myc-logo1

هدف‌گذاری سئو (RESEARCH MARKETING) چیست؟

هدف‌گذاری سئو (RESEARCH MARKETING) چیست؟
هدف‌گذاری سئو
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

هدف‌گذاری سئو SEO targeting – شاید تاکنون برای شما این پرسش مطرح شده باشد که چرا کسب‌وکارهای مختلف در نقاط مختلف جهان مخارج بسیار زیادی را صرف می‌کنند تا وب‌سایت آن‌ها در صفحه اول نتایج گوگل باشد؟ آیا می‌دانید قرار داشتن در صفحه اول نتایج گوگل چه مزیتی دارد و اهداف سئو چیست؟ در ادامه قصد داریم مطالبی در این باره بیان کنیم و هدف‌گذاری سئو را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید:

سئو چیست؟

واژه سئو مخفف عبارت search engine optimization است. سئو موجب می‌شود تا وب‌سایت شما در گوگل اعتبار و رنک بیشتری داشته باشد و گوگل آن را در معرض دیده کاربران بیشتری قرار دهند. هر وب‌سایت و کسب‌وکاری به شیوه و استراتژی‌های متفاوتی از احتیاج دارد. سئو انواع متفاوتی است که هرکدام باتوجه‌به نیاز و هدف این وب‌سایت به کار گرفته می‌شوند. انواع مختلف سئو عبارت‌اند از:
• سئو خارجی
• سئو تکنیکال
• سئو داخلی

مهم‌ترین هدف‌گذاری سئو

یکی از روش‌های اصلی که اهمیت بسیار زیادی برای کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل دارد، استفاده از روشی به نام سئو است. هدف‌گذاری سئو برای بهبود بازدهی سایت به کار می‌رود و هر سایتی به آن نیاز دارد. اما هدف‌گذاری سئو تنها این موضوع نیست و اهداف بسیار زیادی دارد. به‌طورکلی مهم‌ترین اهداف سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو شامل موارد زیر می‌شود:

کسب درآمد

مهم‌ترین هدفی که افراد برای کسب‌وکار خود سایت طراحی می‌کنند، کسب درآمد است. در واقع این روزها دلایل مختلفی مانند شیوع ویروس کرونا و کمبود شغل موجب شده است تا کسب درآمد از طریق اینترنت رونق خوبی پیدا کنند. به همین وب‌سایت‌ها اهمیت بسیار زیادی یافته‌اند. صاحبان کسب‌وکار اینترنتی توسط سئو می‌توانند به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم و از طریق اینترنت به سود خوبی دست یابند.

هدف‌گذاری سئو

افزایش سرعت صفحه

یکی دیگر از هدف‌گذاری سئو افزایش سرعت صفحه است. هنگامی که سرعت صفحه شما افزایش یابد، می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای در پتانسیل رتبه‌بندی شما و تجربه کلی وب‌سایت شما ایفا کند. بهترین راه برای تعیین افزایش سرعت صفحه استفاده از ابزاری مانند pagespeedlnsights توسط Google است. این سایت وب‌سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و پیشنهاد عملی را می‌دهد که می‌توانید به تیم‌های طراحی و توسعه خود برسانید. شما با همکاری تیم خود می‌توانید تغییراتی در وب‌سایت خود انجام دهید و با کمترین میزان کار بیشترین نتیجه را مشاهده کنید.

رضایت مشتریان و بازدیدکنندگان

همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که جلب رضایت مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا سرمایه سایت و کسب و کار شما، مشتریان تان هستند. یکی دیگر از هدفگذاری سئو، رضایت مشتریان است. در حقیقت شما باید با بهینه سازی پیشرفته سایت خود و بهبود اطلاعات سایت در زمینه محصولات در ارتباط با ما بتوانید این رضایت را جلب کنید. بهتر است سایت شما دارای صفحات پشتیبانی و تماس با ما باشد تا بتوانید اطلاعات دقیق و پاسخ های قانع‌کننده‌ای را به سوالات کاربران خود بدهید. از طرف دیگر اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما اطلاعات مختصری درباره سئو داشته باشند، از این موضوع مطلع اند که گوگل برای وب سایت شما ارزش بیشتر قائل است. بنابراین اعتماد آن ها به وبسایت شما افزایش می یابد.

پیشی‌ گرفتن از رقیبان

اگر کلیه مشتریان یا بخشی از آن‌ها توسط اینترنت با شما ارتباط برقرار کردند و از خدمات و محصولات شما استفاده می‌کنند، باید این موضوع را بدانید که رقیبان شما نیز در حال حاضر در حال انجام همین کار هستند. آن‌ها نیز انرژی و هزینه زیادی را بر روی وب‌سایت خود صرف کرده‌اند. پس هرچه وب‌سایت خود را برای گوگل و کاربران خود بهینه‌سازی کنید، می‌توانید چندین مرحله از رقبای خود سبقت بگیرید.

افزایش ترافیک و رتبه سایت

می‌توان گفت ابتدایی‌ترین هدف‌گذاری سئو و مفهوم آن افزایش ترافیک و رتبه سایت است. در واقع با استفاده از روش‌های مختلف سئو از جمله کلاه سفید یا کلاه‌سیاه می‌توانید ترافیک خود را افزایش دهید و یا با جذب بازدیدکننده در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو گوگل قرار گیرید. در این زمبنه چنانکه نیاز دارید مشاوره سئو داشته باشید و یا سوالاتی درباره این مقاله دارید میتوانید در قسمت نظرات آن ها را بپرسید.

تبلیغات

تبلیغات یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در هر کسب‌وکاری است و شما باید هزینه زیادی را برای آن در نظر بگیرید. اما خوشبختانه در زمینه کسب‌وکار اینترنتی این هزینه به حداقل میزان خود کاهش می‌یابد. شما می‌توانید با بهبود سئوی سایت خود تبلیغ را به‌صورت کاملاً مجازی انجام دهید و دیگر نیازی به هیچ تبلیغات پرهزینه‌ای نخواهید داشت. احتمالاً شما نیز هنگام باز کردن یک وب‌سایت تبلیغات مختلفی را در گوشه‌وکنار صفحه مشاهده کرده‌اید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی سبک تبلیغ کردن نیز تغییر کرده است.

حال اگر وب‌سایت شما در صفحه نتایج گوگل بتواند رتبه خوب و جایگاه خوبی به دست آورد، کسب‌وکارهای دیگر تمایل پیدا می‌کنند تا از این فرصت جهت مشاهده وب‌سایت خود استفاده نمایند. در نتیجه شما می‌توانید به‌ازای درخواست مبالغ مختلف تبلیغ وب‌سایت‌های دیگر را نیز در سایت خود بپذیرید. البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که درج تبلیغات متعدد در وب‌سایت شما جذابیت و زیبایی ظاهر آن را کاهش می‌دهد. ازاین‌رو باید به‌صورت حساب شده تبلیغات را بپذیرید. در این زمینه تبلیغات در پیج های اینستاگرام پربازدید کمک کننده است

افزایش اعتبار دامنه

اعتبار دامنه اهمیت بسیار زیادی برای گوگل دارد. ازاین‌رو یکی از هدف‌گذاری سئو افزایش اعتبار دامنه است. به‌طورکلی هر چه محتوای سایت شما جذابیت و کاربرد بیشتری داشته باشد، کاربران استقبال بهتری از آن می‌کنند؛ بنابراین احتمال بیشتری دارد که در بخش دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید و یا آدرس صفحه سایت را برای دیگران ارسال کند. همین درگیرشدن کاربران با محتوای شما است که می‌تواند اعتبار دامنه را افزایش دهد.

مشخص‌کردن هدف‌گذاری سئو

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید کسب‌وکار شما به کدام یک از انواع سئو احتیاج دارد باید هدف خود را از بهینه‌سازی وب سایت خود مشخص کنید. برای تعیین هدف سه مرحله وجود دارد که اگر شما بتوانید آن‌ها را به‌درستی انجام دهید می‌توانید هدف خود را از سئو سایت بیابید. در نتیجه می‌توانید دست‌به‌کار شوید و برای بهینه‌سازی و پیشرفت وب‌سایت خود تلاش کنید. این اهداف شامل موارد زیر می‌شود:
• مشخص کنید که در آینده به دنبال چه هدفی هستید
• استانداردهای اولیه وب‌سایت خود را در نظر بگیرید و برای بهترشدن و توان رقابت آن با دیگر سایت‌ها تلاش کنید
• نوع سئو خود را مشخص کنید

سخن پایانی

هدف سئو برای صاحبان یک وب‌سایت این است که تلاش کنند تا با یک عبارت یا کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را در موتورهای جستجو جایگاه بهتری پیدا کنند. به‌طورکلی هدف‌گذاری سئو شامل موارد متعددی می‌شود که در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند و اطلاعات دقیق‌تری در اختیار شما قرار دهید. چنانکه نیاز دارید مشاوره سئو داشته باشید و یا سوالاتی درباره این مقاله دارید میتوانید در قسمت نظرات آن ها را بپرسید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *