myc-logo1

مشاوره برندسازی و تبلیغات ، شاه کلید موفقیت برند شما!

مشاوره برندسازی و تبلیغات ، شاه کلید موفقیت برند شما!
مشاوره برندسازی
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (2 امتیاز)

اگر از صاحبان هر کسب و کاری بپرسید که مهمترین هدفشان چیست؟ جواب آن‌ها تنها یک کلمه است: برندسازی! اما چه هدف دشوار و پر چالشی! چون تبدیل شدن به یک برند حرفه‌ای و سرشناس، قطعا به این سادگی‌ها اتفاق نمی‌افتد. اما تصور کنید که فردی متخصص را در کنارتان داشتید، که شما را در طول مسیر برندینگ دلسوزانه همراهی کرده و چراغ راهتان است.

در واقع این شخص با دانشی که دارد، به شما کمک می‌کند سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنید به یک برند مشهور و معتبر تبدیل شوید. تازه! تجربه زیادی نیز دارد و می‌تواند پیچیده‌ترین چالش‌ها و مشکلات بیزینس شما را به سادگی حل کند.

چه عالی می‌شد نه؟ حال این شخص کسی نیست جز مشاور برندینگ! و این خدمات را نیز در جلسات مشاوره برندسازی و تبلیغات (Branding and advertising consulting) ارائه می‌کند‌.

حال اصلا این مشاوره برندسازی و تبلیغات که می‌گویند چیست و چرا برای کسب و کار ما ضرورت دارد؟ هزینه آن چقدر است؟ طی این مشاوره چه خدماتی دریافت می‌کنیم؟ در این مطلب از مجله مای کاستومر می‌خواهیم برویم به سراغ پاسخ این سوالات و تمامی جوانب یک مشاوره برندینگ تمام عیار و حرفه‌ای را مورد بررسی قرار دهیم. پس مثل همیشه مای کاستومر را همراهی نمایید.

مشاوره برندسازی و تبلیغات چیست؟

احتمالا نام مشاوره‌های برندینگ، برندسازی یا مشاوره‌های تبلیغاتی به گوش شما نیز آشناست. اما بیایید ببینیم مای کاستومر مشاوره برندینگ را چگونه برایمان تعریف می‌کند:

” مشاوره برندینگ یک فرآیند ارتباطاتی دوطرفه است که میان مدیران کسب و کارها و مشاورین برندسازی برقرار می‌شود”

در این فرایند ارتباطی تمام جوانب یک کسب کار مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفته و در جهت رشد و ارتقا آن گام‌هایی استراتژیک برداشته می‌شود.

مشاور برندسازی کیست؟

مشاور برندسازی کیست؟

حالا می‌دانیم مشاوره برندسازی و تبلیغات چیست و چگونه ارائه می‌شود، اما این مشاوره سازنده توسط شخصی متخصص و حرفه‌ای ارائه می‌شود که ما او را تحت عنوان مشاور برندسازی می‌شناسیم. مشاورین برندسازی در زمینه مارکتینگ و برندینگ دارای دانش و تجربه بالایی بوده و اصولا کسب و کارهای زیادی را به موفقیت رسانده‌اند.

 حال این دسته از مشاورین با حضور در سازمان شما، به کمک دانش و مهارت خود، مسیر موفقیت برند را ترسیم کرده و تا رسیدن به اهداف در کنارتان خواهند بود. به بیان ساده‌تر، یک مشاور برندینگ به شما کمک می‌کند تا جایگاه برند خود را در ذهن مخاطبان تثبیت ساخته و میان آن همه رقبای سرسخت و شکست ناپذیر، دیده شوید و شهرت کسب کنید.

پس مشاور برندینگ را می‌توان مربی یا راهنمای کسب و کار شما دانست که قرار است با در اختیار قرار دادن تجربیات و دانش خود، بیزینستان را متحول سازد.

۶ مزیت فوق العاده دریافت مشاوره برندسازی و تبلیغات

۶ مزیت فوق العاده دریافت مشاوره برندسازی و تبلیغات

دریافت مشاوره در زمینه برندسازی ، برای هر کسب و کاری ضرورت داشته و در دنیای امروز تمامی بیزینس‌های حرفه‌ای و موفق، حداقل یک مشاور برندینگ را در کنار خود دارند و از دانش او بهره گرفته‌اند. حال بیایید ببینیم دریافت مشاوره برندینگ چه مزایایی برای برند و کسب و کار ما دارد:

  • افزایش ارزش برند

با دریافت مشاوره‌های اختصاصی، مشاور راهکارهایی طلایی را با شما به اشتراک می‌گذارد که به کمک آن‌ها می‌توانید ارزش برند خود را نزد مخاطبان افزایش دهید.

  • تجربه و تخصص بالا

برندینگ یک حوزه کاملا تخصصی و پیچیده بوده و بدون دارا بودن دانش نمی‌توان انتظار برندسازی موفقی را داشت. حال با دریافت مشاوره برندسازی و تبلیغات، مشاور علم و دانش خود را با شما به اشتراک می‌گذارد و نیازی نیست که در زمینه برندینگ مهارت یا تخصص خاصی کسب کنید.

  • کاهش هزینه‌ها

تا به حال به هزینه‌های اضافه و بدون توجیحی که برای کسب و کارتان صرف کرده‌اید توجه نموده‌اید؟ مثلا هزینه تبلیغات غیر اصولی و بی نتیجه، یا هزینه تولید محصولات کم طرفدار و … حال وقتی در این زمینه از مشاور برندینگ کمک بگیرید، دیگر خبری از پرداخت هزینه‌های اضافه و هدر رفت سرمایه‌اتان نخواهد بود.

 چرا که مشاور هزینه‌های یک برند را به درستی مدیریت کرده و از بروز بحران‌های مالی نیز جلوگیری خواهد کرد.

  • تسریع رشد برند

یکی دیگر از مزایای مشاوره برندسازی و تبلیغات، تسریع رشد برند شماست. بی شک‌ همه ما دوست داریم کسب و کارمان سریعا رشد کرده و به موفقیت‌های چشمگیری برسد. حال وقتی یک‌ مشاور دلسوز را در کنارتان داشته باشید، طبیعتاً به شکل اصولی‌تری پیش رفته و این رشد سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

  • افزایش اعتبار برند

با کمک مشاور برندینگ، برند شما در یک مسیر درست و هدفمند قرار می‌گیرد و با طی کردن این مسیر می‌توانید اعتبار برندتان را افزایش دهید‌.

  • آگاهی از نقاط ضعف و قوت

هر کسب و کاری دارای نقاط ضعف و قوتی است که می‌توانند مهمترین عامل موفقیت یا شکست آن باشند. حال با دریافت مشاوره برندسازی و تبلیغات، شما می‌توانید از تمامی نقاط ضعف و قوت کسب و کارتان آگاهی یافته و در جهت تقویت یا رفع آن‌ها گام بردارید.

هزینه مشاوره برندسازی و تبلیغات چقدر است؟

و حالا می‌رسیم به بحث هزینه‌ها، که قطعا برای هر کسب و کاری اهمیت زیادی دارد. شاید در نگاه اول تصور کنید دریافت مشاوره برندینگ فوق العاده پر هزینه است و به بودجه کلانی نیاز دارد. تصورتان درست است! مشاوره برندینگ البته که پر هزینه است!

 چرا که یک مشاور حرفه‌ای با انتقال دانش خود، کسب و کارتان را  در کوتاه‌ترین زمان رشد می‌دهد و چه چیزی ارزشمندتر از این؟ تازه! با کمک یک مشاور حرفه‌ای، بخش اعظمی از هزینه‌هایتان کاهش یافته و بی شک سودآوری بیزینس شما روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد.

 اما برویم به سراغ سوال اصلی! هزینه مشاوره برندسازی و تبلیغات چقدر است؟ این مسئله بستگی به فاکتورهای مختلفی داشته و نمی‌توان هزینه خاص و مشخصی را برای آن در نظر گرفت. برای مثال هرچقدر که کسب و کارتان بزرگ‌تر باشد، قطعا برندسازی برای آن نیز پیچیده‌تر بوده و هزینه بیشتری را می‌طلبد.

یا هرچقدر که مشاور شما حرفه‌ای‌تر، با تجربه‌تر و متخصص‌تر باشد، طبیعتاً هزینه دریافت مشاوره نیز بالاتر خواهد بود‌. پس قطعا دریافت این نوع مشاوره برای هر کسب و کاری هزینه متفاوتی را در بر خواهد داشت.

اصلی‌ترین وظایف یک مشاور برندینگ حرفه‌ای

اصلی‌ترین وظایف یک مشاور برندینگ حرفه‌ ای

حال پیش از دریافت مشاوره برندسازی و تبلیغات، می‌بایست با وظایف و مسئولیت‌های یک مشاور متخصص نیز آشنایی داشته باشید. به طور کلی اصلی‌ترین وظایف مشاورین برندسازی عبارت‌اند از:

۱_ ایده پردازی و نوآوری

یکی از اصلی‌ترین وظایف یک مشاور متخصص، ایجاد نوآوری در کسب و کار است. به‌ عنوان مثال یک مشاور با تجربه تلاش می‌کند تا ایده‌های جدیدی را در کسب و کار شما پیاده سازی کرده و اینگونه باعث دیده شدن هرچه بیشترتان شود.‌

۲_ آشنایی با اهداف و چشم انداز کسب و کار

یک مشاور حرفه‌ای در طول ارائه مشاوره برندسازی و تبلیغات، تلاش می‌کند تا اهداف، نیازها و چشم انداز کسب و کار شما را به خوبی درک کند. چرا که بدون درک اهداف، قطعا مشاور نمی‌تواند مسیر درستی را برای موفقیت یک بیزینس ترسیم کند.

۳_ شناخت و تحلیل رقبا

سومین وظیفه یک مشاور برندینگ با تجربه، شناخت و تحلیل رقباست. مشاور با انجام یک تحلیل دقیق می‌تواند تمامی رقبای بزرگ و قدرتمند شما را شناسایی کرده و به تحقیق و پژوهش در خصوص آن‌ها بپردازد. در واقع مشاور تلاش می‌کند تا با شناخت نقاط ضعف و قوت رقبا، راه‌های متمایز شدن و پیروزی بر آن‌ها را یافته و کسب و کارتان را پا به پای آن‌ها رشد خواهد داد.

۴_ آنالیز موانع و چالش‌ها

قطعا هر کسب و کاری چالش‌ها و مشکلات مختلفی را تجربه خواهد کرد. از چالش‌های مالی و هدر رفت سرمایه گرفته تا مشکلات درون سازمانی و … حال در طول مشاوره برندسازی و تبلیغات، مشاور تمامی این چالش‌ها و موانع را بررسی کرده و برای حل آن‌ها چاره اندیشی می‌کند.

۵_ آموزش کارکنان سازمان

شاید کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما مشاور حتی در رشد و ارتقا کارکنان و کارمندان شما نیز نقش موثری ایفا می‌کند. در واقع مشاورین برندینگ به آموزش کارکنان سازمان پرداخته و سعی می‌کنند تخصص و مهارت‌های آن‌ها را روز به روز ارتقا دهند‌.

 در نظر داشته باشید که رشد یک سازمان در مرحله اول به رشد کارکنان آن بستگی خواهد داشت. پس آموزش کارکنان و تقویت نقاط قوت آن‌ها، قطعا جز مهمترین فاکتورها برای هر کسب و کاری تلقی می‌شود.

۶_ تدوین استراتژی‌های بازاریابی

ششمین وظیفه مشاور هنگام ارائه مشاوره برندسازی و تبلیغات، تدوین استراتژی‌های بازاریابی است. همه ما می‌دانیم که مارکتینگ و بازاریابی هسته اصلی هر کسب و کاری است و بدون وجود آن نمی‌توان رشد چشمگیری را متصور بود.

اما بازاریابی نیاز به استراتژی‌های حرفه‌ای خواهد داشت تا بتواند بالاترین بازدهی را داشته باشد‌. این استراتژی‌ها نیز توسط مشاورین برندینگ به تخصصی ترین شیوه ممکن طراحی و تدوین خواهند شد.

۷_ برنامه ریزی برای کسب و کار

پیشبرد سریع‌تر امور یک کسب و کار، نیازمند یک برنامه ریزی صحیح و اصولی است. حال یک مشاور حرفه‌ای با بررسی وضعیت کسب و کار شما، یک برنامه ریزی استراتژیک و اصولی را برایتان انجام خواهد داد.

۸_ مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی

حین دریافت مشاوره برندسازی و تبلیغات، مشاور برای شما برخی کمپین‌های تبلیغاتی را طراحی خواهد کرد‌. اما برای موفقیت این کمپین‌ها، نیاز است که به طور منظم آن‌ها را مدیریت کنید‌. حال مشاور این کار را هم برایتان انجام داده و تمامی بخش‌های کمپین را تحت کنترل خود در آورده و بر آن‌ها نظارت و مدیریت مستقیم خواهد داشت.

۹_ ارائه گزارشات ماهانه

یک مشاور متخصص موظف است در بازه‌های زمانی مختلف، عملکرد کسب و کارتان را به طور دقیق گزارش دهد. اینگونه با دریافت گزارشات می‌توانید میزان موفقیت برند خود را بررسی کرده و در واقع خواهید دانست که تا کجای مسیر را پیش رفته‌اید.

خدمات قابل ارائه در مشاوره برندسازی و تبلیغات

در طول مشاوره برندسازی و تبلیغات، خدمات مختلفی را دریافت خواهید کرد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب نام برند
  • طراحی هویت بصری برند
  • حل چالش‌های کسب و کار
  • جایگاه یابی در بازار
  • ایجاد مزیت رقابتی
  • مدیریت کارکنان و پرسنل
  • طراحی استراتژی تبلیغات و اجرای آن
  • ارائه راه حل‌های سازنده
  • طراحی ادبیات برند
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • کمک به افزایش سودآوری و درآمد کسب و کار
  • مدیریت بودجه کسب و کار
  • یکپارچه سازی برند
مشاوره رایگان با مای کاستومر

سخن آخر

در این مطلب از مجله مای کاستومر به بررسی اهمیت مشاوره برندسازی و تبلیغات پرداختیم. به طور کلی یک مشاور با تجربه می‌تواند مسیر ورودتان به دنیای برندهای موفق را هموارتر ساخته و برندی محبوب، سرشناس و پر مخاطب را خلق کند. پس قطعا حضور یک مشاور برندینگ در سازمان، در موفقیت و پیشرفت برند شما بسیار موثر خواهد بود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات سایت، سئو و شبکه‌های اجتماعی در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول
چگونه یک مشاور برندینگ حرفه‌ای انتخاب کنیم؟

یک مشاور متخصص، دانش و تجربه زیادی دارد، ایده پرداز است، عامل موفقیت برندهای بسیاری بوده است، همیشه در دسترس است و خلاقیت و نوآوری از سراسر وجودش می‌بارد. پس برای انتخاب یک مشاور حرفه‌ای، این ویژگی‌ها را مدنظر قرار دهید.

مشاوره برندینگ داخلی مهمتر است یا برندینگ خارجی؟

قطعا هردو، چون برند شما باید در تمامی جوانب رشد کند تا به موفقیت برسد.

مشاوره برندسازی و تبلیغات حضوری یا تلفنی؟ کدام‌ یک بهتر است؟

قطعا حضوری، اما برای صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها، می‌توانید از مشاوره‌های تلفنی نیز کمک بگیرید.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *