myc-logo1

آموزش بازاریابی محتوا

آموزش بازاریابی محتوا
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (2 امتیاز)

رعایت اصول بازاریابی محتوا Principles of content marketing در دنیای آنلاین بسیار مهم است. محتوا می‌تواند به‌عنوان پایه‌ای برای موفقیت استراتژی‌های مختلف مؤثر باشد. محتوا در افزایش رتبه بندی سئو، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و حتی خدمات مشتری نقش مهمی دارد. همچنین در کنار تولید محتوای متنی، طراحی سایت و موارد دیگری در افزایش رتبه سایت گوگل اهمیت دارند. در این مطلب قصد داریم ضمن تعریف بازاریابی محتوا به زبان ساده در مورد اصول بازاریابی محتوا و 7 اصل مهمی که باید رعایت کنید توضیح دهیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

 

بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا ما را به یاد بازاریابی‌های بخش فروش می‌اندازد. این نوع بازاریابی به شکل محدودتر دقیقاً همان کارکرد را ایجاد می‌کند. در این نوع بازاریابی‌ با استفاده از محتوای متنی، تصویری و حتی ویدئویی تلاش می‌کنیم تا سایت و صفحه خود را در معرض دید عموم مردم قرار دهیم.

از محتوا برای افزایش رتبه سایت نیز استفاده می‌شود. چراکه موتورهای هوشمند گوگل این موضوع را نوعی سئو خارجی برای افزایش نرخ تعامل و بازدید در سایت تلقی می‌کنند و به شما بابت این فعالیت مفید در خارج از سایت امتیاز می‌دهند. محتوای تولیدشده چه به‌صورت تصویری، متنی و یا ویدئویی می‌بایست با محصول ارائه‌شده ارتباط کامل داشته باشد. تکنیک‌های مؤثری همچون پرداخت به معایب و یا مزایا محصولات بخشی از پروسه بازاریابی است که فرصت بالقوه‌ای برای فروش ایجاد می‌کند.

مزایای استفاده از بازاریابی محتوا

 

مزایای استفاده از بازاریابی محتوایی

 

برای شروع یک استارتاپ و توسعه کسب‌ و کار اینترنتی خود نیاز دارید تا برند خود را در فضای اینترنتی و یا برنامه‌ های اجتماعی تبلیغ کنید. تولید محتوا در وهله اول به توسعه برندینگ کمک می‌کند. در این زمینه از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید. کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در خدمت هستند تا سوالات و ابهامات شما را در این باره پاسخ گویند،

سایر مزایا استفاده از بازاریابی‌محتوا را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. ایجاد رشد پایدار در سایت
  2. بهبود سئو سایت
  3. افزایش رتبه‌بندی سایت در گوگل
  4. ایجاد حس وفاداری در مخاطبین به جهت تولید محتوای مفید و باکیفیت
  5. تبدیل هر بازدید به یک شانس برای فروش
  6. گسترش کسب‌ و کارهای اینترنتی

در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد اصول بازاریابی محتوا و 7 اصل مهمی که باید رعایت کنید توضیح دهیم.

1. اصالت

مهم‌ترین نکته در اصول بازاریابی محتوا اینکه محتوای شما باید اورجینال باشد. در ابتدا به این معنا که از متن‌های رقبای خود کپی نکنید. همچنین در سطحی بالاتر باید سعی کنید محتوای مفهومی تولید کنید. به این معنا که بتوانید محتوای خود را متمایز کنید. به‌عنوان مثال اگر در مورد موضوعات تکراری می‌نویسید در آن صورت دیگر مردم علاقه‌مند نیستند که موضوع تکراری شما را مطالعه کنند. همچنین احتمالاً در هیچ فید خبری متمایز نخواهید شد.

راه‌های زیادی برای ایجاد محتوای اورجینال وجود دارد. به‌عنوان مثال، می‌توانید از یک موضوع جدید در محتوای خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از زاویه منحصر به فرد به موضوعات قدیمی‌تر بپردازید یا تحقیقات جدیدی ارائه دهید. فقط باید محتوای جدیدی تولید ‌کنید.

2. کیفیت

کیفیت محتوا

یکی دیگر از اصول بازاریابی محتوا Principles of content marketing کیفیت است. شما باید محتوای ارزشمند و با کیفیت به کاربران ارائه دهید. راه‌های زیادی برای ارائه محتوای ارزشمند به خوانندگان وجود دارد. برای مثال، نکات عملی، آموزش‌ها و راهنما هایی را به کاربران دهید که در انجام کارها به آن‌ها کمک کنند. همچنین می‌توانید که تا سطحی محتوای سرگرم کننده عرضه کنید، آن‌ها را بخندانید یا از نظر عاطفی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. هر خواننده‌ای ممکن است با شکل‌های مختلفی از محتوا ارتباط برقرار کند. مهم این است که هر نوع محتوایی که تولید می‌کنید دارای کیفیت و ارزش بالایی باشد.

3. ثبات

 ثبات یکی دیگر از اصول بازاریابی محتوا است. اگر می‌خواهید خوانندگان خود را علاقه‌مندتر کنید و مشتریان همیشگی خود را داشته باشید. شما باید در نحوه ارائه برند خود، نحوه انتشار محتوای خود ثابت‌قدم باشید تا افزایش رتبه سایت گوگل محقق شود. به این معنا که برند ثابتی داشته باشید که با ایده‌آل‌ها و شخصیت تجارت شما همخوانی داشته باشد. سپس در مسیر برند و تجارت خود در فواصل زمانی منظم و ثابت، محتوای خود را منتشر کنید. اگر شما در این مسیر ثبات نداشته باشید مردم ممکن است علاقه خود را به برند شما از دست بدهند. همچنین این احتمال وجود دارد که از ابتدا جذب آن نشوند.

4. قابل مشاهده

از دیگر اصول بازاریابی محتوا قابل مشاهده بودن محتوای شما است. یک تصور غلط وجود دارد که تولید محتوای با کیفیت بالا برای جذب مردم کافی است. اما واقعیت اینکه ابتدا باید بتوانید محتوای خود را برای مردم قابل مشاهده کنید. سپس می‌توانید از مزایای محتوای خوب خود بهره‌مند شوید. اگر فقط محتوا را در وبلاگ خود پست کنید، جستجوی زیادی برای محتوای شما نخواهد شد. بنابراین باید از طریق لینک‌های گوناگون آن پست‌ها را در دید مخاطبان وسیع‌تر و با دقت بیشتری قرار دهید.

5. تعامل با کاربر

تعامل با کاربر

تعامل با کاربر هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت از مهم‌ترین اصول بازاریابی محتوا Principles of content marketing به شمار می‌رود. چند سال پیش، می‌توانستید با تولید محتوایی که صرفاً برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان بود، استفاده کنید. اما امروزه با وجود ویکی‌پدیا، نمودار دانش گوگل و دیگر پلتفرم‌های ارائه اطلاعات با دسترسی آسان، این نوع مقالات دیگر کاربردی نیستند. در دنیای دیجیتالی امروز کاربران علاقه‌مند به محتوایی هستند که بتوانند با آن تعامل داشته باشند. در واقع باید موضوعات چالش‌برانگیز و سایر اشکالی را انتخاب کنید که بتوانید به‌طور طبیعی با کاربر ارتباط برقرار کنید.

6. عمق

عمق در اصول بازاریابی محتوا مسئله بسیار مهمی است. مطالب شما باید عمق معناداری را به محتوا ارائه دهد و نوع عمقی که می‌دهید به محتوای شما بستگی دارد. یک مقاله تحقیقاتی باید یک موضوع را از زوایای مختلف و با منابع کافی با تحقیقات مفصل بررسی کند. عمقی که شما به محتواهای خود می‌دهید آن را مفهومی‌تر و در رقابت با سایر رقبا متمایزتر می‌کند.

7. تکامل

تکامل محتوا

در اصول بازاریابی محتوا تکامل نیز نقش اساسی در هنگام تولید محتوای متنی دارد. ایده‌های بازاریابی آنلاین به‌سرعت توسعه می‌یابند. ما دائماً با فناوری‌های جدید، روندها و الگوهای در حال تغییر و چشم‌انداز رقابتی شدیدی که بر ما تأثیر می‌گذارند، مواجه هستیم. اگر قرار است استراتژی بازاریابی محتوای شما در این سطح از نوسانات باقی بماند، باید مجهز باشد تا بتواند در کنار این تغییرات تکامل یابد.

 انتخاب یک استراتژی و پایبندی به آن به شما در بازاریابی محتوا کمک زیادی خواهد کرد. اما لازم است در کنار آن‌ها تاکتیک‌های جدید را آزمایش کنید و تاکتیک‌های غیر ضروری را حذف کنید. همچنین از تاکتیک‌های موفق در استراتژی اصلی خود استفاده کنید. این کار به معنای پیشرفت و تکامل در بازاریابی محتوا است.

چرا به یک استراتژی بازاریابی محتوا نیاز دارید؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا یک اصطلاح کلی است که به دلایل مختلفی می توانیم از آن استفاده کنیم و برای کسب و کارهای مختلف معانی متفاوتی دارد. اگر استراتژی نداشته باشید ممکن است در خطر تمرکز بیش از حد روی محتوا باشید و متوجه اهداف کلی نشوید. که جزو مهم ترین اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا است. به دلایل زیر استراتژی بازاریابی محتوا نیاز است:

  • بازاریابان محتوا با استراتژی مستند می توانند در کار خود احساس اطمینان بیشتری داشته باشند.
  • وقتی استراتژی بازاریابی محتوا دارید، چالش های بازاریابی محتوا بزرگ به نظر نمی رسد.
  • استراتژی مستند، خرید از سهامداران را راحت تر می‌کند.
  • اگر شما استراتژی مستند داشته باشید، ترسیم موفقیت برای شما آسان تر است.

چهار عنصر استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

چهار عنصر استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

چهار عنصر اصلی برای موفقیت در این استراتژی وجود دارد. این چهار عنصر اصلی شامل : موقعیت‌یابی برند، پیشنهاد ارزش رسانه‌ای مالکیت ، مورد تجاری و برنامه استراتژیک می باشند. در ادامه به ضرورت این عنصرها و نحوه اجرا آن ها برای بازاریابی محتوا می پردازیم.

  1. موقعیت یابی برند:

برند و موقعیت محصول یا خدمات شما که به صورت صریح بیان شود می تواند به شما کمک می کند تا تجربه ثابتی به مخاطب خود ارائه دهید و تصویر مناسبی از برند خود در کانال های بازاریابی محتوا ایجاد کنید.

  1. پیشنهاد ارزش رسانه ای مالکیت:

برای ثبت کردن نام تجاری خود به عنوان ناشر محتوای معتبر، ابتدا باید پیشنهاد ارزش رسانه ای متعلق به خود را تعریف کنید. شما باید در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید تا اطلاعات مورد نیاز و منابع مورد علاقه آنها را شناسایی کنید. سپس، استراتژی های محتوای رقبای خود را بررسی کنید تا بدانید باید چه کارهایی برای پیشرفت انجام دهید.

  1. پرونده تجاری:

با اینکه ارزش دادن به مخاطب جزء جدایی ناپذیر یک استراتژی محتوای موفق می باشد ، اما بازاریابی محتوا علاوه بر جذب کردن مخاطب جدید، باید باعث پیشرفت کسب و کار شما شود. اهداف تجاری شرکت خود را مشخص کنید و بررسی کنید بازاریابی محتوا چگونه می تواند شما را به این هدف ها نزدیک می کند.

  1. برنامه راهبردی:

یک برنامه استراتژیک موفق باید بر روی هدف های شما و چگونگی دستیابی به آن هدف ها تمرکز کند. این برنامه به شما کمک می کند تا بدانید چگونه به نتایج هدفمند خود دست یابید.

نکات استراتژی محتوا و سئو

بازاریابی محتوا بهترین راه برای بهبود و بهینه سازی موتور های جستجو می باشد. استراتژی محتوا و استراتژی سئو دست به دست هم داده اند. برای داشتن استراتژی مؤثر، باید سؤالات، نیاز های مخاطبان، نقاط ضعف و چالش هایی که مخاطبان را به سمت شما سوق می دهد شناسایی کنید. سپس در مورد کلمات کلیدی تحقیقات استراتژیک انجام دهید تا بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه راه حل هایی برای نیازهای خود هستند و تولید محتوای متنی و رسانه ای منحصر بفردی داشته باشید شما در آخر، محتوایی مطابق نیاز مخاطبان خود را تولید می کنید و به هر صفحه ای که انتشار می دهید هدف سئو می دهید.

نحوه توسعه بازاریابی محتوای سئو چگونه است؟

نحوه توسعه بازاریابی محتوای سئو چگونه است؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) و بازاریابی محتوا دو مورد از مهمترین ابزارهای موجود در بازاریابی امروزی می باشند. یک استراتژی بازاریابی محتوا سئو می تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل و پیشرفت بازاریابی برند شما کمک کند. شما باید بازاریابی محتوا و سئو را با هم یکپارچه کنید تا بتوانند به یکدیگر کمک کنند. توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا سئو راه خوبی است تا این دو در کنار یکدیگر کار کنند.

مزایای استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

یک استراتژی محتوا اگر خوب باشد می تواند تلاش های بازاریابی محتوای شما را بهبود بخشد کار شما را راحت و محتوای شما را موثرتر می کند. در زیر به برخی مزایای استراتژی محتوا می پردازیم:

  1. استراتژی تولید محتوا می تواند تضمین کند که محتوای شما از اهداف شما پشتیبانی خواهد کرد:

شما هر کاری برای برند خود انجام می دهید برای رسیدن به اهداف بزرگتر برند می باشد. یک استراتژی خوب باعث می شود که تمرکز کنید وایده ‌های بهتری داشته باشید و محتوای کاملی ایجاد کنید.

  1. باعث بهبود بازگشت سرمایه می شود:

استراتژی محتوا باعث بهبود نتیجه کار می شود و مزیتی است تا شما بتوانید منابع را به طور کارآمدتری اختصاص دهید.

  1. تشخیص دهید که چه کاری انجام می شود و در حین کار می توانید آن را اصلاح کنید:

شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد، یک استراتژی مهم برای کمک به ترسیم اهداف شما می باشد تا ببینید آیا تلاش های شما واقعاً کارآمد هستند یا خیر.

  1. استراتژی محتوا همه افراد را در یک صفحه نگه می دارد:

یک استراتژی مستند نیاز است تا افراد زیادی که در تولید محتوا نقش دارند، به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بدانند هدف کلی چیست.

  1. به شما کمک می کند محتوای با کیفیت را به طور مداوم منتشر کنید:

یک استراتژی محتوا این امکان را به شما می‌دهد تا رویکرد جامع‌ تری برای تولید محتوا داشته باشید و بتوانید به صورت مداوم محتوا را منتشر کنید.

نتیجه گیری

به خاطر داشته باشید اصول بازاریابی محتوا تنها اصول اولیه هستند. همانطور که تجربه بیشتری به‌دست می‌آورید، عوامل و متغیرهای زیاد دیگری را خواهید یافت. این عوامل ممکنه در موفقیت شما تأثیر بیشتری داشته باشند. بسته به رقابت، مخاطبان خاص و اهداف خاص شما در بازاریابی محتوا، ممکن است برخی از این اصول را بیشتر از سایرین ترجیح دهید یا برخی از آن‌ها را به‌طور کل حذف کنید. اصولی که در این مقاله برای بازاریابی محتوا به شما ارائه دادیم فقط به‌عنوان آغازگر در مسیر است. زمانی که تخصص بیشتری کسب کردید، می‌توانید آن را مطابق میل خود تنظیم کنید.

 آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر مقالات زیادی در حوزه بازاریابی آنلاین منتشر کرده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه به مطالعه مطالب دیگر این سایت مراجعه کنید. از این گذشته شما همواره می‌توانید با مشاوره با مهندس معراج معمارنسب درک متفاوتی از بازاریابی محتوایی داشته و این کار را به بهترین شکل انجام دهید. تجربه و دانشی که در اختیار شما گذاشته می‌شود حاصل سال‌ها فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال است. این تجربه می‌تواند از آن شما باشد، با ما در تماس باشید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *