myc-logo1

افزایش ترافیک الکسا

افزایش ترافیک الکسا
افزایش ترافیک الکسا
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

افزایش ترافیک الکسا Increase Alexa traffic – رتبه الکسا تخمینی از محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایت‌ها است و به این سوال پاسخ می دهد که در مقایسه با سایر سایت‌ها، سایت من چگونه است؟ به همین دلیل رتبه یک معیار نسبی بوده و نه تنها به ترافیک سایت بستگی دارد، بلکه به تغییرات ترافیک در سایت‌های دیگر نیز وابسته است. پس برای آگاهی از چگونگی افزایش ترافیک الکسا تا آخر مطلب مای کاستومر همراه باشید.

راهکارهایی برای افزایش ترافیک الکسا

راهکارهایی برای افزایش ترافیک الکسا

در این بخش می‌خواهیم به برخی از کارهایی که باعث می‌شود تا ترافیک الکسا سایت افزایش یابد، بپردازیم:

بهبود محتواهای قدیمی

بهتر است علاوه بر تولید محتوای متنی جدید، نگاهی هم به محتواهای قدیمی خود کرده و آنها را بهبود بخشید؛ از جمله کارهایی که می‌توان برای بهبود محتواهای قدیمی انجام داد، عبارت است از: اضافه کردن متن، گذاشتن تصاویر و یا اضافه کردن به تعداد تصاویر، افزودن ویدئو و پادکست، استفاده از جدول و نمودارهای آماری در صورت امکان

چگونه میتوان یک محتوا عالی داشت؟

این سوالی است که ممکن است از خود بپرسید و ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اینگونه پاسخ خواهیم داد که:

محتوای عالی با تحقیق کلمات کلیدی قوی شروع می‌شود و در ادامه، نوشتن محتوا با داشتن ویژگی‌های زیر آغاز می‌گردد:

  • به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد
  • تمام مطالب موضوع پوشش داده شده است به طوریکه جای هیچ ابهامی باقی نمی‌گذارد.
  • خواندن آن آسان است.
  • با UI و UX عالی ارائه شده است.
  • باید توجه را جلب کند و وفاداری به برند را بهبود بخشد.
  • باعث ایجاد ترافیک شود و به صورت ویروسی، جذاب باشد.

دریافت لینک از سایت های مرتبط

دریافت لینک از سایت های مرتبط

سعی کنید از سایت‌های مرتبط با کسب‌وکار خود لینک‌های بیشتری دریافت کنید؛ برای مثال می‌توانید با عضویت در forum یا همان انجمن‌ها و فعالیت به صورت طبیعی و عادی در بخش مربوط به حوزه خود، لینک‌های با کیفیتی به دست آورید.

نکته:

هنگام طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی توجه کنید که فقط به این نکته توجه کنید که با ثبت‌نام در انجمن‌ها، در همان فعالیت اول لینکسازی نکنید و سعی کنید که طبیعی اینکار را انجام دهید؛ چراکه که این سایت‌ها توسط افراد مدیریت می‌شوند و ممکن است لینک شما را حذف کنند؛ پس در ابتدا به دو الی سه مطلب پاسخ دهید و بعد از آن لینکسازی کنید.

جستجو در یافتن کلمه های ترافیک بالا

کلمات کلیدی بیابید که ترافیک را به سمت شما هدایت کند و سایت خود را برای آن بهینه کنید؛ حتی می‌توانید برای آنها از کمپین‌های PPC استفاده کنید. بهترین ابزار برای یافتن کلمات کلیدی که کاربران به دنبال آن هستند، استفاده از بخش performance سرچ کنسول است.

همچنین می‌توانید با آنالیز رقبای خود با ابزاری چون Keyword Planner، کلمات پر سرچ رقبای خود را بیابید و از آنها برای تولید محتوا جدید و یا به کاربردن در محتواهای قدیمی استفاده کنید.

چگونگی استفاده از Keyword Planner:

با خرید یه اکانت Keyword Planner از سایت‌هایی که اینکار را انجام می‌دهند، وارد داشبورد Planner خود شده و با فشار دادن دکمه با جستجو براساس عبارات یا دسته‌ها، کلمات کلیدی را جستجو کنید؛ سپس آدرس رقیب خود را وارد کنید و از فهرست بزرگی کلمات بهره ببرید.

داشتن عملکرد بهتر از رقبای خود در حوزه محتوا باعث افزایش رتبه الکسا و افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود و در نتیجه سئو شما نیز بهبود پیدا می‌کنید. البته این هم باید بدانید که در سایت‌های فارسی بهتر است از سرچ کنسول برای انجام اینکار کمک بگیرید.

تجزیه و تحلیل استراتژی رقبا

استراتژی‌های بازاریابی رقبای خود را درک و بیاموزید که چه چیزی برای آنها موثر بوده است؛ چراکه تجزیه و تحلیل رقابتی، تجزیه و تحلیل سایت شما هم در یک چارچوب قرار می‌گیرد.

بنابراین شما درک واضح‌تری از معیارهای مهم استراتژی‌ها (برای شما و رقبایتان) خواهید یافت که شما را در یافتن یک استراتژی کلی برای سایت کمک می‌کند و این امکان را می‌دهد تا تصمیمات تجاری آگاهانه تری بگیرید که بر موقعیت شما در بازار تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

داشتن طراحی سایت زیبا

داشتن طراحی سایت زیبا

بگذارید در دید اول کاربر با یک تجربه و حس خوب از سایت شما خارج شود؛ یعنی سعی کنید در طراحی سایت خود از رنگ‌های مناسب به بیزینسی که دارید استفاده کنید که این موضوع مربوط به شناخت پالت‌های رنگی برای کسب‌وکارهاست. یکی دیگر از راهکارها برای حس تجربه خوب کاربر دسترسی راحت به مطلب و موضوع یا محصول مورد نظر است؛ یعنی سایت بگونه‌ای طراحی شده باشد که دسترسی به خدمات راحت باشد.

نکته:

موارد بسیار دیگری در طراحی سایت مثل استفاده از تصاویر با کیفیت، طراحی درست المان‌ها در جای خود، بالا بودن سرعت سایت هنگام بارگزاری و غیره تاثیرگذار است که ما درباره مهم‌ترین آنها توضیح دادیم.

درج مطلب با نظم

یکی دیگر از راهکارهای افزایش رتبه الکسا درج محتوا در بازه زمانی منظم است؛ چراکه هیچ‌کس وبلاگ‌های مرده را دوست ندارد که در آنها هر چند وقت یکبار مطلب به‌روز قرار داده می‌شود و اکثر افراد از سایت‌های خود به طور منظم محتوای خوب می‌خواهند. پس باید سعی کنید روزانه 1 تا 3 پست را در یک بازه زمان مشخص درج کنید و آن را مدت‌ها انجام دهید؛ در نهایت نتیجه را خواهید دید که رتبه الکسا شما با چه سرعتی افزایش یافته است.

ابزار الکسا Alexa tools – یکی از محبوب‌ترین ابزار‌ها که موقعیت وب سایت‌های مختلف را در سیستم رتبه بندی نمایش می‌دهد، ابزار الکسا است. اگر سئو کار هستید و یا می‌خواهید سایت خود را سئو کنید، الکسا اطلاعات کاربردی زیادی به شما می‌دهد. این ابزار، وضعیت سئو سایت و اطلاعاتی درباره رقبای سایت شما ارائه می‌دهد و با کمی جستجو می‌توانید بهترین بهره را از آن ببرید.

این ابزار، یک ابزار رایگان برای بررسی سایت بوده و در لیست ابزارهای حرفه‌ای بررسی سئو سایت قرار دارد که در اینجا به اختصار به معرفی آن می‌پردازیم.

 

 عملکرد بررسی رتبه سایت در الکسا

الکسا، با کارکردی ساده به یافتن موقعیت سایت شما و تجزیه تحلیل موقعیت سایت‌های رقیب می‌پردازد. این ابزار با دادن اطلاعاتی مثل رتبه جهانی، رتبه کشوری، تعداد بک لینک‌ها و لینک‌های ورودی به سایت و همچنین نمایش نمودار برای رتبه جهانی و ترافیک موتور جستجو، روند پیشرفت صعودی یا افت را نمایش می‌دهد.

ابزار الکسا بسیار مفید و کاربردی برای متخصصان سئو است و با استفاده از آن می‌توانند گزارشی از سایت به مشتریان تحویل دهند. برای کار با این ابزار تنها کافی است که دامنه سایت را در کادر مربوطه وارد کنید و پس از کلیک بر روی کد ضد ربات و کلیک بر روی دکمه آنالیز، نتایج را دریافت کنید.

 

 عملکرد بررسی رتبه سایت در الکسا

 

 رتبه الکسا چیست؟

 رتبه الکسا یک معیار برای اندازه‌گیری محبوبیت سایت است. الکسا، ترافیک سه ماه گذشته وبسایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع الکسا به مقایسه یک وبسایت با سایت‌های دیگر می‌پردازد و آن را با یک عدد نشان می‌دهد. هر چه عدد به دست آمده کمتر باشد، رتبه سایت شما بهتر است.

 رتبه الکسا یک روش مقایسه‌ای برای محک زدن است. دو نکته اصلی بر روی رتبه الکسا وبسایت تاثیر دارد.

  • بازدید کنندگان منحصر به فرد
  • بازدید صفحه سایت

رتبه الکسا، با بررسی داده‌های ترافیکی محاسبه می‌شود. میزان ترافیک سایت براساس یک نمونه ترافیک جهانی، تخمین زده می‌شود. ابزار الکسا یک معیار قابل اطمینان برای مقایسه است زیرا هر کس می‌تواند از طریق ابزار تحلیل وب سایت، به آن دسترسی پیدا کند.

 

 اهمیت رتبه بندی الکسا

همگام طراحی فروشگاه اینترنتی رتبه بندی الکسا یک سیستم منحصر به فرد است. تعداد بازدیدکنندگان سایت به طور دقیق محاسبه شده و توسط الکسا نمایش داده می‌شود. نتایج نشان داده شده توسط الکسا، به طور مستقیم یا با واسطه ازطریق پارامترهای مهم در بهینه سازی وبسایت و جایگاه سایت در نتایج جستجو تاثیر دارد.

بهترین کار برای کسب رتبه، تلاش برای انتشار مطالب مفید و بهتر برای مخاطبین است. هر چه فعالیت شما بهتر باشد، الکسا برای سایت شما ارزش بیشتری قائل خواهد بود.

رتبه الکسا که توسط ابزار الکسا نشان داده می‌شود، بر اساس ترافیک و بازدید سایت محاسبه می‌شود. با کمک این ابزار تعداد بک لینک‌های سایت مشاهده می‌شود. الکسا برای داشتن تولید محتوای متنی عالی، بهترین کلماتی که از نتایج موتور جستجو بازدید شده، به شما نشان می‌دهد. همچنین اقداماتی که باعث می‌شود تا ترافیک سایت بالاتری رود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 اهمیت رتبه بندی الکسا

 

 رنک الکسا

 رنک الکسا عددی متغیر است که الکسا بر اساس ترافیک ورودی سایت به آن اختصاص می‌دهد. این عدد نشان دهنده محبوبیت سایت بین مردم است. هر چه عدد کمتر باشد، به معنای ترافیک بیشتر سایت و محبوبیت بیشتر است.

 رتبه جهانی در سایت الکسا، رنک سایت را بین سایت‌های جهانی نشان می‌دهد. علاوه بر رتبه جهانی، رتبه منطقه‌ای نیز وجو دارد که نشان‌دهنده محبوبیت سایت در کشوری خاص است. رنک الکسا شما را در یافتن موقعیت سایت و تجزیه تحلیل موقعیت رقیب‌های شما یاری می‌دهد.

 توسط ابزار الکسا و بدست آوردن اطلاعاتی مثل رتبه جهانی، رتبه منطقه‌ای و میزان پیشرفت شما در موتور جستجو را نمایش می‌دهد.

 

 بهبود رتبه الکسا

 برای اینکه رتبه الکسا سایت خود را کاهش دهید، می‌توانید از روش‌های توصیه شده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر استفاده کنید.

  1. برای افزایش رتبه سایت در گوگل، باید در مقایسه وب سایت‌های خود با وب سایت‌های مشابه و رقیب، بازدیدکنندگان و مخاطبین بیشتری داشته باشید تا ترافیک سایتتان بالاتر رود.
  2. باید وبسایت شما باید از دید کاربران قابل اعتماد باشد. حرفه‌ای بودن، اعتبار سایت شما را در دید کاربران بالا می‌برد. همچنین بر روی رتبه الکسای وبسایت تاثیر میگذارد.
  3. در سایت خود بخشی برای فضای تبلیغاتی قرار دهید تا خدمات و تبلیغات دیگران را در آن قسمت قرار دهید.
  4. در تولید محتوای متنی، محتوای با کیفیتی انتخاب کنید و سعی کنید محتوای مخصوص به خود تولید کنید که از هیچ مطلبی کپی نباشد. این کار به ارزش سایت شما را بالا می‌برد و رتبه سایت شما را بهبود می‌بخشد.

تاثیر رتبه الکسا بر روی سئو

 به کمک به الکسا می‌توانید دیدگاه‌های ارزشمندی از وبسایت خود به دست آورید و برای تقویت رتبه سئو از آن استفاده کنید. اگر از نسخه پرداختی الکسا استفاده کنید، می‌توانید به تحقیقات بیشتری در مورد سایت دست پیدا کنید.

 همچنین امکان دسترسی به گزارش کامل سایتتان نیز وجود دارد. توسط استفاده از این ابزار بررسی سئو، به نتایج کاربردی می‌رسید. البته انتخاب ابزار، به نیاز وبسایت بستگی دارد.

توسط ابزار الکسا برای مشخص کردن رنک سایت، یک عدد نشان داده می‌شود. شما با عضویت در سایت الکسا می‌توانید سایت خود را در الکسا ثبت و ترافیک سایت خود را تخمین بزنید. اگر قصد دارید توسط سایت الکسا اطلاعاتی درباره وب سایت خود دریافت کنید، باید پس از عضویت در الکسا و ثبت آدرس، یک تا سه ماه صبر کنید. باید تلاش کنید تا بازدیدکنندگان سایت زیاد شود. در این صورت شانس بیشتری خواهید داشت. برای اینکه رتبه الکسا سایت خود را کاهش دهید، می‌توانید از روش‌های توصیه شده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر استفاده کنید.

آموزش استفاده از الکسا

استفاده از الکسا Using Alexa – الکسا یک ابزار بازاریابی است که میزان ترافیک سایت و رتبه سایت را تخمین می‌زند. اغلب مشاغل آنلاین برای تجزیه و تحلیل رتبه سایت بین رقبا از الکسا استفاده می‌کنند. رتبه بندی سایت‌ها با توجه به افرادی که از سایت بازدید می‌کنند برآورد خواهد شد.

 الکسا برای سایت‌ها دارای رتبه یک تا صد هزار درنظرمی‌گیرد. قبل از هر کار باید دامنه خود را در این سایت الکسا ثبت کنیم. موضوع این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر، آموزش استفاده از الکسا است که می‌تواند برای آینده کسب و کار شما و افزایش رتبه سایت شما در گوگل مفید باشد.

الکسا چیست؟

الکسا از محبوب‌ترین ابزارهای رتبه بندی سایت است. بسیاری از متخصصین سئو برای طراحی سایت از آن استفاده می‌کنند. در ادامه به آموزش کار با الکسا می‌پردازیم. شاید تصور کنید که ثبت سایت در الکسا دشوار است اما این چنین نیست و کار بسیار راحتی است.

 تنها کافیست یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای ساخت اکانت الکسا، اطلاعات کسب‌وکار و ایمیل را وارد ‌کنید. سپس باید اطلاعات یکCredit cart  را وارد کنید. پس از ساخت حساب فرصت ثبت سایت در الکسا را دارید.

هنگام سئو سایت فروشگاهی این یک فرآیند بسیار ساده است. تنها لازم است آدرس سایت مورد نظر را ثبت کنید. چند ثانیه صبر کنید تا الکسا اطلاعات مربوط به سایت را به شما نشان دهد.

آموزش استفاده از الکسا

آموزش استفاده از الکسا

الکسا ابزاری است که به سایت‌ها رتبه اختصاص می‌دهد.  ابزارهای مختلفی برای رتبه‌دهی سایت‌ها وجود دارد. این رتبه‌بندی کمک می‌کند تا بدانید وبسایت شما در چه جایگاهی قرار دارد و برای بهبود آن تلاش کنید. الکسا علاوه بر تعداد بازدیدکنندگان، میانگین صفحاتی که هر فرد در سایت بازدید می‌کند را در رتبه نهایی تاثیر می‌گذارد.

 در صورت استفاده از الکسا می‌توانید نموداری از روند سایت خود در مدت ۹۰ روز داشته باشید. هرچه این رتبه پایین‌تر باشد، بهتر است و شانس افزایش رتبه سایت در گوگل بیشتر است. برای استفاده از الکسا باید چند نکته درباره محاسبه رتبه و چک کردن رتبه سایت با الکسا بیاموزید.

محاسبه رتبه بندی الکسا

الکسا یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای رتبه بندی است و اهمیت بالایی در این حوزه دارد. الکسا براساس بازدید کاربرانی که ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده‌اند به وبسایت شما رتبه می‌دهد. این رتبه براساس ترکیب بازدیدکنندگان روزانه و تعداد بازدیدها در ۳ ماه گذشته سال محاسبه می‌شود.

سایتی که بالاترین ترکیب بازدیدکنندگان را داشته باشد، رتبه بالاتری کسب می‌کند. در نظر داشته باشید که الکسا رتبه جداگانه برای زیر دامنه‌ها و زیر صفحات ارائه نمی‌دهد.

چگونگی چک کردن رتبه سایت با استفاده از الکسا

این قسمت بسیار ساده است. تنها کافیست وارد سایت رسمی الکسا شوید و نام دامنه خود را تایپ کنید. سپس روی دکمه Return  کلیک کنید. در این گزارش معیارهای جالب مانند نرخ پرش بازدید روزانه صفحه و مدت زمانی که روزانه کاربران در سایت شما صرف می‌کنند را نشان خواهد داد. همچنین یک لیست از سایت‌های لینک شده به سایت شما، سرعت صفحه و زمان بارگذاری سایت را نمایش می‌دهد.ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اماده ارائه تمام این خدمات به شما هستیم.

نحوه استفاده از الکسا

نحوه استفاده از الکسا

نحوه استفاده از الکسا مانند آموزش ثبت سایت در الکسا بسیار آسان است. پس از ورود به حساب کاربری می‌توانید پروژه را به اکانت خود اضافه کنید. این فرآیند با ثبت آدرس سایت در قسمت مشخصی انجام می‌شود. تغییرات سایت شما به صورت نمودار نشان داده خواهد شد. البته چند ساعت طول می‌کشد تا اطلاعات دقیق به شما ارائه شود.

وارد سایت الکسا شوید و آدرس سایت خود را تایپ کنید. سپس روی گزینه run analysis کلیک کنید. مشاهده خواهید کرد که یک نمای کلی از آمار و ارقام و رتبه الکسا نشان داده می‌شود. در این قسمت دو رتبه و یک نمودار گرافیکی در طول زمان نشان داده می‌شود.

 این دو رتبه شامل رتبه جهانی و رتبه کشوری هستند. رتبه جهانی، الکسا رتبه سایت شما را بین سایت‌های موجود در کل دنیا نشان می‌دهد.  در رتبه کشوری، الکسا رتبه سایت شما را از بین سایت‌های موجود در کشور نشان خواهد داد. این قسمت مهم‌ترین اطلاعات درباره سئو را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مهمترین نکته در بهبود رتبه الکسا، صبر است. گاهی افرادی در قبال دریافت هزینه، رتبه الکسا سایت شما را در زمان کوتاهی پایین می‌آورند. اما این بهبودی زمان کوتاهی دوام دارد و پس از مدتی به جایگاه اول برمی‌گردد. برای جلوگیری از این مسئله با معراج معمار نسب ، مشاور حوزه دیجیتال مارکتینگ ما در ارتباط باشید و از او مشورت بگیرید.

اهمیت استفاده از الکسا

برای اکثر وبمستران دانستن این نکته که وبسایت آن‌ها در مقابل رقبا چگونه عمل می‌کند اهمیت بالایی دارد. هنگام ارزیابی سایت توسط الکسا، داده‌های گوگل آنالیتیکس را نیز بررسی کنید. زیرا این داده‌ها از داده‌های الکسا قابل اعتمادتر هستند.

 گوگل آنالیتیکس محبوبیت شما بین رقبا را نشان نمی‌دهد بلکه شما را با همه سایت‌ها مقایسه می‌کند. بنابراین ممکن است در حالی که ترافیک خوب و درآمد خوبی از سایت دارید، یک رتبه ناامیدکننده نشان دهد. رتبه الکسا تنها یک راهنمایی درباره نحوه رتبه بندی سایت در مقایسه با سایت‌های دیگر است.

 نحوه استفاده از الکسا بسیار مهم است زیرا در دنیای تجارت آنلاین نیاز است تا رتبه الکسا را بدانید و براساس آن برای تولید محتوا متنی و افزایش رتبه سایت در گوگل برنامه ریزی کنید.

 از اصلی‌ترین ملاک‌های رتبه‌دهی توسط الکسا، آمار بازدید سایت است. رتبه بالا از نظر الکسا به معنای بازدید بیشتر از سایت و افزایش فروش و افزایش توجه کاربران به سایت شما در بین رقبا است. بنابراین می‌توان با استفاده از الکسا میزان محبوبیت سایت خود را در مقابل رقبا بررسی کرد.

افزایش رتبه سایت در الکسا Increasing the ranking of the site in Alexa به چه معناست؟ سایت Alexa.com ، بر اساس معیارهایی که تعیین کرده، یک رتبه عددی در نظر گرفته است. این رتبه هر چقدر پایین تر باشد، یعنی سایت از بازدید کننده بیشتری برخوردار است.

هنگام سئو سایت فروشگاهی یکی از فاکتورهای مهم برای بررسی وضعیت یک سایت، رتبه در الکساست. رتبه الکسا، روشی نسبی برای محاسبه محبوبیت یک وب‌سایت در مقایسه با رقبا بر اساس ترافیک است.

این رتبه جایگاه محتوای سایت شما را در مقایسه با رقبایتان نشان می‌دهد. اگر این رقم در حال بهبود است، به این معناست که محتوای شما خوب عمل کرده و باعث جذب مخاطب شده است. هرچه رقم رتبه سایت در الکسا پایین‌تر باشد بهتر است و به معنی پربازدیدتر بودن و محبوب‌تر بودن سایت شماست. منظور از افزایش رتبه سایت در الکسا ، پایین آوردن و کاهش این رقم و رتبه است.

اهمیت رتبه سایت در الکسا چیست؟

اهمیت رتبه سایت در الکسا چیست؟

رتبه سایت در الکسا، تخمینی از جایگاه شما در مقایسه با سایت‌های رقبایتان است. ازآنجا که رتبه الکسا یک میزان نسبی است؛ رتبه سایت شما فقط بستگی به ترافیک و بازدید سایت خودتان ندارد بلکه به تغییر ترافیک سایت‌های رقیب نیز بستگی دارد پس در طراحی سایت به این نکته توجه نمایید.

رتبه سایت در الکسا نشان می‌دهد که چند سایت دیگر بیشتر از شما بازدید دارند. مثلاً اگر رتبه شما در الکسا 2000 باشد، یعنی 1999 سایت دیگر بیشتر از شما بازدید و ترافیک دارند. هرچه این عدد به یک نزدیک‌تر باشد، جایگاه سایت شما در الکسا بهتر است.

رتبه سایت در الکسا را می‌توان بر اساس کشور محل اقامت نیز بررسی کرد مثلاً می‌توانید رتبه سایت خود در الکسا را در ایران مشاهده کنید. الکسا با استفاده از اطلاعاتی که کسب می‌کند نحوه و میزان تعامل مخاطب با سایت و میزان محبوبیت سایت را نشان می‌دهد. شیوه کار الکسا بسیار ساده‌تر از نمونه‌های مشابه مانند گوگل است پس برای صاحبان سایت‌ها یک فرصت است که بدون صرف هزینه‌های زیاد بتوانند رتبه سایتشان را ارتقا دهند.

چگونگی محاسبه رتبه سایت در الکسا

تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد و میزان بازدید روزانه از سایت در سه ماه گذشته بر رتبه سایت در الکسا اثر می‌گذارد. هرچه سایت بتواند بازدیدکنندگان منحصربه‌فردتری به خود جذب کند، رتبه پایین‌تری در الکسا خواهد داشت. اگر سایت شما ارقام بازدید نجومی داشته باشد، عدد رتبه سایتتان در الکسا 1 خواهد بود. در سال 2020، سایت گوگل رتبه 1 و پس از آن یوتیوب رتبه 2 را در الکسا داشته است.

راه‌های افزایش رتبه سایت در الکسا

افزایش رتبه سایت در گوگل و الکسا راه‌های زیادی دارد که می‌توان با مشورت متخصصین دیجیتال مارکتینگ مانند کارشناسان مای کاستومر، به آنها دست‌یافت. برخی از راه‌های افزایش رتبه سایت در الکسا عبارت‌اند از:

به‌روز کردن صفحات قدیمی

اگر صفحه‌ای مدت زیادی به‌روزرسانی نشود، موتورهای جستجو آن را رهاشده فرض می‌کنند. صفحات رهاشده در آخرین نتایج جستجو قرار می‌گیرند؛ بنابراین تولید محتوای متنی و ویدئویی برای به‌روز کردن صفحات قدیمی سایت، از راه‌های افزایش رتبه در الکسا محسوب می‌شوند. .

تولید محتوای جدید و باکیفیت

هر صفحه جدید که محتوای باکیفیت ارائه کند، می‌تواند رتبه شما را در الکسا ارتقا دهد. هر صفحه می‌تواند برای صدها کلمه کلیدی رتبه‌بندی شود. هر کلمه کلیدی ممکن است بازدیدکننده کمی را در ماه به همراه داشته باشد اما اگر تولید محتوای مرتبط را ادامه دهید به‌مرور بازدید و ترافیک سایت هم بالا می‌رود.

بهینه‌سازی تصاویر

بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر سایت هم می‌تواند در رتبه‌بندی مؤثر باشد. فرقی ندارد که از چه فرمتی برای ارائه تصاویر سایت استفاده می‌کنید ولی باید حتماً نام فایل عکس بامحتوا مرتبط باشد. مخاطب شما معمولاً نام فایل عکس را نمی‌بیند ولی موتورهای جستجو نام عکس را هنگام سرچ تشخیص می‌دهند یک روش دیگر به‌جای استفاده از عکس مرتبط، این است که یک متن جایگزین عکس شود. اگر به هر دلیلی مخاطب نتواند عکس سایت را ببیند، محتوای جایگزین که به‌صورت کد HTM  است برای او نمایش داده می‌شود. استفاده از این کد باعث می‌شود رتبه شما در گوگل افزایش پیدا کند و متعاقباً رتبه در الکسا کاهش یابد. ما در مای کاستومر اماده ارائه این خدمات به شما هستیم.

افزایش سرعت

بازه زمانی که بازدیدکننده برای بازکردن سایت شما باید منتظر بماند، روی تعداد صفحاتی که می‌بیند اثر دارد. پس طبق اصول سئو سرعت سایت شما یکی دیگر از فاکتورهای تعیین‌کننده رتبه در الکساست. تحقیقات نشان داده که به‌ازای هر ثانیه اضافی که بازدیدکننده منتظر بماند، 11 درصد بازدید سایت کم می‌شود.

نصب تولبار الکسا

نصب تولبار الکسا

اگر قصد دارید رتبه سایت را در الکسا بالا ببرید باید تولبار (نوارابزار) الکسا را نصب کنید. این نوارابزار تمام اطلاعات رتبه‌بندی سایت‌هایی که مشاهده می‌کنید را در اختیار شما قرار می‌دهد و برای تحقیق درباره سایت‌های دیگر بسیار کاربردی است. الکسا از اطلاعات مرتبط با عادات جستجوی کاربران به‌عنوان بخشی از فرایند بررسی محبوبیت سایت استفاده می‌کند. برای مثال اگر خود شما هر روز از سایتتان بازدید کنید، این فعالیت به‌عنوان بازدید و ترافیک سایت محسوب می‌شود و یک نکته مثبت برای بالابردن رتبه سایت شما خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد رتبه‌بندی الکسا، معیاری برای مقایسه عملکرد سایت‌های مختلف است. رتبه سایت در الکسا خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از الگوریتم‌های پیچیده سئو در گوگل قابل ارتقا است. برای افزایش رتبه سایت در الکسا راه‌های زیادی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها به‌اختصار بیان شد. اگر قصد دارید کسب‌وکار آنلاین خود را گسترش و ارتقا دهید بهتر است با کارشناسان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مانند مای کاستومر مشورت کنید. کارشناسان این آژانس به مدیریت آقای مهندس معراج معمار نسب، در تمام مراحل طراحی سایت ، سئو، افزایش رتبه سایت در گوگل و الکسا شما را همراهی و راهنمایی می‌کنند.

افزایش رتبه الکسا

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین به دنبال راهی برای افزایش رتبه الکسا Alexa rank increase هستند. رتبه سایت شما در الکسا برای بسیاری از تبلیغ دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران و حتی رقبای شما اهمیت زیادی دارد. الکسا به‌عنوان راهی برای بررسی ارزش و جایگاه کسب‌وکار شما محسوب می‌شود. اما لازم است ابتدا درباره مفهوم رتبه‌بندی الکسا بیشتر بدانید. در این مقاله راهکارهایی که کارشناسان سئو برای افزایش رتبه الکسا ارائه می‌کنند را بررسی خواهیم کرد.

مفهوم رتبه الکسا

مفهوم رتبه الکسا

اگر با مفهوم الکسا آشنا نیستید در این بخش به‌صورت مختصر درباره آن توضیح خواهیم داد. الکسا یک پنل داده ترافیک بسیار گسترده شامل میلیون‌ها کاربر دارد. الکسا با کمک اطلاعات این نمونه‌ها، تعداد بازدیدکنندگان هر سایت را تخمین می‌زند. رتبه الکسا به‌عنوان یک معیار سریع برای بررسی عملکرد شما نسبت به سایت رقبا عمل می‌کند. به طور خلاصه می‌توان گفت که اعتبار سایت شما با رتبه الکسا مشخص می‌شود.

 رتبه الکسا نسبی است و تنها به ترافیک سایت شما بستگی ندارد. طبق اصول سئو رتبه الکسای سایت شما با تغییرات ترافیک سایت رقیبتان نیز دچار نوسان می‌شود. مشتریان با بررسی رتبه سایت شما در الکسا می‌توانند اعتبار شما را بررسی کنند. امروزه بسیاری از آگهی دهندگان به دنبال سایت‌هایی هستند که رتبه الکسای آنها بین 100000 تا 50000 یا حتی کمتر باشد. بدون داشتن چنین رتبه‌ای، بسیاری از کمپانی‌ها به شما آگهی نمی‌دهند. هرچه رتبه شما در الکسا بهتر باشد می‌توانید میزان پول بیشتری برای تبلیغات دریافت کنید.

نحوه محاسبه رتبه الکسا

الکسا هر روز تعداد میانگین بازدیدکنندگان هر سایت در سه ماه گذشته را تخمین می‌زند. هر سایت که بیشترین بازدیدکننده را داشته باشد در رتبه اول قرار می‌گیرد. اگر سایت شما حداقل بازدید را داشته باشد در رتبه 30 میلیونم قرار خواهد گرفت. اگر سایت در سه ماه گذشته بازدیدکننده نداشته باشد، درون هیچ رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرد. سایت گوگل به علت بالا بودن بازدیدها به‌عنوان رتبه 1 در الکسا شناخته می‌شود.

راه‌های افزایش رتبه الکسا

راه‌های افزایش رتبه الکسا

افزایش رتبه سایت در گوگل، یکی از راه‌های هدایت ترافیک به سایت است. افزایش رتبه در الکسا نیز مانند گوگل اهمیت زیادی دارد. برای این کار بهتر است با متخصصان و کارشناسان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر مانند مای کاستومر مشورت کنید. کارشناسان این حوزه بهترین راه‌ها را برای افزایش رتبه الکسا به شما پیشنهاد می‌کنند. برخی از این راه‌ها عبارت‌اند از:

1.     تولید محتوای مناسب

 برای تولید محتوای متنی باید از مطالب جدید و جذاب برای مخاطبان استفاده کنید. مطالب قدیمی سایت خود را به‌روز کنید. قواعد نگارشی و املایی را برای بهبود کیفیت متن خود حتماً رعایت کنید. از مطالب موثق و معتبر در سایت خود استفاده کنید. اگر مطلبی جدید، آموزنده و معتبر باشد، توسط کاربران بازنشر داده می‌شود. این بازنشرها باعث می‌شود که مخاطبان جدید وارد سایت شما شوند و ترافیک سایت بالاتر برود. بالارفتن ترافیک نیز به بالارفتن رتبه الکسا منجر می‌شود.

2.     استفاده درست از لینک‌های معتبر

سایت‌های مرتبط به کار خودتان پیدا کنید تا بتوانید لینک‌های بهتری از آن‌ها به مطالب خود بگیرید. استفاده از این استراتژی باعث می‌شود موتور جستجو سایت شما را یک سایت معتبر تشخیص دهد. به این معنی که گرفتن لینک از سایت‌های معتبر باعث می‌شود که سایت شما هم معتبر و باکیفیت محسوب شود.

یک روش دیگر لینک دادن، لینک‌های داخلی هستند. لینک داخلی باعث می‌شود بازدیدکننده از یک صفحه سایت به صفحات دیگر همان سایت هدایت شود. برای این کار باید مطمئن شوید که تمام صفحات سایت، مطالب مرتبط و مناسب برای بازدیدکننده دارند. هر دو نوع لینک داخلی و خارجی به موتور جستجو کمک می‌کنند که محتوای سایت و ارزشمندی آن برای بازدیدکننده را بررسی کنند.

3.     استفاده از کلیدواژه‌ها

کلیدواژه‌هایی که باعث هدایت ترافیک به سایت رقبا می‌شود را شناسایی و استفاده کنید. با کمی جستجو می‌توانید کلیدواژه‌هایی که مخاطبانتان جستجو می‌کنند را بیابید. در جستجو سعی کنید از لحن و کلمات خاص مخاطبتان استفاده کنید. این امر سبب افزایش رتبه سایت در گوگل می شود.

4.     بررسی استراتژی رقبا

روش‌های بازاریابی سایت‌های رقیب را بررسی کنید و همان روش‌ها را بکار بگیرید. دلایل زیادی برای آنالیز رفتار رقیب وجود دارد اما به طور خلاصه می‌توان گفت که آنالیز رقیب به شما یاد می‌دهد که چه معیارهایی در این مسیر اهمیت دارد. با بررسی سایت رقبا متوجه می‌شوید که انجام چه استراتژی‌هایی برای شما یا رقیبتان مؤثر خواهد بود. همه این اطلاعات به شما کمک می‌کند که تصمیمات تجاری آگاهانه‌تری بگیرید و بدین ترتیب جایگاه خود را در کسب‌وکار ارتقا دهید. توجه کنید که تبلیغات بنری در سایت را در این زمینه در نظر بگیرید.

5.     استفاده از تکنیک‌های سئو

استفاده از تکنیک‌های سئو

طراحی سایت به شیوه‌ای که برای بیننده جذاب باشد یک راه افزایش بازدید است اما کافی نیست. استفاده از استراتژی‌های سئو نیاز به‌صرف توجه و وقت کافی دارد. سئو فقط مربوط به ارتقا و بیشتر دیده‌شدن سایت نیست. بلکه سئو مربوط به بهبود سایت برای مشتریانی است که از سایت برای ارتباط با برند شما استفاده می‌کنند. اگر بازدیدکنندگان تجربه خوبی در سایت نداشته باشند احتمال کمی برای تبدیل آنها به مشتری وجود دارد. .

در این مقاله راه‌های افزایش رتبه الکسا بررسی شد. برای افزایش رتبه سایت در گوگل و الکسا بهتر است با کارشناس این حوزه مشورت شود. آقای مهندس معراج معمار نسب به‌عنوان مدیر یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر، در انجام تمام مراحل طراحی و بهینه‌سازی و ارتقای رتبه سایت در کنار شما خواهند بود. کارشناسان مای کاستومر بهترین تکنیک‌ها را برای بهبود کسب‌وکار آنلاین به شما پیشنهاد خواهند کرد.  افزایش

مهم ترین روش ها برای افزایش رنک الکسا

افزایش رنک الکسا Increase Alexa rank از دیگر موارد مهم هنگام تولید محتوای متنی است. طراحی سایت، سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل، همگی مواردی هستند که در جذب مخاطب آنلاین نقش مهمی دارند. اما رتبه ترافیک الکسا به چند دلیل بسیار مهم است. با رتبه الکسا می‌توانید ببینید محتوای شما نسبت به سایت‌های دیگر چگونه عمل می‌کند. اگر رتبه الکسای بالایی دارید، به این معنا است که محتوای شما عملکرد خوبی دارد و مخاطب را جذب می‌کند. در ادامه به معرفی موارد مهمی برای افزایش رنک الکسا میپردازیم.

در مورد رتبه الکسا بیشتر بدانید

در مورد رتبه الکسا بیشتر بدانید

ترافیک الکسا بر اساس داده‌هایی که توسط کاربران در پانل داده جهانی در یک دوره ارائه می‌شود، رتبه بندی می‌شود. هنگام  طراحی فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید که  سایتی که بالاترین بازدیدکنندگان و بازدید از صفحه را دارد در رتبه ۱ قرار می‌گیرد. همچنین الکسا نمونه‌ای از ترافیک اینترنت جهانی است که رتبه الکسا و تخمین معیارهای غیر تایید شده را محاسبه می‌کند. این پنل از میلیون‌ها کاربر اینترنتی تشکیل شده که از بیش از 25000 افزونه مرورگر مختلف استفاده می‌کنند.

یکی از افزونه‌های مرورگر قطعاً پسوند مرورگر رتبه ترافیک الکسا است. بنابراین، رتبه الکسا با بازدید مخاطبانی که دارای پسوند مرورگر هستند، در مرورگر خود، به وب سایت شما وارد شده‌اند.

اهمیت افزایش رنک الکسا

یکی از دلایل مهم افزایش رنک الکسا این است که می‌توانید به‌عنوان یک روزنامه نگار در HARO درخواست دهید. HARO (Help a Reporter Out) یک سرویس آنلاین رایگان است که خبرنگاران می‌توانند به‌وسیله آن به مردم متصل شوند. پس از پیوستن به HARO، می‌توانید به‌عنوان «منبع» ثبت‌نام کنید و 3 بار در روز ایمیل‌هایی حاوی درخواست‌های روزنامه‌نگار تایید شده را دریافت می‌کنید.

HARO برای تولید سریع محتوا عالی است. با جمع‌آوری تعدادی نقل قول از کارشناسان از طریق HARO، می‌توانید در کمترین زمان یک پست حرفه‌ای تولید کنید. این پست‌ها معمولاً در فضاهای اجتماعی خیلی زیاد به اشتراک گذاشته می‌شود و بک لینک‌های زیادی به‌دست می‌آورند. زیرا افرادی که در این مقاله نقل‌قول می‌کنند برای اشتراک‌گذاری و لینک دادن به آن انگیزه‌ی زیادی دارند. اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی، بازدید مخاطبان سایت شما را افزایش می‌دهند. لینک‌ها باعث اعتبار دامنه سایت شما می‌شود. همچنین برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بالاتری به‌دست می‌آورید.

روش‌های افزایش رنک الکسا

روش‌های افزایش رنک الکسا

برای افزایش رتبه الکسا مانند موارد دیگر بازاریابی آنلاین مثل بهبود سئو ، کلمات کلیدی و… روش‌هایی وجود دارد. بنابراین در ادامه چهار روش مهم رای برای بهبود رتبه الکسا به شما معرفی می‌کنیم.

1. پسوند مرورگر رتبه الکسا را نصب کنید

در ابتدا برای افزایش رنک الکسا لازم است افزونه مرورگر Alexa Traffic Rank را در گوگل کروم نصب کنید. با کمک این افزونه و با مشارکت در اطلاعات ترافیکی الکسا، وب مکانی بهتر را برای کمک ارائه می‌کند. همچنین با نصب این برنامه، الکسا در هر زمان بازدید شما را ضبط می‌کند. پس از نصب افزونه، شما شاهد پیشرفت عمده‌ای در رتبه الکسای خود خواهید بود. بعد از مدتی جهش رتبه الکسا خود را مشاهده می‌کنید.

برای اینکه از رتبه الکسا خود در جهت درست مطمئن شوید، باید هر روز از چندین IP از سایت خود بازدید کنید. از این طریق برنامه افزودنی این بازدیدها را ثبت می‌کند.

2. محتوای با کیفیت را به‌صورت منظم منتشر کنید

از دیگر روش‌های مهم برای افزایش رنک الکسا تولید محتوای با کیفیت طبق اصول سئو و طراحی سایت است. تولید محتواهای با کیفیت که برای مردم با ارزش و مفید باشد بسیار مهم هستند. در زمانی مشخص یک پست را در سایت منتشر کنید و بعد از مدتی آن را آپدیت کنید. سپس شاهد بهبود رتبه الکسا خود باشید.

3. ایجاد لینک از سایت‌های معتبر

ایجاد لینک از سایت‌های معتبر

ایجاد لینک از سایت‌های معتبر دیگر روی سایت شما باعث افزایش چشمگیر رتبه الکسا شما می‌شود. اگر محتوای مفید و با ارزش تولید کنید به‌طور طبیعی سایت‌های معتبر دیگر به شما لینک می‌دهند و این لینک دهی‌ها علاوه بر بهبود الکسا باعث افزایش اعتبار دامنه شما می‌شود.

4. محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

هنگام تولید محتوای متنی اشتراک گذاری محتواهای خود از روش‌های فوق العاده برای افزایش رنک الکسا به شمار می‌رود. هر چیزی که باعث شود محتوای شما بیشتر دیده شود، ترافیک مرورگر الکسا شما افزایش خواهد یافت. بنابراین اشتراک‌گذاری محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی بسیار ضروری است و برای بهبود الکسا مفید و مؤثر است.

در واقع شما می‌توانید محتواهای خود را در رسانه‌هایی مانند توییتر، لینکدین و فیس‌بوک به اشتراک بگذارید. سپس می‌توانید افزونه‌های اجتماعی مختلف را در سایت خود نصب کنید. از این طریق می‌توانید اشتراک‌گذاری محتوای خود را برای هر کسی در آن پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند، آسان کنید.

با نصب افزونه مرورگر، ایجاد محتوای با کیفیت، ایجاد لینک و به اشتراک گذاری محتوا می‌توانید باعث افزایش رنک الکسا شوید. رعایت تمام مواردی که در بالا ذکر شد به شما در بهبود رتبه الکسا و در ادامه بازدید بیشتر و فروش بهتر کمک می‌کند. رتبه ترافیک الکسا برای نظارت بر عملکرد محتوای شما و پیوستن به HARO به‌عنوان یک روزنامه نگار مفید است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همواره در تلاش است که بهترین راه و روش‌ها را برای رشد بازاریابی شما ارائه کند. این سایت مقالات متعدد و مفیدی را تولید کرده است که با مطالعه آنها می‌توانید با دانش بیشتری در این مسیر حرکت کنید.

از سویی دیگر یک راهنما و مشاور بی نظیر مانند مهندس معراج معمارنسب در کنار شما می‌تواند موفقیتتان را تضمین کند. با کسب تجربه و دانش ایشان مسیر رشد و موفقیت شما بسیار هموارتر خواهد شد.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ رتبه ترافیک الکسا دارای اهمیت قابل توجهی است. افزایش رتبه در الکسا Increase ranking in Alexa این امکان را به شما می‌دهد که محتوای سایت خود را ارزیابی کنید. اگر رتبه ترافیک الکسا در هنگام سئو سایت فروشگاهی حال افزایش است، بیانگر این موضوع است که محتوای سایت شما از عملکرد خوبی برخوردار است. در این مقاله شما را در جریان اقداماتی قرار می‌دهیم که به کارگیری آنها منجر به افزایش رتبه در الکسا است.

رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

در ابتدا باید بدانید که رتبه الکسا چیست و چه اهمیتی در کنار تولید محتوای متنی برای سایت دارد و از چه طریقی محاسبه می‌شود. رتبه‌ الکسا بر اساس داده‌های ترافیکی تعیین می‌شود. این رتبه توسط کاربران در پنل داده الکسا طی دوره‌ای سه ماهه ارائه می‌شود. در واقع این پنل نمونه‌ای از ترافیک جهانی به شمار می‌آید. برای محاسبه رتبه در الکسا از همین پنل استفاده می‌شود. الکسا دو نوع رتبه‌بندی را برای هر سایت در نظر می‌گیرد:

  1. رتبه سراسری که میزان محبوبیت سایت شما را تعیین می‌کند.
  2. رتبه محلی که میزان محبوبیت سایت را در دامنه کشوری مشخص می‌کند.

اگر اکستنشن پلتفرم الکسا را روی مرورگر خود نصب کنید و اکانت پریمیوم هم داشته باشید، الکسا می‌تواند آنالیزهای رفتاری انجام دهد و آنها را در قالب گزارشات ارائه دهد. رتبه‌بندی سایت‌ها نیز با توجه به نرخ ورود و خروج به سایت مقصد محاسبه شده و روی سایت یا اکستنشن‌های آن قرار می‌گیرند. رتبه الکسا با بازدید بازدیدکنندگانی که در مرورگر خود دارای پسوند مرورگر الکسا هستند و وارد سایت شما شده‌اند، ارتباط مستقیم دارد. توجه نمایید هندس معراج معمار نسب متخصص دیجیتال مارکتینگ هستند که از ایده‌های شما استقبال کرده، در جهت اجرای آنها در این زمینه به شما طرح‌هایی اصولی را ارائه می‌دهند.

چرا باید رتبه در الکسا را افزایش داد؟

چرا باید رتبه در الکسا را افزایش داد؟

افزایش رتبه در الکسا از این جهت مهم است که برای بازاریابی آنلاین ابزاری کاربردی محسوب می‌شود. رتبه الکسا هر اندازه که پایین‌تر باشد، ترافیک دریافتی سایت بالاتر است. در چنین شرایطی یک آگهی تبلیغاتی نرخ بازدهی بیشتری دارد. وقتی رتبه در الکسا پایین باشد، می‌توانید تبلیغات باارزشی را در سایت خود قرار دهید. در واقع رتبه پایین در الکسا برای کسب‌و‌کاری که دارید، بهتر است به ویژه برای سئو سایت فروشگاهی.

رتبه در الکسا را کجا ببینیم؟

برای اینکه در جریان رتبه الکسا قرار بگیرید به آدرس https://www.alexa.com/siteinfo رجوع کنید. اگر تمایل دارید که مدام این رتبه را چک کنید روی مرورگر خود Alexa Traffic یا SEOQuake را نصب کنید. به این ترتیب می‌توانید رتبه سایت در الکسا را مدام و سریع چک کنید.

چگونه رتبه در الکسا را مرحله به مرحله افزایش دهیم؟

اگر هدف شما این باشد که رتبه در الکسا را به رتبه‌ای پایین‌تر از یک میلیون برسانید، گام به گام اقدام کنید. این مراحل را طی سه ماه انجام دهید تا بتوانید موفق شوید و افزایش رتبه سایت در گوگل را تجربه نمایید.

  1. روی مرورگر خود اکستنشن الکسا را نصب کنید
  2. به صورت منظم محتوای باکیفیت تولید و منتشر کنید
  3. لینک سایت‌های معتبر را بر روی سایت خود قرار دهید
  4. محتوای سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر کنید
  5. به بهینه‌سازی سئو اهمیت دهید
  6. در مرورگرهای مختلف به pagereboot بروید و آدرس سایت خود را وارد کنید. بهتر است زمان به روزرسانی را روی 60 ثانیه قرار دهید
  7. یکی از پلان‌های صفحه الکسا را خریداری کرده و اعتبارش را تایید کنید

این مراحل را در ساعات مختلف روز (به عنوان مثال در 10 زمان مختلف) انجام دهید و هر 10 دقیقه یک بار آدرس IP وی پی ان را تغییر دهید. اگر رتبه الکسا سایت شما کمتر از صدهزار باشد هر ده روز یک بار آپدیت می‌شود.

برای اینکه در صد هزار سایت اول الکسا باشیم، چه رتبه‌ای در الکسا لازم است؟

برای اینکه در صد هزار سایت اول الکسا باشیم، چه رتبه‌ای در الکسا لازم است؟

در قوائد سئو و طراحی سایت امده که اگرچه نمی‌توان به طور دقیق در این مورد آماری را ارائه داد، اما به طور تقریبی می‌توان به تناسبات زیر استناد کرد:

  • برای قرار گرفتن در 100 هزار سایت برتر: 100 تا 150 نفر بازدیدکننده با مرورگری مجهز به Alexa Toolbar در هر روز
  • برای قرار گرفتن در 50 هزار سایت برتر: 250 تا 300 نفر بازدیدکننده در هر روز
  • برای قرار گرفتن در 20 هزار سایت برتر: 400 تا 500 نفر بازدیدکننده با مرورگری مجهز به Alexa Toolbar در هر روز
  • برای قرار گرفتن در 10 هزار سایت برتر: 700 تا 800 نفر بازدیدکننده در هر روز
  • برای قرار گرفتن در 5 هزار سایت برتر: 1400 تا 1600 نفر بازدیدکننده در هر روز

چرا مدیران به افزایش رتبه در الکسا اهمیت می‌دهند؟

از آنجا که مدیران و صاحبان کسب‌و‌کار تمایل دارند بر اساس معیارهایی پیشرفت مجموعه خود را مشاهده کنند، به افزایش رتبه در الکسا اهمیت می‌دهند. اغلب مدیران آمار روزانه بازدیدکنندگان سایت را پیگیری می‌کنند. با افزایش ترافیک سایت و تعداد افرادی که اکستنشن الکسا را نصب می‌کنند، رتبه سایت در الکسا نیز ارتقا می‌یابد.

الکسا چه مزایایی برای وب‌مسترها دارد؟

الکسا چه مزایایی برای وب‌مسترها دارد؟

برای افرادی که در سایت‌های مختلف دنبال تبلیغات می‌گردند، سایت‌هایی با رتبه بالاتر در الکسا در اولویت قرار دارند. چراکه بازدید بیشتری از این سایت‌ها در روز صورت می‌گیرد. همچنین توجه داشته باشبد که زیردامنه‌ها نیز به صورت جداگانه دارای رتبه در الکسا هستند.

برای سئو و افزایش رتبه در الکسا به کمک نیاز دارید؟

اگر برای افزایش رتبه در الکسا، طراحی سایت ، تولید محتوای متنی، سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، به آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر مراجعه کنید. مهندس معراج معمار نسب متخصص دیجیتال مارکتینگ هستند که از ایده‌های شما استقبال کرده، در جهت اجرای آنها به شما طرح‌هایی اصولی را ارائه می‌دهند.

در انتها…..

اگر شما هم خواهان افزایش ترافیک الکسا خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که پس از مشاوره گرفتن از مهندس معراج معمارنسب به عنوان یک مشاور حوزه دیجیتال مارکتینگ، کارهای مربوط به افزایش ترافیک الکسا خود را به ما nv مای کاستومر سپرده و از این بابت نگران هیچ چیز نباشید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *