پشتیبان سایت (Website support) نامی است که این روزها بیش از هر زمان دیگری به گوش میرسد. قطعا شما نیز دوران عذاب آور شیوع ویروس کرونا را به خاطر دارید. در دوران فراگیر شدن این بیماری بسیاری از کسب و کارها فعالیت حرفهای خود در دنیای آنلاین را آغاز کردند. حال اکثر بیزینسهای آنلاین دارای یک وبسایت رسمی هستند.
وبسایت در واقع ویترین کسب و کار شماست و با کمک آن میتوانید در ۲۴ ساعت شبانه روز فروش داشته باشید. حال برای سرپا نگه داشتن این ویترین ۲۴ ساعته به چه چیزی نیاز دارید؟ بله، درست است! شما به یک پشتیبان سایت حرفهای نیاز خواهید داشت. پشتیبان در واقع مدیریت فروشگاه آنلاین (سایت) شما را بر عهده دارد.
چنانچه شما هم نیازمند دریافت خدمات پشتیبانی سایت بهصورت حرفهای هستید، آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر متخصص در حوزه طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی، سئو و پشتیبانی سایت، صفر تا صد خدمات پشتیانی وبسایت را بهصورت اصولی، به بهترین شکل و با هزینهای مقرون بهصرفه برای کسبوکار شما ارائه میدهد.
با انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر، شما نیز میتوانید از این اطمینان برخوردار باشید که سایت شما همیشه در بهترین حالت ممکن عمل میکند و شما میتوانید بر روی اهداف و استراتژیهای بزرگتر کسبوکار خود تمرکز کنید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم در دنیای دیجیتال بهترین باشید.
اگر نیاز به اطلاعات بیشتر یا مشاوره رایگان دارید، خوشحال میشویم که با ما تماس بگیرید تا جزئیات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم و پکیجهای متناسب با نیازهای شما را معرفی کنیم. کافیست از طریق شماره تماسهای 487 4777 0912 به طور مستقیم با مشاور متخصص کسبوکارهای اینترنتی آقای معراج معمارنسب با سابقهی ۱۳ سال مشاوره دیجیتال مارکتینگ در ارتباط باشید.
در ادامه برخی از مهمترین ویژگیها، خدمات و مزایای پشتیبانی سایت با مای کاستپومر را به شما عزیزان ارائه کردهایم.
خدمات پشتیبانی سایت در آژانس مای کاستومر
پشتیبانی سایت به مجموعهای از خدمات گفته میشود که برای نگهداری، بهروزرسانی، و رفع مشکلات یک وبسایت ارائه میشود. برخی از مهمترین خدمات پشتیبانی سایت که در آژانس مای کاستومر ارائه میشود، شامل موارد زیر است:
نگهداری و بهروزرسانی محتوا
- بهروزرسانی منظم محتوا، اضافه کردن مقالات جدید، بهروزرسانی تصاویر و ویدئوها.
- بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو از طریق بهینهسازی محتوا و ساختار سایت.
- طراحی و انتشار صفحات جدید مطابق با نیازهای شما.
پشتیبانی فنی:
- رفع مشکلات فنی مانند خطاهای سرور، اشکالات کدنویسی، مسائل امنیتی و غیره.
- بهروزرسانی منظم CMS، پلاگینها و افزونهها.
- بهینهسازی سرعت بارگذاری صفحات و زمان پاسخگویی.
پشتیبانی امنیتی:
- انجام اقدامات امنیتی برای جلوگیری از هک شدن سایت، بررسی و حذف بدافزارها و نظارت بر دسترسیها.
- تهیه نسخه پشتیبان از سایت (بک آپ گیری) به صورت منظم.
- بازیابی سایت در صورت بروز مشکلات امنیتی و خرابی داده.
پشتیبانی سئو
- خدمات سئو و بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو به منظور بهبود رتبهبندی و افزایش ترافیک.
پشتیبانی هاستینگ
- مدیریت فضای میزبانی، بررسی وضعیت سرور، و نظارت بر عملکرد سایت.
- بهروزرسانی نرمافزارهای سرور و انجام تنظیمات لازم.
پشتیبانی کاربران
- پاسخ به سوالات کاربران، مدیریت نظرات و بازخوردها، و کمک به حل مشکلات کاربران در استفاده از سایت.
- پشتیبانی سایت برای حفظ عملکرد بهینه وبسایت و ارائه تجربه کاربری بهتر ضروری است.
- ارائه خدمات پشتیبانی از طریق چت آنلاین و سیستم تیکت.
آموزش و مشاوره
- آموزش نحوه مدیریت سایت فروشگاهی به تیم شما.
- ارائه راهکارهای تخصصی برای بهبود عملکرد و کارایی سایت.
گزارشدهی منظم
- ارائه گزارشهای ماهیانه و دورهای از عملکرد سایت، شامل ترافیک، امنیت، و تغییرات انجام شده.
- تحلیل عملکرد سایت و پیشنهادات بهینهسازی.
این خدمات در آژانس مای کاستومر طوری طراحی شدهاند که تمامی جنبههای فنی، امنیتی و محتوایی سایت شما را تحت پوشش قرار دهند و اطمینان حاصل کنیم که سایت شما همیشه در بهترین حالت ممکن عمل میکند.
پشتیبان سایت کیست؟
پشتیبان، مدیر یا وب مستر سایت به فردی متخصص و حرفهای گفته میشود که وظیفه نظارت و نگهداری از وبسایت شما را بر عهده دارد. پشتیبانها دورههای آموزشی زیادی را گذرانده تا بتوانند به مهارتهای فنی لازم برای این سمت شغلی دست یابند. یک پشتیبان وبسایت میتواند تنها با یک کامپیوتر و متصل شدن به اینترنت، امور کاری خود را انجام دهد و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. به همین دلیل این شغل بهترین گزینه برای دورکاری است. در واقع همین مسئله سبب شده که بسیاری از پشتیبانها فعالیت فریلنسری داشته باشند. در شغل مدیر وبسایت ساعت کاری، محل کار و … را خودتان انتخاب میکنید.
بهترین پشتیبانی سایت
آژانس مای کاستومر یکی از بهترین شرکتهای پشتیبانی سایت در تهران شناخته میشود. تیم مای کاستومر با ترکیبی از تخصص، تعهد به کیفیت، خدمات حرفهای، راهکارهای سفارشی، امنیت پیشرفته و شفافیت در گزارشدهی، به یکی از بهترین گزینهها برای پشتیبانی سایت در تهران تبدیل شده است که البته خدمات خود را به تمام ایران ارائه میدهد. اگر به دنبال یک شرکت پشتیبانی سایت حرفهای هستید که بتواند نیازهای شما را به بهترین نحو ممکن برآورده کند، میتوانید برای کسب مشاوره رایگان با کارشناسان مای کاستومر در ارتباط باشید.
چرا آژانس مای کاستومر را برای پشتیبانی سایت انتخاب کنیم؟
آژانس مای کاستومر بیش از ۱۲ سال است که بهصورت تخصصی خدمات طراحی سایت در تهران و پشتیبانی آن را به صورت حرفهای ارائه میدهد. ما در شرکت مای کاستومر تاکنون با صدها مشتری در شهرهای مختلف ایران و خارج از کشور در این حوزه همکاری مستمر داشتهایم و امروز خوشحالیم که علاوه بر جلب رضایت مشتریان محترم، روزمهای موجه و قابل توجه میان سایر شرکتها در این زمینه داریم.
مهارتهای لازم برای تبدیل شدن به یک پشتیبان سایت حرفهای
برای اینکه به یک پشتیبان سایت (Website support) حرفهای تبدیل شوید، میبایست دارای مهارتهای خاصی باشید. این مهارتها عبارتاند از:
فن بیان قوی
یک پشتیبان یا مدیر سایت در طول روز با افراد مختلفی در ارتباط است. به همین دلیل باید فن بیان فوق العادهای داشته و دارای مهارتهای کلامی قابل قبولی باشد. چون تنها با داشتن قدرت بیان است که میتواند یک ارتباط موثر از راه دور را شکل دهد.
توانایی فعالیت تیمی
پشتیبانها با اعضای تیم تولید محتوا، بازاریابها، سئوکارها و… همکاری مشترک دارند. به همین دلیل باید مهارت و توانایی فعالیت تیمی و گروهی را دارا باشند.
دانش فنی
دیگر مهارت مورد نیاز برای تبدیل شدن به پشتیبان سایت، دانش فنی است. منظور از دانش فنی تسلط به نرم افزارها، آشنایی با دیجیتال مارکتینگ، آموزش دیدن علوم کامپیوتر و برنامه نویسی و موارد افزایش سرعت سایت است. چون تمامی این موارد در حوزه پشتیبانی به کار میآیند.
تجربه بالا
تنها دانش و فن بیان قوی کافی نیست، بلکه تجربه است که حرف اول را میزند. یک پشتیبان حرفهای باید در این زمینه سالها تجربه داشته و با چالشهای آن به خوبی آشنایی داشته باشد.
توانایی ارائه مشاوره
پشتیبان میبایست یک مشاور حرفهای باشد، چرا که ممکن است هنگام راهنمایی مشتریان، نیاز به ارائه مشاوره نیز باشد. پس داشتن این مهارت هم برای یک پشتیبان سایت حرفهای از اوجب واجبات است!
توانایی حل مسئله
اینکه تصور کنید وبسایت شما پس از راه اندازی قرار است بدون هیچ مشکلی فعالیت کند و شاهد سرازیر سرمایه به حساب بانکیاتان باشید، کمی رویایی و دور از ذهن است. چرا که سایت نیز مشکلات خاص خود را دارد و قطعا عملکرد بدون چالشی نخواهد داشت. پس پشتیبان باید مهارت حل مسئله را نیز دارا بوده تا بتواند مشکلات احتمالی وبسایت را در کوتاهترین تایم ممکن برطرف نماید.
اصلیترین وظایف پشتیبان سایت
برویم به سراغ اصل مطلب، حالا این پشتیبان وبسایت چه وظایفی دارد؟ چه مسئولیتهایی را به او محول کنیم؟ بیایید تا در ادامه شما را با اصلیترین وظایف پشتیبان یا مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت آشنا کنیم:
پاسخگویی به مشتریان
اولین و شاید اصلیترین وظیفه پشتیبان پاسخگویی به مشتریان است. برای مثال پشتیبان میتواند سفارش مشتریان را ثبت کرده و انتقادات و پیشنهادات آنها را دریافت و بررسی کند. در واقع وب مستر راهنمای مشتریان و مخاطبان سایت شما خواهد بود.
نظارت بر عملکرد سایت
چه زمانی در سایت محتوا بارگذاری کنیم؟ چه تایمی تبلیغات انجام دهیم؟ آیا از کمپینهای قبلی استفاده کنیم؟ ورودی و ترافیک سایت چگونه است؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات باشید باید نگاهی به عملکرد وبسایت خود بیندازید. اما دست نگه دارید، نیازی نیست! چون پشتیبان سایت این کار را نیز برایتان انجام داده و تلاش میکند تا سایت بهترین و اصولیترین عملکرد ممکن را داشته باشد.
بهبود سرعت سایت
فرض کنید کاربر در همین لحظه قصد ورود به سایت شما را دارد. اما سرعت لود سایت آنقدر پایین است که کاربر از ورود به ویترین کسب و کار شما منصرف شده و ترجیح میدهد سایت رقبا را انتخاب کند. همه این مراحل در کمتر از ۴ ثانیه اتفاق میافتد و سبب کاهش ترافیک سایت شما خواهد شد. شما که نمیخواهید چنین کاربرانی را از دست بدهید؟ پس با کمک گرفتن از یک پشتیبان سایت حرفهای سرعت وبسایت خود را بهبود بخشید.
تدوین استراتژی محتوایی
دیگر وظیفه مدیر وبسایت تدوین استراتژی است. استراتژی کمک میکند تا وبسایت پا به پای رقبا پیش برود. همچنین یک پشتیبان حرفهای و متخصص حتی در زمینه تولید محتوا نیز دستی بر آتش دارد.
تعمیر سایت
گاهی سایت به دلیل ویروسی شدن، خراب شدن لینکها، کاهش رتبه سئو و مواردی از قبیل نیاز به تعمیر دارد. تعمیر و رفع مشکلات سایت نیز بر عهده پشتیبان خواهد بود.
آنالیز سایت
آنالیز سایت بسیار مهم است، چون اینگونه متوجه میشوید که در راه درست قرار دارید یا باید تغییر مسیر بدهید. پشتیبان سایت در بازههای زمانی مختلف سایت را مورد تحلیل و آنالیز قرار داده تا از سود آور بودن آن اطمینان حاصل شود. جا دارد اشاره کنیم که آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر صفر تا صد خدمات مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت را با هزینه ای معقول و با بالاترین کیفیت، زیر نظر تیمی حرفه ای عرضه می کند.
هزینه پشتیبانی سایت چقدر است؟
احتمالا شما نیز با خواندن توضیحات بالا به فکر استخدام یک پشتیبان حرفهای هستید. اگر اینطور است تبریک میگوییم، چون در حال برداشتن قدم مهمی هستید. اما پشتیبانی وبسایت نیز هزینههای خاص خود را در بر میگیرد. در حالت کلی نمیتوان هیچ هزینه مشخصی را برای این کار در نظر گرفت. چون هزینه استخدام و کمک گرفتن از پشتیبان سایت (Website support) بستگی به عوامل مختلفی دارد. اولین عامل تعیین کننده هزینهها میزان تخصص و مهارت پشتیبان یا وب مستر است. هرچقدر پشتیبان از مهارت و تخصص بالاتری برخوردار باشد، قطعا حق الزحمه بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. علاوه بر این وضعیت سایت شما نیز در میزان هزینهها نقش دارد.
برای مثال اگر وبسایت در وضعیت مطلوبی قرار نداشته و نیاز به تعمیرات و تغییرات گستردهای داشته باشد، قطعا هزینه پشتیبانی آن نیز بالاتر خواهد بود. با بررسی این عوامل میتوانید هزینه حدودی را تخمین بزنید. اما برای اطلاع دقیقتر بهتر است از پشتیبانهای مای کاستومر بخواهید که با بررسی وضعیت فعلی وبسایت و اقداماتی که نیاز است انجام شوند، هزینه نهایی را به شما اعلام نماید. پس همین حالا با ما در ارتباط باشید: 487 4777 0912
برای استخدام یک پشتیبان سایت خوب به چه نکاتی باید اهمیت داد؟
استخدام یک پشتیبان سایت حرفهای و خوب بسیار مهم است زیرا این شخص نقش اساسی در حفظ، مدیریت و بهینهسازی عملکرد وبسایت شما دارد. برای انتخاب پشتیبان سایت مناسب، به موارد زیر توجه کنید:
تخصص فنی:
مطمئن شوید که پشتیبان سایت دارای مهارتها و تخصصهای لازم در زمینههای مرتبط با وبسایت شما است. این مهارتها میتوانند شامل زبانهای برنامهنویسی، مدیریت سیستمها، پایگاههای داده و امنیت وبسایت و تخصص در اینکه نقشه سایت چیست باشند.
تجربه کاری:
از تجربه کاری پشتیبان سایت اطمینان حاصل کنید. افراد با سابقه کار قویتری بهطور معمول نسبت به مشکلات و چالشهای مربوط به وبسایت شما کمک میکنند و به صورت سریعتر آنها را حل میکنند.
ارتباطات و همکاری:
مهارتهای ارتباطی، همکاری و توانایی کار در تیم نیز مهم است. این مسئول ممکن است با اعضای تیم توسعه و طراحی وبسایت شما همکاری کند، بنابراین توانایی کار در یک محیط گروهی مثبت اهمیت دارد.
رفع مشکلات:
اطمینان حاصل کنید که پشتیبان سایت قابلیت رفع مشکلات بهطور سریع و کارآمد را داراست. عدم رفع به موقع مشکلات میتواند به کاهش عملکرد وبسایت و از دست دادن کاربران منجر شود.
برنامهریزی و مدیریت زمان: این مسئول ممکن است به موقعیتهای بحرانی و نیازمندیهای فوری وبسایت پاسخ دهد. توانایی برنامهریزی و مدیریت زمان او را به یک پشتیبان موثر تبدیل میکند.
آگاهی از امنیت:
امنیت وبسایت امری حیاتی است و پشتیبان سایت باید با تهدیدات امنیتی آشنا باشد و بتواند اقداماتی برای محافظت از وبسایت انجام دهد.
پیشنهادها و بهبودها:
پشتیبان سایت بهترین شخصیتها و ایدهها را برای بهبود عملکرد وبسایت ارائه میدهد و تغییرات مناسب را پیشنهاد میکند.
قابلیت یادگیری:
با توجه به رشد روزافزون فناوری، پشتیبان سایت باید توانایی یادگیری و بهروزرسانی دائمی را داشته باشد تا با جدیدترین تکنولوژیها و روشهای بهینهسازی آشنا باشد.
شهود و تحلیل:
توانایی تشخیص مشکلات و رفتارهای غیرعادی در وبسایت و انجام تحلیلهای موردنیاز برای بهبود و بهینهسازی کارکرد وبسایت اهمیت دارد.
در نهایت، انتخاب پشتیبان سایت مناسب نیازمند بررسی دقیق و مصاحبه با افراد متقدم برای مطابقت مهارتها و تجربیات آنها با نیازهای شماست. همچنین میتوانید مراجعه به مراجعه به نمونهکارها و بازخوردهای مشتریان قبلی ایشان نیز مفید است.
آینده شغل پشتیبانی سایت چه می شود؟
ویژگیها و تغییرات در آینده شغل پشتیبان سایت | توضیحات |
---|---|
رشد نیازها و تخصصها | با توسعه فناوری و انتقال نیازهای کاربران به سمت اینترنت، نیاز به وبسایتها و برنامههای آنلاین بیشتر خواهد شد. نیازمندیها به پشتیبانهای تخصصی و با تجربه افزایش مییابد. |
توسعه تکنولوژیهای جدید | پیشرفت تکنولوژیهای مرتبط با وب و امنیت سایبری نیازمندیهای جدیدی را در حوزه پشتیبانی ایجاد میکند. این شامل هوش مصنوعی، ابرمحاسبات و امنیت اطلاعات است. |
پشتیبانی از دستگاههای مختلف | افزایش تعداد دستگاهها و تکنولوژیهای متنوع نیاز به پشتیبانهای مدیریت و پشتیبانی از این دستگاهها را افزایش میدهد. این شامل تلفنهای هوشمند، تبلتها و دستگاههای هوشمند خانگی است. |
امنیت و حفظ حریم خصوصی | حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران اهمیت بیشتری پیدا میکند. پشتیبانهایی با تخصص در امنیت اطلاعات و محافظت از اطلاعات کاربران ارزشمند خواهند بود. |
خدمات پشتیبانی به روشهای متنوع | روشهای متنوعی برای ارائه خدمات پشتیبانی، مانند استفاده از چت باتها، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و سیستمهای هوشمند، میتواند بهکار گرفته شود. |
بهینهسازی و اتوماسیون | استفاده از تکنولوژیهای اتوماسیون و بهینهسازی فرآیندها، پشتیبانها را در ارائه خدمات بهتر و افزایش بهرهوری کمک میکند. |
تغییر نقشها | با تغییر فناوری و نیازها، نقشها و عناوین مرتبط با پشتیبان سایت نیز تغییر خواهد کرد و عناوین جدیدی ممکن است ظهور کند. |
سخن آخر
در این مطلب از مجله مای کاستومر به بررسی وظایف و مهارتهای یک پشتیبان سایت حرفهای پرداختیم. اصلا تفاوتی ندارد که سایت شما تازه تاسیس بوده یا سالهاست که فعالیت خود را آغاز کرده است. در هر حال برای رشد و ارتقا هرچه بیشتر آن به یک پشتیبان حرفهای و کاردان نیاز خواهید داشت. پس اگر همچنان سایت شما پشتیبانی حرفهای نمیشود، همین حالا با مشاورین مای کاستومر تماس حاصل کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند. شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تمامی خدمات طراحی و پشتیبانی وبسایت را تحت نظر تیم مجرب و حرفهای خود، با حداکثر کیفیت و هزینهای مقرون به صرفه ارائه مینماید.
خیر، پشتیبان وظایف کاملا متفاوتی داشته و در زمینه رشد و ارتقا سایت با سئوکار و طراح همکاری میکند
مهمترین ویژگیهای وب مستر شامل تجربه بالا، دانش کافی، توانایی تحلیل، صبور بودن، آموزش پذیری و … میشوند.
بله، چون تمامی فعالیتهای مربوط به پشتیبانی به صورت دورکار نیز قابل انجام خواهند بود.
بله البته. شما می توانید صفر تا صد خدمات پشتیبانی سایت از جمله مواردی مانند درج محصولات و مقالات، پاسخ به سوالات کاربران در وبسایت، مدیریت موجودی محصولات، حفظ امنیت سایت، آنالیز و بررسی روزانه سایت و … را با تعرفه بسیار مناسب و مقرون به صرفه به آژانس مای کاستومر بسپارید.
تعرفه خدمات پشتیبانی سایت معمولا به چند عامل بستگی دارد از جمله اینکه سایتی با صفحات بیشتر به زمان و تلاش بیشتری برای پشتیبانی دارد. همچنین خدمات پشتیبانی شامل رفع اشکال، بهینهسازی سرعت، بهبود امنیت، پشتیبانی از محتوا و … باشد. هر کدام از این موارد میتواند بر روی هزینه موثر باشد خود را داشته باشد. در میان آژانس های مختلف در ایران، شرکت مای کاستومر خدمات پشیبانی سایت را زیر نظر کارشناسان متخصص و با کمترین هزینه برای شما عزیزان انجام می دهد. کافیست با مشاوران مای کاستومر از طریق شماره تماس 26408816-17 021 در ارتباط باشید.
14 پاسخ
توضیحات کامل و عالی بود ممنون
سلام ممنون با ما همراه باشید
سلام. شما استخدام هم دارید؟ من ۲ سال سابقه کار در این زمینه دارم.
سلام تماس بگیرید رزومه بفرستید تا موقع مقتضی با شما تماس گرفته بشه
09121888 ۳۲۶
اگر پکیج طراحی سایت و سئو رو برای ما انجام بدید پشتیبانی سایت هم وجود داره؟
سلام بله در صورتی که توافق کنیم براتون انجام میشه
پشتیبانی مجموعه شما شامل سئو هم میشه یا جداگونس؟
سلام بزرگوار بستگی به حوزه کاری شما و نیاز شما داره باید مشاوره سئو بگیرید … لطفا از شماره های صفحه تماس با ما با متخصص ارتباط بگیرید
سلام نکات تنظیم قرارداد استخدام پشتیبان سایت هم برامون بگید
سلام بله موضوع مهمی هست حتما اپدیتهای ما رو دنبال کنید
سلام شما خدمات پشتیبانی ماهانه هم دارید؟
سلام بله البته. برای کسب مشاوره رایگان در زمینه پشتیبانی سایت به صورت ماهیانه یا سالیانه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
بنده در زمینه وبمستری و پشتیبانی سایت و سئو دو سال سابقه کار دارم. استخدام دارید؟؟
سلام لطفا از طریق راههای تماسی که در سایت درج شده است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.