myc-logo1

قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام!

قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام!
هشتگ گذاری در اینستاگرام
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
3/5 - (2 امتیاز)

امروز همه ما یک یا چندین پیج اینستاگرام را در گوشی موبایل خود داریم. معمولا هم یکی از این پیج‌ها مربوط به کسب‌و‌کار و فعالیت اقتصادی ماست. برای استفاده از قابلیت‌های اینستاگرام یا هر اپلیکیشن دیگر در راستای ارتقای کسب‌وکار، راه درست شناخت قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام (Hashtag on Instagram) است. مشخصا اینستاگرام از طریق یک سری دستورالعمل‌ها، امکاناتی را برای جذب مشتری و گسترش فضای کاری ما در اختیارمان می‌گذارد.

هشتگ کلمه آشنایی است که تمامی نسل‌ها امروز قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام را تا حدودی می‌دانند. چرا که برای خرید کوچکترین وسیله، ابتدا هشتگ آن را در اینستاگرام بررسی می‌کنند!

همین امروز قوانین هشتک گذاری در اینستاگرام را بیاموزید!

همین امروز قوانین هشتک گذاری در اینستاگرام را بیاموزید!

وقت آن است که با هشتگ‌های خود برای معرفی، مشارکت و ایجاد جاذبه برای کسب‌وکارتان ظرفیت بیشتری ایجاد کنید. شاید ندانید که یک هشتگ چه قدرتی به برند شما می‌بخشد. قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام می‌تواند به شما شانس بیشتری برای موفقیت در استراتژی کسب‌وکارتان ببخشد. هشتگ گذاری فرایندی مهم در اینستاگرام محسوب می‌شود. چرا که هشتگ‌ها ابزارهایی دارای قدرت زیاد برای حفظ ارتباط در رسانه‌های اجتماعی هستند.

در واقع هشتگ‌ها به طبقه‌بندی گروه کلمات در سطح جهانی و در رسانه‌های اجتماعی مختلف کمک می‌کنند. شناخت قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام به درست دیده شدن پست‌ها و فعالیت ما در اینستاگرام کمک می‌کند.

زمانی که کاربر زیر پست خود در فضای اینستاگرام چندین کلمه را با هشتگ مشخص می‌کند، در واقع به پیدا شدن پست خود از طریق هشتگ‌های زیر آن کمک می‌کند. هنگام تایپ هشتگ‌ها اگر فاصله بین کلمات باشد، کلمه بعدی جزء عبارت تگ شده حساب نمی‌شود. در زبان فارسی با استفاده از علامت (_) Underline به اینستاگرام اعلام می‌کنیم که منظورمان یک عبارت یکپارچه است.

ویژگی هشتگ ها

هشتگ ترکیبی از حروف، اعداد و یا ایموجی‌ها هستند که در کنار علامت (#) قرار می‌گیرند و برای دسته‌بندی محتواهای مختلف در شبکه‌های مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام و غیره استفاده می‌شوند.

با شناسایی قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام در می‌یابیم که هشتگ گذاری در اینستاگرام مانند لینک‌ها در وبسایت‌ها کار می‌کنند. شما می‌توانید مثل یک لینک روی هشتگ کلیک کنید. وقتی که روی هشتگ‌ها کلیک می‌کنیم یا وارد صفحه هشتگ‌های معرفی شده در قسمت سرچ اینستاگرام می‌شویم، یک صفحه پر از پست‌های حاوی آن هشتگ مقابل ما باز می‌شود.

زمان هشتگ گذاری در اینستاگرام

زمان هشتگ گذاری در اینستاگرام

مردم از هشتگ برای موارد مختلف استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، برخی از بهره‌برداری از هشتگ‌های بهینه عبارتند از:

  • تبلیغات
  • مناسبت ها
  • مسابقات
  • راه‌اندازی محصول
  • فرصت‌های شغلی
  • بحث‌های بین کانالی
  • هدف‌گذاری

انواع هشتگ گذاری در اینستاگرام

به شیوه‌های متفاوتی از هشتگ‌ها استفاده می‌شود. هشتگ‌ها انواع متفاوتی دارند که هریک می‌تواند بهترین انتخاب برای پست شما باشد. در ادامه با انواع هشتگ‌ها آشنا می‌شوید.

هشتگ های مارک دار

اکثر هشتگ های اینستاگرام به عبارتی ۷۵ درصد از آنها، از این دسته محسوب می‌شوند. این هشتگ‌ها شامل نام فرد، محصول و یا تبلیغ هستند. مزیت فوق‌العاده این قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام ارائه آمار صحیح به کاربر است. به عنوان مثال، شما می‌توانید وضعیت محصول یا تبلیغ خود را با هشتگ مرتبط با آن جست‌وجو کنید. راه دیگر برای تحلیل محبوبیت برند تان این است که با استفاده از ابزارهای تحلیل شبکه اجتماعی آن را بررسی کنید.

هشتگ های اجتماعی

هشتگ‌های این دسته هشتگ هایی عمومی هستند که با هدف تبلیغ خدمات و یا بازاریابی برند ایجاد نشده‌اند. تمامی افراد می‌توانند از هشتگ های مختلف و متنوع در پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام‌شان استفاده کنند. هشتک‌هایی که برای بیشتر شدن فالوور از آن‌ها استفاده می‌کنند نیز عمومی هستند. تنها هدف از هشتگ گذاری در اینستاگرام به این شیوه جذب مخاطبان بیشتر است نه تبلیغ برندی خاص.

قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام

قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ گذاری در اینستاگرام قواعد خاصی دارد توجه به آن‌ها باعث نتیجه‌گیری مطلوب از فعالیت در این فضا می‌شود. با رعایت این نکات به صورت بهینه از هشتگ‌ها در صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید. این قواعد عبارتند از:

کلمات شاخص به کار بگیرید

استفاده از کلمات خاص در هشتگ اینستاگرام از اصول مهم در قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام است. هر چقدر هشتگ‌ها خاص‌تر و جذاب‌تر باشند، افراد بیشتری جذب شده و پست مورد نظر بیشتر به چشم می‌آید.

اکثر کسب‌وکارها از هشتگ‌ها با توجه به محصول و خدماتی که ارائه می‌دهند یک یا دو هشتگ خاص و ثابت در پست‌ها و استوری‌ها بهره می‌برند. در نتیجه، اگر شما نیز می‌خواهید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، از یک یا چند هشتک مخصوص خودتان در اینستاگرام کنار سایر هشتگ‌ها استفاده کنید.

هشتگ نامربوط ممنوع!

استفاده از هشتگ‌های نامربوط در یک صفحه اینستاگرامی کسب‌وکار اصلا حرفه‌ای نیست. برخی برای دیده شدن پست‌ها و برندشان از هشتگ های معروف زیر پست خود استفاده می‌کنند که معمولا ربطی هم به پست آنها ندارد. در صورتی که این هشتگ‌ها مرتبط با زمینه فعالیت آن پیچ باشد، استفاده از آنها نه تنها بد نیست؛ بلکه باعث جذب کاربران هم می‌شود.

یادتان باشد اگر از هشتگ های غیرمرتبط با زمینه فعالیت پیج اینستاگرامتان استفاده کرده باشید، پست مربوطه به عنوان اسپم تشخیص داده می‌شود. این شرایط در طولانی مدت باعث کاهش فالوورهای شما می‌شود.

جلوگیری از هشتگ گذاری بیش از حد

قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام از زیاده‌روی در هشتگ گذاری زیر پست‌ها جلوگیری می‌کند. بیش از حد هشتگ کردن کلمات در شبکه اینستاگرام باعث بروز مشکلاتی می‌شود. علاوه بر اینکه باعث می‌شود کاربران کم کم ریزش پیدا کنند، همچنین سبب می‌شود که اینستاگرام شما را به عنوان اسپم بشناسد. اگر به عنوان اسپم شناسایی شوید، حتی پست‌های مهم‌تان هم دیده نشده و کمرنگ می‌شوند.

به کارگیری هشتگ های پرمعنا

از کاربردهای هشتگ کمک به شبکه اینستاگرام برای تشخیص محوریت و موضوع پست شما است. هشتگ گذاری باعث می‌شود که هنگام جست‌وجوی هشتگ‌ها، پست‌های شما را ببینند و صفحه شما بیشتر دیده شود. پس بهتر این است که از هشتگ های مفهومی در زیر پست‌های‌مان بهره ببریم.

همچنین هشتگ‌های غیر عمومی باعث جذب کاربر می‌شوند. بنابراین استفاده از هشتگ‌های مفهومی باعث بهتر دیده شدن صفحه اینستاگرام‌تان می‌شود. چرا که کاربران هشتگ‌ها و پیج‌هایی که با موضوع مشخصی ایجاد شده‌اند، مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب می‌کنند.

هشتگ های خود را دوباره بررسی کنید

همچنان شاهد این هستیم که برندهای بزرگ نیز در شبکه های اجتماعی شکست می‌خورند. چرا که ندانستن قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام چیزی جز شکست به دنبال ندارد. این بدان معناست که شما باید تلاش بیشتری برای بررسی مجدد محتوای هشتگ خود قبل از قرار دادن آن زیر پست انجام دهید.

 قبل از هشتگ گذاری در اینستاگرام بخوانید!

قبل از این که به فکر انتخاب هشتگ مناسب باشید این موارد را از دست ندهید:

  • مطمئن شوید که ایهام یا معنای دوگانه‌ای وجود ندارد: احتمالا وقتی که تیم بازاریابی شما به فکر معناهای چندگانه کلمات هشتگ‌ها نبودند، یک هشتگ چند وجهی، کسب‌وکارتان را تهدید کرده است. خیلی صریح و واضح هشتگ مد نظرتان را زیر پست به کار ببرید. از مفاهیم نامربوط و دوپهلو استفاده نکنید.
  • پیام‌های پنهان را بشناسید: تمام حروف کلمه هشتگ را با یک اندازه و با رعایت حروف کوچک و بزرگ بنویسید. بنابراین تمام حروف هشتگ را کوچک بنویسید.
  • از وقایع جاری آگاه باشید: مطمئنا تیم شما در جریان تمام اتفاق‌ها مهم هستند. مراقب باشید و هشتگ خود را با وقایعی که در جریانند؛ همگام‌سازی نمایید. می‌توانید از قرار گرفتن در مرکز توجه‌ها بین هشتگ‌ها جلوگیری کنید.

عملگرایی در فرآیند هشتگ گذاری در اینستاگرام تعیین کننده است

هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت وقتی پیام مستتر در پست شما اجراشدنی باشد، به احتمال زیاد نوعی پاسخ را از کاربر دریافت خواهید کرد. برای واداشتن مردم به عمل؛ تلاش مستمر و زیرکی نیاز است. هشتگ های کاربردی در این زمینه دارای ویژگی های زیر هستند:

  • سوالات خود را بپرسید.
  • تشویق برای تسریع در انجام آن کار
  • از احساسات کمک بگیرید.
  • اصل تعامل را برای تضمین موفقیت فراموش نکنید.

اگر افراد را تشویق به انجام کاری می‌کنید پس هشتگ شما کار می‌کند. شما باید نوعی احساسات را از دیگران در رسانه‌های اجتماعی برانگیزید. به همین دلیل است که عبارات دعوت به عمل، بسیار خوب عمل می‌کنند.

در هشتک گذاری خلاقیت تان را به کار بگیرید

در هشتک گذاری خلاقیت تان را به کار بگیرید

اکنون که اهداف و شبکه‌های خود را ترسیم کرده‌اید، زمان شروع ایده‌های طوفانی رسیده است. تعادل را بین خلاقیت و کسل‌کننده بودن حفظ کنید. هشتگ‌ها باید منحصربه‌فرد و مرتبط با تجارت شما باشند. سرسری هشتک گذاری نکنید. از اینکه این هشتگ همان چیزی است که مخاطب من با آن ارتباط برقرار می‌کند، اطمینان حاصل کنید. هشتگ های موفق معمولا:

  • عبارت های کوتاه دارند.
  • به راحتی در ذهن می‌مانند
  • سازگاری بیشتر با کسب‌وکار شما دارند.
  • منحصر به فرد برای کسب‌وکار شما هستند.
  • متمرکز بر روی یک پیام هستند.
  • خاص و غیر عمومی

 یک پیام ساده داشته باشید

هشتگ‌ها اغلب توسط تیم‌های بازاریابی تجزیه و تحلیل می‌شوند. در عوض، بهتر است مستقیم با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. اگر بیش از حد پیچیده شوید، پیام ممکن است در زمینه گم شود. خلاقیت همیشه خوب است، اما بیش از حد آن باعث سردرگمی افراد می‌شود. مطمئن شوید که پیام شما به مردم می‌رسد و با نام تجاری شما سازگار است. لازم نیست برای نشان دادن نام تجاری خود بیش از اندازه تلاش کنید.

راستی محبوب‌ترین هشتگ شما چیست؟ کدام هشتگ را دنبال می‌کنید و با کدام هشتگ دنبال‌کنندگان بیشتری به دست آورده‌اید؟ برای مدیریت اینستاگرام خود می توانید از مای کاستومر کمک بگیرید. ما در این مسیر همراه شما خواهیم بود

آیا از قوانین هشتگ گذاری چیزی شنیده اید؟ اغلب کسانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند، می‌خواهند که بازدید پیج خود را بالا ببرند. راه های اصولی متفاوتی وجود دارند که می‌توانند بازدید صفحه شما را بالا ببرند. یکی از این راه ها هشتگ گذاری در زیر پست ها می‌باشد.

هشتگ علامتی است که موضوعات مختلفی را دسته بندی می‌کند. اگر از آن استفاده کنید، کسانی که به دنبال موضوعی مرتبط با موضوع پست شما باشند، صفحه شما را می‌بینند و در نتیجه بازدید پیج شما افزایش می‌یابد.

هشتگ گذاری

هشتگ واژه‌ای است که قبل از آن علامت # قرار می‌گیرد. از هشتگ گذاری برای شناسایی کلمات کلیدی و دسته بندی کردن متن‌ها در شبکه های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود.

وقتی کاربری بر روی یک هشتگ کلیک می‌کند به صفحه ای منتقل می‌شود که تمام موضوعات دارای آن هشتگ در آن قرار دارند. زمانی که علامت هشتگ در ابتدای یک واژه یا عبارت قرار می‌گیرد و از آن در پست ها استفاده می‌شود، موجب می‌شود آن پست در شبکه های اجتماعی و در کنار سایر هشتگ های مشابه قرار بگیرد و هر فردی که آن هشتگ را جستجو کند پست شما را می‌بیند.

هشتگ گذاری در اینستاگرام یکی از روش های مؤثر در بازاریابی محسوب می‌شود. در واقع مدیریت پیج اینستاگرام و هشتگ‌گذاری مناسب و مرتبط، به بیشتر دیده شدن پیجتان کمک می‌کند.

انواع هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • هشتگ برند: هشتگ برند نوعی معرفی کسب و کار برای شرکت های مختلف است. این شرکت ها برای معرفی برند خود از هشتگ برندشان استفاده می‌کنند.
  • هشتگ کمپین: هشتگ کمپین یا مدت‌دار برای مدت مشخصی و کوتاه استفاده می‌شود و پس از مدت زمان معین شده به پایان می‌رسد.
  • هشتگ توضیح: از هشتگ توضیح برای انتقال حس محتوا و طبقه بندی موضوعات استفاده می‌شود.

مزایای هشتگ گذاری در اینستاگرام

  1. با استفاده از هشتگ ها می‌توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.
  2. مطالبی که با هشتگ منتشر می‌شوند در سرچ ها نمایش داده می‌شوند.
  3. به طبقه بندی مطالب در یک اکانت مشخص کمک می‌کند.
  4. کمک به اینستاگرام برای تشخیص بهتر محتوای شما
  5. انتقال پیام و بار احساسی مطلب منتشر شده به مخاطبین
  6. هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج های تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده شدن برندشان کمک می‌کند.

هشتگ های پربازدید

تکنیک‌ های هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ گذاری در همه شبکه های اجتماعی قوانین خاص خود را دارد. اگر به این قوانین توجه نشود هشتگ گذاری بی‌نتیجه می‌ماند. تکنیک‌های مختلفی برای هشتگ گذاری مؤثر وجود دارد. این تکنیک‌ها عبارتند از:

  • هشتگ گذاری در نام کاربری

می‌توانید در کپشن تصاویر اینستاگرامیتان هشتگ نام کاربری خود را قرار دهید. در این صورت مخاطبان بیشتری برای پیج خود جذب کرده‌اید.

  • استفاده از کلمات خاص

اکثر کسب و کارهای اینترنتی برای استفاده از هشتگ ها با توجه به نوع محصولشان از 1 الی 2 هشتگ خاص و همیشگی استفاده می‌کنند.

  • عدم استفاده از هشتگ های نامربوط

اگر شما از هشتگ های غیر مرتبط با زمینه فعالت پیج اینستاگرامتان استفاده کرده باشید، در طولانی مدت باعث می‌شود که فالوئرهای شما کاهش پیدا کنند

  • استفاده از هشتگ های مفهومی

از کاربردهای مهمی که هشتگ ها دارند، این است که به شبکه اینستاگرام کمک می‌کنند موضوع پست شما را تشخیص دهند.

هشتگ‌گذاری باعث می‌شود که افرادی که هشتگ خاصی و مورد نظر شما را جستجو می‌کنند، با پست‌های شما مواجه شده و در این صورت، صفحه شما بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

  • هشتگ گذاری برای موضوع عکس

می‌توانید برای هر یک از تصاویر اینستاگرامیتان اسم و یا موضوعی انتخاب کرده و پس از آن، آن تصویر را با هشتگ قابل جستجو کنید.

نیازی نیست که برای هشتگ گذاری کل جمله و کپشن تصویر خود را قرار دهید.

تنها کافی است برخی واژه‌هایی که پربازدید تر می‌باشند و به موضوع عکس شما ارتباط دارند را انتخاب کنید.

  • هشتگ گذاری برای مکان عکس

اگر تصویر مکانی را پست کرده‌اید می‌توانید در کپشن نام محل آن تصویر را با علامت هشتگ گذاری کنید.

در نتیجه افرادی که به دنبال آن مکان هستند می‌توانند پست شما را هم ببینند.

  • هشتگ گذاری برای تکنیک عکس برداری تصاویر

اگر در تصاویر خود از تکنیک خاصی از عکاسی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را در هشتگ تصویر خود ذکر کنید.

همچنین اگر از نرم افزار مخصوصی برای ویرایش تصاویر و یا از دوربین حرفه‌ای و با کیفیت استفاده می‌کنید، می‌توانید نام آنها را هشتگ گذاری کنید.

  • عدم زیاده روی در هشتگ گذاری

هشتگ کردن بیش از اندازه کلمات در شبکه اینستاگرام منجر به مشکلات جانبی شده و این عمل در باعث می‌شود مخاطبانتان به مرور زمان کاهش پیدا کنند.

دوره جامع اینستاگرام

هشتگ‌ گذاری در اینستاگرام و قوانین آن

  1. هشتگ‌های کاملاً مرتبط با پست، خدمات، برند و یا محصولات خود بگذارید.
  2. به پیشنهادات اینستاگرام در زمینه هشتگ‌های مرتبط نیز توجه کنید. شاید هشتگ‌های پیشنهادی برای پست شما مناسب‌تر باشند.
  3. هشتگ را در پایان متن قرار دهید.
  4. برای بالا بردن بازدید، هشتگ‌های پرکاربرد را به همراه هشتگ‌های مرتبط و کم‌تر استفاده شده به کار برید.
  5. برای نوشتن عبارت یا کلمات دو بخشی در فارسی، از آندرلاین (_) استفاده کنید.
  6. یک وحدت کلی در بین هشتگ‌های تمام پست‌ها ایجاد کنید.
  7. لیستی از هشتگ‌هایی که مورد استقبال مخاطبان شما قرار می‌گیرد تهیه کنید و همیشه به دنبال به‌روز کردن این لیست باشید.
  8. در هشتگ گذاری در اینستاگرام می‌توانید از ایموجی نیز استفاده کنید.
  9. مخاطبان خود را بشناسید و طبق سلیقه آن‌ها هشتگ مرتبط بگذارید.
  10. برای هشتگ گذاری در اینستاگرام از برندهای معروف و صفحات محبوب الهام بگیرید.
  11. در هشتگ ها می‌توان از اعداد استفاده نمود.
  12. هشتگ های پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب نمایید.
  13. هشتگ ربایی نکنید. (هشتگ ربایی یعنی استفاده از هشتگ ترند شده دیگران)
  14. بهتر است هشتگ های ایجاد شده تا حد امکان کوتاه باشند.

کلام آخر

با توجه به آنچه در این مقاله گفتیم قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام متفاوت است و اگر بخواهید برای موفقیت در اهدافتان از هشتگ‌گذاری استفاده کنید استفاده از این قوانین اهمیت پیدا می‌کند.

سوالات متداول
آیا هشتگ‌ها در افزایش بازدید پست موثر هستند؟

قطعا! شما با انتخاب هشتگ‌های مناسب و مرتبط، نمایش پست به تعداد مخاطبان بیشتری را ممکن می‌کنید. 

آیا تعداد هشتگ برای هر پست محدودیت دارد؟

بله! معمولا اینستاگرام تا ۳۰ عدد هشتگ را برای هر پست مجاز می‌داند.

بهتر است از هشتگ‌های طولانی استفاده کنیم یا هشتگ‌های کوتاه؟

قطعا بهتر است از هشتگ‌های کوتاه استفاده کنید چراکه از میزان سرچ بیشتری برخوردار هستند.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
3/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *