تصور کنید قصد دارید به یک سفر جذاب و هیجان انگیز بروید، آن هم به یک منطقه بکر! اما آن منطقه را نمی شناسید، در این صورت چه می کنید؟ بله! قطعا یا از اطرافیان پرس و جو می کنید یا اینکه از یک لیدر می خواهید شما را راهنمایی کند. حال وقتی به دنیای کسب و کار وارد می شوید هم مانند این است که یک سفر را آغاز کرده اید، سفری در یک جاده پر پیچ و خم!
پس در دنیای کسب و کار هم ما نیاز به یک لیدر داریم، کسی که ما را در این مسیر پر چالش همراهی کند و اجازه ندهد مشکلات، شکستمان بدهند. این لیدر کسی نیست جز مشاورِ بیزینس! که با ارائه مشاوره کسب و کار مثلا در زمینه مشاوره سئو تلاش می کند تا بیزینس شما را روز به روز رشد و توسعه داده و شما را از ریسک و چالش های دنیای کسب و کار نجات می دهد. خوب، دیگر وقت آن است که بررسی کنیم مشاور کسب و کار چه خدماتی ارائه می کند و چه ویژگی هایی دارد. پس ادامه این بخش از مای کاستومر را از دست ندهید.
مشاوره کسب و کار امروزه از طریق کمک به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی در واقع همان چیزی است که همه مشاغل به دنبال آن هستند چراکه با ورود به فضای وب نه تنها بازاریابی قویتری خواهید داشت، بلکه مشتریان از تمامی شهرهای ایران با برند و محصولات شما آشنا میشوند و افزایش فروش تا چندین برابر را تجربه خواهید کرد.
حضور در فضای اینترنت چه به صورت راهاندازی یک سایت و چه به صورت فعالیت در سوشال مدیا اکنون یک ضرورت است که بدون توجه به آن قطعا از رقبای خود عقب میمانید و رشد را تجریه نخواهید کرد.
آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر به عنوان یک شرکت تبلیغاتی شاخص و باتجربه، با بیش از ۱۲ سال سابقه مفید در حوزه مشاوره کسب و کار اینترنتی زیر نظر جناب آقای معراج معمارنسب مشاور تخصصی حوزه دیجیتال مارکتینگ، یک مرکز مطمئن برای کسب راهنمایی در این زمینه است.
درواقع آقای معمارنسب با راهنمایی و پشتیبانی بیش از دهها کسبوکار در مسیر افزایش فروش اینترنتی، راهاندازی سایت فروشگاهی، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات هدفمند در فضای وب و مدیریت شبکههای اجتماعی، توانسته است با تکیه بر تجربه و دانش تخصصی خود مشاغلی در حوزههای گوناگون را با عبور از فضای سنتی به دیجیتال مارکتینگ متحول سازد.
شما عزیزان میتوانید در هر حوزهای که مشغول به فعالیت هستید برای کسب مشاوره رایگان راه اندازی کسب و کار اینترنتی بهصورت آنلاین و حضوری از طریق شماره تماسهای 02126408816 و 02126408817 با ما در ارتباط باشید.
اگر تمایل دارید تا از فوت وفنها و تکنیکهای مشاغل اینترنتی آگاه شوید با ما در این مطلب با مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی همراه باشید. تیم مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما با نهایت دقت به جزئیات مبحث کسب وکارهای آنلاین در این محتوا پرداخته است.
مشاوره کسب و کار چیست؟
مشاوره بیزینسی مثلا در زمینه مشاوره سئو به جلساتی گفته می شود که میان صاحبان کسب و کار ها و مشاورین برگزار می شوند. هدف برگزاری این جلسات نیز، کمک کردن به صاحبان کسب و کارهاست تا بتوانند با یک فرد متخصص در زمینه های مختلف مشورت کرده و با استفاده از دانش او، رشد تجاری و بیزینسی بیشتری را تجربه کنند. این جلسات می توانند به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی برگزار شوند و تعداد و تایم جلسات نیز بستگی به نیازها و شرایط یک کسب و کار خواهد داشت. مشاوره های کسب و کار بسیار هدفمند بوده و در هر جلسه آن ها به موضوعاتی مثل امور مالی، برنامه ریزی، تدوین استراتژی، حل چالش ها و … پرداخته می شود.
مشاور کسب و کار کیست؟
مشاوره کسب و کار توسط فردی متخصص و با تجربه ارائه می شود، فردی که با چم و خم های یک کسب و کار آشناست و با برنامه های استراتژیکی که ارائه می دهد، کسب و کار شما را به سمت موفقیت و درخشش سوق خواهد داد. شخصی که هرگاه نیاز به مشورت با او داشته باشید در دسترس شماست و همیشه می توانید روی مشاوره های هدفمند او حساب کنید. این فرد کسی نیست جز، مشاور کسب و کار! مشاورین کسب و کار می توانند به دو شکل فعالیت کنند، داخل سازمان یا بیرون از سازمان، یعنی هم می توانند در سازمان شما استخدام شوند و همیشه کنارتان باشند، و هم می توانید آن ها را در خارج از سازمان استخدام کنید و از خدماتشان استفاده کنید.
مشاوره کسب و کار چطور به رشد کسب و کارها کمک می کند؟
۶ مزیت کمک گرفتن از یک مشاور متخصص!
مشاوره کسب و کار برای تمام بیزینس ها ضرورت دارد، به هر حال شما که نمی خواهید بی گدار به آب بزنید و بدون راهنمایی شدن و کسب علم، کسب و کارتان را راه اندازی کنید، آن هم در این دنیای پر ریسک! پس به مشاور کسب و کار نیاز خواهید داشت اگر می خواهید مسیر موفقیت برایتان هموار تر شود. اصلا بیایید تا برای درک بهتر اهمیت مشاوره، ۶ مزیت فوق العاده آن را برایتان بگوییم:
۱_ خلاقیت و نوآوری!
می دانید چه چیزی باعث می شود یک کسب و کار میان هزاران بیزینس موفق دیگر دیده شود؟ خلاقیت! همین و بِس! هرچقدر خلاقیت و نوآوری بیشتری داشته باشید، بهتر دیده می شوید. اما لازم نیست این کار را خودتان انجام دهید، چون مشاور است که برایتان ایده پردازی می کند.
۲_ کاهش هزینه های اضافی
اگر گوشه به گوشه کسب و کارتان را جستجو و بررسی کنید، خواهید دید که برخی هزینه ها اضافه بوده و اصلا نیازی به پرداخت آن ها نبوده است. مشاور با کنکاش در کسب و کارتان، لیست مخارج اضافه را به شما ارائه می کند تا با حذف آن ها بتوانید بخش قابل توجهی از هزینه هایتان را نیز کاهش دهید.
۳_ آموزش پرسنل
پرسنل شرکت شامل متخصصین مختلفی می شوند، از مدیران فروش و بازاریابی گرفته تا منشی و حسابدار و ... حال فکر می کنید این افراد نیاز به آموزش ندارند؟ بله که دارند! مخصوصا اگر می خواهید روز به روز شاهد رشد مهارت های آن ها باشید. خوب، با وجود مشاور این کار نیز انجام شده و مشاور همیشه تلاش می کند تا پرسنل و کارمندان را نیز از علم خود بهره مند سازد.
۴_ حل آسان تر چالش های حقوقی
با دریافت مشاوره کسب و کار چالش های حقوقی را نیز بهتر برطرف خواهید کرد. چون به هر حال مشاور در خصوص مسائل حقوقی اطلاعات بیشتری نسبت به شما دارد و به شما راهکار هایی ارائه می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن آن ها را حل و فصل کنید. مهمتر از آن! گاها با وجود یک مشاور اصلا شاهد بروز چنین مشکلاتی نیستیم! چون مشاور از بروز چالش های قانونی و حقوقی در کسب و کار شما جلوگیری می کند.
۵_ تدوین استراتژی
یکی از مهمترین وظایف مشاور کسب و کار، تدوین استراتژی است. استراتژی یعنی نقشه گنج کسب و کار شما! نقشه و برنامه ای که اگر طبق آن پیش بروید، کسب و کارتان را به قله موفقیت می رسانید. مشاور هم که می دانید، همیشه بهترین و دقیق ترین استراتژی ها را برایتان طراحی می کند.
۶_ افزایش درآمد
در طول جلسات مشاوره کسب و کار شما می آموزید که از طریق چه راهکار هایی سودآوری و درآمد کسب و کارتان را افزایش دهید و این اتفاق را نیز رقم خواهید زد.
مشاور کسب و کار حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟
خوب، حالا نوبت به این رسیده که یک مشاور حرفه ای انتخاب کنیم؟ اما چگونه؟ آن هم در این بازه از زمان که به هر طرف نگاه می کنیم ده ها نفر خود را مشاور کسب و کار معرفی می کنند. کمی سخت شد! اما اگر ویژگی های یک مشاور متخصص را بدانید، انتخاب آن برایتان آسان می شود. این ویژگی ها عبارت اند از:
- مهارت های ارتباطی قوی
- فن بیان قوی
- شنونده بودن
- دارا بودن سابقه کاری حرفه ای
- داشتن تجربه، دانش و علم در حوزه کسب و کار
- توانایی حل مسئله
- مدرن و به روز بودن
- توانایی تجزیه و تحلیل
- مدیر و مدبر بودن
- با انگیزه بودن
- توانایی پیش بینی آینده کسب و کار
- سرعت عمل بالا
- جزئی نگر بودن
- صبور بودن
خلاصه که اگر چنین ویژگی هایی را در مشاور مورد نظر خود مشاهده کردید، باید بدانید که انتخابتان درست است.
بررسی مشاوره کسب و کار اینترنتی و تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ
امروزه کسب و کارها اغلب از حالت سنتی درآمده و به کسب و کارهای اینترنتی Internet businesses تبدیلشدهاند. بیشتر افراد ترجیح میدهند که در خانه و بهوسیله گوشیهای هوشمند و سیستمشان کسب و کارشان را اداره کنند.
حال برای اینکه بتوانید کسب و کار خودتان را راه بیاندازید و پیشرفت کنید، بایستی از مشاوره های کسب و کار بهره مند شوید.
در طول جلسه مشاوره برای انواع کسب و کارهای اینترنتی ، شما می توانید با بخشها و ابعاد مختلف کسب و کار و نحوه راه اندازی آن در دنیای آنلاین آشنا شوید. این مسئله علاوه بر اینکه هدف شما را به بهترین شکل به تصویر میکشد، در واقع مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی و مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی باعث صرفه جویی در هزینههای شما نیز میشود.
ضرورت بهره مندی از مشاوره کسب و کار اینترنتی
طبق بررسیها و آمار بیش از 90% کسب و کارهای ایرانی در همان مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار خود، با مشکلات بسیاری مواجه میشوند. بنابراین برای طی کردن مسیر راهاندازی کسب و کار اینترنتی بهصورت اصولی، و با کمترین هزینه برخورداری از یک مشاوره کسبوکار اینترنتی حرفهای ضرور است.
بهرهمندی از مشاوره کسب و کار اینترنتی برای افرادی که قصد دارند کسبوکار آنلاین راهاندازی کنند یا کسبوکار خود را گسترش دهند، بسیار ضروری است. این مشاوره میتواند به دلایل مختلفی حائز اهمیت باشد:
راهنمایی در انتخاب مدل کسبوکار مناسب: در دنیای آنلاین، مدلهای مختلف کسبوکار وجود دارد (مانند فروشگاههای آنلاین، خدمات اشتراکی، تبلیغات دیجیتال و غیره). مشاوره کسبوکار اینترنتی به شما کمک میکند تا بهترین مدل کسبوکار متناسب با تواناییها، منابع و بازار هدف خود را انتخاب کنید.
برنامهریزی استراتژیک و تعیین اهداف: برای موفقیت در کسبوکار اینترنتی، داشتن یک استراتژی درست و اهداف مشخص ضروری است. مشاوران میتوانند به شما در ایجاد نقشهراه دقیق، شناسایی نقاط قوت و ضعف و برنامهریزی برای رشد و توسعه کمک کنند.
پیشگیری از اشتباهات پرهزینه: بسیاری از کارآفرینان جدید ممکن است بدون مشاوره، مرتکب اشتباهاتی شوند که میتواند هزینهبردار باشد. مشاوران با توجه به تجربههای قبلی خود میتوانند شما را از این اشتباهات نجات دهند.
تحلیل بازار و شناسایی فرصتها: یک مشاور باتجربه میتواند با تحلیل بازار و رقبا، به شما کمک کند تا فرصتهای جدید کسبوکار آنلاین را شناسایی کنید و جایگاه مناسبی برای خود پیدا کنید.
مدیریت منابع و هزینهها: کسبوکارهای اینترنتی به منابع مختلفی نیاز دارند، از جمله زمان، سرمایه، نیروی انسانی و نرمافزارهای مورد نیاز. مشاوره مناسب میتواند به شما کمک کند تا منابع خود را بهدرستی تخصیص دهید و از هدر رفتن هزینهها جلوگیری کنید.
افزایش توانایی بازاریابی آنلاین: مشاوره کسبوکار اینترنتی میتواند در بهبود استراتژیهای بازاریابی دیجیتال (مانند SEO، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی در شبکههای اجتماعی و غیره) کمک کند تا ترافیک سایت و در نهایت فروش شما افزایش یابد.
مطابقت با قوانین و مقررات: فعالیت در فضای آنلاین با توجه به قوانین مختلفی (مانند قانون حفاظت از دادهها، حق کپیرایت و مالیات) همراه است. مشاوران کسبوکار میتوانند شما را از جنبههای قانونی آگاه کنند و کمک کنند که کسبوکار شما در چارچوب قوانین باقی بماند.
مقیاسپذیری و رشد کسبوکار: در صورتی که قصد گسترش کسبوکار خود را دارید، مشاوران میتوانند به شما کمک کنند تا از استراتژیهای مقیاسپذیر و مناسب برای رشد کسبوکار آنلاین خود استفاده کنید.
در مجموع، مشاوره کسبوکار اینترنتی میتواند به شما کمک کند تا مسیر موفقیت را سریعتر و با ریسک کمتری طی کنید و از پتانسیلهای موجود به بهترین شکل استفاده کنید.
نکات مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی
این مشکلات میتواند ناشی از عدم کارایی سایت و مسائل فنی آن باشد. بسیاری از مجموعهها در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند، اما در تمامی زمینهها به صورت کامل اشراف ندارند. برای مثال آنها تنها از برنامه های آماده برای طراحی سایت و سوشال خود استفاده میکنند.
این مسئله نه تنها امری غیر حرفه ای است بلکه میتواند مشکلات بسیاری را برای آن کسب و کار به وجود بیاورد. برای مثال ممکن است آن سایت به صورت ناگهانی متوقف شود یا آنقدر سنگین باشد که کاربری وارد آن نشود.
قیمت مشاوره کسب و کار چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟
این موضوع بستگی به حوزه کسب و کار شما و هدف شما برای حضور در فضای آنلاین دارد. آژانس مای کاستومر پکیجهای متنوعی در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهد. همچنین شما میتوانید به صورت آنلاین و حضوری از یک جلسه مشاوره رایگان با متخصصان مای کاستومر نیز بهرهمند شوید. بحث قیمت و هزینه ها، که اتفاقا برای همه کسب و کار ها اهمیت دارد. اینکه هر جلسه مشاوره بیزینسی چه میزان هزینه ای داشته باشد، به طور دقیق مشخص نبوده و برای هر کسب و کاری متفاوت خواهد بود. چرا که هزینه مشاوره، به عوامل زیر بستگی دارد:
زمینه فعالیت
اینکه کسب و کار شما در چه زمینه ای فعالیت دارد، قطعا در میزان هزینه های مشاوره تاثیر خواهد داشت. چون بعضی حوزه ها تخصصی ترند و بعضی ها ساده تر، پس طبیعی است که هزینه دریافت مشاوره برای هر حوزه با حوزه دیگر متفاوت باشد.
موقعیت مکانی
هزینه مشاوره در تهران بالاتر از سایر شهرها و استان هاست و موقعیت مکانی نیز در تعیین هزینه ها بی تاثیر نیست.
نوع مشاوره
دوست دارید مشاوره کسب و کار را تلفنی دریافت کنید یا حضوری؟ شاید هم آنلاین! حال باید بدانید که هزینه هر نوع مشاوره متفاوت است و مشاوره حضوری هزینه بیشتری را نسبت به سایرین در بر می گیرد.
بزرگ یا نوپا بودن کسب و کار
یک کسب و کار بزرگ قطعا چالش های بزرگی نیز دارد، پس طبیعی است که دریافت مشاوره برای آن از دریافت مشاوره برای بیزینس های کوچک پر هزینه تر باشد.
میزان تخصص مشاور
قطعا و بدون هیچ شکی، هزینه اخذ مشاوره از یک مشاور حرفه ای و با تجربه بالاتر و بیشتر از مشاورین تازه کار خواهد بود. چون اطلاعاتی که یک مشاور حرفه ای در کمتر از ۵ دقیقه در اختیارتان می گذارد را، یک مشاور تازه کار ممکن است نتواند تا ماه ها چنین اطلاعاتی را به شما ارائه کند.
مشاوره با تیم متخصص مای کاستومر
تیم دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در طول جلسه آینده کاری شما را در فضای وب ترسیم میکند و سپس پکیجهای مربوط به خدمات سایت و سوشال را ارائه میدهد. تمامی این پکیجها توسط برنامه نویسان و متخصصان حرفهای انجام شده و تعرفه بسیار مناسبی دارند. شما از ابتدای راهاندازی کسب و کار اینترنتی خود را رسیدن به نتیجه و افزایش فروش اینترنتی پشتیبانی تیم مای کاستومر را به همراه خود دارید.
بهطورکلی ما به تمامی کسب و کارها پیشنهاد میکنیم برای دستیابی به شرایط ایده آل فروش، سبقت گرفتن از رقبا از خدمات مشاوره برای انواع کسب و کار اینترنتی حداقل یکبار بهره ببرند تا چشماندازی جدید و منحصربه فرد پیش رویتان قرار گیرد.
معراج معمارنسب، بهترین مشاور راه اندازی کسب و کار اینترنتی
آقای معراج معمارنسب مشاوره دیجیتال مارکتینگ و کسبوکارهای اینترنتی، امروز به پشتوانه بیش از ۱۲ سال فعالیت در این حوزه و برگزاری صدها ساعت جلسات متعدد با کارفرمایان محترم در حوزههای مختلف، دارای تجربهای ارزشمند در زمینه راهاندازی کسب و کار اینترنتی است. ایشان نهتنها با مراحل، موانع و راههای رسیدن به افزایش فروش اینترنتی تضمینی آشنا است، بلکه با ارائه نکات مهم و منحصربه فرد، تا انتهای مسیر و کسب نتیجه مطلوب همراه و پشتیبان شما خواهد بود.
شما میتوانید در ادامه برخی از کلیپهای رضایت مشتریان گرامی و ارزشمند آژانس مای کاستومر را مشاهده کنید که مایل بودهاند بازخورد و نتیجه جلسات مشاوره با آقای معمارنسب را با شما عزیزان نیز به اشتراک بگذارند.
تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال
کسب و کارهای دیجیتال در موارد زیر نسبت به بازارهای سنتی برتری دارند.
- پردازش خودکار
- افزایش سود آوری
- صرفهجویی در زمان
- معرفی محصول جدید
- حذف هزینههای اضافی
- سهولت بیشتر در ارائه محصول
پردازش خودکار
مراحل ثبت و سفارش کسب و کارهای دیجیتال به صورت خودکار صورت میگیرد و به همین سبب میتواند تمام خطاها را در طول زمان حذف کند. این در حالی است که در کسب و کارهای سنتی بهطور پیوسته خطاهای انسانی رخ میدهد.
افزایش سود آوری
کسب و کارهای اینترنتی باعث افزایش سودآوری و فروش شما میشوند. به این صورت که با کاهش هزینه ها، بهبود روند عملیات و افزایش فروش، سودآوری را افزایش میدهند.
معرفی محصول جدید
در کسب و کارهای سنتی برای معرفی محصول جدید باید هزینه و زمان زیادی را صرف کنید. برای مثال وقتی شخصی وارد فروشگاه شما می شود، نمی تواند تنها با یک نگاه تمامی محصولات شما را بررسی کند.
این در حالی است که در بستر آنلاین شما می توانید در کمترین زمان محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید.
علاوه بر این می توانید محصولات جدید را نیز همراه با گالری تصاویر و توضیحات
صرفهجویی در زمان
در کسب و کارهای اینترنتی ، زمان کمتری هدر میرود و از این لحاظ هم به نفع مشتری و هم به نفع کارفرما است. مخاطب میتواند تنها در عرض چند دقیقه سفارش خود را ثبت کند. درصورتیکه در کسب و کارهای سنتی این فرآیند، زمان زیادی را میگیرد.
صرفه جویی در هزینه ها
در کسب و کارهای دیجیتال بسیاری از هزینههای شما حذف میشوند. برای مثال لازم نیست هزینه ای بابت کارمندهای خدماتی، اجاره مغازه و … بپردازید. به طورکلی هزینههای شما در کسب و کارهای اینترنتی بسیار کاهش پیدا کرده و شما می توانید در قسمتهای مهمتری همچون تبلیغات بنری سرمایه گذاری کنید.
سهولت بیشتر در معرفی محصول
در کسب و کارهای اینترنتی ، مشتریان بهراحتی میتوانند محصول موردنظر خود را با دیگر محصولات مشابه از لحاظ قیمت، کیفیت و … مقایسه کنند و سپس سفارش خود را ثبت نمایند.
در این نوع کسب و کارها، شما در هر زمان و مکان که بخواهید، می توانید محصول موردنظر خود را سفارش بگیرید.
آمارهای ثبت شده در رابطه با کسب و کارهای اینترنتی
- در حال حاضر اینترنت بیش از ۴ میلیارد کاربر دارد.
- تعداد کل وب سایت ها در اینترنت ۱.۹۵ میلیارد میباشد.
- برآورد شده که تا سال ۲۰۴۰، ۹۵% خریدها به صورت آنلاین خواهد بود.
- بهطور متوسط گوگل در هر ثانیه ۴۰ هزار جستجو دارد که این عدد در سال حدود ۱.۲ تریلیون میشود.
- تعداد کاربران اینترنت در آسیا؛ ۴۹%، در اروپا؛ ۱۶.۸%، آفریقا؛ ۱۱%، آمریکای شمالی؛ ۸.۲% از کل تعداد کاربران اینترنت میباشد.
- و…
با توجه به این آمارها، استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی به امری متداول تبدیلشده و افراد اوقاتی زیادی را در شبکه های اجتماعی و اینترنت میگذرانند. در این راستا بسیاری از افراد محصولات موردنظر خود را به صورتی اینترنتی سفارش میدهند.
کارشناسان حرفه ای مای کاستومر در زمینه کسب و کارهای اینترنتی به افراد مشاوره میدهد تا بتوانند بهسرعت کسبوکاری را راه اندازی کرده و پیشرفت کنند.
20 ایده پیشنهادی کسب و کارهای اینترنتی پولساز و شغل اینترنتی با درامد بالا
در ادامه لیستی از پردرآمدترین و بهترین روشهای کسب درآمد از اینترنت و راهاندازی کسبوکار اینترنتی را به شما معرفی کرده ایم.
تدریس اینترنتی
با تدریس اینترنتی شما میتوانید کسب و کار اینترنتی خود را با راه اندازی یک سایت آموزشی شروع کنید. در وب سایت اطلاعاتی در رابطه با تدریس آنلاین ارائه دهید. سایتهای آموزشی درآمد بسیار مناسبی دارند. توجه داشته باشید تدریس آنلاین جز بهترین ایده کسب و کارهای اینترنتی است و شغل اینترنتی عالی به حساب می اید.
سایت دانلود موزیک
سایت موزیک معمولاً جز آن دسته از سایتهایی است که دیر بالا میآید. درصورتیکه کسب و کار اینترنتی شما از این طریق دیده شود، میتوانید به درآمد بسیار زیادی در ماه دست پیدا کنید.پس این شغل اینترنتی را از دست ندهید.
سایت آموزشی و فروش پکیج های آموزشی
فرقی نمیکند در چه حوزهای فعالیت میکنید. شما میتوانید بهصورت تخصصی فعالیت و کسب و کار خود را بهصورت پکیجهای آموزشی ارائه دهید. برای هر پکیج هم قیمت مناسبی برای کاربران قرار دهید. هرقدر محتوای شما ارزشمندتر باشند، شما به فروش بسیار قابل قابلی خواهد رسید.
سایت فروشگاهی
طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی یکی از بهترین شیوههای درآمدزایی به عنوان یک شغل اینترنتی است. با راه اندازی یک سایت فروشگاهی شما میتوانید به بهترین شکل محصولات خود را به کاربران بفروشید. تجربه نشان داده که یک فروشگاه اینترنتی میتواند بسیار بیشتر از یک فروشگاه حضوری درآمدزا باشد.
تولید محتوا متنی
با تولید محتوای متنی به عنوان یک شغل اینترنتی ، میتوانید به ازای هر کلمه مبلغی را دریافت کنید. توجه داشته باشید تولید محتوای متنی نیازمند سابقه و استعداد در نوشتار است.
تولید محتوا ویدئویی
اگر میتوانید ویدئو طراحی و تدوین کنید، به شما تولید محتوای ویدئویی را پیشنهاد میکنیم. شما میتوانید برای سوشال (اینستاگرام، تلگرام و …) و یا برای بخشهای تیزر مشغول به کار شوید. تولید محتوای ویدئویی معمولاً جز کسب و کارهای اینترنتی پردرآمد است. برای اینکه بتوانید در این شغل اینترنتی درآمد مناسبی داشته باشید، به شما پیشنهاد میکنیم نرمافزار افتر افکت را بهصورت کامل یاد بگیرید.
بلاگری
بلاگری یک منبع درآمد بسیار مناسب است. این روزها برای بلاگر شدن نیاز به تولید محتوای متنی مناسب و همچنین عکاسی خوب دارید. البته برای عکاسی نیاز به دوربینهای حرفهای نیست. کافی است با تکنیکهای عکاسی با موبایل آشنا شوید. این تکنیکها همگی در یوتیوب موجود هستند.
سایت فیلم و سریال
این روزها همه برای دانلود فیلم و سریال به سراغ سایت میروند. شما میتوانید با راه اندازی سایت فیلم و سریال، درآمد خوبی به دست بیاورید. فروش اشتراک ماهیانه این سایت به کاربران میتواند منبع درآمدی برای ایجاد کسب و کارهای اینترنتی باشد.
فروش قالب سایت
درصورتیکه تخصص در طراحی قالب سایت دارید، میتوانید از طریق فروش قالب سایت سوددهی داشته باشید. شما میتوانید با طراحی قالب برای انواع سایتها و فروش آنها کسب و کار اینترنتی داشته باشید.
مشاوره آنلاین در رابطه با کسب و کار خودتان
اگر در زمینه کاری خود تخصص دارید، میتوانید در بستر آنلاین به کاربران در این زمینه مشاوره دهید. برای مثال حوزه کاریتان در زمینه کابینت است، شما میتوانید نکات مهمی در زمینه اجر و راه اندازی کابینت و دیگر شغل های اینترنتی دیگر ارائه دهید .
مشاوره حقوقی بهصورت آنلاین
این روزها همه بهنوعی به مشاوره حقوقی نیاز دارند. حال با توجه به مشغلههای کاری اگر این مشاوره بهصورت آنلاین باشد، بسیار نتیجهبخشتر است. وکلای دادگستری هم با توجه به این موضوع با راه اندازی سایت به بهترین شکل میتوانند به کاربران مشاور حقوقی بدهند. همچنین شما میتوانید در سایتهایی که وکلا همگی در آن مشاوره آنلاین میدهند نیز ثبتنام کنید. این سایتها معمولاً با کسر کردن درصدی مبلغ مشاوره را به شما میپردازند.
طراحی وبسایت و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی
یکی از بهترین انواع کسب و کارهای اینترنتی، طراحی سایت حرفهای است. اگر در زمینه طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی تخصص دارید، میتوانید بهصورت آنلاین برای کارفرمایان سایت طراحی کنید.
معمولاً برای طراحی سایت، بهصورت ساعتی حقوق پرداخت میشود. البته اگر بهصورت کامل و فریلنسر کار کنید، این مبلغ بهصورت ماهانه حساب میشود.
گذاشتن مطلب و محصولات داخل سایت
از دیگر کسب و کارهای اینترنتی که بسیار آسان است، میتوان به دیتا اینتری یا درج محتوا و محصولات اشاره کرد. شما میتوانید این کار را در منزل و بدون سرمایه انجام دهید.
میتوانید با ویرایش و گذاشتن محتوا در داخل سایت کسب و کار اینترنتی در منزل بدون سرمایه اولیه داشته باشید.
عکاسی برای محتوای سایت
با داشتن دوربین مناسب و دانش کافی در این زمینه میتوانید درآمدی خوب و معقول داشته باشید.
ویراستار محتوا سایت
تمامی محتواهای وب سایت و سوشال باید پیش از درج، ویراستاری شوند. اگر در زمینه ادبیات و نگارش تبحر دارید، این کار را به شما پیشنهاد میکنیم. شما میتوانید با ویراست دقیق محتوا، بهصورت روزانه درآمد کسب کنید.
فروش کتاب های صوتی
این روزها همه افراد با توجه مشغله و کار زیاد، کتاب را بهصورت صوتی گوش میدهند. با طراحی سایت فروشگاهی در زمینه کتاب صوتی میتوانید به درآمد مناسبی برسید.
سئو در کسب و کارهای اینترنتی
سئو و بهینه سازی سایت یک حرفه و تخصص است. با استفاده از سئو، وبسایت شما در صفحات اول توسط کاربران دیده میشود. اگر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت تبحر دارید، کسانی که سئو کردن یک سایت را بهصورت حرفهای میدانند میتوانند بهصورت اینترنتی از این راه درآمد داشته باشند.
ترجمه متن و اسناد
اگر در زمینه زبان حرفهای هستید، میتوانید بهصورت آنلاین متن موردنظر کاربران را ترجمه کنید.
طراحی لوگو
طراحی لوگو یکی از کارهای تخصصی و پردرآمد محسوب میشود. این جز آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی است که نیازمندی خلاقیت میباشد. اگر به این زمینه علاقه دارید، به شما پیشنهاد میکنیم ابتدا در کلاسهای تخصصی طراحی لوگو شرکت کنید. سپس پس از مدتی کارآموزی در این زمینه مشغول به کار شوید.
برنامه نویسی
در ایران برنامه نویسی بسیار زیاد شده است. نکتهای که در این رابطه وجود دارد، کمبود افراد حرفهای در کد نویسی است. به شما پیشنهاد میکنیم در ابتدا در این زمینه نامبروان حوزه خود شوید، سپس بهصورت آنلاین مشغول به کار شوید.
این روزها همه ما در وبگردیهای روزانه در شبکههای اجتماعی یا وبسایتها شاهد این مسئله هستیم که عدۀ بسیاری علاوه بر بحث سرگرمی از پتانسیلهای دیگر این فضای گسترده استفاده میکنند.
اصطلاحاً به مقوله فروش آنلاین مشغول هستند. خرید از فروشگاه های آنلاین و یک لحظه فکر کردن به این موضوع که صاحب آن فروشگاه از فضای مجازی چگونه کسب درآمد میکند، قطعا شما را نیز وسوسه میکند تا به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باشید. اما این پول پارو کردنهای نجومی که افراد از بیرون نظارهگر آن هستند هم عرق ریختنهای خاص خود را دارد.
مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی
در ادامه به صورت گام به گام توضیح دادهایم که برای راهاندازی یک کسبوکار اینترنتی باید چه مراحلی را طی نمایید تا موفقیت و کسب درآمد اینترنتی دست یابید:
نقطه شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی: هدفگذاری
در هر کاری چه آنلاین و چه آفلاین آنچه که در ابتدای امر باید با نهایت دقت به آن پرداخته شود این است که به خوبی به مسیری که میخواهید در آن قدم بگذارید فکر کنید. هدفگذاری کرده و برای خود یک مسیر مشخص کنید که ابتدا و انتهایش مشخص است.
حال که ابتدا و انتهای راه خود را مشخص کردید به این نکته نیز بیندیشید که این نقطه انتها در واقع میتواند به مرور زمان جلوتر رفته و رشد کند. از خود بپرسید من میخواهم مثل یک پیج اینستاگرام لباس فروشی ساده باشم یا مثل فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یا مثل سایت دیوار؟ یا نه هدف من این است که یک روز مثل آمازون بازار اینترنتی جهانی را تحت تسخیر خود درآورم.
شک نکنید که پاسخ به این سوال و فک کردن به آن نقطه عطف پروژه اینترنتی شما خواهد بود چرا که برای یافتن پاسخ آن مجبور میشوید سرگذشت آمازون و دیوار و دیجی کالا را به خوب بخوانید و از تجربیات آنها بهرهمند شوید.
اگر حتی در هدف گذاری کردن هم خیلی مسیر روشنی در ذهنتان شکل نمی گیرد میتوانید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ به جهت اخذ مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی کمک بگیرید..
گام دوم: تعیین نوع کسب و کار و شناخت جامعه هدف
در گام دوم وقتی مسیر خود را مشخص کردید وقت آن است که به این فکر کنید بار من در این مسیر چیست؟ قرار است در جاده موفقیت با چه چیزهایی همراه باشم؟ اگر صاحب یک کسب و کار آفلاین هستید و میخواهید همان راه را در مسیر آنلاین نیز طی کنید کارتان کمی آسانتر است. اما اگر کاملا در نقطه شروع کار هستید میتوانید نیاز سنجی کنید.
نیاز سنجی به این معناست که در حال حاضر جای چه کسب و کاری در بازار خالی است و یا حتی به این فکر کنید که مردم از چه سبک فروشگاههایی بیشتر استقبال می کنند. حتی میتوانید به این فکر کنید که شما دوست دارید چه چیزی را بفروشید؟ به همان اندازه که میزان علاقه شما به فروش یک محصول خاص بیشتر باشد شک نکنید که در کار خود بیشتر موفق خواهید شد چرا که عشق به کار لازمه بی چون و چرای موفقیت است.
گام سوم: مسیر تامین کالا یا خدمات را هموار سازید
لازمه یک فروشگاه آنلاین نیز همانند یک فروشگاه فیزیکی تامین کالا است. اگر میخواهید خدمات آنلاین نیز ارائه دهید باید تخصص لازم را کسب کرده و یا با افراد متخصص وارد مذاکره شوید. در هر حال باید فکر تامین نیاز مشتری را قبل از درخواست او کرده باشید.
حالا مشتری چه کالا بخواهد چه خدمات باید فکرش را کرده باشید تا در میانه راه دچار سردرگمی نشوید که همین سردرگمیها پنجره بی اعتمادی مشتری را به سوی کسب وکار اینترنتی شما میگشاید. اگر در زمینه چگونگی تامین کالا یا عقد قرارداد با افراد متخصص اطلاعات لازم و کافی را ندارید کافی است از مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی استفاده کنید و با رویه او پیش روید.
فرض کنید میخواهید در زمینه روانشناسی، بحث مشاوره آنلان را راه اندازی کنید. برای این کار ابتدای امر باید واقعاً در زمینه مشاوره و روانشانسی اطلاعات و مدارک لازم را کسب کرده باشید و یا از افراد مشاور که خبره و با تجربه هستند استفاده کرده و درخواست کننده را به سمت آنها ارجاع دهید.
گام چهارم: مقدمات کسب وکار اینترنتیتان را فراهم کنید
کسب وکارهای اینترنتی به اندازه کسب وکارهای آنلاین دردسر ندارند. دردسرهایی نظیر اجاره ملک و سختیهای اخذ جواز و .. برای شروع کسب وکار اینترنتی به یک وبسایت و کاربری در شبکههای اجتماعی نیاز دارید.
البته راه اندازی وبسایت یا شبکه های اجتماعی هم خیلی کار سادهای نیست که هر کس بهراحتی بتواند آن را انجام دهد. لازمه آن راهنمایی گرفتن از مشاوره دیجیتال مارکتینگ است. یک مشاور خوب میتواند از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت با مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی همراه شما باشد. در ادامه به مواردی از اصلیترین مقدمات راه اندازی مشاغل آنلاین میپردازیم:
- انتخاب نام برند
- خرید دامنه یا آدرس اینترنتی و هاست وبسایت
- انتخاب یک شرکت خوب برای طراحی سایت
- اخذ نماد اعتماد و درگاه بانکی
- راه اندازی شبکههای اجتماعی
- برخورداری از تیم عکاسی، تولید محتوا و تبلیغات
همه و همه لازمههای راهاندازی کسب وکار اینترنتی هستند.
گام پنجم: مدیریت، نظارت، تبلیغات، مشتری مداری
در مشاغل آنلاین نیز همانند مشاغل آفلاین مدیریت درست لازمه موفقیت است. مدیریت درست به این معناست که نظم کاری در کسب وکار آنلاین شما به خوبی برقرار باشد. به سرعت پاسخ مشتریان داده شود. کالا یا خدمات آنها به بهترین نحو ممکن تامین گردد.
هزینه پرداختی مشتریان منطقی و کاملاً استاندارد باشد، با احترام با مشتریان رفتار شود. جوانب فنی به خوبی در کسب و کار اینترنتی فراهم گردد به این معنا که مشتری به هنگام خرید از وبسایت شما با سرعت بسیار کندی مواجه نشده و یا چند بار هزینه از حساب بانکی اش کسر نگردد و بسیاری موارد دیگر که همه زیر نظر یک مدیر خوب باید مدیریت شود.
برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه نیاز داریم؟
اول از همه این مورد را در نظر داشته باشید، پیش از ورود به هر کسب وکاری باید در ابتدا آموزش ببینید. شروع یک کار (هرچقدر هم ساده) با آموزش بسیار نتیجهبخشتر است. بهطورکلی راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی یکی از ارزانترین شیوههای درآمدزایی است. شما میتوانید با هزینه بسیار کم کاری را برای خود ایجاد کنید.
خبر خوب اینکه حتی با یک میلیون هم میتوانید به درآمد برسید! برای مثال میتوانید یک صفحه در سوشال ایجاد کنید. سپس در صفحه خود آموزشی را بهصورت عکس یا ویدئو نشان دهید. لازم نیست که خودتان بهتنهایی برای خودتان ویدئو آماده کنید. شما میتوانید ویدئوهای آموزشی را از یوتوب دانلود نمایید. سپس این ویدئوها را ترجمه کرده و در پیج خود درج کنید. با این شیوه به تدریج افراد بسیاری شما را فالو میکنند. با افزایش تعداد فالور میتوانید تبلیغات نیز دریافت کنید.
برای راه اندازی شبکه های ایجتماعی نیاز به هیچ سرمایه ای ندارید. در واقع برای شروع همه چیز رایگان است. جز یک چیز! زمان برای شما بسیار گرانبها است. شما باید بهطور پیوسته در سطح دنیای مجازی فعالیت نمایید. همچنین محتوای شما باید جذاب و یونیک باشند.
کسب و کارهای اینترنتی چه قوانینی دارد؟
کسب و کارهای اینترنتی، مانند هر کسب و کار دیگر، نیاز به رعایت قوانین و مقررات دارند. قوانین مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی ممکن است بسته به محل اقامت و فعالیت شما، نوع کسب و کار، نوع محصول یا خدمات ارائه شده و قوانین کشور متفاوت باشند. در ادامه، چندین قانون و مقررات رایج برای کسب و کارهای اینترنتی ذکر شده است:
قوانین مالی و مالیاتی
کسب و کارهای اینترنتی میبایست مطابق با قوانین مالی و مالیاتی کشور خود عمل کنند. این شامل ثبت اطلاعات مالی، تأمین انواع مالیاتها، گزارشگری مالی و مطابقت با قوانین مالیاتی میشود.
حمایت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی
کسب و کارهای اینترنتی باید حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران را رعایت کنند. این شامل استفاده محدود از اطلاعات شخصی، حفاظت از اطلاعات مشتریان و مطابقت با قوانین حریم خصوصی اینترنتی میشود.
قوانین مرتبط با تجارت الکترونیک
اگر کسب و کار شما مرتبط با فروش محصولات و خدمات اینترنتی است، باید قوانین تجارت الکترونیک مرتبط با محافظت مصرفکننده، شرایط استفاده، قراردادها و مسئولیتها را رعایت کنید.
قوانین حقوق تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (IT)
کسب و کارهای اینترنتی باید قوانین مرتبط با حقوق تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات را رعایت کنند. این میتواند شامل حمایت از مالکیت فکری، قوانین حمایت از نام تجاری و مسائل امنیتی باشد.
قوانین مرتبط با تبلیغات
اگر به تبلیغات آنلاین مشغول هستید، باید قوانین مربوط به تبلیغات اینترنتی مانند تبلیغات خلاف واقعیت و مزاحمتهای تبلیغاتی را رعایت کنید.
قوانین پرداخت الکترونیکی و امنیت مالی:
اگر از پرداختهای آنلاین استفاده میکنید، باید مطابق با قوانین پرداخت الکترونیکی و امنیت مالی عمل کنید تا اطلاعات مالی مشتریان شما محافظت شود.
همچنین، بسته به نوع کسب و کار و کشور محل فعالیت، قوانین دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد که باید مورد رعایت قرار گیرد. برای اطمینان از رعایت قوانین لازم است با مشاوران حقوقی متخصص یا مشاوران سئو آشنا به قوانین محل فعالیت خود مشورت کنید.
قوانین کسب و کارهای اینترنتی به طور خلاصه
قوانین مرتبط کسب و کارهای اینترنتی | توضیحات |
---|---|
قوانین مالی و مالیاتی | شامل ثبت اطلاعات مالی، تأمین مالیاتها، گزارشگری مالی و مطابقت با قوانین مالیاتی کشور. |
حمایت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی | رعایت حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران، و مطابقت با قوانین حریم خصوصی اینترنتی. |
قوانین مرتبط با تجارت الکترونیک | شامل محافظت مصرفکننده، شرایط استفاده، قراردادها و مسئولیتها مرتبط با تجارت الکترونیک. |
قوانین حقوق تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (IT) | شامل حمایت از مالکیت فکری، قوانین حمایت از نام تجاری و مسائل امنیتی. |
قوانین مرتبط با تبلیغات | شامل تبلیغات خلاف واقعیت و مزاحمتهای تبلیغاتی. |
قوانین پرداخت الکترونیکی و امنیت مالی | رعایت قوانین پرداخت الکترونیکی و امنیت مالی برای حفاظت از اطلاعات مالی مشتریان. |
توجه داشته باشید که این فهرست تنها چند مورد از قوانین و مقررات مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی است و ممکن است بسته به نوع فعالیت و محل فعالیت شما، قوانین دیگری نیز برای رعایت وجود داشته باشد. برای اطلاعات دقیقتر، به مشاوران حقوقی متخصص و منابع قانونی معتبر مراجعه کنید.
نتیجه گیری
در این مطلب سعی کردیم پنج گام مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بیان کنیم. به عنوان حرف آخر در این مطب این نکته را متذکر میشویم که در هر کاری برای موفقیت نیاز است تا از تجربه و مشاوره افراد خبره استفاده شود و راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیز از این مهم مستثنی نیست.
برای اینکه در مسیر مشاغل آنلاین قلههای موفقیت را طی کنید توصیه میکنیم به محتوای این مطلب بسنده نکرده و از مشاوره دیجیتال مارکتینگ و به صورت تخصصیتر مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی برخوردار شوید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید بینهایت سپاسگزاریم. امید که در مطالب بعد بتوانیم شما را با جوانب گستردهتری در فضای وب آشنا کنیم.
راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مسیری پر پیچ و خم است که اگر با موانع و راههای کسب نتیجه آشنا نباشید ممکن است متحمل ضررهای سنگین شوید. سالانه هزاران ایرانی تصمبم میگیرند که کسب و کار آنلاین خود را شروع کنند اما چون با اصول آن آشنایی ندارند بعد از تبلیغاتهای گسترده و پرهزینه دستاوردی به دست نمی آورند و از ادامه مسیر ناامید میشوند.
این موضوع بستگی به حوزه کسب و کار شما و هدف شما برای حضور در فضای آنلاین دارد. آژانس مای کاستومر پکیجهای متنوعی در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهد. همچنین شما میتوانید به صورت آنلاین و حضوری از یک جلسه مشاوره رایگان با متخصصان مای کاستومر نیز بهرهمند شوید.
بهترین مشاور راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید دارای تجربه و تخصص کافی در این زمینه باشد و جلسات متعددی را با کارفرمایان گوناگون پشت سر گذاشته باشد. علاوه بر این یک مشاور حرفهای دارای رزومه قابل توجهی از کسبوکارهایی است که توانسته آنها را به موفقیت برساند. آقای معراج معمارنسب به عنوان یک مشاور دیجیتال مارکتینگ با سابقه و مطمئن تا کسب نتیجه و افزایش فروش اینترنتی در کنار شما است.