myc-logo1

در صورت سقوط رتبه ها در گوگل چه کنیم؟

در صورت سقوط رتبه ها در گوگل چه کنیم؟
سقوط رتبه ها در گوگل
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی وب سایت‌های مختلف در موتورهای جستجو و گوگل دارای رتبه مشخصی هستند. درواقع اگر بخواهید که دیده شوید باید رتبه خوبی در گوگل کسب کنید. اما در بعضی مواقع ما شاهد سقوط رتبه‌ ها در گوگل Falling rankings in Google هستیم. در هنگام بروز همچنین امری حتما باید تلاش کنید که رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. بعضی اقدامات وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشید. بر همین اساس قصد داریم که در این مقاله به این موضوع بپردازیم که در صورت سقوط رتبه ها در گوگل چه کنیم؟ با ما همراه باشید.

سقوط رتبه ها در گوگل چیست؟

گوگل به‌عنوان بزرگترین شرکت دنیا همیشه سعی دارد که بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهد. بر همین اساس بر اساس ملاک‌های مختلفی به سایت‌ها جایگاه می‌دهد. اگر وب سایت شما ملاک‌های گوگل را داشته باشد می‌تواند در صفحه اول آن قرار بگیرد. سقوط رتبه یعنی شما جایگاهی را که با انجام اقدامات فراوان کسب کرده‌اید را از دست بدهید. به‌عنوان مثال وقتی یک کاربر بر اساس کلمه کلیدی به وب‌سایت شما دسترسی پیدا می‌کرد وب سایت شما جایگاه اول بود. اما بعد از یک مدت با سرچ همان کلمه توسط کاربر وب‌سایت شما در جایگاه هفتم، هشتم و غیر قرار می‌گرفت. در این مواقع می‌گویند که سقوط رتبه وب سایت رخ داده است.

چرا رتبه در گوگل اهمیت دارد؟

حتماً با خود فکر کرده‌اید که چرا رتبه خوب در گوگل اهمیت دارد؟ پاسخ این سوال را می‌توان از جهات مختلف داد. وقتی یک کاربر قصد دارد که از خدماتی استفاده کند گوگل را انتخاب می‌کند. این کاربر سعی می‌کند که نیاز خود را از طریق سایت‌های آن برطرف کند. طبیعتاً متناسب با سرچ کاربر سایت‌هایی به نمایش در می‌آیند. تحقیقات نشان داده که بخش عظیمی از کاربران نیاز خود را از سه وبسایت اول برطرف می‌کنند و تمایلی به برخورداری از خدمات دیگر سایت‌ها نشان نمی‌دهند.

پس اگر سایت شما سئو مناسب نداشته باشد نمی‌تواند مخاطب‌های جدید جذب کند. البته جذب مخاطبان فقط برای فروش نیست بسیاری از کسب و کارها برای پیشرفت به سرمایه نیاز دارند. این سرمایه از راههای مختلفی تامین می شود که یکی از این راه‌ها سرمایه‌گذاری است. سرمایه گذارها افرادی هستند که با سرمایه‌گذاری درون یک کسب و کار باعث رونق آن می‌شوند و خود نیز سودی دریافت می‌کنند.
یکی از ملاک‌های اصلی این افراد داشتن اعتبار و رتبه در گوگل است. اگر وب سایت و شرکت شما رتبه و جایگاه خوبی نداشته باشد قطعاً این افراد علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در کسب و کار شما نشان نمی‌دهد. اینجا است که اهمیت رتبه در گوگل خود را نمایان می‌کند. پس به‌طورکلی با قاطعیت می‌توان گفت که حیات شما در فضای دیجیتال مارکتینگ به رتبه شما در گوگل بستگی دارد.

راهکارهای کاربردی برای بالابردن رتبه در گوگل

اگر شما متوجه کاهش رتبه وب‌سایت بعد از طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی خود در گوگل شده‌اید باید حتما سعی کنید که با انجام اقداماتی جایگاه خود را بهبود ببخشید. بعضی از راهکارهای اساسی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای اجرای بعضی از آن‌ها نیاز است که تخصص و دانش لازم را داشته باشید. این راهکار ها بسیار متنوع و گسترده هستند اما برای آشنایی بیشتر شما به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

به الگوریتم‌های گوگل اهمیت دهید تا دچار سقوط رتبه ها در گوگل نشوید

در برخی موارد مشاهده شده که کاهش رتبه وب‌سایت به دلیل تغییر الگوریتم‌های گوگل بوده است. نیاز است که حتما در فضای دیجیتال و مجازی به‌روز باشید. بر همین اساس همیشه به‌صورت مداوم الگوریتم‌‌های گوگل را در بازه‌های زمانی مشخص مورد بررسی قرار دهید. اگر متوجه شده‌اید که در این الگوریتم‌ها تغییراتی رخ داده آن‌ تغییرات را درون وبسایت خود اعمال کنید. کافی است تا این امر را انجام دهید و سپس بهبود جایگاه خود را در گوگل مشاهده کنید.

سقوط رتبه ها در گوگل

خود را از رقبا متمایز کنید

برای کسب‌وکارهای اینترنتی مختلف هیچ امری مهم‌تر از تمایز در زمینه‌ای فعالیت آن‌ها نیست. قطعا در حوزه فعالیت شما سایت‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. عملکرد بهتر آن‌ها سبب می‌شود که بتواند جایگاه و رتبه شما را به دست بیاورند. بر همین اساس سعی کنید که خود را از رقبا متمایز کنید. اقداماتی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌تواند این کار را به‌راحتی انجام دهید. به‌عنوان مثال از بک لینک‌ها استفاده کنید. بک لینک‌ها لینک‌های از سایت شما هستند که در صفحات وب‌سایت‌های دیگر قرار می‌گیرند. همچنین بر روی سئو وب سایت بیشتر کار کنید.

سئوی قدرتمندی داشته باشید

سئو تاثیر قابل‌توجهی در کسب رتبه در گوگل دارد برای داشتن جایگاه خوب نیاز است که سئو خوبی داشته باشید. سئو مجموعه اقداماتی است که برای بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو انجام می‌شود. این اقدامات دامنه بسیار گسترده‌ای دارند که نیاز است با آگاهی و دانش بسیاری انجام شوند. اگر  سایت شما دچار سقوط رتبه ها در گوگل کرد الزامی است که حتماً از اقدامات متنوع سئو استفاده کنید. بسیاری از شرکت‌ها با بهره‌گیری از همین اقدامات توانسته‌اند جایگاه خوبی در نتایج جستجوی گوگل کسب کنند.

تولید محتوا برای جلوگیری از سقوط رتبه ها در گوگل

اگر سایت شما سقوط رتبه ها در گوگل را تجربه کرد باید از تولید محتوا کمک بگیرید. تولید محتوا یکی از اقدامات سئو به‌حساب می‌آید. در واقع می‌توان گفت تولید محتوا مهم‌ترین فاکتور در بهینه‌سازی وب سایت خواهد بود. این اقدام به‌میزانی تاثیر دارد که آن را یکی از معیارهای گوگل برای رتبه دادن می‌شناسند. تولید محتوا اصول خاص خود را دارد اگر شما محتوای غیر اصولی و بی کیفیت تولید کنید، منجر به از بین رفتن جایگاه سایت خود می‌شوید. اما منظور از استفاده نادرست چیست؟ بعضی از سایت‌ها به‌دلایل مختلف محتواهای دیگر سایت‌ها را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند این امر کپی شناخته می‌شود. استفاده از متون کپی تا حد زیادی بر وب سایت شما تاثیر مخرب خواهد‌گذاشت.

توجه داشته باشید که گوگل با این وبسایت‌ها برخورد می‌کند. برخورد گوگل به این صورت است که جایگاه آن‌ها را پس خواهد گرفت. در این مواقع اگر کاربر قصد داشته باشد از خدمات این سایت‌ها بهره بگیرد این وب سایت در صفحه‌های دوم، سوم و غیره برای به‌نمایش در می‌آیند. قطعاً کاربر وقت خود را برای پیدا کردن چنین سایتی صرف نخواهد کرد. اگر شما از محتوای کپی استفاده کنید باید چندین برابر وقت و هزینه کنید تا به جایگاه اولیه خود برگردید. بر همین اساس توصیه می‌شود که امر تولید محتوا را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید.

سایت را ریسپانسیو طراحی کنید

ریسپانسیو بودن وب‌سایت بسیار مهم است گوگل به سایت‌های ریسپانسیو اهمیت بیشتری می‌دهد و آن‌ها را حمایت می‌کند. اما منظور از واکنشگرا بودن چیست؟ وقتی یک کاربر قصد دارد با سیستم های مختلف به سایت شما مراجعه کند باید در صفحه نمایش تمامی سیستم‌ها به خوبی نمایش داده شود. اگر این امر به‌درستی صورت نگیرد یعنی سایت واکنشگرا نیست. البته خود کاربران هم نمی‌توانند از سایت‌هایی که ریسپانسو خوبی ندارند استفاده کنند.

سخن پایانی

باید بگوییم که سقوط رتبه ها در گوگل در مواردی پیش می‌آید، و کاملاً طبیعی است. در این مواقع نیازی نیست نگران باشید شما با استفاده از راهکارهایی می‌توانید دوباره رتبه خود را در گوگل به دست بیاورید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. این مجموعه به میزان قابل‌توجهی در بالا بردن رتبه وب‌سایت شما تاثیر گذارند. کسب‌و‌کارهای فراوانی تا به‌امروز از خدمات آن‌ها بهره گرفته‌اند. از رضایت بالای آن‌ها می‌توان به موثر بودن این خدمات پس برد.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *