myc-logo1

افزایش ترافیک سایت | پیشرفت کسب و کار با نکاتی رایگان

افزایش ترافیک سایت | پیشرفت کسب و کار با نکاتی رایگان
8 روش مهم برای افزایش ترافیک سایت رایگان
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

افزایش ترافیک سایت رایگان (Free site traffic increase) از مسائل مهم در حوزه تولید محتوای آنلاین است. توجه به افزایش رتبه سایت در گوگل و افزایش رتبه سایت برای تمامی کسب و کارها بسیار مهم است. همه حوزه‌ها در کسب‌وکار نیاز به یک بازاریابی آنلاین دارند. همچنین در ادامه بتوانند از طریق کسب ترافیک بیشتر وب سایت و افزایش رتبه سئو به جذب مشتریان بیشتر دست یابند.

 وب سایت به‌عنوان ویترین فروشگاه آنلاین شما در نظر گرفته می‌شود. جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. سپس به برند شما اعتماد کنند و در نهایت به سرنخ و مشتری تبدیل شوند. اما شما فقط با داشتن یک سایت مشتری جذب نخواهید کرد. بلکه باید کارهای زیادی انجام دهید که بتوانید وب سایت خود را در معرض نمایش قرار دهید.  در ادامه چند راه را پیشنهاد می‌کنیم که به افزایش ترافیک سایت رایگان به شما کمک خواهد کرد.

 

راه‌هایی برای افزایش ترافیک سایت

سئوی داخلی

سئوی درون صفحه

رعایت سئوی درون صفحه یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌ها برای افزایش ترافیک رایگان سایت است. تاکتیک‌های سئو زیادی برای افزایش رتبه سئو وجود دارد که بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. این تاکتیک‌ها شامل تولید محتوای با کیفیت بالا و نوشتن توضیحات متا مختصر برای صفحات می‌شود. توضیحات متا در زیر URL شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. متا به کاربر نشان می‌دهد که این صفحه درباره چیست و این امر جذب کاربران را افزایش می‌دهد. تاکتیک‌های سئو روی صفحه رایگان هستند اما کمی زمان می‌برند.

بک لینک

بک لینک یکی از راه کارهای افزایش ترافیک سایت رایگان است. بک لینک یعنی اینکه یک وب سایت دیگر به سایت شما لینک دهد. بک لینک‌های تجارت‌های مکمل، کسب‌وکار شما را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار می‌دهد. همچنین ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد.

گوگل اگر ببیند سایت‌های مورد اعتماد دیگر به سایت شما لینک می‌دهند. در این صورت اعتمادش به کسب و کار شما افزایش می‌یابد. اعتماد بیشتر گوگل منجر به رتبه‌های بالاتر می‌شود و باعث افزایش ترافیک سایت بیشتر نیز می‌شود.

استفاده از رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بازاریابی رایگان در سراسر جهان هستند و در افزایش ترافیک سایت نقش دارند. این رسانه‌ها شامل فیس‌بوک، اینستاگرام و لینکدین می‌شوند. از این رسانه‌ها می‌توانید برای تبلیغ پست‌های وبلاگ و سایر صفحات مفید خود در وب سایت استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید فالوورهای رسانه‌های اجتماعی خود را به بازدیدکنندگان وب‌سایت تبدیل کنید. سپس محتوای خود را به اشتراک بگذارید و ترافیک را از شبکه‌های آن‌ها جذب کنید.

استفاده از هشتگ‌ها را در پست‌ها

از دیگر روش‌های افزایش ترافیک سایت رایگان استفاده از هشتگ‌ها در پست هستند. در پست‌های صفحات وب‌سایت و وبلاگ خود از هشتگ استفاده کنید. از این طریق می‌توانید به شبکه‌های بیشتری دستری پیدا کنید. سپس کاربرانی که محصولات و خدمات شما را جستجو می‌کنند، شما را به راحتی پیدا خواهند کرد. هرچه لینک‌های شما بیشتر باشد، ترافیک رایگان شما بیشتر خواهد شد و این سبب افزایش رتبه سایت در گوگل می گردد.

صفحات فرود

صفحات فرود یکی دیگر از منابع رایگان افزایش ترافیک سایت ها هستند. این‌ها صفحات مختص پیشنهادات شما هستند. مانند بازخرید کد تخفیف، دانلود راهنمای رایگان یا شروع یک دوره آزمایشی رایگان. آن‌ها اطلاعاتی به کاربران برای حرکت رو به جلو و تمرکز روی یک فراخوان خاص می‌دهند. از آنجایی‌که صفحات فرود بسیار خاص هستند، می‌توانید در پیام‌های خود بسیار هدفمند عمل کنید. سپس از این طریق ترافیک را برای آن صفحات افزایش دهید.

کلمات کلیدی طولانی

برای افزایش ترافیک سایت رایگان کلمات کلیدی بسیار مهم هستند. کلمات کلیدی کوتاه در موتورهای جستجو بیشتر استفاده می‌شوند. از طرفی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی شانس شما را برای کسب رتبه بالاتر برای جستجوهای خاص محصولات افزایش می‌دهد. از این طریق می‌توانید رتبه بالاتری را به‌دست آورید و سپس به ترافیک بیشتر دست پیدا کنید.

به علاوه، با پیشرفت موتورهای جستجو مردم از عبارات خاص‌تری برای جستجوی آنلاین استفاده می‌کنند. ابزارهای رایگان زیادی برای یافتن کلمات کلیدی مورد نظر وجود دارد، مانند ابزار رایگان WordStream.

بازاریابی ایمیلی

ارسال خبرنامه‌های منظم و تبلیغ پیشنهادات از طریق ایمیل راه بسیار خوبی برای ارتباط با مشتریان است. این کار می‌تواند به جذب ترافیک به وب سایت شما کمک کند. اطلاعات مفید و لینک‌هایی را به صفحاتی در وب سایت خود ارائه دهید که بتوانند اطلاعات بیشتری کسب کنند. این اطلاعات می‌توانند پست‌های وبلاگ و صفحات فرود برای پیشنهادات خاص باشد.

فقط از ارسال ایمیل پشت سر هم خودداری کنید. در این صورت مشتریان با ایمیل‌های شما ارتباط برقرار نمی‌کنند. سپس ممکن است ایمیل شما را حذف کنند یا اشتراکشان را لغو کنند. همچنین، در موضوع ایمیل خود با دقت فکر کنید. این موضوعات به شدت روی کاربر ایمیل شما تأثیر می‌گذارد. اگر ایمیل‌های شما هرگز باز نشوند، نمی‌توانند روی ترافیک سایت شما مؤثر باشند.

تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل سایت در افزایش ترافیک سایت رایگان نقش خیلی مهمی دارد. Google Analytics یک ابزار رایگان است که به شما کمک کند که ترافیک بیشتری را جذب کنید. از لینک‌های ردیابی شده برای کمپین‌های بازاریابی خود استفاده کنید. سپس به‌طور منظم وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما امکان می‌دهد تشخیص دهید که کدام استراتژی‌ها و انواع محتوا مفید هستند. همچنین کدام‌یک نیاز به بهبود دارند و نباید زمان خود را بر روی کدام یک تلف کنید.

تبلیغات

برای افزایش ترافیک وب سایت یکی از مهم‌ترین کارها تبلیغ کردن است. جستجوی پولی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات نمایشی روش‌هایی برای جذب بازدیدکننده است. سپس این تبلیغات به ساختن نام تجاری و نمایش سایت شما در مقابل مردم کمک می‌کند.

باید بدانید که با افزایش ترافیک بیشتر به سایت، به فروش بیشتری خواهید رسید. اما باید کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا را به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های جستجو و تبلیغات خود قرار دهید. رقابت برای این عبارات جستجو می‌تواند زیاد باشد، اما بازده آن ارزش تلاش شما را خواهد داشت.

استفاده از تمام امکانات بازاریابی

باید هنگام سئو سایت فروشگاهی بدانید که در بازاریابی آنلاین هیچ فرمول جادویی برای موفقیت وجود ندارد. برای افزایش ترافیک وب سایت باید از تمام امکانات بازاریابی استفاده کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید طول و قالب محتوای خود را تغییر دهید که آن را برای انواع مختلف خوانندگان جذاب کند. پست‌های وبلاگ را کوتاه‌تر کنید یا محتواهای طولانی‌تر را با ویدیو، اینفوگرافیک و… برای تأثیرگذاری بیشتر ترکیب کنید.

استفاده از تیترهای جذاب برای محتوا

استفاده از سرفصل‌های جذاب

تیترها یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتوای شما هستند. شما نمی‌توانید بدون یک عنوان قانع کننده، خواننده را به پست وبلاگ خود جذب کنید. سعی کنید روی هنر تیتر نویسی مسلط باشید. به‌عنوان مثال، نویسندگان BuzzFeed و Upworthy اغلب بیش از بیست عنوان مختلف می‌نویسند. سپس قبل از انتشار در مورد آن عنوان به خوبی فکر می‌کنند. آیا این عنوان جذاب است، مخاطب را به خواندن ترغیب می‌کند و در نهایت به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند؟ این‌ها همه سؤالاتی است که یک عنوان نویس حرفه‌ای از خود می‌پرسد.

دعوت دیگران به وبلاگ مهمان خود

دعوت دیگران به وبلاگ مهمان خود

وبلاگ نویسی مهمان یک معامله دوطرفه است. برای افزایش ترافیک وب سایت باید از دیگران برای وبلاگ مهمان خود دعوت کنید. علاوه بر ارسال محتوا به وبلاگ‌های دیگر، از افراد دیگر برای وبلاگ نویسی سایت خود دعوت کنید. آن‌ها احتمالاً مقاله مهمان خود را به اشتراک می‌گذارند و به آن لینک می‌دهند. این امر باعث جذب خوانندگان جدید به سایت شما می‌شود. فقط مطمئن باشید محتوایی با کیفیت بالا را بدون لینک‌های هرزنامه ارسال می‌کنید. زیرا گوگل از وبلاگ نویسی مهمان با کیفیت پایین جلوگیری می‌کند.

ارسال مطالب به لینکدین

لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای جهان در حال حاضر است. این برنامه اکنون به تنهایی یک پلت‌فرم انتشار ارزشمند است. به این معنی که شما باید به‌طور منظم محتوا را در لینکدین ارسال کنید. انجام این کار می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما شود. همچنین نمایه شما را در صنعت شما افزایش می‌دهد، به‌خصوص اگر دنبال‌کنندگان زیادی داشته باشید.

بهترین صفحات رقبایتان را پیدا کنید

برای اینکه سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید باید معلومات زیادی در مورد وب‌سایت حریف خود کشف کنید. همچنین وقتی شما قصد دارید عوامل پیشرفت حریف خود را سرچ می‌کنید، این عمل باعث تجربه بیشتر خودتان و پیشرفت شما خواهد شد.

استفاده از تولید محتوای متنی بهینه شده

استفاده از تولید محتوای متنی بهینه شده

استفاده از تولید محتوای متنی بهینه باعث می‌شود که رتبه سایت در گوگل افزایش پیدا کند و در نتیجه توسط موتورهای جستجو بهتر دیده شوید. زیرا گوگل یک بستر مناسب برای نمایش اطلاعات شما است که هر چقدر این داده‌ها سئو شده و بهینه شده باشند طبیعتا از رتبه بالاتری نیز برخوردارند. پس فراموش نکنید که دیده شدن در گوگل چقدر می‌تواند به بالابردن ترافیک سایت کمک کند.

استفاده از لینک های داخلی

لینک داخلی، کمک زیادی برای به دست آوردن موقعیت در صفحه نخست سایت‌تان می‌کند. به همین منظور روی اطلاعات مهمی که از سایت‌های دیگر به دست می‌آورید، وقت زیادی بگذارید و برای پیشرفت این صفحات تلاش کنید.

مدیریت سرچ تصویری

وقتی عکس‌های موردنیاز در سایت خود را مدیریت نکرده باشید، نمی‌توانید به افزایش ترافیک سایت رایگان خود در گوگل کمک کنید. بنابراین بهتر است که از تصاویر باکیفیت و altهای مناسب به همراه کلمه کلیدی برای نامگذاری استفاده کنید. در نتیجه زمانی که مدیریت عکس‌ها را خوب پیش ببرید، می‌توانید یک موقعیت خوب در سرچ تصاویر پیدا کنید.

روش‌های اندازه‌گیری ترافیک سایت

روش‌های اندازه‌گیری ترافیک سایت

راه‌های زیادی برای بررسی میزان ترافیک سایت وجود دارد. با استفاده از این راه می توانید شیوه های افزایش ترافیک سایت رایگان را بررسی کنید. در ادامه برخی از شیوه های اندازه گیری ترافیک را معرفی می کنیم:

نرخ تعامل

با نگاه به تعداد بازدیدها در یک بازه زمانی مشخص مثلاً یک هفته یا یک ماه می‌توان فهمید که اجرای ابتکارهای ترافیک ساز در سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی (PPC) چقدر مؤثر بوده است.

درصد خرید

کسب‌وکارهای آنلاین که محصولات خود را از طریق وب‌سایت می‌فروشند برای رسیدن به موفقیت نیاز به فروش دارند. مشخص‌کردن تعداد بازدیدکنندگان سایت که خرید می‌کنند نشان‌دهنده این است که سایت تا چه حدی برای تشویق بازدیدکنندگان به خرید موفق بوده است.

کانال‌ها

راه دیگر برای اندازه‌گیری و افزایش ترافیک سایت رایگان ، بررسی کانال‌هایی است که بازدیدکننده از طریق آن‌ها وارد سایت شده است کانال‌هایی مانند ایمیل و سرچ اینترنتی.

نرخ پرش

نرخ پرش (Bounce rate) نشان می‌دهد که چه تعداد از مخاطبان بعد از مشاهده فقط یک صفحه از سایت خارج شده‌اند. نرخ پرش سایت باید تاحدامکان پایین باشد.

آیا ترافیک سایت تنها نکته برای بررسی موفقیت سایت است؟

آیا ترافیک سایت تنها نکته برای بررسی موفقیت سایت است؟

ترافیک سایت در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین، به‌عنوان مهم‌ترین راه بررسی محبوبیت یک سایت در نظر گرفته می‌شد. اما امروزه با پیشرفت دیجیتال مارکتینگ، عوامل زیادی برای بررسی عملکرد وب‌سایت اهمیت پیدا کرده‌اند. تحلیل گران سایت علاوه بر بررسی تعداد بازدیدکنندگان هر سایت، نکات دیگری را هم بررسی می‌کنند مانند:

  • بازدیدکننده چه مدت در سایت وقت گذاشته است؟ تلاش برای افزایش ترافیک سایت رایگان اهمیت زیادی دارد اما اگر کاربر وارد سایت شود و بدون توقف از آن خارج شود عملاً سودی برای شما نخواهد داشت.
  • چند درصد از کاربران خرید می‌کنند؟ داشتن مخاطب زیاد برای یک کسب‌وکار آنلاین بسیار مهم است اما مهم‌تر این است که مخاطب شما به مشتری خدمات شما تبدیل شود. برای بررسی این نکته که چه تعداد از کاربران از شما خرید می‌کنند، می‌توان نرخ تبدیل سایت را بررسی کرد. نرخ تبدیل نشان می‌دهد که آیا یک کسب‌وکار آنلاین توانسته محصولات خود را به میزان کافی بفروشد یا خیر.
  • هزینه بالابردن بازدید سایت چقدر است؟ راه‌هایی برای افزایش ترافیک سایت رایگان وجود دارد اما برخی کسب‌وکارها از راه‌های پولی برای حمایت و رشد کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند. هزینه جذب مشتری (CAC) و هزینه به‌ازای عمل (CPA) دو تا از مهم‌ترین معیارهای بررسی یک تجارت آنلاین است. وقتی این ارقام با میانگین ارزش سفارش (AOV) و ارزش طول عمر مشتری (CLV) متعادل باشد، یک کسب‌وکار می‌تواند هزینه تبلیغات خود را ارزیابی و تنظیم کند.

درست است که ترافیک سایت برای اندازه‌گیری عملکرد یک کسب‌وکار کافی نیست اما هنوز هم نقطه آغازین برای بررسی محبوبیت و دیده‌شدن سایت است.

روش‌های دیگر برای افزایش ترافیک سایت رایگان

روش‌های دیگر برای بالابردن ترافیک سایت

برای افزایش ترافیک سایت رایگان روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آنها اشاره شد اما تعدادی دیگر از این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • رعایت اصول نگارشی
  • چندزبانه بودن سایت
  • بالا بردن سرعت سایت
  • استفاده از ایمیل مارکتینگ
  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی
  • تولید محتوای ویدئویی و پادکست
  • پاسخگو بودن به سؤالات مخاطبان
  • استفاده از تصویر مناسب در محتوا
  • بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)
  • استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی
  • همکاری با افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها)
  • استفاده درست از کلمات کلیدی پربازدید
  • تولید محتوای متنی جدید، جذاب و باکیفیت
  • بهینه‌سازی برای استفاده در موبایل (ریسپانسیو بودن سایت)
  • تعامل در فضای اجتماعی مثل شرکت در گروه‌ها، وبینار و فروم
  • به‌روزرسانی مداوم و اضافه‌کردن مطالب جدید به صفحات قدیمی

همان‌طور که گفته شد موتور جستجوی گوگل می‌تواند بازدید و ترافیک بالایی را به سایت شما هدایت کند اما به شرطی که با روش‌های آن آشنایی داشته باشید. برخی افراد روش‌هایی برای بالابردن فوری ترافیک سایت پیشنهاد می‌کنند ولی باید از انجام آن‌ها پرهیز کنید. چون برخی از آنها نه‌تنها ترافیک ایجاد نمی‌کنند بلکه رتبه سایت شما را از بین می‌برند و یا حتی باعث بسته‌شدن سایت شما خواهند شد. به همین دلیل است که مشورت با متخصصان این حوزه برای بالابردن کیفیت سایت ضروری است.

افزایش ترافیک واقعی برای سایت Increase real traffic for the site یکی از موضوعات مهم در بازاریابی آنلاین است. زمانی که شما به فکر راه اندازی طراحی سایت و تولید محتوای متنی هستید باید به ترافیک سایت نیز دقت کنید. همچنین این مسئله در افزایش رتبه سایت در گوگل و سئو نیز تاثیرگذار است.

 بسیاری از کسب و کارها از راه‌های جدید و خلاقانه برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده می‌کنند. صاحبان سایت‌ها استراتژی‌های مختلف را برای افزایش ترافیک سایت امتحان می‌کنند. به همین منظور در ادامه این مطلب 6 روش را برای افزایش ترافیک واقعی برای سایت معرفی می‌کنیم. سپس در مورد هرکدام به‌طور کامل توضیح می‌دهیم، پس همراه ما باشید.

1. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی

یکی از روش‌های مهم در افزایش ترافیک واقعی برای سایت جستجوی کلمات کلیدی است. همیشه در محتوای خود از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. کلمات کلیدی را باید به‌طور طبیعی در متن خود به کار ببرید. یعنی به طوری از کلمات کلیدی استفاده نکنید که باعث شود ایده اصلی محتوا از بین برود و یا توجه خواننده پرت شود. استفاده از کلمات کلیدی در سراسر محتوا مهم است. یعنی آن‌ها در توضیحات متا، عنوان صفحه، URL، سرصفحه‌ها و چند بار در سراسر متن قرار داده شود.

ابزارهایی مانند Moz، Ahrefs و SEMrush برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند. این سایت‌ها نشان می‌دهند که رقبا از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. همچنین کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات ارزشمندی را برای راهنمایی استراتژی کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. استخدام یک سئوکار حرفه‌ای همیشه یک گزینه خیلی خوب است. زیرا آن‌ها بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند. سپس مسائلی که ممکن است مانع از نمایش سایت شما در موتورهای جستجو شوند را شناسایی و حل می‌کنند.

2. ایجاد محتوای ارزشمند

در بازاریابی آنلاین و گرفتن ترافیک مناسب فقط ارسال محتوا کافی نیست. بلکه شما باید بتوانید محتوایی به یاد ماندنی و ارزشمند ایجاد کنید. در واقع تولید محتوای مفید و خاطره انگیز یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش بازدید وب سایت است.

مردم از گوگل برای یافتن پاسخ‌های کامل و دقیق برای سؤالات خود استفاده می‌کنند. پس محتوای شما باید بتواند پاسخگوی خوبی برای آن‌ها باشد. در واقع سایت‌هایی که بیش از 16 پست در ماه منتشر می‌کنند. تقریباً 3.5 برابر بیشتر از سایت‌هایی که تا چهار مقاله منتشر می‌کنند، ترافیک دریافت می‌کنند.

نکته اصلی این است که وقتی به محتوایی که تولید می‌کنید اهمیت می‌دهید. سپس به‌طور منظم آن‌ها را پست می‌کنید و درباره آنچه که مخاطبان می‌خواهند تحقیق می‌کنید، ترافیک وب بهبود می‌یابد.

3. پست‌های مهمان

ارسال پست‌های مهمان یکی دیگر از راه‌های افزایش ترافیک واقعی برای سایت است. ارسال پست مهمان به تولید بک لینک، افزایش ترافیک ارجاع و افزایش رتبه بندی سئو کمک می‌کند. شما همیشه باید برای وب سایت‌های تجاری خود تحقیق کنید و سپس آن را راه اندازی نمایید.

ابتدا محتوای یک وب سایت را بررسی کنید و از کیفیت بالای آن مطمئن شوید. سپس اعتبار دامنه آن را بسنجید و دستورالعمل‌های ارسال مهمان را مطالعه کنید. همچنین از انتشارات بخواهید که پست‌های شما را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنند و شما را تگ نمایند.

4. رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی برای جذب بازدیدکننده بسیار گسترده هستند و نقش مهمی در جذب مخاطب دارند.

 در ادامه چند روش برای افزایش ترافیک وب سایت خواهیم گفت:

  • ارسال محتوا (وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید، اینفوگرافیک‌ها، فیلم‌ها و غیره) در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی؛
  • تعامل با مخاطب از طریق پاسخ دادن به آن‌ها، ارسال مجدد مطالب و تگ کردن آن‌ها؛
  • استفاده از هشتگ‌های مرتبط؛
  • استفاده از لینک‌ها در در بیو خود و تبلیغ محتوای جدید در زمان انتشار؛
  • تغییر عکس روی جلد برای تبلیغ محتوای جدید؛
  • تگ کردن افراد تاثیرگذار؛
  • قرار دادن اطلاعات جذاب در محتوا برای تشویق مردم به کلیک کردن لینک؛
  • با لینک کردن به محتوا پاسخ افراد را دهید.

5. تبلیغات

تبلیغات در افزایش ترافیک واقعی برای سایت نقش بسیار مهمی دارند. تبلیغات از طریق جستجوی پولی، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات نمایشی روشی مناسب برای افزایش ترافیک سایت است. در تبلیغات تعیین بودجه و اهداف قبل از سرمایه گذاری بسیار مهم است.

به‌عنوان مثال، هنگام انجام تبلیغات (PPC)، با یک کمپین تبلیغاتی کار کنید که حاوی کلمات کلیدی هستند. سپس می‌خواهید بیشترین هدف را داشته باشید. هنگامی که کمپین‌ها شروع می‌شوند، ببینید مخاطبان چگونه با کلمات کلیدی مختلف رفتار می‌کنند. مثلاً ممکن است یک کلمه کلیدی فقط دیده شود و به افزایش ترافیک وب سایت کمک نکند. در حالی که کلمه کلیدی دیگری منجر به کلیک و تبدیل می‌شود. استفاده از تیزر تبلیغاتی در این بین موثر است

6. ارسال ایمیل خبرنامه

ارسال ایمیل خبرنامه

تبلیغ محتوا از طریق خبرنامه‌های ایمیلی یک روش مؤثر برای افزایش ترافیک وب سایت است.

 در ادامه چند روش برتر بازاریابی ایمیلی را خواهیم گفت:

  • اطلاعات جذابی از محتوا را در موضوع و در متن ایمیل قرار دهید؛
  • لینک یا دکمه‌ای را قرار دهید که مشترکین برای خواندن مطالب بیشتر روی آن کلیک کنند؛
  • مطمئن شوید که ایمیل‌ها برای موبایل مناسب هستند. لینک‌ها باید براحتی قابل مشاهده باشند، زیرا 46٪ از تمام ایمیل‌های باز شده در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود؛
  • از تاکتیک‌های شخصی سازی با درج نام مشترک استفاده کنید؛
  • با استفاده از قالب‌هایی که بخوبی طراحی شده‌اند، ایمیل را از نظر بصری جذاب کنید؛
  • از آزمایش A/B استفاده کنید که ببینید کدام نسخه از ایمیل‌ها تعداد بازها و کلیک‌های بیشتری دریافت می‌کنند.

با انجام مراحلی که در بالا ذکر کردیم کسب و کارها می‌توانند در طول زمان باعث افزایش ترافیک واقعی برای سایت شوند. بسیاری از این تاکتیک‌ها می‌توانند به‌سرعت و به خوبی عمل کنند، اما برخی دیگر به زمان و صبر بیشتری نیاز دارند. با آزمودن روش‌های مختلف و تجزیه و تحلیل می‌توانید به نتایج خوبی دست یابید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همواره در تلاش است که بهترین راه کارها را برای موفقیت بازایابی آنلاین شما ارائه دهد. همچنین می‌توانید در این مسیر از مشاوره مهندس معراج معمارنسب بهره بگیرید و از دانش و و تجربیات ایشان در این زمینه بیشترین استفاده را کنید. مطمئن باشید در کنار مهندس معمارنسب مسیر موفقیت در بازاریابی آنلاین برای شما آسان‌تر طی خواهد شد.

افزایش ترافیک سایت Increase site traffic – زمانی که ترافیک سایت بالا رود باعث می‌شود که کاربران بسیاری به صورت آنلاین و آفلاین به سایت‌مان وارد شوند و در نتیجه به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند. به طور مثال در شبکه‌های اجتماعی و دیگر سایت‌ها افراد را به بازدید از سایت در گوگل تشویق می‌کنند. این کار به صورت تبلیغات، تماس‌های تلفنی و کارت ویزیت صورت می‌گیرد، همچنین افراد را تحریک می‌کند که به سایت شما وارد شوند و از آن بازدید کنند.

 اما چه کنیم که بعد از طراحی سایت ، ترافیک بالایی داشته باشد؟ بهتر است بدانید که افزایش ترافیک سایت کار سختی نیست و برای پاسخ دقیق و کامل به این سوال پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله را مطالعه کنید. در این نوشتار از مای کاستومر سعی کرده‌ایم تمام موارد مربوط به راه‌های بالا بردن بازدید سایت را به شما ارائه دهیم.

ترافیک وب سایت چیست؟

ترافیک وب سایت چیست؟

در حقیقت منظور از ترافیک سایت تعداد افرادی است که از یک سایت بازدید می‌کنند. این ترافیک برحسب تعداد بازدیدکنندگان تخمین و اندازه‌گیری می‌شود که بعضی مواقع به هر بازدید، جلسه نیز می‌گویند. بنابراین بالا بردن ترافیک سایت می‌‌تواند یکی از شاخصه‌های بسیار مهم در حوزه آژانس دیجیتال مارکتینگ باشد. همچنین افرایش ترافیک سایت می‌تواند یک راهبرد و استراتژی بااهمیت برای جذب کاربر و از همه مهمتر افزایش رتبه سایت در گوگل باشد.

روش‌های افزایش ترافیک سایت

در واقع راه‌های زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که بسیاری از آنها می‌تواند به صورت آفلاین انجام شود. در ادامه این مطلب قصد داریم تمام تکنیک‌ها و روش‌های مربوط به افزایش ترافیک سایت را به شما معرفی کنیم. این تکنیک‌ها علاوه‌بر افزایش بازدید سایت می‌تواند برای حوزه سئو سایت‌تان نیز مناسب باشد.

10.  به‌روزرسانی محتوای قدیمی

به‌روزرسانی محتوای قدیمی

محتواهای بسیاری ممکن است روی سایت‌تان وجود داشته باشد که بعد از چند مدت قدیمی شده‌اند، بهترین کار برای کامل‌تر کردن محتوای متنی و بالا بردن ترافیک سایت این است که محتواهای قدیمی از قبل نوشته شده را به‌روز کنید. زیرا این کار سبب خواهد شد که بیشتر توسط موتورهای جستجو دیده شوید و در نتیجه به بهبود ترافیک سایت خود کمک کنید.

امیدواریم تا اینجای مطلب برای شما مفید بوده باشد. اما شما از چه روش‌هایی برای افزایش ترافیک سایت استفاده می‌کنید؟ خوشحال می‌شوییم این مقاله را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و تجربیات یا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با رعایت استاندارد ها در هنگام استخدام تیم دیجیتال مارکتینگ در شرکت ها  همواره سعی کرده است که با تولید محتواهای با ارزش در حوزه بازاریابی آنلاین راهنمای مناسبی برای شما باشد. ضمن مشاوره با  مهندس معراج معمارنسب برنامه بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار خود را پایه‌ریزی کنید و در ادامه موفقیت را به شیوه‌ای متفاوت تجربه کنید. با ما همواره بهترین‌ها و حرفه‌ای‌ترین‌ها را در کنار خود خواهید داشت.

افزایش ترافیک Increased traffic امروزه بسیاری از کسب‌وکارها برای ارائه خدمات و فروش محصولات خود از وب‌سایت استفاده می‌کنند. پس دانستن یک سری مفاهیم برای داشتن یک سایت پربازدید و پربازده ضروری است. یکی از این مفاهیم مهم، ترافیک سایت است. ترافیک سایت به معنی تعداد کاربرانی است که از سایت شما بازدید می‌کنند. ترافیک سایت راهی برای بررسی موفقیت یک سایت کسب‌وکار در مسیر جذب مخاطب و مشتری است. تعداد بازدید سایت به عواملی مانند اهداف خود سایت، اهداف بازدیدکنندگان و روشی که مخاطبان سایت را پیدا می‌کنند، بستگی دارد. افزایش ترافیک سایت یکی از عواملی است که باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود.

راه‌های افزایش ترافیک

راه‌های افزایش ترافیک

تولید محتوای متنی و طراحی سایت خوب اولین گام‌ها برای افزایش ترافیک است اما راه‌های زیاد دیگری نیز برای رسیدن به این هدف وجود دارد. با کمک‌گرفتن از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر مانند مای کاستومر می‌توانید نرخ بازدید از سایت خود را بالا ببرید و در نتیجه محصولات و خدمات خود را به مخاطبان بهتر ارائه کنید. برخی از روش‌های مؤثر برای بالابردن ترافیک سایت عبارت‌اند از:

  • افزایش فعالیت در فضای مجازی و درگیرکردن مخاطبان با محتوایی که آنها را تشویق کند در سایت شما کلیک بیشتری داشته باشند.
  • استفاده از محتوای ویدئویی در فضای مجازی و یوتیوب برای بیشتر دیده‌شدن بسیار مهم است.
  • تقویت و بهبود کمپین سئو برای افزایش رتبه‌بندی سایت و جذب بازدید بیشتر یک نکته کلیدی است.
  • استفاده از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه در ایمیل مارکتینگ برای جذب مخاطبان که باعث هدایت ترافیک به سایت شما می‌شود.
  • استفاده از لینک‌های داخلی باعث می‌شود وقتی مخاطب شما وارد سایت شد، بتواند از یک مطلب به مطلب دیگر برود و میزان کلیک در سایت افزایش پیدا کند.
  • استفاده از کلیدواژه‌های طولانی و خاص هم باعث بالابردن ترافیک سایت می‌شود زیرا همه سایت‌ها به این کلمات نمی‌پردازند ولی افراد زیادی برای سرچ از آنها استفاده می‌کنند.
  • به‌روز کردن مطالب قدیمی سایت با اضافه‌کردن کلیدواژه‌های پرکاربرد جدید نیز یکی از راه‌های مؤثر برای افزایش ترافیک سایت است.

روش‌های اندازه‌گیری ترافیک سایت

روش‌های اندازه‌گیری ترافیک سایت

راه‌های زیادی برای بررسی میزان ترافیک سایت وجود دارد از جمله:

نرخ تعامل

با نگاه به تعداد بازدیدها در یک بازه زمانی مشخص مثلاً یک هفته یا یک ماه می‌توان فهمید که اجرای ابتکارهای ترافیک ساز در سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی (PPC) چقدر مؤثر بوده است.

درصد خرید

کسب‌وکارهای آنلاین که محصولات خود را از طریق وب‌سایت می‌فروشند برای رسیدن به موفقیت نیاز به فروش دارند. مشخص‌کردن تعداد بازدیدکنندگان سایت که خرید می‌کنند نشان‌دهنده این است که سایت تا چه حدی برای تشویق بازدیدکنندگان به خرید موفق بوده است.

کانال‌ها

راه دیگر برای اندازه‌گیری ترافیک سایت، بررسی کانال‌هایی است که بازدیدکننده از طریق آن‌ها وارد سایت شده است کانال‌هایی مانند ایمیل و سرچ اینترنتی.

نرخ پرش

نرخ پرش (Bounce rate) نشان می‌دهد که چه تعداد از مخاطبان بعد از مشاهده فقط یک صفحه از سایت خارج شده‌اند. نرخ پرش سایت باید تاحدامکان پایین باشد.

آیا ترافیک سایت تنها نکته برای بررسی موفقیت سایت است؟

آیا ترافیک سایت تنها نکته برای بررسی موفقیت سایت است؟

ترافیک سایت در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین، به‌عنوان مهم‌ترین راه بررسی محبوبیت یک سایت در نظر گرفته می‌شد. اما امروزه با پیشرفت دیجیتال مارکتینگ، عوامل زیادی برای بررسی عملکرد وب‌سایت اهمیت پیدا کرده‌اند. تحلیل گران سایت علاوه بر بررسی تعداد بازدیدکنندگان هر سایت، نکات دیگری را هم بررسی می‌کنند مانند:

  • بازدیدکننده چه مدت در سایت وقت گذاشته است؟ تلاش برای بالابردن ترافیک سایت اهمیت زیادی دارد اما اگر کاربر وارد سایت شود و بدون توقف از آن خارج شود عملاً سودی برای شما نخواهد داشت.
  • چند درصد از کاربران خرید می‌کنند؟ داشتن مخاطب زیاد برای یک کسب‌وکار آنلاین بسیار مهم است اما مهم‌تر این است که مخاطب شما به مشتری خدمات شما تبدیل شود. برای بررسی این نکته که چه تعداد از کاربران از شما خرید می‌کنند، می‌توان نرخ تبدیل سایت را بررسی کرد. نرخ تبدیل نشان می‌دهد که آیا یک کسب‌وکار آنلاین توانسته محصولات خود را به میزان کافی بفروشد یا خیر.

 

  • هزینه بالابردن بازدید سایت چقدر است؟ راه‌هایی برای افزایش ترافیک رایگان سایت وجود دارد اما برخی کسب‌وکارها از راه‌های پولی برای حمایت و رشد کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند. هزینه جذب مشتری (CAC) و هزینه به‌ازای عمل (CPA) دو تا از مهم‌ترین معیارهای بررسی یک تجارت آنلاین است. وقتی این ارقام با میانگین ارزش سفارش (AOV) و ارزش طول عمر مشتری (CLV) متعادل باشد، یک کسب‌وکار می‌تواند هزینه تبلیغات خود را ارزیابی و تنظیم کند.

درست است که ترافیک سایت برای اندازه‌گیری عملکرد یک کسب‌وکار کافی نیست اما هنوز هم نقطه آغازین برای بررسی محبوبیت و دیده‌شدن سایت است.

اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را به‌صورت حرفه‌ای ارتقا دهید بهتر است با کارشناسان حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ مشورت کنید. آقای مهندس معراج معمار نسب مدیر آژانس مای کاستومر در زمینه طراحی سایت، سئو، افزایش ترافیک سایت و بسیاری مسائل دیگر شما را راهنمایی می‌کنند.

افزایش ترافیک وب سایت Increase website traffic در بازاریابی آنلاین بسیار مهم است. هنگام طراحی سایت و تولید محتوای متنی باید به افزایش ترافیک سایت بسیار دقت کنید. زیرا این امر در سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل نقش بسیار مهمی دارد. برای یک بازاریاب آنلاین جذب مشتریان بیشتر، اهمیت زیادی دارد. جذب مشتریان برای آ‌ن‌ها مهم است زیرا می‌خواهند به ترافیک بیشتر سایت دست یابند. راه‌های زیادی برای افزایش ترافیک وب سایت وجود دارد که در این مقاله می‌خواهیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

 

راه‌هایی برای افزایش ترافیک وب سایت

راه‌هایی برای افزایش ترافیک وب سایت

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در ادامه در مورد راه‌هایی برای افزایش سئو که در نهایت ترافیک سایت را نیز افزایش می‌دهد، صحبت می‌کنیم.

در این مقاله به 10 مورد از مهم‌ترین عوامل افزایش ترافیک وب سایت پرداختیم. اگر تمام این موارد را به‌درستی انجام دهید خواهید دید چقدر به افزایش ترافیک شما کمک خواهد کرد. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با تولید محتواهای جذاب به شما در مسیر موفقیت بازاریابی آنلاین کمک می‌کند.

همین‌طور مهندس معراج معمارنسب بهترین مشاور و راهنما در زمینه بازاریابی محتوا هستند که می‌توانند با تجربه و دانش خود در کنار شما باشند. شما می‌توانید با تکیه بر دانش ایشان مسیر خود را در این زمینه با اطمینان بیشتری طی نمایید و به موفقیت زیادی دست یابید.

افزایش جستجوی گوگل

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای رشد کسب‌وکارهای آنلاین، افزایش جستجوی گوگل Increase Google search است. طبق تحقیقات کارشناسان سئو ، اولین نتیجه در گوگل بیش از 31.7 درصد همه کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، درحالی‌که سهم کلیک صفحه دوم فقط 0.78 درصد است. پس جایگاه سایت شما در گوگل، تأثیر زیادی در هدایت ترافیک به سمت سایت کسب‌وکارتان دارد. حضور سایت شما در صفحه اول گوگل یکی از نشانه‌های موفقیت در این مسیر است. با افزایش جستجوی گوگل و افزایش رتبه سایت در گوگل، احتمال تبدیل‌شدن بازدیدکنندگان به مشتری نیز افزایش می‌یابد. حدود شش ماه طول می‌کشد که سایت شما در نتیجه جستجوی گوگل دیده شود. ممکن است افرادی راه‌هایی به شما پیشنهاد کنند که زودتر به نتیجه برسید اما سایت‌هایی که با این روش ارتقا پیدا کنند توسط گوگل جریمه می‌شوند. بهتر است با مشورت یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ مجرب و معتبر برای افزایش جستجوی گوگل تلاش کنید. در این مقاله تعدادی از روش‌های افزایش جستجوی گوگل بررسی می‌شود.

راه‌های افزایش جستجوی گوگل

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای بهینه‌سازی سایت کسب‌وکار خود بهتر است با متخصصان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مانند مای کاستومر مشورت کنید. کارشناسان این حوزه تمام نکات را برای رسیدن به اهدافتان به شما آموزش می‌دهند. برخی از این راه‌ها عبارت‌اند از:

شناخت الگوریتم گوگل

گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد و نکته جالب اینجاست که بسیاری از این الگوریتم‌ها برای عموم مردم اعلام هم نمی‌شوند. تخمین زده شده که الگوریتم‌های گوگل بین 500 تا 600 بار در سال عوض می‌شوند. اگر هر شخصی این اطلاعات را داشته باشد، دیگر گوگل قادر نیست بهترین‌ها را در صفحه اول خود مشخص کند. سعی کنید آپدیت‌های جدید الگوریتم گوگل را مطالعه کنید و برای ارتقای سایت خود از آنها بهره بگیرید.

ارزیابی رتبه فعلی سایت

هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی برای بالابردن رتبه سایت خود، باید بدانید که جایگاه فعلی‌تان کجاست. این نکته حتی برای سایت‌های جدید هم صدق می‌کند. راه‌های زیادی برای بررسی رتبه سایت وجود دارد. مثلاً اگر یک کلیدواژه خاص برای سایت شما اهمیت دارد، می‌توانید رتبه سایت را بر اساس همان کلیدواژه بررسی کنید.

بررسی سرعت سایت

یکی از فاکتورهای مهم برای رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل، سرعت سایت است. اگر سرعت سایت شما پایین است، شانس کمی برای افزایش جستجوی گوگل دارید. اگر سرعت سایت پایین باشد حتی اگر سایر امکانات هم مهیا باشد، الگوریتم‌های گوگل شما را تنبیه می‌کنند. امروزه راه‌های زیادی برای بالابردن سرعت سایت وجود دارد که بهتر است با کمک یک متخصص از آن‌ها استفاده کنید.

آنالیز کلمات کلیدی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

علاوه بر بررسی کانال‌هایی که به ترافیک سایت منجر می‌شوند، بررسی کلیدواژه‌هایی که ترافیک می‌آورند هم مهم هستند. شما می‌توانید با استفاده از کنسول جستجوی گوگل، تعداد کلیک برای هر کلیدواژه را در سایت خود متوجه شوید. شما می‌توانید برای پیداکردن کلمات کلیدی مهم، از سایت رقبایتان نیز استفاده کنید. اگر رتبه رقیب شما بالاتر است و الگوریتم گوگل آن‌ها را پسندیده، از استراتژی‌های آنها نمونه‌برداری کنید این کار سبب افزایش رتبه سایت در گوگل می شود.

تنظیمات مخصوص موبایل برای سایت

بیش از نیمی از بازدیدهای یک سایت، با استفاده از گوشی موبایل انجام می‌شود. به این معنی که اگر می‌خواهید رتبه جستجوی بهتری داشته باشید، سایت شما باید روی موبایل خوب اجرا شود. شاید برخی از الگوریتم‌های گوگل نامعلوم باشد، اما درباره اهمیت نمایش دادن سایت روی موبایل بسیار واضح توضیح داده است. برنامه‌های زیادی وجود دارند که میزان مناسب بودن سایت روی موبایل را به شما نشان می‌دهند.

شناسایی و رفع جریمه‌های گوگل

اگر قصد دارید رتبه جستجو در گوگل با اصول سئو را افزایش دهید، پس باید جزئیات سایت را بررسی و جریمه‌ها را رفع کنید. یکی از مواردی که باعث جریمه گوگل می‌شود لینک بد است: شما باید نکات مهم درباره لینک‌ها را بدانید و از هر لینکی در سایت خود استفاده نکنید. برخی از لینک‌ها به رتبه سایت شما آسیب می‌زنند و باید آنها را از سایت حذف کنید.

بالابردن کیفیت محتوا

تولید محتوای متنی بر اساس مطالب و داده‌های دست‌اول و جدید، یکی از راه‌های افزایش جستجوی گوگل است. هرچه مطلبی که ارائه می‌کنید خاص‌تر و مفیدتر باشد، رتبه شما بالاتر می‌رود. از مطالبی که موثق هستند استفاده کنید تا بازنشر بیشتری در فضای اجتماعی داشته باشد. استفاده از تیتر بندی نیز به جذابیت متن شما کمک می‌کند. استفاده از عکس مناسب با متن جایگزین نیز به افزایش جستجو کمک می‌کند. به‌کاربردن ویدئوی مرتبط نیز زمان حضور بازدیدکننده در سایت را افزایش می‌دهند و در نتیجه رتبه سایت را بالا می‌برد. محتواهای قدیمی سایت را نیز باید به‌روز کنید تا به‌عنوان یک سایت ازکارافتاده شناخته نشوید.

فعالیت در فضای مجازی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

شما هم فکر می‌کنید که ربط فضای مجازی به رتبه جستجوی گوگل چیست؟ موتورهای جستجو مانند گوگل سعی می‌کنند از راه‌های مختلف، تاحدامکان از سایت شما اطلاعات کسب کنند. گوگل بر اساس به‌روز بودن، میزان پست‌های منتشر شده و میزان فعالیت شما در فضای مجازی، کیفیت سایت شما را بررسی می‌کند پس فعال‌بودن شما در فضای مجازی، باعث هدایت ترافیک به سایت هم می‌شود.

همان‌طور که در این مقاله گفته شد، راه‌هایی وجود دارد که ترافیک و بازدید سایت خود را بالا ببرید. هرچه ترافیک سایت شما بالاتر برود، رتبه جستجو در گوگل نیز افزایش می‌یابد. شما می‌توانید با رعایت نکته‌هایی در طراحی سایت و بهینه‌سازی موتور جستجو، به بالارفتن رتبه سایت خود کمک کنید. اما بهتر است این نکات با مشورت کارشناسان دیجیتال مارکتینگ انجام شود. آقای مهندس معراج معمار نسب مدیر آژانس مای کاستومر، در تمام مراحل طراحی، بهینه‌سازی و ارتقای سایت در کنار شما خواهند بود.

افزایش بازدید رایگان سایت

امروزه وب‌سایت شما به منزله ویترین کسب‌وکارتان در دنیای مجازی است و ازاین‌رو بالابردن میزان ترافیک بازدید سایت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر کسب‌وکار اعم از خرد و کلان است. راه‌های بسیاری برای افزایش بازدید رایگان سایت Increase free site visits توسط کارشناسان حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ پیشنهاد می‌شود که در این مقاله تعدادی از آنها را برای شما بررسی خواهیم کرد. اما در ابتدا باید از اهمیت بالابردن افزایش بازدید رایگان سایت آگاه شویم.

اهمیت ترافیک بازدید سایت

داشتن یک سایت خوب یکی از بهترین و مهم‌ترین ملزومات ارائه خدمات و فروش در دنیای امروز است. ترافیک بالای سایت همگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت باعث ارتقای رتبه سایت در گوگل می‌شود که همین موضوع نیز متقابلاً باعث بالارفتن مجدد بازدید سایت خواهد شد. هدف از ترافیک وب‌سایت این است که بازدیدکنندگان واجد شرایط بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. یعنی کسانی که به‌احتمال زیاد به مشتری تبدیل می‌شوند. مشتریان بالقوه شما از طریق بازدید از سایت به مشتریان واقعی، ثابت و وفادار شما تبدیل می‌شوند. بررسی ترافیک بازدید سایت در موارد زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • بررسی و تحلیل شیوه بازاریابی و مارکتینگ
  • دریافت و آنالیز بازخورد و دیدگاه‌های مخاطبان
  • اعتبارسنجی و بهبود موتور جستجو و سئو
  • تبدیل بازدیدکننده به مشتری

بااین‌حال، دستیابی به این اهداف مستلزم هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت شما به روش صحیح و تمرکز بر ترافیک باکیفیت است، به همین دلیل است که این مقاله، تکنیک‌هایی را ارائه می‌دهد که بر بالابردن ترافیک و افزایش رتبه سایت در گوگل تأثیرگذار خواهد بود.

 روش‌های افزایش بازدید رایگان سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

در ادامه تعدادی از روش‌های مؤثر افزایش بازدید رایگان سایت Increase free site visits را بررسی می‌کنیم:

استفاده از هشتگ‌ها برای افزایش بازدید رایگان سایت

شما می‌توانید با افزودن هشتگ‌های مرتبط و پربازدید به پست‌هایی که صفحات وب‌سایت و پست‌های وبلاگ شما را تبلیغ می‌کنند، دسترسی خود را گسترش دهید و توسط کاربرانی که محصولات و خدمات شما را جستجو می‌کنند، کشف شوید. هرچه لینک‌های شما بیشتر باشد، ترافیک رایگان بیشتری به وب‌سایت خود می‌آورید.

ایجاد بک لینک

از دیگر مهم‌ترین بخش‌های افزایش بازدید سایت، ایجاد بک لینک است. هنگامی که یک وب سایت به سایت شما لینک می‌دهد، سیگنال آن به موتورهای جستجوی گوگل می‌رسد که این نشان می‌دهد سایت شما چقدر ارزشمند است. به جز این موارد بک لینک‌ها در ترافیک سایت، افزایش بازدید کنندگان و از همه مهمتر نرخ کلیک بسیار موثر هستند. البته این نکته را فراموش نکنید که برای گرفتن بک لینک نیازی نیست که هزینه انجام دهید، زیرا به صورت رایگان نیز می‌توان از آن استفاده کرد. در این بین از تبلیغات بنری در سایت می توان بهره گرفت.

نوشتن مقالات جذاب

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی از راه‌های افزایش بازدید واقعی سایت هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت این است که مقاله‌ای جذاب، مفید و جامع بنویسید. می‌توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را سرچ کنید و ببینید چه مطالبی پیرامون آن مورد بحث است. سپس با در نظر گرفتن سؤالات ذهن مخاطب اقدام به نوشتن محتوا بکنید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب در این مورد بسیار اهمیت دارد. برای این کار نیز می‌توانید از ابزار‌هایی مانند Google Keyword planner ،Google Trends و Kwfinder استفاده کنید.

یک مقاله پربازدید مقاله‌ای است که:

  • سؤالات متداول کاربران را پوشش بدهد.
  • از منابع موثق و قوی در تهیه آن استفاده نماید.
  • راهنمایی‌های بی طرفانه و صادقانه به مخاطب ارائه کنند.
  • درباره موضوعات به روز و سوال برانگیز مرتبط با هدف سایت باشد.
  • نگارشی ساده، روان و به دور از تکلف و اصطلاحات پیچیده داشته باشد.

و ده‌ها ویژگی دیگر که  مخاطب را جذب محتوای شما می‌کند و موجب افزایش بازدید رایگان سایت تان خواهد شد.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی کوتاه در موتورهای جستجو سرچ بیشتری دارند اما رتبه‌بندی آنها دشوارتر است. از سوی دیگر، هدف قراردادن کلمات کلیدی طولانی به شما شانس بیشتری برای بالابردن رتبه سایت (حتی در صفحه اول سرچ) برای پوشش دادن به سؤالات خاص مردم درباره محصولات و خدمات شما می‌دهد و رتبه بالاتر به معنای بازدید بیشتر است. روش‌های جدید جستجوی آنلاین از جمله قابلیت‌های جستجوی صوتی، باعث می‌شود مردم از عبارت‌های خاص‌تری برای جستجو استفاده کنند، بنابراین یافتن و هدف قراردادن کلمات کلیدی طولانی یکی از راه کارهایی است که به دریافت بازدید بیشتر سایت کمک خواهد کرد.

از ایمیل مارکتینگ غافل نشوید

کسب‌وکارهای زیادی روی جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی محتوا متمرکز شده‌اند و روش‌های سنتی‌تر را کنار گذاشته‌اند. امروزه بازاریابی ایمیلی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای افزایش قابل‌توجه ترافیک سایت است.

طبق اصول سئو درباره ایمیل مارکتینگ نکته‌هایی وجود دارد که باید رعایت کنید تا مشتری را از خود و محصولاتتان خسته نکنید. برای مثال از فرستادن ایمیل‌های پیاپی و زیاد درباره تمام به‌روزرسانی‌های کسب‌وکارتان اجتناب کنید. بهترین راه ارسال یک ایمیل دوستانه برای اطلاع‌رسانی به مشتریان درباره جدیدترین محصولات یا خدماتتان است. بهتر است از قدرت بازاریابی دهان‌به‌دهان غافل نشوید. چراکه اگر یک مشتری از محصولات و خدمات شما رضایت کافی را داشته باشد با معرفی شما به دوستان و آشنایان باعث جذب مشتریان جدید و در نتیجه منجر به بالارفتن بازدید سایت شما خواهد شد.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

صرفاً پست کردن و به اشتراک گذاشتن مطالب در کانال‌های اجتماعی برای رسیدن به هدف شما مؤثر نخواهد بود، فعال‌بودن در گروه‌ها، کانال‌ها، فروم‌ها و … باعث تعامل بیشتر شما با مخاطبانتان می‌شود و از این طریق بهتر می‌توانید نیازسنجی کنید و به پرسش‌های آنها پاسخ دهید.

استفاده از ویدئو راهی عالی برای افزایش بازدید رایگان سایت

تولید محتوای متنی یکی از راه‌های مناسب برای جذب مخاطب و پاسخ‌دادن به سؤالات متعدد آنهاست. اما اگر محتوای ویدئویی مناسب و جذاب نیز در سایت قرار بگیرد کمک زیادی برای جذب مخاطبان جدید است. بازاریابی ویدئویی راهی عالی برای جلب‌توجه مخاطبان و افزایش بازید وب‌سایت شماست چرا که به‌خاطر سپردن و یادآوری مطالبی که در ویدئو می‌بینم خیلی راحت‌تر از مطلبی است که در محتوای متنی مطالعه می‌کنیم.

رصد رقبا

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

امروزه نرم‌افزارهایی برای بررسی وضعیت رقبا در هر آژانس دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که عملکرد اجتماعی سایت‌ها و محتوای خاص آن‌ها را جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند. با بررسی رفتار و عملکرد رقبای موفق خود در فضای اجتماعی می‌توانید اطلاعات زیادی درباره سلیقه مخاطبتان از جمله آنچه می‌خواهند و می‌خوانند را کسب کنید و سپس با ایده گرفتن از آن نوع محتوا برای افزایش بازدید رایگان سایت خود استفاده کنید، دقت کنید که کپی‌کردن راه درستی برای رسیدن به موفقیت نیست.

به‌روزرسانی و بهبود محتواهای قدیمی

ممکن است وقتی که محتوای قدیمی را روی سایت خود منتشر می‌کردید الگوریتم‌های گوگل متفاوت بوده باشد یا تجربه کمتری در تولید محتوا داشته باشید. به‌روزرسانی و بهبود محتواهای قدیمی مطابق با الگوریتم‌های گوگل و ترندهای رایج راه دیگری برای کمک به افزایش رایگان بازدید سایت شماست. بیکی از ساده‌ترین راه‌ها برای به‌روزرسانی مقاله‌های قدیمی، افزودن اصلاحات و کلمات کلیدی جدید به متن قبلی است.

برخی دیگر از راه‌های بالابردن بازدید رایگان سایت عبارت است از:

  • تبلیغات آنلاین و آفلاین
  • تولید مقالات پربازدید
  • برگزاری رویداد و وبینار
  • گرفتن لینک معتبر
  • استفاده از پادکست و صوت

استفاده از تبلیغات

یک راه بسیار موثر برای بالا بردن بازدید سایت هنگام طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی، استفاده از تبلیغات است و بهتر است برای این کار از شبکه‌های اجتماعی و گوگل کمک بگیرید و آن را متناسب با اهداف‌تان تنظیم کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که قبل از تبلیغات باید ببینید به دنبال چه چیزی هستید و می‌خواهید نرخ تبدیل را بیشتر کنید یا اینکه فقط بازدید را افزایش دهید. در صورتی که بخواهید بازدید سایت را بیشتر کنید و فروش خود را افزایش دهید باید از کلمات کلیدی استفاده کنید.

فراموش نکردن لینکدین

ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که لینکدین تنها برای بازاریابی صنعتی یا b2b به‌کار می‌رود ولی در حقیقت این روش یکی از بهترین گزینه‌ها در زمینه افزایش بازدید وب سایت است. البته این راهبرد علاوه‌بر افزایش بازدید سایت برای افزایش ترافیک و نرخ کلیک وب سایت‌تان نیز موثر خواهد بود. کارشناسان ما در مای کاستومر اماده کمک به شما در این زمینه هستند.

نوشتن در پلتفرم‌های رایگان نشر محتوا

یکی دیگر از روش‌ها برای افزایش بازدید رایگان سایت Increase free site visits نوشتن در بسترهای رایگان است که این پلتفرم‌ها شامل ویرگول، لینکدین و مدیوم است. با استفاده از این گزینه می‌توان تولید محتوای جذاب و گیرا نوشت و آن را در این پلتفرم‌ها منتشر کرد.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برگزار کردن آزمون و منتشر کزدن نتایج

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در افزایش بازدید رایگان سایت برگزاری آزمون است که این گزینه تاثیر مثبتی در بازاریابی محتوا دارد. بنابراین با این روش بازدیدکنندگان زمان مناسبی را برای شرکت کردن در آزمون پیدا خواهند کرد و با اشتراک گذاشتن این نتایج در دیگر شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش بازدید سایت خواهند شد.

استفاده از فایل صوتی از دیگر راه های افزایش بازدید رایگان سایت

علاوه بر آپلود ویدئو در سایت، می‌توانید از پادکست و فایل‌های صوتی هم استفاده کنید. فایل‌های صوتی حجم کمتری دارند و به راحتی قابل پخش هستند. علاوه بر آن خودتان می‌توانید بدون تجهیزات خاصی پادکست  تولید کنید و در وب سایت خود قرار دهید.

برگزاری وبینار روشی ایده آل برای افزایش بازدید رایگان سایت

یکی از راه‌های تعامل با مخاطب برگزاری وبینار ، جلسه‌های آنلاین و لایو شبکه‌های اجتماعی است. در سال‌های اخیر، افراد شرکت در دوره‌های آنلاین را نسبت به جلسات حضوری ترجیح می‌دهند و مدیران سایت‌ها می‌توانند از این موضوع به نفع وب سایت خود استفاده کنند. سیستم‌ها و پلتفرم‌های مخلفی وجود دارند که خدمات برگزاری کلاس‌های آنلاین و وبینار به کاربران ارائه می‌دهند. یکی از مزیت‌های کارگاه‌ها و دوره‌های آنلاین، کم هزینه بودن آن است.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
برگزاری وبینار

جذاب نوشتن عنوان یکی از راه های افزایش بازدید رایگان سایت

عناوین جذاب افراد بیشتری را با مقاله و صفحات سایت‌تان درگیر می‌کند. همچنین نرخ کلیک در سایت شما افزایش پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید عنوان جذاب بنویسید می‌توانید از اعداد و عنوان‌های منفی استفاده کنید. حتما قبل از منتشر کردن محتوای خود در مورد عناوینی که نوشته‌اید فکر کنید که اگر به درد مقاله شما نمی‌خورد آن را تغییر دهید. خواندن روزنامه می‌تواند در نوشتن محتوا به شما کمک بسیاری کند، پس تلاش کنید که مهارت نویسندگی خود را افزایش دهید.

ارائه یک تجربه کاربری عالی

می ‌توانید یک سایت کاربر پسند با تجربه کاربری عالی داشته باشید، این کار باعث می‌شود که مخاطب وقتی به وب‌سایت شما بیاید ساعاتی را در صفحات وب سایت شما بگذارند و خیلی دیر سایت را درک کند. اینکه یک وب‌سایت کاربر پسند با تجربه کاربری داشته باشید باید از مواردی مانند بالا بردن سرعت سایت، حذف کردن موارد مزاحم و اضافی، استفاده از تبلیغات مفید و ساده‌سازی وب‌سایت استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد تعدادی از راه کارهای افزایش بازدید رایگان سایت ارائه شود اما قطعاً بهره‌گیری از کمک یک مشاور حرفه‌ای در این زمینه بهترین راه است. آقای مهندس معراج معمار نسب مدیر آژانس مای کاستومر به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین اشخاص در حوزه دیجیتال مارکتینگ، می‌توانند روش‌های بسیار زیاد دیگری را برای رسیدن به ترافیک بالای سایت به شما پیشنهاد کنند. در مای کاستومر به‌عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر، خدمات متنوعی به صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی ارائه می‌شود از جمله طراحی سایت، بهینه‌سازی و ارتقای سایت و بسیاری خدمات دیگر.

روش‌های افزایش ترافیک سایت رایگان از دیگر راه کارهای بازاریابی آنلاین است که همگی منجر به جذب بیشتر مشتری می‌شوند. در این مقاله به روش‌های مهمی پرداختیم که شما می‌توانید به‌صورت رایگان از آن‌ها برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر راه‌های زیادی را به شما برای افزایش ترافیک سایت، سئو و دیگر موضوعات آنلاین پیشنهاد می‌کند. اگر می‌خواهید در این حوزه اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید محتواهای مرتبط را در مقالات دیگر سایت مطالعه کنید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *