myc-logo1

پنج نکته برای ایجاد URL دوستدار سئو

پنج نکته برای ایجاد URL دوستدار سئو
ایجاد URL دوستدار سئو
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

امروزه بسیاری از کسب‌و‌کارهای مختلف برای دیده شدن از سئو استفاده می‌کنند آن‌ها به خوبی می‌دانند که سئو چه نقشی در کسب جایگاه برای آن‌ها می‌تواند ایفا کند. عوامل مختلفی در سئو وب سایت تاثیر گذار است که باید به تمام آنها دقت کرد. ازجمله این عوامل می‌توان به url اشاره کرد که تعریف و ویژگی‌های خاصی دارد. ایجاد URL دوستدار سئو Create SEO friendly URLs برای هر وبسایت بسیار اهمیت دارد بر همین اساس قصد داریم در این مقاله پنج نکته ضروری درباره ایجاد آن بیان کنیم پس با ما همراه باشید تا با ایجاد URL دوستدار سئو بیشتر آشنا شوید.

URL چیست؟

قبل از اینکه به بیان این پنج نکته بپرداریم نیاز است که ابتدا خود url را بشناسید. اگر شما در جایی با واژه نامک مواجه شده‌اید بدانید که منظور همان url است. درواقع به آدرس وبسایت یو آر ال می‌گویند که با آن موتورهای جستجو، گوگل و کاربران به سایت مورد نظر مراجعه می‌کنند. پس با توجه به تعریف آن می‌توان گفت که اهمیت بسیاری در سئو وب سایت دارد. آدرس وب سایت‌ها را بر اساس عوامل مختلفی مشخص می‌کنند. هر کدام از این آدرس وبسایت‌ها ویژگی‌های خاص و اختصاصی خود را دارا هستند.‌ معمولا افراد آگاه و متخصص در این زمینه به‌خوبی می‌دانند که چه اعمالی انجام دهند url قوی و باکیفیت باشد.

تاثیرات URL در سئو

اگر شما فردی زیرک و آگاه باشید قبل استفاده از خدمات متنوع برای سایت خود ابتدا از تاثیرات آن آگاهی پیدا می‌کنید.‌ نامک نیز تاثیر قابل‌توجهی در بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجوگر دارد. در این راستا تاثیرات url در سئو وبسایت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اماده ارائه مشاوره سئودر این زمینه با شما می باشد.

بهبود تجربه کاربری

اگر url دوستدار سئو باشد قادر است به میزان قابل‌توجهی در بهبود تجربه کاربری نقش داشته باشد. اگر نامک به‌خوبی پیاده‌سازی شده باشد می‌تواند به کاربران و موتورهای جستجو در زمینه پیدا کردن و شناسایی محتوا صفحه وبسایت کمک کند. یقیناً این امر منجر خواهد شد که کاربران رابطه خوبی با صفحات مختلف برقرار کنند.

کسب جایگاه

کسب جایگاه برای تمام وب‌سایت‌ها اهمیت دارد و یکی از اهداف سئو شناخته می‌شود. البته عوامل زیادی در کسب جایگاه نقش دارند که url در برابر آن‌ها چندان به چشم نمی‌آید. اما بهتر است که در فضای دیجیتال همه امور را مدنظر داشته باشید. سعی کنید نامک را بهینه‌سازی کنید به‌عنوان مثال از کلمات کلیدی در url استفاده کنید. بر اساس بیانات جدید گوگل استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحات یک عامل رتبه‌بندی کوچک به حساب می‌آید.

ایجاد URL دوستدار سئو

لینک‌ها

حتما برای شما هم پیش‌ آمده که قصد داشته باشید آدرس یک صفحه یا وبسایت را به اشتراک بگذارید اما بعد از اشتراک نتوانید از لینک استفاده کنید. در این موارد url درست ایجاد نشده و دوستدار سئو نیست. اینگونه نمی‌توان مخاطب جدید جذب کرد یا به کاربران موجود خدمات خوبی ارائه داد. پس تا حد امکان باید تلاش شود که نامک به خوبی ایجاد شده باشد تا بتوان از آن به‌عنوان لینک کاربردی استفاده کرد.

ایجاد URL دوستدار سئو

اکنون به خوبی می‌دانید که url چیست؟ و چه تاثیری در سئو دارد. اما اکنون چند نکته را بیان می‌کنیم که با کمک آن‌ها قادر خواهید بود یک url دوستدار سئو ایجاد کنید. البته برای اجرای آن نیاز است که حتما در این زمینه تخصص داشته باشید. اما‌به طورکلی این نکات می‌تواند شما را به درک درستی در مورد URL و ایجاد آن برساند.
قابل درک باشد
در ایجاد url باید به این نکته توجه داشته باشید که آن ساده و قابل درک باشد. یعنی کاربران و موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند و پیچیده و خیلی دشوار نباشد. اگر url بیش از حد پیچیده باشد موتورهای جستجو و گوگل به آن اعتبار زیادی نمی‌دهند. البته این امر تاثیر زیادی ندارد اما بهتر است که از آن غافل نشویم.

دقیق و کاربردی

url نقش قابل‌توجهی در هدایت کاربران ایفا می‌کند، اگر نتواند کاربر را به‌خوبی به وبسایت و صفحه مورد نظر هدایت کند کارایی ندارد. طبیعتاً این امر منجر به کاهش رابطه شما با مخاطبین و کاهش فروش می‌شود. البته گوگل نیز این امر را مدنظر دارد و به آدرس‌های بی‌کیفیت ارزش نمی‌دهد. پس به‌طور‌کلی url باید دقیق باشد و کاربران را به‌خوبی هدایت کند.

محتوای صفحه

طبیعتاً همه صفحات دارای محتوای مشخصی هستند به‌عنوان مثال اگر صفحه شما مربوط به فروش محصولات باشد، محتوای آن عکس محصول و قیمت و توضیحات آن است. یک url خوب باید محتوای صفحه موردنظر را نشان دهد. یعنی کاربران و موتورهای جستجو با توجه به آن بتوانند متوجه شوند که صفحه موردنظر درباره چیست. البته نباید که این توضیحات و مشخصه‌ها طولانی باشد باید در عین کوتاه بودن مفهوم را برسانند.

url انگلیسی

طبیعتاً زبان فهم گوگل انگلیسی است و محتوای انگلیسی را بهتر درک می‌کند و به آن بها می‌دهد. بر همین اساس نیاز است که url ها را به زبان انگلیسی بنویسید. البته انگلیسی نوشتن url علاوه‌بر اینکه گوگل آن را بهتر درک می‌کند مزیت دیگری نیز دارد. شما با نوشتن انگلیسی این آدرس‌ها به وضوح مشاهده خواهید کرد که طول آن‌ها کوتاه‌تر است.

حروف کوچک

تا حد امکان سعی کنید که از حروف کوچک در نوشتن url بهره بگیرید. البته این امر برای شما محدودیتی ندارد اما url هایی که دارای حروف بزرگ هستند اکثراً موجب ایجاد محتوای تکراری خواهند شد. پس حتماً در نوشتن آدرس صفحات و وبسایت به این امر توجه داشته باشید. گوگل تمام این عوامل را برای بهینه‌سازی وبسایت درنظر می‌گیرد. الگوریتم‌های گوگل همیشه در حال تغییر است و ما شاهد هستیم که گوگل در الگوریتم‌های جدید به url و ایجاد آن اهمیت می‌دهد.

چه وب‌سایت‌هایی باید ‏url دوستدار سئو داشته باشند؟

اگر شما صاحب یک سایت فروشگاهی هستید یا در زمینه آموزش و طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی فعالیت می‌کنید در هر صورت باید از ‏url دوستدار سئو استفاده کنید. همچنین اگر کسب‌وکار شما بزرگ است یا کوچک نیاز است که برای عملکرد خوب در فضای مجازی به نامک دقت داشته باشید. با توجه به اینکه وبسایت‌های فراوانی در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند. شما باید از آن‌ها متمایز باشید بر همین اساس از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکنید. فرقی ندارد وب سایت شما در چه زمینه‌ای خدمات ارائه می‌دهد الزامی است که برای آن url خوبی درنظر داشته باشید.

سخن پایانی

در بعضی موارد نمی‌شود خودتان تمام کارهای وبسایت را به دست بگیرید، به عنوان مثال برای ایجاد url دوستدار سئو نیاز است که حتما از افراد متخصص کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ گزینه خوبی برای بهره گرفتن از این خدمات است. یکی از خدماتی که توسط این آژانس ارائه می‌شود، مدیریت اینستاگرام است.این مجموعه با داشتن افراد متخصص و سالها تجربه بهترین خدمات را در این زمینه به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اگر شما می‌خواهید میان انبوه سایت‌های گوگل دیده شوید و کاربران شما را انتخاب کنند به همه امور ازجمله url در فضای دیجیتال دقت کنید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *