myc-logo1

چگونه کمپین تبلیغات PPC را برای جستجوی صوتی گوگل بهینه کنم؟

چگونه کمپین تبلیغات PPC را برای جستجوی صوتی گوگل بهینه کنم؟
جستجوی صوتی گوگل
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

جستجوی صوتی گوگل Google voice search یکی از سریع‌ترین فناوری‌هایی است که افراد در حال وارد کردن آن در زندگی خود هستند. با توجه به اینکه ۴۲ درصد از مردم فکر می‌کنند اسپیکرهای هوشمند برای زندگی روزمره ضروری هستند، بسیار مهم است که استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود را برای دسترسی به افراد با استفاده از این دستگاه‌های جستجوی صوتی و توجه به مواردی مانند پردازش زبان طبیعی (NLP) تطبیق دهید. و فراموش نکنید، مای کاستومر یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با خدمات کامل است که استراتژی های جستجوی صوتی گوگل را به مشتریان در سراسر ایران ارائه می دهد.

از آنجایی که ما خدمات کاملی داریم، می‌توانید مطمئن باشید که چه به خدمات شبکه های اجتماعی در بندرعباس یا طراحی وب در نوشهر نیاز داشته باشید، ما شما را تحت پوشش قرار می‌دهیم. وقتی نوبت به کمپین PPC شما می رسد، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید تا به کسب و کار خود کمک کنید تا با جستجوی صوتی گوگل سازگار شود. در این مقاله، ما شش نکته را برای بهینه سازی کمپین PPC برای جستجوی صوتی گوگل به شما ارائه خواهیم داد.

جستجوی صوتی چیست؟

قبل از پرداختن به نکات، اجازه دهید به طور خلاصه به جستجوی صوتی گوگل و فناوری استفاده‌کننده از آن بپردازیم. فناوری جستجوی صوتی گوگل به کاربران این امکان را می‌دهد تا با صحبت کردن در دستگاه‌هایی مانند سیری، گوگل هوم، الکسا و کورتانا به صورت شفاهی جستجو کنند. نکته منحصر به فردی که در مورد جستجوی صوتی گوگل باید به آن توجه کرد این است که کاربران معمولاً در این دستگاه ها سؤال می پرسند!

آنها سؤالاتی مانند “بلندی برج میلاد چقدر است؟” یا “چگونه قرمه سبزی درست کنم؟”  میپرسند. در نکات زیر به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت. این دستگاه ها اطلاعات را از موتورهای جستجو برای ارائه محتوای ارزشمند به مخاطبان بررسی میکنند. یک دستگاه جستجوی صوتی گوگل همچنین می تواند لینک هایی را به محتوا برای کاربران ارسال کند.

جستجوی صوتی گوگل

6 نکته برای بهینه سازی کمپین PPC برای جستجوی صوتی گوگل

اگر می خواهید کمپین PPC خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید، در اینجا شش نکته وجود دارد که به شما کمک می کند در مسیر درست قرار بگیرید.

1. روی کلمات کلیدی دم بلند (long tail) تمرکز کنید

هنگامی که کمپین PPC خود را اجرا می کنید، همیشه توصیه می شود که کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید تا به سرنخ های ارزشمند برسید. کلمات کلیدی دم بلند برای جستجوی صوتی نیز بسیار مهم هستند. اگر می‌خواهید به تبلیغ PPC خود در نتایج جستجوی صوتی گوگل کمک کنید، باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. کاربران هنگام انجام جستجوی صوتی سوالاتی را مطرح می کنند.

آنها در زمان تایپ یک جستجو بیشتر از کلمات استفاده می کنند. به عنوان مثال، ممکن است فردی تایپ کند “شام به همراه قارچ سوخاری”، اما در جستجوی شفاهی، می گوید “از کجا می توانم رستورانی پیدا کنم که در نزدیکی من قارچ سوخاری سرو می کند؟” هنگامی که افراد جستجوی صوتی انجام می دهند، از عباراتی مانند چه کسی، چه چیزی، کجا، چرا، چه زمانی و چگونه استفاده می کنند. در نظر بگیرید که چگونه طرح سوالات بر کلمات کلیدی دم بلند شما تأثیر می گذارد.

برای جستجوی صوتی گوگل، می‌خواهید کلماتی مانند «برای» و «به» را وارد کنید زیرا بسیاری از کاربران از این عبارات در جستجوهای صوتی خود استفاده می‌کنند. کلمات کلیدی دم بلند خود را بازبینی کنید و ببینید آیا راه هایی وجود دارد که بتوانید آنها را برای انطباق با جستجوی صوتی گوگل گسترش دهید. می توانید کلمات کلیدی دم بلند فعلی خود را انتخاب کنید و به این فکر کنید که چگونه یک نفر آن کلمه کلیدی را به عنوان یک سوال جستجو می کند.

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما “طرز تهیه قیمه” باشد، برخی از افراد ممکن است بپرسند “از کجا می توانم طرز تهیه قیمه را آموزش ببینم؟”

2. از عبارات و سوالات زبان محاوره ای برای جستجوی صوتی گوگل استفاده کنید

یکی از بزرگترین کلیدهای جستجوی صوتی گوگل استفاده از زبان محاوره ای است. نمی توان به اندازه کافی بر آن تاکید کرد: افراد به صورت شفاهی متفاوت از جستجوهای جستجوی تایپ شده جستجو می کنند. اگر می‌خواهید با جستجوی صوتی برای کمپین PPC خود موفقیتی را مشاهده کنید، باید زبان محاوره را به کار ببرید.

این چیزی است که به سادگی نحوه بیان و طرح سوالات افراد است. در جستجوی تایپ‌شده، ممکن است «رستوران با کنسرت زنده » سرچ کنند، اما در جستجوی صوتی گوگل، مخاطبان شما ممکن است بگویند «رستورانی که کنسرت زنده داره». اگر می خواهید در نتایج صوتی ظاهر شوید، باید نحوه جستجوی شفاهی مخاطبان را در نظر بگیرید. زبانی که ممکن است استفاده کنند را نیز در نظر بگیرید.

وقتی تبلیغات PPC خود را برای زبان محاوره ای بهینه کنید، نتایج بهتری از جستجوی صوتی ایجاد خواهید کرد.

3. روی سئو محلی تمرکز کنید

جستجوی صوتی گوگل عمدتاً برای یافتن مشاغل محلی استفاده می شود. مردم با دستگاه های خود رستوران ها، مغازه ها و مکان های دیگر را جستجو می کنند. اگر می خواهید در جستجوی صوتی عملکرد خوبی داشته باشید، ابتدا باید محلی فکر کنید.

سعی کنید از کلمات کلیدی مکان دم بلند برای جذب کاربران استفاده کنید. کلیدواژه‌هایی مانند، بستنی‌فروشی‌های نزدیک تجریش، مشتریان محلی را جذب می‌کند که به طور خاص به دنبال شهر یا شهر خاصی هستند. وقتی برای جستجوی صوتی گوگل بهینه‌سازی می‌کنید، کلمات کلیدی را در مورد مکان‌های دیدنی نزدیک کسب‌وکارتان درج کنید.

به عنوان مثال، اگر یک کافی‌شاپ در نزدیکی پارک ملت داشتید، میتوانید برای پرسش‌هایی مانند «کجا می‌توانم یک کافی‌شاپ نزدیک پارک ملت پیدا کنم؟» سایت خود را بهینه‌سازی کنید.در این زمینه آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اماده ارائه خدمات به شما است.

4. بدانید مخاطبان شما در کجای چرخه تبلیغات قرار دارند

هر زمان که یک کمپین بازاریابی ایجاد می کنید، باید بدانید که مخاطبان شما در کجای چرخه خرید قرار دارند. این مهم است که بدانید کدام کلمات کلیدی برای تجارت شما بهتر هستند. چرخه خرید به چهار مرحله تقسیم می شود:

  1. آگاهی: آگاه شدن از یک مشکل یا نیاز به یک محصول
  2. توجه: نگاه کردن به گزینه های محصولی که می تواند نیاز را برآورده کند
  3. ارزیابی: ارزیابی هر محصول بادوام برای اینکه مشخص شود کدام یک بهترین کارایی را دارد
  4. خرید: خرید محصول

این مراحلی است که افراد هنگام خرید محصول طی می کنند.

افرادی که در مرحله آگاهی هستند، تازه شروع به تشخیص نیاز به یک محصول کرده‌اند، بنابراین نمی‌خواهند مطالبی را ببینند که هدفشان تبدیل کردن آنها به مشتری است. در مرحله آگاهی و در نظر گرفتن، شما می خواهید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید که آنها را در مورد محصول شما آموزش دهد. در مرحله ارزیابی و خرید، می خواهید مخاطبان خود را خیره کنید و آنها را متقاعد کنید که تبدیل شوند.

شرکت‌ها، نظرات و توصیه‌ها را به مخاطبان خود ارائه می‌کنند و کوپن‌های پیشنهادی ویژه را برای تخفیف می‌اندازند. بنابراین، چگونه این عامل در جستارهای جستجوی صوتی گوگل تأثیر می گذارد؟ به طور کلی، افرادی که سؤالات “چه کسی” یا “چه” را می پرسند در ابتدای چرخه خرید هستند.

آنها در مرحله آگاهی هستند، جایی که سعی می کنند در مورد چیزی بیاموزند یا اطلاعات بیشتری بیابند. افرادی که از جستجوی صوتی گوگل برای پرسیدن سؤالات «زمان» و «کجا» استفاده می‌کنند، به تبدیل شدن به مشتری نزدیک‌تر هستند. آنها به دنبال چیزهایی مانند مشاغل، ساعات کاری و اطلاعات مهم برای یافتن محصول مورد نیاز خود هستند.

برای PPC، باید بر روی پیشنهاد عباراتی با “کِی” و “کجا” تمرکز کنید زیرا اینها سرنخ هایی هستند که احتمال تبدیل شدن به مشتری در آنها بیشتر است. هنوز هم می‌توانید روی عبارت‌های «چه» و «چه کسی» پیشنهاد بدهید، اما می‌خواهید مبلغ پیشنهادی خود را پایین نگه دارید، بنابراین همچنان می‌توانید با کلیدواژه‌های «زمان» و «کجا» بازگشت سرمایه (ROI) خوبی داشته باشید.

همچنین بخوانید: استراتژی سئو محلی چیست؟

5. پسوندهای تبلیغاتی را برای جستجوی صوتی گوگل اضافه کنید

هنگامی که یک تبلیغ PPC ایجاد می کنید، می توانید پسوندهای تبلیغاتی را اضافه کنید. اینها ویژگی هایی هستند که تبلیغ PPC شما را برای جذب مشتریان علاقه مند بیشتر تقویت می کنند. برای جستجوی صوتی گوگل، می‌خواهید تبلیغات PPC خود را با این افزونه‌ها بهینه کنید.

یکی از برنامه های افزودنی مهم افزودن شماره تماس است. این به شما امکان می‌دهد شماره تلفن خود را به آگهی خود اضافه کنید تا سرنخ‌ها بتوانند با کسب و کار شما تماس بگیرند. هنگامی که کاربران جستجوی صوتی انجام می دهند، می توانند به سرعت به اطلاعات تماس شما دسترسی پیدا کنند و با کسب و کار شما تماس بگیرند.

همچنین بخوانید: ایندکس اول موبایل چیست؟ نحوه بهینه سازی گوگل برای Mobile First indexing

6. سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، باید سایت خود را برای عملکرد خوب در تلفن همراه تطبیق دهید. به دلیل جست و جوی صوتی، افراد بیشتر از سایت تلفن همراه شما بازدید می کنند. هنگامی که کاربران جستجوی صوتی انجام می دهند، دستگاهی که استفاده می کنند اغلب پیوندی به اطلاعات برای آنها ارسال می کند.

با استفاده از دستیار صوتی گوگل، دستگاه‌هایی مانند سیری و گوگل هوم می‌توانند لینک هایی را به اطلاعاتی ارسال کنند که کاربران می‌توانند روی آن کلیک کنند. بسیاری از کاربران از طریق دستگاه های تلفن همراه خود روی لینک ها کلیک می کنند. اگر سایت شما برای موبایل بهینه سازی نشده باشد، این سرنخ ها را از دست خواهید داد.

با ساختن سایت خود برای موبایل، نتایج بهتری را با کمپین PPC جستجوی صوتی گوگل خود خواهید دید. شما مخاطبین را به صفحه خود جذب خواهید کرد و آنها را به کسب و کار خود علاقه مند خواهید کرد.

از امروز بهینه سازی طرح PPC خود را برای جستجوی صوتی گوگل شروع کنید

با تغییر تکنولوژی، شما باید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را برای پاسخگویی به این تغییرات تطبیق دهید. جستجوی صوتی به بخش مهمی از زندگی روزمره مردم تبدیل خواهد شد، بنابراین بسیار مهم است که کمپین PPC خود را برای عملکرد خوب در جستجوهای صوتی تطبیق دهید.

جمع بندی

آیا درباره PPC سوال دارید؟ همین امروز با مای کاستومر تماس بگیرید! همچنین اگر نیاز به مشاوره سئو، طراحی انواع سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی داشتید میتوانید روی ما حساب کنید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *