myc-logo1

آموزش سئو سایت خبری به صورت جامع

آموزش سئو سایت خبری به صورت جامع
سئو سایت خبری
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

با وجود اینکه سئو در یک چارچوب کلی از اصول و تکنیک های یکسانی پیروی می‌کند اما گاها برای برخی زمینه های خاص از جمله ایجاد یک سایت خبری، نکات خاص دیگری را نیز شامل می‌شود. اگر قصد دارید با روش بهینه‌سازی سئو سایت خبری بیشتر آشنا شوید، پس در ادامه این پست با ما همراه باشید چرا که قصد داریم با 9 قدم اساسی در جهت رشد سئو سایت خبری آشنا شویم.

بهینه سازی سئو سایت خبری

1- امکان جستجو آسان در سایت

سایت های خبری همه‌روزه با رویدادها و اتفاقات جدید کشوری و جهانی سروکار دارند، در چنین سایت هایی روزانه صفحات زیادی با مباحث مختلف بارگذاری می‌شود. نکته اینجاست که اگر این صفحات به خوبی سازمان‌دهی نشوند، کاربر سریعا دچار سردرگمی خواهد شد.

بنابراین دو اصل ضروری در هر سایت خبری دسته‌بندی کامل و امکان جستجوی آسان در آن می‌باشد. در این خصوص سایت خبری «ایسنا» الگوی خوبی به شمار می‌رود. در ادامه روش ساخت یک سایت کاربر پسند و سئو محور را به طور دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

2- داشتن نوار جستجو

یک نکته ساده برای بهبود تجربه کاربری (UX) در سایت استفاده از نوار جستجو است. بهتر است در سایت های خبری، این نوار جستجو با ویژگی های خاصی همراه شود. برای مثال از قابلیت فیلتر کردن جزئیات جستجوی کاربر با هدف پیدا کردن نتایج دقیق‌تر برخوردار باشد.

3- قابلیت Pagination و یا اسکرول بی نهایت

قابلیت نمایش اخبار به حالت Pagination یا اسکرول بی‌نهایت به بهبود تجربه کاربری کمک زیادی می‌کند و در لیست نکات مثبت سئو سایت خبری قرار می‌گیرد.

4- استفاده از برچسب ها و دسته بندی ها

یک سایت خبری قدرتمند در کنار دسته‌بندی‌های متعدد از برچسب های مختلفی نیز به عنوان هشتگ استفاده می‌کند. می‌توان از این هشتگ‌ها در اخبار ترند روز استفاده کرد و تجربه کاربری مخاطبین را بهبود بخشید.

5- ریز آدرس ها (Breadcrumbs)

ریز آدرس ها درست مثل نامی که دارند در لیست نکات بسیار ریز سئو سایت خبری قرار می‌گیرند اما از اثرگذاری بالایی برخوردارند.

ریز آدرس ها به کاربر کمک می‌کنند تا او به‌طور فهرست‌وار از دسته‌بندی محتوای خود اطلاع حاصل کند و در صورت نیاز برای دریافت اطلاعات بیشتر، در این دسته‌بندی‌ها جابه‌جا شود. این تکنیک ساده در سایت های خبری شدیدا موثر و کاربردی است.

6- ساخت سایت مپ (sitemap)

داشتن یک نقشه سایت مناسب و کاربردی یکی از مهم‌ترین اصول سئو سایت خبری به شمار می‌رود. نقشه سایت لیستی است که صفحات مهم و صفحات فرعی سایت شما را در خود جای می‌دهد. این نقشه برای کاربران ساخته نشده، بلکه از آن برای کمک به فرآیند کراول و ایندکس کردن ربات های گوگل استفاده می‌شود.

استفاده از سایت مپ باعث می‌شود تا حقوق شما به عنوان تولید کننده محتوا، توسط سایت های کپی کننده پایمال نشود. همچنین شانس رسیدن به نتایج برتر گوگل را نیز افزایش می‌دهد.

سئو فروشگاه اینترنتی

7-لینک سازی بین صفحات

لینک سازی درون متنی تکنیکی است که برعکس سئوی فروشگاه اینترنتی کمتر در صفحات خبری از آن استفاده می‌شود. بااین‌حال این به معنای عدم استفاده از این تکنیک نیست، چرا که با یک تحقیق کوچک متوجه خواهید شد که پروسه لینک سازی در سئو سایت خبری از طریق بنر و راه های دیگری اجرا می‌شود.

شما می‌توانید از لینک های داخلی مرتبط و یا حتی غیرمرتبط در انتهای هر صفحه خبری استفاده کنید. لینک سازی اصولی به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی در بین صفحات سایت شما وبگردی کنند.

8- به کلید واژه ها توجه کنید

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم سئوی داخلی سایت های خبری تفاوت چندانی با دیگر سایت‌ها ندارد. نکاتی مثل توجه به اهمیت کلید واژه‌ها جزء چارچوب های مهم اصول سئو هستند و برای هر سایتی کاربرد دارند.

اگر می‌خواهید خیلی زودتر به صفحات اول گوگل دست پیدا کنید پس اهمیت کلید واژه‌ ها را دست کم نگیرید! پیشنهاد ما این است که برای بهینه‌سازی سایت های خبری، دسته‌بندی اخبار خود را به همراه کلید واژه های مرتبط و داغ روز استفاده کنید و از این طریق کاربران بیشتری را جذب کنید.

سئوی سایت خبری و مهم ترین نکات آن

9- سئوی سایت خبری و مهم ترین نکات آن

سعی کنید به جای استفاده از URL های پیش‌فرض، URL های خود را به صورت دستی بنویسید. چرا که در هنگام جستجو صفحاتی با آدرس های خوانا و قابل‌فهم، قابل‌اعتمادتر از برخی نماد تصادفی می‌باشند.

از دیگر نکات قابل توجه:

  • در جهت افزایش سرعت عمل از یک الگوی خاص برای بهینه‌سازی اخبار استفاده کنید.
  • تگ های آلت مخصوص به تصاویر خبری را به همراه کلید واژه خبر استفاده کنید.
  • با استفاده از کلید واژه های مهم اخبار خاص را بهینه‌سازی کنید.
  • توضیحات متا را به طور جذابی پر کنید.
  • از تگ های هدینگ استفاده کنید.
  • از عناوین جذابی استفاده کنید.

سخن پایانی

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تمامی خدمات مرتبط با سئو سایت خبری را در بالاترین سطح کیفی و بهترین قیمت به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه بهینه‌سازی سئوی فروشگاه اینترنتی، افزایش رتبه سایت در گوگل، مدیریت شبکه های اجتماعی، تکنیک های تبلیغاتی و… با ما در تماس باشید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *