myc-logo1

فرمول رتبه بندی تبلیغات گوگل چیست؟

فرمول رتبه بندی تبلیغات گوگل چیست؟
رتبه‌بندی تبلیغات گوگل
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

اگر در مورد بازاریابی آنلاین تحقیقات کوچکی کرده باشید، احتمالات با موضوع بهینه‌سازی موتور جستجو یا مبحث سئو مواجه شده‌اید. به‌طورکلی پارامترهای متعددی بر روی سئو تأثیر مستقیم می‌گذارد که اصلی‌ترین آن‌ها مؤلفه‌ای به نام رتبه‌بندی صفحات است. فرمول رتبه بندی تبلیغات گوگل Google Ads Ranking چیست؟ مبحثی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. اگر شما نیز اطلاع از این موضوع علاقه‌مند هستید بهتر است مطالعه ادامه این مطالب درباره رتبه بندی تبلیغات گوگل را از دست ندهید:

رتبه‌بندی تبلیغات گوگل چیست؟

پیش از بیان هر مطلبی بهتر است نخست با مفهوم رتبه‌بندی گوگل آشنا شوید. در زمینه دیجیتال مارکتینگ شیوه‌های متعددی جهت افزایش ترافیک سایت و معرفی برندها وجود دارد. اما در میان این روش‌ها بهره‌گیری از تبلیغات کلیکی گوگل و تکنیک‌های سئو محبوبیت بیشتری دارد. نکته بسیار خوبی که در مورد تبلیغات در گوگل وجود دارد، این است که اگر این تبلیغات بدون هیچ‌گونه خطایی صورت‌گرفته باشد، تأثیرات آن در بازه زمانی کوتاهی مشاهده خواهد شد. اما این موضوع دررابطه‌با فاکتورهای سئو رتبه‌بندی گوگل صدق نمی‌کند.

به‌طورکلی تکنیک‌های سئو مدام در حال تغییروتحول هستند و به‌روزرسانی می‌شوند. پس اگر فردی قصد داشته باشد در این زمینه موفق شود و با مشکل عدم رتبه گرفتن سایت مواجه نشود، باید همواره اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهد. هنگامی که شما فعالیت خود را در فضای وب آغاز می‌کنید یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن بپردازید، بهینه‌سازی سایت است. اگر سایت شما مطابق فاکتورهای سئو و رتبه‌بندی گوگل بهینه شده باشد، شانس شما برای افزایش ترافیک سایت، میزان فروش بر جذب مشتری افزایش خواهد یافت.
پس اگر قصد دارید با هزینه کمتری تبلیغات گوگل هنگام جستجوی کاربر در صفحه نتایج گوگل، نشان داده شوید، نباید تکنیک‌های سئو را فراموش کنید. هدف گوگل برای بهترین سرویس و خدمات به کاربرانش می‌باشد.

امتیاز کیفی در رتبه بندی تبلیغات گوگل

در بحث فرمول رتبه بندی تبلیغات گوگل می‌توان بیان کرد، زمانی که شما از تبلیغات در گوگل استفاده می‌کنید، گوگل به شما نمراتی از 1 تا 10 برای تبلیغ شما در نظر می‌گیرد. به این نمره امتیاز کیفی گفته می‌شود. گوگل با بهره‌گیری از این امتیاز جایگاه تبلیغ شما و هزینه‌ای که باید برای آن پرداخت کنید را تعیین می‌کند. به‌طورکلی هر چه این امتیاز بالاتر باشد، به همان میزان هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و تبلیغ شما در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

رتبه‌بندی تبلیغات گوگل

چگونگی محاسبه رتبه‌ بندی تبلیغات گوگل

رتبه تبلیغ می‌تواند جایگاه و موقعیت تبلیغ شما را مشخص کند. این که تبلیغ شما در صفحه مرتبط با تبلیغات دیگر نشان داده شود یا استاندارد لازم جهت نمایش دادن را دارند یا خیر. مطابق فرمول رتبه‌بندی تبلیغات گوگل مشخص می‌شود. گوگل جهت محاسبه رتبه تبلیغ موارد متعددی را بررسی می‌کند و توسط فرمول زیر آن را محاسبه می‌نماید. به‌طورکلی فرمول رتبه‌بندی تبلیغات گوگل عبارت است از: میزان هزینه به‌ازای هر کلیک*کیفیت تبلیغ
رتبه تبلیغ مطابق میزان پیشنهادی به‌ازای هر کلیک و دیگر مواردی که بر کیفیت تبلیغ شما تأثیرگذار است مانند تعداد کلیک به تعداد نمایش، میزان مربوط بودن تبلیغ و کارآمدی صفحات فرود شما و… محاسبه می‌شود.

همچنین تأثیر مورد انتظار و پیش‌بینی‌شده استفاده از افزونه‌های جدید و سایر فرمت‌های تبلیغ هنگام محاسبه رتبه تبلیغ از جانب گوگل در نظر گرفته می‌شوند. تخمین تأثیر این افزونه‌ها و فرمت‌های تبلیغ آن‌ها توسط چند فاکتور مانند نسبت تعداد کلیک به تعداد نمایش و بالاتر بودن فرمت‌ها در صفحه نتایج جستجو انجام می‌شود.
البته بهتر است این موضوع را بدانید که به تبلیغ شما در هر بار که تبلیغتان استاندارد لازم جهت نمایش و رقابت در مزایده را داشته باشد، مجدد محاسبه می‌شود؛ بنابراین وضعیت و جایگاه تبلیغ شما به نتایج رقابت شما در لحظه بستگی دارد و فرمول رتبه‌ بندی تبلیغات گوگل می‌تواند دچار نوسان شود و یا در هر جستجو تغییر کند.

چطور می‌توان امتیاز کیفیت را برای رتبه بندی تبلیغات گوگل افزایش داد؟

امتیاز کیفیت مشخص می‌کند که تبلیغ شما در کجا و چقدر ظاهر شود، ازاین‌رو باید بتواند رتبه خود را با کار مستمر بر روی اکانت افزایش دهید. جهت انجام این کار می‌توان بر روی تلاش‌های انجام شده تمرکز کرد و آن‌ها را در چند ناحیه کلیدی پیاده‌سازی نمود. این نواحی کلیدی شامل موارد زیر می‌شود:

پژوهش کلیدواژه

شما باید بتوانید کلمات کلیدی که به کمپین شما ارتباط دارد را بیابید. همچنین می‌توانید فرمت‌های مرتبط با کلیدواژه‌هایی را که می‌تواند در ترافیک کلیه سایت شما تأثیرگذار باشند را در نظر بگیرید.

اصلاح متن تبلیغات برای رتبه بندی تبلیغات گوگل

باید متن تبلیغات گوگل ادوردز خود را بررسی کنید و آن را مورد آزمایش قرار دهید و در نهایت متنی بنویسید که به گروه تبلیغاتی شما ارتباط داشته باشد. هرچه متن تبلیغ شما مؤثرتر باشد، نرخ کلیک افزایش پیدا می‌کند و در فرمول رتبه بندی تبلیغات گوگل تأثیرگذار است. این روش را می‌توان یکی از بهترین روش‌های موجود جهت بهبود امتیاز کیفیت در نظر گرفت. اگر قصد دارید این موضوع را بهتر درک کنید می‌توانید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ ارتباط برقرار کنید.

سازماندهی کلیدواژه

کلمات کلیدی خود را به دسته‌های سازمان‌یافته‌ مجزا کنید که استفاده از آن در کمپین‌های تبلیغاتی فردی تأثیرگذار باشد.

بهینه‌سازی صفحه فرود برای رتبه بندی تبلیغات گوگل

بهترین تمرینات مرتبط با صفحات فرود را دنبال کنید تا بتوانید صفحاتی ایجاد کنید که به طور مستقیم با گروه تبلیغات شما ارتباط داشته باشد و تجربه انسجام‌یافته را در اختیار بازدیدکنندگان شما قرار دهد.

افزودن کلیدواژه‌های منفی

سعی کنید به‌صورت مدام کلیدواژه‌های بی‌ربط را مورد بررسی قرار دهید و آن‌ها را شناسایی کنید. شما باید این کلمات کلیدی را از کمپین خود خارج نمایید. این اقدام موجب می‌شود تا بتوانید جلوی اتلاف هزینه و زمان را بگیرید.

بهینه‌سازی تبلیغ در گوگل جهت دیده‌شدن در رتبه بندی تبلیغات گوگل

برای اینکه از این کار مطمئن شوید باید برخی از کلمات کلیدی خود که بر روی آن‌ها هزینه می‌کنید، را تاحدامکان و عنوان تبلیغ در گوگل خود مطرح کنید. البته می‌توانید این کار را گسترده و فراتر نیز انجام دهید و این کلمات را در متن تبلیغ و متن صفحه فرود خود نیز بیاورید و میزان ارتباط و هماهنگی آن‌ها را به حداکثر برسانید. البته دقت کنید که کلمات کلیدی را زیاد تکرار نکنید و آن‌ها را به‌اندازه کافی تکرار کنید.

گوگل صفحه فرود شما را مطابق دو عامل ارتباط داشتن و عملکرد مناسب مورد بررسی قرار می‌دهد. وجود هماهنگی میان کلمات کلیدی، متن تبلیغ و صفحه فرود شما باعث افزایش CTR تبلیغ گوگل شما می‌شود و به‌صورت هم‌زمان می‌تواند CPC شما را کاهش دهد. یعنی از این روش می‌توانید زمان اختصاص بودجه تبلیغاتی خود، روی هزینه‌های کمتر حساب باز کنید. کلمات کلیدی که بازده بیشتری دارند را در متن تبلیغ و صفحه فرود خود پخش کنید. این اقدام موجب هماهنگی میان تبلیغ و صفحه فرود شما می‌شود و باعث می‌شود تا تبلیغ و صفحه فرود شما نرخ تبدیل بهتری کسب کنند و تبلیغات شما در صفحه اول گوگل آسان‌تر شود.

تبلیغات در گوگل ادز به چه صورت است؟

اگر شما هم رویای صدرنشینی در بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله را درباره تبلیغات در گوگل ادز Advertising in Google Ads با ما همراه باشید! به طور متوسط روزانه گوگل با 259 بازدید کننده مواجه می‌شود و طی این بازدید‌ها چهار میلیارد و هشت صد میلیون تعامل صورت می‌گیرد.

دو سال پس از راه‌اندازی این مرورگر محبوب و در اکتبر سال 2001 بستر تبلیغاتی تحت عنوان Google AdWords روی کار آمد که در سال دوهزار و هجده به نام Google Ads اختصار یافت‌. گوگل ادز همان صفحه‌ای است که بسته به علاقه شما و بر اساس مطالبی که دنبال می‌کنید، نتایجی نشان می‌دهد که قطعاً تا به امروز یک بار بر روی آن‌ها کلیک کرده‌اید. با ما همراه باشید تا با تبلیغات در گوگل ادز بیشتر آشنا شوید.

امروزه هرچه کمپین‌های مالی شما افزایش پیدا کند احتمال دیده و دنبال شدن بیشتری خواهید داشت، به همین سبب است که Google Ads در میان کسب و کار‌های اینترنتی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

از همین رو سپردن تبلیغات خود جهت افزایش رتبه سایت در گوگل به فعالان و متخصصین این حوزه بهترین تصمیمی است که می‌توانید برای تجارت الکترونیک خود بگیرید.

حالا اگر شما هم قصد ورود به این عرصه را دارید باید بدانید که راهی پر پیچ و خم در انتظار شما می‌باشد و به راهنمایی دقیق جهت موفقیت در این زمینه احتیاج است.

گوگل ادز چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

همان ‌طور که سابقاً بیان کردیم، گوگل برترین موتور جستجوی جهان است که توسط میلیون‌ها ربات نتایجی متشکل از تبلیغات پولی و ارگانیک را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. اینکه شما با روش های طبیعی لینک تبلیغات در گوگل ادز به صورت پولی  گوگل شوید پروسه ای سخت و زمان بر است اما با تبلیغات ادورز و پرداخت هزینه ای نسبتا بالا می‌توانید در زمان کوتاهی که به مبلغ واریزی شما وابسته است لینک و زیر  شدن را تجربه کنید.

با تمام این‌ها، احتمالاً این سوال برای‌تان پیش بیاید که آیا تبلیغات در گوگل ادز مؤثر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال به مواردی که در ادامه گفته خواهد شد توجه کنید.

  • آمار کلیک بر نتایج گوگل ادز هشت درصد است.
  • تبلیغات نمایشی، هر ماه حدود صد و هشتاد میلیون نمایش دارد.
  • کاربرانی که آماده خرید هستند شصت و پنج درصد بر موارد تبلیغاتی کلیک می‌کنند.
  • چهل و سه درصد از مشتریان محصولی را خریداری می‌کنند که در ویدئو یوتیوب دیده باشند.

با توجه به مطالب ذکر شده قطعا گوگل ادرز بی تاثیر نخواهد بود.

این بستر تبلیغاتی چگونه کار می‌کند؟

با وجود توضیحاتی که سابقاً بیان کردیم حالا زمانش فرا رسیده است تا نحوه تبلیغات در گوگل ادز را توضیح دهیم , و از ان برای افزایش رتبه سایت در گوگل کمک بگیریم.

در سیستم Google Ads به ازای هر کلیک مبلغی از حساب شما کسر می‌شود. اگر بخواهیم این مسئله را واضح‌تر بیان کنیم این‌طور می‌شود که در یک کمپین ادورز شما باید یک کلید واژه مخصوص و یک صفحه از سایتتان را هدف قرار دهید و برای آن مبلغی را تعیین کنید. نکته حائز اهمیت اینجاست که میزان پرداختی را بر اساس حداکثر مبلغی تعیین کنید که گوگل شما را مجاز می کند.

به مثالی که در ادامه می‌زنیم توجه کنید:

اگر پیشنهاد شما شش دلار برای هر کلیک روی آن کلمه باشد و گوگل ادز مبلغ نهایی را دو دلار تعیین کند تبلیغات صفحه شما پذیرفته خواهد شد؛ امّا در غیر این صورت اگر گوگل تشخیص دهد، ارزش پروژه شما بیش از چهار دلار است تبلیغات را برای شما اعمال نخواهد کرد.

در این سیستم سه گزینه نمایش داده می‌شود که بدین ترتیب است:

  • هزینه هر کلیک CPC
  • مبلغ پرداختی در هر هزار نمایش CPM
  • هزینه هر تعامل CPE

پس از آن گوگل هزینه پیشنهادی خود را با توجه به نمره کیفیت QS ارائه می‌دهد.

به این نکته توجه داشته باشید که منظور از نمره کیفیت مجموعه کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود شما می‌باشد. تبلیغات با کیفیت می‌تواند باعث کاهش قیمت و ایجاد جایگاه‌های بهتری شوند. نمرات این سیستم بین یک تا ده در نظر گرفته شده است و هرچه نمره بالاتری داشته باشید پرداختی کمتری برای تبدیل خواهید داشت و هر قدر امتیاز بالاتری داشته باشید جایگاه بهتری به شما تعلق می‌گیرد. با داشتن نگاهی به تمام این موارد نوبت به مزایای استفاده از گوگل ادز می‌رسد که در بخش بعد آن را در ارتباط با طراحی سایت بررسی خواهیم کرد.

مزایای تبلیغات در گوگل ادز شامل چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

گوگل با بیش از چهار و نیم میلیارد تعاملات روزانه پرکاربردترین موتور جستجو در جهان است. همچنین این سیستم با بیش از دو دهه سابقه معتبرترین نیز به شمار می‌آید.  استخدام تیم دیجیتال مارکتینگ در شرکت ها نشان دهنده افزایش توجه به این مهم است.

در ادامه چند مزیت مهم تبلیغات در گوگل ادز را معرفی خواهیم کرد:

  • افزایش ترافیک و درآمد بیشتر
  • امکان تبلیغ در دستگاه ‌های مختلف
  • تبلیغات هدفمند
  • رقابت با کسب و کا‌رهای متفاوت
  • در دست داشتن کنترل دخل
  • سنجیدن موفقیت با دیگر رقبا

تبلیغات در گوگل ادز را به یک آژانس معتبر بسپارید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید کسب و کارتان را با تبلیغات در گوگل ادز دگرگون کنید بهتر است به یکی از بهترین‌های این حوزه مراجعه کنید و به هر آژانسی اعتماد نکنید.آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر یکی از مجموعه های معتبر و با سابقه در این حوزه است که می تواند در زمینه اجرای کمپین های افزایش رتبه سایت در گوگل ادز شما را یاری نماید.

با مراجعه به این آژانس دیجیتال می‌توانید از طراحی سایت تا کسب درآمد از آن آسوده خاطر باشید.

۷ روش برای بهینه سازی گوگل ادز

اگر می خواهید برخی از تبلیغات پولی را به صورت آنلاین اجرا کنید، گوگل ادز Google Ads بهترین گزینه برای شماست. گوگل ادز به شما امکان می دهد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) را در بالای نتایج جستجوی گوگل و در حاشیه وب سایت های شخص ثالث نمایش دهید. بدون یک کمپین تبلیغاتی بهینه سازی شده، هر کاری که انجام می دهید، نتایج زیادی نخواهید دید.

به همین دلیل است که بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی گوگل بسیار مهم است. اما کدام بهینه‌ سازی‌ های گوگل ادز ارزش وقت شما را دارند و بالاترین بازگشت سرمایه (ROI) را دارند؟

7 بهینه سازی گوگل ادز تخصصی برای کمپین های شما

با این بهینه‌سازی‌های Google Ads در سطح متخصص، نحوه افزایش بازگشت سرمایه از Google Ads را بیاموزید:

1. کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید.

هنگامی که یک کمپین PPC راه اندازی می کنید، یکی از اولین کارهایی که انجام می دهید این است که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید. با این حال مراقب باشید که کدام کلمات کلیدی را انتخاب می کنید. به جای هدف قرار دادن کلمات کلیدی کوتاه و تک کلمه ای، سعی کنید کلمات کلیدی طولانی را که چندین کلمه طولانی هستند، اولویت بندی کنید.

کمپین های تبلیغاتی گوگل خود را با این کلمات کلیدی بهینه کنید تا از این مزایا بهره مند شوید:

ویژگی‌های بیشتر: به دلیل طولانی‌تر بودن کلمات کلیدی، معانی خاص‌تری دارند و به شما امکان می‌دهند به مخاطبان دقیق‌تری دسترسی پیدا کنید.
رقابت کمتر: اختصاصی بودن بیشتر کلمات کلیدی طولانی به این معنی است که کسب و کارهای کمتری تمایل به هدف قرار دادن آنها دارند و رقبای کمتری برای آنها و شانس بیشتری برای رتبه بندی بالا به شما می دهد.
وقتی کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار می دهید، شانس بیشتری برای دستیابی به سرنخ های واجد شرایط در بین مخاطبان خود و هدایت آنها به وب سایت خود خواهید داشت.

2. صفحات فرود خود را برای مطابقت با نسخه تبلیغاتی خود بهینه کنید

  • یکی دیگر از عناصر کلیدی استراتژی تبلیغات گوگل شما صفحات فرود شماست.
  • هر یک از تبلیغات PPC شما باید کاربران را به یک صفحه فرود خاص هدایت کند که در آنجا شانس تبدیل را دارند. این صفحات فرود بسیار مهم هستند، زیرا بهینه سازی ضعیف تنها باعث می شود کاربران دکمه «بازگشت» را بزنند.
  • برای استفاده از این بهینه سازی تبلیغات گوگل، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را با نسخه تبلیغاتی خود مطابقت دهید. اگر نسخه تبلیغاتی شما ابزارهای تعمیر خانه شما را تبلیغ می کند، صفحه فرود را در مورد تجهیزات ساخت و ساز حرفه ای خود قرار ندهید.
  • مطمئن شوید که این دو با یکدیگر هماهنگ هستند. اگر همگام نباشند، مردم به سرعت متوجه آن می شوند و کلیک می کنند و تبلیغات شما را کاملا بی اثر می کند.
  • برای جلوگیری از آن، باید برای هر تبلیغی که اجرا می کنید یک صفحه فرود منحصر به فرد ایجاد کنید.

3. در گوگل ادز کلمات کلیدی منفی را فهرست کنید

قبلاً اشاره کرده‌ایم که چگونه می‌توانید هدف‌گیری کلمه کلیدی معمولی خود را بهینه کنید، اما انواع دیگری از کلمات کلیدی وجود دارد که نمی‌خواهید در تبلیغات گوگل استفاده کنید: کلمات کلیدی منفی.

کلمات کلیدی منفی عباراتی هستند که نمی خواهید تبلیغات شما در نتایج جستجو نشان داده شود.

این سناریو را در نظر بگیرید: شما در حال تلاش برای فروش دستمال کاعذی در تهران هستید، بنابراین کلمه کلیدی “دستمال برای فروش در تهران” را هدف قرار می دهید. سپس گوگل تغییرات مختلفی را روی آن کلمه کلیدی، از جمله جستجوی «دستمال پارچه ای در تهران» هدف قرار می‌دهد.

از آنجایی که دستمال پارچه ای را نمی فروشید، این جستجو به شما مربوط نیست. بهترین اقدام در این مرحله این است که «پارچه» را به عنوان یک کلمه کلیدی منفی در تبلیغات گوگل فهرست کنید تا منابع تبلیغاتی خود را هدر ندهید.

انجام این کار راهی عالی برای بهینه سازی تبلیغات گوگل برای کسب و کار شماست!

4. برای گوگل ادز از پسوندهای تبلیغاتی استفاده کنید

آیا تا به حال جستجوی گوگل انجام داده اید، به تبلیغات PPC در بالای صفحه نگاهی انداخته اید و متوجه شده اید که برخی از آنها اطلاعات بیشتری نسبت به بقیه دارند؟

بسیاری از تبلیغات PPC فقط حاوی عنوان و توضیحات هستند، اما برخی دیگر لینک های سایت یا اطلاعات تماس اضافی را در زیر فهرست می کنند.

این عناصر اضافی پسوندهای تبلیغاتی نامیده می شوند و می توانند برای تبلیغات شما سود زیادی داشته باشند.

برخی از انواع رایج پسوندهای تبلیغاتی عبارتند از:

  • برنامه های افزودنی تماس
  • پسوندهای مکان
  • پسوند لینک سایت
  • افزایش قیمت و غیره..

مزیت این بهینه سازی تبلیغات گوگل این است که لینک های سایت می توانند چشم کاربر را به خود جلب کنند و علاقه او را به سمت تبلیغ جلب کنند.

5. برای گوگل ادز مخاطبان سفارشی ایجاد کنید

وقتی صحبت از PPC می شود، رسیدن به مخاطب مناسب همه چیز است. به همین دلیل است که شما کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهید، اگر برای افراد نامناسب تبلیغ کنید، به نتایج دلخواه خود نخواهید رسید. خوشبختانه، کلمات کلیدی تنها گزینه هدف گیری شما نیستند. همچنین می‌توانید تبلیغات خود را هدف قرار دهید تا به گروه‌های خاصی از افراد آنلاین دسترسی پیدا کنید، و مخاطبان سفارشی یکی از بهترین روش‌ها را برای انجام این کار ارائه می‌دهند، به همین دلیل است که ما این بهینه‌سازی Google Ads را دوست داریم.

مخاطبان سفارشی به شما اجازه می دهد تا جمعیت شناسی خاصی را که می خواهید هدف قرار دهید فهرست کنید. برخی از ویژگی هایی که می توانید هدف قرار دهید عبارتند از:

  • سن
  • جنسیت
  • اشتغال
  • محل
  • و غیره..

با انتخاب ویژگی هایی که به بهترین وجه با مخاطب هدف شما مطابقت دارند، می توانید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما فقط برای افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید نمایش داده می شود.

این نوع افزایش مخاطب راهی عالی برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی گوگل شما است.

6. مهار RLSA

مخاطبان سفارشی یک راه عالی برای دستیابی به مخاطب هدف شما هستند، اما این تنها گزینه نیست.

همچنین می‌توانید از فهرست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA)، یک ویژگی گوگل ادز استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد افرادی را که قبلاً از صفحات خاصی در وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، هدف قرار دهید. مزیت RLSA این است که بازدیدکنندگان قبلی سایت قبلاً علاقه به کسب و کار شما نشان داده اند، بنابراین به احتمال زیاد به تبلیغات شما پاسخ مثبت می دهند.

برای راه‌اندازی RLSA، می‌توانید از Google Ads بخواهید که ترافیک صفحات خاصی را در سایت خود ردیابی کند و تبلیغات شما را برای کاربرانی که از آن صفحات بازدید می‌کنند هدف قرار دهد.

7. تجزیه و تحلیل های ارزشمند را دنبال کنید

به محض راه اندازی تبلیغات خود، بهینه سازی تبلیغات گوگل شما تمام نمی شود.

برعکس، تازه شروع شده است! هنگامی که تبلیغات شما به پایان رسید، می توانید شروع به نظارت بر معیارهای کلیدی کنید تا ببینید عملکرد آنها چگونه است، در این مرحله می توانید تبلیغات خود را برای رسیدن به نتایج بهتر بهینه کنید.

معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل برای کمک به شما برای دیدن میزان موفقیت هر یک از تبلیغات شما عالی هستند. برخی از آنها بسیار خوب عمل خواهند کرد، در حالی که برخی دیگر برای ایجاد کلیک با مشکل مواجه خواهند شد. وقتی تبلیغاتی با کارایی پایین می بینید، می توانید آن ها را متوقف یا دوباره بهینه کنید.

همانطور که به بهبود عملکرد تبلیغات خود ادامه می دهید، استراتژی Google Ads شما در نهایت رشد خواهد کرد تا نتایج عالی را برای کمپین های شما به ارمغان بیاورد!

سخن پایانی

مای کاستومر با تجربه اماده است تا شما را هم در سئو و هم در انواع تبلیغات کلیکی به خواسته هایتان برساند. همچنین میتوانید با تماس با ما از مشاوره سئو بهره ببرید و بیش از پیش در کسب و کار اینترنتی خود موفق شوید. لطفا با نظرات خود ما را در بهتر کردن مطالب یاری کنید.

زمانی تبلیغ‌کنندگان سایت لینک‌ها و دیگر افزونه‌های تبلیغ را مورداستفاده قرار می‌دهند، گوگل از آن‌ها استقبال بسیار خوبی می‌کند. زیرا این اقدام و منجر به افزایش نسبت تعداد کلیک به نسبت به تعداد نمایش می‌شود و کلیک‌های بیشتر مطابق فرمول رتبه‌بندی تبلیغات گوگل، به معنی درآمد بیشتر برای گوگل است. البته بالا بودن این نسبت برای تبلیغ‌کنندگان نیز مفید است زیرا موجب می گرد تا امتیاز کیفیت و در نتیجه رنک آن‌ها بهبود یابد. اما اگر قصد دارید این موضوع را بهتر درک کنید می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید و با آژانس دیجیتال مارکتینگ ارتباط برقرار کنید.

این آژانس به‌عنوان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به شما در زمینه مشاوره راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی کمک کند. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفید درباره فرمول رتبه ‌بندی تبلیغات گوگل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *