myc-logo1

ابزار تحلیل سایت را بشناسید

ابزار تحلیل سایت را بشناسید
ابزار تحلیل سایت
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

همانطور که می‌دانید تمام کارها و ابزارها به نظارت و بررسی نیاز دارند. سایت هم یکی از آن کارهاست. اگر می‌خواهید سایتتان به خوبی کار کند، باید بر روی آن نظارت دائم داشته باشید و اطلاعات را تحلیل کرد. ابزار تحلیل سایت Site analysis tool انواع مختلفی دارد و میزان رشد سایت را از نظر سئو کلمات کلیدی بررسی می‌کند. همچنین ترافیک سایت را به صورت نموداری نشان می‌دهد. این ابزارها کمک می‌کند تا در زمانی کوتاه، درست‌ترین و سریع‌ترین راه را برای رسیدن به نتیجه دلخواه پیدا کنید و اشتباهات خود را متوجه شوید. در این مقاله قصد داریم چند ابزار تحلیل سایت را به شما معرفی کنیم.

آنالیز و تحلیل سایت

آنالیز و تحلیل سایت

آنالیز کردن به معنای تجزیه و تحلیل یک موضوع برای درک بهتر است. تحلیل سایت یعنی سنجش، تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات سایت برای فهم و بهینه کردن آن است. برای افزایش رتبه سایت در گوگل  و افزایش ترافیک، با استفاده از چند تکنیک می‌توان تغییراتی در ساختار و سئو سایت انجام داد.

آنالیز و تحلیل سئو سایت، یک تحلیل اختصاصی روی موتور جستجو برای بهینه سازی سایت است. با تحلیل سایت، از امتیازات کلی سایت و روش‌های موثر در بهبود سایت مطلع می‌شوید. همچنین از نظرات کاربران آگاه می‌شوید و عملکرد بهتری خواهید داشت.

بهترین ابزار تحلیل سایت

ابزارهای مختلفی برای بررسی عملکرد سایت وجود دارد. در ادامه به بهترین و مهمتریت ابزار تحلیل سایت اشاره می‌کنیم.

 سیمیلار وب

یکی از بهترین ابزار آنالیز بعد از طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی سیمبلار وب است. این سیمبلار وب یک شرکت تحلیل رقابت‌های وبسایت است که اطلاعات دقیق درباره تحلیل سایت مختلف و استراتژی‌های بازاریابی در وبسایت را نشان می‌دهد. این نرم افزار با استفاده از داده‌های به دست آمده از چهار منبع اصلی این کار را انجام می‌دهد.

  • پنلی از وبگرد ناشناس است که به آپ‌ها، پلاگین‌های به روز و پسوند‌های دسکتاپ مجهز است.
  • ISPهای محلی و گلوبال
  • ترافیک وبسایت که از مجموعه آموزشی وب‌سایت‌ها و آپ‌های منتخب اندازه گیری می‌شود.
  • یک کلونی از کاوشگران وب که تمام وب و فروشگاه‌ها را اسکن می‌کند.

شما برای استفاده از این خدمات، نیازی به پرداخت هزینه ندارید. اما اگر بدون تبدیل شدن به عضو ویژه این داده‌ها را دریافت کرده اید، استفاده از آن بسیار محدود خواهد شد. شما برای هر معیار وبسایتی که تحلیل می‌کنید پنج نتیجه دریافت می‌کنید. اگر می‌خواهید تحلیل دقیق‌تری داشته باشید، باید هزینه پرداخت کنید. در کل سیمیلار وب، یک روش عالی برای فهمیدن مقدار ترافیک دریافتی رقبای شما هنگام سئو است.

 الکسا

 الکسا

الکسا یکی از قدیمی‌ترین ابزار تحلیل سایت است. در الکسا تحلیل رقابتی بسیار خوبی برای برند‌هایی که بودجه محدودی دارند وجود دارد. رنک سایت الکسا در درجه اول از یک نمونه از ترافیک اینترنتی تبعیت می‌کند و اکثرا کاربران از مرورگرهای اینترنتی مثل فایرفاکس و گوگل کروم استفاده می‌کنند و توسط نوار ابزار الکسا کاربر می‌تواند به سایت رتبه دهد و لینک‌های داده شده به سایت‌های دیگر را تحلیل بررسی می‌کند. البته الکسا مانند سیمیلار وب جزئیات را ارائه نمی‌دهد، اما اطلاعات کامل درمورد بازدیدکنندگان کلمات کلیدی سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی که رقبای شما برای داشتن ترافیک پولی جستجو می‌کنند، به دست می‌آورید. یکی از مزیت‌های الکسا نسبت به سیمیلار وب این است که می‌توان توسط الکسا از جمعیت سایت ایده گرفت. اگر جمعیت کاربران سایت رقیب با هدف‌شان سازگار باشد، مجرای بازاریابی آنها عملکرد خوبی دارد و ممکن است برای شما مفید باشد.

همچنین بخوانید: 5 ابزار مقایسه کلمات کلیدی در جهت بهبود تولید محتوا

QUANTCAST

QUANTCAST

QUANTCAST ابزاری است که برای درک رفتار بازدیدکنندگان از وبسایت استفاده می‌شود. مهمترین هدف این ابزار، جمع‌آوری اطلاعاتی از مخاطبین است. با قرار دادن تگ در وب سایت، بلاگ، ویدیو و ویجت، نرم افزار اطلاعاتی مثل سن و نوع جنسیت، نوع تمایلات، میزان تعاملات با انواع محتوا را بررسی می‌کند.

شما اگر یک کد رهگیری در وبسایت خود قرار دهید می‌توانید از  QUANTCASTبرای تولید داده‌های خود استفاده کنید. گرچه این ابزار نمی تواند تحلیل رقابتی را ارائه دهد اما به عنوان یک ابزار تحلیلی موثر استفاده می‌شود تا بفهمید که چه تغییراتی در وبسایت شما بر روی برندینگ تاثیردارد. یکی از مزایای  QUANTCASTاین است که شما داده‌ها را در زمان واقعی ردیابی می‌کنید.

 SEMRUSH

SEMRUSH  ابزار تحلیل سایت دیگری است که به هزینه نیازی ندارد. این ابزار برای نظارت بر تبلیغات رقبا و استراتژی‌های موتور جستجو عالی است. مهم‌ترین دلیلی استفاده از این ابزار، نظارت بر عملکرد وبسایت یا وبسایت رقیب در نتایج جستجو است. شما نیازی نیست برای حساب در SEMRUSH  هزینه پرداخت کنید اما تنها از پنج داده برای هر معیار می‌توان استفاده کرد و روزانه پنج گزارش این برنامه رایگان است.

MOZ

MOZ

MOZ از مشهورترین ابزار تحلیل سایت برای نظارت در سئو و تولید محتوا متنی است. به کمک MOZ می‌توانید روی رنکینگ کلمات کلیدی تمرکز کنید تا متوجه شوید که چه استراتژی عملکردش تاثیر مثبتی دارد. همچنین MOZ یک ابزار عالی برای نظارت بر رنگینگ کلمات کلیدی است. این ابزار برای 30 روز رایگان است و بعد از آن برای هر ماه باید هزینه پرداخت شود. اگر می‌خواهید در زمینه کاری خود موفق شوید، باید به عملکرد سایت دقت کنید. درنتیجه نباید آنالیز سایت را بی اهمیت بشمارید. استفاده از ابزار تحلیل سایت به شما کمک می‌کند تا مشکلات سئو را بدانید و را رفع آن، در زمینه کسب و کارتان موفق شوید.

شما باید بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید و برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، باید از ابزارهایی استفاده کنید. با ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در تماس باشید و برای یکبار هم که شده طعم خوش خدمات با کیفیت را تجربه کنید. با ما بهترین ابزارها را به بهترین شکل در زمان درست و برای اهداف درست به کار بگیرید.

آشنایی با ابزارهای وب مستر

ابزارهای وب مستر Webmaster tools مجموعه‌ای از ابزارهای کنترل و مدیریت سئو سایت است که توسط گوگل در اختیار صاحبان سایت قرار می‌گیرد تا بتوانند توسط آن سایت و مشتریان را مدیریت کنند. وب مستر یک ابزار رایگان است که از طرف شرکت گوگل برای کمک به کسب و کارها معرفی شده است. وب مستر با مانیتور کردن وبسایت به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می‎کند. با داشتن یک حساب gmail به راحتی می‌توانید از ابزار وب مستر استفاده کنید. با ما همراه باشید تا با ابزارهای وب مستر بیشتر آشنا شوید.

وبمستر چیست؟

دو نوع وب مستر داریم:

  1. شغل وب مستر
  2. ابزار وب مستر که این ابزار بهترین ابزار بررسی سئو سایت است.

وب مستر یک شغل است. کسی که صاحب وبسایت است و کارهای سایت را انجام می‌دهد، همان وب مستر است. این شخص مسئولیت طراحی، نگهداری، توسعه و مدیریت وبسایت را بر عهده دارد.

این شخص ممکن است مالک سایت یا شرکت طراحی سایت یا حتی مسئول محتواگذاری سایت باشد. ابزارهای وب مستر کمک می‌کنند تا ظاهر سایت در نتایج جستجوی گوگل مشاهده شود.

استفاده از این ابزار باعث می‌شود تا بین گوگل و سایت شما ارتباطی ایجاد شود و بهینه سازی سایت توسط مدیر سایت، براساس گزارش‌های ابزار وب مستر بسیار سودمند است.

 ابزارهای وب مستر چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

وب مستر یک ابزار رایگان اما قدرتمنداست که برای مدیریت سئو سایت و بررسی روند سایت استفاده می‌شود. این ابزار که از طرف خود گوگل معرفی و پشتیبانی شدهاست یه همین دلیل اعتبار بالایی دارد.این ابزارها از چند بخش تشکیل شده که در زمینه مدیریت بخشی از سایت کاربرد دارند.

برای استفاده از این ابزار باید سایت خود را در وب مستر ثبت کنید. ابزار وب مستر به مدیران سایت کمک می‌کند تا بتوانند سایت را پشتیبانی کند. مواردی مثل جلوگیری از هک شدن سایت از ویژگی‌های اصلی ابزار وب مستر است.

ابزار وب مستر گوگل

Google Webmaster Tools  ابزاری مطمئن و رایگان است که به سئو وبسایت و موفقیت وبسایت کمک می‌کند. این ابزار توسط بسیاری از وب مستران و متخصصان سئو، برای درک وضعیت وبسایت و بهبود رتبه سایت استفاده می‌شود.

گوگل وب مستر کلمات کلیدی سایت شما را تجزیه و تحلیل می‌کند تا شما متوجه شوید که کدام کلمه کلیدی سرچ شده توسط کاربر، به کلمات کلیدی شما نزدیکتر است و بر اساس آن تولید محتوای متنی داشته باشید.

 الکسا

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اکسا برای مقایسه محبوبیت و رتبه بندی سایت استفاده می‌شود. این ابزار عملکرد سایت شما را نسبت به سایت‌های دیگر بررسی می‌کند. الکسا ترافیک وبسایت، رتبه بندی سایت و سایر اطلاعات را از میان 30 میلیون ارائه می‌دهد.

الکسا ترافیک وبسایت را بر اساس یک نمونه از میلیون‌ها کاربر اینترنتی تخمین می‌زند.

Moz

Moz  به عنوان یکی از ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو، برای یک بازاریابی قدرتمند محسوب می‌شود که کمک می‌کند تا سایت شما، ترافیک کسب کند.

بهینه سازی وبسایت به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. بنابراین بسیاری از شرکت‌ها برای مدیریت، سایت خود به متخصصان سئو می‌سپارند. Moz  یک شرکت سئو است و تمرکز آن بر روی ارائه خدمات و ابزارهای جستجو، برای کمک به رشد مشاغل است.

وبمستر برای چه کسانی کاربرد دارد؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

ابزار وب مستر برای کسانی که صاحب سایت هستند به جهت سئو سایت فروشگاهی ، کاربرد دارد. این ابزار کمک می‌کند تا وبسایت بهتری داشته باشند و مشکلات کدنویسی و سرور با کمک گزارش‌های وب مستر برطرف خواهد شد.

افرادی که می‌تواند از ابزارهای وب مستر استفاده کنند، باید طرز کار با آن را بلد باشد. به طور کلی می‌توان گفت که افراد زیر باید روش استفاده از وب مستر را آموزش ببینند:

  • صاحبان کسب و کار
  • سئو کاران یا کسانی که در زمینه بهینه سازی موتور جستجو فعالیت می‌کنند
  • مدیران سایت
  • برنامه نویسان وبسایت
  • برنامه نویسان موبایل

تمام افرادی که در زمینه سئو فعالیت می‌کنند می‌دانند که ثبت سایت در وب مستر گوگل بسیار اهمیت دارد. در پنل مدیریت این مجموعه اطلاعاتی مثل میزان سلامت سایت، تعداد صفحات ایندکس شده و کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

کاربرد ابزار وب مستر

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

ابزار وب مستر کاربردهای فراوانی دارد اما اصلی‌ترین کاربرد آن نمایش اطلاعات است که با استفاده از آن می‌توانیم به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کنیم. توسط وب مستر می‌توانیم جایگاه سایت خود را در هر کلمه کلیدی مشاهده کنید و همچنین می‌توانید تمام لینک‌های سایت خود لینک‌های اسپم را شناسایی کنید و مشکلات را برطرف کنید.

مزایای استفاده از وب مستر

  1. یک کنترل سئو سایت
  2. شناسایی لینک‌های وبسایت خود
  3. با استفاده از این ابزار متوجه می‌شوید که وبسایت شما از طریق کدام کلمه کلیدی رتبه بندی شده است. همچنین نحوه قرارگیری سایت شما را با رقبا مقایسه می‌کند.

توسط ابزارهای وب مستر می‌توانید عملکرد سایت را در موارد زیر بررسی کنید.

  • اطمینان از دسترسی گوگل به سایت شما.
  • ایجاد و مانیتور کردن مطالبی که می‌خواهید در صفحات نتایج گوگل به صورت گرافیکی نمایش داده شود.
  • اضافه کردن و بررسی نقشه سایت.
  • مشاهدی لیستی از لینک‌های شکسته سایت.
  • برطرف کردن مشکلات امنیتی سایت.
  • یافتن عباراتی که بازدیدکنندگان بیشتری را به سوی سایت هدایت کرده است.

 آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر به شما توصیه می‌کند که حتما سایت خود را در گوگل وب مستر ثبت کنید و تغییرات آن را به صورت مداوم مورد بررسی قرار دهید. در شرایط بحرانی مانند افت ناگهانی بازدید سایت و یا حذف سایت شما از نتایج گوگل، بهترین ابزار برای یافتن این مشکل وب مستر است. در این بخش با معرفی ابزارهای وب مستر تلاش کردیم تا شما مدیریت صحیحی از سایت خود داشته باشید.

ابزار آنالیز سایت چیست

امروزه رقابت بین کسب و کارها بالاست و تجزیه و تحلیلی رقابتی برای هر تجارتی لازم است. مانند هر کسب و کار دیگری، وبسایت نیز نیاز به آنالیز دارد.

ابزار آنالیز سایت Site analysis tool یک فرایند برای درک میزان سئو وب سایت است. توسط آنالیز سایت متوجه خواهید شد که چه اقداماتی در داخل و یا بیرون از سایت، تاثیر بیشتری در روی موتورهای جستجو خواهند داشت. ابزارهای زیادی برای آنالیز سایت وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بهترین خروجی را برای سایت داشته باشید. در ادامه به معرفی چند ابزار آنالیز سایت می‌پردازیم.

ابزار آنالیز سایت

آنالیز سایت همواره یک مسئله مهم برای دارندگان وبسایت است. این افراد به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند آنالیز سایت خود را به طور دقیق انجام دهند. البته گوگل مستر ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا به تحلیل درستی از روند سایت خود دست پیدا کنید. اما گاهی به دنبال ابزاری هستید که ویژگی خاص و اطلاعات دقیق‌تری به شما دهد.

آنالیز سایت از مواردی است که باید همیشه به دنبال آن باشید. ابزار آنالیز سایت متنوعی و زیادی وجود دارد اما ما در این مطلب می‌خواهیم درباره چند ابزار آنلاین و رایگان با شما صحبت کنیم. امیدواریم اطلاعات مفید و خوبی از آنها به دست آورید

Seo site checkup

این ابزار بسیاری از فاکتورها برای آنالیز سایت را دارد. مثل بررسی سرعت، مطابق پذیر بودن برای موبایل، شبکه‌های اجتماعی و امنیت. Seo site checkup بهترین ابزار است تا این پارامتر‌ها را به طور دقیق بررسی کنید و سایت را بهینه کنید.

Meta tag analyzer

متا تگ‌ها از جمله مواردی هستند که مورد توجه ویژه گوگل قرار گرفته اند. در واقع اولین مرحله‌ای که گوگل مورد بررسی قرار می‌دهد، متاتگ است که باید تمام ویژگی‌های آن به درستی به کار برود. این ابزار آنالیز سایت باعث می‌شود تا تگ‌‎های ضروری را که در آدرس سایت خود استفاده کنید و این تگ‌ها را هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت  به طور دقیق بررسی و تحلیل کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

The Web checker

این ابزار آنالیز سایت کمک می‌کند تا وبسایت را برای عواملی مثل سئو، طراحی موبایل، امنیت و غیره به طور دقیق بررسی کنید. البته ممکن است همه این نرم افزارها خروجی و هدف یکسانی داشته باشد، اما بهتر است سایت خود را با همه این ابزارها به طور دقیق بررسی کنید.

Bing seo analyzer

تحلیل بک لینک و کلمات کلیدی توسط این ابزار آنالیز هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت به صورت رایگان انجام می‌شود. از ویژگی‌های بارز این ابزار پیشنهاداتی است که توسط آن برای بهبود رتبه سایت داده می‌شود.

Seo analyzer

این ابزار به بررسی سرعت سایت و شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد و پیشنهاداتی برای افزایش رتبه سایت در گوگل ارائه می‌دهد. می‌توان گفت که این ابزار یک ابزار کامل برای سئو است.

Woorank

ورنک یکی دیگر از ابزار آنالیز سایت است که به تحلیل سئو به طور دقیق و کامل می‌پردازد و در مراحل بالاتر، اطلاعاتی کامل درباره قابلیت همخوانی با موبایل و پیشنهاداتی بهتر برای نام دامنه عرضه می‌کند.

هنگام استفاده از ورنک با سه رنگ سبز، زرد و یا قرمز مواجه می شوید. عدد نشان داده شده در این ابزار، درصد مواردی است که در گوگل رعایت شده است.

آیکون سبز نشان دهنده مواردی است که شما به خوبی رعایت کرده‌اید. آیکون زرد نشان دهنده مواردی است که نیاز به بهبود دارند و باید مورد بررسی قرار دهید کند. رنگ قرمز مواردی است که باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی کنید تا به سایت تان صدمه‌ای وارد نشود.

با استفاده از این اطلاعات می توانید تمام موارد را بررسی کنید و در جهت بهبود سئو سایت خود تلاش کنید. ورنک از معروف ترین ابزارهای رایگان آنالیز سایت است که هزاران وبسایت توسط آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

Ahrefs

یکی از معروف‌ترین ابزارها برای بررسی و آنالیز سایت این ابزار است. اگر قصد دارید تا بک لینک‌های سایت را بررسی کنید Ahrefs  بهترین ابزار پیشنهادی است.

از این نرم افزار می‌توانید برای آنالیز کردن کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید. شما با استفاده از آن می‌توانید بک لینک‌ها را بررسی کنید، معیار انتخاب کلمات کلیدی را بسنجید و کلمات کلیدی را مدیریت کنید و از آن برای تولید محتوای متنی استفاده کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

Lipperhey

ظاهر این ابزار شبیه به ورنک است و می‌تواند تمام اطلاعاتی را که در ورنک نمایش می‌دهد را به شما نشان دهد. البته سایت‌های زیادی شبیه به ورنک وجود دارد اما از بین آنها ابزارهای معرفی شده، بالاترین اعتبار را دارد. در هر حال می‌توانید از این ابزار آنالیز سایت به صورت رایگان استفاده کنید.

Website grader

این ابزار آنالیز سایت بر روی عملکرد، امنیت  قابلیت استفاده در موبایل و سئو را بررسی می‌کند و تمام نکات اشتباه را بیان می‌کند. درنتیجه شما می‌توانید مشکلات را شناسایی کنید و آنها را رفع کنید.

Nibbler

این ابزار تحلیل سایت 25 معیار را در نظر می‌گیرد. با اسکن دقیق آن معیارها، رتبه‌‌ای برای سایت شما در نظر می‌گیرد که به کمک آن می‌توانید ایرادات را بررسی و رفع کنید.

همان طور که دیدید ساختار تمام ابزار آنالیز سایت بسیار شبیه به هم است. اما بعضی از آن‌ها بر روی معیارهای خاصی تمرکز می‌کنند. بنابراین شما باید، تا جایی که می‌توانید از تمام ابزارها برای آنالیز سایت خود استفاده کنید. آنالیز سایت یک امر بسیار ضروری است زیرا در جهت بهبود سئو کمک می‌کند و شما بدون این ابزار آن نمی‌توانید موفق شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در ارتباط باشید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *