از موارد زیر توجه کنیم:

  1. چه تعداد لینک به بیرون دارند؟
  2. آیا ارتباطی بین لینک های خارجی آن‌ها وجود دارد؟
  3. آیا لینک های خارجی آن‌ها به وب‌سایت‌های معتبر است؟
  • قابلیت ایندکس

مهم ترین نکته یک بک لینک خوب سرعت ایندکس آن است. هر چه اعتبار سایت بالاتر باشد، سریع‌تر ایندکس خواهد شد. درصورتی‌که لینک شما ایندکس نشود، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

  • تجربه و تحلیل رقبا

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین استراتژی ساخت بک لینک اینکه بدانید چه کسی به رقبای شما لینک می‌دهد. این یک پیروزی بزرگ برای شما محسوب می‌شود. بک لینک‌های رقیب در سایت‌هایی وجود خواهند داشت که به جایگاه شما در رتبه سایت مربوط می‌شوند. بنابراین باید بدانید آن‌ها بک لینک‌های با کیفیتی برای سئو هستند.

برای اینکه از بک لینک های رقیب مطلع شوید، ابزارهای زیادی وجود دارد. از ین طریق می‌توانید پروفایل‌های بک لینک رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. به‌عنوان مثال یکی از این ابزارها، ابزار Online Backlink Checker است. همچنین می‌توان با نرم افزارهای دیگر نیز این روند را طی کرد.

برای استفاده از این ابزارها باید URL رقیب را وارد کنید و روی Check backlinks کلیک کنید. با این این ابزار می‌توانید دامنه را بررسی می‌کند. سپس یک نمایه بک لینک، شامل تعداد بک لینک‌ها، درصد بک لینک‌های dofollow و داده‌های تاریخی را نشان می‌دهد. توجه داشته باشید در استراتژی ساخت بک لینک بررسی رقبا جز مهم ترین اصول می باشد.

  • به‌دست آوردن بک لینک‌های از دست رفته

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یافتن دوباره بک لینک‌های از دست رفته یکی دیگر از استراتژی ساخت بک لینک است. علاوه بر دریافت بک لینک‌های جدید، باید بفهمید کدام یک از بک لینک‌های قبلی خراب شده یا از بین رفته است. در SEO SpyGlass، به نمایه Backlink > Backlinks بروید و اطلاعات صفحه بک لینک را برای وب سایت خود به روز کنید. این ابزار صفحات انتخاب شده را دوباره بررسی می‌کند. سپس نشان می‌دهد که آیا برخی از لینک‌ها گم شده‌اند.

از ابزار Ahrefs نیز می‌توانید برای این کار استفاده کنید. در این ابزار می‌توانید بک لینک‌های از دست رفته سایت را در قسمت Site Explorer > Backlink Profile > Backlinks > Lost مشاهده کنید.

به دلایل زیر لینکها از دست میروند:

  • ممکن است صفحه از نمایه سازی محدود شده باشد.
  • صفحه بک لینک ممکن است از بین رفته باشد. (صفحه یافت نشد)
  • ممکن است لینک توسط صاحب سایت جایگزین شده باشد. (لینک موجود نیست)
  • وب سایت ممکن است در حال حاضر از کار افتاده باشد. (سایت از کار افتاده است)

مهم‌ترین کار برای بازیابی بک لینک از دست رفته، اینکه با صاحبان سایت تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. البته این کار بستگی دارد به اینکه بدانید مشکل چیست. در این صورت باید از آن‌ها بخواهید که اگر صفحه قبلی حذف شده است، لینک شما را در صفحه دیگری قرار دهند.

همچنین اگر بک لینک حذف شده بود، آن را بازیابی کنند یا دستورالعمل‌های noindex را از صفحات خود حذف کنند.

اشتباهات رایج در استراتژی ساخت بک لینک

گاهی اوقات برخی از بک لینک‌ها به سایت آسیب وارد می‌کند. بهتر است با اجتناب کردن از آنها برای افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کنیم. در ادامه به چندین روش اشاره خواهیم کرد.

لینک‌های بی‌ربط

برخی از لینک‌ها هستند که هیچ ارتباطی با برند سایت‌تان ندارند. این لینک ها کمک زیادی به افزایش رتبه سایت نمی‌کنند. بنابراین بهتر از لینک‌هایی استفاده کنید که با سایت‌تان مرتبط هستند. این مورد به بهبود استراتژی ساخت بک لینک شما کمک میکند.

کیفیت پایین و نداشتن شهرت

همانطور که از عنوانش مشخص است باید از تک لینک‌های بی کیفیت یا بی شهرت پرهیز کنید. بیشتر به تولید محتوای متنی بپردازید که دارای بک لینک‌های مفید هستند و با بررسی کردن آنها از آسیب رسیدن به سایت‌تان جلوگیری کنید. این مورد به بهبود استراتژی ساخت بک لینک شما کمک میکند.

بیش از حد وجود لینک‌ در وب سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برخی از سایت‌ها وجود دارند که معمولا مملو از لینک هستند. ممکن است برای استراتژی ساخت بک لینک‌ شما را گمراه کنند.

انکر تکست

انکر تکست ها می‌توانند اشتباهات جبران ناپذیری در فرآیند لینک‌سازی باشند. متن‌های انکر شامل (اینجا، آنجا و بیشتر بخوانید) گاهی اوقات می‌توانند در جمله شما جای بگیرند. این متن ها به علت تکرار زیاد حالت اسپم گرفته و برای سئو مناسب نیستند.

از انکر تکست های مرتبط و بهینه استفاده کنید. رعایت این نکته نیز به بهبود استراتژی ساخت بک لینک شما کمک میکند.

بک لینک ها چه اهمیتی در سئو دارند و چطور محاسبه می‌شود؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

در میان تمام فاکتور های تأثیرگذار در سئو، یک بک‌لینک قوی بیشترین تأثیر را در بهبود رتبه وبسایت ها دارد. بک لینک‌ ها برای بالا بردن سئو در جستجوگر ها ارزشمند هستند و می‌توانند نماینده اعتماد دیگران نسبت به یک سایت باشند.

برای تعیین ارزش و تأثیر یک بک لینک بر سئو فاکتور های متعددی مورد سنجش قرار می‌گیرند که مهم ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • فالو یا نوفالو بودن لینک
  • اعتبار دامنه لینک دهنده
  • محل قرارگیری لینک در صفحه
  • انکر تکست انتخاب شده برای لینک
  • تعداد لینک های خروجی صفحه ارجاع دهنده
  • ارتباط موضوعی سایت شما و صفحه ارجاع دهنده

رعایت اصول بک لینک سازی The basics of backlinking در سئو نقش مهمی دارد. عوامل زیادی برای افزایش رتبه سایت در گوگل اهمیت دارند. این عوامل شامل ایجاد طراحی سایت ، تولید محتوای متنی و بک لینک سازی اصولی است. علاوه بر این شما باید تلاش کنید که به گوگل نشان دهید سایت شما یک منبع قابل اعتماد و ارزشمند است.

یکی از بهترین راه‌ها برای جلب اعتماد گوگل اینکه بک لینک‌های با کیفیت ایجاد کنید. لینک‌هایی که به سایت شما داده می‌شوند به نوعی اعتبار و ارزش وب سایت شما را بالا می‌برد. در واقع گوگل فرض می‌کند که اگر سایت‌های قابل اعتماد به سایت شما لینک می‌کنند. بنابراین شما باید سایت قابل اعتماد و ارزشمندی داشته باشید.

راه‌های زیادی برای ایجاد بک لینک‌های قوی وجود دارد. اما ما در این مقاله قصد داریم در مورد اصول بک لینک سازی صحبت کنیم.

بک لینک چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

بک لینک (Backlink) در یک صفحه وب به لینکی گفته می‌شود که مخاطب را به صفحه دیگر در آن سایت یا سایت دیگر ارجاع می‌دهد. در واقع زمانی که کسی لینک سایت یا صفحه‌ای از سایت شما را در سایت خود قرار دهد گفته می‌شود شما از آن یک بک لینگ گرفته‌اید. به بک لینک‌ها، لینک‌های ورودی هم می‌گویند. این لینک‌ها در سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. متن لینک انکر تکست نام داشته و قابلیت کلیک دارد.

چرا بک‌لینک‌ها اهمیت دارند؟

به طور کلی بک لینک‌ها از ۳ نظر حیاتی و مهم‌اند:

الف) تأثیر در رتبه‌بندی

موتور جستجو گوگل به بک لینک‌ها به عنوان یک رای اعتماد نگاه می‌کند. هر چه رای اعتماد یک وب سایت بیشتر باشد شانس بیشتری برای ارتقاء رتبه در گوگل دارد.

ب) بهبود دیده شدن

از مهم‌ترین اهداف به کارگیری اصول بک لینک، دیده شدن است. اگر وب سایت شما یک بک لینک از سایتی پربازدید داشته باشد، امکان دیده شدن صفحات سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. بک لینکی که از طریق یک رپورتاژ از سایت‌های معروف و پربازدید دریافت می‌کنید به ربات‌های گوگل کمک می‌کند سایت شما را شناسایی کند.

پ) افزایش ترافیک ارجاعی

وجود بک لینک‌ها باعث می‌شود کاربران بیشتری به صفحات و محتوا‌های سایت شما رجوع کنند و ترافیک ارجاعی دریافت می‌کنید. در نتیجه مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید. در این زمینه تبلیغات در پیج های اینستاگرام پربازدید بسیار موثر است.

روش های ایجاد بک لینک

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

بک لینک‌ها با روش‌های زیر ایجاد می‌شوند:

بک لینک ارگانیک

زمانی که مخاطب، لینک صفحه‌ای از سایت شما را در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری کند به طور طبیعی بک لینک ساخته می‌شود. بنابراین کیفیت محتوا و مفید بودن آن مهم است.

بک لینک دستی

می‌توانید خودتان لینک سایت را به روش‌های مختلف مثلا شرکت در تالار‌های گفتگو و ثبت نظر در بخش دیدگاه‌های یک وب سایت معتبر ایجاد کنید. اگر چه این کار توصیه نمی‌شود.

ساخت بک لینک

مؤثر‌ترین راه استفاده از بک لینک ساخت آن است. به همین منظور می‌توانید با صاحبان وب سایت‌ها و وبمستران صحبت کنید که به سایت‌تان لینک بدهند.ما در مای کاستومر اماده ارائه خدمات بک لینک هستیم.

مراحل ساخت بک لینک

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اصول بک لینک سازی برای بازاریابی محتوا دارای مراحلی است که ما در ادامه این مطلب به 5 مرحله مهم آن می‌پردازیم. رعایت این اصول در کنار موارد دیگر می‌تواند در ارتقای رتبه بندی سئو سایت شما تاثیرگذار باشند. بنابراین با انجام بک لینک سازی اصولی به محتوای خود ارزش بالاتری دهید.

مرحله 1: محتوایی با ارزش بالا را برای مخاطبین تولید کنید

یکی از اصول بک لینک سازی تولید محتوایی است که مردم به مطالعه آن علاقه‌مند شوند. مردم به دنبال محتوایی هستند که لذت بخش، مرتبط و مفید باشد. شما باید بدانید که دقیقاً برای چه نوع مخاطبی چه نوع محتوایی تولید کنید. باید کاملاً آگاه باشید که مخاطبان امروزی از چه موضوع و محتوا هایی بیشتر استقبال می‌کنند. ما در مای کاستومر اماده ارائه اطلاعات تکمیلی در این باره به شما هستیم.

تحقیق کنید و ببینید چه نوع محتوایی بیشترین مصرف و اشتراک گذاری را دارد. این نوع محتواها را فهرست کنید و ایده‌هایی نو را برای نوشتن مقاله مشابه با زاویه‌ای متفاوت به کار ببرید. مطمئن شوید که این مقاله‌ای است که می‌توانید به خوبی اجرا کنید. زمانی که بتوانید مخاطبان بیشتری از طریق محتوای خود جذب کنید قطعاً بک لینک‌های زیادتری از سایت‌های دیگر دریافت خواهید کرد.

مرحله 2: تحقیق و توسعه محتوا

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از اصول بک لینک سازی تحقیق و توسعه محتوا است. شما باید ایده‌های خود را با تحقیق در مورد کلمات کلیدی اجرا و تقویت کنید. با تحقیقات متوجه می‌شوید دنبال‌کنندگان شما به دنبال چه هستند و برای چه چیزی ارزش قائل هستند. بر اساس این یافته‌ها شروع به تولید محتوا کنید.

سعی کنید محتوای خود را با یک کلمه کلیدی یا عبارت استراتژیک خاص ایجاد کنید. بنابراین کلمات کلیدی به تولید محتوای با کیفیت کمک می‌کند. سپس تولید محتوای با کیفیت منجر به لینک سازی سایت شما می‌شود.

مرحله 3: محتوای خود را منتشر کنید

مهم‌ترین اصول بک لینک سازی هنگام طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی انتشار محتوا است. ایجاد یک وبلاگ شرکتی منبعی قوی برای تولید بک لینک است. اگر مقالاتی با کیفیت بالا ایجاد ‌کنید که برای مخاطبان خود جالب هستند، افراد محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند و دوباره به وبلاگ شما لینک می‌شوند.

با انتشار محتوای خود در وبلاگ خود، به ترافیک سایت و ایجاد بک لینک سازی خود کمک خواهید کرد. ایجاد وبلاگ فعال که در ماه حداقل یک یا دو پست برای کاربران منتشر می‌کند. به این معنا است که به کاربران خود نشان می‌دهید سایت شما منبع اطلاعاتی ارزشمندی است.

مرحله 4: محتوای خود را به اشتراک بگذارید

از دیگر اصول بک لینک سازی اشتراک گذاری محتواهای خود است. محتوای خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات دیجیتال منتشر کنید. نکته کلیدی این است که استراتژی یا پلتفرمی را انتخاب کنید که تعداد زیادی از مردم آن را مشاهده خواهند کرد. اگر محتوای شما توانسته به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

پس اکنون زمانی است که پست با ارسال مجدد و بک لینک‌ها سرعت بیشتری بگیرد. این زمانی است که افراد دیگر شروع به ارجاع و به اشتراک گذاری محتوای شما می‌کنند و این کار باعث موفقیت شما در سئو می‌شود.

شما می‌توانید بعد از طراحی سایت با استفاده از هدایا و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی افراد را به اشتراک گذاری محتوای خود تشویق کنید. همچنین با ایجاد انگیزه در آن‌ها برای اشتراک گذای محتوا می‌توانید دسترسی به پست خود را افزایش دهید.

مرحله 5: درخواست لینک

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

توجه داشته باشید در کنار تولید محتوای متنی توجه به لینک ها مهم است و بهترین اصول بک لینک سازی درخواست لینک است. شما می‌توانید از سایت‌های دیگر با مخاطبان مشابه بپرسید که آیا به محتوای شما لینک می‌دهند. این اساساً روابط عمومی دیجیتال است. با سایت‌ها و نشریات دیگر ارتباط برقرار کنید.

سپس آن‌ها را آگاه کنید که محتوای شما ممکن است برای مخاطبان آن‌ها مرتبط و ارزشمند باشد. این سایت‌ها و نشریات را تشویق کنید که مجدداً به سایت شما پست ارسال کنند و به سایت شما لینک دهند. از ارائه برخی از مبادلات، پیوندهای تجاری یا ارائه برخی محصولات و خدمات رایگان در ازای لینک‌ها استقبال کنید.

این 5 مرحله از مهم‌ترین اصول بک لینک سازی در تولید محتوای متنی بوده‌اند. استفاده از محتوای استراتژیک یکی از سودمندترین راه‌ها برای ایجاد بک لینک است. زیرا به‌طور همزمان به روش‌های مختلف به سئو شما کمک می‌کند. ارسال محتوا به‌صورت ثابت نشان می‌دهد که گوگل سایت شما فعال است.

همچنین تمرکز روی کلمات کلیدی مختلف به گسترش شبکه سئوی شما کمک می‌کند. اشتراک‌گذاری محتوا کمک می‌کند تا دسترسی شما به افراد بیشتری افزایش یابد. همین‌طور هر بک لینک به شما کمک می‌کند تا در رتبه‌بندی بالاتر بروید، زیرا می‌توانید هرچه‌بیشتر اعتماد گوگل را کسب کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همواره تلاش کرده است که مطالب مفیدی در حوزه بازاریابی آنلاین منتشر کند. در این مقاله هم در مورد اصول اولیه بک لینک‌ها صحبت کردیم که در تولید محتوای متنی بسیار نقش مهمی دارند. خبر خوب اینکه مهندس معراج معمار نسب مشاور حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌توانند در این مسیر راهنمای خوبی برای شما باشند. با استفاده از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر، از مشاوره وتجربیات مهندس معمارنسب نیز بهره‌مند می‌شوید.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تلاش کردیم که با توضیح استراتژی ساخت بک لینک به سئوی سایت‌تان کمک کنیم. با توجه به آن بتوانید بک لینک‌ها را در سایت خود به کار ببرید. اما شما از بک لینک‌ها برای چه کارهایی استفاده می‌کنید؟

اصول لینک سازی Principles of link building داخلی و خارجی یک سری قوانین و قواعد دارد که می‌توانند در پیوندهای درون سایت و ارتباط با قسمت‌های مختلف سایت‌های دیگر استفاده شود. این لینک‌سازی‌ها به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک بسیاری می‌کند و برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد. بنابراین بهتر است برای داشتن یک سئو خوب از راهبرد‌های قوی برای لینک سازی استفاده کنید و آن را به صورت اصولی انجام دهید. اما شاید بپرسید اصول لینک سازی چیست و چگونه باید آن را در سایت خود قرار دهیم؟ در این مقاله قصد داریم تمام موارد مربوط به اصول لینک سازی را شرح دهیم. تا انتهای مقاله همراه مای کاستومر باشید.

انواع استراتژی ساخت بک لینک

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

همانطور که گفتیم این سازی بسیار اهمیت دارد و به طور کلی یک قسمت بزرگ از سئو بهینه سازی است. لینک سازی در سایت لینک سازی داخلی و خارجی استفاده می شود اما این دو نوع چگونه می‌توانند به سایت ما کمک کنند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

لینک سازی داخلی

در ابتدا به لینک سازی داخلی می‌پردازیم. لینک سازی داخلی برای پیوندهای درون سایت استفاده می‌شود که می‌توانید مقالات خود را به آن پیوند بزنید. همچنین لینک سازی داخلی به شما کمک می‌کند که صفحات را در طراحی سایت خود ایجاد کرده و آنها را رتبه‌بندی کنید.

رعایت اصول پیوندهای داخلی بسیار مهم است و وب‌سایت‌تان را بسیار تقویت می‌کند، زیرا لینک سازی داخلی در سئو از ارزش فراوانی برخوردار است و در نتایج موتورهای جستجو رتبه بسیار بالایی به سایت‌تان خواهد داد.

اصول لینک سازی داخلی

لینک سازی برای این استفاده می‌شود که کاربران از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت شوند که این کار باعث افزایش بازدید و تبلیغات سایت خواهد شد. لینک سازی داخلی دارای اصولی است که باید حتماً آن را رعایت کرد، زیرا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمینه سئو است. پیوندهای داخلی عبارتند از:

  • اعتبار بخشیدن به یک صفحه
  • ایندکس صفحات با استفاده از لینک‌های داخلی
  • قرار دادن لینک‌های داخلی با استفاده از تگ فالو
  • لینک دادن به صفحات مهم یا دسته‌بندی‌ها در منو
  • از بین بردن لینک‌های شکسته داخلی پیوندهای ۴۰۴
  • لینک صفحات و نوشته در فوتر صفحه جهت ایندکس راحت‌تر
  • پیونددهی در تولید محتوای متنی و در قالب یک پیوند مناسب
  • لینک دادن به صفحه مقصد با استفاده از انکر تکست و کلمه‌های کلیدی
  • بهره‌گیری از فرمت آدرس برای پیشگیری از به وجود آوردن تولید محتوای تکراری
  • گذاشتن لینک داخلی آدرس اصلی سایت جهت کاهش تعداد درخواست و بالا بردن سرعت

مزایای لینک‌سازی داخلی

  1. بالا بردن زمان ماندگاری کاربر در داخل سایت
  2. به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد که ارزش و اعتبار صفحه را در مهمترین صفحات سایت ارائه دهد.
  3. علاوه‌بر بهبود عملکرد سایت در ایندکس بهتر و سریع‌تر صفحات به وسیله گوگل کمک بسیاری می‌کند.
  4. با استفاده از پیوندهای داخلی می‌توان موتورهای جستجوی گوگل را به یک مسیر روشن انتقال داد و آنها را در وب سایت راهنمایی کرد.
  5. لینک سازی داخلی باعث افزایش محتوای صفحات می شود و آن را در سطح عمیق تری اتصال می دهد تا گوگل بتوانند به راحتی ساختار و ایجاد سلسله مراتب وب سایت را درک کند.
  6. در نتیجه برای ایجاد یک لینک سازی داخلی به یک سری پیوندهای اصولی و باکیفیت نیاز است و هرچه کیفیت پیوندها بیشتر باشد ارتباط محتوایی نیز بهتر شکل می‌گیرد. کارشناسان ما در مای کاستومر اماده ارائه خدمات مناسب در این زمینه به شما هستند.

اصول لینک سازی خارجی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

به زبان ساده لینک سازی خارجی برای لینک‌های خارج از سایت گفته می‌شود و زمانی اهمیت پیدا می‌کنند که از سایت خود به سایت‌های دیگر یک پیوند بدهید و به مقاله یا محصولات آن سایت اشاره کنید. بنابراین زمانی که از طریق وب‌سایت خود به یک دامنه دیگر لینک می‌دهید یعنی پیوند خارجی انجام داده‌اید. پیوندهای خارجی نیز مانند لینک‌های داخلی می‌توانند در افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر مثبتی بگذارند. در این زمینه تبلیغات در پیج های اینستاگرام پربازدید می تواند موثر باشد.

مزایای لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی در اضافه کردن پیوندهای معتبر و آموزنده بسیار اهمیت دارند و باعث کیفیت و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود. البته این بستگی دارد که شما از لینک‌های استفاده می‌کنید اگر از لینک‌های بی‌کیفیت استفاده کنید، باعث ایجاد اسپم و آسیب رساندن به سایت‌تان خواهد شد.

لینک سازی خارجی باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود البته این زمانی اهمیت پیدا می‌کند که لینک خارجی را به سایت‌های با ارزش و محبوب بدهید یا از لینک سازی استفاده کنید که به سایت‌تان مرتبط است.

یکی دیگر از مزایای لینک سازی خارجی می‌توان به ارتباط قوی در دنیای تولید محتوا و بازاریابی آژانس دیجیتال اشاره کرد. بنابراین زمانی که یک سایت لینک خارجی می‌دهید مطمئن باشید که آن سایت لطف شما را نیز جبران خواهد کرد که این موضوع به بالا رفتن بازدیدکنندگان صفحات سایت‌تان کمک بسیاری می‌کند. در نهایت با استفاده از لینک سازی خارجی می‌توانید یک ترافیک رایگان برای وب‌سایت‌تان ایجاد کنید.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی را کسب کرده باشید. اما شما از کدام لینک سازی در سایت خود استفاده می‌کنید؟ خوشحال می‌شوییم این مقاله را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و نظرات و تجربیات خود را برای ما در میان بگذارید. یکی از بهترین خدماتی که از سمت مای کاستومر در اختیار شما گذاشته می‌شود، مشاوره با حرفه‌ای‌های دنیای دیجیتال مارکتینگ است. مهندس معراج معمارنسب از آن دسته مشاورانی است که افقی متفاوت را پیش روی شما ترسیم می‌کند و بهتر از هر کس دیگری ایده‌های شما را درک می‌کند. با ما رسیدن به آرزویی که برای کسب‌وکارتان در اصول لینک سازی داخلی و خارجی دارید ممکن می‌شود.

استراتژی ساخت بک لینک Link building strategy –  اگر می‌خواهید به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کنید، قبل از هر چیز باید با بک‌لینک‌ها آشنا شوید و از آن استفاده کنید. طبیعتاً بک‌لینک‌ می‌تواند به تولید محتوای متنی سایت‌تان کمک بسیاری کند. اما راهبرد لینک بلدینگ چه کمکی به وب سایت‌تان می‌کند؟ چطور باید بک‌لینک‌ها را انتخاب و بررسی کرد؟ در این مقاله درباره استراتژی ساخت بک لینک صحبت خواهیم کرد. با مای کاستومر همراه باشید.

استراتژی لینک بیلدینگ

استراتژی ساخت بک لینک یا به اصطلاح دیگر ایجاد بک‌لینک نیز گفته می‌شود که برای ایجاد لینک‌های خارجی سایت به کار می‌رود. این استراتژی بیشتر برای هزاران ترفند بهینه‌سازی در موتورهای جستجو استفاده می‌شود. می‌توان از آنها در صفحات وب پیمایش کرد و اکثرا برای سایت‌هایی با تعداد صفحات زیاد کاربرد دارد.

پس استفاده از استراتژی ساخت بک لینک ارتباط بین صفحات است که با استفاده از موتورهای جستجو به راحتی اینکار انجام می‌شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید موارد زیر را طی کرد:

تولید و آغاز هدف

استراتژی ساخت بک لینک نیز مانند دیگر بازاریابی‌ها نیاز به یک هدف مشخص دارد ولی یکی از معایب آن سخت بودن فعالیت برای اندازه‌گیری است. هرچند نمی‌توان گفت که موتورهای گوگل می‌توانند تا اندازه‌ای ارزش هر لینک را مشخص کنند؛ ولی به دست آوردن دیتای کامل، کاری غیر ممکن است. در ادامه یک سری از معیارهای لازم برای اعتبار سنجی لینک را معرفی خواهیم کرد:

رتبه‌بندی جستجوهای مرتبط

برای رتبه‌بندی یک صفحه باید کلمات کلیدی و عبارات تعریف شده آن را مورد جستجو قرار دهید. یعنی شما با استفاده از ابزارهایی که وجود دارند کلمه کلیدی را مشخص کنید و رتبه سایت خود را در گوگل نسبت به بقیه افزایش دهید.

Mozrank

با استفاده از این ابزار می‌توانید رتبه یک سایت را در گوگل نشان دهید. برای محبوبیت یک سایت بهتر است تا جایی که امکان دارد به صفحات آن لینک اضافه کنید.

بک‌لینک رقیب‌ها

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای به دست آوردن رتبه کلمات کلیدی می‌توانید آن را در ابزارهای گوگل وارد کرده و پس از به دست آوردن رتبه آنها میزان بک‌لینک را متوجه شوید.

میزان لینک‌های روی صفحه

طبق فرمولی که در رتبه‌بندی صفحات وجود دارد می‌توان گفت که ارزش لینک‌ها در کنار دیگر لینک‌ها مشخص می‌شود. به همین منظور این نکته را باید در نظر گرفت که اگر لینک‌های داخلی دارای ارزش یکتایی باشند بهتر است که میزان بک‌لینک ها، از دیگر وب سایت‌ها کمتر باشد و سبب افزایش رتبه سایت در گوگل  می گردد.

ترافیک

لینک بلدینگ تنها برای موتورهای جستجو به کار نمی‌روند بلکه می‌توان از آنها برای نرخ ترافیک ورودی در وب سایت و همچنین ورودی کاربران جدید استفاده کرد.

چند مورد از استراتژی ساخت بک لینک

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای این کار بهتر است که مشتریان خود را برای لینک‌دهی وب سایت تشویق کنید. همین‌طور از آنجایی که هر برند از تعداد زیادی مشتری برخوردار است بنابراین بهتر است که با راهبرد و برنامه ریزی مناسب، توجه آنها را به صفحات وب سایت خود جلب کنید. همچنین از آنها بخواهید که محصولات سایت‌تان را با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارند.

تولید محتوای ارزشمند

از جمله بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای بالا بردن رتبه الکسا وب سایت، استفاده از تولید محتوای متنی باکیفیت می‌باشد. همانگونه که اکثر شما خوب می‌دانید گوگل به تولید محتواهای یکتا و غیر تکراری اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و هر چه بتوانید از تولید محتوای متنی تک استفاده کنید، می‌توانید به راحتی توجه کاربران بسیار زیادی را به طرف وب سایت خود جلب کنید.

استفاده از سیگنال لینک

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که موتور جستجوی گوگل چطور می‌تواند به یک صفحه در وب سایت شما رتبه و ارزش بدهد؟ در ادامه به سوال شما پاسخ خواهیم داد و تمام عناصر جستجو را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

معروفیت جهانی

هرچه طراحی سایت دارای بک‌لینک‌های بیشتری باشد کیفیت آن نیز بیشتر است. به عنوان مثال می‌توان به سایت ویکی‌ پدیا اشاره کرد، این سایت به دلیل میزان زیاد بک‌لینکی که دارد باعث شده است که به محبوبیت بسیار بالایی دست یابد.

محبوبیت محلی رو یک مسئله ویژه

از دیگر ترفندها برای بک‌لینک‌ها این است که وب سایت شما بر مبنای یک موضوع خاص صحبت کند. به طور مثال وب سایت بازاریابی تنها در خصوص بازاریابی و انواع آن مقاله می‌نویسد و لینک‌های آن به دلیل تک بودن ارزش بیشتری در گوگل دارند.

اشتراک در شبکه‌های اجتماعی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

در صورتی که درون شبکه‌های اجتماعی و در زمینه سئو فعالیت می‌کنید ارزش لینک بلدینگ را بهتر از موارد دیگر بلد هستید. بنابراین می‌توان گفت که این استراتژی در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی از هر چیزی واجب‌تر است. بنابراین برای این استراتژی باید روشی را در نظر بگیرید که توجه کاربر به سمت مطالب وب سایت شما جلب کند.

به‌روزرسانی

گاهی اوقات ممکن است پیش بیاید لینک‌های درون سایت یا همان بک‌لینک‌ها قدیمی شوند. این موضوع بسیار مهم است که بتوانید با استفاده از راهبرد بازاریابی هرچند مدت یکبار بک‌لینک‌های جدید را دریافت کنید. برای این کار تنها کافیست مطالب جدیدی را تولید محتوا کرده و آن را به مطالب قبلی اضافه کنید.

انکر تکست در استراتژی ساخت بک لینک

یکی از مهمترین سیگنال‌ها در موتورهای جستجوی گوگل تکست‌ها هستند که اکثرا برای رتبه بندی وب سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر دوتا لینک با کلمات کلیدی مناسب، به یک صفحه اشاره کنند؛ رتبه آن صفحه بالا می‌رود.

لینک‌های مورد اعتماد

وقتی یک لینک را به صفحات خود وارد می‌کنید باید حتما از طریق سیستم موتورهای جستجو، بک‌لینک‌ها را اعتبار سنجی کنید. شاید بپرسید انجام این کار چه لزومی دارد؟ ولی بهتر است بدانید که با انجام این کار از اسپم‌ها جلوگیری می‌کنید، زیرا اسپم‌ها می‌توانند به وبسایت شما آسیب زیادی وارد کنند و شما را به دردسر بندازند.

وب سایت‌های زیادی از جمله سازمانی، دولتی و غیره باید حتماً دارای لینک‌های مورد اعتماد و با اعتبار بالا باشند. همچنین دریافت یک لینک بین صفحه سایت شما و صفحات وب سایت‌های دیگر می‌تواند در افزایش رتبه سایت شما در گوگل کمک شایانی کند.

لینک‌دهی همسایه

هیچی بدتر از این نیست که از لینک‌های بد استفاده کنید یا اینکه به سایت‌های دیگر، لینک‌های اسپم شده بدهید. این کار باعث جریمه خواهد شد و با این وضعیت باید جریمه و تاوان آن را بپردازد. بنابراین در لینک‌دهی بسیار مراقب باشید.

به عنوان مثال اگر قصد دارید یک لینک را در وب سایت دیگر منتشر دهید بهتر است که آن لینک را به وب سایتی بازنشر دهید که در آن موضوع مربوط به سایت مبدأ وجود داشته باشد و از وب سایت‌های متفرقه صرف‌نظر کنید.در این جاست که موتورهای جستجوی گوگل متوجه خواهند شد که این دو وب‌ سایت ارتباط نزدیکی بهم دارند و همچنین به وب سایت مبدا یک امتیاز مثبت می‌دهد.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تلاش کردیم که با توضیح استراتژی ساخت بک لینک به سئوی سایت‌تان کمک کنیم و با توجه به آن بتوانید بک لینک‌ها را در سایت خود به کار ببرید. اگر تجربه استفاده از هر کدام از این راهکارها را دارید، خوشحال می‌شویم که از پیشنهادات شما عزیزان نیز استفاده کنیم. همچنین، در صورت هرگونه سوالی، می‌توانید از طریق بخش نظرات برای ما کامنت بگذارید.

این روزها افراد بسیار زیادی از اینترنت برای کسب‌وکار اینترنتی خود بهره می‌برند. از همه مهم‌تر به وسیله تکنیک‌های مختلفی برای طراحی سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده می‌کنند. بهتر است بدانید که گوگل و دیگر موتورهای جستجو صرفا به تولید محتوای متنی روی سایت دقت نمی‌کنند، بلکه فاکتور‌های مختلفی را در کنار همدیگر قرار می‌دهند و سایت را در صفحه اول گوگل نمایش می‌دهند.

یکی از روش‌ها استفاده از استراتژی ساخت بک لینک است که علاوه‌بر سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت نیز استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم استراتژی ساخت بک لینک را به صورت جامع‌تر بیان کنیم. تا انتهای مقاله همراه مای کاستومر باشید تا با استراتژی ساخت بک لینک آشنا شوید.

لینک بیلدینگ حرفه ای چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

قرار گیری بک لینک‌های حرفه‌ای و با کیفیت در وب سایت‌های واقعی و پربازدید باعث می‌شود که سایت شما نیز معتبر شود. گوگل توجه خاصی به بک لینک‌های موجود در یک سایت می‌کند. با توجه به نظر متخصصان متخصص، بک لینک‌ها یکی از سخت‌ترین مرحله‌ها در بهینه کردن سایت هستند، به همین خاطر باید توجه خاصی به آنها کرد.

یک بک لینک باکیفیت در جلو افتادن سایت‌تان از رقبایش بسیار موثر است. به همین خاطر یک متخصص سئو همواره تلاش می‌کند که تمام قوائد یا اصول سئو و استراتژی ساخت بک لینک را رعایت کند و یک کار با کیفیت و باارزش را انجام دهد. سئوکاران در زمینه سئو و تولید محتوای متنی به شدت روی کیفیت لینک‌های تولید شده دقت می‌کنند، زیرا گوگل می‌تواند به راحتی سایت‌هایی با لینک‌های بی‌کیفیت را فیلتر کند.

چرا لینک بیلدینگ حرفه ای مهم است؟

چندان تفاوتی ندارد که الان با لینک بیلدینگ آشنا هستید یا شاید چند مدتی است که به ساخت لینک برای وب سایت خود مشغول شده باشید، ولی اطمینان داشته باشید با خواندن این مقاله اطلاعاتی جدید را کسب خواهید کرد. استراتژی سئو و لینک بیلدینگ همواره در حال به روز رسانی است و این روزها، تولید لینک هایی با کارایی بالا در افزایش رتبه سایت در گوگل اهمیت زیادی دارد.

اگر کسب‌وکار و فعالیت شما به اینترنت مربوط است، باید با اصطلاح لینک بیلدینگ آشنا شوید و از آن در کسب‌وکار خود بهره ببرید. در این مقاله از مای کاستومر سعی داریم استراتژی ساخت بک لینک را به صورت کامل به شما معرفی کنیم تا بتوانید در کم‌ترین زمان، بهترین نتایج را کسب کنید.

استراتژی ساخت بک لینک حرفه ای و تاثیر آن در رتبه اول گوگل

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید لینک بلدینگ‌های حرفه‌ای بسازید و نسبت به رقیبانتان رتبه آن را بالا ببرید. برای اینکار نیاز به دو استراتژی بسیار قدرتمند در ایجاد بک لینک دارید. در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

تاثیر آن در رتبه سایت

یکی از بهترین تاثیرات بک لینک‌ها، آشنا کردن آنها با تمام زمینه‌های کاری است که به طور کامل مرتبط و مهم هستند. علاوه‌بر این لینک‌های ارزشمند می‌توانند توجه کاربر را به سایت‌تان جلب کند و به صورت مستقیم روی دیدگاه کسب‌وکارتان تاثیر بگذارند. با استفاده از اعتماد کاربران می‌توان به هدف نزدیک‌تر شد.

افزایش آمار بازدید

از دیگر موارد می‌توان به افزایش آمار بازدید سایت اشاره کرد. بنابراین هر چقدر یک سایت از نظر گوگل معتبر باشد، طبیعتا در صفحه اول گوگل نیز رتبه خواهد گرفت.

چرا ایجاد اصولی لینک بیلدینگ حرفه ‌ای اهمیت دارد؟

از آنجایی که هربار این استراتژی در حال به روزرسانی شدن است برای درک استراتژی ساخت بک لینک در هنگام طراحی سایت بهتر است که الگوریتم‌های گوگل را طبق آپدیت‌های جدید انجام دهید. در صورتی که قادر نباشید به حالت طبیعی بک لینک ایجاد کنید، امکان دارد گوگل سایت شما را نادیده بگیرد و آن را از نتیجه‌های جستجو پاک کند.

این نکته را درنظر داشته باشید که به هیچ عنوان شما بدون ایجاد لینک بیلدینگ قادر نیستید به رتبه اول گوگل برسید. بنابراین درصورتی که صاحب یک کسب‌وکار هستید باید با موضوع بک لینک‌ها به طور کامل و جامع آشنا شوید.

تکنیک ‌های بک لینک ها در سال ۲۰۲۱

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

با کمک ترفندهای زیر که بر گرفته شده از نکات مشاوره راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی می‌توان استراتژی ساخت بک لینک را ساخت:

  1. پخش کردن محتوا در اجتماع
  2. پذیرفتن لینک‌ها بدون پرسیدن هیچگونه سوالی
  3. دوست شدن با افرادی که در این شبکه‌ها موثر هستند.
  4. پیدا کردن سایت‌هایی باکیفیت که رتبه بالایی در گوگل دارند.
  5. تولید محتوای متنی با ارزش که برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند و علاوه‌بر بهینه بودن، ارزش لینک شدن را دارد.

تفاوت لینک‌سازی کلاه سفید با خاکستری

خیلی از افراد این دوتا لینک‌سازی را با هم اشتباه می‌گیرند ولی در حقیقت این دو تفاوت زیادی باهم دارند بنابراین برای درک بهتر استراتژی ساخت بک لینک در ادامه آنها را شرح می‌دهیم:

لینک‌سازی کلاه سفید

این لینک‌سازی برای کشور ما مثل یک رویا است به طوری که حتی داخل خواب نیز نمی‌توان آن را تصور کرد. لینک‌سازی کلاه سفید تنها برای وب سایت‌هایی است که روی تولید محتوای خود سرمایه‌گذاری درستی انجام می‌دهند. این سایت‌ها از لحاظ تولید محتوا بسیار عالی عمل می‌کنند.

همواره برخی از وب سایت‌ها وجود دارند که به دلیل بالا بودن رتبه از آنها کپی می‌کنند و به اجبار آنها لینک می‌دهند. بنابراین می‌گوییم که بک لینک‌های آنها به صورت کاملا طبیعی و کلاه سفید هستند. ما در مای کاستومر اماده ارائه خدمات در این رابطه هستیم.

لینک‌سازی کلاه خاکستری

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

همانگونه که فهمیدید لینک‌سازی کلاه سفید فقط در افسانه‌هاست و از آن استفاده نمی‌کنیم. زیرا همین حالا که در این صفحه هستید و در نظر دارید یک بک لینک بسازید، یعنی اینکه می‌خواهید خودتان به ساختن لینک اقدام کنید که این لینک سازی جزء لینک‌سازی کلاه خاکستری به شمار می آید. بنابراین مجبوریم لینک‌سازی را خودمان انجام دهیم. زیرا طبیعتا هیچکس وجود ندارد که به ما لینک اختصاص بدهد. به همین خاطر از لینک‌سازی کلاه خاکستری استفاده می‌شود.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر سعی کردیم به طور خلاصه استراتژی ساخت بک لینک را به شما بگوییم. البته برای طراحی سایت حرفه‌ای نیاز است که شما بسیاری دیگر از الگوریتم‌های مرتبط به این عنوان را بدانید و با مقایسه‌ی وب سایت خود با دیگر رقبا به نتیجه‌ای مطلوب در کم‌ترین زمان برسید. اگر شما هم قصد دارید برای کسب و کارتان فضایی عالی در محیط وب داشته باشید حتماً با کارشناسان ما تماس بگیرید و از ‌ایشان مشاوره بخواهید.

در قسمت نظرات برای ما و دیگر خوانندگان کامنت بگذارید و تجربه‌ها و پیشنهادات‌تان را در رابطه با استراتژی ساخت بک لینک باما در میان بگذارید.

از چه سایتهایی بک لینک بگیریم؟

از چه سایتهایی بک لینک بگیریم What sites to get backlinks from؟ این سؤالی است که در این مقاله به آن پاسخ می‌دهیم. در ادامه بهترین سایت‌های بک لینک برای افزایش رتبه سایت در گوگل را به شما معرفی می‌کنیم. بک لینک، سئو را در هر استراتژی تولید محتوای متنی برای بازاریابان تقویت می‌کنند. همچنین آنها می‌توانند به وب سایت شما ترافیک مناسبی را وارد کنند. یک لینک ورودی مثبت از یک یا چند وب سایت معتبر توجه الگوریتم‌های گوگل را به خود جلب می‌کند. در ادامه این مطلب در مورد اینکه از چه سایتهایی بک لینک بگیریم؟ صحبت خواهیم. سپس بهترین سایت‌ها را معرفی خواهیم. همراه ما باشید.

4 سایت بک لینک برای رشد سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای کسب یک بک لینک موفق ابتدا باید محتوای ارزشمند تولید کنید. سپس سایر سایت‌های معتبر از محتوای خود به شما به‌عنوان منبع برای خوانندگان خود لینک می‌دهند. به همین جهت قصد داریم بهترین سایت‌های بک لینک که منجر به رشد سئوی شما می‌شود را معرفی می‌کنیم.

SourceBottle.1

از چه سایتهایی بک لینک بگیریم؟ در جواب این سؤال باید بگوییم SourceBottle یکی از بهترین سایت‌ها برای یک لینک است. این سایت یک پلت فرم مؤثر برای وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و نویسندگان است. آن‌ها از این طریق اطلاعات خود را به‌دست می‌آورند و بک لینک‌های موثری ایجاد می‌کنند. این کار رتبه بندی سایت شما را تقویت می‌کند.

موضوعات در SourceBottle به سلامت، فرزندپروری، روابط، سبک زندگی، زیبایی و تجارت می‌پردازد.

دو روش برای کسب بک لینک در این سایت:

  1. موضوعات فراخوانی: در خواست برای تفسیر حرفه‌ای و یا با یک متخصص مصاحبه کنید. همچنین می‌توانید از یک متخصص برای تکمیل نوشته‌های خود نقل قول داشته باشید. مثلاً:

هنگامی که به سایت یک متخصص لینک می‌دهید، در معرض دید متخصصان قرار می‌گیرید. اگر متخصص محتوای شما را دوست داشته باشد، به مقاله شما لینک می‌دهد. بنابراین دنبال کنندگان به مقاله شما دسترسی خواهند داشت. نوشتن با کیفیت بالا منجر به این امر خواهد شد..

  1. یک منبع متخصص برای شخص دیگری به انتخاب شما:

شما موضوعات فراخوانی را انتخاب می‌کنید. سپس ثبت نام می‌کنید که سؤالاتی را در دریافت کنید، چیزی که SourceBottle به آن می‌گوید، Drink Up!. سپس بر اساس سوالا مردم، نظرات و نقل قول‌های خود را در مورد موضوعات مورد علاقه‌ای که انتخاب کرده‌اید را ارائه می‌دهید.

شما به سایر وبلاگ نویسان یا روزنامه نگاران اطلاعات ارزشمندی می‌دهید که ممکنه رتبه بالایی داشته باشند. آنها لینکی به نمایه و وب سایت شما در مقاله خود قرار می‌دهند زیرا شما یکی از منابع آن‌ها هستید.

BizSugar.2

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

از چه سایتهایی بک لینک بگیریم؟ یکی دیگر از بهترین سایت‌ها برای بک لینک BizSugar است. این سایت برای مشاغل کوچک مناسب خواهد بود. این پلتفرم از شما دعوت می‌کند که محتوا را به اشتراک بگذارید.

مثلاً این سایت برای ارسال محتوا به نویسندگان اجازه می‌دهد به اطلاعات مرتبط به‌صورت رایگان دسترسی پیدا کنند. سپس می‌توانند آن را با خوانندگان به اشتراک بگذارند. در این صورت شما در معرض تبلیغات بیشتر و توانایی ایجاد بک لینک به وب سایت خود قرار می‌گیرید.

مطمئن شوید که با سایت آشنا شده‌اید که محتوای مناسب را به اشتراک بگذارید. شما برای تایید و انتشار باید محتوایی با کیفیت بالا داشته باشد.

Medium.3

از چه سایت‌هایی هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی بک لینک بگیریم؟ Medium یکی دیگر از سایت‌های بک لینک معتبر است. این سایت یک پلت فرم رسانه اجتماعی شناخته شده است. از طریق این پلتفرم می‌توانید به راحتی از طریق لینکدین، گوگل و توییتر به آن متصل شوید.

شما می‌توانید محتوای جدید بنویسید یا محتوای موجود را سندیکای کنید. با افزودن بک لینک به محتوای منتشر شده خود در آنجا، افراد بیشتری را به وب سایت خود دعوت می‌کنید. محتوای ارزشمند باعث می‌شود خوانندگان روی لینک‌های شما کلیک کنند که درباره شما بیشتر بدانند.

اگر مقاله‌ها را در Medium منتشر کنید، یک لینک rel=canonical دریافت می‌کنید. این لینک به موتورهای جستجو می‌گوید که یک کپی از نسخه اصلی است. همچنین برای جذب فالوورها بیشتر می‌توانید از پنج هشتگ همراه مقاله خود استفاده کنید.

مانند سایر پلتفرم‌ها می‌توانید در این سایت بحث و رابطه ایجاد کنید. در نهایت، شما با بک لینک‌های ارگانیک می‌توانید رابطه‌های مفید داشته باشید.

Quora.4

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

از چه سایتهایی بک لینک بگیریم؟ Quora یکی دیگر از سایت‌های بک لینک است. این پلتفرم یک مکان محبوب برای Googlers است که به دنبال پاسخ به سؤالات هستند. در این سایت می‌توانید به موضوعی بپیوندد که در مورد آن اطلاعات زیادی دارید. همچنین به خوبی در مورد موضوعی تحقیق می‌کنید که به یک راه حل کمک کند.

به‌عنوان مثال، در اینجا چند سؤال مطرح شده است:

می‌توانید در پاسخ‌های خود به وب سایت خود بک لینک اضافه کنید. به این ترتیب، دیگران اگر پاسخ‌های شما را دوست داشته باشند از این لینک با شما ارتباط می‌گیرند.

برای شروع، یک حساب کاربری باز می‌کنید. سپس پاسخ‌های مرتبط، دقیق و مفید در زمینه‌هایی که به آن‌ها آگاه هستید را ارسال می‌کنید. در صورت لزوم، ایجاد لینک به سایر سایت‌های معتبر علاوه بر سایت خودتان، به افزایش رتبه شما کمک می‌کند. سعی کنید یک منبع عالی اطلاعات باشید. در این صورت بک لینک شما در کنار تولید محتوای متنی بسیار موفق آمیز خواهد بود.

هنگامی که به دنبال سؤالاتی برای پاسخ هستید، به دنبال سؤالاتی باشید که با مقالات شما مرتبط هستند. سپس منطقی است که لینک‌هایی را به آن‌ها در پاسخ‌های خود ایجاد کنید.

در دنیای آنلاین ایجاد لینک بسیار رایج است. ممکن است شخصی در مقاله‌ای که می‌نویسد به وب سایت شما بر اساس محتوای خود، لینک دهد. همچنین هنگامی که در سایت Quora شرکت می‌کند لینک شما را به شخص دیگری پیشنهاد می‌دهد و این روند ادامه پیدا می‌کند.

از کجا بک لینک بگیریم Where to get backlinks ؟ بک لینک زمانی به وجود می آید که وب سایتی به سایت شما لینک می دهد. بک لینک ها با نام های لینک خارجی یا  لینک ورودی نیز شناخته می شوند. آنها می توانند ارتباط بین دو سایت و چگونگی عملکرد سایت را برای کمک به رشد همدیگر نمایش دهند. به علاوه، بک لینک ها به مخاطب کمک می کنند تا به سوالات و اطلاعات مورد نیاز خود با کیفیت بالاتری دسترسی داشته باشند. برای اینکه بدانیم از کجا بک لینک بگیریم با ما همراه باشید.

از کجا بک لینک بگیریم و چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها در بهینه سازی موتورهای جستجو سئو بسیار حائز اهمیت هستند. می توان گفت سایت هایی که بک لینک بیشتری دارند افزایش رتبه سایت در گوگل دارند. اگر وب سایت های زیادی به سایت شما لینک دهند باعث ارسال سیگنال مثبت به موتور جستجو می شوند و نشان می دهد که سایت شما دارای ارزش پیوند می باشد و قابل اعتماد است. این امر باعث می شود موتور جستجو رتبه سایت شما را بهبود دهد. بک لینک ها در واقع رای هایی هستند که از وب سایت های دیگر گرفته می شوند و می گویند که سایت شما حاوی مطالب معتبر و ارزشمند می باشد. بنابراین هرچه تعداد رای ها بیشتر باشد سایت شما اعتبار بالاتری در موتورهای جستجو خواهد داشت.

از کجا بک لینک بگیریم و چگونه این کار را انجام دهیم ؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

برای این موضوع که از کجا بک لینک بگیریم ؟ باید بگوییم دریافت بک لینک با کیفیت کار سختی است. اما راه های هوشمندانه ای نیز برای ایجاد بک لینک وجود دارد تا وب سایت های معتبر را به سایت خود پیوند دهید که مستلزم تلاش و صرف زمان است. می توان گفت یک بک لینک با کیفیت ، بهتر از 100 بک لینک بی کیفیت است پس افزایش رتبه در موتورهای جستجو به کیفیت بک لینک بستگی دارد نه کمیت آن. پس از کجا بک لینک بگیریم ؟ سعی کنید از سایتی بک لینک بگیرید که اعتبار بالایی داشته باشد چون اگر سایتی اعتبار بالایی داشته باشد با بک لینک به سایت شما نیز اعتبار می بخشد.

از کجا بک لینک بگیریم و راه ایجاد بک لینک چیست؟

برای اینکه از کجا بک لینک بگیریم راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شویم:

1.بازیابی نام‌های بدون پیوند

خلق نام های تجاری بدون پیوند می تواند روشی ساده و سریع برای ایجاد بک لینک با کیفیت بالا برای سئو بهتر باشد. فقط باید مراقب افرادی باشید که از نام تجاری شما در خبرها یا وبلاگ ها استفاده می کنند. برای این کار می توانید از ابزار ساده و رایگان Google Alerts کمک بگیرید. برخی اوقات، متوجه می‌شوید که یک سایت از برند، محصول یا خدمات شما در محتوای سایت خود استفاده کرده ولی پیوندی به وب ‌سایت شما اضافه نکرده است. شما می توانید درخواستی برای آنها ارسال کرده و از آنها بخواهید پیوند مناسبی برای سایت شما ایجاد کنند.

2. فهرست “بهترین X” را دریافت کنید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

اغلب اوقات مصرف کنندگان وقتی تصمیم به خرید می گیرند ابتدا در وب سایت های مقایسه ای به دنبال بهترین گزینه و پیشنهاد دیگران هستند. اگر از محصول شما در این سایت ها نام برده شود می تواند راهی فوق‌العاده برای تقویت برند، ترغیب افراد برای خرید محصول و همچنین کسب بک لینک‌های با کیفیت بالا باشد.

3. منبعی برای ناشران دیگر شوید

از تخصص و داده های منحصر به فردی در تولید محتوای خود استفاده کنید تا منبعی برای سایر وب سایت ها و روزنامه نگاران شوید. با این کار هر وقت کسی از شما مطلبی نقل کرد شما یک بک لینک دریافت می کنید. در این زمینه از تبلیغات بنری در سایت کمک بگیرید.

4. محتوای قدیمی را به روز کنید

اگر متوجه محتوای به روز نشده ای در مقالات خود شدید به دنبال بررسی آن باشید که آن محتوا چند بک لینک دارد. اگر وب سایت های زیادی به آن محتوا ارجاع داده باشند، پس شما یک گوهر واقعی یافتید. با تولید محتوای متنی به روز و انتشار آن، به وبلاگ‌نویسان یا روزنامه‌نگارانی که به محتوای قدیمی پیوند داده‌اند اطلاع دهید تا از نسخه به‌روز شده شما مطلع شوند.

5.ابزارهای رایگان بسازید

به دنبال آن باشید که در حال حاضر کدام ابزار بیشترین بک لینک را دریافت می کند. ابزارهای رایگان، مانند ماشین حساب، قالب، فونت و … که برتری بیشتری نسبت به ابزارهای موجود در سایت های رقیب دارند، روشی عالی برای کسب بک لینک می باشد.

6. راهنمای نهایی را منتشر کنید

راهنمای نهایی شامل محتوای جامع و کامل در مورد موضوعی است که اطلاعات کافی را در بر می گیرد و مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن موضوع نیازی به رفتن به سایت دیگری ندارد.

7. از روش ساخت لینک شکسته استفاده کنید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

این تکنیک برای دسترسی به وب ‌سایتی است که دارای یک پیوند خروجی شکسته است و به شما پیشنهاد می‌دهد که آن را با پیوند به یکی از صفحات شما به‌روزرسانی کند. اگر صفحه شما منبع خوبی در ارتباط با موضوع آن باشد می تواند پیوند شکسته را با شما عوض کند.

بهترین راه افزایش رتبه در موتورهای جستجو، کسب بک لینک های باکیفیت به وب سایت شما می باشد. اگر کسب و کار اینترنتی دارید برای افزایش عملکرد سئو باید مطمئن شوید که بک لینک هایی با کیفیت به صورت سریع تر و بهتر از رقبای خود دریافت می کنید. از کجا بک لینک بگیریم؟ برای این کار می توانید از ابزارهای بسیاری استفاده کنید که مستلزم تلاش و صرف وقت فراوانی است ولی ارزش آن را دارد. مشاوه با متخصصان با تجربه آژانس دیجیتال مارکتینگ  مای کاستومر می تواند به شما کمک کند تا نتایج مطلوبی در این زمینه بدست آورید.

آشنایی با ۵ وبلاگ خارجی برای دریافت بک لینک

همه ما که می‌خواهیم در حوزه سئو کار کنیم می‌دانیم که دریافت لینک های معتبر چقدر میتواند به افزایش سئو و بهبود وضعیت رتبه سایت ما در گوگل کمک کند. یکی از بهترین روش ها برای دریافت بک لینک، ثبت مقاله در سایت ها، مجلات و وبلاگ های خارجی است. وبلاگ خارجی Foreign blog با توجه به اعتباری که به سایت ما میدهد، میتوانیم امیدوار باشیم که سایت ما در پرتو لینک های گرفته شده رشد کند. ما در این مقاله به بررسی 5 وبلاگ خارجی مهم برای دریافت بک لینک میپردازیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه باشید.

چگونه وبلاگ خارجی انتخاب کنیم؟

انتخاب وبلاگ خارجی معیار های مختلفی دارد. باید هنگام انتخاب این وبلاگ ها به نکاتی توجه کنیم که هرکدام از آنها بسته به قصدی که ما از نوشتن مطلب در آن سایت ها داریم میتواند متفاوت باشد. به این صورت که اگر میخواهیم اعتبار بک لینک از آن وبلاگ خازجی دریافت کنیم باید به نکاتی از قبیل تعداد صفحات ایندکس شده، میزان مخاطبان این سایت ها، قدرت دامنه، اینکه آیا لینک فالو یا نوفالو به ما میدهند بستگی داشته باشد. در ادامه به معرفی کوتاهی از این معیار های انتخاب وبلاگ خارجی می‌پردازیم.

همچنبن بخوانید: نحوه نوشتن پست های وبلاگ با کیفیت بالا

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تعداد صفحات ایندکس شده

این مورد یکی از مهم ترین معیار هاییست که باید برای انتخاب وبلاگ خارجی در نظر بگیریم. برای بررسی این مورد باید از گوگل کمک بگیریم. برای این کار ابتدا به صورت گفته شده عمل می‌کنیم: در قسمت جستجوی گوگل ” site:example.com ” را جستجو میکنیم. بدیهی است بجای example.com نام دامنه مورد نظر را وارد می‌کنیم. پس از این کار به میزان نتایج نشان داده شده توجه می‌کنیم و چنانچه عدد بالایی مشاهده کردیم میفهمیم که این یک انتخاب درست می‌تواند باشد. توجه داشته باشید که بالا بودن این عدد یک مقدار نسبی است و بستگی به سایت های رقیب دارد. مشاوران ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اماده مشاوره به شما در این زمینه هستند.

میزان مخاطب سایت ها

یک دیگر از معیار های انتخاب وبلاگ خارجی توجه به میزان مخاطبان سایت مورد نظر است. اما باید چطور میزان مخاطبان این سایت هار ا بررسی کنیم؟ یک راهکار مفید برای این کار وجود دارد، توجه به تعداد اکانت های آن سایت!

قدرت دامنه

سومین اصل از انتخاب وبلاگ خارجی مناسب قدرت دامنه (DA) آن سایت هاست. قدرت دامنه در واقع معیار گوگل نیست. باید توجه داشته باشید این مورد صرفا معیاری برای سنجش قدرت یک دامنه استکه توسط کمپانی ماز (Moz) معرفی شده است. گرچه برای گوگل معیار نیست اما برای صاحبین سایت ها معیار تشخیص فوق‌العاده ایست تا ببییند چقدر سایت آنها پیشرفت کرده و چه مواردی را باید برای پیشرفت سایت خود انجام دهند. برای بررسی قدرت دامنه کافیست کلمه (DA Checker) را در گوگل جستجو کنیم یا وارد سایت ” websiteseochecker.com ” شویم و پس از وارد کردن URL مورد نظر اطلاعاتی راجع به سایت از جمله قدرت دامنه، سن دامنه و قدرت صفحات کسب می‌کنیم.

فالو یا نوفالو بودن لینک

میتوان گفت اکثر وبلاگ های خارجی لینک های نوفالو به شما میدهند پس لازم نیست خیلی دنبال وبلاگ خارجی بگردید که لینک فالو به شما بدهد. اما باز هم شما می‌توانید به مرور زمان اعتبار خوبی از این سایت ها دریافت کنید.

معرفی 5 وبلاگ خارجی برای دریافت بک لینک

حال می‌خواهیم به معرفی 5 وبلاگ خارجی برای دریافت بک لینک بپردازیم. می‌توان گفت این 5 وبلاگ جزو بهترین وبلاگ ها برای دریافت لینک هستند.

ویرگول

اولین و شاید بهترین وبلاگ خارجی در این لیست وبلاگ ویرگول باشد در این سایت می توانید مقالات خودتان را با استاندارد ترین مواردی که برای نوشتن یک مقاله وجود دارد بنویسید و منتشر کنید بدیهی است گذاشتن عکس و تگ های اچ ۲ اچ ۳ و غیره جزو مواردی است که هر نویسنده محتوایی باید با آن آشنایی داشته باشد.

ویرگول تمام مواردی که از ارزشمند بودن انتخاب های وبلاگ های خارجی داشت را دارد و همچنین پست ها به زودی توسط گوگل ایندکس می شوند.

البته باید به مقررات این سایت توجه کنید چرا که ممکن است در غیر این صورت حساب کاربری شما به صورت دائمی مسدود شود.

امیگو

سایت امیگو نیز از بهترین وبلاگ های خارجی برای دریافت بک لینک می باشد. در این سایت شما می توانید علاوه بر متن، ویدئو، پادکست و حتی پست های کوچک در قالب توییت قرار بدهید. این سایت مخاطبان زیادی دارد و همچنین دارای دسته بندی های گوناگونی برای قرار دادن مطلب در آنها می باشد.

مداد

مداد یکی دیگر از سایت های ایرانی برای دریافت بک لینک می باشد در مداد نیز شما مانند دو سایت قبلی میتوانید مقالات خود را به اشتراک بگذارید. بدیهی است که ایندکس شدن صفات شما بستگی به تعداد کلمات تایپ شده، بررسی استاندارد و رعایت قوانین الگوریتم های گوگل دارد.

مدیوم

آخرین سایت این لیست سایت مدیوم می باشد. در این سایت هم شما می توانید لینک خود را دریافت کنید. البته یک مشکلی که این سایت برای افراد فارسی زبان دارد این است که به صورت خودکار راست چین نمی باشد و باید مقالات فارسی خود را به صورت چپ چین مشاهده و منتشر کنید.

در این مقاله به معرفی ۵ وبلاگ خارجی برای دریافت بک لینک پرداختیم و امیدواریم که توانسته باشیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

شما هم اگر از این دست وب سایت ها می شناسید لطفاً برای ما در قسمت نظرات بنویسید تا دیگران نیز از این مقالات استفاده کنند یا در صورت استقبال مخاطبان به معرفی و روش کار با آنها نیز بپردازیم. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره سئو و طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی داشتید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

بلاگ اسکای

بلاگ اسکای نیز از سایت های معروف برای دریافت بک لینک می باشد. البته شاید به گستردگی و داشتن مخاطب به اندازه سایت های قبلی نباشد اما باز هم جزو بهترین وبلاگ هایی است که شما می توانید در آن ها به انتشار مطالب و مقالات خود بپردازید.

سخن آخر

از چه سایتهایی بک لینک بگیریم؟ این موضوعی بود که در این مقاله از سایت مای کاستومر به آن پرداختیم. این سایت همواره در تلاش است که به بازاریابان در بهبود سئو سایتشان کمک کند. به همین جهت هم مقالات زیادی در این زمینه منتشر کرده است. از چه سایتهایی بک لینک بگیریم؟ یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه تولید محتوا و سئو است. ما تلاش کردیم که پاسخ‌های مناسبی به این سؤال دهیم. امیدواریم موفق بوده باشیم.

در صورتی که این ۱۰ راه کار را در هنگام انتخاب بک لینک مناسب بررسی کنید؛ می‌توانید به بهبود رتبه سایت در گوگل امیدوار باشید. خرید بک لینک کار اشتباهی نیست اما برای انتخاب بک لینک، باید تمام مواردی که در بالا توضیح دادیم را چک کنید و وقتی مطمئن شدید که سایت تمام ویژگی‌های خوب را دارد برای خرید اقدام کنید. البته نباید در خرید بک لینک زیاده روی کنید. زیرا گوگل متوجه این اشتباه می‌شود و سایت را جریمه می‌کند. همچنین از سایت‌هایی که تعداد زیادی بک لینک به سایت‌های دیگر فروخته اند بک لینک نگیرید. زیرا گوگل تمام این سایت‌ها را می‌شناسد.

مورد بعدی که برای انتخاب بک لینک مناسب قابل تاکید است این است که برای یک صفحه لینک زیادی نخرید در حالی که سایر صفحات سایت شما هیچ لینکی ندارد. آیا تا کنون برای سایت خود از بک لینک استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه شماست.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *