سئو داخلی چیست؟ راهنمای کامل و چک لیست سئو داخلی On-Page SEO

/
/
سئو داخلی چیست؟ راهنمای کامل و چک لیست سئو داخلی On-Page SEO
سئو داخلی

در زمان آشنایی با سئو سایت با عباراتی همچون سئو داخلی On-Page SEO و خارجی روبرو می‌شوید. هر یک از این بهینه‌سازی‌ها منجر به افزایش رتبه سایت در یک بخش خاص می‌شود. سئو داخلی که با عنوان On-Site SEO و On-Page SEO نیز شناخته می‌شود، مجموعه اقداماتی را در برمی‌گیرد که به بهینه سازی داخلی سایت و یا کدهای HTML کمک می‌کنند. نقطه مقابل سئوی داخلی، سئو خارجی قرارگرفته که با روش‌های دیگری اقدام به بهینه‌سازی سایت می‌کند.

سئو داخلی چیست؟

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

سئو داخلی (On-Page SEO) که به سئوی درون صفحه نیز شناخته و به بهینه‌‌سازی صفحات وب برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو گفته می‌‌شود. به عبارت دیگر، سئو داخلی به معنای بهینه‌‌سازی محتوای صفحه وب و عواملی فراتر از محتوا برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو و همچنین جذب ترافیک ارگانیک است. به طور کلی هدف سئو داخلی جلب ترافیک ارگانیک بیشتر به وب‌سایت است که با تکنیک‌‌های بهینه‌سازی آن، وب‌سایت خود را با ارزشمندتر و قابل استفاده تر برای کاربران می‌‌کنید که در نتیجه موجب افزایش دید وب‌سایت شما در موتورهای جستجو می‌‌‌‌‌گردد.

هدف از بهینه‌سازی مطالب به شکل داخلی، تفسیر بهتر محتوا برای موتورهای جستجوی گوگل است. برخلاف گذشته که سئوی‌ داخلی مساوی بود با استفاده بیش‌ازحد از کلمه کلیدی، امروزه در سئو داخلی موارد بیشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد. استفاده از سئو مزایای دیگری نیز در پی دارد که از مهم‌ترین آنان می‌توان به خوانایی بهتر محتوا برای کاربران اشاره کرد.

سئو داخلی کمک می‌کند تا مطالب با یک کلمه کلیدی مشخص به موتورهای جستجو شناسانده شوند تا زمانی که یک مخاطب پیرامون همان کلمه کلیدی اقدام به جستجو کرد، مطلب شما در معرض دید او قرار بگیرد. موتور هوشمند گوگل محتوا را بر اساس سئو داخلی می‌سنجد و به آن امتیاز می‌دهد.

هر چه سئوی شما در بخش محتوا اصولی‌تر و دقیق‌تر پیش برود، امتیاز مطلب بیشتر خواهد بود. همچنین شانس قرارگیری محتوا در صفحه اول گوگل نیز بیشتر می‌شود.

سئو داخلی شامل چه چیزهایی است؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

سئو داخلی شامل موارد زیر است:

  • سئو تکنیکال

خوب است بدانید که مشکل ساختاری یا تکنیکال مسیر حرکت کاربر در سایت را مختل کرده و به سردرگمی او می‌انجامد. چندان دور از انتظار نیست که چنین کاربری سایت را ترک کند و از خرید منصرف شود. در سئو تکنیکال تلاش می‌شود تا اشتباهات برنامه‌نویسی برطرف شده تا کاربر به راحتی بتواند به آنچه نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

  • سئو محتوایی

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

ورود بازاریابان و نویسندگان حرفه‌ای به حوزه سئو، تولید محتوای تخصصی را وارد عرصه جدید و پیشرفته‌ای کرد. بدین ترتیب الگوریتم‌های گوگل متحول شدند و ارزش محتوا و بهینه‌سازی نوشتار چندین برابر شد. در این زمان بود که بسیاری از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه منسوخ گردید.

با پارامترهای مهم سئو داخلی در حوزه تکنیکال آشنا شوید

در اجرای استراتژی لازم است یک سری از پارامترهای تکنیکال را مدنظر قرار بدهیم. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده متناسب و هوشمندانه از متاتگ‌ها
  • تعیین درست عناوین صفحات وب بر اساس اصول سئو
  • انتخاب ساختار مناسب برای لینک‌ها
  • استفاده از قالب‌های رسپانسیو
  • توجه به سرعت لود صفحات وب‌سایت
  • ثبت نقشه سایت در گوگل
  • توجه به لینک‌های داخلی صفحات

سئو داخلی صفحه چقدر مهم است؟

سئو داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌‌کند تا وب‌سایت شما را درک کرده و مشخص کنند که آیا با جستجوها و پرس‌وجوهای کاربران مرتبط است یا خیر. جالب است بدانید که موتورهای جستجو در طول سال‌‌ها پیچیده‌‌تر شده‌‌اند و این مسئله نیاز به تمرکز بر ارتباط محتوا در SERPها را افزایش داده است. الگوریتم گوگل بر درک آنچه کاربران در جستجوی آن هستند و ارائه مرتبط‌‌ترین نتایج در پاسخ به جستجوهای کاربر تمرکز دارد.

انطباق با این موارد تضمین می‌‌کند که موتورهای جستجو، رتبه سایت شما را در صفحه SERP بالاتر می‌‌برند. شما می‌‌توانید این کار را با اطمینان از بهینه‌سازی وب‌سایت و محتوای آن مطابق با آخرین به روز رسانی الگوریتم و تمرکز بر نیازهای کاربران انجام دهید.

یک صفحه سئو داخلی شده و ایده آل چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات یک صفحه سئو شده داخلی به شرح زیر است:

  • محتوا اختصاصی و باکیفیت داشته باشد.
  • محتوا یک موضوع یا شی را توضیح داده و هدف کاملاً مشخصی داشته باشد.
  • به صفحه Homepage لینک داده شده باشد.
  • به صفحه دسته‌بندی‌ها لینک داده شده باشد.
  • عنوان صفحه با کلمات کلیدی شروع شده باشد.

آیا سئو داخلی کافی است؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اگرچه سئو داخلی رکن بسیار مهم و تأثیرگذاری در سئو سایت شما است اما به تنهایی کفایت نمی‌‌کند و علاوه بر داخل سایت، سئو خارجی نیز لازم است موردتوجه قرار گیرد. در غیر این صورت نمی‌توانید انتظار داشته باشید استراتژی‌های سئو مؤثر واقع گردد. باید بدانید که  نتایج مطلوب همیشه با تلاش فراوان به دست می‌آید. در صورتی‌که سئو داخلی و خارجی سایت به صورت هم‌زمان از کیفیت مناسب برخوردار باشد، دستیابی به رتبه‌‌های برتر گوگل یک امر کاملاً طبیعی خواهد بود.

نحوه ایجاد محتوای مناسب برای سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

در ادامه، به برخی از مواردی خواهیم پرداخت که به شما در ایجاد یک محتوای مناسب کمک می‌‌کند:

محتوای مرتبط:

مرتبط بودن محتوا با پرسش کاربران، بدون شک مهم‌ترین بخش محتوای مناسب برای سئو داخلی است. هم‌راستایی محتوای خود با جستارهای جستجوی مخاطب، شانس شما را برای جلب توجه کاربران به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌‌دهد. گوگل هدف جستجو را درک کرده و بنابراین نوع محتوایی که قرار می‌‌دهید و قالبی که انتخاب می‌‌کنید اهمیت زیادی در سئو داخلی سایت شما دارد.

محتوای منحصربه‌فرد:

ارائه آنچه که کاربر به دنبال آن است برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است. اگر محتوای شما حرف جدیدی برای گفتن ندارد، در جذب مخاطب و موتورهای جستجو شکست خواهید خورد.

محتوای عمیق:

وقتی شخصی در وب جستجو می‌‌کند، به دنبال اطلاعات کامل و مفید می‌‌گردد. اگر محتوای شما نتواند اطلاعات عمیقی را در مورد موضوع ارائه دهد، به احتمال زیاد برای دریافت اطلاعات به سایت دیگری مراجعه می‌‌کند. محتوای خوب تمام جنبه‌‌های موضوع را پوشش داده و این همان چیزی است که موتورهای جستجو نیز به دنبال آن هستند.

وضوح محتوا:

وضوح در محتوا یکی دیگر از ویژگی‌‌های مهم و اساسی تولید محتوای خوب برای سئو داخلی است. محتوایی که واضح طراحی و نوشته شده است، خوانندگان را به خود جذب می‌‌کند زیرا آن‌‌ها می‌توانند به سرعت آن را مرور کنند. سعی کنید در هنگام ایجاد محتوا برای وب‌سایت خود از گلوله‌‌ها (Bullet)، عنوان‌های فرعی، تصاویر، زبان آسان و جملات کوتاه استفاده نمایید.

پارامترهای مؤثر در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

در این مقاله قصد داریم چند تکنیک سئو داخلی که هر طراحی باید در اولین مرحله به آن‌‌ها دقت داشته باشد را بیان کنیم. همان‌طور که گفتیم سئو داخلی بیشتر مربوط به کدنویسی مطالب است:

تصور عموم محتوا نویسان از بهینه‌سازی داخلی، استفاده از کلمه کلیدی در فواصل مشخص است. اگرچه این آیتم بسیار تأثیرگذار و مهم است اما نمی‌تواند تمام فاکتورهای مؤثر را پوشش دهد. انتخاب کلمه کلیدی، مترادف آن و استفاده از آنان در متن، در وهله اول برای بهبود سئو حائز اهمیت است. در قدم بعد می‌بایست به سایر فاکتورهای مؤثر در امتیازبندی سایت توجه کنید.

همچنین بخوانید: از فاکتورهای گوگل در رتبه بندی سایت چه می‌دانید؟

استفاده از تگ عنوان (Page Title)

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

تگ عنوان که با عنوان هدینگ نیز شناخته می‌شود در بهبود سئو داخلی و بهینه سازی داخلی سایت تأثیر بسزایی خواهد داشت. هدینگ سایت اولین عبارتی ست که هر فرد پس از جستجو با آن روبرو می‌شود. بهتر است این عبارت مختصر و مفید باشد. زمانی که کلمه کلیدی با عبارت در حال جستجو تشابه داشته باشد، بخش مشابه به حالت بولد نمایش داده می‌شود. پیداست که این حالت نظر مخاطب را جلب کرده و او را به بازدید از سایت تشویق می‌کند.

به عبارت دیگر عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو داخلی است. هر صفحه شما بایستی دارای یک عنوان واحد که کلمات کلیدی مهم در آن‌‌ها قرار گرفته شود باشد. برای مثال ما یک پست آموزشی سئو در خصوص معرفی تکنیک‌های سئو داخلی نوشتیم. می‌‌توانیم عنوان آن را به این صورت بنویسیم: ” تکنیک‌‌های اصلی در سئو داخلی”.

همان‌طور که مشاهده می‌‌کنید، کلمه کلیدی ما در عنوان این صفحه قرار گرفته است. بدین ترتیب هرکسی که کلمه سئو داخلی را در گوگل جستجو کند، شانس دیده شدن صفحه شما توسط کاربر افزایش پیدا می‌‌یابد.

توضیحات متا در سئو داخلی (Meta Description)

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

تگ توضیحات متا تأثیر چندانی در رتبه‌بندی سایت ندارد اما به جذب مخاطب کمک شایانی می‌کند. بهتر است از عباراتی استفاده کنید که باعث اشتیاق مخاطب برای مطالعه ادامه محتوا شود.

درواقع برخی از مالکان وب‌سایت‌ها فراموش می‌‌کنند که از این تگ استفاده می‌‌کنند. در الگوریتم‌‌های جدید گوگل، توجه ویژه‌‌ای به این تگ شده است و مهم‌ترین و بهترین مکان است که شما در آن کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را استفاده کنید. در تگ توضیحات شما تنها کافی است در حد 150 کلمه باید به گوگل بگویید که این صفحه در مورد چه چیزی است.

تگ‌های هدینگ در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مهم‌ترین اصل در سئو داخلی استفاده درست از تگ‌های هدینگ است. تگ‌ها علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در متن به خوانایی آن و ایجاد سرفصل‌های مشخص کمک می‌کند. در این میان، تگ H1، بیشترین توجه موتورهای جستجو را به خود جلب می‌کند. شما مجازید تنها یک‌بار از تگ H1 استفاده کنید؛ بنابراین بهتر است از بهترین و پربازدیدترین عبارات در این بخش استفاده کنید.

استفاده درست از تصاویر در سئو داخلی

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

تصویر مشخصه دیگری است که برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچقدر میزان نزدیکی متن و تصویر بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالا بوده و درعین‌حال حجم کمتری داشته باشد، سئو داخلی امتیاز بیشتری به دست می‌آورد. برای داشتن تصاویر یونیک از عکاسی صنعتی بهره ببرید.

در واقع بهینه‌سازی تصاویر در متن می‌‌تواند بر جذابیت آن برای کاربر بیفزاید. اما توصیه می‌‌گردد که تصاویر خود را نیز از نظر سئو بهینه کنید. ویژگی Alt هنگامی‌‌که که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود، متن داخلی آن به جای عکس نشان داده می‌‌شود و در ویژگی Title وقتی که ماوس روی عکس قرار می‌‌گیرد، یک متن به جای آن نمایش داده می‌شود. نکته بسیار ارزشمند در سئو داخلی عکس این است که باید از کلمات کلیدی در این دو ویژگی به کار ببرید تا در جستجوی عکس گوگل نشان داده شود. جستجوی عکس گوگل بر اساس ویژگی Alt انجام می‌‌گیرد.

ایجاد سرعت‌ بالا در صفحات سئو داخلی

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

استفاده از وب‌سایت‌هایی که به‌ کندی لود می‌شوند، مخاطب را از پرداخت به مطلب و محتوا بازمی‌دارد. ازاین‌رو بهتر است از پنل هایی استفاده کنید که سرعت‌ بالایی در لود محتوا و صفحه دارند. همچنین از استفاده از عکس‌هایی حجیم برای معرفی محصول و یا درک مطلب پرهیز کنید. در آخر دقت داشته باشید اگر بتوانید یک دکمه برای اشتراک‌گذاری مطلب در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید، بازخورد بیشتری دریافت می‌کنید.

ساختاربندی URL در سئو داخلی

ساختارهای صفحه بهینه شده برای صفحه سایت شما به شدت توصیه می‌‌شود چراکه توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می‌‌گیرد. هر آدرس صفحه‌‌ای که کمتر باشد، نتایج بهتری را می‌‌تواند در نتایج گوگل داشته باشد. هرچند که تنها عامل مؤثر در سئو داخلی نیست.

عاملی که سبب بهینه شدن آدرس صفحه می‌‌گردد، به کار بردن کلمات کلیدی در آن است. توصیه ما این است که حداقل یک بار کلمه کلیدی مرتبط را استفاده کنید.

تگ‌های بدنه در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی از نکات مهم در تولید محتوا، بخش‌‌بندی کردن آن است. زیرا علاوه بر این‌که خوانایی را برای کاربر زیاد می‌کند، می‌‌تواند بر سئو سایت هم اثر مطلوبی داشته باشد. بخش‌‌بندی مطلب عموماً با تگ‌‌های عنوان یعنی H1 تا H6 صورت می‌‌گیرد.

عموماً از تگ H1 برای عنوان اصلی استفاده می‌‌گردد. مهم‌ترین نکته این است که از تگ H1 فقط یک بار می‌‌توان در هر صفحه‌‌ای استفاده نمود. برای عناوین داخلی در متن هر صفحه که اهمیت ویژه‌‌ای دارند از تگ H2 استفاده می‌کنند و برای زیرعنوان‌ها از تگ H3 استفاده می‌‌کنیم. تعداد استفاده از این دو تگ چندان اهمیت ندارد و هر تعداد که بخواهیم می‌‌توان به کار برد. استفاده از تگ‌‌های عنوان یکی از عوامل بهینه‌سازی سایت و سئو داخلی است.

چگالی کلمات کلیدی در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

در سئو داخلی، استفاده از کلمات کلیدی در متن بسیار مهم است. اگر کلمات کلیدی به درستی و در جای مناسب به کار بروند، گوگل به راحتی می‌‌تواند متوجه موضوع اصلی سایت شما شده و آن را در نتایج موتورهای جستجو نشان دهد.

در گذشته برای این‌‌که سایتی در صفحه اول گوگل نشان داده شود، کافی بود کلمات کلیدی را در متن به‌‌صورت پراکنده و زیاد به کار ببریم. اما در الگوریتم‌‌های جدید گوگل که در چند سال اخیر معرفی شدند، استفاده زیاد از کلمات کلیدی سایت را جریمه می‌‌کند و در موتورهای جستجو نشان نمی‌‌دهد.

طبق آمار به دست آمده از گوگل، تعداد متوسط استفاده از کلمات کلیدی در متن 2 تا 5 درصد کل متن است. همچنین بهتر است که کلمه کلیدی در اول جملات و پاراگراف‌‌ها استفاده شود و روی آن‌‌ها یک لینک داخلی به دیگر صفحات برقرار گردد.

لینک‌دهی داخلی در سئو داخلی

اغلب افراد تصور می‌‌کنند که لینک‌‌هایی که از سایت‌‌های دیگر وارد می‌‌شود، مهم است. هرچند که این لینک‌‌ها در سئو مهم هستند اما در واقع این‌طور نیستند. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در افزایش سئو داخلی، ارتباط بین صفحات از لینک است. این لینک‌‌ها نه تنها موجب می‌‌شوند که کاربر به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند بلکه موتورهای جستجو نیز می‌‌توانند از طریق این ارتباط تمامی صفحات سایت شما را پیمایش کنند.

یک مزیت ارتباط دهی بین صفحات، زنده نگه داشتن آن‌‌ها است. اگر به صفحه‌‌ای هیچ لینکی داده نشود حکم صفحه بن‌بست و مرده را پیدا کرده و پس از مدتی از رده گوگل خارج می‌‌شود. برای اینکه بتوانید سئو کل صفحات سایت خود را بهینه‌‌سازی کنید، لازم است بین تمامی صفحات شما یک ارتباط داخلی برقرار گردد.

خوانایی در سئو داخلی

خوانایی متن یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که بر UX سایت شما تأثیر می‌‌گذارد. اکثر کاربران اینترنت متن یک صفحه را کلمه به کلمه نمی‌‌خوانند. آن‌‌ها فقط مهم‌ترین اطلاعات یک صفحه را بررسی می‌‌کنند. بنابراین هنگام تولید محتوا برای وب‌سایت خود به خوانایی آن توجه بیشتری نمایید.

معماری صفحه در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

صفحه سایت خود را به صورت منطقی سازمان‌‌دهی کرده و از عناوین مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که H1-H6 تگ‌‌های معنایی هستند. آن‌‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌‌کنند تا سلسله مراتب محتوا را درک کنند. این تگ‌‌ها نباید برای اهداف یک ظاهر طراحی شده بکار گرفته شوند.

  Breadcrumbs در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

Breadcrumbs در واقع قابلیتی است به بازدیدکنندگان سایت اطلاع می‌‌دهد که در کجای وب‌سایت قرار گرفته‌اند تا راحت‌‌تر بتوانند از قابلیت‌‌های سایت استفاده نموده و در سایت حرکت کنند. این ابزار بسیار خوب ناوبری کمک شایانی نیز به گوگل می‌‌کند تا ساختار وب‌سایت را تشخیص داده و کاربران را به صورت درست به صفحات وب‌سایت منتقل نماید.

 Performance در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

Performance یا عملکرد صفحه یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو داخلی سایت است. با توجه به اینکه اکثریت معیارهای سئو داخلی در ارتباط با محتوا و ساختار محتوا است، این معیار کاملاً با معیارهای دیگر متفاوت بوده و از اهمیت ویژه‌ای نزد گوگل برخوردار است. صفحاتی که زمان لود آن‌‌ها گاهی طولانی است و یا نمایش مناسبی در موبایل ندارند موجب افزایش نرخ فرار شده و در Performance صفحه یا وب‌سایت تأثیر زیادی خواهند داشت.

رسپانسیو سایت بودن در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

با 6.64 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در جهان و 1.28 میلیارد نفر با تبلت 1،2، جستجوی اطلاعات ثابت به نظر می‌رسد. نیازی به گفتن نیست که یک وب‌سایت سازگار با موبایل بخش مهمی از حضور آنلاین شما در دنیای اینترنت است.

برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان با دستگاه‌‌های تلفن همراه تجربه خوبی در سایت شما دارند دو دلیل عمده وجود دارد که در ادامه به آن‌‌ها می‌پردازیم:

  1. سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده‌اند، بازدیدکنندگان را وادار می‌کنند فقط برای خواندن محتوا، آن‌ها را کوچک یا بزرگ‌نمایی کنند که این امر بسیار ناامیدکننده است و می‌تواند سبب افزایش نرخ فرار آنها شود.
  2. گوگل عمدتاً در ابتدا از نمایه‌سازی موبایل استفاده می‌‌کند، به این معنی که برای نمایه‌‌سازی و رتبه‌‌بندی ارتباط صفحه با جستارهای کاربر، محتوای موبایل را به نسخه دسکتاپ ترجیح می‌دهد.

 Schema Markup در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

Schema Markup در واقع ساختار داده جهت درک بهتر موتورهای جستجو از محتوای وب‌سایت شما است. گوگل از این قابلیت برای دریافت اطلاعات دقیق و غنی برای SERP استفاده می‌‌کند. نشانه‌‌گذاری Schema Markup در انواع متعددی استفاده می‌‌شود، از جمله :

  • Business events
  • Search results
  • FAQ pages
  • News articles
  • Job postings
  • Local business information

Core Web Vitals در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

Core Web Vitals از سه معیار مختلف تشکیل شده است: زمان بارگذاری، ثبات بصری و تعامل یک صفحه. بزرگ‌ترین زمان محتوایی (LCP) دنبال‌کننده زمانی است که بزرگ‌ترین عنصر محتوایی ظاهر می‌شود. تغییر چیدمان تجمعی (CLS) نشان می‌‌دهد که چه مقدار تغییرات غیرمنتظره طرح‌بندی (تبلیغات، پنجره‌های بازشو و غیره) به طول می‌‌انجامد.

 تجربه کاربری در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تجربه کاربری به مجموعه‌ای از سیگنال‌‌ها گفته می‌‌شود که از Core Web Vitals، سازگاری با موبایل، امنیت تشکیل شده است. درک و تجربه واقعی کاربران از تعاملات صفحه وب (اعم از تلفن همراه و دسکتاپ) در تجربه کاربری اندازه‌گیری می‌‌گردد.

آیا لینک‌دهی برای سئو داخلی خوب است؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

پیوندهای داخلی به گوگل کمک می‌‌کنند تا تمام صفحات سایت شما را پیدا، فهرست و درک نماید. اگر از آنها به صورت صحیح و مطلوب استفاده کنید، پیوندهای داخلی می‌‌توانند اعتبار صفحه به صفحات مهم ارسال کنند.

لینک‌دهی داخلی چیست؟

لینک‌دهی داخلی، یک پست یا یک صفحه را به صفحه دیگر متصل می‌‌کند. این کار را می‌توان با لینک دادن محتوای متنی یا تصویری به عنوان منبع انجام دهید. ایجاد لینک‌ها از طریق کلمات رایج‌تر از استفاده از تصاویر است.

تفاوت بین بک‌لینک و لینک داخلی چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

بک‌لینک‌ها لینک‌‌هایی از سایر وب‌سایت‌ها هستند که به سایت شما اشاره می‌‌کنند. اما لینک‌‌های داخلی لینک‌‌هایی هستند که از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر اشاره می‌‌نمایند. هر دو پارامتر دارای ارزش سئو هستند، اما بک‌لینک‌ها معمولاً سخت‌‌تر بوده و بنابراین ارزشمندتر به حساب می‌‌آیند.

چه تعداد لینک داخلی برای سئو مناسب است؟

صفحه وب‌سایت باید چند لینک داخلی ورودی داشته باشد؟ برای اکثر وب‌سایت‌ها و برای بیشتر صفحات آن وب‌سایت‌ها، تعداد بهینه پیوندهایی که به محتوای شما اشاره می‌کنند باید چیزی در حدود 20 باشد. مانند سایر موارد مرتبط با سئو، این تعداد بستگی زیادی به ابعاد سایت شما دارد.

مای کاستومر در حوزه سئو داخلی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

سئو علمی است که شاخه‌های مختلفی دارد و سئو داخلی پایه و اساس آن است، از این رو سئو داخلی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. مای کاستومر ایرادات موجود در کدهای سایت که برای سئو موردنیاز است را شناسایی کرده، ساختار کلی سایت و منوها و دسته‌بندی‌ها را بررسی می‌کند، به بررسی تصاویر برای افزایش سرعت لود صفحات پرداخته و ضمن اصلاح ساختار URL  سایت به بررسی مشکلات سرعت سایت می‌پردازد.

در این بخش همچنین کلمات کلیدی مناسب به شما توصیه خواهد شد و لینک‌‌سازی و ارتباط داخلی صفحات سایت اصلاح می‌‌‌گردد. تولید محتوای جدید به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو On-Page موردتوجه کارشناسان ما قرار می‌‌گیرد و استاندارد سازی‌های لازم در این خصوص اجرا می‌شود. در کنار رعایت موارد بالا در حوزه سئو خارجی هم با دقت و جزئی‌نگری مراحل کار پیگیری می‌شود. در مای کاستومر سئو کلاه سفید با هدف نتیجه‌گیری طولانی‌مدت با جدیت و قاطعیت پیگیری می‌گردد.

متا تگ‌‌ها کلمه کلیدی در سئو داخلی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

این تکنیک دیگر امروزه در گوگل استفاده چندانی ندارد، اما استفاده از آن نیز خالی از لطف نیست. توصیه می‌‌شود که در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی را تعریف نموده و بعد نسبت به آن کلمه کلیدی، تولید محتوا کنید.

سخن پایانی

سئو‌ داخلی با بهینه‌سازی مطالب سایت کمک می‌کند تا وب‌سایت شما موردتوجه موتورهای هوشمند گوگل و مخاطبین قرار بگیرید. اگرچه سئو سایت ازنظر داخلی زمان‌بر است و نیاز به‌دقت بالایی دارد، اما درنهایت نتایج بهتری برای شما رقم می‌زند. برای دریافت بازدید بیشتر و ترافیک بیشتر در سایت چاره‌ای ندارید جز اینکه از سئو و ابزارهای مؤثر آن استفاده کنید.

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خدمات ما

پخش ویدئو
banner-blog-1

نوشته های اخیر

برچسب ها