مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت

مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت

با توجه به دسترسی افراد به شبکه های اجتماعی، رفتار خرید در مردم به مرور زمان تغییر پیدا کرده است برای مثال بیشتر افراد تمایل دارند که به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند.

خرید آنلاین از بسیاری از جهات به‌صرفه‌تر است، چرا که هزینه رفت و آمد را حذف می‌کند و از هدر رفتن زمان جلوگیری می‌کند. به همین سبب امروزه فروشگاه های اینترنتی در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفته‌اند.

همچنین بسیاری از کسب و کارها از حالت سنتی خارج شده و به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند. افراد زیادی تمایل به راه اندازی فروشگاه دارند اما تنها با راه اندازی فروشگاه نمی‌توانید پیشرفت کنید، بلکه بایستی مراحلی را نیز طی کنید. برای پیمودن این مراحل بایستی از افراد متخصص در زمینه مدیریت فروشگاه های اینترنتی بهره ببرید.

در ابتدا به معرفی سایت فروشگاهى می‌پردازیم. همراه با ما باشید:

معرفى سایت فروشگاهى به صورت کامل

سایت های فروشگاهی فرصت خوبی برای ارائه کالا به شکل اینترنتی فراهم کرده‌اند. روند صعودی خرید اینترنتی موجب شده تا اغلب کسب‌وکارها، حتی آن‌هایی که نوپا و خرد هستند، به فکر راه‌اندازی و طراحی سایت فروشگاهی بیفتند. حتی فروشگاه‌های سنتی نیز در کنار فروش حضوری اقدام به فروش آنلاین می‌کنند تا از این بازار نیز سهمی ببرند.

فروشگاه اینترنتی و یا آنلاین شاپ به وب‌سایت‌هایی گفته می‌شود که به درگاه پرداخت مجهز شده و ارائه‌دهنده کالا و محصولات حقیقی و یا مجازی هستند. در این دسته از وب‌سایت‌ها صاحبان کسب‌وکار با اطلاعات و جزئیاتی که پیرامون محصولات ارائه می‌دهند، علاوه بر معرفی محصول، مخاطب خود را به خرید تشویق می‌کنند.

برای طراحی سایت فروشگاهی، لازم است نوع خدمات و کالای ارائه‌شده بررسی شود. انواع مختلف فروشگاه‌های اینترنتی را از این نظر می‌توان در دودسته کلی تقسیم‌بندی کرد.

فروشنده کالاهای فیزیکی

این دسته از فروشگاه‌های اینترنتی ارائه‌دهنده محصولات فیزیکی هستند. هر محصولی که بعد حقیقی داشته، قابل‌رؤیت بوده و نیاز به بسته‌بندی داشته باشد، در این دسته قرار می‌گیرد. محصولاتی همچون کتاب، اسباب‌بازی، ابزارآلات، لوازم پزشکی و لوازم دیجیتالی همچون لپ‌تاپ و تلویزیون در این نوع فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، اما در همان لحظه به دست مشتری نمی‌رسند. چراکه نیاز به بسته‌بندی و ارسال از طریق سیستم‌های حمل‌ونقل دارند.

فروشنده کالاهای مجازی

طراحی سایت فروشگاه‌های مجازی کمی متفاوت است. چراکه در این نوع فروشگاه‌ها محصولات فیزیکی به فروش نمی‌رسد. ازاین‌رو نیاز به بسته‌بندی محصول و ارسال از طریق پست و یا تیپاکس نیست. محصولاتی همچون کتاب‌های الکتریکی، بازی‌های دیجیتال، فیلم‌های آموزشی و … در این نوع فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند و بلافاصله پس از خرید و پرداخت مبلغ، از طریق لینک دانلود در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مراحل مدیریت فروشگاه های اینترنتی

طراحی و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی

در ابتدا با توجه به نوع کسب و کار، محصولات و خدماتتان بایستی طراحی خاصی برای فروشگاهتان در نظر گرفت. برای مثال فروشگاه مربوط به لوازم خانگی قطعاً طرحی متفاوت با فروشگاه لوازم آرایشی دارد.

توجه داشته باشید تنها در همان ثانیه‌های اول کاربر تصمیم می‌گیرد که در وب سایت شما بماند یا آن را ترک کند. پس بایستی فروشگاه اینترنتی به اندازه کافی خوب باشد تا کاربر تصمیم به ماندن بگیرد.

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی و انتشار آن

تولید محتوا نقش مؤثری در افزایش بازدید مخاطب دارد. در مدیریت فروشگاه های اینترنتی کارشناسان با در نظر گرفتن تمام عوامل، بهترین محتوا را تولید می‌کنند. در راستای تولید محتوا، سلیقه کاربران نیز در نظر گرفته می‌شود. به همین سبب در کوتاه مدت، فروشگاه شما بیشترین بازدید و ترافیک را به دست خواهد آورد.

پاسخ به کاربران فروشگاه اینترنتی

در نهایت پس از انتشار محتوا و افزایش بازدید از سایت، کاربران زیادی پیام خواهند داد. تیم مای کاستومر بر اساس استراتژی سازمان و نظرات کارفرما به پیام‌ها پاسخ خواهد داد.

تیم مای کاستومر با بهره گیری از کادر مجرب در این زمینه به شما یاری خواهد رساند و تمام مراحل را به بهترین شکل طی خواهد کرد.

ضرورت بهره مندی از مدیریت فروشگاه اینترنتی

برای اینکه به اهمیت فروشگاه های اینترنتی بیشتر پی ببرید، بهتر است که کمی با آمارهایی که در این زمینه وجود دارد، آشنا شوید

48

افراد هنگام خرید آنلاین، بیشتر از آنچه که محاسبه کرده بودند، خریداری می‌کنند.

71

کسانی که از خرید اینترنتی خود راضی هستند، آن را به دیگران پیشنهاد می‌کنند.

6

از هر ۱۰ نفر، پیش از اینکه تصمیم به خرید بگیرند، ابتدا در اینترنت به بررسی آن کالا می‌پردازند.

87

افرادی که از فروشگاه های اینترنتی خریداری می‌کنند، قیمت را مهم‌ترین عامل دانسته‌اند، سپس سرعت و کاهش هزینه حمل و نقل را از دیگر از عوامل مؤثر بر خریدشان می‌دانند.

79

مردم آمریکا به صورت آنلاین خریدهای خود را انجام می‌دهند و این درصد حدود ۲۱۷.۱ میلیون نفر می‌باشد. پیش بینی می‌شود که این رقم تا پایان ۲۰۱۹ به ۲۲۴ میلیون خواهد رسید.

با توجه به آمار های منتشر شده، متوجه می‌شویم که امروزه مردم به دلیل مشغله‌های زیاد و صرفه جویی در هزینه، به سمت خرید اینترنتی روی آورده‌اند و از آن رضایت دارند: بنابراین اگر هنوز فروشگاه اینترنتی ندارید، به فکر راه اندازی آن باشید و اگر فروشگاه اینترنتی دارید، حتماً از مدیریت فروشگاه های اینترنتی بهره ببرید.

مزایای بهره‌مندی از مدیریت فروشگاه های اینترنتی

مدیریت فروشگاه های اینترنتی از زمان احداث و راه‌اندازی آن آغازشده و تا زمانی که فروشگاه فعال و مشغول به کار است، ادامه می‌یابد. وب سایت هایی که قابلیت مدیریت و ویرایش اطلاعات را دارند، به‌مرور دستخوش تغییرات شده و تکمیل می‌شوند.

این دقیقاً وظیفه مدیر فروشگاه اینترنتی است که درگذر زمان محصولات را به‌گونه‌ای دسته‌بندی که مشتری کمترین زمان را برای جستجوی کالای موردنظر خود اختصاص دهد.

مدیریت فروشگاه های اینترنتی مزایای بسیاری برای وب‌سایت شما دارد. درصورتی‌که مدیر کسب‌وکار دانش کافی نسبت به پارامترهای اصلی داشته باشد، موفقیت‌های چشمگیری نصیب شما می‌شود.

هرچقدر مدیریت سایت کارآمد، معماری آن ساده و کاربردی و ظاهر خوب و مشتری‌پسندی داشته باشد، موتورهای هوشمند گوگل امتیاز بیشتری به آن می‌دهند. با افزایش اعتبار فروشگاه، به‌مرور در صفحه اول گوگل ظاهر می‌شوید و سهم بیشتری از بازار فروش به دست می‌آورید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه بتوانید از دیگر مزایای مدیریت صحیح و اصولی فروشگاه های اینترنتی بهره‌مند شوید، لازم است به چند نکته توجه کنید.

از نظرات مشتری استقبال کنید

بسیار حائز اهمیت است که برای مدیریت فروشگاه های اینترنتی بخشی از وب‌سایت را به نظرات کاربران اختصاص دهید. تحقیقات نشان می‌دهند که مردم به نظرات یکدیگر پیرامون محصول اهمیت زیادی می‌دهند. فروشگاه‌هایی که قابلیت ارسال انتقادات و پیشنهاد‌ها را ندارد، برای اغلب مردم غیرقابل‌اعتماد به نظر می‌رسند. درصورتی‌که خدمات شما و اجناستان باکیفیت و اصل باشد، دیگر ابایی از شنیدن نظرات نخواهید داشت.

از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

به‌جرئت می‌توان گفت سرنوشت یک محصول به عکسی که از او گرفته می‌شود، بستگی دارد. اگر برخی محصولات فروش خوبی ندارند، بهتر است نسبت به عکس‌برداری از آن‌ها تجدیدنظر کنید. عکس محصول اولین چیزی است که مشتری به سراغ آن می‌رود. توصیه می‌شود در زمان مدیریت فروشگاه های اینترنتی بیشترین هزینه را به عکاسی صنعتی اختصاص دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

پروسه پرداخت را آسان کنید

آنچه برای موتورهای هوشمند گوگل اهمیت دارد، راحتی و رفاه مشتری در زمان خرید است. هرچقدر مسیر رسیدن به صفحه پرداخت و اتصال به درگاه اینترنتی، ساده‌تر باشد، امتیاز بیشتری از گوگل می‌گیرید. پروسه طولانی و پیچیده پرداخت در اغلب مواقع مشتری را از خرید خود منصرف می‌کند. در زمان مدیریت فروشگاه های اینترنتی دقت داشته باشید تا از چندین درگاه برای پرداخت استفاده کرده و از گرفتن اطلاعات اضافی از مشتریان پرهیز کنید.

خدمات مدیریت فروشگاه های اینترنتی مای کاستومر

امنیت سایت

آپدیت قیمت

پشتیبانی سایت

به روز رسانی سایت

پشتیبانی مادام‌العمر

Commercial delivery

درج محصولات جدید

یکپارچه سازی تصاویر

ایمن سازی وب سایت

تولید و مدیریت محتوا

حذف محصولات قدیمی

درج و بهینه سازی مقالات

سئوی و بهینه سازی سایت

چت آنلاین با مشتریان سایت

خدمات سئو و بهینه سازی سایت

رعایت استانداردهای جهانی در طراحی سایت

طراحی سایت سازگار با دسکتاپ، موبایل و تبلت

تعرفه مدیریت فروشگاه اینترنتی

با توجه به اینکه عوامل بسیاری بر روی کسب و کارهای اینترنتی تأثیر می‌گذارند، نمی‌توان به صورت ثابت تعرفه ای را تعیین کرد. در این راستا تیم مای کاستومر با در نظر گرفتن عواملی همچون نوع کسب و کار شما، نوع محصولات و خدمات و … تعرفه مناسبی را برای مدیریت سایت فروشگاهی در نظر می گیرد.
برای کسب اطلاع بیشتر از مدیریت فروشگاه اینترنتى و تعرفه مربوط به آن می توانید با واحد دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در ارتباط باشید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
سایر خدمات

مقالات پیشنهادی مدیریت فروشگاه اینترنتی

جهت مشاوره در امور مدیریت فروشگاه اینترنتی با ما تماس بگیرید