ادمین شبکه های اجتماعی

ادمین شبکه های اجتماعی

با توجه به نقش مؤثر شبکه های اجتماعی در زندگی امروز، بایستی از آن‌ها در راستای تبلیغات و بازاریابی استفاده کرد. شبکه های اجتماعی قدرت بسیار زیادی دارند و اگر از آن‌ها درست استفاده شود، می‌توان به شرایط ایده آلی در کسب‌وکار رسید.

مدیریت شبکه های اجتماعی شامل کارهایی می‌شود که کسب‌وکارها در دنیای مجازی به بهترین شکل دیده شوند و بتوانند به بهترین شکل خدمات و محصولات خود را به نمایش بگذارند.

مدیریت شبکه های اجتماعی می‌تواند توسط یک تیم یا توسط اپ های خاصی به اجرا گذاشته شود. توجه داشته باشید بهره‌مندی از یک تیم می‌تواند هزاران بار مؤثرتر و بهتر از یک اپ عمل کند.

چراکه تیم با بررسی تمام ویژگی‌ها، اهداف، رقبا و مخاطبان شما شروع به فعالیت می‌کند. این در حالی است که تمامی اپ ها تنها بر اساس پیش‌فرض خود به شما خدمت‌رسانی می‌کنند.

در ادامه نکاتی مهم در رابطه با ضرورت بهره‌مندی از مدیریت شبکه های اجتماعی برای شما عنوان می‌کنیم.

ضرورت بهره‌مندی از شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی و ضرورت استفاده از آن برای افرادی که در این حوزه و در فضای مجازی کسب‌وکاری دارند، پوشیده نیست. نقش شبکه های اجتماعی در گسترش کسب‌وکار بسیار برجسته و پررنگ‌تر از هر زمان دیگری شده است.

تا جایی که امروزه مدیران کسب‌وکار از مدیریت شبکه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف و رقابت با سایر برندها استفاده می‌کنند. در یک نگاه کلی ضرورت استفاده از شبکه های اجتماعی را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد:

شناخت مخاطبین با تعامل بیشتر در شبکه های اجتماعی

کلید موفقیت در هر کسب‌وکاری شناخت مخاطبین، روحیات، جنسیت و سن و سال آن‌هاست. در شبکه‌هایی همچون اینستاگرام امکان شناسایی مخاطبان و فیلتر کردن آنان از طریق جنسیت، سن و سال و محل سکونت وجود دارد. در این صورت می‌توان با انطباق نوع فعالیت خود با مشخصات مخاطبین و مدیریت شبکه های اجتماعی در همین راستا، واکنش بهتری دریافت کرد.

ایجاد ارتباطی مؤثر با مخاطب از طریق مدیریت شبکه های اجتماعی

در شبکه‌هایی همچون اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک امکان برقراری ارتباط با مخاطبین وجود دارد. این ارتباط مؤثر و مفید می‌تواند افراد را به حضور در صفحات شما مشتاق کند.

کاربران فضای مجازی از تعامل با برندها لذت می‌برند. آن‌ها دوست دارند ابهامات خود را در خصوص خدمات ارائه‌شده، به‌طور کامل از بین ببرند. شما می‌توانید از این موقعیت استفاده کرده و علاوه بر پاسخگویی، آن‌ها را به تعامل بیشتر و حضور در صفحه خود تشویق کنید.

افزایش نرخ وفاداری کاربران در شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی شانس به دست آوردن مشتری ثابت و وفادار را بالا می‌برد. درصورتی‌که فعالیت شما در این شبکه‌ها مفید قلمداد شود و به‌خوبی از پس مدیریت شبکه های اجتماعی بربیایید، به‌خوبی دیده می‌شوید. مشتری‌های پروپاقرص سهم شما را از بازار فروش بالا می‌برند و زمینه را برای سوددهی بیشتر فراهم می‌کنند.

آنالیز رقبا

آنالیز رقبا و کشف رمز موفقیت آنان از دیگر تکنیک‌های مدیریت شبکه های اجتماعی است. رقابت سالم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر اینکه موجب ترقی و توسعه کسب‌وکار می‌شود، احتمال انتخاب استراتژیک‌های نادرست و ناموفق را پایین می‌آورد.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مزایای حضور در شبکه های اجتماعی

همان‌طور که ملاحظه کردید حضور در شبکه های اجتماعی نقش بسیار مؤثری در دیده شدن کسب‌وکار شما دارد. به‌طورکلی با بهره‌مندی از مدیریت شبکه های اجتماعی می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش وفاداری به برند
  • افزایش ترافیک سایت
افزایش آگاهی از برند

مدیریت شبکه های اجتماعی ، یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مردم و افزایش آگاهی از برند است. به‌وسیله سوشال مدیا، شما می‌توانید پست های جالب و جذاب در اختیار کاربران قرار دهید. کاربران درصورتی‌که پست شما را دوست داشته باشند، آن را به اشتراک می‌گذارند و افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند.

همچنین شما می‌توانید با انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی برندتان را به افراد بیشتری معرفی کنید و سریع‌تر به شهرت برسید. ۹۱% بازاریابان اعلام کرده‌اند که به کمک شبکه های اجتماعی محصولات و خدمات، بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند.

افزایش وفاداری به برند

یکی از مهم‌ترین اهداف کسب‌وکارها، یافتن مشتریان وفادار است. چراکه ۸۰% فروش تنها از ۲۰% مشتریان وفادار به دست می‌آید. به‌وسیله تبلیغات در شبکه های اجتماعی، کسب‌وکار شما بیشتر از همیشه دیده‌شده و موردتوجه افراد بسیاری قرار می‌گیرد. همچنین بسیاری از مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان بالفعل می‌شوند و درنهایت برخی از آن‌ها به مشتریان وفادار تبدیل می‌گردند.

افزایش ترافیک سایت

شاید تعجب کنید اما حضور فعال در شبکه های اجتماعی باعث بیشتر دیده شدن در وب‌سایت می‌شود. تیم مدیریت شبکه های اجتماعی با افزایش میزان بازدید پیج یا کانال شما، کاربران را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند.

آمارهای مهم در رابطه با مدیریت شبکه های اجتماعی

5

تبلیغ کننده فعال در فیس‌بوک وجود دارد

74

مصرف‌کنندگان محتوایی ویدئویی در رابطه با برندها را به اشتراک می‌گذارند

21

مصرف‌کنندگان از برندهایی که در شبکه های اجتماعی هستند، خرید می‌کنند.

49

افراد می‌گویند که پرداخت آسان، شانس خرید از شبکه های اجتماعی را افزایش داده است.

21

مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند که به یک برند پیام بدهند، به‌جای اینکه به قسمت خدمات مشتری تماس بگیرند.

37

مصرف‌کنندگان از طریق شبکه های اجتماعی برای خرید محصول موردنظر خود الهام می‌گیرند.

با توجه به آمارهای بالا متوجه می‌شویم که شبکه های اجتماعی نقش مهمی در ارائه محصولات و خدمات شما دارند؛ بنابراین با انجام حضور در شبکه های اجتماعی، آمار بازدید از کسب‌وکار خود را بالا ببرید. تیم مای کاستومر با در نظر گرفتن نوع مخاطبان شما، شبکه اجتماعی مناسبی را انتخاب می‌کند و سپس تبلیغات شما در آن شبکه یا شبکه ها قرار می‌دهد تا بتوانید در یک بازه زمانی کوتاه به حجم زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید.

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

استفاده از ابزارهای مدیریتی مسیر پرپیچ‌وخم مدیریت شبکه های اجتماعی را هموارتر می‌کند. برای مدیرانی که فرصت کافی برای مدیریت صفحات کاری خود ندارند، این ابزارها بسیار سودمند است. تنوع ابزارهای موجود، انتخاب را کمی سخت و پیچیده ساخته است. ما به بررسی بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای مدیریت شبکه ‌های اجتماعی می‌پردازیم.

پلتفرم قدرتمند Loomly

مدیریت صفحات مجازی از طریق ابزار حرفه‌ای Loomly ، بسیار ساده است. این پلتفرم اجازه مدیریت صفحه و پردازش نرخ تعامل مشتری را می‌دهد. در کنار این امکان تنظیم یک تقویم مدیریتی را فراهم می‌کند. بااین‌حال این ابزار تنها برای 15 روز رایگان بوده و پس‌ازاین با خرید اشتراک قابل‌استفاده است.

پلتفرم محبوب Hootsuite

پرطرفدارترین ابزار برای مدیریت شبکه های اجتماعی، Hootsuite است. این ابزار به کاربران در زمان‌بندی برای انتشار پست، مدیریت اکانت ها و فعالیت‌های اجتماعی کمک می‌کند. خوشبختانه این برنامه رایگان است و امکان برنامه‌ریزی برای 30 پست در سه پروفایل فعال را فراهم می‌کند.

Promo Republic

در این پلتفرم، یک تقویم محتوایی از پیش تعیین‌شده وجود دارد. شما می‌توانید محتوای تولیدشده را در داخل تقویم قرار دهید تا رأس زمان مشخص‌شده در صفحات مجازی پخش شود. این بدین معناست که نیاز به درج پست در ساعت مقرر نخواهید داشت و این بخش از کار توسط ابزار Promo Republic انجام می‌شود.

ابزار رایگان Buffer

ابزار قدرتمند دیگر Buffer نام دارد. مدیریت شبکه های اجتماعی از طریق این ابزار رایگان است و نیاز به خرید اشتراک ندارد. تنها در حالتی که بخواهید بیش از 10 اکانت اجتماعی را مدیریت کنید، می‌بایست اشتراک بخرید. Buffer علاوه بر تدوین یک تقویم محتوایی، موفقیت‌های به وجود آمده را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

MeetEdgar

این ابزار سئوی همیشه‌سبز است. این بدین معناست که از طریق این ابزار زودتر و بهتر دیده می‌شوید. بااین‌حال رایگان نیست و نیاز به پرداخت اشتراک دارد. از طریق این ابزار می‌توانید انواع محتواهای متنی و مطالب وبلاگ را تولید کنید.

توجه داشته باشید که تمامی این موارد به‌صورت پیش‌فرض انجام می‌شوند و برای ارتقاء در دنیای آنلاین باید به‌صورت روزانه رفتار کاربرها را بررسی کرد. با توجه به این موضوع بهتر است که تنها از یک تیم حرفه‌ای در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

در مدیریت شبکه های اجتماعی چه مواردی انجام می‌شود؟

اغلب ما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و یا توییتر یک حساب کاربری داریم. بااین‌حال هنوز هم با تکنیک‌های مؤثر در مدیریت شبکه های اجتماعی آشنا نیستیم. شاید در حالت عادی اهمیتی نداشته باشد که نرخ تعامل در صفحه شخصی شما چقدر است؛ اما زمانی که تصمیم به ایجاد یک کسب‌وکار و توسعه آن دارید، لازم است بدانید چگونه صفحه خود را مدیریت کنید تا بهترین بازخورد را از سوی مشتریان دریافت کنید.

پلتفرم مناسب خود را انتخاب کنید

پیش از اینکه پیرامون نحوه مدیریت شبکه های اجتماعی تحقیق کنید، لازم است پلتفرم موردنظر خود را انتخاب کنید. اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، لینکدین، پینترست و یوتیوب بسترهای مناسبی برای بازاریابی و توسعه کسب‌وکار هستند. بااین‌حال برای فروش محصول و ارائه خدماتی همچون زیبایی، ورزشی و … اینستاگرام گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

اهداف خود را یادداشت کنید.

مسیر پرپیچ‌وخم مدیریت شبکه های اجتماعی، ممکن است شما را از هدف اصلی دور کند. بسیار حائز اهمیت است که پیش از شروع کار هدف خود را در خصوص افتتاح حساب کاربری بدانید. ممکن است در طول مسیر تغییراتی جزئی در تاکتیک‌های مدیریتی ایجاد کنید، اما این موضوع نباید شما را از اهداف اصلی مجموعه دور کند.

برند خود را بسازید

در میان خیل عظیم صفحات فروش، لازم است صفحه کاربری شما با یک برند مستقل شناخته شود. برای این کار می‌توانید در تناسب با حرفه خود یک اسم کوتاه، خوش‌بیان و قابل‌فهم انتخاب کنید. در ادامه برای برند خود یک لوگو طراحی کنید و از آن به‌عنوان عکس پروفایل استفاده کنید. تلاش کنید تا در طول فعالیت خود لوگو و برند انتخابی خود را تغییر ندهید.

محتوا تولید کنید

مهم‌ترین بخش در مدیریت شبکه های اجتماعی، تولید محتوا یونیک است. محتوای شما می‌بایست درعین‌حال که مفید و کاربردی است، خودمانی و از جنس کاربرانتان باشد. برای تولید محتوا نباید به تصویر و متن اکتفا کنید. کمی فراتر قدم بگذارید و به فکر تولید محتوای ویدئویی، پادکست و حتی برگزاری یک مسابقه باشید.

مخاطب خود را به تعامل تشویق کنید

مهم‌ترین بخش در مدیریت شبکه های اجتماعی، تولید محتوا یونیک است. محتوای شما می‌بایست درعین‌حال که مفید و کاربردی است، خودمانی و از جنس کاربرانتان باشد. برای تولید محتوا نباید به تصویر و متن اکتفا کنید. کمی فراتر قدم بگذارید و به فکر تولید محتوای ویدئویی، پادکست و حتی برگزاری یک مسابقه باشید.

تعرفه مدیریت در شبکه های اجتماعی

کارشناسان و متخصصان مای کاستومر برای تعیین تعرفه عواملی همچون؛ نوع کسب‌وکار شما، طراحی محتوای تبلیغاتی، مدت‌زمان تبلیغات و … در نظر می‌گیرند. سپس تعرفه مناسبی را برای شما تعیین می‌کنند. برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با مدیریت شبکه های اجتماعی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تعرفه آن‌ها با واحد دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در ارتباط باشید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
سایر خدمات

مقالات پیشنهادی مدیریت در شبکه های اجتماعی

جهت مشاوره در امور مدیریت در شبکه های اجتماعی با ما تماس بگیرید