مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت
مدیریت فروشگاه های اینترنتی manage site and online store و مدیریت سایت یک امر بسیار مهم و حیاتی برای صاحبان فروشگاه اینترنتی است. با توجه به دسترسی افراد به شبکه های اجتماعی، رفتار خرید مردم به مرور زمان تغییر پیدا کرده است. برای مثال بیشتر افراد تمایل دارند که به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند.
خرید آنلاین از بسیاری از جهات بهصرفهتر است. چرا که هزینه رفت و آمد را حذف میکند و از هدر رفتن زمان جلوگیری میکند. به همین سبب امروزه فروشگاه های اینترنتی در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفتهاند.
همچنین بسیاری از کسب و کارها از حالت سنتی خارج شده و به صورت آنلاین فعالیت میکنند. افراد زیادی تمایل به راه اندازی فروشگاه دارند اما تنها با راه اندازی فروشگاه نمیتوانید پیشرفت کنید، بلکه بایستی مراحلی را نیز طی نمایید. برای پیمودن این مراحل بایستی از افراد متخصص در زمینه مدیریت فروشگاه های اینترنتی بهره ببرید.
معرفى سایت فروشگاهى و مدیریت فروشگاه های اینترنتی
سایت های فروشگاهی فرصت خوبی برای ارائه کالا به صورت اینترنتی فراهم کردهاند. روند صعودی خرید اینترنتی موجب شده تا اغلب کسبوکارها، به فکر راهاندازی و طراحی سایت فروشگاهی بیفتند. حتی فروشگاههای سنتی نیز در کنار فروش حضوری اقدام به فروش آنلاین میکنند تا از این بازار سهمی ببرند.
فروشگاه اینترنتی و یا آنلاین شاپ به وبسایت هایی گفته میشود که به درگاه پرداخت مجهز شده و ارائهدهنده کالا و محصولات حقیقی و یا مجازی هستند. در این دسته از وبسایت ها صاحبان کسبوکار با اطلاعات و جزئیاتی که پیرامون محصولات ارائه میدهند، علاوه بر معرفی محصول، مخاطب خود را به خرید تشویق میکنند.
برای طراحی سایت فروشگاهی، لازم است نوع خدمات و کالای ارائهشده بررسی شود. انواع مختلف فروشگاه و مدیریت فروشگاه های اینترنتی را به دودسته کلی تقسیمبندی میکنند.
این دسته از فروشگاه های اینترنتی ارائهدهنده محصولات فیزیکی هستند. هر محصولی که بعد حقیقی داشته، قابلرؤیت بوده و نیاز به بستهبندی داشته باشد، در این دسته قرار میگیرد. محصولاتی همچون کتاب، اسباببازی، ابزارآلات، لوازم پزشکی و لوازم دیجیتالی همچون لپتاپ و تلویزیون در این نوع فروشگاهها به فروش میرسند.
نکته ای که در رابطه با این نوع فروشگاه ها وجود دارد این است که محصولات در همان لحظه به دست مشتری نمیرسند. چراکه نیاز به بستهبندی و ارسال از طریق سیستمهای حملونقل هستند.
طراحی سایت فروشگاههای مجازی کمی متفاوت است. چراکه در این نوع فروشگاهها محصولات فیزیکی به فروش نمیرسد. ازاینرو نیاز به بستهبندی محصول و ارسال از طریق پست و یا تیپاکس نیست.
محصولاتی همچون کتابهای الکتریکی، بازیهای دیجیتال، فیلمهای آموزشی و … در این نوع فروشگاهها به فروش میرسند و بلافاصله پس از خرید و پرداخت مبلغ، از طریق لینک دانلود در اختیار کاربر قرار میگیرند.
مراحل مدیریت فروشگاه های اینترنتی
در ابتدا با توجه به نوع کسب و کار، محصولات و خدماتتان، بایستی طراحی خاصی برای فروشگاهتان در نظر گرفت. برای مثال فروشگاه مربوط به لوازم خانگی قطعاً طرحی متفاوت با فروشگاه لوازم آرایشی دارد.
توجه داشته باشید تنها در همان ثانیههای اول کاربر تصمیم میگیرد که در وب سایت شما بماند یا آن را ترک کند. پس بایستی فروشگاه اینترنتی به اندازه کافی خوب باشد تا کاربر تصمیم به ماندن بگیرد.
تولید محتوا نقش مؤثری در افزایش بازدید مخاطب دارد. در مدیریت فروشگاه های اینترنتی کارشناسان با در نظر گرفتن تمامی عوامل، بهترین محتوا را تولید میکنند.
در راستای تولید محتوا، سلیقه کاربران نیز در نظر گرفته میشود. به همین سبب در کوتاه مدت، فروشگاه شما بیشترین بازدید و ترافیک را به دست خواهد آورد.
در نهایت پس از انتشار محتوا و افزایش بازدید از سایت، کاربران زیادی پیام خواهند داد. تیم مای کاستومر بر اساس استراتژی سازمان و نظرات کارفرما به پیامها پاسخ خواهد داد.
تیم مای کاستومر با بهره گیری از کادر مجرب در این زمینه به شما یاری خواهد رساند و تمام مراحل مدیریت فروشگاه های اینترنتی را به بهترین شکل طی خواهد کرد.
ضرورت بهره مندی از مدیریت فروشگاه های اینترنتی و مدیریت سایت
برای اینکه به اهمیت مدیریت فروشگاه های اینترنتی بیشتر پی ببرید، بهتر است که کمی با آمارهایی که در این زمینه وجود دارد، آشنا شوید.
افراد هنگام خرید آنلاین، بیشتر از آنچه که محاسبه کرده بودند، خریداری میکنند.
کسانی که از خرید اینترنتی خود راضی هستند، آن را به دیگران پیشنهاد میکنند.
از هر ۱۰ نفر، پیش از اینکه تصمیم به خرید بگیرند، ابتدا در اینترنت به بررسی آن کالا میپردازند.
افرادی که از فروشگاه های اینترنتی خریداری میکنند، قیمت را مهمترین عامل دانستهاند، سپس سرعت و کاهش هزینه حمل و نقل را از دیگر از عوامل مؤثر بر خریدشان میدانند.
مردم آمریکا به صورت آنلاین خریدهای خود را انجام میدهند و این درصد حدود ۲۱۷.۱ میلیون نفر میباشد. پیش بینی میشود که این رقم تا پایان ۲۰۱۹ به ۲۲۴ میلیون خواهد رسید.
با توجه به آمار های منتشر شده، متوجه میشویم که امروزه مردم به دلیل مشغلههای زیاد و صرفه جویی در هزینه، به سمت خرید اینترنتی روی آوردهاند و از آن رضایت دارند: بنابراین اگر هنوز فروشگاه اینترنتی ندارید، به فکر راه اندازی آن باشید و اگر فروشگاه اینترنتی دارید، حتماً از مدیریت فروشگاه های اینترنتی بهره ببرید.
مزایای بهرهمندی از مدیریت فروشگاه های اینترنتی
مدیریت فروشگاه های اینترنتی از زمان احداث و راهاندازی آن آغازشده و تا زمانی که فروشگاه فعال و مشغول به کار است، ادامه مییابد. وب سایت هایی که قابلیت مدیریت و ویرایش اطلاعات را دارند، بهمرور دستخوش تغییرات شده و تکمیل میشوند.
این دقیقاً وظیفه مدیریت فروشگاه های اینترنتی است که درگذر زمان محصولات را بهگونهای دستهبندی کند که مشتری کمترین زمان را برای جستجوی کالای موردنظر خود اختصاص دهد.
مدیریت فروشگاه های اینترنتی مزایای بسیاری برای وبسایت شما دارد. درصورتیکه مدیر کسبوکار دانش کافی نسبت به پارامترهای اصلی داشته باشد، موفقیتهای چشمگیری نصیب شما میشود.
هرچقدر مدیریت سایت کارآمد، معماری آن ساده و کاربردی و ظاهر خوب و مشتریپسندی داشته باشد، موتورهای هوشمند گوگل امتیاز بیشتری به آن میدهند. با افزایش اعتبار فروشگاه، بهمرور در صفحه اول گوگل ظاهر میشوید و سهم بیشتری از بازار فروش به دست میآورید.
برای اینکه بتوانید از دیگر مزایای مدیریت صحیح و اصولی فروشگاه های اینترنتی بهرهمند شوید، لازم است به چند نکته توجه کنید.
بسیار حائز اهمیت است که برای مدیریت فروشگاه های اینترنتی بخشی از وبسایت را به نظرات کاربران اختصاص دهید. تحقیقات نشان میدهند که مردم به نظرات یکدیگر پیرامون محصول اهمیت زیادی میدهند.
فروشگاههایی که قابلیت ارسال انتقادات و پیشنهادها را ندارد، برای اغلب مردم غیرقابلاعتماد به نظر میرسند. درصورتیکه خدمات شما و اجناستان باکیفیت و اصل باشد، دیگر ابایی از شنیدن نظرات نخواهید داشت.
بهجرئت میتوان گفت سرنوشت یک محصول به عکسی که از آن گرفته میشود، بستگی دارد. اگر برخی محصولات فروش خوبی ندارند، بهتر است نسبت به عکسبرداری از آنها تجدیدنظر کنید. عکس محصول اولین چیزی است که مشتری به سراغ آن میرود.
توصیه میشود در زمان مدیریت فروشگاه های اینترنتی بیشترین هزینه را به عکاسی صنعتی اختصاص دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.
آنچه برای موتورهای هوشمند گوگل اهمیت دارد، راحتی و رفاه مشتری در زمان خرید است. هرچقدر مسیر رسیدن به صفحه پرداخت و اتصال به درگاه اینترنتی، سادهتر باشد، امتیاز بیشتری از گوگل میگیرید. پروسه طولانی و پیچیده پرداخت در اغلب مواقع مشتری را از خرید خود منصرف میکند.
در زمان مدیریت فروشگاه های اینترنتی دقت داشته باشید تا از چندین درگاه برای پرداخت استفاده کرده و از گرفتن اطلاعات اضافی از مشتریان پرهیز کنید.
خدمات مدیریت فروشگاه های اینترنتی مای کاستومر
امنیت سایت
آپدیت قیمت
پشتیبانی سایت
به روز رسانی سایت
پشتیبانی مادامالعمر
درج محصولات جدید
یکپارچه سازی تصاویر
ایمن سازی وب سایت
تولید و مدیریت محتوا
حذف محصولات قدیمی
درج و بهینه سازی مقالات
سئوی و بهینه سازی سایت
چت آنلاین با مشتریان سایت
خدمات سئو و بهینه سازی سایت
رعایت استانداردهای جهانی در طراحی سایت
طراحی سایت سازگار با دسکتاپ، موبایل و تبلت
تعرفه مدیریت فروشگاه اینترنتی
با توجه به اینکه عوامل بسیاری بر روی کسب و کارهای اینترنتی تأثیر میگذارند، نمیتوان به صورت ثابت تعرفه ای را تعیین کرد. در این راستا تیم مای کاستومر با در نظر گرفتن عواملی همچون نوع کسب و کار شما، نوع محصولات و خدمات و … تعرفه مناسبی را برای مدیریت سایت فروشگاهی در نظر می گیرد.
برای کسب اطلاع بیشتر از مدیریت فروشگاه اینترنتى و تعرفه مربوط به آن می توانید با واحد دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در ارتباط باشید.
مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت همواره یکی از نگرانیها و دغدغههای صاحبان سایتها در فضای مجازی بوده است، در واقع این گونه سایتهای فروشگاهی که منبع درآمد خیلی از افراد هستند باید به خوبی مدیریت شوند تا باعث افزایش تعداد کاربران شده و در نتیجه کسب درآمد بالاتر رود. در نگاه اول ممکن است مدیریت سایت کاری ساده باشد، اما باید بیان کرد که مدیر موفق یک فروشگاه شدن کاری آسان نخواهد بود و نیازمند رعایت اصول و نکاتی است که در این مطلب از وب سایت …. به بیان آنها میپردازیم.
مدیر سایت
اساسیترین موضوع برای داشتن یک سایت و فروشگاه اینترنتی موفق، داشتن یک مدیر سایت خوب و حرفهای است. ادمین سایت کسی است که تمامی امور مربوط به سایت فروشگاهی شما را انجام داده و آنها را مدیریت میکند. ممکن است این فکر به ذهنتان خطور کند که خود شما میتوانید این کار را انجام دهید! ولی این تفکر اشتباه است و شما با داشتن یک مدیر باتجربه و زبده میتوانید به یکی از موفقترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فعالیت خود تبدیل شوید.
مراحل مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت
برای مدیریت فروشگاه اینترنتی باید سه مرحله مهم و اساسی را رعایت کنید. در ادامه این مراحل را بیان میکنیم:
1. طراحی و راهاندازی فروشگاه های اینترنتی
ابتدای کار با توجه به محصولات، خدمات و نوع کسب و کارتان برای فروشگاه اینترنتی خود طراحی خاص و ویژهای در نظر بگیرید، به عنوان نمونه طراحی فروشگاه اینترنتی مربوط به لوازم آرایشی قطعا با فروشگاه لوازم خانگی تفاوت دارد! به این نکته توجه کنید که کاربر در همان ثانیههای اول و نگاه ابتدایی تصمیم میگیرد ماندن در وب سایت شما را ادامه دهد یا آن را ترک کند. لذا فروشگاه اینترنتی شما باید به اندازه کافی خوب باشد که کاربر و بازدید کننده تصمیم به ماندن بگیرند. این کار را میتوانید با یک توسعه دهنده سایت انجام دهید.
2. تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی و انتشار آن
یکی از موثرترین روشها برای افزایش بازدید مخاطبان، تولید محتوا است. در فروشگاه اینترنتی با در نظر گرفتن تمامی عوامل باید بهترین محتوا توسط کارشناسان تولید شود. در این امر سلیقه کاربران را فراموش نکنید تا در کوتاهترین زمان شاهد افزایش ترافیک و بازدید سایت خود شوید.
3. پاسخ به کاربران فروشگاه اینترنتی
بعد از انتشار محتوای باکیفیت و ارتقا بازدید سایت، پیامهای بسیاری از طرف کاربران دریافت خواهید کرد. باید نهایت دقت را داشته باشید تا به تمام پیامها پاسخ دهید.
نکات کلیدی برای مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت
شما برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی حرفهای و فروش زیاد نیازمند پایبندی به نکاتی هستید که در ادامه آنها را بیان میکنیم:
سیاستهای فروشگاه
یکی از مهمترین مراحل برای داشتن فروشگاه اینترنتی موفق و پر سود نظارت دقیق روی سیاستهای فروشگاه است. در این حوزه میتوان به دقت در انتخاب شریک و محصولاتی که قرار است به فروش برسانید اشاره کرد. سعی کنید محصولات شما باکیفیت و شناخته شده باشند.
اولویتبندی
مدیری موفق است که تمامی امور فروشگاه را اولویتبندی کرده و پشتیبانی سایت دقیقی داشته باشد. اموری مانند رسیدگی به موجودی انبار، اجناس سفارش داده شده، پرداخت حقوق و … نیازمند مدیر هدفمند و هوشمندی هستند که تمامی آنها را با اولویتبندی صحیح انجام دهد.
انتخاب نیروی کار
در مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت ، یک مدیر به تنهایی تمام مسئولیتها را نمیتواند انجام دهد. بنابراین از ضروریترین موارد تفویض مسئولیت به کارمندان است، به همین دلیل در انتخاب نیروی کار خود دقت لازم را داشته باشید.
حفظ نیروی کار
طبق تحقیقات انجام شده نیروهای کار علاوه بر رفع نیاز مالی، نیازمند انگیزه نیز هستند. به عبارت دیگر نیازهای روحی و احترام نیروی کار در اولویت قرار دارد. لذا شما به عنوان یک مدیر سایت باید انگیزه نیروی کار خود را افزایش دهید.
شناخت مشتری
شما با شناخت نیازهای مشتری میتوانید بهتر مدیریت کنید. در رابطه با نیازها بر اساس موقعیت مکانی اطلاعات لازم را کسب کرده و بر اساس آن کالاهای خود را تامین کنید.
بازاریابی
یکی از الزامات برای مدیریت فروشگاه اینترنتی بازاریابی است. این امر به معنای معرفی کالا با هدف فروش به افراد بیشتر خواهد بود. در دنیای پیشرفته امروزی دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در بالا بردن میزان فروش دارد.
خرید هوشمندانه
طبق تحقیقات انجام شده اغلب مدیرها در مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت توجهی به علاقه مخاطبان خود ندارند و اجناس مورد علاقه خود را خریداری میکنند! دربارهی جنسهایی که فروش بیشتر و حالت رقابتی دارند بررسی کنید و آنها را ترجیح دهید.
روانشناسی رنگها
در روشهای مدیریت سایت به شیوه مدرن مسائلی از قبیل تاثیر روانی روی مشتری بسیار حائز اهمیت هستند. یکی از این موارد اهمیت به رنگها است که میتوانید از ویژگیهای آنها برای جلب توجه و زیباتر شدن فروشگاه استفاده کنید.
نحوه چیدن کالاها
نظم و دیده شدن کالاها در یک فروشگاه اینترنتی تاثیر زیادی روی جلب رضایت مشتری دارد. به عنوان نمونه اگر چینش کالاها در سایت شما نامنظم و به هم ریخته باشد، باعث سردرگمی مشتری شده و در نهایت او سایت شما را ترک خواهد کرد.
مدیریت عوامل خارجی
یکی از مهمترین وظایف در مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت توجه به عوامل خارجی از قبیل بهداشت، مسائل قانونی، بیمه و پاسخگویی به انتقادات و شکایات مشتریان است.
کسب تجربه و یادگیری
از شکستهای خود مائوس نشوید و آنها را چراغی برای روشنایی راه خود بدانید. در این راه میتوانید دورههای اصولی دیجیتال مارکتینگ را شرکت کنید.
جمع بندی
همان طور که بیان شد مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت در شرایط اقتصادی و مشکلات امروزی کار بسیار سختی میباشد، ولی با پشتکار و مواردی که در این مطلب از وب سایت …. بیان شد میتوانید عملکرد خود را به عنوان یک مدیر یا ادمین سایت بهبود ببخشید. آیا شما تجربهای در این خصوص دارید؟ برای مدیریت سایت فروشگاهی خود چه اقداماتی انجام دادهاید؟ لطفاً این موارد و نظرات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. بسیار سپاسگزاریم در این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم شاهد روزافزون افزایش فروش سایت فروشگاهی خود باشید.
طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی بیزینس پلن
بهینه سازی و سئو
مدیریت اینستاگرام
- مشاوره مدیریت
- مشاوره دیجیتال مارکتینگ
- مشاوره راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی
- مشاوره شبکه های اجتماعی
- مشاوره سئو سایت
- تحقیقات بازار
- تحقیقات بازاریابی کمی در کسب و کارهای اینترنتی
- تحقیقات بازاریابی کیفی در کسب و کارهای اینترنتی
- طراحی بیزینس پلن در کسب و کارهای اینترنتی
- برنامه ریزی استراتژیک در کسب و کارهای اینترنتی
- مدیریت شبکه های اجتماعی
- مدیریت اینستاگرام
- تبلیغات در صفحات پربازدید
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- مدیریت لینکداین
- تولید محتوا
- تولید محتوای متنی
- تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
- تولید محتوای تصویری و ویدیویی
- موشن گرافیک
- فیلم برداری و تیزر تبلیغاتی
- عکاسی تبلیغاتی
- عکاسی صنعتی
- تولید محتوای خلاقانه
- روابط عمومی
- محتوای وایرال
- بازاریابی اینترنتی و تبلیغات
- طراحی سایت فروشگاهی
- مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت
- مشاوره و اجرای سئو (افزایش رتبه گوگل)
- تبلیغات بنری در سایت
- تبلیغات همسان
17 پاسخ
برای مدیریت سایت و سئو تقریبا چند نیرو نیاز داریم؟!
برای مدیریت سایت، تقریبا به یک طراح، پشتیبان سایت، محتوا نویس، نیرو برای دیتا اینتری و نیرویی برای بک لینک نیاز داریم. شما میتونین به جای هزینه برای چند نفر، هزینه یک نفر رو به مدیریت سایت مای کاستومر بدید تا تمامی مراحل مدیریت سایت و سئو شما رو انجام بده.
سلام من تولیدی کیف و کفش دارم شما برای کسب و کار من سایت فروشگاهی طراحی می کنید؟ میخوام قالبش اختصاصی مخصوص به کسب و کار خودم باشه
با سلام خدمت شما
طراحی سایت به طور کامل در مجموعه مای کاستومر با قالب اختصاصی انجام میشود
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید
سلام
برای سایت تازه تاسیس چه زمانی لازمه تا ارتقا بگیره؟
با سلام خدمت شما
باید توجه داشته باشید سئو کاری زمان بر است. بنابراین حداقل ۲ – ۳ ماه طول میکشد تا شما اولین نشانه های ارتقا را در سایت خود مشاهده بفرمایید
مدیریت سایت فروشگاهی جزو چالش برانگیز ترین مدیریت های وبسایت هستش و به تنهایی تقریبا غیرممکن هستش که این عمل انجام بشه، تیم مای کاستومر به خوبی این کارو انجام میدن! تجربه خوبی از همکاری با این تیم داشتم و دارم.
با سلام
سپاس از محبتی که به ما دارید خوشحالیم که توانسته ایم رضایت شما را جلب کنیم.
ممنونم از توضیحات عالیتون
سلام سایت من باگ های زیادی داره و متاسفانه خیلی سنگین شده … شما میتونید مجدد دیزاینش کنید؟ جدا از این موضوع سبک سازی کامل سایت رو هم میخوام تا سرعتش بره بالاتر
با سلام خدمت شما
بله بهینه سازی سایت یکی از خدمات این مجموعه است
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره ۰۲۱۲۶۴۰۸۸۱۶ تماس بگیرید
توی سایت بهتره فعالیت کنیم یا اینستاگرام؟!
با سلام خدمت شما
بستگی به حوزه کاری شما دارد
مدیریت سایت فروشگاهی هم انجام میدیدن؟
با سلام خدمت شما
بله مدیریت سایت از خدمات مجموعه مای کاستومر است
سلام
ایا ادمین سایت تمام کارهای سایت رو خودش به تنهایی انجام می دهد؟
با سلام خدمت شما
امکان این کار وجود دارد اما کار کمی سخت برای یک ادمین خواهد بود