سئو داخلی

سئو داخلی

در زمان آشنایی با سئو سایت با عباراتی همچون سئو داخلی و خارجی روبرو می‌شوید.

هر یک از این بهینه‌سازی‌ها منجر به افزایش رتبه سایت در یک بخش خاص می‌شود.

سئوی داخلی که با عنوان On-Site SEO و On-Page SEO نیز شناخته می‌شود، مجموعه اقداماتی را در برمی‌گیرد که به بهینه سازی داخلی سایت و یا کدهای HTML کمک می‌کنند.

نقطه مقابل سئوی داخلی، سئو خارجی قرارگرفته که با روش‌های دیگری اقدام به بهینه‌سازی سایت می‌کند.

سئو داخلی چیست؟

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

هدف از بهینه‌سازی مطالب به شکل داخلی، تفسیر بهتر محتوا برای موتورهای جستجوی گوگل است.

برخلاف گذشته که سئوی‌ داخلی مساوی بود با استفاده بیش‌ازحد از کلمه کلیدی، امروزه در سئو داخلی موارد بیشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استفاده از سئو مزایای دیگری نیز در پی دارد که از مهم‌ترین آنان می‌توان به خوانایی بهتر محتوا برای کاربران اشاره کرد.

سئو داخلی کمک می‌کند تا مطالب با یک کلمه کلیدی مشخص به موتورهای جستجو شناسانده شوند تا زمانی که یک مخاطب پیرامون همان کلمه کلیدی اقدام به جستجو کرد، مطلب شما در معرض دید او قرار بگیرد.

موتور هوشمند گوگل محتوا را بر اساس سئو داخلی می‌سنجد و به آن امتیاز می‌دهد.

هر چه سئوی شما در بخش محتوا اصولی‌تر و دقیق‌تر پیش برود، امتیاز مطلب بیشتر خواهد بود.

همچنین شانس قرارگیری محتوا در صفحه اول گوگل نیز بیشتر می‌شود.

پارامترهای مؤثر در سئو داخلی

تصور عموم محتوا نویسان از بهینه‌سازی داخلی، استفاده از کلمه کلیدی در فواصل مشخص است.

اگرچه این آیتم بسیار تأثیرگذار و مهم است اما نمی‌تواند تمام فاکتورهای مؤثر را پوشش دهد.

انتخاب کلمه کلیدی، مترادف آن و استفاده از آنان در متن، در وهله اول برای بهبود سئو حائز اهمیت است.

در قدم بعد می‌بایست به سایر فاکتورهای مؤثر در امتیازبندی سایت توجه کنید.

همچنین بخوانید: از فاکتورهای گوگل در رتبه بندی سایت چه می‌دانید؟ 

استفاده از تگ عنوان

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

تگ عنوان که با عنوان هدینگ نیز شناخته می‌شود در بهبود سئو داخلی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

هدینگ سایت اولین عبارتی ست که هر فرد پس از جستجو با آن روبرو می‌شود.

بهتر است این عبارت مختصر و مفید باشد.

زمانی که کلمه کلیدی با عبارت در حال جستجو تشابه داشته باشد، بخش مشابه به حالت بولد نمایش داده می‌شود.

پیداست که این حالت نظر مخاطب را جلب کرده و او را به بازدید از سایت تشویق می‌کند.

توضیحات متا در سئو داخلی

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

تگ توضیحات متا تأثیر چندانی در رتبه‌بندی سایت ندارد اما به جذب مخاطب کمک شایانی می‌کند.

بهتر است از عباراتی استفاده کنید که باعث اشتیاق مخاطب برای مطالعه ادامه محتوا شود.

تگ‌های هدینگ

مهم‌ترین اصل در سئو داخلی استفاده درست از تگ‌های هدینگ است.

تگ‌ها علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در متن به خوانایی آن و ایجاد سرفصل‌های مشخص کمک می‌کند.

در این میان، تگ H1، بیشترین توجه موتورهای جستجو را به خود جلب می‌کند.

شما مجازید تنها یک‌بار از تگ H1 استفاده کنید؛ بنابراین بهتر است از بهترین و پربازدیدترین عبارات در این بخش استفاده کنید.

استفاده درست از تصاویر

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

تصویر مشخصه دیگری است که برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است.

هرچقدر میزان نزدیکی متن و تصویر بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالا بوده و درعین‌حال حجم کمتری داشته باشد، سئو داخلی امتیاز بیشتری به دست می‌آورد.

ایجاد سرعت‌ بالا در صفحات سئو داخلی

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

استفاده از وب‌سایت‌هایی که به‌ کندی لود می‌شوند، مخاطب را از پرداخت به مطلب و محتوا بازمی‌دارد.

ازاین‌رو بهتر است از پنل هایی استفاده کنید که سرعت‌ بالایی در لود محتوا و صفحه دارند.

همچنین از استفاده از عکس‌هایی حجیم برای معرفی محصول و یا درک مطلب پرهیز کنید.

در آخر دقت داشته باشید اگر بتوانید یک دکمه برای اشتراک‌گذاری مطلب در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید، بازخورد بیشتری دریافت می‌کنید.

سخن پایانی

سئو‌ داخلی با بهینه‌سازی مطالب سایت کمک می‌کند تا وب‌سایت شما موردتوجه موتورهای هوشمند گوگل و مخاطبین قرار بگیرید.

اگرچه سئو سایت ازنظر داخلی زمان‌بر است و نیاز به‌دقت بالایی دارد، اما درنهایت نتایج بهتری برای شما رقم می‌زند.

برای دریافت بازدید بیشتر و ترافیک بیشتر در سایت چاره‌ای ندارید جز اینکه از سئو و ابزارهای مؤثر آن استفاده کنید.

اشتراک گذاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

[kkstarratings]

مقالات مرتبط

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها