myc-logo1

چگونه استراتژی لینک سازی داخلی خود را بسازید؟

چگونه استراتژی لینک سازی داخلی خود را بسازید؟
استراتژی لینک سازی داخلی
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

در تولید محتوا سئو شده بکار بردن استراتژی لینک سازی داخلی Internal linking strategy اهمیت بالایی دارد. لینک سازی داخلی صفحات وب‌سایت شما را به هم متصل می‌کند. لینک داخلی با ایجاد پیوند بین صفحات مختلف وب‌سایت شما، یک تاکتیک ساده و کاربردی بوده که سبب ماندن کاربر در وب‌سایت شما می‌شود. پیاده‌سازی استراتژی‌ لینک سازی داخلی کار سخت و پیچیده‌ای نیست از طرفی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است.
افزودن لینک داخلی در تولید محتوا به شما این امکان را فراهم می‌کند که بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری کنند از طرفی ترافیک بازدید از وب‌سایت شما هم به‌مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. یکی از نکات مهم در قواعد سئو این است که اگر می‌خواهید وب‌سایت شما رتبه‌بندی شود باید در محتوا حتماً لینک داخلی را بکار ببرید.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی فرآیند ایجاد یک شبکه منطقی از پیوندها بین صفحات سایت شما است که به موضوعات، مفاهیم و ایده‌های یکسانی می‌پردازد. این به کاربران کمک می‌کند تا به‌راحتی در وب‌سایت شما حرکت کنند و اطلاعات بیشتری در مورد موضوعات موردعلاقه خود پیدا کنند. پذیرش یک استراتژی لینک سازی داخلی به شما کمک می‌کند تا بهینه‌سازی موتور جستجو را تقویت کنید و تجربه کاربری خود را بهبود بخشید.
لینک داخلی یک جنبه ضروری از یک سازمان وب‌سایت است که توسط موتورهای جستجو مورد تحسین قرار می‌گیرد و تصویر واضح و دقیقی از ساختار سایت شما به کاربران ارائه می‌دهد. پایبندی به شیوه‌های خوب لینک داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا معماری سایت، موضوعات تحت پوشش و معناشناسی وب‌سایت شمارا تعیین کنند.

درنتیجه موتورهای جستجو می‌توانند به‌راحتی صفحات شمارا برای مرتبط‌ترین عبارات در صنعت شما جستجو و فهرست کنند. به‌طور مثال لینک داخلی مانند یک کتابخانه کار می‌کند بدین‌صورت که همه آن کتاب‌ها در قفسه‌های کتابخانه دسته‌بندی‌شده‌اند درواقع هر کتاب یک جایگاه خاصی دارد. یک استراتژی لینک داخلی با ساختار مناسب تقریباً به همین صورت عمل می‌کند. یک استراتژی لینک داخلی خوب به کسب‌وکار شما کمک می‌کند درعین‌حال ترافیک بازدید کاربران را افزایش و موجب سودآوری بیشتر خواهد شد. پس در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی این مهم را در نظر بگیرید.

مزایای استفاده از استراتژی لینک سازی داخلی در وب‌سایت

استفاده از لینک داخلی دارای مزایای بسیاری است که ما در ادامه متن به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

ایجاد سلسله ‌مراتب در استراتژی لینک سازی داخلی

لینک داخلی روابطی بهتری را در وب‌سایت ایجاد می‌کند و سلسله مراتب واضحی رابین صفحات محتوای سایت شما به وجود می‌آورد تا بتوانید کاربران و موتورهای جستجو را به مهم‌ترین محتوای خود هدایت کنید. لینک‌های داخلی که انتخاب می‌کنید باید در صفحه اصلی قرار دهید.

بالا رفتن ارزش و اعتبار صفحات پیوند داده‌شده

بکار بردن لینک داخلی در صفحه اصلی موجب بالا رفتن ارزش صفحات پیوند داده‌شده در وب‌سایت می‌شود. هنگامی‌که صفحاتی را از معتبرترین صفحات خود پیوند می‌دهید، صفحات پیوند داده‌شده به دلیل ارتباط آن‌ها با صفحه مهم‌تر، ارزش و اعتبار بیشتری پیدا خواهند کرد. این ارزش پیوند به صفحات پرترافیک شما امکان می‌دهد تا بخشی از اختیارات خود را در صفحات جدید یا صفحاتی که دوست دارید کاربران بیشتری ببینند به اشتراک بگذارید.

خزیدن گوگل را افزایش می‌دهد

لینک داخلی به خزیدن گوگل کمک می‌کند، که درنهایت باعث هدایت ترافیک به سایت شما می‌شود. خزیدن وب‌سایت فرآیندی است که در آن نرم‌افزار به‌طور خودکار در صفحات شما «خزیده» می‌شود تا محتوای وب‌سایت شما را فهرست کند. افزودن لینک باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت‌تر بتوانند تمام صفحات سایت شمارا پیدا کنند، به این معنی که وب‌سایت شما بیشتر در نتایج جستجو نشان داده می‌شود.

استراتژی لینک سازی داخلی

تجربه کاربری بهبود یافته از اقدامات استراتژی لینک سازی داخلی

راه‌اندازی یک سیستم لینک داخلی واضح به کاربران کمک می‌کند تا در سایت شما حرکت کنند. لینک داخلی یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای کاربران آسان‌تر می‌کند و می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا محتوای جدیدی را که موردعلاقه‌شان است کشف کنند.

به کار بردن استراتژی‌ لینک سازی داخلی در وب‌سایت

ایجاد بهترین استراتژی لینک داخلی زمانی مؤثرتر است که قبل از شروع به افزودن پیوندها، با یک برنامه‌ریزی دقیق پیش روید.
برای اینکه در وب‌سایت لینک داخلی را به‌درستی انجام دهید باید چگونگی ساختن استراتژی لینک سازی داخلی را در وب‌سایت خو بدانید. در ادامه به برخی از استراتژی لینک سازی داخلی را برای شما بیان می‌کنیم تا شما با کمک این استراتژی‌ها بهتر بتوانید لینک داخلی مناسبی را در وب‌سایت خود بکار ببرید.
نکات زیر به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی خوب برای سازمان‌دهی لینک‌های خود هنگام سئو طراحی کنید. استراتژی لینک سازی داخلی شامل مواردی از قبیل زیر است:

متناسب با لینک دهی داخلی محتوای مرتبط انتخاب کنید

لینک دهی داخلی در صفحات وب‌سایت به خواننده نشان خواهد داد که در رابطه با این محتوا می‌توانید از صفحات مرتبط با این محتوا نیز استفاده کنید. احتمالاً کاربران با خواندن محتوای شما برایشان سؤالاتی پیش می‌آید که می‌توانند جواب سؤالشان را از طریق لینک دهی داخلی در صفحات مرتبط با همین محتوا به‌راحتی بگیرند
لینک دهی کلمات کلیدی در صفحات اصلی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین استراتژی لینک سازی داخلی محسوب می‌شود. صفحات اصلی وب‌سایت شما یکی از صفحات پربازدید و مهم محسوب می‌شود به همین خاطر به کار بردن کلمات کلیدی اصلی در این صفحات اهمیت بالایی دارد

یک درخت پیوند بسازید

یک درخت پیوند طراحی کنید تا تمام صفحات مختلف وب‌سایت شما و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر را ترسیم کند. بدین شکل با ترسیم درخت پیوند شما اطمینان خواهید یافت که لینک سازی داخلی مربوط به همه صفحات را در متن به‌کاربرده‌اید.

در استراتژی لینک سازی داخلی محتوای نسبی را باهم پیوند دهید

پیوند دادن محتوای نسبی در گروه‌ها به موتورهای جستجو امکان می‌دهد صفحه شما و موضوع محتوای سایت شما را به‌صورت متنی مشخص کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر صفحه‌ای در وب‌سایت خوددارید که در مورد تعمیر تهویه مطبوع صحبت می‌کند، باید پیوندهای داخلی در مورد مسائل تهویه مطبوع، نحوه اطلاع از زمان تماس با تعمیرکار تهویه مطبوع و سایر تهویه مطبوع مشابه ایجاد کنید.

کلمات کلیدی لینک داخلی را رنگی و بولد کنید

برای اینکه کاربر بتواند راحت‌تر لینک داخلی را پیدا کند بهتر است کلمه کلیدی در لینک داخلی را به‌ دلخواه رنگی و بولد کنید تا در متن بهتر دیده شود. در پست‌های تازه‌تر وب‌سایتان برای فراموش‌نشدن پست قدیمی لینک داخلی بدهید. باگذشت زمان به‌تدریج پست‌های قدیمی وب‌سایتتان بازدیدکننده کمتری خواهد داشت و در آخر هم فراموش خواهد شد. برای اینکه پست‌های قدیمی همانند پست‌های تازه‌تر بازدیدکننده داشته باشد باید در صفحات تازه‌تر لینک داخلی در رابطه با پست‌های قدیمی بدهید.

لینک‌های داخلی را در محتوا پراکنده کنید

به همان نسبت که پراکندگی کلمات کلیدی در تولید محتوا اهمیت دارد، میزان پراکندگی لینک‌های داخلی نیز اهمیت بالایی دارد. برای زیبایی ظاهر محتوا بهتر است لینک‌های داخلی را در محتوا به‌صورت پراکنده بنویسید.

اصول لینک سازی داخلی Principles of internal linking شامل مجموعه قوانینی است که جهت پیوند دادن مطالب داخل یک وب‌سایت به یکدیگر به دیگر صفحات آن به کار گرفته می‌شود. لینک سازی داخلی از مقوله‌های مهم سئو سایت به شمار می‌رود و اجرای صحیح آن بسیار اهمیت دارد. در این مقاله ما تصمیم به بررسی اصول یکی از مهمترین فاکتورهای مهم سئوی سایت، یعنی اصول لینک سازی داخلی، داریم. اگر شما نیز درصدد آموزش چهارچوب‌های لینک سازی داخلی بین صفحات سایت هستید، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب با ما بمانید.

مهمترین اصول لینک سازی داخلی چیست؟

مهمترین اصول لینک سازی داخلی چیست؟

داشتن استراتژی قوی لینک سازی یکی مهمترین مؤلفه‌های سئو سایت به شمار می‌رود. در واقع بهره بردن از فواید لینک سازی داخلی در کنار تولید محتوای متنی برای سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل در گرو اصولی انجام دادن این فرایند است. در غیر این صورت نه تنها نتیجه مدنظر حاصل نمی‌شود، بلکه تمام اقدامات صورت گرفته برای لینک‌دهی سایت دقیقا نتیجه‌ای برعکس آن چیزی که شما می‌خواهید خواهد داد.

با توجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت که لینک سازی اصول خاص خود دارد. اصولی که عدم به کارگیری آن‌ها در طراحی سایت و ساماندهی مطالب آن حکم نابودی و انزوا برای آن دارد. به طور کلی مهمترین اصول لینک سازی داخلی شامل موارد زیر است.

  • ایجاد پیوند بین مطالب مرتبط با هم

ایجاد پیوند بین مطالب مرتبط با هم در یک وب‌سایت یکی از مهمترین اصول لینک سازی داخلی به شمار می‌رود. در واقع از نظر سئو سایت بسیار  مهم است که مطالب مرتبط با هم از نظر موضوع با یکدیگر ارتباط داشته باشد.ما در مای کاستومر اماده ارائه این خدمت به شما هستیم

بنابراین مطابق با این اصل می‌توان دریافت که لینک سازی داخلی بین همه محتواهای موجود در یک وب سایت قابل اجرا نبوده و سرپیچی از این اصل تاثیر بسیار منفی بر جایگاه وب‌سایت در جستجوگرهای  گوگل خواهد گذاشت.

البته منظور ما فقط موضوعات مشابه است. زیرا انتخاب عنوان‌های مشابه و یکسان برای لینک دهی داخلی در یک وب‌سایت، دردسرهای خاص خود را داشته و نیاز به بهینه سازی کلمات کلیدی دارد.

  • انتخاب متن‌های مختلف برای انکرتکست‌ها

یکی دیگر از اصول لینک سازی داخلی هنگام طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی استفاده از انکرتکست است. انکرتکست شامل همان عبارت یا کلمه‌ای است که به واسطه آن پیوند بین صفحات مختلف سایت ایجاد می‌شود. استفاده از انکرتکست و رعایت این اصل در لینک سازی شرایطی را فراهم می‌کند که کاربر در حین مطالعه یک مقاله با موضوعات مرتبط با آن نیز برخورد کرده و به این ترتیب ترغیب به مطالعه آن‌ها نیز شود.

مهمترین حسن رعایت این اصل در لینک سازی داخلی افزایش ترافیک سایت و توقف زیاد کاربر در آن است. باید متذکر شویم که استفاده از انکرتکست امروزه با توجه به تغییر الگوریتم‌های گوگل نسبت به گذشته متفاوت شده است. به عبارت دیگر در حال حاضر انتخاب هر کلمه‌ای از داخل متن برای انکرتکست از نظر گوگل مجاز نیست.

به این ترتیب لازم است که در هنگام تولید محتوای متنی برای یک وب‌سایت به این نکته نیز توجه شده و در آن کلماتی را که قابلیت استفاده به عنوان انکرتکست و لینک‌دهی داخلی دارند به کار برد. همچنین انتخاب کلماتی شبیه به کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مترادف نیز برای این کار نتیجه بهتری را به همراه دارد.

خلاصه کلام این که امروزه انتخاب انکرتکست‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز به دقت و توجه مضاعف دارد. همچنین کلمه‌ای که برای منظور فوق انتخاب می‌شود نباید  از یک جمله و دو عبارت بیشتر باشند. دیگر نکته مهم در این باره انتخاب انکرتکست‌های متنوع و در عین حال مترادف با کلمه کلیدی است. البته استفاده محدود از کلمه کلیدی برای لینک سازی داخلی نیز اشکال ندارد.

  • عدم تغییر متن پس از لینک‌دهی داخلی

عدم تغییر متن پس از لینک‌دهی داخلی

متاسفانه برخی از افراد به این اصل مهم از اصول لینک سازی داخلی بی‌توجه بوده و پس از لینک دادن با انکرتکست در یک متن اقدام به تغییر آن می‌کند. متاسفانه اقدام فوق تاثیر بسیار منفی در سئو سایت می‌گذارد.

  • انتخاب یک صفحه به عنوان نمونه برای دیگر صفحات سایت

مسلما کیفیت تولید محتوای متنی سئو شده توسط یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای همه صفحات سایت در یک سطح نیست. واقعیت این است که در بین صفحات موجود، یک مورد در سطح بالاتری بوده و به نوعی از هر نظر قدرتمندتر از بقیه به‌شمار می‌رود. بنابراین باید آن صفحه قدرتمند شناسایی شده و به عنوان صفحه نمونه برای لینک‌دهی داخلی انتخاب شود. یک صفحه قدرتمند همان صفحه‌ای است که بیشترین بک لینک و آتوریتی را دارد.

استفاده پراکنده از لینک‌ها در داخل متن پراکنده سازی لینک‌ها در همه قسمت‌های محتوا نیز یکی دیگر از اصول لینک سازی داخلی است. بنابراین جهت کسب نتیجه مطلوب از لینک سازی داخلی باید مدنظر قرار بگیرد. اقدام فوق مانع از تجمع پیوندها در یک بخش می‌شود و باید کاملا حرفه‌ای صورت بگیرد.

به هر حال تجمع همه پیوندهای ایجاد شده در یک صفحه تاثیر بسیار بدی بر جایگاه سایت می‌گذارد. نکته مهم قابل ذکر در این باره این است که صفحات مهم در ابتدای متن قرار بگیرند. همچنین تیترهای H3 و H4 نیز برای لینک دهی گزینه خوبی هستند.

  • ایجاد تعادل در تعداد پیوندها

ایجاد تعادل در تعداد پیوندها

 واقعیت مهمی که تقریبا همه سئوکاران به آن واقف هستند، این است که با لینک دهی از یک صفحه به صفحه دیگر، سایت دوم مقداری از اعتبار سایت اول را دریافت می‌کند. به این ترتیب کیفیت سایت دوم به واسطه سایت اول مورد تایید قرار می‌گیرد. بنابراین جهت پیشگیری از اثرات منفی این اتفاق باید تعداد پیوندها متعادل‌سازی شوند.

لینک سازی و اصول حاکم بر آن از مقوله‌های مهم سئو سایت به شمار می‌رود که فرایند یادگیری و اجرای پیچیده‌ای دارد. بنابراین بدون وجود برنامه ریزی و دریافت کمک از مشاوره و راهنمایی درصد پیشرفت و آموزش در این باره بسیار ضعیف خواهد بود. امروزه انواع و اقسام آژانس دیجیتال مارکتینگ در حالت فعالیت در این زمینه بوده و اصول طراحی سایت و قوانین سئو سایت را آموزش می‌دهند.

مارکتینگ مای کاستومر از جمله این موارد بوده که شما می‌توانید از خدمات آن برخوردار شوید. برای دریافت مشاوره و راهنمایی از آقای معراج معمار نسب در حوزه دیجیتال شما می‌توانید همین حالا از سراسر کشور با ایشان تماس برقرار کنید.

سخن پایانی

استراتژی لینک داخلی در تولید محتوا موجب بهینه‌سازی وب‌سایت و از طرفی افزایش ترافیک بازدید از سایت شمارا به همراه خواهد داشت. لینک داخلی یا ایجاد پیوند بین صفحات مختلف وب‌سایت شما، یک تاکتیک ساده است که در تولید محتوای باید به آن اهمیت داده شود. پیاده‌سازی استراتژی‌های لینک داخلی کار سخت و پیچیده‌ای نیست از طرفی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است
آژانس دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از افراد متخصص و کار بلدی است که با سال‌ها فعالیت درزمینه طراحی سایت، مدیریت پیج اینستاگرام، تولید محتوا، بهینه‌سازی وب‌سایت بازاریابی تجربه‌های زیادی دارد که می‌تواند در این زمینه‌ها شمارا یاری کند تا وب‌سایتتان رتبه بالاتری را در گوگل کسب کند.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *