myc-logo1

اصول سئو در طراحی سایت

اصول سئو در طراحی سایت
اصول سئو در طراحی سایت
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

اصول سئو در طراحی سایت SEO principles in website design . شاید این سؤال برای شما به وجود آمده باشد که اصول سئو در طراحی سایت چیست؟ آمار نشان داده است سایت‌هایی که دارای سئو هستند از لحاظ افزایش رتبه سایت در گوگل بی‌نظیر هستند. همچنین در بیشتر اوقات از همان ابتدا که کار سایت شروع می‌شود، زیرساخت لازم برای بهینه‌سازی گوگل یا همان سئو برای آنها در نظر گرفته می‌شود. از دیگر خدماتی که سئوکار بر عهده دارد این است که وب‌سایت را با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و زیرساخت لازم برای بهینه‌سازی موتور جستجو طراحی کند.

زمانی که معیارهای سئو در همان مرحله‌های اول طراحی وب‌سایت در نظر گرفته شود باعث می‌شود خیلی از هزینه‌ها برای بهینه‌سازی کمتر شود. همچنین زمان کمتری هم لازم باشد که سایت‌تان در رتبه‌های اولیه گوگل قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم این موضوع را بیشتر ارائه دهیم و نکات مهم آن را توضیح دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با سئو Getting to know SEO مهم‌ترین کار در حوزه بازاریابی آنلاین است. اگر برای رونق کسب و کار خود از طریق بازاریابی آنلاین کار می‌کنید، باید بدانید سئو به چه معناست. همچنین به‌صورت دقیق با قوانین و راه‌های موفقیت در سئو آشنا شوید. عوامل زیادی در موفقیت سئو نقش دارند که می‌توان به طراحی سایت خوب و تولید محتوای متنی ارزشمند اشاره کرد. اما برای افزایش رتبه سایت در گوگل تنها این عوامل کافی نیستند.

استراتژی موفق سئو به عوامل و عملکردهای زیادی در طول سال‌ها بستگی دارد. بنابراین دانستن اصول اولیه سئو برای کمپین بازاریابی مؤثر مهم است. برای آشنایی با سئو در ادامه همراه ما باشید.

سئو چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای آشنایی با سئو باید بدانید که سئو فرآیندی را در یک وب سایت طی می‌کند. سپس وب سایت در طی این فرآیند در صفحه نتایج موتور جستجو بیشتر دیده می‌شود. ایجاد یک استراتژی عالی سئو، وب سایت یک شرکت را در بالای لیست صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار می‌دهد. بنابراین احتمال بازدید افراد از سایت افزایش می‌یابد.

موتورهای جستجو تلاش می‌کنند برای شخصی که موضوعی را تایپ می‌کند مرتبط‌ترین نتایج را ارائه دهند. در واقع سئو به جستجوی موضوع مرتبط به کاربر کمک می‌کند. همچنین سئو در ایجاد ترافیک به سایت شما بسیار مهم است.

موتورهای جستجو با جستجو در اینترنت، متنی را که معیارهای خاصی دارد پیدا می‌کند. این متن به کلمات کلیدی معروف است و به مهمترین موضوع‌های وب سایت، شرکت یا محصول اشاره می‌کند. جست‌وجو در دنیای آنلاین برای یافتن کلمات کلیدی به این معنا است که مثلاً شما کلمه‌ای را تایپ می‌کنید. سپس صفحات متعدد مربوط به آن کلمه برای شما نشان داده می‌شود.

موارد دیگری در رتبه بندی سئو یک وب سایت مهم هستند. این موارد عبارتند از عناوین، سرفصل‌ها و لینک‌هایی که کیفیت تولید محتوای متنی سایت را تشکیل می‌دهند. موتورهای جستجو همچنین از فهرست بندی موتورهای جستجو برای یافتن و ذخیره محتوای یک وب سایت استفاده می‌کنند.

اهمیت جستجوی کلمات کلیدی

یکی دیگر از بخش‌های مهم آشنایی با سئو، درک اهمیت کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی، کلماتی هستند که موضوع یا مفهوم کلی یک ایده، وب‌سایت، کسب‌وکار یا محصول را توصیف می‌کنند. سپس افراد هنگام جستجو از این کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. همچنین آن‌ها باید کلماتی باشند که در محتوای صفحه وب شما قرار گرفته باشند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب بسیار مهم است. زیرا می‌تواند ترافیک مناسب را به وب شما جذب کند. همچنین به جذب مشتریان و بهبود رتبه سئو شما کمک می‌کند.

شما باید بدانید هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی چه نوع کلمات کلیدی را در متن خود قرار دهید. در ابتدا باید کلمه کلیدی با وب سایت و شرکت شما مرتبط باشد. همچنین رقبایی که از همان کلمه کلیدی استفاده می‌کنند را در نظر بگیرید.  استفاده از گوگل ادوردز به شما اجازه می‌دهد ترافیک ایجاد شده توسط کلمات کلیدی انتخابی خود را آزمایش کنید. اگر کلمات کلیدی مرتبط، استفاده موفقیت آموز رقبا از کلمات کلیدی مشابه و ایجاد کمپین با ترافیک بالا در کلمه کلیدی شما وجود داشت. بنابراین بدانید در مورد انتخاب کلمه کلیدی خود به‌درستی عمل کرده‌اید.

عوامل مهم‌تر در مقدمه سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای آشنایی با سئو عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد. برای اینکه سئو موفقی داشته باشید فقط استفاده از کلمات کلیدی کافی نیست اگرچه مطمئناً مهم هستند. موارد دیگری وجود دارند که برای توسعه یک استراتژی سئو نقش بسیار مهمی دارند. این موارد عبارتند از لینک‌ها، عناوین، توضیحات متا، سرفصل‌ها، عنوان‌های فرعی، اصالت محتوا، تصاویر و ویدیوها و مخاطبان شما. مهم‌ترین نکته برای افزایش سئو اینکه یک عامل واحد، موفقیت سئو را تعیین نمی‌کند. بلکه موفقیت سئو به کل محتوای شما بستگی دارد.

هنگام نوشتن محتوای خود به همه این مواردی که ذکر کردیم به‌صورت یکسان اهمیت دهید. همچنین همیشه سئو را در پشت ذهن خود قرار دهید. استفاده زیاد از کلمات کلیدی، ایجاد جملات عجیب و غریب یا استفاده از محتوای غیر اصلی می‌تواند به سئو شما آسیب رساند. محتوا باید همیشه جالب، جذاب، کوتاه و مختصر باشد. همچنین باید در محتوا از کلمات کلیدی مناسب استفاده شود، تصاویر بهینه شده با عناوین عالی داشته باشد. همین‌طور عناوین جذاب، قالب بندی شده به روشی خوانا و لینک‌های مرتبط در محتوا مهم هستند در این صورت افزایش رتبه سایت در گوگل را تجربه می نمایید.

محتوا تأثیر زیادی بر سئو دارد. هرچه محتوای شما مرتبط‌تر، به روزتر و جذاب‌تر باشد، رتبه بالاتری خواهد داشت. همیشه محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید و از شخصی بخواهید قبل از ارسال آن را ویرایش کند. همچنین از سرفصل‌ها و زیر عنوان‌ها استفاده کنید، در مورد طرح بندی فکر کنید و عکس‌ها و یا ویدیو‌هایی را اضافه کنید. همین‌طور باید محتوا و وب سایت خود را طوری طراحی کنید که بتوانید به راحتی در سایر رسانه‌های اجتماعی اشتراک گذاری کنید.

ابزارها و خدمات سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

هنگام آشنایی با سئو شناخت ابزارها و خدمات بسیار مهم هستند. استفاده از ابزارها و خدمات سئو به پیشترفت سئو شما کمک زیادی می‌کند. اغلب اوقات، خود موتورهای جستجو این ابزارها و خدمات را ارائه می‌دهند. این ابزارها عبارتند از Google Analytics، Google Webmaster Tools، Google AdWords Keywords Tool، Google Alerts، Google Trends، DoubleClick Ad Planner، Google Page Speed، Google Site Map و غیره.

علاوه بر این می‌توانید از سایر ابزارهای آنلاین نیز استفاده کنید.حتی می‌توانید شخص متخصص سئو را استخدام کنید. سپس آن شخص وب سایت خود را طراحی کند و در جهت پیشرفت سئو فعالیت کند.

سئو بخش مهمی در بازاریابی آنلاین است و عوامل زیادی در موفقیت آن تاثیرگذار هستند. به‌منظور بهبود سئوی وب سایت خود، روی ایجاد محتوای عالی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و لینک تمرکز کنید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است و فقط با ایجاد و ارسال محتوا تمام نمی‌شود. به روز نگه داشتن یک وب سایت با تولید محتوای جدید و با کیفیت بسیار مهم است.

آشنایی با سئو موضوع مهمی بود که در این مقاله به آن پرداختیم. برای بازاریابی آنلاین بسیار مهم است که با سئو و عواملی که در آن نقش مهمی دارند آشنا شویدآژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در این مقاله مطالب مفیدی برای آشنایی با سئو در اختیار شما قرار داده است. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شروع کار سئو به شما کمک کند. برای مشاوره بیشتر با مهندس معراج معمارنسب با ما در تماس باشید و اینبار برای رسیدن به موفقیت از تجربه حرفه‌ای‌ترین‌های این حوزه استفاده کنید.

نکات طلایی طراحی وب‌سایت براساس اصول سئو در طراحی سایت

نکات طلایی طراحی وب‌سایت براساس اصول سئو در طراحی سایت

سایتی که بر اساس اصول سئو و باب میل کاربران باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.  مهم‌ترین چیزی که در وب‌سایت برای مخاطبان اهمیت دارد این است که آن سایت دارای عملکرد بالایی باشد و بهترین‌ها را در سطح وب داشته باشد. گاهی اوقات که جمله سئو در سایت را می‌شنوید، ممکن است فقط به اصول UX/UI را در ذهن خود مجسم کنید. گرچه که UX/UI مهم‌ترین بخش‌های کاربر پسند بودن یک سایت است ولی موارد دیگری که شاید کمتر به آنها فکر می‌کنید نیز در این امر دخیل هستند. اگر به اصول سئو در طراحی سایت و ساخت سایتی مورد تائید کاربران علاقه دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید وب‌سایت خود را بهبود ببخشید.

اطمینان از ثبات وب‌سایت کسب کنید

یک اتفاق آزاردهنده برای کاربران این است که سرعت سایت کند باشد یا خطاهای متناوب درون آن وجود داشته باشد. هرقدر هم سایت شما مورد قبول کاربران باشد، مطمئن باشید اکثر کاربران زمانی که با یک سایت کند و دارای خطا روبه‌رو می‌شوند به‌سرعت سایت را می‌بندد. همچنین دیگر به سراغ آن نمی‌روند. بنابراین یکی از نکات مهم در ساخت و سایت طبق نظر کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ، اطمینان از ثبات وب‌سایت و رعایت کردن قواعد سئو در طراحی سایت است. اولین چیزی که در بالا بردن سرعت سایت‌تان باید به آن توجه داشته باشید این نکته است که از خدمات هاستی استفاده کنید که مناسب باشد. راه‌های دیگری نیز وجود دارد که با یک سرچ ساده می‌توانید از آنها مطلع شوید و سرعت هاست خود را ارتقا دهید.

 روی دسترسی کاربران تمرکز کنید

از دیگرعامل‌های قواعد سئو در سئو سایت فروشگاهی دسترسی کاربران است که از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید کاری کنید که کاربران بتوانند در مرورگرهای متفاوت به سایت شما دسترسی داشته باشد. همان‌طور که در جریان هستید، مرورگرهای زیادی وجود دارند که از موتورهای جستجوی متفاوتی برای خواندن و نمایش وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل اگر سایت به‌درستی بهینه‌سازی نشده باشد امکان دارد بعضی از مرورگرها نتوانند آن را به‌خوبی بخوانند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در سایت، واکنش گرایی یا همان ریسپانسیو بودن بسیار اهمیت بالایی دارد. اگر بخواهیم این مورد را برای شما توضیح دهیم می‌توانیم بگوییم که سایت شما نسبت به‌اندازه دستگاه‌های متفاوت باید واکنش گرایی داشته باشد و به شکل و اندازه آن دستگاه‌ها در بیاید.

طراحی سایت ساده و قابل فهم باشد

طراحی سایت ساده و قابل فهم

بعد از اینکه دو مورد مهم افزایش پایداری و دسترسی را برای سایت خود فراهم کردید. اکنون باید به سراغ  نکته‌های طراحی و ایجاد سایت برویم. همان‌طور که می‌دانید، از مهم‌ترین و اولین نکاتی که در ساخت یک سایت مهم است رعایت کردن اصول سئو در طراحی سایت و از همه مهمتر ایجاد تولید محتوای متنی قابل فهم بودن است.

اگر سایتی با هدف فروش کالا یا انتقال دادن یک پیام به مخاطب دارید، نباید سایت‌تان پیچیده باشد. زیرا ممکن است مخاطب درگیر سایت شود و این باعث می‌شود شما به هدف خود یعنی فروش کالا یا انتقال دادن پیام به مخاطب نرسید.

بنابراین سایت‌های ساده و رعایت کردن اصول سئو در طراحی سایت بسیار مهم است. سایت باید با وجود سادگی، زیبا هم باشد که هم کاربر از سایت راضی باشد و هم شما بتوانید به هدف‌تان برسید. در نتیجه طراحی باید به‌گونه‌ای انجام شود که مخاطب بتواند به‌راحتی چیزهایی را که می‌خواهد در سایت پیداکرده و دچار سردرگمی نشود.

از ابزارهای کاربردی در سایت خود استفاده کنید

ابزارهای بسیار زیادی در دنیای وب وجود دارند که کار مخاطبان را بسیار آسان‌تر می‌کنند. هنگامی‌که شما از این ابزارها استفاده می‌کنید به این معنی است که خواسته مخاطبان برای شما اهمیت دارد. همین دلایل باعث می‌شود سایت شما کاربر پسندتر باشد. مثلاً اگر شما دارای سایتی هستید که در آن مقالات زیادی نشر می‌دهید، باید از دسته‌بندی‌های مناسب و متنوع استفاده کنید. با این شیوه پیدا کردن مقاله‌ها برای کاربر سریع‌تر اتفاق بیفتد. همچنین می‌توانید با قرار دادن دکمه جستجو در سایت‌تان، راه آسان‌تری را به مخاطب پیشنهاد دهید و با این کار سبب افزایش رتبه سایت در گوگل شوید.

در این مقاله سعی داشتیم بعضی از مهم‌ترین نکته‌هایی که شما باید در مورد اصول سئو در طراحی سایت رعایت کنید را برای شما شرح دهیم. این نکته را در نظر داشته باشید که به‌علاوه مواردی که در این مقاله آمده است، عوامل بسیار زیادی با توجه به شرایط وجود نیز دارند که روی طراحی یک سایت موردپسند کاربران تأثیر می‌گذارند. شما نباید فقط با تکیه به موارد بالا سایت خود را طراحی کنید و توسعه دهید. هراندازه که بتوانید مخاطبانتان را بهتر درک کنید، مطمئن باشید به نتیجه‌های بهتری دست خواهید یافت.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همواره سعی کرده است که با تولید محتواهای با ارزش در حوزه بازاریابی آنلاین راهنمای مناسبی برای شما باشد. ضمن مشاوره با معراج معمارنسب برنامه بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار خود را پایه‌ریزی کنید و در ادامه موفقیت را به شیوه‌ای متفاوت تجربه کنید. با ما همواره بهترین‌ها و حرفه‌ای‌ترین‌ها را در کنار خود خواهید داشت.

معرفی ۱۵ فاکتور مهم سئو

اصول سئو در سال 2021 SEO principles in 2021 شامل بیش از 200 فاکتور مهم است که با به کارگیری آن ها می توانید رتبه وب سایت خود را در گوگل بالا ببرید. این اصول که طبق شناسایی سیگنال ها و الگوریتم های جدید و قدیمی گوگل توسط کارشناسان معرفی می شود در بازاریابی محتوایی و تجارت های الکترونیکی نیز بسیار حائز اهمیت هستند. گفته می شود که کسب و کارهای کوچک دیجیتالی باید 3 تا 4 درصد برای SEO هزینه کنند. در ادامه 15 فاکتور مهم سئو را به شما معرفی می کنیم که با رعایت آن ها می تواند به رتبه بندی بالا گوگل دست پیدا کنید. مای کاستومر به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتیگ فعال در حوزه سئو سایت از شما دعوت می کند ادامه مقاله را مطالعه نمایید تا با اصول سئو در سال 2021 آشنا شوید.

از کلمات اصلاح کننده استفاده کنید

استفاده از کلماتی چون” راهنما”، ” لیست”، ”معرفی”، ” بررسی”، ”سریع”، ”بهترین” وغیره در عنوان یا مقدمه محتوا به جذب مخاطب و افزایش بازدید صفحه کمک می کند.

از عناوین مقایسه ای و Top n استفاده کنید

معمولا مقاله هایی که در آن به مقایسه چند مورد در یک حوزه می پردازید توجه مخاطب را جلب می کند. محتواهایی که دارای عنوان Top n یا n برتر هستند نیز نرخ کلیک سایت را بالا می برد.

کلمه کلیدی را در ابتدای مقاله به کار ببرید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

کلمه کلیدی از موارد مهم در سئو داخلی است که بهتر است در ابتدای مقاله از آن استفاده کنید.

روی بهینه سازی URL ها کار کنید

بهینه سازی URLها از جمله اصول سئو در سال 2021 است. آدرس سایت در صفحات نتیجه جستجو گوگل نشان داده می شوند و می توانید آن را به گونه ای ایجاد کنید که کلمات کلیدی در آن جای داشته باشد.

از تگ متا دسکریپشن غافل نشوید

توضیحات متا یا متا دسکریپشن اهمیت بالایی دارد. بنابراین سعی کنید آن را به گونه ای مرتبط به محتوا و جذاب بنویسید. به آنچه که مخاطب به دنبال آن است در این بخش اشاره کنید.

توجه کنید از سایر تگ ها مانند h2 و تگ B به درستی استفاده کنید.

روی افزایش نرخ کلیک تمرکز کنید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تمررکز روی افزایش نرخ کلیک یا CTR هم عامل افزایش رتبه سایت در گوگل است هم در جذب مخاطبان بیشتر تاثیرگذار است. بهه همین  منظور روی محتوا و نگارش آن کار کنید. از عناوین سوالی استفاده کنید. مقدمه را جذاب بنویسید. از تگ توضیحات غافل نشوید. اسکیمای نظر سنجی و پرسش و پاسخ نیز می تواند کمک کننده باشد. همچنین آمار و ارقام صحیح ارائه بدهید و از چارت ها استفاده کنید. کمک گرفتن از نقل قول ها و ارائه اطلاعات دقیق با ذکر منبع انسانی آن، اعتبار محتوا را افرایش می دهد.

از بک لینک بهره ببرید

بک لینک ها، پیوندهایی هستند که کاربران با کلیک کردن آن ها وارد صفحات سایت شما می شوند. دریافت بک لینک از سایت های پربازدید در رتبه بندی گوگل موثر است. همچنین نرخ کلیک از سوی کاربر را افزایش می‌دهد.

تصاویر جدید و خودساخته به کار ببرید

یونیک بودن از مهم‌ترین اصول سئو در سال 2021 است. بنابراین سعی کنید تصاویر یونیک و جدید که در هیچ سایتی دیده نشده بسازید و در وب سایت خود به کار ببرید.

از پیوندهای داخلی بهره ببرید

پیوندهای داخلی همان لینک هایی هستند که کاربر را از یک صفحه سایت تان به صفحه دیگر آن منتقل می کند. استفاده به جا از این لینک های داخلی به دیده شدن صفحات مختلف سایت تان و خدماتی که ارائه می دهید کمک می‌کند. این پیوند ها می تواند در متن( انکر تکست) یا در تصاویر ایجاد شوند.

چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید

کلمات کلیدی باید به جا و به اندازه استفاده شوند. کلمات کلیدی یک محتوای خوب دارای یک تا دو درصد و نهایتا 5 درصد چگالی هستند.

از نتایج پیشنهادی جستجو گوگل کمک بگیرید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی از بهترین روش هایی که برای افزایش بازدید صفحه سایت خود می توانید به کار ببرید، توجه به پیشنهاد های سرچ گوگل است. موضوع یا کلمه کلیدی مقاله خود را سرچ کنید و از عباراتی که گوگل پیشنهاد می دهد و نتایجی که در بخش پایین صفحه جستجو گوگل آمده در مقاله خود استفاده کنید.

سرعت سایت را افزایش دهید

پایین بودن سرعت سایت باعث افت رضایت کاربر می شود و ماندگاری کاربر در صفحه را کاهش می دهد.

محتوای جامع بنویسید

اگر می‎خواهید به تولید محتوای متنی  مطابق اصول سئو در سال2021 بپردازید، به کامل و جامع بودن مطالب اهمیت بدهید. چرا که موجب جلب نظر کاربران شده و  مفید بودن آن می تواند باعث شود کاربران صفحه مورد نظر را در سطح اینترنت اشتراک گذاری کنند و این یک رای اعتماد از طرف گوگل است. برای بهره مندی از این مزیت می توانید بخشی از متن را به پرسش های متداول کاربران اختصاص دهید. با مخاطب صادق باشید و سعی کنید همه جوانب یک موضوع را بررسی کنید.

تصاویر را بهینه سازی کنید

برای بهینه سازی تصاویر می توانید از آلت تکست استفاده کنید. توجه کنید که نام هر تصویر با فرمت png و  jpg  با کلمه کلیدی یا معادل های آن یکسان باشد. همچنین از تصاویر کم حجم اما باکیفیت استفاده کنید. برای این کار می توانید برنامه های فشرده سازی تصویر را مورد استفاده قرار دهید.

کاربر را در صفحه خود نگه دارید

انگیزه ماندن در صفحه را برای مخاطب ایجاد کنید. طراحی سایت از نظر ظاهری، اندازه و نوع فونت محتوا، عناوین به کار رفته، جامع بودن محتوا، مقدمه تاثیرگذار وغیره نرخ ماندگاری مخاطب در صفحه را افزایش می دهد. می توانید بحث ایجاد کنید و از مخاطب بخواهید در بحث ها شرکت کند. به نحوی کاربران را ترغیب کنید دیدگاه خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارند.

یادگیری اصول سئو SEO principles پیش‌نیاز شروع یک کسب و کار موفق در فضای مجازی است. در واقع هنگامی که شما تصمیم به شروع فعالیت در فضای مجازی می‌گیرید، پیاده سازی اصول سئو پس از طراحی سایت دومین گام مهمی است که باید بردارید. زیرا سایتی که نتواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی بگیرد عملا فاقد ارزش و اعتبار است.

به نحوی که شما قادر به استفاده از آن در راستای رسیدن به اهداف خود نخواهید بود. در ادامه مطالب تصمیم داریم در رابطه با اصول و قوانین سئو و نقش آن بر جایگاه سایت صحبت کنیم. اگر شما هم درصدد کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب با ما همگام شوید.

مهمترین اصول سئو چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اصول سئو شامل مجموعه قوانینی هستند، که شما با به‌کار گیری آن‌ها می‌توانید یک کسب و کار موفق در دنیای مجازی داشته باشید. افزایش رتبه سایت در گوگل مهمترین پیامد پیاده‌سازی قوانین سئو در سایت است. باید متذکر شویم که کسب نتایج مطلوب از سئو سایت، نیاز به زمان و حوصله زیادی دارد. بنابراین شما هرگز نمی‌توانید راه صد ساله را در یک شب طی کنید.

البته ناگفته نماند که استفاده درست از اصول و فرامین سئو نیز مهم بوده و در رسیدن به هدف موثر است. البته قبل از آنکه شما بتوانید به استفاده درست اصول سئو فکر کنید باید آن‌ها را بشناسید. برخی از مهمترین و تأثیرگذارترین قوانین سئو که تاثیر به‌سزایی در افزایش رتبه سایت در گوگل دارند به شرح زیر هستند.

·        شناسایی پرسونای سایت

اصل اول سئو شناسایی مخاطبان سایت است. تولید محتوای متنی یکی از کاربردی‌ترین مواردی است که پس از طراحی سایت، جهت بهینه آن مورد توجه کارفرمایان قرار دارد. اما نباید فراموش کرد که هر متن و محتوایی برای کسب نتیجه و دستیابی به اهداف مدنظر تاثیرگذار نیست.

بنابراین اولین اصل از اصول سئو این است که شما مخاطبان خود را بشناسید و برای آن‌ها تولید محتوای متنی کنید. شناسایی مخاطبان و مشتریان سایت، این امکان را فراهم می‌کند که شما بتوانید فعالیت‌های خود را در یک چهارچوب خاص قرار بدهید. سپس دهمین چهارچوب به دنبال پیاده سازی سایر اصول برای سئو سایت خود بروید.

·        شناخت نیاز مخاطب

دومین اصول سئو شناخت نیاز مخاطبان خود است. در واقع شما باید بتوانید درک کنید و بفهمید که مخاطبان هدف به دنبال چه چیزی هستند. به هر حال یک آژانس دیجیتال مارکتینگ و فروشگاه آنلاین باید بتواند مطالب و خدمات خود را در  راستای پاسخ به نیاز مخاطبان به کار بگیرد.

بنابراین تا زمانی که درک درست و شناخت عمیقی از نیاز مخاطب وجود نداشته باشد کسب نتیجه مطلوب نیز سخت و حتی غیرممکن می‌شود. بهترین کار برای شناسایی نیاز مخاطبان تحقیق کلمات کلیدی است. زیرا گوگل همیشه نیاز مخاطبان خود را در موضوعات مختلف در غالب  کلمات کلیدی ارائه می‌دهد.

·        تولید محتوای متنی با ارزش

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

همانطور که گفتیم تولید محتوای متنی یکی از مهمترین مواردی است که صاحبان وب‌سابت‌ها جهت ارتقای سایت خود نیاز دارند. اما نباید فراموش کنید که گوگل و همچنین مخاطبان هر محتوایی را نمی‌پسندند. بنابراین سومین اصول سئو از شما می‌خواهد که محتوای ارزشمند و قابل درک تولید کنید. زیرا تولید محتوای متنی با ارزش راه رسیدن شما به اهداف مدنظرتان را هموارتر خواهد کرد‌.

برای تولید یک محتوای متنی خوب و به درد بخور، باید نیاز و سلایق مخاطبان را به آن چیزی که خودتان می‌پسندید ترجیح بدهید. در واقع باید بتوانید مطالبی جذاب و مورد پسند کاربران را به آن‌ها ارائه بدهید.

·        افزایش میزان دسترسی به سایت

نباید تصور کرد که گوگل مطالب شما را به صورت شانسی به مخاطبان ارائه می‌دهد. بلکه شما باید بتوانید با استفاده از آموزش سئو میزان دسترسی به سایت خود را افزایش دهید. همچنین از مواردی که دسترسی به سایت را برای مخاطب سخت‌تر می‌کند نیز باید برهیز کنید. مثلا یکی از راه‌های آسان در دسترس بودن سایت برای مخاطبان استفاده درست و به جا از کلمات کلیدی است.

·        ایجاد تجربه کاربری خاص و منحصربه‌فرد برای مخاطبان

پس از آن که شما توانستید با اصول اولیه سئو را به شکل درست به کار ببرید گوگل مخاطبان هدف را به سمت سایت شما هدایت می‌کند. حال باید سایت شما به قدری پربار باشد که بتواند تجربه لذت بخشی را برای مخاطب به ارمغان داشته باشد. همچنین آن‌ها را تبدیل به مخاطبان وفادار و همیشگی کند.

برای دستیابی به چنین هدفی نیاز است که شما مرتب سایت خود را به روزرسانی کرده و مطالب جذاب و پرمخاطب در آن قرار بدهید. برای دستیابی به چنین هدفی نیاز است که شما مرتب سایت خود را به روزرسانی کرده و مطالب جذاب و پرمخاطب در آن قرار بدهید. همچنین شما باید سرعت بارگیری تصاویر و فایل‌های ویدئویی در سایت خود را نیز ارتقا دهید.

·        به کار گرفتن فنون افزایش مخاطب برای ارتباط با شما

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تشویق کاربران برای افزایش ارتباط با شما نیز یکی دیگر از اصول سئو است. پس از آن که شما با استفاده از اصول مهم سئو صاحب یک وب سایت با ترافیک بالا شدید، باید بتوانید جایگاه کسب کرده حفظ کنید. همانطور که در مطالب قبلی نیز گفتیم باید همیشه به طور مرتب مطالب و‌ محتوای سایت را به روزرسانی کنید.

راه‌حل دیگر برای حفظ جایگاه سایت و همچنین نگهداری مخاطبان جذب شده برای مدت طولانی، ارتباط با آن‌ها است. البته صداقت شما نیز مهم بوده و باید مخاطب بتواند جهت ارتباط به شما اعتماد کند.

با توجه به مطالب ارائه شده، می‌توان نتیجه گرفت که یادگیری اصول سئو، و استفاده از آن‌ها برای افزایش رتبه سایت در گوگل کار پیچیده و دشواری است. با بیانی ساده‌تر باید بگویم که درک صحیح از اصول و قوانین سئو بدون دریافت کمک و مشاوره از کارشناسان و متخصصان آژانس دیجیتال مارکتینگ بسیار سخت است.

بنابراین اگر شما به منظور افزایش رتبه وب‌سایت خود و یا فعالیت در این حوزه قصد آموزش اصول اولیه و مهم سئو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر، که دارای مشاوران و متخصصان زبده و نام آشنایی نظیر آقای معراج معمارنسب در حوزه دیجیتال مارکتینگ است، ارتباط برقرار کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) هدف تجارت الکترونیک است. رعایت اصول و قواعد سئو Principles and rules of SEO در تولید محتوای متنی مسئله بسیار مهمی است. بنابراین بعد از ایجاد سایت، طراحی سایت، باید اصول و قواعد مد نظر سئو را در محتوای خود رعایت کنید. از این طریق می‌توانید به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کنید.

سئو در بازار کسب و کار آنلاین اهمیت زیادی دارد. اما اینکه بدانید اصول و قواعد سئو چیست و چه اهمیتی دارد لازم است که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت اصول و قواعد سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مطالعات زیادی انجام شده که از اهمیت سئو گفته است. بنابراین در ادامه به چند آمار برای اثبات اهمیت آن اشاره می‌کنیم:

  • 93 درصد از کل ترافیک از یک موتور جستجو می‌آید؛
  • 75 درصد از کاربران هرگز از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمی‌کنند؛
  • بیش از 60 درصد از بازاریابان می‌گویند بهبود سئو و رشد حضور ارگانیک اولویت اصلی آنها در بازاریابی داخلی است؛
  • رتبه اول در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل دارای نرخ کلیک 32 درصدی است.

ارقام و آمار گفته شده به خوبی اهمیت سئو را نشان می‌دهد. بنابراین بسیار مهم است که در رتبه بندی سئو موفق عمل کنید. در ادامه به‌طور کامل اصول و قواعد سئو را توضیح می‌دهیم که به افزایش ترافیک وب سایت کمک می‌کند.

بهینه سازی کلمات کلیدی (Keyword Optimization)

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اولین نکته‌ای که در اصول و قواعد سئو باید بدانید اینکه سئو بنای اصلی کسب و کار آنلاین است. اما کلمات کلیدی عنصر اصلی سئو هستند و افزایش رتبه سایت در گوگل  بسیار موثرند. هر صفحه از وب سایت شما باید از یک استراتژی کلمات کلیدی طراحی شده، پیروی کند. این کلمات کلیدی تأثیر زیادی بر الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل می‌گذارند. به همین دلیل هر صفحه به یک کلمه کلیدی خاص نیاز دارد.

رایجترین راهها برای یافتن کلمات کلیدی عبارتند از:

  • یاداداشت برداری: اولین گام اینکه که تمام کلمات کلیدی را که به آنها فکر می‌کنید، یادداشت کنید.
  • برنامه ریز کلمات کلیدی: گوگل، برنامه ریز کلمات کلیدی را برای کمک به مدیران وب سایت برای دستیابی به مخاطبان هدف توسعه داده است.
  • جستجوهای گوگل: می‌توانید صفحات کسب و کار را جستجو کنید و هنگام تایپ سؤال، پیشنهادات گوگل را مشاهده کنید.
  • وب سایت‌های پرسش و پاسخ: سایت‌هایی وجود دارند که هر روز هزاران سؤال را دریافت می‌کنند. یکی از این سایت‌ها Quora است. برای مشاهده سؤالات متداول و ایجاد صفحاتی که دقیقاً به سؤالات مشابه پاسخ می‌دهند، آن را بررسی کنید.

برچسب‌های عنوان (Title Tags)

در اصول و قواعد سئو تگ‌های عنوان دومین عنصر سئو هستند. الگوریتم‌های موتورهای جستجو هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی عناوین شما را تجزیه و تحلیل می‌کنند. سپس آنها موضوع را شناسایی می‌کنند و آن را در بین پست‌های مشابه قرار می‌دهند. کلمات کلیدی نقش مهمی در این زمینه دارند.

عنوان‌ها باید در ابتدا حاوی یک کلمه کلیدی باشند. زیرا به گوگل اجازه می‌دهد ارتباط محتوای شما را با کلمه کلیدی و موضوع تشخیص دهد. علاوه بر این، می‌توانید نام برند را در عنوان بگذارید. زیرا این کار باعث می‌شود خوانندگان بدانند در مورد چه برند و موضوعی می‌خواهند مطالعه کنند.

سرفصل‌ها اهمیت زیادی دارد و باید قانع کننده باشند. به این معنی که آنها باید کاربران را برای مطالعه ادامه مقاله علاقه‌مند کنند. یک عنوان خوب مانند یک فراخوان برای اقدام، عمل می‌کند. از مردم دعوت می‌کند که که محتوای شما را بخوانند و جذب آن شوند. اگر در مورد کارایی عنوان خود مطمئن نیستید، ابزارهای آنلاین مانند CoSchedule Headline Analyzer به شما کمک می‌کند. این برنامه یک امتیاز تیتر ایجاد می‌کند. سپس ساختار کلی، دستورزبان و خوانایی عنوان شما را تجزیه و تحلیل می‌کند.

توضیحات متا (Meta Description)

توضیحات متا هنگام تولید محتوای متنی یک دیگر از اصول و قواعد سئو است. البته کلمات کلیدی متا دیگر تأثیر زیادی در دنیای سئو ندارد. اما ویژگی‌های دیگر مانند توضیحات متا هنوز هم یک عنصر قدرتمند در بهینه‌سازی هستند. یک کاربر قبل از باز کردن یک صفحه وب ابتدا به عناوین و توضیحات متا نگاه می‌کند. سپس ترغیب می‌شود که آیا آن محتوا را بخواند یا خیر.

موتورهای جستجو کلمات کلیدی را در توضیحات متا بررسی می‌کنند. بنابراین آن را به‌عنوان یک عنصر قدرتمند به CTA تبدیل می‌کنند. آنها همیشه در زیر عنوان صفحه وب در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند. این امر افراد را تشویق می‌کند که روی لینک کلیک نمایند و محتوای شما را مطالعه کنند.

انتشار مطالب با کیفیت بالا (Publish High-Quality Content)

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

شما می‌توانید تمام اصول و قواعد سئو را در محتوای خود به کار گیرید. اما اگر محتوای با کیفیت بالا در وب سایت خود منتشر نکنید نمی‌توانید ترافیک کسب کنید. محتوای با کیفیت در رتبه گرفتن سئو بسیار مهم است. شما فقط باید پست‌های مرتبط با محتوای با کفیت تولید کنید، لینک دهی کنید و مشکلات کاربران را حل کنید.

به همین دلیل است که پست‌های وبلاگ طولانی‌تر می‌شوند. زیرا نوشتن یک تحلیل خوب و بررسی مضامین از زاویه‌های مختلف به کلمات بیشتری نیاز دارد. طبق تحقیقات، طول ایده آل پست وبلاگ در حدود 1600 کلمه است. با این حال، متن ساده برای تولید یک محتوای با کیفیت اهمیت زیادی دارد.

محتوای چندرسانه‌ای به جذاب‌تر کردن محتوا کمک می‌کند. به‌عنوان مثال محتواهای ویدیویی به کاربران در مورد محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری می‌دهند. سپس آنها را تشویق می‌کند که پس از تماشا خرید خود را تکمیل کنند.

ممیزی سئو (SEO Audit)

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

ممیزی سئو از مهم‌ترین اصول و قواعد سئو به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید سطح بهره‌وری وب سایت را در طولانی مدت حفظ کنید باید به‌صورت منظم ممیزی سئو را انجام دهید. به این معنا که باید هر چند وقت یک بار کل وب سایت را بررسی نمایید. سپس نقاط ضعف سایت را که باعث کاهش سرعت شما می‌شود را پیدا کنید و آن را برطرف سازید.

رویههای مختلف ممیزی سئو عبارتند از:

  • هر صفحه را برای عناوین متا و توضیحات بررسی کنید؛
  • بهینه سازی کلمات کلیدی را برای هر پست بررسی کنید؛
  • ساختار URL مقالات خود را تجزیه و تحلیل کنید؛
  • برچسب‌های ALT را روی تصاویر بررسی کنید،
  • تست سازگاری با تلفن همراه را انجام دهید. ببینید وب سایت شما به‌درستی برای استفاده از گوشی هوشمند بهینه شده است.

تمام این مراحل به شما کمک می‌کند که ایرادات و مشکلات را برطرف کنید. سپس می‌توانید محتوا را بهبود ببخشید و عناصری را برای افزایش پتانسیل سئو اضافه کنید.

سئو مهمترین استراتژی در تجارت آنلاین است. این شامل مجموعه‌ای کامل از اصول و قواعد سئو است که وب سایت شما را برای جستجو گران گوگل قابل مشاهده می‌کند. اجرای این 5 اصل اولیه سئو به شما کمک می‌کند که ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و شانس خود را برای فروش بیشتر افزایش دهید.

در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تلاش کردیم که اصول مهم سئو را برای شما به‌طور کامل توضیح دهیم. امیدوارم با مطالعه این مقاله توانسته باشیم در بالا رفتن ترافیک و سئو شما کمک کرده باشیم.

اصول سئو سایت The principles of site SEO شامل ده‌ها فاکتور مهم و تأثیرگذار است که در عرض مدت کوتاهی می‌تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد. این اصول را همواره باید به کار ببرید تا در نظر گوگل و کاربران اعتبار پیدا کنید. بسیاری از افراد از قوانین seo آگاه نیستند و با عدم شناخت اصول آن، زمینه افت وب سایت‌شان را فراهم می‌کنند.

چنانچه سایت خود را راه‌اندازی کرده و قصد دارید صفحات وب سایت خود را در صفحات برتر نتایج جستجو گوگل قرار دهید این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله به بررسی اصول سئو داخلی و خارجی و همچنین اصول سئو سایت می‌پردازیم.

اصول سئو داخلی On_Page

پس از طراحی سایت نوبت به بهینه‌سازی آن می‌رسد. اقداماتی که در داخل وب سایت حین تولید محتوای متنی انجام می‌دهید سئو داخلی نام دارد.

به طور کلی سئو on-page یا سئو داخلی به ۶ عامل اصلی و تأثیرگذار بستگی دارد. این عوامل مهم عبارت هستند از:

عنوان Title

از آنجائی که عنوان صفحه Title در صفحات SERPs نشان داده می‌شود و کاربر با کلیک بر روی آن می‌تواند وارد صفحه وب سایت شما شود، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. عنوان را در محیط WordPress از طریق افزونه Yoast SEO می‌توان ایجاد کرد. با استفاده از تگ html، عنوان صفحه را به صورت بنویسید.

تگ‌های عنوان

یک محتوا باید دارای سرفصل‌هایی باشد که هر کدام باید با تگ‌های ، ، ایجاد شوند. استفاده از این برچسب‌ها قوانین خاصی دارد؛ برای مثال صفحه باید تنها یک تگ h1 داشته باشد که موضوع کلی محتوای صفحه را در بر بگیرد h3 .نیز مربوط به تیتر‌های زیرمجموعه تیتر h2 است.

کلمات کلیدی Keyword

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای استفاده از کلمات کلیدی باید چند نکته را در نظر بگیرید؛ از جمله اصول سئو سایت در رابطه با کلمه کلیدی عبارت هستند از:

توزیع مناسب کلمه کلیدی طبق مشاوره دیجیتال مارکتینگ به این صورت است:

  • چگالی کلمه کلیدی
  • استفاده از معادل‌ها و اصطلاحات مربوط کلمه کلیدی

توجه کنید که کلمه کلیدی را بیش از اندازه به کار نبرید. می‌توانید از معادل‌ها و کلمات مربوط به آن استفاده کنید. هم چنین keyword اصلی را در انتها و ابتدای صفحه، عنوان اصلی و یک سوم سرفصل‌ها و توضیحات متا بنویسید. همچنین می‌توانید از ابزارهای کمکی در رابطه با کلمه کلیدی استفاده نمایید.

انکر تکست   anchor text

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

صفحات وب سایت خود را می‌توانید از طریق انکرتکست‌ها به یکدیگر مرتبط سازید. هنگامی که به تولید محتوای متنی می‌پردازید و کاربر صفحه‌ای از سایت شما را می‌بیند با کلیک بر روی متنهای لینک دار یا همان anchor text به صفحه دیگری منتقل می‌شود. از این قابلیت می‌توان در رپورتاژ‌های آگهی، پست‌های مهمان وغیره نیز استفاده کرد.

تصاویر سایت

وجود تصویر در صفحات سایت هنگام طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی از نکات مثبت تولید محتوا به شمار می‌رود. استفاده از تصاویر نیز دارای اصولی است:

  • نام تصاویر را مرتبط با کلمه کلیدی بنویسید.
  • از آلت alt تصویر به عنوان زیرنویس استفاده کنید و در آن کلمه کلیدی را لحاظ نمایید. alt نباید از ۱۵ کاراکتر بیشتر باشد.
  • تصاویر را کم حجم اما با کیفیت و در فرمت jpg و png قرار دهید.

توضیحات متا   meta description

بهره‌مندی  درست از تگ متا دسکریپشن از جمله مهم‌ترین اصول سئو سایت است. توضیحات متا که در صفحه سایت قابل مشاهده نیستند باید به طرز هوشمندانه‌ای نوشته شوند. چرا که این توضیحات در صفحه جستجو گوگل نمایش داده می‌شود و باید با هدف کاربر مطابقت داشته باشد. همچنین توجه کنید که کلمه کلیدی را در آن به کار ببرید و بیش از ۳۰۰ کلمه ننویسید.

اصول سئو خارجی Off_Page

سئو خارجی یا Off_Page که به اقدامات شما خارج از وب سایت‌تان بستگی دارد و به صفحات‌تان اعتبار می‌بخشد در افزایش رتبه سایت در گوگل نقش مهمی دارد. به طور کلی سه فاکتوری که در ادامه توضیح می‌دهیم در این نوع سئو تأثیر‌گذار هستند.

بک لینک backlink

یک backlink درواقع لینکی است که از سایت دیگری برای سایت‌تان دریافت می‌کنید تا دیده شوید. شاید بتوان گفت بک لینک‌ها بیشترین تأثیر را در رتبه‌بندی گوگل دارند و از نظر گوگل نوعی اعتبار برای سایت‌تان محسوب می‌شوند. ربات‌های خزنده گوگل از طریق این لینک‌های وروی متوجه وب سایت شما می‌شوند و کاربران نیز با کلیک کردن آن‌ها از صفحات‌تان بازدید می‌کنند. ترافیک ارجاعی ایجاد شده و دریافت لینک از سوی سایت‌های معتبر و مرتبط می‌تواند به ارتقاء وب سایت‌تان کمک زیادی بکند.

برندسازی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی از اصول بازاریابی محتوایی، برندسازی و ایجاد یک نام و نشان تجاری برای کسب و کارتان است. استفاده از نام برندتان در سطح اینترنت نشان دهنده اعتماد و اعتبار است.

سیگنال شبکه‌های اجتماعی

اعتبار داشتن در دنیای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی منعکس‌کننده ارزش کار شما است و این می‌تواند برای گوگل هم یک رای اعتماد باشد. از طرفی ترافیک ارگانیک وب سایت‌تان نیز از طریق پیوند‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید افزایش پیدا می‌کند.

کشف اصول پایه سئو برای مبتدیان

رعایت اصول پایه سئو Basic principles of SEO در جذب بازدیدکنندگان سایت و موفقیت تجارت شما بسیار مهم است. عوامل مهمی در سئو نقش دارند که می‌توان از طراحی سایت و تولید محتوای متنی نام برد. اما رعایت اصول اولیه سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل اهمیت زیادی دارد.  ذکر این نکته مهم است که 54 درصد از مشتریان از جستجوی ارگانیک برای بازدید سایت‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در سایت شما نقش اساسی دارند. موفقیت در سئو یک پدیده یک شبه نیست بلکه زمان و صبر زیادی لازم است. بسیار مهم است که از آخرین تغییرات در الگوریتم‌های گوگل مطلع باشید. همچنین استراتژی‌ را ایجاد کنید که اهداف خاص شما را برآورده کند. در ادامه این مطلب در کنار ما باشید که هرآنچه که نیاز است در مورد اصول پایه سئو بدانید را برای شما بگوییم.

درباره سئو

اصول پایه سئو شامل حوزه‌های مختلفی است. این حوزه‌ها شامل استراتژی با اهداف، بودجه و تاکتیک‌های مختلف می‌شود. تحقیقات کلمه کلیدی، حجم، رقابت و ارتباط را تجزیه و تحلیل می‌کند. بهینه سازی وب سایت شیوه‌های سئو را اجرا می‌کند. همچنین بازاریابی محتوا، رسانه‌های اجتماعی و ارزیابی رتبه بندی وب سایت و تجزیه و تحلیل در موفقیت سئو نقش مهمی دارند.

مزایای یک استراتژی سئوی شامل دیده شدن رتبه بالاتر وب سایت در موتورهای جستجو و ترافیک بیشتر به وب سایت می‌شود. در ادامه این مقاله به اصول اولیه سئو می‌پردازیم که شما می‌توانید برای شروع تجارت آنلاین خود از آن‌ها استفاده کنید.

1. لینک بیلدینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

هنگام طراحی فروشگاه اینترنت ایجاد لینک از اصول پایه سئو به شمار می‌رود. همان‌طور که لینک دهی برای اجرای یک استراتژی سئو موفق حیاتی است، اما همیشه چالش‌برانگیزترین بخش سئو است.

لینک‌هایی که سایر وب سایت‌ها به وب سایت شما لینک می‌دهند را بک لینک می‌گویند. عوامل زیادی هنگام لینک دهی‌ها روی موقعیت صفحه شما در نتایج جستجو تاثیرگذار هستند. این عوامل عبارتند از تعداد بک لینک‌ها، مرتبط بودن صفحات لینک دهنده و کلمات کلیدی که در بک لینک‌ها استفاده می‌شود (انکر تکست). همچنین ذکر این نکته ضروری است که پیوندهای یک دامنه فقط یک بار حساب می‌شوند.

منظور از لینک‌های طبیعی، پیوندهایی هستند که خود وب‌سایت‌ها انتخاب می‌کنند که به محتوای شما لینک دهند. اما ایجاد لینک فراگیر با ارسال ایمیل به وبلاگ‌نویسان برای بک لینک یا با ارسال سایت‌ها به دایرکتوری‌ها صورت می‌گیرد. همچنین این نوع لینک‌ها را می‌توان با پرداخت هزینه برای لیست‌ها از هر نوع ایجاد کرد.که تاثیر خوبی در افزایش رتبه سایت در گوگل دارد.

2. انکر تکست

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

Anchor text یک متن قابل کلیک در یک هایپرلینک است. انکر تکست شما باید با صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید مرتبط باشد. زیرا کلمات موجود در انکر تکست به رتبه‌ای که صفحه شما دریافت می‌کند کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، اینجا کلیک کنید، اکنون بخوانید و غیره، این موارد، نمونه‌های بدی از انکر تکست هستند. مثلاً اگر در مورد اصول سئو می‌نویسید، کلمات کلیدی مرتبط با آن عبارت را لینک دهید.

3. چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمه کلیدی در اصول پایه سئو بسیار مهم است. چگالی کلمه کلیدی یعنی اینکه یک کلمه کلیدی در یک صفحه به چه تعداد دفعات استفاده می‌شود. در سئو، تراکم کلمه کلیدی برای اینکه آیا یک صفحه وب به یک کلمه کلیدی مشخص مرتبط است یا خیر.

4. متن جایگزین

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تگ Alt مهمترین عامل بهینه سازی تصویر است. Alt مخفف alternate است. گاهی ممکن است تصویر یک محتوا نمایش داده نشود یا زمان بارگذاری آن طولانی شود. در این صورت متن موجود در تگ alt به‌جای تصویر نمایش داده می‌شود.

5. URL

URL یکی از مهم‌تری اصول پایه سئو است. یک URL خوب به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که صفحه وب چه چیزی را پوشش می‌دهد. اگر از کلمات کلیدی در URL استفاده کنید می‌تواند به جستجوی سایت شما کمک کند. اما خود URL ها تأثیر زیادی برای رتبه بندی صفحه ندارند. بسیاری از وب سایت‌ها فکر می‌کنند با ایجاد URL های بی‌ارزش حاوی کلمه کلیدی می‌توانند به رتبه بندی کمک کنند. در صورتی که این کار هیچ تاثیری در کسب رتبه بالاتر ندارد.

    چند روش خوب برای ایجاد URL عبارتند از:

  • URL های ساده، مرتبط و دقیق بسازید؛
  • از استفاده از پارامترهای URL خودداری کنید؛
  • URL ها باید مختصر باشند و هرگز بیش از 2048 کاراکتر نباشند؛
  • در صورت لزوم برای خوانایی، فقط از خط‌فاصله برای جدا کردن کلمات استفاده کنید؛
  • از حروف کوچک استفاده کنید. (در برخی موارد، حروف بزرگ می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در صفحات تکراری شود. برای مثال، com/Blog و webcorpco.com/blog ممکن است دو URL مجزا باشند که ممکن است مشکلاتی را با محتوای تکراری ایجاد کنند.)

 6. سئو درون صفحه

یکی دیگر از اصول پایه سئو، سئوی درون صفحه است. عمل بهینه سازی صفحات وب برای کسب رتبه بالاتر و ترافیک مرتبط بیشتر در موتورهای جستجو را سئوی درون صفحه می‌گویند. در On-page هم محتوا و هم کد منبع HTML یک صفحه می‌تواند بهینه شود. در مقابل سئوی خارج از صفحه منظور لینک‌ها و سایر سیگنال‌های خارجی هستند.

استفاده از کلمات کلیدی و هدف گیری بخشی از قوانین رتبه‌بندی موتورهای جستجو هستند. برای به‌کارگیری کلمات کلیدی در صفحات باید از تکنیک‌های مؤثر استفاده کنیم که بتوان صفحات را برای جستجو بهینه کرد.

استفاده از عبارت کلیدی:

  • در تگ عنوان، حداقل یک بار؛
  • در مقدمه مطلب؛
  • در کل محتوا به‌صورت پراکنده؛
  • حداقل یک بار در ویژگی alt یک تصویر در صفحه؛
  • یک بار در URL؛
  • حداقل یک بار در تگ توضیحات متا.

 7. برچسب‌های عنوان

در اصول پایه سئو عنصر عنوان بسیار مهم است. عنوان یک صفحه به معنای توصیف دقیق و مختصر از محتوای یک صفحه است. عنوان هم برای تجربه کاربر و هم در سئو نقش مهمی دارند. همیشه در عنوان از کلمات کلیدی استفاده کنید و برچسب‌های عنوان شما باید توصیفی و خوانا باشند.

8. توضیحات متا

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

توضیح کوتاهی از محتوای یک صفحه را تگ توضیحات متا می‌گویند. موتورهای جستجو برای رتبه بندی از کلمات یا عبارات کلیدی در این برچسب استفاده نمی‌کنند. اما توضیحات متا منبع اصلی برای متن نمایش داده شده در زیر لیست نتایج هستند. توضیحات متا معمولاً باید بین 130 هر تا 160 کاراکتر باشند و بیشتر از این را نشان نمی‌دهد.

پایه های یک سئو موفق

هر کسب و کاری برای اینکه بتواند به موفقیت برسد باید استراتژی از پیش تعیین شده داشته باشد. یعنی شما باید یک نقشه راه و ترفند ها و تمام راهکارهایی که قرار است برای رسیدن به اهداف خود به کار ببرید را از پیش تعیین کنید. در کار سئو SEO نیز شما باید استراتژی داشته باشید فراموش نکنید که داشتن استراتژی موفق می‌تواند شما را هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی از سایر رقبای خود متمایز کند.

اگر جزو آن دسته از سئوکاران مبتدی هستید باید به شما بگویم که بدون داشتن استراتژی موفق و بدون داشتن استراتژی سئو به هیچ وجه نمی توانید در سئو موفق شوید. تمام سئوکاران حرفه ای از پیش استراتژی سایت مورد نظر را به طور کامل بررسی می‌کنند، در اینجاست که تفاوت سئوکار حرفه‌ای با سئو کار مبتدی مشخص میشود. مراجعه به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تا حد زیادی می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. ادامه با ما همراه باشید تا تمامی نکاتی که به شما برای چیدن یک استراتژی سئو موفق کمک می کند را آموزش دهیم.

پایه های یک سئو موفق

پیش از اینکه به سراغ معرفی پایه های یک استراتژی موفق برویم شاید بهتر باشد در رابطه با استراتژی سئو و تعریف آن با شما صحبت کنیم.

تعریف استراتژی سئو

در تعریف استراتژی سئو باید به شما بگویم که به تمامی کارهایی که شما برای بالا آمدن سایت مورد نظر بر اساس کلمات کلیدی خاص خود انجام می‌دهید و تمامی فعالیت هایی که باعث بالا رفتن ترافیک سایت می‌شوند، سئو گفته می شود. حال به راه و روشی که جهت اجرای این اعمال به منظور سئوی وب‌سایت طراحی می‌شود، استراتژی سئو می‌گویند. استراتژی سئو شامل بخش‌های مختلفی است که این بخش ها شامل : سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می‌شوند. در ادامه به سراغ نکاتی می رویم که به شما کمک می کند یک استراتژی سئو موفق طراحی کنید.

اهداف خود را مشخص کنید

زمانی که شما می‌خواهید سئو یک سایت را به عهده بگیرید باید از قبل تعیین کنید که چه اهدافی برای ارتقاء این سایت در نظر دارید و سپس از بین اهداف باید آنها را رتبه بندی کنید و مهمترین آنها را در اولویت قرار دهید. از همه مهمتر این‌که پیش از تعیین استراتژی و مشخص کردن اهداف باید هدف کارفرما را نیز نسبت به سایت بدانید. به عنوان مثال کارفرما قصد دارد که از سایت خود چه استفادهای کند؟

آیا قصد دارد که یک فروشگاه اینترنتی جزیی داشته باشد؟ یا قصد دارد که تمام بازار را در حوزه کاری خود در دست بگیرد. به همین دلیل باید پیش از اینکه اهداف خود را مشخص کنید با کارفرما صحبت کنید. گاهی اوقات با راه اندازی پیج اینستاگرام و مدیریت اینستاگرام می‌توان به فروش خوبی رسید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

آنالیز سایت

اگر سایت از قبل طراحی شده و مدتی یک سئوکار دیگربر روی آن فعالیت داشته شما موظف هستید که سایت را پیش از تعیین استراتژی های خود به طور کامل آنالیز کنید و اطلاعات کاملی را در رابطه با شرایط فعلی سایت و مشکلات آن به دست آورید.

بررسی و تحقیق کلمات کلیدی

پس از انجام 2 مورد قبلی هم اکنون باید به سراغ بررسی و تحقیق کلمات کلیدی مورد نظر نسبت به کسب و کاری که قصد دارید سایت آن را به عهده بگیرید، بروید. یکی از مهمترین نکاتی که می تواند باعث رشد سئوی سایت و باعث موفقیت شما شود، بررسی درست کلمات کلیدی می‌باشد. سعی کنید از ابزارهای سئو و همچنین گوگل سرچ کنسول برای این که بتوانید کلمات کلیدی را به طور دقیق مشخص کنید، استفاده کنید.

علاوه بر این شما باید صفحات اصلی که مرتبط با کلمه‌ی کلیدی حوزه کاری شما هستند را به طور کامل بررسی کنید تا بتوانید رقبا و مقالات و محتواهایی که آنها به اشتراک می‌گذارند را شناسایی کرده و کاملاً تجزیه و تحلیل کنید. تحقیق کلمات کلیدی زمان‌بر است اما می‌تواند باعث نوشتن یک استراتژی موفق سئو شود. قطعاً زمانی که شما گزارش سئو را به کارفرما ارائه می دهید کارفرما نیز متوجه استراتژی حرفه ای شما خواهد شد.

محتوای هدف دار

یکی از مواردی که متاسفانه بسیاری از سئوکاران به آن هیچ توجهی نمی‌کنند نوشتن محتوا های هدف دار است. هدف شما از نوشتن محتوا جذب مخاطب است که با تولید محتوای کاربردی و مفید برای کاربر میسر می باشد. بنابراین باید سعی کنید محتواهایی را در سایت منتشر کنید که توسط کاربر جستجو می‌شود. در اینجا نیز شما باید تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید تا بتوانید محتوای کاربرپسند منتشر کنید.
توجه داشته باشید که کاربر پسند بودن محتوا با توجه به نوع فعالیت سایت متفاوت است.

به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و فعالیت حضوری ندارید نیازی نیست که در رابطه با آدرس در محتوای خود صحبت کنید اما اگر شما مراجعه کننده حضوری دارید و یک مجموعه فعالیتی حضوری در اختیار شما است بدون شک باید تمامی راه های ارتباطی و آدرس و حتی تلفن را نیز در محتوای خود ذکر کنید.
بنابراین این نکته را به خاطر داشته باشید که کاربر پسند بودن محتوا بسته به حوزه فعالیتی سایت متفاوت می‌باشد.

مخاطب هدف

جذب مخاطب هدف را فراموش نکنید. باید مخاطبینی را به سمت سایت هدایت کنید که به محتوای شما نیاز داشته باشد. بنابراین باید استراتژی سئو شما به گونه ای باشد که بتوانید مخاطبین هدف را جذب کنید و آنها را برای مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید.

برندسازی

استراتژی سئو شما قبل از اینکه به طور کامل تدوین شود باید به این نکته توجه داشته باشد که آیا هدف سایت برندسازی است یا نه؟ استراتژی سئو برندسازی با استراتژی سئویی که هدف برندسازی ندارد کاملا متفاوت است. گاهی اوقات حوزه فعالیتی سایت مورد نظر یک موضوع کاملا عمومی بوده و کارفرما تاکید بر اینکه بخواهد محصول او در بین تمامی محصولات شناخته شود ندارد بلکه هدف آن تنها فروش و کسب درآمد می باشد. اما گاهی اوقات سایت مورد نظر بر روی یک محصول خاص فعالیت می کند بنابراین باید یک استراتژی برندسازی خاص نیز برای این سایت طراحی شود.

استراتژی سئو ویدئو

امروزه اکثر افراد ترجیح می‌دهند که اطلاعات مورد نظر را یا بشنوند یا اینکه آنها را به صورت ویدئو ببینند. بنابراین استفاده از ویدئو می تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو داشته باشد. شما باید یک استراتژی سئو ویدئو را از پیش تعیین کنید.

مهمترین اصول و مراحل سئو سایت کدامند؟

امروز سئو سایت نقش تأثیرگذاری در بازاریابی و کسب و کارها دارد. به طوری که بیشتر کسب و کارهای آنلاین به دنبال به دست آوردن رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو با یکدیگر رقابت می‌کنند. این کسب و کارها برای بهبود سایت خود به دنبال استراتژیک کارآمد هستند. بنابراین ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با مراحل سئو سایت بیشتر آشنا کنیم.حدود 85 درصد از کاربران اینترنتی به غیر از صفحه اول گوگل به صفحات دیگری نمی‌روند. بر همین اساس باید شما با استفاده از صحیح ترین مراحل سئو سایت Website SEO steps بتوانید وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید. اما از آنجایی که روش‌های سئو در گوگل مدام در حال تغییر کردن هستند بنابراین انتخاب بهترین مراحل سئو نسبتاً کار دشواری خواهد بود‌. ولی به طور کلی مراحل سئو سایت در سه زمینه اصلی انجام می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

 سئو فنی و تکنیکال

فرآیندی است که طی آن یک سایت با مسائل فنی برای ارتقای رتبه ارگانیک سایت تطابق داده می‌شود. مواردی مانند ایندکس کردن، بررسی ساختار سایت و خزیدن از جمله عناصر مهم برای سئو تکنیکال هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی به شمار می‌آیند.

 سئو داخلی از مهم‌ترین مراحل سئو سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تمرکز این مورد روی بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو است. همچنین سئو داخلی روی محتوای مقالات، کلمات کلیدی، روی سئو عکس، لینک داخلی و… انجام می‌شود.

 سئو خارجی

این گزینه با استفاده از ایجاد بک لینک های باکیفیت از وب سایت ها و وبلاگ های دارای اعتبار انجام می‌شود. سئوی خارجی یکی از عوامل مهم برای رتبه بندی جهت موتورهای جستجو به شمار می‌آید.

مهم ترین مراحل سئو سایت کدامند؟

دقت کنید که مراحل سئو سایت یک فرآیند طولانی مدت است. امروزه سئوکاران تکنیک ها و راهکارهای زیادی را برای افزایش رتبه سایت انجام می‌دهند. در واقع هر کدام از این روش‌ها تأثیر مثبتی بر روی رتبه وب سایت شما خواهند داشت. از جمله این مراحل سئو سایت عبارت‌اند از:

آنالیز سایت از نظر سئو

نخستین مرحله از مراحل سئو سایت پیدا کردن نقاط ضعف و قوت وب سایت است. برای پیدا کردن آن‌ها می‌توان با انجام ممیزی کامل و دقیق اقدام کرد. از طریق این کار می‌توان چگونگی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را نسبت به سایت‌ های رقبا پیدا کرد که این امر از جمله عناصر مهم برای سئو تکنیکال هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی به شمار می‌آیند.

انتخاب کلمات کلیدی هدف یکی از مهم‌ترین مراحل سئو سایت

یکی از مراحل مهم برای انواع استراتژی های بازاریابی سئو تحقیقات کلمات کلیدی است. چون تمامی فرآیند بهینه سازی موتور جستجو به انتخاب کلمات کلیدی مؤثر و مناسب بستگی دارد. این کلمات برای هدف قرار دادن مشتری‌های بالقوه و ایجاد محتوای ارزشمند به کار برده می‌شوند. در این مرحله می‌توان لیستی از کلمات کلیدی که به یک کسب و کار مربوطه هستند را در نظر گرفت. مواردی مانند صفحات محصول یا محصولات و خدمات و تمامی صفحاتی که لازم است سئو شوند، با در نظر گرفتن کلمات کلیدی مربوط بهینه سازی خواهند شد.

تولید محتوای ارزشمند

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه یک کسب و کار بتواند به بالاترین رتبه در نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کند، لازم است که محتوای بهینه داشته باشد. این محتوا شامل ویدئو، عکس و مقاله هستند. در مرحله تولید محتوای ارزشمند لازم است برنامه ریزی تولید انتشار و به‌روزرسانی پیوسته محتوا انجام شود. این موارد از طریق کلمه کلیدی انتخاب شده صورت می‌گیرند. لازم است محتوای مربوطه به نشان دادن مزایای رقابتی محصول بپردازد و به گونه‌ای باشد که کاربران بتوانند پاسخ تمام سؤالات خود را در آن پیدا کنند. زیرا یکی از موارد مهم در تولید محتوای ارزشمند تعامل و رفع نیاز کاربر است.

بهبود سئوی داخلی

سئوی داخلی روی مواردی مانند محتوا، لینک سازی، به‌ روزرسانی‌ های پیوسته مقالات و سئو تکنیکال تمرکز می‌کند. برای اینکه بتوان به رتبه‌های بالاتر دست پیدا کرد، لازم است که به بهبود سئوی داخلی و برطرف کردن مشکلات داخلی سایت پرداخت. نتیجه‌ای که از طریق انجام صحیح و استاندارد سئوی داخلی سایت به ‌دست می‌آیند برای سایت های فروشگاهی و بلاگی مزایای بلند مدتی دارد. به طوری که از جمله این مزایا می‌توان به ترافیک رایگان و ارگانیک اشاره کرد.

بهبود تجربه کاربری

از دیگر مراحل سئو سایت، تضمین ارائه نمودن تجربه کاربری خوب برای بازدیدکنندگان سایت است. این مورد به زمان با وارد شدن مشتری به سایت و خارج شدن او از سایت مربوط می‌شود. از امور مهمی که لازم است در این مرحله انجام شود، می‌توان به بهبود نمرات جی تی متریکس، سرعت سایت، در دسترس بودن خدمات و امکان راحتی برای سفارش و خرید اشاره کرد.

استراتژی لینک سازی قدمی مهم در مراحل سئو سایت

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که روی رتبه بندی سایت تأثیر می‌گذارد استفاده از استراتژی لینک سازی است. در این زمینه تعداد بک لینک های باکیفیتی که به وبسایت خواهند رسید، بسیار مهم است. لینک سازی یکی از مراحل سخت برای استراتژی توسعه سئوی سایت خواهد بود و در بسیاری از موارد لازم است که توسط افراد متخصص سئو انجام شود.

اندازه گیری برای عملکرد استراتژی سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو فرآیندی زمان‌بر است که نیاز به ارزیابی دوره‌ای ماهانه با کمک داده‌های قابل اعتماد و سیستم‌عامل‌های تجزیه و تحلیل دارد. از جمله موارد و معیارهای مهم که برای ارزیابی سئوی سایت می‌توان انجام داد، بررسی کردن حجم ترافیک ارگانیک تولید شده در هر ماه یا تعداد لینک های ورودی باکیفیت و معیارهای تجربه کاربری است.

تحقیق کلمه کلیدی برای سئوی سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

فرآیند شناسایی کلمات کلیدی هدف نیاز به ابزارهای مخصوصی دارد. زمانی که شما به دنبال تحقیقات کلمه کلیدی هستید باید یک عبارت تک سیلابی را به عنوان کلمه بنیادی انتخاب کنید. امروزه ابزارهای مختلفی برای جستجوی کلمه های کلیدی ارائه شده است که برخی از پولی و برخی دیگر رایگان هستند‌.

سئو و بهینه سازی تگ های عنوان

زمانی که وب سایت شما مورد بررسی موتورهای جستجو قرار می‌گیرد اولین چیزی که کاربران مشاهده می‌کنند تگ های عنوان است. بنابراین لازم است تا این عنوان‌ها به صورت مختصر و مفید انتخاب شوند. شما برای توضیحات بیشتر بهتر است از متا استفاده کنید. بعد از تحقیقات کلمات کلیدی در واقع تگ عنوان‌ها جایگاه مناسبی برای قرار دادن کلمه های کلیدی به شمار می‌آیند. البته تلاش کنید که تعداد کاراکترها به کار رفته در عنوان زیر شصت باشد‌. از طرفی لازم است تا هر صفحه تنها یک عنوان مجزا داشته باشد و تحت هیچ شرایطی نباید عنوان تکراری باشد.

عنوان‌های متای مرتبط

بعد از عنوان در واقع مطالب متاها جزو اولین موردی هستند که کاربران آن را می‌بینند. اگر چه از سال 2009 گوگل نیز توضیحات متا را جزو عوامل مؤثر در رتبه بندی وب سایت نمی‌داند‌؛ ولی قطعاً یک توضیحات مناسب در متا می‌تواند کاربران را به سمت بازدید از وب سایت بکشاند. در این صورت رتبه بندی شما افزایش پیدا خواهد کرد. پس یکی از مراحل سئو سایت نوشتن توضیح متای جذاب است. اما تأثیر این مرحله در دراز مدت مشخص خواهد شد.

آنالیز رقبا در مراحل سئو سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

این مورد از مراحل سئو سایت به شما کمک خواهد کرد تا با جاسوسی روش‌های رقبا نیز تکنیک های ایده الی را در وب سایت خود انجام دهید. تمام کسب و کارهای اینترنتی جهت رشد وب سایت خود سعی می‌کنند تا وب‌سایت‌های قدیمی را مورد بررسی قرار دهند.البته فراموش نکنید که انجام این پروسه بسیار وقت‌گیر و مشکل است.

پیاده سازی URL های کاربر

در زمان طراحی یو آر ال همیشه چیزی را انتخاب کنید که برای موتورهای جستجو کاربری داشته باشد. چنانچه یو آر ال های شما مبهم و ناصحیح باشد قطعاً موتورهای جستجو نمی‌توانند مفهوم آن را درک کنند. برای اینکه بتوانید یک یو آر ال مناسب به وجود آورید بهتر است مقاله شما یک خلاصه چند کلمه ای داشته باشید. این موضوع می‌تواند جذابیت صفحه وب سایت خود را بالاتر ببرد. توجه داشته باشید که به کار بردن کلمات کلیدی بیش از چگالی تعیین شده می‌تواند وب سایت شما را به صورت یک اسپم معرفی کند‌ که حتما با کسب مشاوره از متخصصان آژانس دیجیتال مارکتینگ از این امر جلوگیری نمایید.

افزایش سرعت سایت

یکی از موثرترین مراحل سئو سایت نیز بالا بردن سرعت سایت است‌. قطعاً سایت هایی که بارگذاری سریعی دارند می‌توانند بیشتر مورد تائید کاربران قرار بگیرند. پس سعی کنید از عواملی که باعث کاهش بارگذاری صفحات می‌شوند مانند موارد زیر خودداری کنید:

  • زمان های طولانی پاسخ سرور
  • پلاگین های خیلی زیاد
  • تصاویر بهینه نشده
  • عدم فشرده سازی کدها
  • و…

اجرای مراحل سئو سایت با مای کاستومر

در سال‌های گذشته گرفتن رتبه از موتورهای جستجوگر گوگل کار بسیار ساده‌ای بود. بیشتر مدیران وب عبارت‌هایی را به عنوان اضافه کرده و محتواهایی را تولید می‌کردند‌؛ اما امروزه روال اجرای مراحل سئو سایت تغییر کرده است‌. دیگر به کار بردن کلمات کلیدی زیاد و روش‌های سئو کلاه سیاه نمی‌تواند رتبه سایت را افزایش دهد‌. بر همین اساس ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا یک مسیر کاملاً روشن را در پیش روی شما قرار دهیم. در واقع ما در تیم مای کاستومر سعی داریم تا با ارائه محتویات باکیفیت نیز وب سایت شما را تا حد ممکن بهبود ببخشیم. بنابراین شما با دریافت خدمات مجموعه ما می‌توانید در گوگل یک رتبه خوب داشته باشید.

دقت کنید که بروزرسانی های گوگل را در تمام پکیج ها و خدمات خود مانند موارد زیر اجرا نموه ایم:

  • مشاوره سئو
  • طراحی سایت
  • تحقیقات کلمات
  • تولید محتوا
  • مدیریت لینکداین
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • و…

برای دستیابی به یک سایت بهینه باید استراتژی مناسبی را با در نظر گرفتن نوع سایت و اهداف کسب و کار مربوطه در نظر گرفت. متخصصین سئو در این زمینه می‌توانند با تحلیل کردن مشکلات سایت به خوبی پیاده‌سازی روند بهبود محتوا و به دست آوردن رتبه بالا را انجام دهند. مراکزی که در زمینه خدمات سئو سایت فعالیت می‌کنند، مراحل سئو سایت را مطابق با استانداردهای لازم و اصولی انجام می‌دهند.

مهم‌ترین نکات برای بهینه سازی سایت در گوگل

بهینه سازی سایت در گوگل Site optimization in Google یعنی کارهای لازم برای آوردن وب سایت به صفحات اول گوگل است. مطمئناً زمانی شما می‌توانید بیشترین بازدید کننده را از سایت خود داشته باشد که در صفحه اول گوگل باشید. امروزه برای رسیدن به این فرصت برای کسب و کارهای اینترنتی روش های مختلفی وجود دارد. معمولاً به این شیوه ها و افزایش رتبه در وب سایت نیز بهینه سازی سایت گفته می‌شود. پس در ادامه شما را با تکنیک های بهینه سازی سایت در گوگل آشنا می کنیم.‌

بهینه سازی سایت در گوگل چیست؟

بهینه سازی به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که برای بهبود عملکرد سایت انجام می‌شود‌. در نتیجه سایت منجر به ترافیک شده و نتیجه بهتری را به شما خواهد داد. مطمئناً بدون بهینه سازی سایت امکان به وجود آوردن ترافیک وجود ندارد و عمدتاً بازدیدکنندگان به سراغ سایت‌های رقیب خواهند رفت. در حال حاضر امروزه بهینه سازی سایت یا همان Optimization به عنوان مهم‌ترین روش های بازاریابی شناخته شده است.‌ پس هنگامی که یک سایت را با استفاده از مجموعه عبارت های کلیدی بهینه سازی می‌کنید این روش را بهینه سازی سایت می‌نامند.

اهمیت بهینه سازی سایت در گوگل

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

معمولاً هدف از بهینه سازی سایت ارائه دادن خدمات بهتری به مشتریان است. در این میان با بازدید بیشتر کاربران به طور حتم رتبه سایت در موتورهای جستجو بالاتر خواهد رفت. پس اگر وب سایت یک منبع درآمد برای شما محسوب می‌شود‌ بهتر است با بهینه سازی وب سایت خود به آن ارزش و اعتبار بدهید. زیرا امروزه گوگل به عنوان قدرتمندترین موتورهای جستجو به شمار می‌آید. بنابراین در کمترین زمان ممکن این موتورها می‌توانند کلمان کلیدی را جستجو کنند.

روی کدام موتور جستجو تمرکز کنیم؟

برای بهینه سازی سایت موتورهای جستجوگر زیادی وجود دارد که هر کدام دارای الگوریتم های متفاوتی هستند. ولی در این میان گوگل توانسته از رقبای بزرگی مانند یاهو و یا شبکه های دیگری مثل ماکروسافت پیشی گرفته و قدرتمندتر عمل کند. همچنین گوگل در مقابل سایر موتورهای جستجو از قبیل ASK و AOL سهم بیشتری را در ایران به خود اختصاص داده است. از این رو بهترین روش‌ها برای افزایش رتبه سایت در گوگل و قرار گرفتن در لینک های اول صفحه 1 گوگل نیز بهینه سازی سایت در گوگل می‌باشد‌.

عملکرد موتورهای جستجو چگونه است؟

هنگامی که شما بهینه سازی سایت در گوگل را با بهترین روش ها انجام می‌دهید. قطعاً موتورهای جستجو از بین میلیارد محتوایی که در کسری از ثانیه در اینترنت منتشر می‌شوند سعی کرده باکیفیت‌ترین محتوا را در اختیار کاربر قرار دهد. اما باید دید دسترسی این موتورها به محتواهای اینترنتی به چه صورت است.

خزنده ها

موتورهای خزنده نیز ربات‌های خودکاری هستند که به تمام صفحه‌های اینترنتی سر می‌زنند. در نتیجه با دقت زیاد تمام محتواها را بررسی می‌کنند.

ایندکس

ربات‌های خزنده در گوگل تمام نتایج به دست آمده از بررسی‌های خود را ذخیره می‌کند. امروزه این روش را از موتورهای جستجوگر را اصطلاحاً ایندکس می‌گویند. بد همین اساس زمانی که شما عبارتی را سرچ می‌کنید در کمتر از یک ثانیه درخواست شما پاسخ داده می‌شود.

ضرورت بهینه سازی سایت

با توجه به روش های مختلفی که برای بهینه سازی سایت در گوگل طراحی شده است. انجام این کار برای وبمستران امری ضروری به حساب می‌آید؛ زیرا:

  • یک سایت با داشتن سئو خوب می‌تواند اعتماد و رضایت کاربران را جلب کند.
  • داشتن یک سئو مناسب قطعاً تجربه کاری شما را بالاتر خواهد برد.‌
  • سئو در مقایسه با سایر تکنیک های بازاریابی دیجیتال نیز قیمت ارزان‌تری دارد.
  • با کمک سئو به صفحه اول گوگل راه پیدا می‌کنید.

همچنین بخوانید: اهمیت سئو سایت

بهترین روش های بهینه سازی سایت

اگر چه امروزه سئوکاران نیز استراتژی های زیادی برای بهینه سازی سایت انجام می دهند؛ ولی مهم‌ترین روش هایی که قطعاً باعث ارتقا رتبه سایت می‌شوند عبارتند از:

بهینه سازی سایت در گوگل بر اساس core web vitals

برای انجام این روش لازم است تا سرعت سایت را بالا ببرید‌. هر چقدر که بارگذاری فایل ها سریع تر و فشرده سازی کدها بیشتر انجام شود. قطعاً می توان از بارگزاری css و js های اضافه پیشگیری کرد. در نتیجه در بهینه سازی سایت رتبه بهتری به دست خواهد آورد.

رفع خطاهای فنی سئو

زمانی که بتوانید ایرادات برنامه نویسی را در وب سایت های وردپرس برطرف کنید.‌ همچنین ساختار قالب را به نحوه صحیحی طراحی نمایید‌. قطعاً رتبه بهتری به سایت شما تعلق می گیرد.‌

اصلاح ساختار سایت و بهینه سازی سایت در گوگل

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

بهینه سازی سایت از نظر ساختاری می‌تواند درک بهتری را برای کاربران به وجود آورد. در نتیجه کاربران و موتورهای جستجو مواردی مثل محتوا، تگ ها و حتی لینک ها را بیشتر درک می‌کنند.

مطالب محبوب برای کاربران منتشر کنید

با انتشار مطالب پرمخاطب در فضای مجازی می‌توانید رتبه سایت خود را بالا ببرید؛ زیرا گوگل با انتشار مقالات محبوب رتبه بهتری به سایت شما خواهد داد.

استفاده از rich snippets

نشانه گذاری Schema یکی از روش های مهم برای بهینه سازی سایت در گوگل است. با استفاده از این نشانه گوگل می‌تواند نوع محتویات شما را تشخیص دهد‌. البته این نشانه گذاری به تنهایی نمی‌تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد‌. بلکه با بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان رتبه سایت را بهبود می بخشد.

نقش تقویت برند تجاری در بهینه سازی سایت در گوگل

یکی از اقداماتی که برای بهینه سازی سایت صورت می‌گیرد تقویت برند تجاری است. تا می‌توانید باید برند تجاری خود را به مخاطبان معرفی کنید.

دریافت لینک از سایت های مرتبط

هنگامی که شما بتوانید بک لینک های با کیفیت تری را از وب سایت های دیگر دریافت کنید. مطمئناً طبق تکنیک های سئو گوگل اعتبار بیشتری را به وب سایت شما خواهد داد.

محتوای قدیمی را به روز کنید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

گاهی اوقات به روز رسانی مطالب سایت از تولید محتوای جدید اهمیت بیشتری دارد. پس برای بهینه سازی سایت در گوگل ضمن تولید محتواهای یونیک لازم است تا محتواهای قدیمی سایت نیز بروز رسانی شوند.‌

بهینه سازی دکمه های cta

هنگامی که بازدید کننده‌ای به وب سایت شما وارد می‌شود نباید دچار سردرگمی‌شود. پس شما با بهینه سازی دکمه cta باید کاربر را راهنمایی کنید. دکمه هایی مانند تماس با ما، ثبت اطلاعات و حتی ارائه دادن تخفیفات ویژه می‌تواند کاربران را ترغیب کند.‌

سازگاری سایت با موبایل

از سال 2021 گوگل در نظر گرفته است تا رتبه بندی سایت ها را متناسب با میزان سازگاری با موبایل انجام دهد. پس هر سایتی بتواند با دستگاه های موبایل سازگاری بیشتری را برقرار کند‌ طبیعتا رتبه بهتری به دست خواهد آورد.

برخی حقایق در مورد بهینه سازی سایت در گوگل

بیشتر افراد با استفاده از سئو تصور می‌کنند که می‌توانند ترافیک رایگان در وب سایت خود داشته باشند. در صورتی که زمانی شما می‌توانید توسط سئو به ترافیک رایگان برسید که از نظر فناوری سرمایه‌گذاری زیادی بر روی سئو خود انجام داده باشید. برخی افراد دیگر بر این باورند که با کمک سئو هنگام سئو سایت فروشگاهی می‌توانند تمام مشتریان را جذب کنند. در حالی که اصلاً این‌گونه نیست. در حقیقت سئو و SEM جزو یکی از چندین کانال های جذب کاربران به حساب می‌آید. امروزه بیشتر وبمستران به دنبال کسب رتبه الکسا هستند. اگر چه رنگ الکسا یا همان نتیجه سئو می‌تواند ترافیک وب سایت را بالا ببرد؛ ولی لزوماً برای موفقیت در سئو تنها به دست آوردن رتبه الکسا کافی نیست.

گروهی از افراد تصور می‌کنند که گوگل به طور اتوماتیک تمام اصول سئو را انجام می‌دهد. پس نیازی به بهینه سازی سایت در گوگل نیست. در حالی که گوگل هر روزه با الگوریتم های جدیدی خود را ارتقاء می‌دهد. بنابراین لازم است تا در زمینه سئو، کیفیت دادن محتواها و سایر روش های دیگر در گوگل نیز اقدامات لازمی را انجام دهید.

خدمات بهینه سازی سایت در شرکت مای کاستومر

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تیم سئو سایت مای کاستومر در راستای بهینه سازی سایت در گوگل خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. این مجموعه بزرگ خدمات خود را در دو گروه اصلی به صورت بهینه سازی داخلی سایت و البته خدماتی به شکل بهینه سازی خارجی سایت را انجام می‌دهد. تیم مای کاستومر با تکیه بر تجربیات پرسنلی متعهد و مجرب در زمینه سئو می‌تواند روش های مختلف سئو را پیاده سازی کند. پس توجه داشته باشید که جهت بهینه سازی وب سایت های مختلف در گوگل هیچ شرکتی نمی‌تواند با ضمانت 100 درصد این کار را انجام دهد. در این راستا ما با عنوان متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا شما را در انجام این کار یاری رسانیم. در واقع ما در تیم سئو سایت مای کاستومر می‌توانیم با تحلیل و آنالیز سایت شما مطلوب‌ترین بهینه سازی را انجام دهیم.‌

تأثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

الگوریتم جدیدی در گوگل به نام RankBrain سعی دارد تا رفتار کاربران را در زمان سرچ وب‌ سایت‌ های مختلف آنالیز کند. همچنین متناسب با تعداد بازدید کاربران به همان سایت رتبه بدهد. پس هنگامی که کاربر کلمه‌ای را در گوگل سرچ می‌کند قطعاً با چند نتیجه از پیشنهادات گوگل روبه‌رو خواهد شد. در این میان اگر وب سایتی در طول شبانه روز زیاد سرچ شود اگر رتبه پایینی هم داشته باشد مطمئناً گوگل جایگاه آن را بهبود خواهد داد. از طرفی مدت زمان حضور کاربر در سایت از نظر گوگل اهمیت زیادی دارد‌‌. گوگل زمان استفاده از سایت را با عبارتی به نام Dwell Time بررسی می‌کند و متناسب را رفتار کاربر به وب سایت رتبه می‌دهد.

اهمیت سئوی سایت و کاربرد آن

بدون شک زمانی که شما وارد فضای اینترنتی می‌شوید. هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت سعی دارید تا صفحه مورد نظرتان را در گوگل، یاهو و یا شبکه‌های بزرگ دیگری مثل بینگ جستجو کنید.‌ مطمئناً موتورهای جستجو سایتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که سئوی مناسب‌تری داشته باشد. در نتیجه هر روزه ارزش سئوی سایت بالاتر خواهد رفت. پس انجام روش های سئو می‌تواند از هر نوع تبلیغات دیگری برتری داشته باشد‌. البته خوب است بدانید که سئوی سایت می‌تواند در زمان کوتاهی بدون داشتن هیچ سابقه کاری نیز کسب و کار شما را رونق ببخشد‌. از طرفی تکنیک‌های سئوی سایت می‌تواند در کمترین زمان مخاطبان و مشتریان زیادی را به فروشگاه اینترنتی شما معرفی کند. البته اینکه چه تعداد از این بازدیدکنندگان جزو مشتریان اصلی محصولات و یا خدمات شما قرار بگیرند به عوامل مختلفی نظیر موارد زیر بستگی دارد.

  • گرافیک سایت
  • خدمات مشتریان
  • تنوع محصولات
  • نحوه خرید
  • داشتن نماد اعتماد

چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟

سئوی سایت این شرایط را برای یک وب‌سایت فراهم می‌کند تا بیشتر در معرض دید مخاطبان اصلی قرار بگیرد. پس به راحتی با اصول سئو می‌توانید از رقبای خود سبقت بگیرید. از طرفی دیگر هزینه‌هایی را که برای سئو کردن سایت خود پرداخت می‌کنید قطعاً ارزان‌تر از هزینه تبلیغات محیطی خواهد بود. امروزه با توجه به تعداد مخاطبان کسب و کارتان حتماً برند شما بیشتر در بین مشتریان معرفی می‌شود. در نتیجه نسبت به مراکز سنتی سود چشم‌گیرتری را به دست خواهید آورد.

همچنین بخوانید: اهمیت سئو سایت چیست؟

اصول سئوی سایت یعنی چه؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی اصول سئوی سایت در سه دسته‌بندی قرار می‌گیرند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

سئو تکنیکال سایت

این نمونه روش سئو برای اجرای برخی تکنیک‌ها و نکات تخصصی سایت‌ها به کار می‌رود. مانند:

  • نقشه سایت
  • ساخت sitemap
  • سرعت سایت
  • اسکیماگذاری سایت
  • و…

همچنین بخوانید: معرفی الگوریتم های گوگل 

سئوی داخلی سایت

بیشترین سهم سئوی سایت مربوط به بهینه سازی سایت در بخش داخلی آن است. مانند:

  • تولید و سئو محتوا
  • تعداد کلمات محتوای متنی
  • تحقیقات کلمات کلیدی
  • تعیین اندازه مناسبی برای عکس‌ها
  • مناسب بودن حجم فایل های صوتی
  • تعیین اندازه ویدئوهای مربوط
  • لینک داخلی
  • و…

سئوی خارجی سایت

در حقیقت سئوی خارجی مجموعه‌ای از 2 فاکتور قبلی است؛ ولی اجرای برخی اصول دیگر در کنار سئو تکنیکال و سئو داخلی می‌تواند سئو خارجی را به وجود آورد. مانند:

  • لینک خارجی
  • سوشال سیگنال
  • برند سازی
  • بررسی رفتار کاربران
  • و…

ضرورت سئو برای وب سایت های مختلف

گوگل متشکل از موتورهای هوشمند است. این موتورها مدام در تلاش هستند تا نتیجه مناسبی را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهند؛ اما گاهی اوقات در اجرای کار این موتورها محدودیت‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود تا سئوکاران دست به کار شده و اقدامات لازمی را انجام دهند. پس یک سئو اشتباه به سادگی می‌تواند رتبه سایت را پایین آورد. همچنین تمام تلاش‌های شما برای جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر را هدر دهد.

مهم‌ترین مراحل سئوی سایت چیست؟

برای بهینه سازی سایت روش های زیادی وجود دارد. هر کدام از این تکنیک ها می‌توانند نقش مؤثری در جایگاه سایت داشته باشند؛ اما به طور کلی جهت رشد هر چه بهتر وب سایت سه بازوی اصلی وجود دارد. مانند:

سئوی تکنیکال

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای شروع فعالیت‌های اینترنتی لازم است تا یک بستر قدرتمندی فراهم شود. پس بدون استانداردسازی کد نویسی سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو، نشانه گذاری استاندارد و… نمی‌توان یک سایت را بهینه سازی کرد.‌

بازاریابی محتوا

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

فعالیت مختلفی مانند شناسایی کلمات کلیدی مناسب، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای متنی، برچسب گذاری، دسته بندی، لینک سازی داخلی و … می‌توانند موفقیت سایت را تا حد ممکن بالا ببرند و سئوی سایت را در مرحله بهتری قرار دهند.

لینک سازی هدفمند

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اگر چه رعایت اصول سئو تکنیکال و به کار گرفتن بازاریابی محتوا می‌تواند سایت را به صفحه اول گوگل برساند‌؛ اما برای به دست آوردن رتبه 1 و سبقت از سایت های قدیمی لازم است تا برای سایت خود کارهای پیشرفته‌تری نظیر لینک سازی خارجی ارائه دهید. پس با انجام کارهایی مثل:

  • ارتباط با شبکه‌های اجتماعی
  • فروم های تخصصی
  • کامنت مارکتینگ
  • خرید بک لینک
  • خرید رپورتاژ آگهی
  • و…

سئو سایت خود را در رتبه بالاتری قرار دهید.

انواع سئوی سایت

اگر چه روش‌های یکسانی برای اجرای سئوی سایت وجود دارد؛ اما خوب است بدانید که با توجه به رفتار سئوکاران امروزه چند نمونه سئو وجود دارد. نظیر:

  • کلاه های رنگی سئو
  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • سئو کلاه خاکستری

رسیدن به رتبه 1 گوگل به صورت تضمینی

یکی از مهم‌ترین خواسته‌هایی که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی از مراکز دیجیتال مارکتینگ دارند. تضمین رساندن آن‌ها به برترین رتبه گوگل است. در حالی که اصلاً چنین کاری غیرقانونی بوده و صحت ندارد. اگر چه تمام شرکت های دیجیتال مارکتینگ تلاش دارند تا با رعایت استانداردهای سئو یک سایت را به برترین جایگاه برسانند؛ اما هیچ تضمینی برای رتبه دقیق سایت شما وجود ندارد؛ چون اطلاعات دقیقی از سایر آپدیت های گوگل و فعالیت‌های دیگر رقبا در اختیار سئوکاران وجود ندارد. در حقیقت انجام سئو  سایت به صورت تضمینی تنها می‌تواند شانس قبول پروژه‌های مختلف را برای مراکز دیجیتال مارکتینگ بالاتر ببرد. در صورتی که گوگل مکرراً اعلام می‌کند که استفاده از روش های سریع و نامناسب که باعث افزایش رتبه سایت شود قطعاً نوعی کلاه برداری به حساب می‌آید.

بهترین روش برای یادگیری سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

شاید از نظر شما آموزش سئو بسیار پیچیده باشد؛ اما شما به سادگی با مطالعه یک مقاله یا کتاب پایه می‌توانید مفاهیم ارزشمندی از سئو را به دست آورید. البته در بیشتر مواقع افراد دچار تناقض در مفاهیم سئو می‌شوند‌ که با مشاهده ویدئوهای تخصصی توسط برخی شرکت های معتبر می‌توانید موضوع را به صورت اساسی درک کنید. حتی می‌توانید در برخی دوره های آموزشی سئو شرکت کنید و در زمان‌های کوتاهی با بسیاری تکنیک های کاربردی آشنا شوید. امروزه ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با طراحی دوره های جامع سئو این شرایط را برایتان فراهم کرده‌ایم تا همانند یک سئوکار حرفه ای عمل کنید.

همچنین پاسخگوی تمامی سوالات سما در این زمینه هستیم؛ زیرا تیم سئو سایت ما در مجموعه مارکتینگ مای کاستومر دارای تخصص کافی در زمینه اجرای الگوریتم های جدید گوگل است‌. پس شما با مشاوره دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر می‌توانید به راحتی مطالب و خدمات خود را در بهترین جایگاه فضای اینترنتی نشر دهید. همچنین با در اختیار گرفتن استانداردترین اصول سئوی سایت در لینک اول صفحات گوگل قرار بگیرید.

سخن پایانی

دقت کنید که موتورهای جستجوگر ربات‌هایی هستند که با توجه به برخی اصول سئو به وب‌ سایت شما امتیاز می‌دهند. در نتیجه سایت می‌تواند در هنگام سرچ کاربر به صفحه اول گوگل برود. معمولاً این ربات‌ها استانداردهای سئو را مطابق با ساختار متنی و تصویری سایت تحلیل می‌کند. هر چقدر که این تکنیک‌ها در سایت شما بهتر و با کیفیت بیشتری اجرا شده باشد قطعاً شانس اینکه در لینک اول قرار بگیرد بیشتر خواهد بود. بر همین اساس ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا با استفاده از بروزترین قوانین سئو وب‌ سایت شما را سئو کنیم. در نهایت موتورهای جستجوگر به سایت شما اعتبار داده و به سرور گوگل انتقال می‌دهد. از این رو با سرچ کردن کلمه‌های کلیدی مربوطه، سایت شما جزو رتبه برتر گوگل در اولین صفحه قرار خواهد گرفت.

و اما کلام آخر اینکه بهینه سازی سایت در گوگل می‌تواند هزینه تبلیغاتی شما را کاهش دهد‌.‌ همچنین کسب و کارتان را قوی‌تر کند. در نتیجه با اجرای برخی روش های ساده می‌توانید در بازار رقابت سهم بیشتری داشته باشید. البته خوب است بدانید که برخی از سایت‌ها پیش از اینکه مورد بهینه سازی قرار بگیرند دارای مشکلاتی هستند‌. پس جهت رفع مشکلات اساسی وب سایت خود بهتر است به سراغ کارشناسان مجرب مای کاستومر در زمینه سئو بروید. زیرا این مجموعه با در اختیار داشتن برنامه نویس بک اند، برنامه نویس فرانت اند، طراح سایت، کارشناس تولید محتوا و سایر مشاورین و متخصصین دیگر می‌تواند خدمات متنوعی را به صورت پکیج های ارزان قیمت ارائه دهد. تنها کافی است با ما در ارتباط باشید.

سئو شامل مجموعه اقداماتی است که جهت بهینه سازی صفحات وب سایت به کار گرفته می‌شود. امروزه به دلیل گسترش دنیای مجازی و استفاده روز افزون از اینترنت، بیشتر افراد برای رفع نیازهای خود به نت مراجعه می‌کنند. سایت‌هایی که از سئو مناسبی برخوردار هستند قطعا به جایگاه بهتری در نتایج جستجو می‌روند. ما در این مقاله در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر به استراتژی‌ سئو که سبب بهتر پیش رفتن اقدامات سئو می‌شود اشاره کردیم.

شناخت اصول پایه سئو برای مبتدیان و حتی کسانی که در این حوزه سال‌ها کار کرده‌اند بسیار مهم است. بنابراین در این مقاله به 8 اصل مهم سئو پرداختیم که باید در بازاریابی آنلاین خود آنها را رعایت کنید.
آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همواره سعی کرده است که با تولید محتواهای با ارزش در حوزه بازاریابی آنلاین راهنمای مناسبی برای شما باشد. ضمن مشاوره با معراج معمارنسب برنامه بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار خود را پایه‌ریزی کنید و در ادامه موفقیت را به شیوه‌ای متفاوت تجربه کنید. با ما همواره بهترین‌ها و حرفه‌ای‌ترین‌ها را در کنار خود خواهید داشت.

در مطالب فوق به بررسی تعدادی اصول سئو سایت پرداختیم. اصول سئو دارای فاکتور‌های بیشتری است که با به کارگیری متبحرانه آن‌ها می‌توانید به سرعت ارزش وب سایت خود را بالا ببرید و رتبه آن را در گوگل ارتقاء دهید. مای کاستومر یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است که در حوزه سئو سایت فعالیت می‌کند. چنانچه قصد بهینه‌سازی وب سایت خود را دارید می‌توانید اینکار را به ما بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی با مشاور خبره مای  کاستومر_جناب معراج معمارنسب_ ارتباط برقرار نمایید.

بهره‏‌مندی از اصول سئو در سال 2021 از جمله دغدغه های مشاغل آنلاین و دیگر زمینه ها بوده است. امروزه کسب و کارهایی که نیازمند بازاریابی هستند به واسطه گسترش اینترنت و رسانه های اجتماعی فرصت رشد و توسعه دارند. راه اندازی وب سایت، تولید محتوا و سئو سایت از جمله اقداماتی است که افراد می توانند برای پیشرفت کاری خود از آن بهره ببرند. آژانس دیجیتال مارکتیگ مای کاستومر  با برخورداری از کارشناسان با تجربه در این زمینه به شما کمک می کنند بتوانید وب سایت خود را راه اندازی و بهینه سازی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و برخورداری از مشاوره می توانید با جناب معراج معمارنسب ارتباط برقرار کنید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *