در این مقاله به بررسی رقابت برندهای پوشاک در دیجیتال مارکتینگ Digital marketing میپردازیم. با ما همراه باشید تا با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید
دیجیتال مارکتینگ و رقابت میان برندهای پوشاک و مد در فضای مجازی
ورود صنعت پوشاک و مد در فضای مجازی در میان کاربران ایرانی با تأخیر انجام شد.
با به وجود آمدن فضای اینفلوئنسرها در اینستاگرام و تلگرام ورود بیشتر و همگانیتر شد.
یکی از دغدغههایی که برندهای پوشاک مردانه و زنانه با آن روبرو بودند
- عدم توانایی در فروش آنلاین به دلیل نبود فرهنگ خرید اینترنتی
- ناهماهنگی میان سایزها و اندازه لباسها
بود.
اما با توجه به پتانسیل بسیار بالای کاربران در شبکه های اجتماعی و همچنین راهاندازی شبکههای فروش قدرتمند مانند بامیلو، دیجی استایل و… باعث شد
تا برندهای پوشاک دستبهکار شده و با حضور مستمر جلوی عقب ماندن برند خود در مقابل رشد سریع رقبا را بگیرند.
اهمیت دیجتال مارکتینگ و حضور در شبکه های اجتماعی
به دلیل اهمیت حضور در شبکههای اجتماعی به بررسی دو برند گراد و خانه مد راد در فضای مجازی پرداختیم که در متن زیر آمده است.
اگر صفحه اینستاگرام، یا کانال تلگرام خانه مد راد را مرور کنیم شاهد تصاویری از شخصیتهای محبوب و موفق ایرانی میشویم،
تولید محتوا در خانه مد راد با استفاده از بازیگران و خوانندگان، کاملاً کاربر را درگیر با محصول خواهد کرد.
اعتبار و جذابیت محصولات به شیوهای جالب و غیرمستقیم بیانشده است،
گزارشهای تصویری و متنی زیادی در وب سایتهای مرتبط با لایف استایل و پوشاک با عناوین گوناگون به معرفی محصولات و خدمات خانه مد راد پرداختهاند.
که این گزارشها نیز اگر به دست عموم کاربران و مصرفکنندگان مرتبط برسد تأثیر به سزایی در انتخاب فروشگاه و برند خواهد گذاشت.
محصولات معرفیشده در اینستاگرام و تلگرام بیشتر بهعنوان یک اثر هنری دیده میشود
و کمتر رنگ تبلیغ برای فروش به کاربر منعکس میگردد
که کاملاً با نوع برند و خدمات خانه مد راد برابری دارد.
اما جای تعجب است که سرعت نشر تصاویر و محتوا در شبکههای اجتماعی پایین بوده
و طرحی از جریان مناسبتها در این صفحه به چشم نمیخورد.
بررسی دیجیتال مارکتینگ برند گراد
اولین چیزی که در طی بازاریابی دیجیتال به چشم میخورد پایین بودن تعداد دنبال کنندگان برند گراد است.
این برند قدمت بالا و مدتزمان حضور بیشتری در شبکههای مجازی دارد.
کم بودن دنبال کنندگان ناشی از عدم برنامههای ارتباطی میان مشتریان فعلی با شبکههای اجتماعی گراد است.
محتوا با سرعت مشخص و کیفیت قابل قبولی در صفحات نشر میشود
که اکثراً در قالب معرفی محصول و تبلیغ برای فروش است.
در تلگرام محتوا یکدستتر و مرتبتر دیده بوده
و اگر کمی با دقت صفحه اینستاگرام را مرور کنیم
متوجه تغییر سلیقه و نوع طراحیها در طول 2 سال گذشته خواهیم شد.
بعضی از طرحها با تلاش بر خلاق بودن محتوا توانستهاند با خلاقیت نسبی ایجاد شوند و برای کاربر جلبتوجه داشته باشند.
به سایت این دو برند سر زدیم و متوجه شدیم که
سیاست بازاریابی دیجیتال بر روی تولید محتوا و بهروزرسانی سایتهایشان ندارند،
ظاهراً تمایلی به رقابت با فروشگاههای قدرتمند اینترنتی نداشتهاند و به همان شبکههای اجتماعی بسنده کردهاند.
شاید اگر کاربر میتوانست اطلاعات بیشتری به دست بیاورد، تمایل بالاتری برای دنبال کردن این صفحات داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر حتما از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید