طراحی بیزینس پلن در کسب و کارهای اینترنتی

طراحی بیزینس پلن در کسب و کارهای اینترنتی

طراحی بیزینس پلن در کسب‌وکارهای اینترنتی

کسب‌وکارهای موفق اغلب بر اساس اهدافی خاص، منبع مشخص و سرمایه‌گذاری‌های هدفمند راه‌اندازی می شوند. داشتن یک بیزینس پلن خوب برای دستیابی به اهداف موردنظر از نیازهای اولیه و اساسی هر کسب و کاری است. شرکت مای کاستومر با بهره‌مندی از تیم متخصص و مجرب و دارای تجربه درزمینه مشاوره و طراحی بیزینس پلن آماده است خدمات نوینی را به مشتریان خود ارائه دهد.

همه کارآفرینان می‌دانند که برای مدیریت بهتر کسب‌وکار خود به طراحی بیزینس پلن احتیاج دارند. به عبارتی می‌توان گفت که تمامی کسب و کارها برای جذب سرمایه‌گذار، اختصاص صحیح سرمایه، مدیریت بودجه، بهبود فرآیند کسب‌وکار و … به یک بیزینس پلن حرفه‌ای نیاز دارند

چرا به طراحی بیزینس پلن در کسب‌وکارهای اینترنتی احتیاج داریم؟

از مهم‌ترین دلایل برای لزوم طراحی بیزینس پلن در کسب و کار عبارت است از:

  • بیزینس پلن می‌تواند به شما یک ایده کلی درباره کسب و کارتان بدهد.
  • با طراحی بیزینس پلن بهتر می‌توانید نیازها و ملزومات کارتان را درک کنید و در جهت بهبود آن‌ها اقدام نمایید.
  • بیزینس پلن به شما کمک می‌کند که چگونه و چه وقت در کسب و کارتان سرمایه‌گذاری کنید و در ازای این سرمایه‌گذاری چه چیزی به دست می‌آورید.
  • بیزینس پلن باعث می‌شود با دیدگاهی واقع‌بینانه به کسب و کارتان بنگرید و چالش‌های احتمالی پیش رو را شناسایی کنید.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
افتخارات و تاییدیه ها
  • عضو انجمن انفورماتیک ایران
  • حضور در برنامه‌های صداوسیما
  • مدیر فروش آنلاین هایپر استار (سال ۹۰)
  • طراح بیزنس پلن اتومبیل اینفینیتی در ایران
  • دارای تقدیرنامه از رئیس پلیس فتای تهران بزرگ
  • مشاور جذب مخاطب خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تصویری
  • کسب رتبه نخست در دوازدهمین جشنواره جوان خوارزمی
  • حضور در بیش از ۱۰ استارتاپ ویکند به عنوان مربی کسب وکار
  • فعالیت گسترده در حوزه وب‌سایت و فروش آنلاین از سال ۸۸ تاکنون
  • مشاوره دیجیتال مارکتینگ و اجرای خدمات به مدیران ایرانی در آمریکا، ترکیه، انگلیس و…
  • مشاوره دیجیتال مارکتینگ شرکت سروش رفاه ایرانیان (مجری کارت تخفیف بانک قوامین)
  • دارای تقدیرنامه از دانشگاه‌های آزاد قزوین، اسلامشهر، شهر بابک، کرمان، دانشگاه سراسری تبریز، دانشگاه شهید بهشتی، بندرعباس و …
  • کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی، دارای مصاحبه‌های گوناگون در روزنامه‌های فرهیختگان، فرصت امروز، نواندیش، پارسینه، شنبه، گسترش تجارت، انتخاب خبر، شبکه سراسری خبر و …
مشاهده سایر موارد بستن
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
بیزینس پلن در کسب و کارهای اینترنتی شامل چه مواردی است؟

بیزینس پلن یا طرح کسب‌وکار شامل قسمت‌های مختلفی می‌باشد که تمام طرح‌ها و ایده‌های شما را دربر می‌گیرد. طراحی بیزینس پلن کار ساده‌ای نیست و به تخصص و تجربه کافی نیاز دارد. به‌طورمعمول یک بیزینس پلن موفق شامل موارد زیر است:

  • خلاصه طرح (Executive Summary)
  • مرور کلی بر خدمات شرکت (Company Description)
  • ذکر برخی اطلاعات در رابطه با محصولات و خدمات شرکت (Products or services)
  •  آنالیز بازار و رقبا (Market Analysis)
  • طرح جامع بازاریابی (Marketing Plan)
  • طرح جامع فروش (Sales Plan)
  • مدل درآمدی شرکت برای سوددهی (Revenue Model)
  • فراهم کردن لیستی از نقاط ضعف، قدرت، فرصت‌ها و چالش‌های اصلی شرکت (SWOT Analysis)
  • ذکر کردن برخی اطلاعات کلی در مورد اعضای اصلی شرکت (Management and Organization)
  • ارائه جزئیات مالی شرکت (Financial Plan and Projections)
  • برنامه بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment)
  • درخواست سرمایه و دلایل آن (Request For Funding)
  • مدارک و ضمایم لازم برحسب نیاز طرح کسب‌وکار (Appendix)
در طراحی بیزینس پلن چه مواردی باید رعایت شود؟
  • در طراحی بیزینس پلن برای کسب‌وکارهای آنلاین، علاوه بر اینکه باید تمامی پیشینه و موارد مربوط به کسب‌وکار و تجارت خود را مشخص کنید، باید  اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را نیز تعیین نمایید.
  • در طرح کسب‌وکار خود باید مشخص کنید که مخاطب شما چه گروه، ارگان و یا چه افراد خاصی هستند.
  • برای شروع یا توسعه کسب‌وکار خود به چه میزان سرمایه اولیه نیاز دارید؟ آیا افراد یا گروه خاصی می‌توانند این نیاز به سرمایه را رفع نمایند؟
  • چه کسانی به‌عنوان مشتری شما شناخته می‌شوند؟ آیا در محیط و شرایط خاصی کار و زندگی می‌کنند و یا اینکه عموم مردم مشتری شما هستند؟
  • کسب‌وکار شما شامل چه محدودیت‌هایی است؟ آیا محدودیت سنی در تجارت شما وجود دارد؟
  • موارد دیگری ازجمله موضوعات مالی، سرمایه، بازاریابی و فروش، میزان درآمد، منابع و سرمایه‌های انسانی، تخصص، بازگشت سرمایه و بسیاری موارد دیگر در بیزینس پلن یا طرح کسب‌وکار بررسی می‌شوند.
  • نکته مهم دیگری که در طراحی بیزینس پلن باید به آن توجه کنید این است که چه موانعی بر سر راه تجارت شما قرار دارد. محدودیت‌ها و موانع را بشناسید و مسیرهای رشد و توسعه را شناسایی کنید.
نتیجه‌گیری

پس از تهیه بیزینس پلن ، از آن به‌عنوان یک ابزار استفاده کنید تا به‌طور پیوسته در کسب‌وکار خود از آن بهره ببرید. همچنین در صورت نیاز می توانید بیزینس پلن را به‌روزرسانی کنید تا در جریان کسب‌وکار شما باقی بماند.

به یاد داشته باشید که مؤثرترین بیزینس پلن های کسب‌وکارهای اینترنتی، آن‌هایی هستند که از آن به‌عنوان یک سند پویا در کسب‌وکار استفاده شود. این نوع بیزینس پلن ها باعث بهبود تصمیم‌گیری شما در کسب و کار می شوند.

شما می‌توانید با بهره‌مندی از خدمات مشاوره و طراحی بیزینس پلن شرکت مای کاستومر بیش‌ازپیش در کسب‌وکار آنلاین خود پیشرفت کنید و در مدت‌زمانی کوتاه آن را توسعه دهید.

سایر خدمات
جدیدترین مقالات
برای طراحی بیزنس پلن خود با ما تماس بگیرید