موتور جستجوی گوگل در ایران پرطرفدار است و بیش از 98% مردم ایران هر آنچه از اینترنت بخواهند در گوگل جستجو میکنند. ازاینرو در طراحی و آپدیت سایتها قوانین سئو گوگل Google SEO rules بسیار مهم هستند. با ما همراه باشید تا با قوانین سئو گوگل آشنا شوید.
قوانین سئو گوگل
سایتها باید بر اساس قوانین سئو گوگل طراحی و سئو شوند تا بتوانند در جستجوی کلمات کلیدی در صفحات اول موتور جستجوی گوگل بالا آمده و رتبه بگیرند.
اما این قوانین چه هستند و چگونه میتوان از آنها استفاده نمود؟
سعی کنید اعتماد گوگل را به دست بیاورید
یکی از قوانین سئو گوگل به دست آوردن اعتماد گوگل و کپی نکردن مطالب سایت است.
کپی کردن مطالب سایت از سایتهای رقیب، باعث از بین رفتن اعتماد گوگل خواهد شد.
اما اگر مطالب جدید و کاربردی در سایت قرار دهید، بعد از مدتی میتوانید اعتبار بیشتری کسب کنید.
پس تولید محتوا را فراموش نکنید!
برای رعایت قوانین سئو گوگل سعی کنید اولین نفر باشید!
اگر اولین نفری باشید که یک مطلب جدید را در سایت خود بارگذاری کرده باشید، برای همیشه سایت شما در اولین جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد.
سن فهرست شدن در موتور جستجوی گوگل از دیگر قوانین سئو گوگل است.
همچنین بخوانید: بررسی سئو سایت چه اهمیتی دارد؟
لینک دهی خود را بهینه کنید
یکی از قوانین سئو گوگل استفاده از لینک داخلی و خارجی بهصورت توأمان است.
این موضوع بهقدری مهم است که سایتهای با لینک دهی بهینه، همیشه از رتبههای بهتری برخوردار هستند.
لینک دادن به سایتهای معتبر اعتبار شما را برای سئو سایت فروشگاهی افزایش میدهد.
اما لینک دادن به سایتهای غیرقانونی و کم اعتبار از رتبه شما کم خواهد کرد.
استفاده متناسب از کلمات کلیدی از مهمترین قوانین سئو گوگل
یکی از مهمترین قوانین سئو گوگل، استفاده متناسب از کلمات کلیدی است.
محتوای بارگذاری شده باید چگالی کلمه کلیدی مناسبی داشته باشد و کلمه کلیدی باید بهصورت متناسب در متن پخششده باشد.
استفاده بیشازاندازه از کلمه کلیدی از اعتبار شما کاهش میدهد.
بهصورت کلی گفته میشود که کلمه کلیدی نباید بیش از 1% از کل کلمات را به خود اختصاص دهد.
از توضیحات متا بهینه استفاده کنید
استفاده از توضیحات متا به کاربر این امکان را میدهد که قبل از باز کردن سایت شما از محتوای داخل آن مطلع شوند.
در قوانین سئو گوگل آمده است که در این توضیحات باید یکبار کلمه کلیدی به کار گرفته شود و محتوا خلاصهای از محتوای داخل متن باشد.
طول این توضیحات نباید بیشتر از 140 کاراکتر باشد.
استفاده از تصاویر متناسب با متن یکی دیگر از قوانین سئو گوگل
داشتن مدیا متناسب با متن به بازخورد بیشتر سایت کمک میکند.
اما با توجه به طول متن بهتر است که سایت تصاویری متناسب با متن داشته باشد.
این تصاویر بهتر متن جایگزین تصویر داشته باشد. این متن نیز بهتر است با کلمه کلیدی و یا کلمات مرتبط با کلمه کلیدی انتخاب شوند تا در صورت عدم باز شدن تصویر متن بتواند محتوای تصویر را توضیح دهد.
همچنین بخوانید: معرفی ابزارهای کاربردی سئو سایت
الگوریتم های گوگل
شرکت بزرگ گوگل بهعنوان بزرگترین موتور جستجو در جهان تلاش دارد راهکارهایی ارائه دهد که کاربران در کمترین زمان به محتوای موردنظر خود دسترسی پیدا کنند. الگوریتم های گوگل Google algorithms پایهریزی شدهاند تا سایتها خود را در این قالبها قرار داده و اطلاعات موردنیاز کاربران را در اختیار آنها قرار دهند. الگوریتم های گوگل اغلب با نام حیوانات نامگذاری شده و باغ وحش گوگل را شکل دادهاند.
مهمترین الگوریتم های گوگل شامل موارد زیر میشوند:
الگوریتم پاندا گوگل (Panda algorithm)
در میان الگوریتم های گوگل، الگوریتم پاندا مهمترین است.
گوگل در این الگوریتم به محتوای متنی منحصربهفرد، تصاویر و مدیا قرار دادهشده در سایت تمرکز دارد.
به عبارتی تکراری بودن محتوای یک سایت امتیاز منفی برای آن خواهد بود.
الگوریتم های گوگل | الگوریتم پنگوئن گوگل (Penguin algorithm)
گوگل در الگوریتم پنگوئن بک لینکهای سایت را بررسی میکند.
به عبارتی سایتهایی که به سایتهای مخرب یا با امتیاز کم لینک داده باشند امتیاز کمتری خواهند داشت.
این در حالی است که استفاده از لینک دهی خارجی و داخلی بهصورت همزمان در سایت امتیاز مثبت محاسبه میشود.
الگوریتم مرغ مگسخوار گوگل (hummingbird algorithm)
حتماً در زمان جستجوی یک کلمه دقت کردهاید که گوگل کلمات مرتبط را پیشنهاد میدهد.
این الگوریتم مرغ مگسخوار است که در پیدا کردن محتوای موردنیاز به شما کمک میکند.
در میان الگوریتم های گوگل این الگوریتم در رتبهبندی سایت نقشی ندارد.
الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm)
الگوریتم کبوتر بعد از ایندکس شدن سایت فعال میشود و روی چند کلمه کلیدی ارائهشده در صفحه شما تمرکز میکند.
زمانی که کاربر کلماتی که در سایت شما وجود دارد را سرچ میکند کبوترها به سایت شما نوک زده و آن را به کاربر نمایش میدهد.
به همین دلیل پیشنهاد میکنیم در زمان تولید محتوا از ابزارهای سئو گوگل کمک بگیرید.
این ابزارها کمک میکنند کلمات کلیدی همخانواده و مرتبط با کلمه کلیدی اصلی را در متن به کار بگیرید.
الگوریتم های گوگل | الگوریتم رقص (Dance algorithm)
این الگوریتم زمانی فعال میشود که سایت شما دارای مطلبی باشد که در یک بازه زمانی مشخص بیشترین جستجو را به خود اختصاص دهد.
در این زمان برای چند ساعت یا چند هفته، سایت ره صدساله یکشبه طی کرده و در رتبه اول نتایج گوگل قرار میگیرید.
در الگوریتم های گوگل این الگوریتم تلاش دارد که محتوایی که بهصورت موقت موردنیاز کاربران اینترنت است را بهصورت در دسترس آنها قرار دهد.
الگوریتم برت (BERT algorithm)
در میان الگوریتم های گوگل این الگوریتم به شناخت قابلیتهای زبانهای محلی میپردازد.
برای مثال: ما در فارسی تایپ میکنیم ” میخوام تو شمال خونه بخرم”
الگوریتم برت این قابلیت را دارد که صفحات مربوط به خرید مسکن در مناطق شمال کشور را نمایش دهد.
این الگوریتم برای راحتی کار کاربران اینترنت ابداع شده است.
الگوریتم چیدمان صفحه یا (Page layout algorithm)
حتماً این تجربه داشتهاید که با باز کردن یک صفحه از سایت با تعداد زیادی از ستونهای تبلیغات غیر مرتبط مواجه شوید و با کلیک روی مطلب اصلی سایت چندین تب جدید تبلیغات برای شما باز شود.
الگوریتم چیدمان صفحه با کم کردن امتیاز سایتهای اینچنینی سعی دارد سایتهای را بهینه نموده و از تبلیغات کلافه کننده جلوگیری نماید.
سخن پایانی
الگوریتم های گوگل همگی با اهداف مشخص برای راحت کردن کار جستجو در موتور جستجوی گوگل طراحیشدهاند.
آنها تلاش دارند مدتزمان جستجوی کاربران را به حداقل برسانند و محتوای موردنیاز کاربر را در کمترین زمان ممکن در اختیار او قرار دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید
فاکتورهای گوگل
فاکتورهای گوگل Google invoices یکی از مهمترین چالشهای پیشروی متخصصین سئو سایت جهت رتبهبندی سایت است. هیچ کدام از متخصصین گوگل تاکنون اطلاعات دقیق و کاربردی در زمینه عوامل مهم گوگل که با توجه به آنها سایتها را رتبهبندی میکند، ارائه نداده اند. اطلاعات ارائهشده نیز همگی به صورت غیر مستقیم هستند و از اینرو نمیتوان به آنها اعتماد داشت. اما چندین فاکتور وجود دارد که در صورت توجه به آنها سایت شما از اعتبار بیشتری نزد گوگل برخوردار خواهد شد. با ما همراه باشید تا با فاکتورهای گوگل آشنا شوید.
فاکتورهای گوگل برای دامنه سایت
هر چه سن ثبت دامنه بیشتر باشد، اهمیت آن بیشتر خواهد بود.
بهتر است کلمه کلیدی در دامنه به کار گرفته شود و دامنههایی که در آنها کلمه کلیدی در اول دامنه ثبتشده باشد بیشترین اولویت را به خود اختصاص میدهند.
سایتهایی که بیشتر از یک سال در آن فعالیت شود ارزش بیشتری برای گوگل دارند.
بهتر است که زیر دامنه مدتها برای یک مالک باشد و دامنههایی که مدام تغییر مالکیت میدهند ارزش کمتری دارند.
فاکتورهای گوگل مرتبط با صفحه
از مهمترین فاکتورهای گوگل، قرار داشتن کلمه کلیدی در تگ عنوان است. استفاده از کلمه کلیدی در متن باید متناسب با تعداد کلمات محتوای متن باشد.
به عبارتی چگالی کلمه کلیدی باید با تعداد کل کلمات همخوانی داشته باشد و کلمه کلیدی باید به صورت متناسب در متن پخش شود.
طول محتوا نیز بهتر است که از 300 کلمه باشد و هرچه طولانیتر باشد ارزش صفحه افرایش خواهد یافت.
بهتر است که یک فهرست مطالب در صفحه وجود داشته باشد. مهم است سایت با موبایل، تبلت و لپتاپ همخوانی داشته باشد و بهاصطلاح AMP باشد.
دقت کنید تمام الگوریتمهای گوگل را در بارگذاری متن رعایت کنید و محتوای سایت را با یک برنامهریزی دقیق بهروزرسانی نمایید.
فاکتورهای گوگل در زمینه لینکها
یکی دیگر از فاکتورهای گوگل توجه به نحوه لینک دهی است که متخصصین سئو سایت باید به ان توجه نماید . لینک دهی داخلی باید به شکلی باشد که محتوای صفحه شما را نشان دهد.
در مورد لینک دهی خارجی نیز اعتبار سایتی که به آن لینک میدهید مهم است.
بهتر است به یک سایت خارجی معتبر لینک دهید تا اعتبار شما افزایش یابد.
تعداد لینکهای خروجی خارجی نیز نباید زیاد و خستهکننده باشد؛ اما در مورد لینکهای داخلی هیچ محدودیتی تعریفنشده است.
در این زمینه بهتر است به صفحاتی از سایت خود لینک بدهید که اعتبار بیشتری دارند.
لینکهای شکسته را نیز شناسایی کرده و اصلاح نمایید.
فاکتورهای گوگل درباره محتوای سایت
محتوای سایت از لحاظ گوگل نباید تکراری تشخیص داده شود چراکه امتیاز سایت را به صورت چشمگیری کاهش میدهد.
محتوای منحصربهفرد و ارزشمند ارزش بسیار زیادی نزد گوگل دارد.
فاکتورهای گوگل مرتبط با سایت
در سایت باید صفحه ارتباط با ما طراحی کنید.
تعداد صفحات سایت را بهینه نمایید.
سعی کنید سایت را طوری معماری نمایید که رباتهای گوگل بتوانند به آن دسترسی یافته و ایندکس نماید.
انتخاب سرورها بسته به منطقهای که در آن فعالیت میکنید، تاثیر دارد.
پس بهتر است که برای سایت خود از سرورهای ایرانی کمک بگیرید.
هفت راز گوگل که کسب و کار شما باید بداند!
ممکن است طراحان سایت به شما وعده طراحی کردن یک سایت را بدهند ولی در پایان کار، یک خرابی بزرگ برای شما بار بیاورند. اگر شما یک کارشناس هم نباشید میتوانید متوجه شوید که تفاوت میان خوب یا بد چیست؟ در اینجا لازم است که راز گوگل The secret of Google را بدانید تا سایت خود را به دست افراد بیتجربه نسپارید. این کار سبب میشود که در وقت و هزینه شما صرفهجویی شود. این خود میتواند یک راز گوگل باشد.
زیبایی همواره کاربردی نیست
حتما تمایل دارید که وبسایت شما بسیار زیبا جلوه نماید و جلوههای بصری جالب و جذاب را در چشم همگان پدیدار سازد. اما باید بدانید که همواره ظاهر زیبا نمیتواند فروش عالی را برای شما به همراه داشته باشد. این در حالی است که راهنمایی کردن مخاطبان میتواند فروش شما را بالا ببرد. بنابراین در این میان متوجه شدیم که موارد دیگر میتواند از زیبا بودن سایت مهمتر باشد. این نکتهای است که حتما برای ارتقا دادن سایت خود باید در نظر داشته باشید.
در نظر داشته باشید که سایت شما بایستی مانند یک راهنما عمل کند و بیزنس شما را به افرادی که از وبسایت شما دیدن میکنند نشان دهد. وبسایت باید به افراد بازدیدکننده خوشامد بگوید و بخشهای گوناگون را به آنها بشناساند. وبسایت بایستی همه مواردی که موردعلاقه بازدیدکنندگان است را به آن معرفی نماید پیش از آنکه سایت را ترک کنند. وبسایت دقیقا بایستی مثل یک راهنما تمام موارد موردعلاقه را به کاربران نشان بدهد. همچنین لازم است جاهایی که مدنظر شما نیز هست را نیز به آنها نشان دهد. بنابراین یک راز گوگل این است که سایت شما مانند یک راهنما عمل کند.
وب سایت زیبا داشتن بد است؟
هرگز چنین نیست. چنان چه شما بتوانید سایت زیبایی داشته باشید که نتیجههای عالی نیز بدهد بسیار هم خوب است. چنان چه مجبور شوید یکی از این دو مورد را انتخاب کنید لازم است که به دنبال نتیجه ایده آل باشید. جایزه بردن در خصوص طراحی بسیار عالی است اما نمیتوان با این پاداشها صورتحسابها را پرداخت. لذا این مشکلی که یک طراح سایت بایستی برای طراحی سایت به آن توجه داشته باشد. راز گوگل برای بهتر شدن سایت این است که همواره لازم نیست که سایت شما بسیار زیبا باشد.
نیازی به باز طراحی ندارید
بهتر است برای طراحی سایت خود از یک مشاور ارشد کمک بگیرید. این مشاور میتواند به شما کمک کند که سایت خود را به بهترین شکل طراحی کنید. اگر مشاوری که انتخاب میکنید از تخصص کافی در این زمینه برخوردار نباشد میتواند شما را در چاه بزرگی بیندازد. بعد از طراحی سایت ممکن است به مشکلات عدیدهای برخورد کنید. در این صورت نیاز دارید تا از متخصصان حرفهایتر کمک بگیرید. بنابراین بهتر است قبل از اینکه کارتان به اینجا برسد ابتدا از یک متخصص برتر که همان سمت مشاور ارشد را دارد کمک بگیرید. در این صورت بهراحتی مشکلات سایت شما حل میشود و بعدا به مشکلات احتمالی برخورد نخواهید کرد.
نکته
بنابراین لازم است که این توصیه را حتما جدی بگیرید. مشاور ارشد همه مرحلههای اجرا را به خوبی میشناسد و میداند که با هرکدام از آنها چه برخوردی داشته باشد و چگونه هر مورد را پیادهسازی نماید تا در مراحل بعدی برای سایت شما مشکلی پیش نیاید. بنابراین این مشاور میتواند نقش کلی و مهم را در اجرای تمام موارد برای سایت شما اجرا نماید. بسیاری افراد این مساله مهم را نمیدانند و به مشاورانی رجوع میکنند که به کلیت کار واقف نیستند. در این صورت سایت آنها به مشکلات گوناگون برمیخورد. بعد از آن، آنها نیاز دارند که برای رفع مشکلات سایت خود به متخصصان گوناگونی رجوع کنند.
این کار سبب تلف شدن انرژی و هزینههای آنها میشود. به طوری که ممکن است در میانه راهکار را رها سازند. برخی اوقات لازم است تا روش بازاریابی شما کند. چه بسیار سایتهایی بودهاند که روشهای بازاریابی را به درستی انجام نمیدادند. اما بعد از واگذاری سایت به یک متخصص، متوجه شدند که اشکال از نوع بازاریابی آنها بوده است. بنابراین در بیشتر اوقات مساله به راحتی حل میشود. پس این راز گوگل است که با تغییر نوع بازاریابی میتوانید مشکل خود را حل کنید.
هزینه زیادی خرج نکنید
ممکن است برخی طراحان سایت به شما بگویند که سایت شما را با مبالغ بسیار بالا طراحی میکنند. این افراد ممکن است از کلمات عجیبوغریبی استفاه کنند و بخواهند شما را گول بزنند. بایتی به این نکته توجه کنید که حتما یک بودجه خاص برای این کار در نظر بگیرید و سایت خود را به دست افرادی بسپارید که با مبلغ مناسب سایت شما را طراحی کنند. برخی از سودجویان مبالغ گزافی را در ازای انجام یک کار ساده از شما طلب میکنند. لازم است تا در این گونه موارد به هیچ وجه تسلیم نشوید و تحقیقات خود را در این زمینه به انجام رسانید.
اطمینان داشته باشید که افراد زیادی را پیدا خواهید کرد که با همان مبلغ کار شما را به پیش ببرند. راز گوگل میتواند در مدیریت هزینهها باشد.
نکته
لازم است تا سایتهای شبیه را ارزیابی کنید و قیمت آنها را به دست بیاورید. خلاصه در نظر داشته باشید که باید تا میتوانید در این راه بر تجارب خویش بیفزایید و دانش خود را در هر امری ارتقا بدهید تا در بازار سودجویی دیگران به تله نیفتید. نکته مهم دیگری که لازم است که حتما در این خصوص به آن توجه کنید این است که شما باید نظرات دیگر کاربرانی که از این طراحان کمک گرفتهاند را بخوانید و یا اگر برایتان مقدور است با آن ها تماس بگیرید. در صورتی که آنها رضایت کامل از این طراحان دارند کار سایت خود را میتوانید با بررسی همه جوانب به آنها بسپارید.
اینگونه است که در زمان و هزینه شما تا حد بسیار زیادی صرفهجویی میشود. ممکن است برخی از طراحان سایت به شما بگویند هر چه پول بیشتری خرج کنید کیفیت کار بهتری خواهید داشت. اما باید در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد این حرف نادرست است. این خود یک راز گوگل است.
جدول زمانی به روز رسانی های الگوریتم گوگل
گوگل در سال 1998 تاسیس شد. از همان ابتدا، گوگل، راهی برای یافتن آنچه نیاز دارید، شده است. با این حال، گوگل همیشه منبع قابل اعتماد امروزی نبوده است. زمان، انرژی، کار و به روز رسانی های الگوریتم گوگل Google algorithm updates زیادی را انجام داد و طول کشید تا به اینجا که هست برسد. برای کشف زمان بندی به روز رسانی های الگوریتم گوگل در 5 سال اخیر با ما همراه باشید. (این مطلب تا به روز رسانی تمام الگوریتم های گوگل از ابتدا تا کنون به روز میشود)
همهی به روز رسانی های الگوریتم گوگل
لیست به روز رسانی های الگوریتم گوگل از جدیدترین به قدیمی ترین مرتب شده است.
2 ژوئن 2021 – به روز رسانی اصلی ژوئن 2021
در ارتباط با به روز رسانی های الگوریتم گوگل باید گفت که گوگل اعلام کرد که به روز رسانی هسته گسترده بعدی آن در ژوئن 2021 اجرا خواهد شد. دنی سالیوان نیز در توییتر اعلام کرد که برخی از فاکتورها هنوز کاملاً آماده نیستند. او همچنین توضیح داد که قسمت دوم یکی دیگر از به روز رسانی های اصلی الگوریتم گوگل در ماه جولای عرضه خواهد شد.
8 آوریل 2021 – به روز رسانی بررسی محصول (Product Review Update)
این به روز رسانی برای پاداش دادن بهتر به محتوای با کیفیت در جستجوی های اینترنتی ایجاد شده است و به مقالات و پست های بهتر اجازه میدهد در Google رتبه بهتری داشته باشند.
10 فوریه 2021 — تصویب نوع جدید از ایندکس شدن (در زبان آمریکایی و انگلیسی)
در اکتبر 2020، گوگل ایندکس شدن متن را اعلام کرد و آن را به عنوان روشی جدید برای گوگل برای رتبه بندی معابر (به جای صفحات وب) در جستجو توضیح داد. در فوریه، به روز رسانی ها برای پرسشهای مربوط به آرام ایالات متحده که به زبان انگلیسی هستند، منتشر شد.
13 ژانویه 2020 – بهروزرسانی اصلی ژانویه 2020
گوگل سال 2020 را با انتشار به روز رسانی اصلی ژانویه 2020 خود آغاز کرد که شامل ظاهر جدیدی برای نتایج جستجوی دسکتاپ بود. مانند به روز رسانی های قبلی الگوریتم اصلی گوگل، گوگل توصیه کرد که مدیران وب و سئو کاران از استانداردهای معمول خود برای تولید محتوا و انتشار تجربیات با کیفیت پیروی کنند.
25 اکتبر 2019 – بهروزرسانی BERT
راه اندازی BERT در سال 2019 به یکی از مهم ترین به روز رسانی های گوگل در پنج سال گذشته تبدیل شد. BERT اکنون بر 10٪ از جستجوهای انگلیسی ایالات متحده تأثیر می گذارد و (امیدواریم) نتایج دقیق و مرتبط تری را در اختیار کاربران قرار دهد.
الگوریتم BERT چیست؟
طبق اصول سئو و طراحی سایت بِرت در واقع اپدیتی بر پایه هوش مصنوعی برای درک بهتر سرچ کاربران توسط ربات های گوگل است. به طوری که حتی گوگل حتی زبان محاوره و عامیانه را هم درک میکند و به تجربه بهتر کاربران در سرچ کمک میکند.
24 سپتامبر 2019 – بهروزرسانی اصلی سپتامبر 2019
در اواخر سپتامبر، گوگل به روز رسانی اصلی الگوریتم خود را راهاندازی کرد. مانند به روز رسانیهای اصلی گذشته، گوگل به مدیران وبسایت توصیه کرد که محتوا و تجربیات با کیفیتی در اختیار کاربران قرار دهند.
6 ژوئن 2019 – به روز رسانی تنوع سایت
پس از به روز رسانی اصلی ژوئن ۲۰۱۹، گوگل به روز رسانی تنوع سایت خود را منتشر کرد. این به روز رسانی الگوریتم گوگل بر ایجاد نتایج جستجوی متنوع تمرکز دارد، به این معنی که اکثر نتایج جستجو بیش از یک نتیجه را از یک وبسایت نشان نمیدهند، مگر اینکه مرتبط تلقی شوند.
2 ژوئن 2019 – به روز رسانی اصلی ژوئن 2019
در آغاز ماه ژوئن، گوگل به روز رسانی اصلی الگوریتم موتور جستجوی خود را راه اندازی کرد. مانند به روز رسانیهای گذشته، گوگل به مدیران وبسایت ها توصیه کرد که دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی خود را مرور کنند تا درباره ایجاد تجربیات و محتوای با کیفیت برای کاربران اطلاعات کسب کنند.
12 مارس 2019 – به روز رسانی اصلی مارس 2019
مارس همچنین دارای یک به روز رسانی اصلی بود. گوگل تغییرات ایجاد شده در الگوریتم موتور جستجوی خود را فاش نکرد. توصیه هایی را ارائه کرد که از راهنماییهای فعلی و گذشته خود برای تغییرات الگوریتم موتور جستجو تقلید میکند: بهترین روش ها را دنبال کنید!!!!
27 سپتامبر 2018 – به روز رسانی کوچک
نزدیک به پایان ماه سپتامبر، دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، به روز رسانی کوچکی برای الگوریتم گوگل را تأیید کرد.
1 آگوست 2018 – به روز رسانی پزشکی
این بهروزرسانی سئوی گوگل به دلیل تأثیر قابل توجه آن بر وبسایتها در صنعت سلامت و پزشکی، به سرعت عنوان «به روز رسانی پزشکی» را به خود اختصاص داد. با این حال گوگل اعلام کرد که این به روز رسانی سایت های پزشکی را عمدا هدف قرار نداده است.
16 آوریل 2018 – به روز رسانی هسته گسترده
گوگل انتشار یک بروزرسانی هسته گسترده برای الگوریتم خود را در ماه آوریل تایید کرد اما جزئیاتی در مورد خود به روز رسانی ارائه نکرد.
9 مارس 2018 – بهروزرسانی هسته گسترده
در ماه مارس، به روز رسانی هسته گستردهای بدون نام منتشر شد. به گفته گوگل، این به روز رسانی بر روی سود بردن صفحاتی متمرکز شده است که قبلاً رتبه کمتری داشتند. این شرکت به همه مدیران سایت ها توصیه کرد که به تولید محتوای عالی ادامه دهند.
12 دسامبر 2017 – بهروزرسانی هسته کوچک
گوگل در اوایل دسامبر چندین بهبود جزئی را در الگوریتم خود تأیید کرد.
7 مارس 2017 – فرد (FRED)
این به روز رسانی الگوریتم گوگل که توسط اکثر سئوکاران SEO Fred نامیده می شود، بر محتوای کم ارزش متمرکز شده است.
10 ژانویه 2017 – به روز رسانی میان افزارهای مزاحم
گوگل در اوایل ژانویه 2017 الگوریتم خود را به روز رسانی کرد تا پنجرههای بازشو و رسانههای مزاحم را هدف قرار دهد که تجربه کاربر را در دستگاههای تلفن همراه وحشتناک میکرد. این به روز رسانی با تمرکز بیشتر گوگل بر تجربه کاربر با تلفن همراه هماهنگ شد.
10 نوامبر 2016 – به روز رسانی اصلی بدون نام
گوگل هنوز چیزی در مورد این به روز رسانی بزرگ تأیید نکرده است، اما بسیاری از مدیران سایت و سئوکاران پیشنهاد میکنند که تغییرات رتبهبندی به دلیل تغییر به روز رسانی قبلی است.
6 اکتبر 2016 – آپدیت الگوریتم پنگوئن 4.0، فاز 2 (Penguin 4.0, Phase 2)
این مرحله از آپدیت الگوریتم پنگوئن نشان دهنده معکوس شدن همه پنالتی های قبلی الگوریتم پنگوئن بود.
27 سپتامبر 2016 – پنگوئن 4.0، فاز 1 (Penguin 4.0, Phase 1)
هدف فاز 1 الگوریتم پنگوئن این بود که به وب سایت ها به طور کلی نگاه کنیم و آنها را به خاطر یک اشتباه مجازات نکنیم. آنها می خواستند به هر پست خاص نگاه کنند تا به جای جریمه کردن کل سایت، تعیین کنند که چقدر باید رتبه لینک را کاهش دهند.
23 سپتامبر 2016 – پنگوئن 4.0 معرفی شد
به روز رسانی الگوریتم گوگل که مدتها منتظر آن بودیم در ماه سپتامبر ارائه شد و گوگل پیشنهاد کرد که این به روز رسانی بلا درنگ و بخشی از الگوریتم اصلی است. الگوریتم پنگوئن چند فاز مختلف داشت و عرضه اولیه زمان زیادی را صرف کرد.
13 سپتامبر 2016 – تصویر
این به روز رسانی کاهش 50 درصدی را برای نتایج تصاویر در صفحات نتایج موتورهای جستجو به همراه داشت. این باعث تغییر رتبهبندی قابل توجهی شد و احتمالاً بخشی از بهروزرسانی بزرگتر دیگری بود.
1 سپتامبر 2016 – “Possum”
گوگل هرگز این تغییر الگوریتم جستجو را تایید نکرد، اما داده ها نشان می دهد که این به روز رسانی، یا این به روز رسانی در ارتباط با به روز رسانی های قبلی، به شدت بر نتایج ارگانیک تاثیر گذاشته است.
12 مه 2016 – سازگاری با موبایل (Mobile-friendly)
این به روز رسانی یک افزایش سیگنال رتبهبندی بود که به سایتهای سازگار با موبایل کمک کرد. با این حال، تاثیر به احتمال زیاد نسبتا کوچک بود.
10 مه 2016 – به روز رسانی اصلی بدون نام
گوگل هرگز این به روز رسانی را تایید نکرد و هیچ توضیحی برای آن وجود نداشت. با این حال، ردیابهای گوگل افزایش 97 درجهای را در فعالیت الگوریتم نشان دادند!!
23 فوریه 2016 – تکان دادن تبلیغات گوگل (AdWords Shake-up)
تکان دادن AdWords از شر تمام تبلیغات ستون سمت راست خلاص شد و بلوکهای بالای 4 آگهی جایگزین آنها شد، که این اتفاق بر نرخ کلیک برای نتایج پولی و ارگانیک تأثیر گذاشت.
8 ژانویه 2016 – به روز رسانی بدون نام
در ارتباط با به روز رسانی های الگوریتم گوگل باید گفت با این به روز رسانی، تغییر زیادی در رتبهبندی ایجاد شد و گوگل بعداً تأیید کرد که این یک «به روز رسانی الگوی اصلی» است. برای این به روز رسانی بی نام، جزئیات زیادی منتشر نشده است.
در این مطلب از مای کاستومر سعی کردیم به شما کمک کنیم تا با شناسایی به روز رسانی های الگوریتم گوگل، در طراحی سایت و سئو آن با دقت بیشتر و همچنین کار کردن مطابق سلیقه گوگل، بیشترین استفاده و کمترین هزینه را برای سئو خود بپردازید.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم تا در مورد رازهای گوگل برای ارتقا دادن سایت شما صحبت کنیم. لازم است تا هر چه بیشتر دانش و تجربه خود را در این زمینه بالا ببرید تا بتوانید بهترینها را از آن خود سازید. آژانس دیجیتال مارکتینگ نیز میتواند در این زمینه راهنمای خوبی برای شما باشد.
فاکتورهای گوگل همگی تلاش دارند سایتها به روش بهینه مطالب خود را در دسترس کاربران اینترنت قرار دهند.
هر فاکتوری که باعث اذیت شدن کاربران گوگل شود امتیاز منفی برای سایت داشته و هر چه سایت بهینه و پویا باشد کاربران رضایت بیشتری از سایت خواهند داشت و این هدف موتور جستجوی گوگل است. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید
با رعایت قوانین سئو گوگل میتوانید بهراحتی و در زمان مشخصی در صفحات اول گوگل نمایش داده شوید.
این امتیاز بزرگی است که سایتهای رقیب شما برای به دست آوردن آن شاید میلیونها هزینه کرده باشند.
اما شما تنها با رعایت چند قانون ساده به آن خواهید رسید.
بارگذاری و آپدیت منظم سایت در کنار رعایت این قوانین در کمترین زمان ممکن شما را به هدفتان خواهد رساند.