myc-logo1

راه‌های استخراج کلمات کلیدی یک سایت

راه‌های استخراج کلمات کلیدی یک سایت
راه‌های استخراج کلمات کلیدی یک سایت
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

استخراج کلمات کلیدی یک سایت Extracting the keywords of a site یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های صاحبان و یا مدیران سایت است. این افراد همیشه به دنبال یافتن کلمات کلیدی مناسب با کسب و کار خود هستند، تا به این وسیله بازدیدکننده و ترافیک بیشتری برای سایت خود کسب کند.

اگر از کلمه کلیدی اصلی سایت خود اطلاع دارید، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانند به شما کمک کنند تا کلماتی کلیدی را بر اساس جستجوهای کاربران در اینترنت به دست آورید. قبل از اینکه به سراغ استخراج کلمات کلیدی یک سایت برویم، تعریف کلمات کلیدی را بیان می‌کنیم.

کلمه کلیدی چیست

کلمات کلیدی عباراتی هستند که موضوع اصلی مقاله و یا یک وبسایت را تشکیل می‌دهند. کاربر با جستجوی کلمات کلیدی در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر انتظار دارد که مقاله خود را در لینک اول و صفحه اول گوگل مشاهده کند. به همین دلیل صاحب کسب و کار اینترنتی، از ترفندهای استفاده می‌کنند تا کلمات کلیدی را استخراج کنند. با انتخاب بهترین کلمات کلیدی، در صفحه اول و لینک اول گوگل قرار بگیرند.

اهمیت استخراج کلمات کلیدی یک سایت برای سئو

اهمیت استخراج کلمات کلیدی یک سایت برای سئو

هر چه در انتخاب کلمات کلیدی بیشتر دقت کنید، بر روی سئو سایت تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. اولین و مهم‌ترین قدم در سئو، انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. برای هر صفحه تعدادی کلمه کلیدی انتخاب کنید و صفحات براساس آن بهینه سازی کنید. برای به دست آوردن بهترین کلمات کلیدی، روش‌های مختلفی وجود دارد که ما مهمترین آنها را در این مقاله بیان می‌کنیم .پس تا پایان مقاله با مای کاستومر همراه باشید.

اگر قصد استخراج کلمات کلیدی را دارید، باید میزان علاقه مندی مخاطبانتان را نیز بررسی کنید. به این نکته توجه کنید که برای به دست آوردن رتبه خوب توسط آن کلمه‌ کلیدی، باید تلاش زیادی کنید. گاهی نیاز است برای رسیدن به یک رتبه خوب در گوگل، به سال‌ها تلاش کنید. بنابراین سختی کلمات کلیدی را در نظر بگیرید و از تلاش خود دست برندارید.

استخراج کلمات کلیدی توسط پیشنهادات گوگل

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای استخراج کلمات کلیدی یک سایت ، کمک گرفتن از گوگل است. گوگل پیشنهاداتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پیشنهادات باتوجه به کلماتی که کاربران دیگر، در روزها و یا ساعات اخیر جستجو کرده‌اند ارائه می‌شود.

گوگل به جستجو کاربران توجه می‌کند. پس می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و از عبارات پیشنهادی گوگل برای تولید محتوای متنی جذاب استفاده کنید. کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید تا پیشنهادات بیشتر برای شما ارائه شود.

استفاده از سایت Google keywords planner

راهکار دیگر برای استخراج کلمات کلیدی یک سایت استفاده از خدمات سایت Google keywords planner است. می‌توانید در قسمت your product or service  این سایت، کلمه کلیدی خود را وارد کنید و روی get ideas  کلیک کنید. در این صورت گوگل کلمات کلیدی را بررسی می‌کند و تعداد سایت‌هایی که از این کلمه استفاده کرده‌اند را به شما گزارش می‌دهد.

استخراج کلمات کلیدی با استفاده از سایت Moz keywords explore

استخراج کلمات کلیدی با استفاده از سایت Moz keywords explore

یکی از ابزارهای قدرتمند برای استخراج کلمات کلیدی، استفاده از سایت Moz است. این سایت بیشترین امکانات را در قسمت اکانت پولی ارائه می‌دهد. البته می‌توانید به صورت رایگان، کلمات کلیدی مورد نظر خود را را در سرویس آزمایشی جستجو کنید.

 سایت Moz ابزاری است که کلمات کلیدی پیشنهاد شده را به صورت دسته بندی شده در اختیار شما قرار می‌دهد. حتی ممکن است به‌صورت درصد نیز مشخص کند که کدام کلمه کلیدی بیشتر جستجو شده است.

Google trends

یکی دیگر از روش‌های استخراج کلمات کلیدی، استفاده از سایت Google trends است. این سایت از ابزارهای قدرتمند برای بدست آوردن کلمات کلیدی محسوب می‌شود. گوگل ترندز، میزان جستجوی کلمات کلیدی را بررسی می‌کند و با یکدیگر مقایسه می‌کند.

در نظر داشته باشید که این ابزار تحت نظر گوگل فعالیت می‌کند. پس اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌تواند بهترین کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد دهد.

استخراج کلمات کلیدی با استفاده از  SeoChat

سایت سئو چت نیز یکی از ابزارهای استخراج کلمات کلیدی یک سایت است که می‌تواند کلمات کلیدی زیادی را با توجه به دو موتور جستجوی گوگل و بینگ به شما پیشنهاد دهد. این سایت کلمات کلیدی زیادی به شما پیشنهاد می‌دهد. این تضمین نیز وجود دارد که کلمات کلیدی پیشنهادی، توسط گوگل ارائه می‌شود.

 کلمات کلیدی در این سایت در سه سطح مختلف به دست می‌آید که از سطح دو به بعد دسته بندی و طبقه بندی شده هستند. مهم‌ترین مزیت در استفاده از سئو چت، همخوانی با کلمات کلیدی فارسی است که در خیلی از سایت‌ها این امکان وجود ندارد.

استفاده از خدمات keywords tools

استفاده از خدمات keywords tools

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر به شما پیشنهاد می‌کند تا از این سایت برای استخراج کلمات کلیدی استفاده کنید. در این صورت می‌توانید کلمات کلیدی پیشنهادی را مشاهده کنید. این سایت به خوبی از کلمات کلیدی فارسی پشتیبانی می‌کند.

مدیران سایت باید لیستی از کلمات مربوط به موضوع سایت تهیه کنند و کلمات کلیدی مشابه با آن را پیدا کنند. کلمات کلیدی، کمک بسیاری به موتورهای جستجو برای درک مفهوم سایت می‌کنند. اگر کلمات کلیدی مناسبی برای تولید محتوای متنی پیدا کنید، موتور جستجو، کاربران بیشتری را به سوی سایت شما هدایت می‌کند.

 به دلیل اهمیت بالای این استخراج کلمات کلیدی یک سایت در مقاله درباره آن صحبت کردیم. در این مقاله چند روش استخراج کلمات کلیدی را معرفی کردیم. برای بهینه سازی صفحات سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل، اهمیت کلمات کلیدی را نادیده نگیرید. سعی کنید از بهترین روش‌ها برای استخراج کلمات کلیدی استفاده کنید.

معرفی ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی + بهترین ابزارها

ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی Free tool to find keywords جزء ابزارهایی است که کمک زیادی به سئو سایت می‌کند. ابزارهای یافتن کلمات کلیدی مسیر شما را برای افزایش رتبه سایت در گوگل راحت‌تر می‌کند. هنگامی که می‌خواهید تولید محتوای متنی انجام دهید، باید در موتور جستجو کلمات کلیدی مناسب را سرچ کنید.

حال ابزارهای رایگانی وجود دارد که انجام این امر را برای شما آسان‌تر می‌کند. این ابزارها به شما کمک می‌کنند که بتوانید مناسبت‌ترین کلمه کلیدی را برای متن خود بیابید. سپس نشان می‌دهد که چند نفر به‌طور فعال از یک عبارت جستجو استفاده می‌کنند. همچنین شما در طی این فرآیند از رقابتی که برای رتبه بندی یک عبارت خاص وجود دارد، آگاه می‌شوید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید که در مورد ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی توضیحات بیشتری می‌دهیم.

مفهوم کلمه کلیدی

یکی از مهم‌ترین اهداف سئو دریافت رتبه بالا توسط موتورهای جستجوگر برای بکار بردن کلمات کلیدی مناسب است. کلمه کلیدی در محتوا باید از تراکم و توزیع مناسبی برخوردار باشد. در صورت عدم توجه به این دو مورد مخاطبان تمایلی به خواندن محتوای شما نخواهندداشت. درنتیجه میزان ترافیک بازدید از وب‌سایت شما به‌مراتب کاهش می‌یابد. کلمات کلیدی ممکن است تک کلمه یا چند کلمه باشد. هر وب‌سایت یا کسب‌وکاری برای دیده شدن کلمه کلیدی مخصوص به خود را تعیین می‌کند. بنابراین جهت سئو کردن متنی بر اساس این عبارت کلیدی، این عبارت باید در متن به‌طور مناسب بکار رود.

عوامل زیادی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما دخیل هستند اما کار بردن کلمات کلیدی مناسب از مهم‌ترین مواردی است که صاحبان سایت در نوشتن محتوا به آن اهمیت زیادی می‌دهند. از طرفی مخاطبان با بکار بردن کلمات کلیدی در موتورهای جستجوگر به سمت صفحات وب‌سایت شما هدایت می‌شوند و از مطالب مفید وب‌سایت شما نیز بهره‌مند می‌شوند.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت

با دانستن اهمیت کلمات کلیدی در سئو شما تمایل بیشتری پیدا خواهید کرد که تحقیق کلمات کلیدی را جدی بگیرید. در ادامه ما به اهمیت چگونگی تحقیق کلمه کلیدی برای سئو می‌پردازیم تا شما در این زمینه اطلاعات بیشتری را کسب کنید. دست‌یابی به رتبه بالا ازنظر سئو نیازمند بکار بردن کلمات کلیدی مناسب است که صاحبان سایت، وب‌سایت خود را با استفاده از کلمات کلیدی معرفی خواهند کرد.

برای تحقیق کلمات کلیدی شما باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا مناسب‌ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. ما در ادامه مناسب ترین ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی را برای شما معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید با استفاده از این ابزارها کلمات کلیدی مناسبی را در محتوای خود بکار ببرید.

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی مناسب در سئو

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب در سئو می‌توان از ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کرد. با توجه به میزان اهمیت کلمات کلیدی در بازاریابی دیجیتال می‌توان با کمک استراتژی‌های مختلف مناسب‌ترین کلمات کلیدی را انتخاب کرد.
نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی عبارت‌اند از:

یکی از نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی مؤثر در معرفی وب‌سایت این است که بر اساس حجم جستجو کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. حجم کلمات کلیدی نشان‌دهنده بهترین کلمات کلیدی است که با بکار بردن آن در محتوا، وب‌سایت شما بهتر معرفی می‌شود. کلمات کلیدی را بر اساس ارزش رقابتی انتخاب کنید. ارزش یک کلمه کلیدی زمانی مشخص می‌شود که شما با توجه به ماهیت آن به میزان ترافیک وب‌سایت خود در بکار بردن آن در محتوا پی ببرید.

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی

یکی از دلایل اهمیت جستجو کلمات کلیدی این است که شما با بکار بردن آن در محتوا بهتر می‌توانید وب‌سایت خود را معرفی کنید. درواقع عبارات و کلماتی که به‌عنوان معرف وب‌سایت شما در گوگل به‌حساب می‌آیند کلمات کلیدی آن صفحه از وب‌سایت شما محسوب می‌شود.

از طرفی کاربران با سرچ این عبارات، بهتر به سمت وب‌سایت شما جذب خواهند شد. در نتیجه ترافیک بازدید از وب‌سایت شما به‌مراتب افزایش خواهد یافت و گوگل وب سایت شمارا رتبه‌بندی خواهد کرد. با کمک ابزارهای جستجو کلمات کلیدی شما بهتر می‌توانید کلمات کلیدی معتبر را پیدا کنید.

در صورت عدم توجه به استفاده از ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی شما نمی‌توانید کلمات کلیدی مؤثری را پیدا کنید درنتیجه وب‌سایت شما به‌درستی معرفی نخواهد شد. با شناسایی کلمات کلیدی مناسب با استفاده از ابزارهای جستجو کلمات کلیدی کاربر بهتر می‌تواند به وب‌سایت موردنظر دسترسی پیدا کند.

شناخت ابزارهای رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی

شناخت ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی

تعداد ابزارهای رایگان برای یافتن کلمات کلیدی بسیار زیاد است. شما می‌توانید از طریق این ابزار برای جمع‌آوری کلمات کلیدی برای بازاریابی و سئو استفاده کنید. در اینجا به معرفی ابزارهای رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی می‌پردازیم که به تولید محتوا و بهبود رتبه سایت شما کمک زیادی می‌کند.

برخی از ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی سازنده کلمات کلیدی قدرتمندی برای گوگل و سایر موتورهای جستجو هستند. کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند تا در مورد آنچه که مشتریان در سایت می‌خواهند بدانند، آگاه شوید. آنها در گوگل و سایر موتورهای جستجو سرچ می‌کنند که بتوانند موضوعات جدید وبلاگ و کلیدواژه‌های جدید را کشف کنند.

۱. Keyword Surfer

یکی از ابزارهای قدرتمند برای یافتن کلید واژه مناسب برای مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت Keyword Surfer است. این ابزار جزء جدیدترین ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی است که مستقیماً به مرورگر وب کروم متصل می‌شود. هر زمان که این ابزار روشن باشد و یک عبارت جستجو را وارد کنید، نتایج به‌طور خودکار نمایش داده می‌شود.

داده‌های ارائه شده توسط Keyword Surfer عبارتند از:

  1. ایده‌های کلیدواژه؛
  2. هزینه هر کلیک (CPC) برای هر عبارت جستجو؛
  3. صفحاتی که برای عبارتی که وارد کرده‌اید رتبه بندی می‌شوند.

داده‌های ارائه شده توسط این افزونه می‌تواند گاهی با سایر ابزارهای جستجوی گوگل متفاوت باشد. با این حال این ابزار یک راه سریع و آسان برای دریافت ایده‌های تولید محتوا است.

۲.  Keyword Tool.io (غیر رایگان)

 

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Keyword Tool.io

مناسب برای

  • برای تولید محتوا ؛
  • بهینه سازی موتورهای جستجو ؛
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک ؛
  • سایر فعالیت‌های بازاریابی.

امکانات

  • کلیدواژه را بر اساس زبانی که استفاده می‌کنید و دامنه Google ، تولید می‌کند.
  • برای تولید کلمات کلیدی مختلف مرتبط برای هر موضوعی از Google Autocomplete استفاده می‌کند.
  • کلمه کلیدی گوگل را که به راحتی قابل درک است ، ارائه می‌دهد.
  • تعداد کلمات کلیدی بیشتری دریافت خواهید کرد.

قابلیت

  • شما می‌توانید با این ابزار از بین 192 دامنه پشتیبانی شده یک دامنه خاص را انتخاب کنید.
  • همچنین از بین 83 زبان برای تولید پیشنهادات کلیدواژه ، زبان مناسب را انتخاب کنید.

AnswerThePublic .۳

AnswerThePublic یکی دیگر از ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی است. این ابزار یک امکان فوق العاده برای یافتن کلیدواژه فراهم می‌کند. شما کلمه کلیدی خود را در موتور جستجو وارد می‌کنید. سپس سؤالاتی را که افراد در رابطه با آن محتوا پرسیده‌اند، نمایش داده می‌شود. این یک ابزار قدرتمند برای یافتن کلیدواژه مناسب و مشاهده آنچه که مشتریان واقعاً می‌خواهند بدانند است. می‌توانید داده‌ها را به‌صورت نمودار یا لیست دانلود کنید.

Keyword Sheeter. ۴

Keyword Sheeter

صفحه Keyword Sheeter نتایج کلمات کلیدی خودکار را از گوگل به‌دست می‌آورد. این ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی ، داده‌ها را در در مورد آنچه که مردم تایپ می‌کنند در موتور جستجو ارائه می‌دهد. این صفحه می‌تواند فهرستی طولانی از ایده‌های کلیدواژه را برای شما به‌سرعت ایجاد کند. این ابزار می‌تواند حدود 1000 ایده در دقیقه را لیست کند و سپس نشان دهد. اما ویژگی‌هایی مانند حجم جستجو یا داده‌هایی که رقابتی بودن رتبه برای یک کلمه را نشان می‌دهد را ندارد.

QuestionDB. ۵

QuestionDB یکی از ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی به شمار می‌رود. این ابزار یک ایده پرداز عالی برای موضوع وبلاگ است. این صفحه برای سؤالاتی که مردم در مورد کلیدواژه شما می‌پرسند، از چندین وب‌سایت مانند Reddit و Quora استفاده می‌کند. نسخه رایگان QuestionDB امکان جستجوی نامحدود بدون ثبت را برای حساب کاربری فراهم می‌کند. شما می‌توانید کلمه خود را با یک کلیک دانلود کنید. همچنین این ابزار موضوعات مرتبط ذکر شده در سؤالات را نمایش می‌دهد.

3کلمه کلیدی

Ahrefs Keyword Generator. ۶ (غیر رایگان)

Ahrefs Keyword Generator

Ahrefs Keyword Generator یکی دیگر از ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی است. شما می‌توانید عبارت مورد نظر خود را وارد کنید و 100 کلمه کلیدی برتر را از پایگاه داده خود از بیش از 170 کشور مشاهده کنید.

برای هر عبارت کلید واژه، Keyword Generator موارد زیر ارائه می‌شود

  • حجم جستجو؛
  • کلمه کلیدی از 1 تا 100؛
  • این نتیجه چقدر اخیراً به روز شده است؛
  • لیستی از سؤالات مرتبط با عبارت جستجوی شما.

مناسب برای

برای شغل‌های کوچک تا بزرگ.

امکانات

  • این ابزار به شما امکان می‌دهد که ترافیک رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  • شما می‌توانید با این ابزار کلمات کلیدی را از طریق نمره دشواری و معیارهای پیشرفته کلمه کلیدی بسنجید.
  • به شما روندهای حجم جستجوی سالانه را ارائه می‌دهد. این ویژگی به شما در شناخت رفتار جستجوگر و تاریخچه رتبه بندی SERP کمک می‌کند.
  • ابزار تحقیق محتوای آن در مورد محتوایی که به خوبی کار می‌کند، می‌گوید.

قابلیت

  • این ابزار کلمات کلیدی دقیقی که دلیل رتبه رقیب هستند را به شما می‌گوید.
  • دارای پایگاه داده با بیش از 3 میلیارد کلمه کلیدی است.

شما می‌توانید از این ابزار برای شناسایی کلمات کلیدی طولانی‌تر، کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید عبارت خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی جستجو کنید. همین طور Ahrefs ابزارهای رایگان بینگ، یوتیوب و آمازون را دارد. همچنین می‌تواند سرویس رایگان SERP خود را در یک صفحه جداگانه ارائه دهد. در این صفحه می‌توانید بدون ایجاد حساب کاربری جستجوهای نامحدود انجام دهید. اما بر خلاف ابزارهای دیگر، به شما اجازه دانلود نتایج خود را نمی‌دهد.

SEMrush Keyword Magic Tool. ۷

SEMrush Keyword Magic Tool

Semrush Keyword Magic Tool یکی دیگر از ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی است. این ابزار رایگان توسط SEO Semrush ارائه می‌شود. شما می‌توانید برای دسترسی به این صفحه یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس Skip Trial را انتخاب کنید.

این ابزار به شما امکان دسترسی به کلمه کلیدی به بیش از 20 میلیارد از بیش از 120 پایگاه داده جغرافیایی را می‌دهد.

گزارش‌های رایگان شامل موارد زیر می‌شود

  • حجم جستجوی ماهانه
  • تراکم رقابتی
  • دشواری کلمه کلیدی (در رتبه بندی 20 رتبه برتر گوگل چقدر سخت است)

مناسب برای

  • برای فریلنسرها ؛
  • استارت آپ‌ها ؛
  • کسب و کارهای کوچک تا بزرگ ؛
  • آژانس‌های در حال رشد ؛
  • پروژه‌های تجارت الکترونیک ؛
  • مشاغل با حضور گسترده در وب.

امکانات

  • بهبود ترافیک پولی نتایج از طریق PPC ؛
  • تجزیه و تحلیل رقابت ؛
  • ارائه کلمات کلیدی تبلیغات و تحقیقات خلاقانه ؛
  • تجزیه و تحلیل فوری عملکرد محتوا ؛
  • ارائه ایده‌های موضوعی پرطرفدار برای مقالات در جهت ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی مؤثر ؛
  • کشف استراتژی‌های اجتماعی رقیب ؛
  • دارای ویرایشگر تصویر داخلی ؛
  • کوتاه کننده لینک و سازنده UTM.

قابلیت

  • قابلیت‌های مختلفی از جمله SEO ؛
  • ترافیک پولی ؛
  • رسانه‌های اجتماعی ؛
  • محتوا و روابط عمومی ؛
  • تحقیقات بازار.

۸. WordStream’s Keyword Tool

مناسب برای

  • ابزار رایگان کلمه کلیدی ؛
  • جایگزینی برای ابزار کلمه کلیدی گوگل ؛
  • و جایگزینی برای ابزار کلمه کلیدی AdWords ؛

امکانات

  • نسبت به صنعت و کشور خود ، نتایج کلیدی زیادی را دریافت خواهید کرد.
  • این ابزار یک کلمه کلیدی با امتیاز رقابت و CPC تخمینی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با این امکان بودجه بازاریابی خود را اولویت بندی کنید.
  • این ابزار فهرست کامل کلمات کلیدی در قالب CSV را به شما ارائه می‌دهد.

قابلیت

  • با این ابزار یافتن کلمه کلیدی سریع و آسان‌تر خواهد بود.
  • این ابزار اطلاعات اضافی مانند CPC تخمینی را ارائه می‌دهد.

۹. KWFinder

ابزار تحقیق کلمات کلیدی KWFinder

مناسب برای

  • برای مبتدیان ؛
  • کاربران با تجربه ؛
  • مشاغل کوچک تا متوسط مناسب است.

امکانات

  • شما می‌توانید با این ابزار کلمات کلیدی را به‌صورت انبوه وارد کنید ؛
  • تجزیه و تحلیل SERP و معیارهای SEO ؛
  • یافتن کلمات کلیدی رقبا ؛
  • کلمات کلیدی طولانی ؛
  • سازماندهی کلمات کلیدی ؛
  • با برنامه‌های پریمیوم ، کلمات کلیدی یا جستجوی نامحدود رقیب را ارائه می‌دهد.

قابلیت

  • این ابزار بسیار قدرتمند و آسان برای استفاده است.
  • مبتدیان و کاربران می‌توانند از این ابزار استفاده کنند.

Google trands .۱۰

یکی از ابزارهای محبوب گوگل Google trands هست که آخرین عملکرد جستجو کاربران را بالا می‌آورد و در پیدا کردن کلمات به سایت‌تان کمک می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این ابزار، نمودار تغییرات روندهای جستجو است که در افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می‌کند.

مزایا:

  • شناسایی کلمات کلیدی ترند در حال حاضر؛
  • جداسازی موضوعات در یک صنعت یا موضوع مشخص؛
  • کشف روندهای جستجوی محلی؛
  • پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط محبوب؛
  • کشف یک موضوع محبوب.

معایب:

اما این ابزار داده‌ای در مورد حجم جستجوی ماهانه یا میزان رقابت برای هر کلمه کلیدی را ارائه نمی‌دهد.

Google search Console. ۱۱

گوگل سرچ کنسول یک ابزار بسیار قوی بوده که یک جستجوی گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار، قابلیت ویژه‌ای برای تجزیه و تحلیل آمار جستجو دارد و جزئیات کاملی را در مدت زمان ۹۰ روز نشان می‌دهد. تفاوت این ابزار با دیگر ابزارها نحوه‌ی فیلتر کردن آن است که می‌تواند بر اساس کلمات کلیدی کشور را فیلتر کند.

Keyword Tool Dominator. ۱۲

این برنامه یکی دیگر ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی  به شمار می‌رود.

مزایا:

  • این ابزار به شما کمک می‌کند که روندهای جستجو را به‌سرعت شناسایی کنید؛
  • این برنامه داده‌های خود را از گوگل، یوتیوب، آمازون، والمارت، بینگ، اتسی و ای بی به‌دست می‌آورد.؛ سپس از این طریق کلمات کلیدی و عبارات جستجوی به روز را برای شما کشف می‌کند.
  • این ابزار یک منبع معتبر برای فروشندگان و بازاریابان محتوایی بزرگ است. آنها می‌خواهند با استفاده از این منبع در رتبه‌بندی بالاتر از گوگل و دیگران قرار بگیرند.

معایب:

این ابزار در نسخه رایگان آن شما را به 2 جستجو در روز محدود می‌کند.

Moz Keyword Explorer .۱۳.

Moz Keyword Explorer

Moz Keyword Explorer یک ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی فوق‌العاده و با چیدمان مناسب است که برای افزایش رتبه سایت در گوگل مهم است.

مزایا:

  • ارائه دهنده حجم ماهانه هر عبارت جستجو؛
  • نشان دهنده سختی ارگانیک کلمه کلیدی؛
  • ارائه دهنده نرخ کلیک ارگانیک (CTR) و امتیاز اولویت برای هر عبارت جستجو؛
  • پیشنهاد دهنده لیستی طولانی از کلیدواژه برای هر عبارت با حجم جستجو و ارتباط ماهانه؛
  • تجزیه و تحلیل SERP؛
  • نتایج جستجوی رایگان؛
  • ارائه 10 صفحه خاص که کلمه کلیدی هدف شما را رتبه بندی می‌کنند؛
  • نشان دهنده عنوان، URL، اعتبار صفحه، اعتبار دامنه، تعداد بک لینک‌های صفحه و تعداد بک لینک‌ها به دامنه ریشه؛
  • بارگیری آسان نتایج در صفحات گسترده.

معایب:

این ابزار حساب رایگان شما را به ده جستجو در ماه محدود می‌کند.

Ubersuggest. ۱۴

Ubersuggest

یکی دیگر از ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی ابزار Ubersuggest است. این ابزار اطلاعات زیادی را در نسخه رایگان خود ارائه می‌دهد.

مزایا:

  • نشان دهنده حجم جستجو، سختی سئو، سختی پرداخت شده و CPC ؛
  • ارائه دهنده تعداد بک لینک‌ها؛
  • مشاهده لیستی از ایده‌های کلمه کلیدی و ایده‌های محتوای صفحه؛
  • نشان دهنده فهرست ایده‌های محتوای صفحه و عناوین وبلاگ مرتبط ؛
  • نرخ کلیک و اشتراک گذاری؛
  • صادر کردن CSV برای ذخیره و مرتب‌سازی گزارش‌های داده خود؛
  • این ابزار یک افزونه رایگان کروم را برای مشاهده آسان داده‌ها در SERP ارائه می‌دهد.

معایب:

در نسخه رایگان این ابزار فقط می‌توانید از یک وب سایت و 3 جستجوی کلمه کلیدی در روز استفاده کنید.

۱۵. Google Correlate

یکی از ابزارهای مناسب که در زمان کمتری بهترین و کارآمدترین کلمات کلیدی را به شما نشان خواهد داد ابزار Google Correlate است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید به کلمات کلیدی زیادی دسترسی پیدا کنید که هرکدام ازنظر سئو اهمیت بالایی دارند.

۱۶. Keyword Everywhere

ابزار Keyword Everywhere یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که باهدف جستجو کلمات کلیدی به مرورگر اضافه‌شده است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید برای هر عبارت و یا کلمه کلیدی که جستجو می‌کنید اطلاعات و داده‌های زیادی در رابطه با کلمات کلیدی کسب کنید. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی زیادی را در فضای مجازی جستجو کنید. شما با صرف زمان کمتری می‌توانید کلمات کلیدی زیادی دست پیدا کنید تا با استفاده از این کلمات کلیدی روند بهینه‌سازی وب‌سایت خود را سرعت بخشید.

۱۷. Wordtracker Scout

ابزار Wordtracker Scout ازجمله ابزارهایی است که شما می‌توانید با استفاده از آن به کلمات کلیدی مناسب دست پیدا کنید. این کلمات کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار هستند شما می‌توانید در مقاله‌های معتبر از این کلمات کلیدی در متن محتوا استفاده کنید. برای بهره‌مند شدن از این ابزار شما به‌راحتی می‌توانید ابزار Wordtracker Scout را در مرورگر کروم اضافه کنید. با نوشتن کلمه کلیدی در این مرورگر شما به کلمات کلیدی زیادی دسترسی پیدا خواهید کرد.

ابزار کیورد ریسرچ

ابزار کیورد ریسرچ Keyword research tool – اگر به دنبال افزایش رتبه سایت در گوگل هستید، قبل از هر چیز باید با ابزار کیورد ریسرچ آشنا شوید و از آن استفاده کنید. به‌‌طورکلی برای ایجاد تولید محتوای متنی و همین‌طور افزایش رتبه سایت در گوگل سئوکاران باید یکسری نکات را رعایت کرده و کلماتی که برای محیط کاری و رونق کسب و کارشان مناسب است پیدا کنند.

اما بهترین راه جستجوی کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ برای افزایش رتبه سایت در گوگل چیست؟ چطور بهترین کلمه کلیدی در سئو را انتخاب و بررسی کرد؟ در این مقاله قصد داریم که شما را با آموزش کیورد ریسرچ آشنا کنیم و همین‌طور ابزارها و تکنیک‌هایی که می‌تواند برای سایت‌تان مفید باشند را به کار بگیرید. با مای کاستومر همراه باشید.

کیورد ریسرچ چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

هر چیزی که در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌کنید یک کلمه کلیدی یا کیورد دارد. مثلاً می‌خواهید یک سایت را سرچ کنید باید جمله را به صورت کامل وارد کرده یا هم قسمتی از جمله مورد نظر را وارد کنید. بنابراین کلمات کلیدی می‌توانند به دو دسته تقسیم‌بندی شوند:

  • کلمه کلیدی کوتاه: که می‌تواند به صورت تکی یا نهایتا کلمه باشد و بیشتر میزان جستجو و رقابت روی آنها مهم است
  • کلمه کلیدی طولانی: این کلمات به صورت عبارت‌هایی هستند که از چند کلمه ایجاد شده‌اند. این جستجو نرخ تبدیل زیادی دارد و نسبت به کلمه کلیدی کوتاه میزان جستجو کمتری را دارا است.

آموزش و تحقیق کیورد ریسرچ

شما با آموزش کلمات کلیدی یا کیورد می‌توانید گام‌های بهتری را برای تولید محتوای متنی، افزایش سئوی سایت‌تان و افزایش رتبه سایت در گوگل انجام دهید. ادامه چند روش برای آموزش بهتر کیورد در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تجارت کسب‌وکارتان را بشناسید

اولین گام برای تحقیق در مورد کیورد ریسرچ شناخت تجارت است. همین‌طور در شناخت یک هدف مشخص با USP رقابت کنید و اگر که چیزی برای نشان دادن کسب‌و‌کارتان نداشته باشید نمی‌توانید به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کنید.

شناخت مخاطبان

باید با کلمات کلیدی که افراد جستجو می‌کنند آشنا شوید و از آن برای تولید محتوای متنی سایت‌تان استفاده کنید. همین‌طور نباید بیش از حد روی واژگان تمرکز کنید زیرا یافتن کلمات کلیدی از مهم‌ترین کارهایی است که برای کسب و کارتان باید پیدا کنید.

انتخاب پتانسیل ترافیک و تبدیل آن

باید با بهترین کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ آشنا شوید و بفهمید که کدام یک از آن‌ها بیشترین سرچ را توسط کاربران دارد. در نتیجه انتخاب پتانسیل ترافیک در افزایش رتبه سایت در گوگل نقش پررنگی دارد.

راهبرد کلمات کلیدی خود را افزایش دهید

با ایجاد صفحات منحصربه‌فرد می‌توانید نیاز بازدیدکنندگان را برآورده کرده و همین‌طور داده‌هایی که برای افزایش سئو کلمات کلیدی مهم است را تجزیه و تحلیل کنید.

ابزار کیورد ریسرچ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اگر بخواهیم که بهترین ابزارهای کیورد ریسرچ را به شما معرفی کنیم در حقیقت نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ زیرا هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که می‌توانند به افزایش رتبه سایت‌تان کمک کنند. در اینجا قصد داریم چندتا از ابزارهای پرکاربرد را برای شما معرفی کنیم که بتوانید با استفاده از آنها به تحقیق کلمات کلیدی سایت‌تان بپردازید.

Ahref

با این ابزار، بسیار پیشرفته و سریع می‌توانید به افزایش سئو سایت‌تان هنگام طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی کمک کنید. کار کردن با این ابزار، بسیار راحت است و همین‌طور از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. در نهایت می‌توانید به راحتی در کلمات فارسی تحقیق انجام دهید.

Google Trands

با استفاده از این ابزار می‌توانید میزان ارزشمندی و اطلاعات دقیقی از یک کلمه کلیدی را چک کرده و آنها را در قالب نمودارها مشاهده کنید و با ایجاد تولید محتوای متنی به رتبه سایت‌تان کمک کنید.

Google keyword planner

با استفاده از این ابزار می‌توانید یک لیست کامل و دقیقی را برای کلمات کلیدی مرتبط نمایش دهید. استفاده از این ابزار بسیار راحت است و تنها کافی است که هنگام ورود به آن کلمه مورد نظر را وارد کرده و سپس این ابزار مطابق با آن کلمه‌های مرتبط را به شما نشان می‌دهد.

Moz

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی از حرفه‌ای‌ترین ابزارهای سئو برای بررسی رتبه و جایگاه کلمه کلیدی است. این ابزار دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است که می‌توان به مواردی همچون انتخاب کشور و زبان، انتخاب کلمه کلیدی مناسب با دامنه، دریافت گزارش‌ها از گوگل و غیره اشاره کرد.

Rellian keyword Discovery

از طریق این ابزار می‌توانید میزان دفعاتی که کلمات کلیدی در موتور جستجو شده‌اند را پیدا کنید. همین‌طور این ابزار، با داشتن یک پایگاه داده به شما در در یافتن چند معیار کلمه کلیدی کمک می‌کند.

Link sleuth

با استفاده از این ابزار، می‌توانید اطلاعات را از صفحات دیگر جمع‌آوری کرده و آن را در صفحات وب سایت‌های مختلف به کار ببرید. Link sleuth به افزایش سئو کمک زیادی می‌کند.

Keywordtool

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

این ابزار به صورت یک وب‌سایت است و کلمات کلیدی را به صورت زبان فارسی برای شما نمایش می‌دهد و با استفاده از این ابزار قدرتمند می‌توانید به تولید محتوای متنی و  افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کنید.

Google Suggest

با استفاده از این ابزار می‌توانید کلیدواژه‌ها و کلمات کلیدی که توسط کاربران وارد می‌شود را مشاهده کرده و از آنها در سایت‌تان استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

در مقاله بالا شما را با نکات و موضوعاتی در مورد کیورد ریسرچ آشنا کردیم. بنابراین ابزار کیورد ریسرچ و به دست آوردن یک لیست جامع از کلمه کلیدی یکی از اولین و مهم‌ترین اقدام‌ها در هر پروژه سئو است. شما از کدام ابزار کیورد ریسرچ یا جستجوی کلمات کلیدی استفاده می‌کنید؟ توصیه می‌کنیم در صورتیکه سوالی در این زمینه برای شما مطرح است آن را با ما و کارشناسان در این وبسایت به اشتراک بگذارید و در صورت تمایل این مطلب را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

ابزار رایگان پیدا کردن کلمات کلیدی ابزارهایی هستند که شما می‌توانید برای یافتن کلیدواژه استفاده کنید. ما در مقاله مای کاستومر تلاش کردیم که شما را با بهترین ابزار رایگان یافتن کلیدواژه آشنا کنیم. تعداد این ابزار بسیار زیاد است اما ما سعی کردیم فقط به مهمترین آنها اشاره کنیم. امیدواریم مطالعه این مطلب مفید بوده باشد.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *