myc-logo1

آشنایی با نرخ پرش یا بانس ریت، همان مشتری پَرانی خودمان!

آشنایی با نرخ پرش یا بانس ریت، همان مشتری پَرانی خودمان!
نرخ پرش
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

تصور کنید یک فروشگاه بزرگ در سطح شهر دارید. حال در همین لحظه یک مشتری به فروشگاه شما وارد شده و به تمام قفسه‌ها نگاه می‌اندازد و همه محصولات را بررسی می‌کند. شاید هم از شما چندتایی سوال بپرسد. اما در آخر همین مشتری از مغازه خارج شده و بدون اینکه خریدی انجام دهد می‌رود که می‌رود.

این مشتری پرید! در واقع شما این مشتری را از دست داده‌اید. حال در دنیای دیجیتال نیز وب مسترها با مشکلی این چنینی مواجه‌اند که به آن نرخ پرش (Bounce Rate) یا بانس ریت می‌گوییم. در واقع این اتفاق چیز جدیدی نیست، همان مشتری پرانی خودمان است!

در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر قصد داریم شما را با بانس ریت و راهکارهای کاهش آن به خوبی آشنا نماییم. پس تا انتهای این بخش ما را همراهی کنید.

نرخ پرش یا بانس ریت چیست؟

بانس ریت به درصد خروج کاربران از وب سایت ها گفته می‌شود که می‌تواند میزان موفقیت سایت شما را نشان دهد. وقتی کاربری وارد سایت شما می‌شود بسیار مهم است که مدت بیشتری در آن بماند و اقداماتی از جمله خرید، کلیک کردن و خواندن مطالب سایت را انجام دهد.

اما گاهی کاربران زیادی به پس از ورود به سایت شما بدون اینکه هیچ اقدام خاصی انجام دهند رخت سفر بسته و از سایت خارج می‌شوند. اینگونه باید بگوییم سایت شما مشتری پران است. حال درصد و میزان خروج کاربران از سایت را با نام نرخ پرش می‌شناسیم.

نرخ پرش یا بانس ریت چیست؟

چرا دانستن نرخ پرش مهم است؟

دانستن نرخ پریدن کاربران از سایت بسیار مهم است. چرا؟ برایتان می‌گوییم. اگر درصد بانس ریت سایت خود را بدانید متوجه نقاط ضعف و قوت وب سایت خود خواهید شد. برای مثال می‌دانید که کدام صفحات سایت نرخ پرش بیشتری دارند و کدام یک از مطالب کاربر را بیشتر در وبسایت شما میخکوب می‌کنند. در نهایت با رفع نقاط ضعف و تقویت کردن نقاط قوت، رشد و پیشرفت وب سایت خود را رقم خواهید زد.

تاثیر نرخ پرش یا بانس ریت بر رتبه سئو

و اما برویم به سراغ یک بخش جذاب که می‌دانم از ابتدای این مطلب به دنبال آن بوده‌اید. احتمالا شما هم مانند بسیاری از کاربران می‌خواهید بدانید که نرخ خروج کاربران بر روی سئو نیز تاثیری دارد یا خیر؟ حال به طور کلی نرخ پرش نمی‌تواند یک معیار کاملا دقیق و اصولی باشد. چون گاهی ممکن است یک وب سایت از هر نظر بهترین باشد اما بازهم بنا به دلایلی نرخ پرش بالایی دارد. اما بالعکس سایتی دیگر هیچ زحمتی برای بهینه سازی و افزایش رتبه خود نکشیده اما با ایجاد تعامل فیک و تقلبی اینگونه به گوگل وانمود می‌کند که نرخ پرش پایین‌تری دارد.

به همین دلیل گوگل به هیچ عنوان برای رتبه دادن از چنین شاخص سست و غیر قابل اعتمادی استفاده نمی‌کند. با این وجود بازهم بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که بانس ریت برروی رتبه سئو موثر است. چون اگر کاربران وارد سایت شده و بدون انجام هیچ اقدامی از آن خارج شوند، گوگل اینگونه برداشت می‌کند که سایت شما با نتایج جستجوی کاربران همخوانی ندارد و آن را تنزل رتبه خواهد داد. پس برای احتیاط هم که شده نرخ پرش را دست کم نگیرید.

مهمترین گام برای کاهش نرخ پرش، داشتن یک تیم قوی سئوکار و پشتیبان سایت است که به طور مرتب و روزانه بر روی وبسایت نکات بهینه سازی سایت را پیاده کنند. خوب است بدانید که تیم مای کاستومر صفر تا صد خدمات سئو را زیر نظر کارشناسان باتجربه در این حوزه ارائه می‌کند.

تاثیر نرخ پرش یا بانس ریت بر رتبه سئو

۸ راهکار اسرار آمیز برای کاهش نرخ پرش

حالا این شاخص مشتری پرانی سایتمان را چگونه کاهش دهیم؟ مسیر پیچیده‌ای دارد، اما باید از همین حالا شروع کنید. راهکار‌های فوق العاده زیر در این زمینه به شما کمک خواهند کرد:

۱_ تبلیغات بی تبلیغات!

حتما شما هم تجربه این را داشته‌اید که پس از ورود به وب سایتی، آنقدر تبلیغات به شما نمایش داده می‌شود که در کسری از ثانیه پا به فرار می‌گذارید! بخواهید یا نخواهید، کاربران تبلیغات را دوست ندارند و فقط به خاطر محتوای وبسایت شماست که آن‌ها را تحمل می‌کنند. پس برای کاهش نرخ پرش هیچگاه کاربران را مورد بمباران تبلیغاتی قرار ندهید و در این کار زیاده روی نکنید.

۲_ محتوا، پادشاه وبسایتتان است!

محتوا، این پادشاه بی چون و چرای سایتتان را دست کم نگیرید. محتوای شما باید سئوبیس، کاربر پسند و حسابی حرفه‌ای و خلاقانه باشد. اینگونه کاربر به محض ورود متوجه می‌شود که سایت شما قرار است اطلاعات جالبی به او بدهد و احتمالا دست کم چند دقیقه مهمانتان خواهد بود.

۳_ گرافیک حرفه‌ ای داشته باشید

حتما شنیده‌اید که می‌گویند: “عقل مردم به چشمشان است” ما به شما می‌گوییم که راست می‌گویند. بسیاری از کاربران اگر در همان نگاه اول گرافیک وب سایتتان را بپسندند، مدت بیشتری در آن حضور خواهند داشت. حتی اگر محتوای شما اطلاعات جالبی را هم دست گیر آن‌ها نکند. پس محتوای گرافیکی و بصری سایتتان باید به جذاب‌ترین شکل ممکن باشد.

۴_ شلوغش نکنید!

برای کاهش نرخ پرش سایت، باید همیشه از المان‌های ساده استفاده کنید. در واقع هیچگاه سایتتان شلوغ و بی نظم نباشد. چون کاربران در صورت مواجه شدن با چنین وب سایتی تصور می‌کنند که نمی‌توانند به هدفشان دست پیدا کنند و ترجیح می‌دهند به سراغ وب سایت‌های دیگر بروند.

۵_ بهینه سازی برای موبایل مساویست با کاهش نرخ پرش!

اکثریت کاربران از طریق تلفن همراه خود به سایت شما وارد می‌شوند. حال اگر سایتتان برای آن‌ها بهینه نباشد، فورا آن را ترک خواهند کرد. پس سایت را برای موبایل نیز بهینه نمایید.

۶_ سرعت وب سایت را افزایش دهید

اگر کاربری روی سایت شما کلیک کند، نباید او را بیش از ۳ ثانیه او را منتظر بگذارید. چون در غیر این صورت می‌رود و قید سایت شما را می‌زند. پس برای اینکه کاربر رفیق نیمه راه نشود، سرعت سایت را بهبود ببخشید.

۷_ لینک دهی حرفه‌ای فراموش نشود

یکی از راهکارهای مهمی که نرخ پرش سایت را افزایش می‌دهد لینک دهی حرفه‌ای است. این کار باعث می‌شود کاربران به راحتی از صفحه‌ای به صفحه دیگر رفته و تایم حضورشان در سایتتان افزایش می‌یابد. پس این مورد را نیز فراموش نکنید.

۸_ بخش جستجو را به سایت اضافه کنید

و می‌رسیم به آخرین راهکار، حتما و حتما بخش جستجو را نیز به وبسایت خود اضافه کنید. چون اینگونه کاربران به راحتی می‌توانند مطالب مورد نظر خود را جستجو کنند و احتمال خروجشان از وب سایت شما کاهش می‌یابد.

۸ راهکار اسرار آمیز برای کاهش نرخ پرش

سخن آخر

و پایان کار! در این مطلب مای کاستومر مثل همیشه به شما عزیزان کاربردی‌ترین راهکارهای کاهش نرخ پرش را معرفی نمود. با استفاده اصولی از این راهکارها، قطعا سایت شما نیز شاهد حضور چشمگیر کاربران بالقوه و وفادار خواهد بود. شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات سایت، سئو و شبکه‌های اجتماعی در خدمت شما عزیزان است. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان نرخ پرش را اندازه گیری کرد؟

خیلی ساده، گوگل آنالیتیکس در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

بهترین میزان نرخ پرش سایت چقدر است؟

نمی‌توان در این زمینه نرخ مشخصی را در نظر گرفت. چون این مورد برای هر وبسایت با توجه به برخی معیارها، متفاوت خواهد بود.

آیا بالا بودن میزان پرش سایت همیشه بد است؟

خیر، مثلا گاهی کاربری وارد سایت شده و تنها نیاز به شماره تلفن شما دارد. پس از برداشتن شماره نیز از سایت خارج می‌شود و این کاملا طبیعی است. پس خروج و پرش کاربر همیشه هم نمی‌تواند یک نشانه منفی باشد.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *