جذب مشتری در اینستاگرام (Attracting customers on Instagram) و افزایش فالور واقعی برای افزایش فروش یکی از مهمترین دغدغههایی است که امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارند. بنابراین ما در این بخش از مجموعه مقالات خود قصد داریم تمامی روشهای جذب مشتری را در اینستاگرام را مورد بررسی قرار داده تا با کمک این روشها بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را در فضای مجازی رونق خوبی بدهید. پس با ما همراه شوید تا با جدیدترین روش های جذب مشتری در اینستاگرام آشنا شوید.
جذب مشتری در اینستاگرام
برای جذب مشتری بیشتر در اینستاگرام و افزایش فروش راهکارهای زیادی وجود دارد. اما در تمامی این روشها جلب اعتماد مشتری و زیاد دیده شدن اهمیت بسیاری دارد. در این میان یکی از بهترین روشها قبل از هر چیزی تبدیل حساب کاربری شخصی به حساب کاربری تجاری است.
بنابراین اگر تا به حال این کار را نکردهاید حتماً از طریق تنظیمات، حساب خود را به حساب تجاری تغییر بدهید. در این صورت میتوانید بازدیدهای خود را بیشتر کنید.
استفاده از ویدیوی زنده و اصطلاحاً اینستاگرام مارکتینگ زنده و لایو تأثیر بسیاری در جلب اعتماد مشتری و افزایش فروش در اینستاگرام دارد. در واقع شما به جای قرار دادن عکس و فیلم از محصولات و خدمات خود میتوانید با ارائه پخش زنده نظر و اعتماد بسیاری را برای خرید جلب کنید.
محتواهای مربوط به رضایت مشتریان یا هر مطلب دیگری را که کاربران شما برایتان ارسال کردهاند و موجب ترغیب و جلب اعتماد مشتریان شما میشوند به اشتراک بگذارید. در این صورت حتماً میتوانید آنها را برای دنبال کردن شما و خرید در آیندهای نزدیک ترغیب کنید.
یادتان باشد استفاده از پروفایل جذاب که برند شما را به خوبی معرفی کند هم میتواند نقش مؤثری برای جذب مشتری در اینستاگرام داشته باشد. صداقت و حسن نیت یکی دیگر از شرط های اصلی برای افزایش فروش و جذب مشتری در اینستاگرام است.
هشتگ ها برای جذب مشتری در اینستاگرام
هشتگ ها برای جذب مشتریان در اینستاگرام و افزایش فروش نقش حیاتی دارند.
پس استفاده از آنها را فراموش نکنید. اما استفاده از هشتگ هم قانون خاص خودش را دارد پس باید
- برای هر پست از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
- در استفاده از هشتگ ها زیادهروی نکنید.
- استفاده از 5 الی 10 هشتگ گزینه خوبی برای افزایش بازدید پیج اینستاگرام است.
- از هشتگ های پربازدید و حتی متوسط استفاده کنید.
- ساختن هشتگ با نام برند و پیج شما هم کار هدفمندی است.
همچنین خوب است بدانید با استفاده از هشتگ در قسمت بیو اینستاگرام این امکان را به کاربران خود میدهید تا شما را راحتتر پیدا کنند.
پس از این طریق هم میتوانید فروش خود را تا حد چشمگیری افزایش بدهید.
جذب مشتری در اینستاگرام با استوری
یکی دیگر از روشهای بسیار کارآمد برای افزایش بازدید از پیج اینستاگرام خود و همچنین جذب مشتری در اینستاگرام، استفاده از استوری است. پس سعی کنید
- از استوری های مرتبط و مناسب استفاده کنید.
- از طریق استوری و امکانات آن با کاربرانتان در تعامل باشید.
- به طور منظم و در طی روز استوری های مختلف را نشر بدهید.
- استفاده از هشتگ در استوری ها نیز روش خوبی برای جذب مشتری است.
همچنین بخوانید: مدیریت پیج اینستاگرام
استفاده از اینستاگرام در کنار وبسایت
یکی از بهترین راهکارهایی که میتوانید با کمک آن به جذب مشتری در اینستاگرام بپردازید، کمک گرفتن از لینک اینستاگرام در کنار وبسایت و یا دیگر ابزارهای مجازی برای فروش و تبلیغات کسب و کار شماست. در واقع با قرار دادن لینک پیج اینستاگرام خود و پیشنهاد بازدید از آن میتوانید مشتریهایی را که از سایت بازدید کردهاند اما برای خرید ترغیب نشدهاند دوباره بازیابی کنید. به طوری که با کمک اینستاگرام به آنها فرصت میدهید تا دوباره محصولات و خدمات شما را ببیند و ترغیب شود که از شما خرید کند.
همچنین میتوانید لینک وبسایت خود را در قسمت بیوگرافی قرار بدهید و از این طریق ترافیک وبسایتتان را بالا ببرید. در واقع با آوردن یک محصول جدید، تخفیف ویژه یا خدمات خاص میتوانید در اینستاگرام کاربران را ترغیب کنید که اگر از وبسایت خرید کنند فلان امتیاز را دارند یا مشمول چند درصد تخفیف بیشتر میشوند. بنابراین با این کار شما میتوانید ضمن افزایش فروش و جذب مشتری در اینستاگرام، مشتریان را برای خرید ارزانتر به سمت وبسایت خود بکشانید.تصاویر یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین موارد در اینستاگرام است. پس برای جذب مشتری در اینستاگرام حتماً از تصاویر باکیفیت و خیرهکننده استفاده کنید. ضمن اینکه برند خود را در تمامی تصاویر جای بدهید تا همیشه دیده و شناخته شوید.
همچنین با ارائه تخفیفهای خوب یا مسابقههای جایزه دار به خوبی میتوانید علاوه بر تبلیغ محصولات و خدمات خود، به خوبی دیده شوید. چرا که بسیاری از کاربران این تخفیف یا مسابقه شما را با دیگران به اشتراک میگذارند و پس از این کار، شما میتوانید کاربران بیشتری را جذب کنید. ضمن اینکه در نهایت به افزایش فروش نیز دست یابید.
ارائه تخفیفهای ویژه برای کاربران شما در اینستاگرام هم پیشنهاد خوبی برای جذب مشتری در اینستاگرام است. بنابراین فرقی ندارد شما چه تعداد فالوور دارید. تنها کافی است در پیج خود تخفیفهای ویژه را اعلام کنید تا با فروش بالایی روبرو شوید. برای افزایش فروش در اینستاگرام، تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها هم شیوه و راهکار خوبی است.
با آموزش های حرفه ای فروشتان را زیاد کنید
یکی دیگر از راههای جذب مشتری در اینستاگرام ارائه آموزش های حرفهای است. پس مانند یک حرفهای در حوزه کاری خود آموزش های مفید و خوبی را ارائه بدهید تا بتوانید از این طریق اعتماد کاربرانتان را جلب کنید. از این طریق میتوانید علاوه بر جذب فالوور بیشتر، فروش بالاتری هم داشته باشید.
برای جذب مشتری در اینستاگرام کپشن حرفه ای بنویسید
نوشتن کپشن حرفهای و خوب یک راهکار اساسی برای جذب مشتری در اینستاگرام است. بنابراین اگر تصاویر پستتان خوب باشد اما کپشن حرفهای و جذاب ننویسید، شانس بازدید پست خود را کاهش دادهاید. پس سعی کنید با نوشتن یک کپشن خوب کاربران را به دنبال کردن و در نهایت خرید ترغیب کنید.
تعامل خود را با مشتریان ارتقا بدهید
در نهایت باید گفت خوشبرخورد بودن شما و تعامل خوب با فالوورها هم نقش حیاتی برای جذب مشتری در اینستاگرام دارد. در این زمینه از مشاوره دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. ضمن اینکه لازم است کامنت ها، دایرکت ها و پیامها را سریعتر پاسخ بدهید و در زمینه مشتری مداری هم به خوبی عمل کنید.
توصیه دیگری که به شما میکنیم این است که از خرید فالوور فیک پرهیز کند. چرا که با این کار و با بررسی کامنت ها و لایک های زیر پست هایتان، پس از مدت کوتاهی اعتماد خود را از دست میدهید.
همچنین سعی کنید با بررسی بازخورد کاربران خود کشف کنید چه زمانهایی بیشتر فعالیت دارند؟ چه محتواهایی را میپسندند؟ و از چه مواردی بیشتر استقبال میکنند؟
سخن پایانی
امروزه کسب و کارهای به دنبال بهتر شدن و افزایش فروش در دنیای مجازی هستند. از این رو اینستاگرام بستر مناسبی را برای رشد کسب و کارها فراهم کرده است. اما باید برای جذب مشتری در اینستاگرام و افزایش فروش از راهکارهای صحیح و اصولی و افراد باتجربه و آگاه در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید به نتیجه بهتری دست یابید. برای دریافت مشاوره میتوانید با کارشناسان مای کاستومر در تماس باشید.
تمرکز بر ویدئو مارکتینگ و تولید محتوای ویدئویی جذاب و کاربردی بهترین راه جذب مخاطب و مشتری است.
بله! بسیاری از کاربران تخفیف یا مسابقه شما را با دیگران به اشتراک میگذارند و پس از این کار، شما میتوانید کاربران بیشتری را جذب کنید.
سعی کنید در کپشن به زبان ساده بنویسید و با مخاطب دوستانه صحبت کنید. علائم نگارشی را رعایت کنید و از کلماتی جذاب مانند: جدیدترین، پرفروشترین، با ضمانت، بهترین و … استفاده کنید.
4 پاسخ
اگر از تعداد زیادی هشتگ استفاده کنیم تاثیر منفی داره؟
بله دوست عزیز. اینستاگرام برای تعداد هشتگها محدودیت قائل شده است. معمولا ۳۰ هشتگ برای هر پست مجاز است.
ممنون خیلی مطلب مفیدو کاملی بود
سپاس از توجه شما دوست عزیز.