مراحل دریافت نماد اعتماد

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک بصورت کامل در ویدئوی زیر توضیح داده شده است.

پخش ویدئو

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک و درگاه پرداخت برای وب‌سایت

1- برای دریافت نماد اعتماد در ابتدا باید به سایت اینماد به آدرس ir مراجعه کرده و روی ثبت‌نام و دریافت اینماد کلیک کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

2- روی ایجاد شناسه کاربری کلیک کرده و موارد زیر را وارد کنید:

  • نوع شخصیت: حقیقی
  • کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید.
  • شماره موبایل: حتماً شماره موبایل متعلق به خودتان باشد یعنی بنام شما باشد.
  • آدرس ایمیل: ترجیحاً آدرس info تحت دامنه خود را وارد نمایید.
  • شناسه کاربری: ترجیحاً آدرس وب‌سایت خود را بدون پیشوند و پسوند وارد کنید.
  • رمز عبور: یک رمز عبور حداقل 8 رقمی که حاوی عدد، حرف بزرگ لاتین و حرف کوچک لاتین باشد وارد کنید. مثلاً: aA123456
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

3- در پایان هم حاصل عبارت ریاضی را وارد کرده و دو تیک مربوط به سفارش گیری را تیک بزنید و روی دکمه تائید کلیک کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

4- در صورتی که پیغام خطا دریافت کردید، مجدداً مقادیری را که وارد کردید را بررسی کنید و توجه داشته باشید با صفحه کلید لاتین باید موارد را وارد کنید. اگر باز هم خطا در فرایند ثبت‌نام دریافت کردید، با شماره تماس 02154604000 تماس بگیرید.

5- در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت‌نام، دوباره وارد سایت اینماد شده و روی ثبت‌نام و دریافت نماد اعتماد کلیک کنید.

6- حال نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و تائید بزنید.

7- یک پیغام به شما نمایش داده می‌شود مبنی بر اینکه باید کدی را با شماره موبایلی که در مرحله ثبت‌نام وارد کردید را به همان شماره‌ای که در این پیغام نمایش داده می‌شود پیامک کنید.

8- پیامک مربوطه را ارسال کنید و پس از چند دقیقه مجدداً نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد سیستم شوید.

9- در منوی سمت راست تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک را کلیک کنید و از صفحه باز شده، تصویر کارت ملی و شناسنامه خود را ثبت کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

10- در منوی سمت راست روی دکمه تکمیل اطلاعات کسب و کار کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید.

11- در این مرحله باید اطلاعات وب‌سایت خود را وارد کنید. بدین منظور وارد منوی کسب و کار و افزودن دامنه شوید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

12- توجه داشته باشید که لوکیشن دقیق را باید روی نقشه مشخص کنید و ساعت کاری را هم با این قالب وارد کنید: مثلاً 8 الی 21 (از زدن خط تیره 8-21 و دیگر حروف خود داری کنید زیرا خطا رخ می‌دهد)

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

13- در مرحله بعد از مراحل دریافت نماد اعتماد باید مشخص کنید که وب‌سایت متعلق شماست. سه راه حل داده شده است که راحت‌ترین آن، ارسال کد به ایمیل info متعلق به دامنه شماست. وارد منوی احراز کسب و کار شده و روی ارسال ایمیل کلیک کنید، کدی برای شما بعد از 1 دقیقه ارسال می‌شود که آن کد را باید در همان قسمت وارد کرده و تائید را بزنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

14- در هر مرحله می‌توانید با کلیک روی منوی کسب و کار > مدیریت کسب و کار، مراحل بعدی کار را ببینید و انجام دهید. مرحله بعدی در همین منو است که شما باید روی لیست خدمات و مجوزها کلیک کنید و کسب و کار مرتبط با خود را در این قسمت پیدا کنید. در نظر داشته باشید برای فروش و تولید مواد آرایشی بهداشتی، غذایی، موارد مالی و تعدادی دیگر از کسب و کارها نیاز به پروانه کسب می‌باشد. پس اگر بعد از افزودن فعالیت مرتبط با خود، از شما درخواست مجوز شد، باید مجوز خود را هم در همان قسمت ثبت کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

15- پس از افزودن فعالیت و تائید شدن آن (در صورتی که مجوز بخواهند و مجوز را بارگذاری کرده باشید و آن‌ها تائید کرده باشند)، در منوی مدیریت کسب و کار روی دکمه نارنجی رنگ تکمیل فرم نظر سنجی کلیک کنید و فرم را پر کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

16- مرحله بعدی تعهد نامه است که در همان منوی مرحله قبلی باید روی دکمه تعهد نامه کلیک کرده و در پایین صفحه روی می‌پذیرم کلیک کنید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

17- مرحله پایانی پرداخت می‌باشد که در منوی مدیریت کسب و کار باید روی پرداخت کلیک کرده و مبلغ 175000 تومان را آنلاین پرداخت کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

18- پس از پرداخت، مراحل دریافت نماد اعتماد شما تکمیل شده و اینماد اخذ می‌گردد که در همان منوی مدیریت کسب و کار باید روی دکمه دریافت کد اینماد کلیک کرده و کد داده شده را در وب‌سایت خود درج کنید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

19- برای دریافت نماد اعتماد دو ستاره فقط یک شرط وجود دارد و آن هم فعال بودن SSL برای سایت شماست. در منوی مدیریت کسب و کار روی درخواست نماد دوستاره کلیک کنید و درخواست را بزنید و 1 الی 2 روز کاری صبر کنید تا کارشناسان سایت شما را برسی کنند. در صورتی که ssl سایت شما فعال باشد و کارشناسان آن را تائید کنند، نماد دو ستاره به شما داده می‌شود و در غیر این صورت درخواست شما با ذکر دلیل، رد می‌شود.

20- توجه داشته باشید که اگر نماد دوستاره را دریافت کنید در صفحه استعلام در سایت اینماد، مقابل وب‌سایت شما دو عدد ستاره مشاهده خواهد شد. البته شما نیاز به انجام عمل خاصی ندارید. در مرحله بعدی می‌توانید اقدام به دریافت درگاه پرداخت نمایید.

20- توجه داشته باشید که اگر نماد دوستاره را دریافت کنید در صفحه استعلام در سایت اینماد، مقابل وب‌سایت شما دو عدد ستاره مشاهده خواهد شد. البته شما نیاز به انجام عمل خاصی ندارید. در مرحله بعدی می‌توانید اقدام به دریافت درگاه پرداخت نمایید.

پس از دریافت نماد اعتماد برای دریافت درگاه، مراحل زیر باید انجام شود:

1- مراجعه به بانکی که حساب دارید (ترجیحاً بانک صادرات) شما می‌توانید فرم درخواست درگاه را از سایت بانک مربوطه و یا شرکت‌هایی که درگاه ارائه می‌دهند همانند مبنا کارت، به پرداخت ملت و … فرم را آنلاین از سایت مربوطه دریافت کنید و پس از پر کردن آن به بانک مراجعه نمایید.

2- دریافت فرم درخواست درگاه پرداخت از متصدی

3- پر کردن فرم درخواست درگاه (اطلاعات زیر مندرج شود):

  •  آی پی: 5.63.10.250
  •  پورت: 8080
  •  آدرس: آدرس سایت خود را وارد کنید
  •  آدرس کال بک: آدرس سایت خود را وارد کنید
  •  مشخصات مسئول آی تی و یا مدیر فنی: مشخصات صاحب حساب را وارد کنید
  •  ایمیل: یا ایمیل شخصی و یا آدرس ایمیل info مربوط به دامنه خود را وارد کنید.

*  به عنوان مثال: info@yoursite.ir (که بجای yoursite.ir آدرس سایت خود را وارد کنید)

*  توجه داشته باشید اگر ایمیل شخصی خود را در فرم وارد کنید، باید دسترسی به آن را داشته باشید و رمز ایمیل خود را فراموش نکرده باشید زیرا اطلاعات درگاه شما به ایمیلی که وارد می‌کنید ارسال می‌شود.

  • در صورت امکان یک پرینت از صفحه مربوط به اینماد خود همراه داشته باشید

(بدین منظور کافی است به سایت اینماد مراجعه کرده و آدرس سایت خود را جهت استعلام وارد کنید و از صفحه‌ای که به شما نمایش داده می‌شود و مشخصات شما را نشان می‌دهد، پرینت بگیرید- البته بیشتر بانک‌ها نیازی به این مورد ندارند و خودشان استعلام خواهند گرفت)

4- حداکثر تا یک هفته بعد یک ایمیل حاوی اطلاعات درگاه برای شما ارسال می‌شود که شما باید به کارشناسان گروه پشتیبانی مای کاستومر اطلاع دهید.

موفق و مؤید باشید

مقالات مرتبط