کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی

بررسی کسب و کار اینترنتی و تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ

امروزه کسب و کارها اغلب از حالت سنتی درآمده و به کسب و کارهای اینترنتی تبدیل‌شده‌اند. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که در خانه و به‌وسیله گوشی‌های هوشمند و سیستمشان کسب و کارشان را اداره کنند.

حال برای اینکه بتوانید کسب و کار خودتان را راه بیاندازید و پیشرفت کنید، بایستی از مشاوره های کسب و کار بهره مند شوید.

در طول جلسه مشاوره کسب و کار اینترنتی ، شما می توانید با بخش‌ها و ابعاد مختلف کسب و کار و نحوه راه اندازی آن در دنیای آنلاین آشنا شوید. این مسئله علاوه بر اینکه هدف شما را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما نیز می‌شود.

ضرورت بهره‌مندی از مشاوره راه اندازی کسب و کار های اینترنتی

طبق بررسی‌ها و آمار بیش از 90% کسب و کارهای ایرانی در همان مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار خود، با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

این مشکلات می‌تواند ناشی از عدم کارایی سایت و مسائل فنی آن باشد. بسیاری از مجموعه‌ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند، اما در تمامی زمینه‌ها به صورت کامل اشراف ندارند. برای مثال آنها تنها از برنامه های آماده برای طراحی سایت و سوشال خود استفاده می‌کنند.

این مسئله نه تنها امری غیر حرفه ای است بلکه می‌تواند مشکلات بسیاری را برای آن کسب و کار به وجود بیاورد. برای مثال ممکن است آن سایت به صورت ناگهانی متوقف شود یا آن‌قدر سنگین باشد که کاربری وارد آن نشود.

تیم متخصص مای کاستومر در طول جلسه علاوه بر اینکه آینده کاری شما را ترسیم می‌کند و سپس پکیج‌های مربوط به خدمات سایت و سوشال را ارائه می‌دهد.

تمامی این پکیج‌ها توسط برنامه نویسان و متخصصان حرفه ای انجام‌شده و تعرفه بسیار مناسبی دارند. به‌طورکلی ما به تمامی کسب و کارها پیشنهاد می‌کنیم برای دستیابی به شرایط ایده آل از خدمات مشاوره کسب و کار اینترنتی بهره ببرند.

در ادامه برای درک بهتر ضرورت مشاوره راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی ، تفاوت‌های بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم بررسی می‌کنیم.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

کسب و کارهای دیجیتال در موارد زیر نسبت به بازارهای سنتی برتری دارند.

  • پردازش خودکار
  • افزایش سود آوری
  • صرفه‌جویی در زمان
  • معرفی محصول جدید
  • حذف هزینه‌های اضافی
  • سهولت بیشتر در ارائه محصول
پردازش خودکار

مراحل ثبت و سفارش کسب و کارهای دیجیتال به صورت خودکار صورت می‌گیرد و به همین سبب می‌تواند تمام خطاها را در طول زمان حذف کند. این در حالی است که در کسب و کارهای سنتی به‌طور پیوسته خطاهای انسانی رخ می‌دهد.

افزایش سود آوری

کسب و کارهای اینترنتی باعث افزایش سودآوری و فروش شما می‌شوند. به این صورت که با کاهش هزینه ها، بهبود روند عملیات و افزایش فروش، سودآوری را افزایش می‌دهند.

معرفی محصول جدید

در کسب و کارهای سنتی برای معرفی محصول جدید باید هزینه و زمان زیادی را صرف کنید. برای مثال وقتی شخصی وارد فروشگاه شما می شود، نمی تواند تنها با یک نگاه تمامی محصولات شما را بررسی کند. 

این در حالی است که در بستر آنلاین شما می توانید در کمترین زمان محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید.

علاوه بر این می توانید محصولات جدید را نیز همراه با گالری تصاویر و توضیحات

 

صرفه‌جویی در زمان

در کسب و کارهای دیجیتال، زمان کمتری هدر می‌رود و از این لحاظ هم به نفع مشتری و هم به نفع کارفرما است. مخاطب می‌تواند تنها در عرض چند دقیقه سفارش خود را ثبت کند. درصورتی‌که در کسب و کارهای سنتی این فرآیند، زمان زیادی را می‌گیرد.

صرفه جویی در هزینه ها

در کسب و کارهای دیجیتال بسیاری از هزینه‌های شما حذف می‌شوند. برای مثال لازم نیست هزینه ای بابت کارمندهای خدماتی، اجاره مغازه و … بپردازید. به طورکلی هزینه‌های شما در کسب و کارهای اینترنتی بسیار کاهش پیدا کرده و شما می توانید در قسمت‌های مهم‌تری همچون تبلیغات بنری سرمایه گذاری کنید.

سهولت بیشتر در معرفی محصول

در کسب و کارهای اینترنتی، مشتریان به‌راحتی می‌توانند محصول موردنظر خود را با دیگر محصولات مشابه از لحاظ قیمت، کیفیت و … مقایسه کنند و سپس سفارش خود را ثبت نمایند.

 در این نوع کسب و کارها، شما در هر زمان و مکان که بخواهید، می توانید محصول موردنظر خود را سفارش بگیرید.

با توجه به مزایای گفته شده امروزه افراد بسیاری می‌خواهند به‌نوعی کسب و کار خود را از طریق دنیای مجازی به نمایش بگذارند. در ادامه مهم‌ترین آمارها در زمینه رشد و پیشرفت کسب و کار اینترنتی را برای شما معرفی می‌کنیم.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

آمارهای ثبت‌شده در رابطه با کسب و کارهای اینترنتی

  • در حال حاضر اینترنت بیش از ۴ میلیارد کاربر دارد.
  • تعداد کل وب‌سایت‌ها در اینترنت ۱.۹۵ میلیارد می‌باشد.
  • برآورد شده که تا سال ۲۰۴۰، ۹۵% خریدها به صورت آنلاین خواهد بود.
  • به‌طور متوسط گوگل در هر ثانیه ۴۰ هزار جستجو دارد که این عدد در سال حدود ۱.۲ تریلیون می‌شود.
  • تعداد کاربران اینترنت در آسیا؛ ۴۹%، در اروپا؛ ۱۶.۸%، آفریقا؛ ۱۱%، آمریکای شمالی؛ ۸.۲% از کل تعداد کاربران اینترنت می‌باشد.
  • و…

با توجه به این آمارها، استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به امری متداول تبدیل‌شده و افراد اوقاتی زیادی را در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت می‌گذرانند. در این راستا بسیاری از افراد محصولات موردنظر خود را به صورتی اینترنتی سفارش می‌دهند.

کارشناسان حرفه ای مای کاستومر در زمینه کسب و کارهای دیجیتال اینترنتی به افراد مشاوره می‌دهد تا بتوانند به‌سرعت کسب‌وکاری را راه اندازی کرده و پیشرفت کنند.

موضوعات مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی

بررسی اشکالات فنی سایت شما

انتخاب دامنه مناسب برای سایت

بررسی سایت شما به صورت تخصصی

آنالیز ایده‌ها و انتخاب بهترین ایده برای کار

معرفی طریقه راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی

بررسی وضعیت سئو سایت و ارائه راهکار برای بهبود آن

ارائه نکاتی در رابطه با اخذ نماد اعتماد الکترونیکی، اخذ درگاه بانکی و ...

بررسی محتوای سایت و ایجاد استراتژی بازاریابی برای تولید محتوای مناسب

برای دریافت مشاوره در مورد خدمات کسب و کارهای اینترنتی با شماره همراه 09124777487 و شماره های ثابت 02126408816 – 02126408817 تماس حاصل کنید.

تعرفه مشاوره کسب و کار های اینترنتی

با توجه به اینکه عوامل بسیاری بر روی کسب و کارهای اینترنتی تأثیر می‌گذارند، نمی‌توان به صورت ثابت تعرفه ای را تعیین کرد. در این راستا تیم مای کاستومر با در نظر گرفتن عواملی همچون نوع کسب و کار شما، نوع محصولات و خدمات و … مراحل کسب و کار اینترنتی را مشخص و اجرا می‌کند.

در نهایت با توجه به مراحل کاری تعرفه ای مناسب برای شما عزیزان در نظر می‌گیرد. برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره کسب و کارهای اینترنتی و تعرفه مربوط به آن می توانید با واحد دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در ارتباط باشید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

این روزها همه ما در وب‌گردی‌های روزانه در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها شاهد این مسئله هستیم که عدۀ بسیاری علاوه بر بحث سرگرمی از پتانسیل‌های دیگر این فضای گسترده استفاده کرده و اصطلاحاً به مقوله فروش آنلاین مشغول هستند. خرید از فروشگاه‌های آنلاین و یک لحظه فکر کردن به این موضوع که صاحب آن فروشگاه از فضای مجازی چگونه کسب درآمد می‌کند قطعا شما را نیز وسوسه می‌کند تا به فکر راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی باشید. اما این پول پارو کردن‌های نجومی که افراد از بیرون نظاره‌گر آن هستند هم عرق ریختن‌های خاص خود را دارد. اگر تمایل دارید تا از فوت وفن‌ها و تکنیک‌های مشاغل اینترنتی آگاه شوید با ما در این مطلب با مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی همراه باشید. تیم مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما با نهایت دقت به جزئیات مبحث کسب و‌کارهای آنلاین در این محتوا پرداخته است.

نقطه شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی: هدف‌گذاری

در هر کاری چه آنلاین و چه آفلاین آنچه که در ابتدای امر باید با نهایت دقت به آن پرداخته شود این است که به خوبی به مسیری که می‌خواهید در آن قدم بگذارید فکر کنید. هدف‌گذاری کرده و برای خود یک مسیر مشخص کنید که ابتدا و انتهایش مشخص است. حال که ابتدا و انتهای راه خود را مشخص کردید به این نکته نیز بیندیشید که این نقطه انتها در واقع می‌تواند به مرور زمان جلوتر رفته و رشد کند. از خود بپرسید من می‌خواهم مثل یک پیج اینستاگرام لباس فروشی ساده باشم یا مثل فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یا مثل سایت دیوار و یا نه هدف من این است که یک روز مثل آمازون بازار اینترنتی جهانی را تحت تسخیر خود درآورم. شک نکنید که پاسخ به این سوال و فک کردن به آن نقطه عطف پروژه اینترنتی شما خواهد بود چرا که برای یافتن پاسخ آن مجبور می‌شوید سرگذشت آمازون و دیوار و دیجی کالا را به خوب بخوانید و از تجربیات آنها بهره‌مند شوید.

اگر حتی در هدف گذاری کردن هم خیلی مسیر روشنی در ذهنتان شکل نمی گیرد می‌توانید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ به جهت اخذ مشاوره  راه اندازی کسب و کار اینترنتی کمک بگیرید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

گام دوم: تعیین نوع کسب و کار و شناخت جامعه هدف

در گام دوم وقتی مسیر خود را مشخص کردید وقت آن است که به این فکر کنید بار من در این مسیر چیست؟ قرار است در جاده موفقیت با چه چیزهایی همراه باشم؟ اگر صاحب یک کسب و کار آفلاین هستید و میخواهید همان راه را در مسیر آنلاین نیز طی کنید کارتان کمی آسانتر است اما اگر کاملا در نقطه شروع کار هستید می‌توانید نیاز سنجی کنید. نیاز سنجی به این معناست که در حال حاضر جای چه کسب و کاری در بازار خالی است و یا حتی به این فکر کنید که مردم از چه سبک فروشگاه‌هایی بیشتر استقبال می کنند. حتی می‌توانید به این فکر کنید که شما دوست دارید چه چیزی را بفروشید؟ به همان اندازه که میزان علاقه شما به فروش یک محصول خاص بیشتر باشد شک نکنید که در کار خود بیشتر موفق خواهید شد چرا که عشق به کار لازمه بی چون و چرای موفقیت است.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

گام سوم: مسیر تامین کالا یا خدمات را هموار سازید

لازمه یک فروشگاه آنلاین نیز همانند یک فروشگاه فیزیکی تامین کالا است. اگر می‌خواهید خدمات آنلاین نیز ارائه دهید باید تخصص لازم را کسب کرده و یا با افراد متخصص وارد مذاکره شوید. در هر حال باید فکر تامین نیاز مشتری را قبل از درخواست او کرده باشید. حالا مشتری چه کالا بخواهد چه خدمات باید فکرش را کرده باشید تا در میانه راه دچار سردرگمی نشوید که همین سردرگمی‌ها پنجره بی اعتمادی مشتری را به سوی کسب وکار اینترنتی شما می‌گشاید. اگر در زمینه چگونگی تامین کالا یا عقد قرارداد با افراد متخصص اطلاعات لازم و کافی را ندارید کافی است از مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی استفاده کنید و با رویه او پیش روید.

فرض کنید می‌خواهید در زمینه روانشناسی، بحث مشاوره آنلان را راه اندازی کنید. برای این کار ابتدای امر باید واقعاً در زمینه مشاوره و روانشانسی اطلاعات و مدارک لازم را کسب کرده باشید و یا از افراد مشاور که خبره و با تجربه هستند استفاده کرده و درخواست کننده را به سمت آنها ارجاع دهید.

گام چهارم: مقدمات کسب وکار اینترنتی‌تان را  فراهم کنید

کسب وکارهای اینترنتی به اندازه کسب وکارهای آنلاین دردسر ندارند. دردسرهایی نظیر اجاره ملک و سختی‌های اخذ جواز و .. برای شروع کسب وکار اینترنتی به یک وب‌سایت و کاربری در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید.  البته راه اندازی وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی هم خیلی کار ساده‌ای نیست که هر کس به‌راحتی بتواند آن را انجام دهد. لازمه آن راهنمایی گرفتن از مشاوره دیجیتال مارکتینگ است. یک مشاور خوب می‌تواند از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت با مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی همراه شما باشد. در ادامه به مواردی از اصلی‌ترین مقدمات راه اندازی مشاغل آنلاین می‌پردازیم:

  • انتخاب نام برند
  • خرید دامنه یا آدرس اینترنتی و هاست وب‌سایت
  • انتخاب یک شرکت خوب برای طراحی سایت
  • اخذ نماد اعتماد و درگاه بانکی
  • راه اندازی شبکه‌های اجتماعی
  • برخورداری از تیم عکاسی، تولید محتوا و تبلیغات

همه و همه لازمه‌های راه‌اندازی کسب وکار اینترنتی هستند.

گام پنجم: مدیریت، نظارت، تبلیغات، مشتری مداری

در مشاغل آنلاین نیز همانند مشاغل آفلاین مدیریت درست لازمه موفقیت است. مدیریت درست به این معناست که  نظم کاری در کسب وکار آنلاین شما به خوبی برقرار باشد. به سرعت پاسخ مشتریان داده شود. کالا یا خدمات آنها به بهترین نحو ممکن تامین گردد. هزینه پرداختی مشتریان منطقی و کاملاً استاندارد باشد، با احترام با مشتریان رفتار شود. جوانب فنی به خوبی در کسب و کار اینترنتی فراهم گردد به این معنا که مشتری به هنگام خرید از وب‌سایت شما با سرعت بسیار کندی مواجه نشده و یا چند بار هزینه از حساب بانکی اش کسر نگردد و بسیاری موارد دیگر که همه زیر نظر یک مدیر خوب باید مدیریت شود.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم پنج گام مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بیان کنیم. به عنوان حرف آخر در این مطب این نکته را متذکر می‌شویم که در هر کاری برای موفقیت نیاز است تا از تجربه و مشاوره افراد خبره استفاده شود و راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیز از این مهم مستثنی نیست. برای اینکه در مسیر مشاغل آنلاین قله‌های موفقیت را طی کنید توصیه می‌کنیم به محتوای این مطلب بسنده نکرده و از مشاوره دیجیتال مارکتینگ و به صورت تخصصی‌تر مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی برخوردار شوید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید بی‌نهایت سپاس‌گزاریم. امید که در مطالب بعد بتوانیم شما را با جوانب گسترده‌تری در فضای وب آشنا کنیم.

سایر خدمات
جهت مشاوره در امور کسب و کارهای اینترنتی با ما تماس بگیرید