myc-logo1

اهمیت تولید محتوا در لینکدین و معرفی ایده‌های طلایی!

اهمیت تولید محتوا در لینکدین و معرفی ایده‌های طلایی!
تولید محتوا در لینکدین
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

لینکدین! پلتفرمی که این روزها بیش از هر زمان دیگری طرفدار دارد. همانطور که می‌دانید هم اکنون تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از نیم میلیارد نفر هم عبور کرده و همین باعث شده که به پلتفرمی جذاب برای کسب و کارها تبدیل شود. در واقع هدف این شبکه ایجاد بستری برای ارتقا شغلی افراد متخصص است.

اما دیده شدن در لینکدین به همین سادگی‌ها هم نیست و نیاز به تولید محتوای حرفه‌ای دارد. محتوایی که بتواند در همان نگاه اول مخاطبان را جذب نموده و در صفحه‌اتان میخکوب کند!

در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر قصد داریم شما را با اهمیت تولید محتوا در لینکدین (Creating content on LinkedIn) بیشتر آشنا کرده و ترفندهایی طلایی را با شما به اشتراک بگذاریم. پس تا انتهای این بخش هیجان انگیز همراه ما باشید.

چرا تولید محتوا در لینکدین اهمیت دارد؟

تولید محتوای جذاب و مخاطب پسند در لینکدین کلید ورود به دنیای حرفه‌ها و دیده شدن تخصص و مهارت‌های شماست. این را ما نمی‌گوییم، اعداد و ارقام می‌گویند.

طبق آمار لینکدین بعد از ایمیل محبوب‌ترین شبکه یا پلتفرم میان کسب و کارهاست. همچنین روزانه میلیون‌ها فرصت شغلی در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شوند که هریک می‌توانند نصیب افراد متخصص شوند. اما به یک شرط، تولید محتوا!

تا زمانی که محتوای حرفه‌ای در صفحه خود نداشته باشید، بی شک دیده نخواهید شد. پس برای بهره مندی از فرصت‌های شغلی، برندسازی برای کسب و کارتان و ده‌ها فاکتور مثبت دیگر نیاز به تولید محتوا در لینکدین خواهید داشت.

چرا تولید محتوا در لینکدین اهمیت دارد؟

۵ ایده هیجان انگیز برای تولید محتوا در لینکدین

و اما چه پست‌هایی را به اشتراک بگذاریم؟ می‌دانیم که خودتان می‌دانید چه محتوایی شما را بهتر و حرفه‌ای‌تر در نگاه مخاطبان نمایش می‌دهد. اما در این بخش می‌خواهیم ایده‌هایی شگفت انگیز را به شما معرفی نماییم تا چراغ ذهنتان را برای تولید محتوا روشن‌تر کنیم. این ایده‌های محتوایی عبارت‌اند از:

۱_ انتشار مقالات سایت، کم هزینه و پر بازده!

احتمالا شما هم مانند بسیاری از کسب و کارها دارای سایت هستید و مقالات گوناگونی را در آن انتشار داده‌اید. حال برای تولید محتوا در لینکدین می‌توانید از همین مقالات نیز کمک بگیرید. برای مثال خلاصه‌ای از هر مقاله را به صورت متن در لینکدین به اشتراک بگذارید.

سپس لینک مقاله را نیز در متن قرار داده تا کاربران بتوانند به محتوای اصلی آن درون سایت نیز دسترسی داشته باشند. برای تولید محتوای مقاله ای لینکدین می‌توانید از مطلب آموزشی تولید محتوای متنی جذاب کمک بگیرید.

۲_ انتشار محتوای دیگران، بی زحمت و پر بازده!

دیگر ایده‌ای که توصیه می‌کنیم استفاده از محتوای دیگران است. البته منظورمان این نیست که متن و تصاویر صفحات دیگر را کپی کنید، چون اینگونه احتمالا الگوریتم‌های لینکدین دست بند به دست برای دستگیری‌اتان خواهند آمد! پس در این خصوص باید هوشمندانه عمل کنید. برای مثال می‌توانید پست دیگران را با تگ کردن آن‌ها به اشتراک بگذارید. یا بر فرض مثال خبری که مرتبط با موضوع کسب و کارتان است را به اشتراک بگذارید.

۳_ محتوای ویدئویی، هر روز محبوب‌تر از دیروز!

چرا برای تولید محتوا در لینکدین راه دور برویم؟ همین محتوای‌های ویدئویی خودمان بیشتر از هر نوع محتوای دیگری در دیده شدن صفحه‌امان موثرند. تازه! هر روز هم محبوب‌تر از دیروز می‌شوند و بیشترین جذابیت را برای کاربران دارند.

حال شاید در نگاه اول ساخت یک محتوای ویدئویی بسیار سخت به نظر برسد. اما ارزشش را دارد. چون می‌تواند بیشترین بازدید و ویو را روانه صفحه لینکدین شما کند.

۴_ محتوای لیستی، لقمه‌ای آماده و جذاب برای کاربران!

کاربران معمولا محتوای طولانی را دوست ندارند، بلکه به دنبال لقمه‌های آماده هستند. پس برای تولید محتوا در لینکدین بهترین کار استفاده از محتوای لیستی و کوتاه است. برای مثال اگر شما برنامه نویس هستید می‌توانید لیست برنامه‌های ساخته شده خود را به صورت عددی در فید به اشتراک بگذارید.

۵_ محتوای عکس و گرافیک، روشی امتحان شده!

همه ما می‌دانیم که بعد از ویدئوها، تصاویر و اینفوگرافیک‌ها بیشترین جذابیت را نزد کاربران دارند. اصلا محتواهای بصری خیلی وقت است که امتحان خود را پس داده‌اند. پس حتما از آن‌ها استفاده کنید.

برای تولید محتوا در لینکدین چقدر هزینه کنیم؟

سوال خوبی است. هرچقدر که می‌توانید، اصلا هرچقدر بیشتر بهتر! چون این هزینه قطعا با کسب نتیجه مطلوب به شما باز خواهد گشت. اما نمی‌توان میزان هزینه مشخصی را برای آن در نظر گرفت. چرا که مقدار هزینه‌های این کار بستگی به نوع محتوایی که تولید می‌کنید دارد.

مثلا برای تولید یک محتوای ویدئویی شما نیاز به عکاس، تجهیزات فیلمبرداری، سوژه مناسب و … خواهید داشت که همه این‌ها هزینه‌های زیادی را می‌طلبد. اما برای تولید محتوای متنی نهایتا نیاز به یک نویسنده خواهید داشت. پس هزینه تولید محتوا در لینکدین با توجه به نوع محتوا کاملا متفاوت خواهد بود.

برای تولید محتوا در لینکدین چقدر هزینه کنیم؟

راهکارهای هوشمندانه برای تولید محتوای حرفه‌ ای در لینکدین

اگر تصور می‌کنید که حالا ایده‌های تولید محتوا در لینکدین را یاد گرفته‌اید و باید وارد عمل شوید، باید بگوییم یک لحظه دست نگه دارید! داشتن ایده و هزینه تنها یک طرف ماجراست، در حالی برای تولید محتوای هدفمند باید با برخی راهکارهای هوشمندانه نیز آشنایی داشته باشید. این راهکارها عبارت‌اند از:

۱_ هدفتان را مشخص کنید

هدفتان از تولید محتوا در لینکدین چیست؟ جذب دنبال کننده؟ یافتن شغل؟ استخدام نیروی متخصص؟ کدام یک؟ شما باید ابتدا اهداف خود را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن‌ها تولید محتوا انجام دهید. برای مثال وقتی قرار است با خودروی شخصی‌اتان جایی بروید، پیش از اینکه به فکر یافتن کوتاه‌ترین مسیر باشید، باید بدانید اصلا مقصدتان کجاست و به کجا می‌روید.

۲_ مخاطب شناسی را فراموش نکنید

مخاطب شما کیست؟ به چه محتوایی نیاز دارد؟ چه مطالبی را بیشتر می‌پسندد؟ با پاسخ دادن به این سوالات می‌توانید مخاطبین خود را بهتر بشناسید. برای مثال اگر مخاطب شما بیشتر آقایان هستند، انتظار نداشته باشید که محتوای آشپزی و خانه داری در لینکدین برایتان جذابیت داشته باشد.

۳_ فعالیت مستمر داشته باشید

نتیجه گرفتن از تولید محتوا در لینکدین نیازمند فعالیت مستمر شماست. مثلا اینکه امروز یک پست جذاب را در صفحه‌اتان به اشتراک بگذارید و پست بعدی بیفتد برای ماه بعد، هیچ فایده‌ای ندارد. پس مستمر و طولانی مدت تولید محتوا انجام دهید نه یک شب و سه روز و دو هفته!

۴_ تقویم محتوایی داشته باشید

شما باید بدانید هر محتوایی را دقیقا در چه زمانی در صفحه‌اتان به اشتراک بگذارید. اینگونه طبق نظم پیش رفته و قلب الگوریتم‌های لینکدین را تسخیر می‌کنید!

۵_ آزمون و خطا کنید

برای تولید محتوا در لینکدین آزمون و خطا کردن است که راه درست را به شما آموزش می‌دهد. چون تا خطا نکنید، یاد نخواهی گرفت. پس ابتدا محتواهایی به سبک‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید که کدام یک موفق‌تر بوده‌اند.

راهکارهای هوشمندانه برای تولید محتوای حرفه‌ ای در لینکدین

سخن آخر

در این مطلب از مجله مای کاستومر به بررسی اهمیت و نحوه تولید محتوا در لینکدین پرداختیم. این پلتفرم قطعا مسیر را برای موفقیت شغلی شما هموارتر خواهد کرد. به شرطی که تولید محتوای حرفه‌ای در آن را جدی بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات سایت، سئو و شبکه‌های اجتماعی در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا برای تولید محتوا در لینکدین نیاز به تجهیزات خاصی داریم؟

بله، اگر محتوای شما بصری و گرافیکی باشد قطعا باید تجهیزات زیادی را در اختیار داشته باشید.

در هفته چند محتوا در لینکدین به اشتراک بگذاریم؟

بهتر است هفته‌ای ۳ تا ۵ پست به اشتراک گذاشته شود.

بهترین تایم انتشار محتوا در لینکدین؟

قطعا ۵ تا ۷ و ۷ تا ۹ شب بهترین تایم خواهد بود.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *