myc-logo1

راهکارهای فروش در اینستاگرام (افزایش فروش را تجربه کنید)

راهکارهای فروش در اینستاگرام (افزایش فروش را تجربه کنید)
راهکارهای فروش در اینستاگرام
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (47 امتیاز)

 امروزه بسیاری از کسب و کارها به فروش آنلاین روی آورده‌اند. اینستاگرام یکی از پلتفرم‌هایی است که مخاطبان بسیاری دارد. از این‌رو، بسیاری از افراد از این شبکه برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. راهکارهای فروش در اینستاگرام Selling) (strategies on Instagram از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دانستن این راهکارها کمک شایانی به افزایش فروش خواهد کرد. با ما همراه باشید تا با راهکارهای فروش در اینستاگرام آشنا شوید

راهکارهای فروش در اینستاگرام

این روزها شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام طرفداران زیادی پیدا کرده اند. فروش محصولات در اینستاگرام یکی از این راه‌های استفاده از این شبکه است. در نتیجه اینستاگرام تبدیل به یک بازار پررقابت برای فروش محصولات شده است.

با زیاد شدن تعداد افرادی که به فروش محصول در اینستاگرام روی آورده‌اند و از این فرصت نهایت استفاده را می‌کنند، رقابت در بین فروشنده‌ها بیشتر شده است و به همین میزان موفق شدن در این زمینه سخت‌تر می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا طلایی‌ترین راهکارهای فروش در اینستاگرام را پیش روی شما بگذاریم.

اهمیت بازاریابی، تبلیغات و فروش در اینستاگرام در چیست؟

در این سال‌ها شبکه های اجتماعی نقش بسیار زیادی در زندگی انسان‌ها داشته و موجب تغییر خیلی از مفاهیم در مسائل مختلف شده‌اند. از جمله این تغییرات، کسب و کار ها و بازار های فروش هستند.

در اینستاگرام بحث فروش محصول، خدمات و تبلیغات در صفحات پر بازدید اینستاگرام بسیار اهمیت پیدا کرده است. اینستاگرام به علت ویژگی‌هایی که دارد نسبت به سایر شبکه های مجازی مورد استقبال بیشتری قرارگرفته است.

از مزیت‌های مهم اینستاگرام برای تبلیغات و بازاریابی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. رایگان بودن
  2. دسترسی ساده
  3. تعداد بالای مخاطبان

محصولات مناسب برای فروش در اینستاگرام

محصولات مناسب برای فروش در اینستاگرام

در اینستاگرام هر محصول و خدمتی را می‌توان فروخت. برای مثال چند نمونه از محصولات پرفروش در اینستاگرام را نام می‌بریم:

  1. فروش لباس، کیف، کفش، جوراب
  2. فروش زیورآلات
  3. محصولات خوراکی
  4. محصولات هنری و صنایع‌دستی
  5. فروش کتاب
  6. فروش فایل (مانند: پی دی اف، پادکست، ویدئو)
  7. فروش لوازم جانبی موبایل و لپ تاپ
  8. فروش محصولات آرایشی و بهداشتی

راهکارهای فروش در اینستاگرام

تکنیک‌ و راهکارهای فروش در اینستاگرام

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنند که تنها نوع محصول در میزان فروش آن تأثیرگذار است، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. باید بدانید که علاوه بر نوع محصول، توانایی و مهارت شما در فروش محصول نیز تأثیر بسیار زیادی دارد. در این بخش تعدادی از تکنیک های فروش محصولات در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

  • عکس‌های با کیفیت از محصول بگذارید

اینستاگرام همیشه تصویر محور بوده است. هر چه این تصاویر با کیفیت‌تر باشند، کاربر را بیشتر به خود جذب می‌کنند. حال اگر برای فروش محصول می‌خواهید از اینستاگرام استفاده کنید، می‌توانید با گرفتن عکس های باکیفیت از محصول خود آن را راحت‌تر به مشتری نشان دهید. این کار کمک بسیار زیادی به فروش در اینستاگرام می‌کند.

  • پروفایل خود را بهینه کنید

پروفایل شما همیشه باید طوری باشد که مخاطب را به خود جذب کند. مشتری در همان ثانیه‌های اول با دیدن پروفایل شما تصمیم می‌گیرد که شما را دنبال کند یا نه. مناسب انتخاب کنید. توضیحات لازم درمورد فروشگاه و نوع محصول خود را باید در بیو اینستاگرام خود بنویسید.

  • فالوور هدفمند از مهم‌ترین راهکارهای فروش در اینستاگرام

با توجه به محصول یا خدمتتان، باید برای آن مخاطب هدف مشخص کنید و روی جذب آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید فالور های واقعی داشته باشید و کیفیت آن‌ها برایتان مهم‌تر از کمیتشان باشد.

زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

  • ویدئوهای جذاب از محصول خود داشته باشید

بازاریابی از طریق ویدئو یک راه مؤثر برای جذب مخاطب در اینستاگرام است. ویدئوها ماندگاری بیشتری از تصاویر دارند. شما می‌توانید با ساخت ویدئویی مربوط به خدمات یا محصول خود، آن‌ها را به مخاطبان خود به‌خوبی معرفی کنید.

  • نظرپرسی از مشتریان را نادیده نگیرید

مشتری‌ها عامل اصلی فروش شما هستند درنتیجه شما باید برای حفظ مشتریان خود و افزایش مشتریان جدید، با آنها ارتباط درستی برقرار کنید. نظر مشتریان موجب می‌شود تا شما بتوانید ایرادات محصول خود را دریابید و برای ارتقا کیفیت آن تلاش کنید. شما با احترام گذاشتن به مشتریان حس باارزش بودن را به آنها القا می‌کنید و این امر موجب جلب اعتماد و حس مثبت در آنها می‌شود و در نتیجه فروش در اینستاگرام برای شما افزایش می‌یابد.

  • محتوای مفید و با کیفیت، منتشر کنید

تولید محتوا مهم‌ترین قسمت هر شبکه اجتماعی است. اگر محتوای مفید و کاربردی برای ارائه دادن نداشته باشید، اگر با کیفیت‌ترین عکس‌ها را هم از محصول خود داشته باشید باز هم نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید.

  • فعالیت مستمر و منظم داشته باشید

برای تأثیرگذاری بر مخاطب و کسب اعتماد آن‌ها باید یک برنامه مشخص و مستمر برای پست‌هایتان داشته باشید.

  • کال تو اکشن 

کال تو اکشن یعنی به صورت غیر مستقیم در پست و استوری ها مخاطب را به خرید محصول یا معرفی آن به دیگران ترغیب کنید.

  • تبلیغ محصولات یا خدمات

برای فروش هر نوع محصولی در هر بستری نیاز به تبلیغات است. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی، تبلیغ محصولات و خدماتتان را به افرادی مانند بلاگرها، اینفلوئنسرها یا پیج‌های بزرگی که ترجیحاً با کسب و کار شما مرتبط باشند دهید. شاید فکر کنید انجام تمامی این موارد بسیار سخت است و نمیتوانید آن‌ها را مدیریت کنید. در این‌صورت می‌توانید مدیریت پست‌های اینستاگرام را به آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر بسپارید.مشاوره رایگان با مای کاستومر

برای فروش در اینستاگرام چه محصولاتی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب محصول برای فروش در اینستاگرام به دو فاکتور مهم توجه کنید:

  1. قیمت محصول
  2. پتانسیل محصول برای تبلیغ

قیمت محصول

معمولاً کاربران به اینستاگرام به سختی اعتماد می‌کنند از این رو حاضر به پرداخت هزینه زیادی برای محصولات موجود در آن نمی‌شوند؛ بنابراین بهتر است به سراغ محصولاتی برویم که هزینه مناسب‌تر و کمتری برای مشتری داشته باشند.

پتانسیل محصول برای تبلیغ

بسیاری از کاربران در شبکه اینستاگرام با دیدن تصاویر منتظر شده ترغیب به خرید می‌شوند. به این صورت که شاید نیاز زیادی به آن محصول نداشته باشند اما به دلیل زیبایی و جذابیتی که آن تبلیغ برای دیده شدن محصول به نماش گذاشته است، تمایل زیادی به خرید آن نشان می‌دهد. بنابراین توجه به پتانسیل محصول از راهکارهای فروش در اینستاگرام است.دوره جامع اینستاگرام

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم هر کسب و کاری برای رونق داشتن نیازمند فروش محصول خود می‌باشد. شبکه اجتماعی اینستاگرام این بستر را برای صاحبان کسب و کار به هر شکلی، چه کسانی که محصولی دارند و چه کسانی که خدماتی ارائه می‌کنند، فراهم کرده است. بهتر است تا این فرصت در اختیار شما است از طریق کسب مشاوره از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر از آن به بهترین شکل ممکن، با اصول و قواعد خاص آن و پیروی از راهکارهای فروش در اینستاگرام استفاده کنید.

سوالات متداول
برای فروش در اینستاگرام چه محصولاتی مناسب هستند؟

بهتر است محصولات قیمت مناسب و محصولاتی را که پتانسیل تبلیغ به شیوه جذاب دارند را انتخاب کنید.

مهمترین رکن فروش مستمر در اینستاگرام چیست؟

برای فروش مداوم در اینستاگرام، باید حضور فعال داشته باشید. هر روز پست و استوری بگذارید و با مخاطبان تعامل کنید.

منظور از فالوور هدفمند چه فالووری است؟

فالوور هدفمند کسی است که به‌طور مرتب پست‌ها و استور‌ی‌های شما را به قصد خرید محصول دنبال می‌کند. هرگز فالوور فیک نخرید و در پیج‌های نامرتبط با موضوع پیج و نوع مخاطبانتان، تبلیغات نکنید. 

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (47 امتیاز)
دیدگاه کاربران

4 پاسخ

  1. محصولاتمون بهتره تخصصی در مورد یه موضوع خاص باشه یا کلی . مثلا در مورد کلا کتاب باشه یا فقط کتاب های روان شناسی ؟

    1. در رابطه با کتاب برای جذب مخاطب بیشتر بهتر است انواع کتاب را معرفی کنید تا علاقه‌مندان به ژانرهای مختلف را جذب کنید. اما اگر فیلد شما کتاب است بهتر است وارد فیلدهای دیگر مثلا فوتبال یا آرایشی و بهداشتی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *