با دریافت اینماد برای سایت خود میتوانید جهت دریافت درگاه پرداخت مستقیم نیز اقدام کنید و همچنین میزان اعتماد مشتریان و اعتبار سایت را به طرز چشمگیری بالا ببرید. خبر خوب این است برای دریافت اینماد بعد از طراحی سایت فروشگاهی نیازی نیست به هیچ ادارهای پا بگذارید! چرا که کل این فرآیند به صورت اینترنتی قابل انجام است.
در ادامه این مطلب قصد داریم تا تمام مراحل را به صورت قدم به قدم، فرآیند و نحوه دریافت اینماد را پشت سر بگذاریم؛ با ما همراه باشید.
مراحل نحوه دریافت اینماد بصورت کامل در ویدئوی زیر توضیح داده شده است.
چه مدارکی برای نحوه دریافت اینماد نیاز است؟
قبل از اینکه با فرآیند نحوه دریافت اینماد آشنا شویم، بهتر است بدانیم که به چه مدارکی نیاز خواهیم داشت.
به عنوان یک شخص حقیقی
- اسناد هویتی متقاضی از جمله شناسنامه، کارت ملی و مدرک وضعیت نظام وظیفه
- تصویر پروانه و مجوز فعالیت (در صورت لزوم)
به عنوان یک شخص حقوقی
- نامه آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورت وجود)
- نامه آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)
- نامه آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)
- تصویر پروانه / مجوز فعالیت (در صورت لزوم)
- تصویر اصل اساسنامه
مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک و درگاه پرداخت برای وبسایت در یک نگاه!
برای نحوه دریافت اینماد در مرحله اول باید به سایت اینماد به آدرس ir مراجعه کنید.
گام اول: ساخت حساب کاربری
ابتدا وارد سایت اینماد شوید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:
از قسمت بالای سایت در بخش «کسب و کارها» گزینه «ثبت نام و ورود به پنل کاربری» را انتخاب کنید.
بر روی گزینه «سامانه فعلی اینماد» کلیک کنید.
در صفحه جدید بر روی «ورود از طریق دولت من» کلیک کنید.
گام دوم: تکمیل فرم اطلاعات هویتی
در این بخش شماره تماس فردی که میخواهید اینماد به نام او باشد را وارد کنید، سپس کد امنیتی را وارد کنید و گزینه “ارسال رمز یکبار مصرف” را بزنید.
در این بخش کد امنیتی ارسال شده را وارد کنید و گزینه تایید را بزنید.
در صفحه جدید“کدملی” و “تاریخ تولد” صاحب شماره تماس را وارد کنید و گزینه “ثبت اطلاعات” را بزنید.
در این مرحله “کدپستی” خود را وارد کنید و گزینه “ثبت اطلاعات” را بزنید.
گام سوم: ایجاد کسب و کار جدید
شما برای دریافت اینماد باید یک کسب و کار خود را تعریف کنید. از منو روی گزینه “عملیات پایه” کلیک کنید.
حال روی گزینه “مدیریت کسب و کار” کلیک نمایید.
همانطور که در تصویر مشخص شده روی گزینه “ایجاد کسب و کار جدید” کلیک کنید.
اطلاعات هویتی
در این بخش تمامی اطلاعات هویتی شما را نمایش میدهد، پس از بررسی و مطلع شدن از صحت اطلاعات روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کنید.
اطلاعات کسب و کار
این مرحله شامل 3 بخش میشود، در بخش حالت های خاص کسب و کار دو حالت وجود دارد:
- اگر کسب و کار شما نیاز به درگاه پرداخت ندارد گزینه “بدون فرایند فروش اینترنتی (بدون درگاه پرداخت)” را انتخاب کنید.
- اگر کسب و کار شما نیاز به پرداخت اینترنتی دارد گزینه “هیچکدام (اینماد معمولی)” را انتخاب کنید.
در بخش آدرس دامنه، آدرس دامنه خود را بدون https وارد کنید، برای مثال: example.com
در بخش نام کسب و کار، نام برند خود را به صورت لاتین و فارسی وارد کنید.
درنهایت گزینه مرحله بعد را کلیک کنید.
دسترسی فنی
این مرحله برای احراز دسترسی فنی به دامنه میباشد، برای این بخش نیاز به دانش فنی میباشد که اگر برای شما مقدور نیست با تیم پشتیبانی خود درمیان بگذارید و راهنمایی بگیرید. شما در این مرحله به 4 روش میتوانید احراز دسترسی فنی خود را تکمیل کنید:
- ارسال کد به ایمیل دامنه
- بارگذاری فایل در سرور
- تغییر عنوان صفحه
- افزودن متاتگ در صفحه اصلی
از بهترین و ساده ترین روش ها برای احراز این مرحله “ارسال کد به ایمیل دامنه” است، به ایمیل آدرس info سایت شما یک کد ارسال میشود که با وارد کردن آن کد میتوانید احراز این مرحله را تکمیل کنید.
توجه داشته باشید که تکمیل یکی از این موارد احراز دسترسی فنی شما را تکمیل میکند.
قانونمندی کسب و کار
شما در این بخش رشته فعالیت وبسایت خود را از بین مواردی که تعریف شده است، مشخص میکنید.
در این بخش اگر شما باید نحوه فروش کالا خود را مشخص کنید.
- در صورتی که به صورت مستقیم و بدون واسطهگری فعالیت میکنید گزینه “فروش مستقیم(غیر سکویی)” را انتخاب کنید.
- در صورتی که به صورت غیر مستقیم و واسطهگری فعالیت میکنید گزینه “فروش غیر مستقیم (سکویی)” را انتخاب کنید.
- در مواقعی هم اگر هر دو نوع فروش را دارید گزینه سوم یا “فروش مستقیم و غیر مستقیم (ترکیبی)” را انتخاب کنید.
در انتها گزینه افزودن را بزنید رشته فعالیت شما با اطلاعات نحوه فروش ثبت شود.
بعد از ثبت شدن اطلاعات در انتها گزینه مرحله بعدی را کلیک کنید.
در مواقعی اگر کسب و کار شما نیاز به مجوز داشته باشد در همین بخش به شما اعلام میشود و باید تصویر و اطلاعات مجوز خود را آپلود کنید. (این پروسه ممکن است به علت نیاز به بررسی نمایندگان اینماد کمی زمانبر باشد).
اطلاعات تماس
در این مرحله شما باید بخش های مختلفی را از جمله موارد زیر تکمیل کنید.
- احراز پست الکترونیکی
- احراز شماره تلفن ثابت
- کدپستی
- آدرس
- ثبت در نقشه
- ساعات کاری
احراز پست الکترونیکی: شما در این قسمت ایمیل خود را وارد میکنید و سپس گزینه “ارسال کد به ایمیل” را کلیک می کنید.
بعد از دریافت کد را وارد می کنید و گزینه “ثبت کد ایمیل” را کلیک کنید.
احراز شماره تلفن ثابت
در این بخش شماره تلفن ثابت خود را به همراه کد استان وارد کنید و گزینه “احراز تلفن ثابت” را انتخاب کنید.
2 روش احراز شماره تلفن ثابت
- از طریق تماس دریافتی خواهید داشت که یک کد را برای شما قرائت میکنند و شما آن کد را وارد میکنید و گزینه تایید را کلیک میکنید.
- از طریق تماس گرفتن از خط ثبت شده به شمارهای که به شما اعلام میشود. (راحتترین گزینه).
در این بخش ما از حالت دوم احراز تلفن تماس ثابت استفاده کردیم.
- از شماره تماسی که ثبت کرده اید با شماره تماسی که به شما اعلام می شود تماس بگیرید.
- در این تماس کافیست یک بوق آزاد به صدا در بیاید و بعد میتوانید قطع کنید.
- حال گزینه “تماس گرفتم بررسی کن” را کلیک کنید.
- در این بخش “کدپستی” را وارد میکنید و گزینه “استعلام کدپستی” را کلیک می کنید.
- پس از استعلام به شما آدرس مربوط به کدپستی را نمایش میدهد. (با دقت مطالعه کنید که صحیح باشد).
- همچنین آدرس ثبت شده را در نقشه مشخص کنید.
در بخش بعدی “ساعت پاسخگویی در روزهای کاری” را پر کنید.
- ساعت شروع (برای مثال 09:00)
- ساعت پایان (برای مثال 21:00)
و سپس گزینه مرحله بعد را کلیک کنید.
تعهدنامه
در این بخش شما با قوانین و تعهدات دریافت اینماد آشنا می شوید. (به صورت دقیق و کامل مطالعه کنید)
در انتهای این صفحه گزینهای برای موافقت با قوانین و تعهدات وجود دارد.
گزینه “اطلاعات تعهدنامه را به صورت کامل مطالعه کرده ام و با آگاهی کامل مفاد آن را میپذریم.” را انتخاب کنید.
سپس گزینه مرحله بعد را کلیک کنید.
پرداخت تعرفه
در این مرحله شما باید تعرفه اعلام شده سالیانه، برای دریافت نماد اعتماد را پرداخت کنید.
بعد از پرداخت شما با چنین صفحه ای روبرو میشوید.
روی گزینه “ادامه مراحل و دریافت کد اینماد” کلیک کنید.
دسترسی ها و امکانات
- تبریک! اینماد شما با موفقیت ثبت شد و لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) خود را دریافت کردید.
- در این مرحله شما مطابق با عکس برای دریافت لینک لوگو اینماد رو گزینه “کپی” کلیک کنید.
در پنجره باز شده گزینه “کپی لینک لوگو اینماد” را انتخاب کنید.
گام چهارم: قرار دادن کد اینماد در سایت
در این مرحله شما باید کد اینماد سایت خود را به تیم پشتیبانی بسپارید و درخواست کنید که در بخش مناسب وارد کنند. مثل تصویر زیر.
آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر خدمات طراحی سایت و موارد مربوطه را در بالاترین سطح کیفی و بهترین قیمت ممکن به شما عزیزان ارائه میدهد. همچنین میتواند شما را برای آموزش نحوه دریافت اینماد یاری کند.
نماد دو ستاره در نحوه دریافت اینماد
برای دریافت نماد اعتماد دو ستاره فقط یک شرط وجود دارد و آن هم فعال بودن SSL برای سایت شماست.
- در منوی مدیریت کسب و کار روی درخواست نماد دو ستاره کلیک کنید.
- درخواست را بزنید.
- 1 الی 2 روز کاری صبر کنید تا کارشناسان سایت شما را برسی کنند.
- در صورتی که ssl سایت شما فعال باشد و کارشناسان آن را تائید کنند، نماد دو ستاره به شما داده میشود.
- در غیر این صورت درخواست شما با ذکر دلیل، رد میشود.
- توجه داشته باشید که اگر نماد دوستاره را دریافت کنید در صفحه استعلام در سایت اینماد، مقابل وبسایت شما دو عدد ستاره مشاهده خواهد شد.
- البته شما نیاز به انجام عمل خاصی ندارید.
- در مرحله بعدی میتوانید اقدام به دریافت درگاه پرداخت نمایید.
- توجه داشته باشید که اگر نماد دوستاره را دریافت کنید در صفحه استعلام در سایت اینماد، مقابل وبسایت شما دو عدد ستاره مشاهده خواهد شد.
- البته شما نیاز به انجام عمل خاصی ندارید.
در مرحله بعدی میتوانید اقدام به دریافت درگاه پرداخت نمایید.
برای دریافت درگاه، مراحل زیر باید انجام شود:
- مراجعه به بانکی که حساب دارید (ترجیحاً بانک صادرات) شما میتوانید فرم درخواست درگاه را از سایت بانک مربوطه و یا شرکتهایی که درگاه ارائه میدهند همانند مبنا کارت، به پرداخت ملت و … فرم را آنلاین از سایت مربوطه دریافت کنید و پس از پر کردن آن به بانک مراجعه نمایید.
- دریافت فرم درخواست درگاه پرداخت از متصدی
- پر کردن فرم درخواست درگاه (اطلاعات زیر مندرج شود):
- پورت: 8080
- آی پی: 5.63.10.250
- آدرس: آدرس سایت خود را وارد کنید
- آدرس کال بک: آدرس سایت خود را وارد کنید
- مشخصات مسئول آی تی و یا مدیر فنی: مشخصات صاحب حساب را وارد کنید
- ایمیل: یا ایمیل شخصی و یا آدرس ایمیل info مربوط به دامنه خود را وارد کنید.
* به عنوان مثال: info@yoursite.ir (که بجای yoursite.ir آدرس سایت خود را وارد کنید)
* توجه داشته باشید اگر ایمیل شخصی خود را در فرم وارد کنید، باید دسترسی به آن را داشته باشید و رمز ایمیل خود را فراموش نکرده باشید زیرا اطلاعات درگاه شما به ایمیلی که وارد میکنید ارسال میشود.
- در صورت امکان یک پرینت از صفحه مربوط به اینماد خود همراه داشته باشید
(بدین منظور کافی است به سایت اینماد مراجعه کنید. آدرس سایت خود را جهت استعلام وارد کنید. از صفحهای که به شما نمایش داده میشود و مشخصات شما را نشان میدهد، پرینت بگیرید- البته بیشتر بانکها نیازی به این مورد ندارند و خودشان استعلام خواهند گرفت)
4- حداکثر تا یک هفته بعد یک ایمیل حاوی اطلاعات درگاه برای شما ارسال میشود که شما باید به کارشناسان گروه پشتیبانی مای کاستومر اطلاع دهید.
شما عزیزان می توانید در بخش کامنت ها سوالات مربوط به نحوه دریافت اینماد را بپرسید. موفق و مؤید باشید.
7 پاسخ
ممنونم بابت آموزش ویدئویی
خوشحالم که برای شما مفید بوده.
مقاله شما تو زمینه این موضوع بهترین و کاملترین مقاله ای بود که تو سایتهای فارسی دیدم
سپاس از شما
عالی دستت درست دمت قیژ
سلام علیکم خسته نباشید
من سایت فیلم و سریال دارم به نظرتون میتونم اینماد بگیرم ??
با سلام. بله امکان پذیز هست. نکته ای که وجود داره فیلم ها باید مجوز پخش داشته باشند.