تحقیقات بازاریابی کیفی در کسب و کارهای اینترنتی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تحقیقات بازاریابی کیفی در کسب‌وکارهای اینترنتی

مای کاستومر ازجمله اولین شرکت‌های پیشرو در صنعت بازاریابی در ایران می‌باشد. این شرکت خدمات نوینی را درزمینه ی تحقیقات بازاریابی کیفی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
با پیشرفت تکنولوژی و گسترش تجارت آنلاین، بهره‌گیری از تحقیقات بازاریابی لازمه ادامه فعالیت کسب کارهای اینترنتی، استارتاپ ها، فروشگاه‌های آنلاین و … است.
تحقیقات بازاریابی برای پیدا کردن پاسخ‌های مناسب برای سؤالات اساسی سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف بکار برده می‌شوند. سؤالاتی که بر آینده آن کسب کار تأثیر می‌گذارند؛ بنابراین انجام تحقیقات بازاریابی برای همه سازمان‌ها و فعالیت‌های اقتصادی اعم از کوچک و بزرگ لازم و ضروری است. کسب‌وکارهای اینترنتی نیز می‌توانند از دانشی که تحقیقات بازاریابی به آن‌ها ارائه می‌کنند بهره‌مند شوند و کسب‌وکار خود را توسعه بخشند.

تحقیقات بازاریابی کیفی

تحقیقات کیفی از علوم اجتماعی و رفتاری مانند جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و روانشناسی سرچشمه می‌گیرند. تحقیقات بازاریابی کیفی یک روش تحقیق گفتگو محور است که عمدتاً از طریق روش‌های پژوهشی نوآورانه مانند گروه‌های تمرکز (Focus Groups)، مصاحبه‌های عمیق (In-Depth Interviews) و … انجام می‌شوند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

چگونه می‌توان از تحقیقات بازاریابی کیفی برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی استفاده کرد؟

همه کسب‌وکارهای موفق تمایل دارند از تحقیقات بازاریابی کیفی استفاده کنند تا در بازار باقی بمانند، تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند و کسب‌وکارشان را توسعه دهند.
حتی اگر کسب‌وکار شما یک استارتاپ کوچک باشد و یا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ، تحقیقات بازاریابی کیفی روشی قدرتمند برای شناسایی مخاطبان هدف و درک واکنش‌های آن‌ها به محصولات و خدمات شما است.
این تحقیقات می‌تواند به شما در توسعه و به‌روزرسانی محصولات و خدمات کمک کند. همچنین به شما اطمینان می‌دهد که نیازهای مخاطبان هدف برآورده می‌شود و می‌تواند بازخوردهای مهمی را برای شما فراهم کند و شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

سوالاتی که می‌توان از طریق تحقیقات بازاریابی کیفی به آن پاسخ داد:

  • چه چیزی به مشتریان انگیزه خرید می‌دهد؟
  • آیا تقاضا برای محصول یا خدمات جدید وجود دارد؟
  • چگونه قیمت‌ها بر تصمیم‌گیری مشتریان تأثیر می‌گذارند؟
  • چگونه برندینگ، طراحی و بسته‌بندی محصول بر مشتری تأثیر می‌گذارد؟
  • چگونه مشتریان از میان محصولات یا تأمین‌کنندگان مختلف انتخاب می‌کنند؟
  • چه شعارهای تبلیغاتی بیشترین تأثیر را دارند و کدام‌یک مشتریان را دور می‌کنند؟
  • مشتریان موجود یا مشتریان بالقوه درباره محصول یا خدمات شما چه فکر و احساسی دارند؟

در تحقیقات بازاریابی کیفی به عمق پاسخ‌های افراد پرداخته می‌شود تا دلایل هدایت‌کننده تصمیمات آن‌ها کشف شود. اطلاعات به دست آمده از هر یک از گروه‌های مشتریان یا رقبا، یک عامل ضروری و راهبردی در تدوین برنامه‌ریزی‌ها و پیشرفت کسب‌وکار است.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

نتیجه‌گیری

با رشد بسیار بالای ضریب نفوذ اینترنت در ایران در سال‌های اخیر، ایجاد کسب‌وکارهای آنلاین و همچنین تغییر یا توسعه بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی به سمت کسب‌وکار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی بیش از هر زمان دیگر با رشد و ظهور مواجه بوده و به همین دلیل تحقیقات بازاریابی کیفی برای گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیتی مضاعف پیدا کرده است.

 

ازآنجایی که فعالیت‌های اقتصادی آنلاین و نوع بازاریابی کسب‌وکارهای اینترنتی در مقایسه با سایر انواع کسب‌وکارها، از تازگی برخوردار بوده و دارای شرایط و ویژگی‌های خاص خود است، بررسی کارشناسانه و تخصصی در مورد بازاریابی این‌گونه کسب‌وکارها و آگاهی از عوامل مؤثر در آن‌ها بسیار قابل‌توجه و حائز اهمیت است.

همه ما میدانیم که افزایش سهم بازار بدون داشتن اطلاعات و داده‌های کافی، امکان‌پذیر نخواهد بود. ازاین‌رو مای کاستومر با استفاده از انواع روش‌های تحقیقات کمی و کیفی به شما در گردآوری اطلاعات ارزشمند اولیه و ثانویه کمک خواهد کرد.

با استفاده از خدمات تحقیقات بازاریابی (کمی وکیفی) مای کاستومر شما به دیدگاه‌های بیشتری در مورد نگرش‌ها و رفتار مشتریان دست خواهید یافت و با استفاده از این اطلاعات در مسیر موفقیت و توسعه کسب‌وکار خود با اطمینان بیشتری پیشروی خواهید کرد.

برای دریافت مشاوره در مورد خدمات تحقیقات بازاریابی کیفی در کسب و کارهای اینترنتی با شماره همراه 09124777487 و شماره های ثابت 02126408816 – 02126408817 تماس حاصل کنید
پخش ویدئو
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

سایر خدمات

همین حالا شروع کنید و با ما تماس بگیرید

نمونه کارهای مای کاستومر را مشاهده کنید